• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:58
Whiskey48 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 23:17:
[...]

Ja het kunnen tweaken van de instellingen naar mijn situatie ben ik wel ontzettend blij mee idd. Ik zag de app van Weheat, dat is wel echt even slikken zo weinig dat je kan.

... Eigenlijk alsnog blij met mijn Leejoow module en Homey, heb de warmtepomp volledig zelf onder controle, dat dan weer wel idd.
Ja, dat is precies waar ik op doelde.

Als je beetje zelf wil sturen, en dat wil je toch al snel, is de Amber een hele goede keuze.

Alleen erg jammer dat Itho zo zwak is met hun reactie op software foutjes. (Die blijkbaar snel door tweakers al goeddeels opgelost werden)

Als ik het goed begrijp is dus ongeveer een jaar na installatie een risico moment qua vastlopen.

Bij installatie is de kans dat de fout in de software geactiveerd wordt dus groot begrijp ik. Daarnaast geeft dat op termijn hardware issues (kapotte kaart vanwege onnodig excessief gebruik)

Hup Itho pak je markt terug.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Carboy54 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:33:
[...]

Dat laatste was twee jaar geleden ja maar dat is verleden tijd. Nu zijn wij aan de beurt 😁 en zetten onze tanden er in.
Zou je op dit moment klanten al aanraden om ipv de Itho versie over te stappen op OpenAmber dan? Ik kijk met veel interesse en ben erg pro, maar zie het voor nu vooral nog als Plan B als Itho blijft aankloten met z'n software en gebrek aan updates.

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:44
Sander schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:58:
[...]

Zou je op dit moment klanten al aanraden om ipv de Itho versie over te stappen op OpenAmber dan? Ik kijk met veel interesse en ben erg pro, maar zie het voor nu vooral nog als Plan B als Itho blijft aankloten met z'n software en gebrek aan updates.
Zou ik even wachten. Wij zijn in goed overleg nu op directie niveau om dit op te lossen. Gezien onze rol binnen het Amber project wordt het nu serieus opgepakt en wacht ik nu hun voorstellen af voor de huidige en toekomstige units.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:44
Whiskey48 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 23:17:
[...]

Ja het kunnen tweaken van de instellingen naar mijn situatie ben ik wel ontzettend blij mee idd. Ik zag de app van Weheat, dat is wel echt even slikken zo weinig dat je kan.

... Eigenlijk alsnog blij met mijn Leejoow module en Homey, heb de warmtepomp volledig zelf onder controle, dat dan weer wel idd.
Met Weheat Intellicence valt er niet meer zoveel te tweaken. De eerste Beta versies draaien in het veld. Voor de gemiddelde gebruiker optimaal

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45
Koelen jullie alleen tijdens de zonnige / goedkope uren? Of laat je deze ook snachts doorgaan? Ik ga vanavond beginnen (ben nog bezig met dauwpunt bewaking via HA). Wilde standaard 17 graden door de buizen jagen, onafhankelijk van temperatuur buiten, maar uit mijn ervaring vorig jaar gebruikte het erg veel energie tov het resultaat dat het leverde.

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:58
Ja ik koel vooral als ik zonnepanelen opbrengst over heb.

Gratis, dus rendement kijk ik niet naar...

Maar maakt het in huis ook gewoon echt wat koeler. Tis geen airco, maar wel veel beter dan zonder.

Door de massa in de vloer koel te houden is het huis ook veel sneller af te koelen als het in de ochtend even koel is buiten.

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:47
darkfujita schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:53:
Koelen jullie alleen tijdens de zonnige / goedkope uren? Of laat je deze ook snachts doorgaan? Ik ga vanavond beginnen (ben nog bezig met dauwpunt bewaking via HA). Wilde standaard 17 graden door de buizen jagen, onafhankelijk van temperatuur buiten, maar uit mijn ervaring vorig jaar gebruikte het erg veel energie tov het resultaat dat het leverde.
Ik koel 24 uur per dag. Mijn vloerverwarming is oppervlakte verwarming in tegenstelling tot andere in een dikke laag beton. Door 24 uur te koelen blijft het binnen lekker. Daarnaast heb ik een fan draaien die zorgt voor lucht verplaatsing om de koude en warme lucht te mengen ipv dat er twee lagen ontstaan.

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Nu online

Jan2023

KISS

Sander schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:58:
[...]

Met de gratis uitgebreide garantie zit je op 5 jaar dacht ik.

In die periode mogen ze het probleem zelf komen oplossen.

Na de eerste crash van het scherm was dat bij mij in enkele dagen opgelost door Itho👍

Zolang dat zo gebeurd prima , maar verdere investeringen bij ons zal geen Itho merkje op staan..

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

Pagina: 1 ... 147 148 Laatste