• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:56
Status Windows CE software issues:

Beste Amber gebruikers. Vandaag hebben wij het volgend bericht van Itho ontvangen:

Op basis van meldingen uit de praktijk hebben we een nieuwe Amber software-update ontwikkeld die specifiek gericht is op het voorkomen en oplossen van de uitval van de displays van Amber. Deze software-update heeft geen invloed op de overige functionaliteiten van Amber en draagt tegelijkertijd bij aan een nog betrouwbaardere gebruikerservaring.

Het software-probleem is uitgebreid onderzocht en alle analyses wijzen naar dezelfde oorzaak. Op basis van deze bevindingen hebben we een nieuwe softwareversie ontwikkeld voor Amber. Deze versie is uitgebreid getest en de resultaten zijn zeer positief. Op basis van deze resultaten hebben we een zeer groot vertrouwen dat de onderliggende oorzaak effectief is aangepakt en dat het probleem met deze software-update structureel wordt weggenomen. Weliswaar duurt de stresstest tot eind 2026 maar willen wij nu al klanten waar in het verleden problemen met het display zijn gemeld, proactief voorzien van deze software-update in de vorm van het uitwisselen van het scherm door onze service dienst. Dit geldt gedurende de gehele 5 jaar garantie periode.

[ Voor 5% gewijzigd door Carboy54 op 26-08-2026 20:15 ]

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Is dat niet wat overkill voor een software probleem? 😅 of is de verwachting dat het flash geheugen gesloopt is?

Ontwikkelaar van de OpenQuatt hardware en Itho Daalderop warmtepomp control module

• Carboy54
leejoow schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:31:
Is dat niet wat overkill voor een software probleem? 😅 of is de verwachting dat het flash geheugen gesloopt is?
Nee ze willen het zelf registreren en monitoren.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:44
Tsja, maar dan nog zou ik denken, pc dr an, script om instellingen over te nemen, en overschrijven die hap. Of zoiets..

Maar fijn!

Ze erkennen en zien dus het/een probleem. En suggereren dus ook dat het/de oplossing voor iedereen moet gaan werken.

@p.blommendaal had eea natuurlijk ook al geconstateerd.

We gaan t zien. Maar iig fijn dat er een update kwam. Dat geeft de burger moed. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Degast op 26-08-2026 21:03 ]

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:44
Nb. Ben benieuwd naar de ervaringen van klanten met nieuwe versie. Die komen hier vast langs.

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35

Cr3ator

1 bar is geen bar

Carboy54 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:12:

Beste Amber gebruikers. Vandaag hebben wij het volgend bericht van Itho ontvangen:

Op basis van meldingen uit de praktijk hebben we een nieuwe Amber software-update ontwikkeld die specifiek gericht is op het voorkomen en oplossen van de uitval van de displays van Amber. Deze software-update heeft geen invloed op de overige functionaliteiten van Amber en draagt tegelijkertijd bij aan een nog betrouwbaardere gebruikerservaring.

Het software-probleem is uitgebreid onderzocht en alle analyses wijzen naar dezelfde oorzaak. Op basis van deze bevindingen hebben we een nieuwe softwareversie ontwikkeld voor Amber. Deze versie is uitgebreid getest en de resultaten zijn zeer positief. Op basis van deze resultaten hebben we een zeer groot vertrouwen dat de onderliggende oorzaak effectief is aangepakt en dat het probleem met deze software-update structureel wordt weggenomen. Weliswaar duurt de stresstest tot eind 2026 maar willen wij nu al klanten waar in het verleden problemen met het display zijn gemeld, proactief voorzien van deze software-update in de vorm van het uitwisselen van het scherm door onze service dienst. Dit geldt gedurende de gehele 5 jaar garantie periode.
Ik ben benieuwd of ze dit ook doorzetten naar de HP-S-serie aangezien deze dezelfde controller én issues heeft. Wel erg fijn dat ze eindelijk toegeven dat er een probleem is en het ook aangepakt hebben.

Dank voor de inzet Jan! Dit geeft de burger weer een beetje moed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cr3ator op 27-08-2026 09:17 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:46

Ik heb begin dit jaar het probleem ook gehad en dat is (voorlopig?) opgelost met een software update. Moet ik mij opnieuw melden voor schermvervanging?

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:23
Nou, is toch netjes van Itho. Zoals ik eerder al schreef ken ik dit bedrijf op deze manier. Had een actie als deze uitgebleven zijn ze wat mij betreft geen betrouwbare partner om een basis behoefte te verzorgen (warm blijven in de winter).

