Je zou als KNVB zijnde Twente eens aanpakken wegens wat die supporters daar riepen... Nee natuurlijk niet

Je zou als KNVB zijnde Twente eens aanpakken wegens wat die supporters daar riepen... Nee natuurlijk niet
Yep... zo laat je die 'supporters' winnen. Kortom, de volgende keer als ze berghuis zien gaan ze net zo hard (zo niet harder, want het mag immers) provoceren.....toolkist schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:46:
[...]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat belet de KNVB om beide te doen?toolkist schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:46:
[...]
Een gebrek aan competenties en daadkracht. Of bedoelde je hem niet zo?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou zeggen, toon me het bericht van KNVB.nl dat ze een onderzoek starten of wat dan ook richting Twente. De ene partij wel al straffen terwijl je de andere nog niet eens onderzocht hebt, dat gaat dan ook echt niet meer gebeuren.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ze zijn nog steeds druk met Roma en Mourihno..dus die van WHU en FIO moeten nog even wachtenRamzzz schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:47:
Deels offtopic, maar ook weer niet - die gooi- en smijtpartijen bij West Ham United - Fiorentina (cL), dat zal ook wel een flinke douw voor WHU worden, of niet?
FC Twente heeft in ieder geval de handschoen opgepakt om het incident te onderzoeken. Het is voor een vraag of KNVB daarin meekijkt, een grotere rol speelt, of een additioneel onafhankelijk onderzoek doet. De aanname doen dat de KNVB hier niets mee doet of in zijn geheel niets mee doet is nogal kort door de bocht.toolkist schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:46:
[...]
Ik zou zeggen, toon me het bericht van KNVB.nl dat ze een onderzoek starten of wat dan ook richting Twente. De ene partij wel al straffen terwijl je de andere nog niet eens onderzocht hebt, dat gaat dan ook echt niet meer gebeuren.
Heeft Twente gedaan en de uitkomst zal je niet verbazen.Napo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:14:
[...]
FC Twente heeft in ieder geval de handschoen opgepakt om het incident te onderzoeken.
Dan wordt het het woord van de ene persoon tegen de ander.RCBL schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:18:
[...]
Heeft Twente gedaan en de uitkomst zal je niet verbazen.
De fan van FC Twente die zondag na afloop van de wedstrijd van zijn club tegen Ajax door Ajacied Steven Berghuis werd geslagen heeft niets racistisch geroepen. Dat meldt FC Twente na een gesprek met de supporter.
De fan zei dat hij het niet heeft gedaan en dat was genoeg voor de Tukkers. De fan zelf doet geen aangifte. Dat zou al te denken moeten geven.
https://www.rtlnieuws.nl/...-zich-niet-racistisch-uit
Want?RCBL schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:18:
De fan zelf doet geen aangifte. Dat zou al te denken moeten geven.
[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 08-06-2023 19:34 ]
Maar als je nog niet 100% zeker bent wat de uitkomst van het ene onderzoek is, dan kun je toch onmogelijk bij het 2e onderzoek al concluderen dat het voetbal in diskrediet is gebracht. Voor hetzelfde geld wenste die supporters z'n kinderen dood ofzo (ik verzin maar ff wat natuurlijk, als voorbeeld). Niks racistisch ofzo maar voor mij nog steeds een prima reden om 1 tik uit te delen. (nadruk op 1)Napo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:14:
[...]
FC Twente heeft in ieder geval de handschoen opgepakt om het incident te onderzoeken. Het is voor een vraag of KNVB daarin meekijkt, een grotere rol speelt, of een additioneel onafhankelijk onderzoek doet. De aanname doen dat de KNVB hier niets mee doet of in zijn geheel niets mee doet is nogal kort door de bocht.
Het scheiden van onderzoeken lijkt me ook niet heel verwonderlijk en de complexiteit in een onderzoek over het wangedrag door een persoon rond het stadion ligt wat hoger dan die van een speler die zich rond een stadion ongewenst uit.
Berghuis en de persoon die hem - of Brobbey - bejegend heeft zijn gescheiden door hekken, er zijn minimaal twee beveiligers rond de bus. Berghuis kiest dan alsnog over het hek te gaan om de persoon te slaan. Zeker in de context van onwenselijke argresiviteit in stadions, de acties die ze uitvoeren om het te beperken, dan moet je als KNVB iets met deze situatie.toolkist schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:49:
[...]
