Integratie Update!!!
Ik heb zo juist de Home Assistant integratie voor de Amber versie 1.1.0 online gezet.
In deze update is het volgende toegevoegd.
- De versie nummers worden nu correct weergegeven (voorbeeld: V2.29-T30 i.p.v. V2.29)
- Extra sensor voor weergave "max dhw (sww) setpoint setting" toegevoegd
- De 59 Error meldingen uit de handleiding toegevoegd.
- 4x huidige stooklijn sensoren toegevoegd.
- Updated dashboard toegevoegd in aparte views voor realtime sensors / instellingen / error codes
Disclaimer voor de error codes!
Daar het gewoon weg niet mogelijk is sommige storingen te creeren,
kan het zijn dat niet alle error codes kloppen. Ik heb het getest op diverse temperatuur sensoren.
Deze kloppen met de lijst die wij ontvangen hebben destijds en heb geen reden aan te nemen dat het niet zou kloppen. Heb je een storing, dan zou ik graag willen weten of het overeenkomt in HA
Let op sommig sensoren geven alleen een error als beplaalde instellingen ingeschakeld zijn.
deze vind je terug in de handleiding bij de beschijving van de error codes.
De error (storing) codes zijn netzo als bijv de schakelaars voor de stooklijn ect zgn binaire sensoren
deze sensoren kunnen niet zoals temperaturen gedownsampeld worden door HA
en hebben dus ook geen langere historie als de lengte van de HA recorder instellingen (standaard 10 dagen)
/f/image/RHcufHnBg7Rpb3qRxPkU3noJ.png?f=fotoalbum_large)
Je kan eenvoudig een automation maken op verandering van een error code status en zo een notificatie sturen, als er zich een storing voordoet.
.
Stooklijn sensoren
De Amber heeft 4 huidige stooklijn sensoren, 2 voor verwarmen en 2 voor koelen.
Voor iedere zone dus 2.
Als er geen stook/koellijn is aangezet geven deze sensoren de aanvoer temperatuur zonder stook/koellijn weer M1.19 / M1.04 voor zone 1 en M2.05 / M2.02 voor zone 2
Op het moment dat de Amber gaat koelen/verwarmen op basis van de stook/koellijnen wordt het huidige setpoint van de Amber in deze sensoren weer gegeven.
Zie afbeelding hier onder.
Deze versie draait bij mij @
bommer en @
Razor109 al 2 weken stabiel en heeft al meerder core updates doorlopen.
De mensen die de integratie hebben draaien krijgen vanzelf via HACS een update melding.
Handmatig opnieuw downloaden mag natuurlijk ook.
Screenshots
Solar Edge 9800WP O/W - Itho Amber 95 | Systeem integrator meet en regeltechniek & KNX | projecterings deskundige CCTV & Inbraaksignalering systemen