Fijn.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
ArnoudN schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:19:
[...]

Ik heb begin dit jaar het probleem ook gehad en dat is (voorlopig?) opgelost met een software update. Moet ik mij opnieuw melden voor schermvervanging?
Ik heb dit probleem (nog) niet gehad, maar moet ik iets doen om straks mee te doen in het onder garantie vervangen?

• rh63nl
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:05
Carboy54 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:48:
[...]

Nee ze willen het zelf registreren en monitoren.
Fijn om nu een officieel bericht te zien van Itho over dit onderwerp. Ik vind de aanpak wel opvallend, ze willen duidelijk, en begrijpelijk, grip houden op de uitrol van de "fix" maar ik zou zeggen dat de klanten die zich al eens gemeld hebben met problemen nou juist niet de klanten zijn die nu snel weer een fix nodig hebben. De kans dat zich problemen gaan voordoen is hoger bij hen die tot nu toe nog geen problemen hadden lijkt me. En als het alleen maar software is waarom stel je die niet ter beschikking na aanmelding bij installateur of Itho? (via website?). Dit krijgen ze toch nooit uitgerold VOOR de winter? (dat was wel de toezegging toch?). En "stress" testen tot eind 2026 ... Als ik Itho was zou ik de Tweakers forumleden laten stress testen, mooie fieldtest groep.

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:21

Mooi , ze weten waar ik woon.

Proactief werk ik daar gewoon aan mee.

:P
@Carboy54 Meld mij maar aan.

Beter voorkomen dan genezen.

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

• Carboy54
Jan2023 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:28:
[...]

@Carboy54 Meld mij maar aan.

Beter voorkomen dan genezen.
Jij hoort bij de aanmelding ivm eerder vervangen display. Wordt opgepakt door ons.

• Carboy54
rh63nl schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:02:
[...]

Fijn om nu een officieel bericht te zien van Itho over dit onderwerp. Ik vind de aanpak wel opvallend, ze willen duidelijk, en begrijpelijk, grip houden op de uitrol van de "fix" maar ik zou zeggen dat de klanten die zich al eens gemeld hebben met problemen nou juist niet de klanten zijn die nu snel weer een fix nodig hebben. De kans dat zich problemen gaan voordoen is hoger bij hen die tot nu toe nog geen problemen hadden lijkt me. En als het alleen maar software is waarom stel je die niet ter beschikking na aanmelding bij installateur of Itho? (via website?). Dit krijgen ze toch nooit uitgerold VOOR de winter? (dat was wel de toezegging toch?). En "stress" testen tot eind 2026 ... Als ik Itho was zou ik de Tweakers forumleden laten stress testen, mooie fieldtest groep.
Procentueel zijn het bij onze klanten ongeveer 20% met een eerdere update. 80% heeft geen problemen gehad en blijven 5 jaar in the picture. Binnenkort start z.s.m. de uitrol om voor de winter hiermee klaar te zijn. Wij gaan hiermee akkoord voor wat betreft onze klanten. Itho beslist in deze.

• tjipkevdp
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:52
bommer schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:23:
[...]

Staat je koellijn niet per ongeluk aan?

Hoe staat je regelgedrag in menu 9 systeem configuratie? Kijkt hij niet naar de minimale buitentemperatuur voor koelen.
nee koellijn staat niet aan en minimale buitentemperatuur staat op 23 (wil overigens niet lager?) Ben nu weer even aan het testen, en volgens de amber is het buiten 25 graden.

en mbt koellijn, die heb ik eens aangezet, en toen wilde hij hem op 23 graden hebben, weer uitgezet en het is weer 19 (terwijl die qua instelling nog steeds op 16 staat, ook in de UI van de Amber als ik op die 19 klik.)

ik heb SG ready ook maar even uitgezet, doet ook niets.

Als ik via het schermpje de warmtepomp uitzet (knop rechtsboven), staat er ineens wel 16 graden! Maar zet ik hem weer aan, is die weer 19

Toen dat nog eens gedaan en daarna alles spanningsloos gemaakt (dus ook buiten unit) via groep in groepenkast, minuutje gewacht, spanning er weer op (display toont 16 graden) via knop op scherm weer aan, en daar is weer de 19 graden...

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is, terugzetten naar fabrieksinstellingen :-(
Pagina: 1 ... 152 153 Laatste