Maar als je nog niet 100% zeker bent wat de uitkomst van het ene onderzoek is, dan kun je toch onmogelijk bij het 2e onderzoek al concluderen dat het voetbal in diskrediet is gebracht.
Wellicht voor jou een prima reden, voor mij niet. Er zijn weinig situaties waar fysieke geweld toelaatbaar is.Voor hetzelfde geld wenste die supporters z'n kinderen dood ofzo (ik verzin maar ff wat natuurlijk, als voorbeeld). Niks racistisch ofzo maar voor mij nog steeds een prima reden om 1 tik uit te delen. (nadruk op 1)
Direct na het incident heeft een getuige verklaard dat die 'supporter' weldegelijk iets racistisch had geroepen. Gezien de reactie van Berghuis en het feit dat iemand los van het incident (notabene Twente aanhanger) dat verklaard neig ik dat eerder te geloven dat de verklaring van die supporter zelf. En nee, de reactie van Berghuis is geenzins goed te praten, zoiest mag niet. Maar persoonlijk kan ik mij wel voorstellen dat wanneer er iets geroepen wordt zoals werd verklaard door die getuige er een primaire reactie volgt die achteraf niet slim wasNapo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:22:
Berghuis en de persoon die hem - of Brobbey - bejegend heeft zijn gescheiden door hekken, er zijn minimaal twee beveiligers rond de bus. Berghuis kiest dan alsnog over het hek te gaan om de persoon te slaan. Zeker in de context van onwenselijke argresiviteit in stadions, de acties die ze uitvoeren om het te beperken, dan moet je als KNVB iets met deze situatie.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het woord van de ene tegen de ander?! Er waren getuigen..Napo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:25:
[...]
Dan wordt het het woord van de ene persoon tegen de ander.
[...]
Want?
[ Voor 16% gewijzigd door RCBL op 09-06-2023 10:06 ]
Zoals eerder ook al aangegeven mag je hopen dat de KNVB wel meer doet dan enkel luisteren naar wat FC Twente heeft onderzocht.RCBL schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:05:
[...]
Het woord van de ene tegen de ander?! Er waren getuigen..
En ik schrijf toch niet dat Twenete gestraft moet worden!
Vind het wel vreemd dat de slager hier zijn eigen vlees keurt
Napo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:14:
[...]
FC Twente heeft in ieder geval de handschoen opgepakt om het incident te onderzoeken. Het is voor een vraag of KNVB daarin meekijkt, een grotere rol speelt, of een additioneel onafhankelijk onderzoek doet. De aanname doen dat de KNVB hier niets mee doet of in zijn geheel niets mee doet is nogal kort door de bocht.
Exact, geen idee wat je hiervoor poogde te impliceren. Je kan lastig een conclusie trekken uit het feit dat de persoon geen aangifte wenst te doen. Dat bewijst niet zijn onschuld noch zijn schuld.
Pure belangstelling waarom de man geen aangifte doet. Dat is toch een normale vraag. Je krijgt een hengst en laat het erbij zitten... dat stinktNapo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:46:
[...]
Exact, geen idee wat je hiervoor poogde te impliceren. Je kan lastig een conclusie trekken uit het feit dat de persoon geen aangifte wenst te doen. Dat bewijst niet zijn onschuld noch zijn schuld.
De man is geen uitzonderingRCBL schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:50:
[...]
Pure belangstelling waarom de man geen aangifte doet. Dat is toch een normale vraag. Je krijgt een hengst en laat het erbij zitten... dat stinkt
Stellen dat het stinkt is eerder vooringenomenheid dan wat anders.Slachtoffers van geweldsdelicten en vernielingen doen minder vaak aangifte van wat hen overkomen is (21 procent en 19 procent).
Soms melden slachtoffers bij de politie wat hen overkomen is maar doen ze geen aangifte. Vooral bij geweldsdelicten komt dit relatief vaak voor en dan vooral bij bedreiging met fysiek geweld en bij mishandeling. 31 procent van de slachtoffers van geweldsdelicten heeft dit bij de politie gemeld, terwijl 21 procent aangifte doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 10-06-2023 11:41 ]
Haha, dat staatje gaat wellicht op als ik jou een rechtse geef, of andersom. Maar het wordt toch heel wat anders als een BN-er jou een hoek geeft of andersom.Napo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:41:
[...]
