Ik ben bewindvoerder (beschermingsbewind vanwege dementie) voor mijn vader die netto jaarlijks ca 5000kwh teruglevert aan Engie, met ook de 2022.1 voorwaarden. Ik heb van de klantenservice hetzelfde bericht gehad als jullie en wil ook wel naar geschillencommissie, maar begrijp dat ik nu eerst een klacht moet indienen.Homer-Simpson schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:23:
[...]
1. De geschillencommissie spreekt niet over een termijn die je de leverancier moet geven om op de klacht te reageren. Maar ik ga er even vanuit dat deze niet eindeloos mag traineren. NB je moet binnen 12 maanden nadat je bij de leverancier hebt geklaagd je zaak indienen bij de geschillencommissie. Maar dat lijkt me in dit geval geen enkel probleem.
2. Jazeker je ontvangt een automatische ontvangstbevestiging per mail een kopie van de klacht. Daarin geven ze aan dat ze binnen drie werkdagen met een reactie komen.
3. Aangezien de geschillencommissie het heeft over het eerst proberen op te lossen van het geschil met de leverancier wil ik op veilig spelen door de officiële Engie klachtenprocedure te doorlopen. Vandaar dat ik via het webformulier de klacht heb ingediend. Het webformulier is wel een drama qua opmaak. Alle tekst en de tabellen uit de mail worden als platte tekst weergegeven.
@Homer-Simpson ik heb jouw template gebruikt voor mijn bericht naar de klantenservice, waarin ik dus wel akkoord ga met een ander tarief maar het loskoppelen van teruglevering en levering vernietig.
Wil je ook de tekst van jouw klacht delen? Dan hoef ik dat niet allemaal zelf te bedenken. Mantelzorg is al heel veel werk en administratie dus ik zit hier niet echt op te wachten.
Het alternatief: 3 jaar Greenchoice lijkt mij ook wat onhandig omdat ik vrees dat mijn vader tijdens die drie jaar naar een verpleeghuis zal gaan en zit je dan aan zo'n 3 jaar contract vast?