The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Het zou mooi zijn idd. Ik snap wel op het totale plaatje dat dit bijzonder weinig uitmaakt. Maar als het verbeterd zou kunnen worden is dat wel fijn idd.GerbenBK schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:41:
[...]
Hier ook 3C zonder buffer maar met vvw. Zou inderdaad mooi zijn als het algoritme verbeterd zou kunnen worden, want nu defrost ie gewoon vaker dan nodig (ook al kost het relatief weinig energie).
Misschien dat op de Amitime versie ook een luchtvochtigheid sensor in de buitenunit zit?
[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey48 op 25-12-2025 12:51 ]
Oh, das wel hoog! Hier staat ie op 28 graden aanvoer vanaf -3 graden. Binnen momenteel 22,3 graden (amber is uit) ivm de zon (grote raampartij op het zuiden)Jan2023 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:15:
[...]
Geeft hier een dip van zo,n 10 graden in de watertemperatuur ( Tc)
En dat domweg om het uur.
Draai hier nu met 32 graden watertemp in het systeem en dat is net aan om de toko op temperatuur te houden , elke dip van 10 graden is energie verspilling.
Verkeerde naam hier uit het grijze arbeidsverleden toen er maar 1 warmtepomp was in mijn woonplaats. Ja die van m..Degast schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:16:
Opeens vraag ik mij af of mijn volgende warmtepomp Carboy heet i.p.v. Amber.
Of Stoker natuurlijk nog toepasselijker.
Of tenminste de volgende die ik ergens aanbeveel.
Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
Beter is Itho te motiveren om meer voor B to C te doen. Zij zijn sterk in de projecten markt B to B nieuwbouw en iedere verandering aan de Amber betekent de hele ambtelijke molen weer opnieuw te laten draaien en duur te betalen voor de vereiste BRG certificaten. Vandaar dat ze niet zo hard lopen momenteel. Maar beloftes zijn beloftes daar hebben de gebruikers gewoon recht op.perslucht schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:26:
Kan @Carboy54 geen Amitime warmtepompen gaan importeren?
[ Voor 10% gewijzigd door Carboy54 op 25-12-2025 14:11 ]
Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
Heeft iemand enig idee waar de instellingen rondom de stooklijn bij vakantiemodus te vinden zijn?
Ik heb de vakantiemodus aangezet, en zie dat de stooklijn naar 20 gesprongen is, daardoor is vannacht een ontdooi fout in het systeem gekomen (terwijl circuitwissel bij ontdooien wel aanstaat).
20 is natuurlijk veel te laag...
Ik ben net via een WhatsApp video gesprek met mijn moeder door de instellingen gegaan, maar wij kunnen het niet vinden...
Ik heb mijn stooklijn trouwens zelf al behoorlijk laag ingesteld, nu bij 0,3 graden is de gewenste aanvoertemperatuur 26 graden, prima om mijn huis via 100% vloerverwarming warm te krijgen...
Ik heb de vakantiemodus aangezet, en zie dat de stooklijn naar 20 gesprongen is, daardoor is vannacht een ontdooi fout in het systeem gekomen (terwijl circuitwissel bij ontdooien wel aanstaat).
20 is natuurlijk veel te laag...
Ik ben net via een WhatsApp video gesprek met mijn moeder door de instellingen gegaan, maar wij kunnen het niet vinden...
Ik heb mijn stooklijn trouwens zelf al behoorlijk laag ingesteld, nu bij 0,3 graden is de gewenste aanvoertemperatuur 26 graden, prima om mijn huis via 100% vloerverwarming warm te krijgen...
too weird to live too rare to die
Moet zeggen dat ik vanaf 0 graden buiten van 29gr naar 32gr spring op de stooklijn. ... Bedenk me nu pas, maar die grotere sprong misschien toch ivm verminderde capaciteit door de defrosts.darkfujita schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:42:
[...]
Oh, das wel hoog! Hier staat ie op 28 graden aanvoer vanaf -3 graden. Binnen momenteel 22,3 graden (amber is uit) ivm de zon (grote raampartij op het zuiden)
Ik zou er bijzonder weinig moeite mee hebben als Itho een administratief nieuw product uitbrengt wat eigenlijk de Amber is maar dan zonder alle certificaten e.d. Voorzien van nieuwe innovaties en software maar technisch hetzelfde product.Carboy54 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:00:
[...]
Beter is Itho te motiveren om meer voor B to C te doen. Zij zijn sterk in de projecten markt B to B nieuwbouw en iedere verandering aan de Amber betekent de hele ambtelijke molen weer opnieuw te laten draaien en duur te betalen voor de vereiste BRG certificaten. Vandaar dat ze niet zo hard lopen momenteel. Maar beloftes zijn beloftes daar hebben de gebruikers gewoon recht op.
Zijn zij van die administratieve molen af, kunnen ze blijven innoveren en hebben wij als consument een beter product. Daarnaast kunnen ze dan later in een keer een grote revisie doen voor de certificering