• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:59
Carboy54 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:39:
[...]

Voor alleen sww heb je volgens mij geen expansievat nodig omdat er in de waterleiding geen expansie op treedt. Voor de Amber wel bij voorkeur een met een voordruk van 0.5 bar. Of de Intergas zonder cv aansluiting kan weet ik niet.
Hier dezelfde situatie gehad met een Nefit ketel, vooruitlopend op installatie van de Amber tijdelijk alleen SWW via de CV ketel. CV leidingen afgedopt en CV bedrijf uitgeschakeld in de software van de ketel. Ondanks dat was een expansievat nodig, zonder ging de Nefit in de fout.

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:54
Ja, logisch, cv s verwarmen via cv water warmtewisselaar meestal.

Het is nu 2026, over 10 jaar is het 2036. Dan nog stoken met gas? 2041??

Geen glazen bol. Maar lijkt me sterk.

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:33
Degast schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:46:

Volgens intergas heeft de nieuwe hre een nieuw systeem zodat hij opkk gewoon als geiser gebruikt kan worden voor enkel tapwater buizen lopen achter de wisselaar door waardoor het water verwamt word. Maar denk zoals al aangeven werd hierboven dat ik alles maar gewoon even op dezelfde manier laat aansluiten.

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:49
camel1987 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Volgens intergas heeft de nieuwe hre een nieuw systeem zodat hij opkk gewoon als geiser gebruikt kan worden voor enkel tapwater buizen lopen achter de wisselaar door waardoor het water verwamt word. Maar denk zoals al aangeven werd hierboven dat ik alles maar gewoon even op dezelfde manier laat aansluiten.
Zoveel meerwerk zal dat niet opleveren. Slopen zijn wij goed in 😵

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:44

Jan2023

KISS

Degast schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:46:

Deadline voor gasverbruik? , was dat niet 2050?
Met die afhankelijkheid van Trump (LNG) zou ik subiet wat gasputten in de Noordzee openen.
:P

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:50
Toch apart, maar wederom voor de 3e keer wat druk verlies en opnieuw moeten bijvullen.

Afgelopen dinsdag meette ik 1,6 bar. Net gekeken en toch weer gezakt naar 1,2 bar. Kan geen lekkages oid vinden. Zie wel correlatie bij koud weer (vriezen). Heb geen idee hoe de vorstbeveiliging werkt, maar kan het zijn dat er heel af en toe wat uit komt dan? Of hoe werkt dit?

Of is het alsnog lucht in de leiding die eruit is gegaan, aangezien ik de allereerste keer helemaal heb moeten bijvullen?

• scoobinoobi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:19
Ik weet het het is al zo vaak gezegd maar 18 defrost sinds middernacht is echt waanzin. Is er een mogelijkheid om de ambient sensor een offset te geven van zeg +5 graden?
Pagina: 1 ... 142 143 Laatste