Hallo Allemaal,
Ik heb zojuist de Itho Amber 9.5 aangeschaft.
Ik ben zelf redelijk handig met een handleiding maar er zijn een aantal dingen mij onduidelijk.
Ik kijk er erg naar uit dit projectje zelf te doen naar ik Quatt en De warmte AO zojuist heb afgeslagen!
Zou iemand mij een beetje wegwijs willen maken?
Woning : ongeveer 187 m2 met 3 verdiepingen overal vloerverwarming 20 mm buizen in de vloer gefreesd. Hybride opstelling Itho Amber 9.5 Koelen en verwarmen. Vorige eigenaren hebben een nieuwe intergas Xtreme 36 geplaatst.
Koper 28mm met 19 mm isolatie of henco 32 mm met 20 mm isolatie
Vraag 1: Is een bypass nodig en zit hij volgens de tekening op de juiste plek?
Vraag 2 :Open verdeler bij de CV(Klopt de aansluiting zo en welke heb ik nodig? ) Pentec? hoeveel KW? Keuze is reuze? evt een link?
Vraag 3 : ik wil alle 3 de verdiepingen apart kunnen regelen. of in ieder geval woonkamer apart van 1e en 2e verdieping ( 1e en 2e verdieping zouden dus evt samengevoegd kunnen worden en 2e verdieping sluit ik dan handmatig af omdat de verwarming daar niet direct gebruikt hoeft te worden) Is dit mogelijk met mijn hydraulische opstelling met bijvoorbeeld een Tado thermostaat op de 3 verdelers of raden jullie een ander systeem aan?
Vraag 4 : Klopt het dat ik beter een pomploze verdeler kan nemen en de CV temperatuur gewoon zo laag mogelijk zetten ( 40 graden ofz.) Hybride opstelling.
Vraag 5 : Heb ik 2 expansievaten nodig omdat retour van de Warmtepomp en die van de CV gescheiden zijn? of klopt mijn hydraulische tekening niet?
Vraag 6 : heb ik een buffervat nodig van 100 liter of is dat niet nodig in deze opstelling?
Vraag 7; Welke verdeler Raden jullie een aan zonder pomp Voor Koelen en verwarmen?
Vraag 8 : in geval van koperen 28 mm buis raden jullie dan aan isolatie te kopen die er strak omheen zit dus 28 mm of mag het ook 30/32 mm zijn zodat de koppelingen beter er in passen.
Vraag 9: Moet ik ook nog een terugslag klep plaatsen bij de CV?
Mijn dank is groot!!