De man is geen uitzondering
[...]
Stellen dat het stinkt is eerder vooringenomenheid dan wat anders.
dat ooit zo mooie spelletje 'voetbal' is al lang niet meer een spelletje ... of? afgunst, racisme etcRCBL schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:02:
[...]
Haha, dat staatje gaat wellicht op als ik jou een rechtse geef, of andersom. Maar het wordt toch heel wat anders als een BN-er jou een hoek geeft of andersom.
Als ik in mijn recht stond dan zou ik dat niet over mijn kant laten gaan tenzij ik natuurlijk een opmerking gemaakt zou hebben die die rechtse hoek uitlokt. Dat moet ik dus bij mijn aangifte gaan vertellen.
De man doet geen aangifte dat stinkt of het is een Berghuis fan en vindt die wonden wel een mooi aandenken aan Berghuis..
Het stinkt gewoon
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de man wel wat geroepen heeft, maar dat het niet racistisch was. Tubantia heeft dat racisme-verhaal de wereld in geholpen. Maar als je de reactie van Berghuis leest dan rept hij ook niet over Brobbey of racisme.RCBL schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:50:
[...]
Pure belangstelling waarom de man geen aangifte doet. Dat is toch een normale vraag. Je krijgt een hengst en laat het erbij zitten... dat stinkt
Ik kan er met mijn kop niet bij dat je bij de spelersbus van de bezoekers gaat staan om ze uit te schelden. Maar het is op zich niet strafbaar om iemand te beledigen.Berghuis verontschuldigde zich voor zijn actie. "Ik heb spijt van mijn actie, ik had dit niet moeten doen", zei de Oranje-international. "Na elke uitwedstrijd krijgen wij bij de bus heel veel verwensingen naar ons hoofd geslingerd, terwijl wij tijd maken om handtekeningen uit te delen aan fans die daar om vragen."
Regeren is vooruitschuiven
Anoniem: 1638126
Bijzondere oplossing en dit gaat nog een staartje krijgen.toolkist schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:25:
Bordeaux miss out on promotion from Ligue 2 after pitch invasion against Rodez - https://www.bbc.com/sport/football/65885703
Zo kun je dus ook ingrijpen. Wedstrijd verloren, punt in mindering, 4 wedstrijden lang deel stadion dicht.... Bravo
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Anoniem: 1638126
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1638126 op 13-06-2023 18:57 ]
Dat is het zeker wel. Zie bv:T-MOB schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:30:
Ik kan er met mijn kop niet bij dat je bij de spelersbus van de bezoekers gaat staan om ze uit te schelden. Maar het is op zich niet strafbaar om iemand te beledigen.
BronKNVB versoepelt regels rond staken wedstrijden iets
Tijdens de algemene vergadering betaald voetbal kondigde het bestuur ook één aanpassing aan in de regels rond het staken van wedstrijden in het betaalde voetbal.
Als in het nieuwe seizoen iemand iets op het veld gooit en de dader wordt daarna direct gepakt en uit het stadion gezet, telt die daad niet meer mee in de stappen naar het definitief staken van de wedstrijd.
[ Voor 11% gewijzigd door Pompi op 27-06-2023 18:20 ]
Misschien om met die drank te starten en dan kijken wat er overblijft waarop je al dan niet zou moeten handhaven.Harribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:22:
Wat een zielig doenerij van de knvb.
Het asociaal zingen hoort er mi gewoon wat bij.
Homo mag niet meer....ik zou papiertjes gaan uitdelen met woorden die je niet meer mag roepen?. Truttig vind Ik het.
En net alsof dit gaat helpen, je hebt soms een aardige bak vol mafkezen, met eventueel drank op.
Gooien vind ik iets anders. En ok, oerwoud geluiden... ook niet maar er zijn grenzen
Enfin, randzaken
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Wie bepaald de grens daarin? Iemand voor homo uitschelden heeft meer persoonlijke impact op mij dan oerwoudgeluiden. Terwijl ze beide gewoon te domzinnig voor woorden zijnHarribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:22:
Homo mag niet meer....ik zou papiertjes gaan uitdelen met woorden die je niet meer mag roepen?. Truttig vind Ik het.
En net alsof dit gaat helpen, je hebt soms een aardige bak vol mafkezen, met eventueel drank op.
Gooien vind ik iets anders. En ok, oerwoud geluiden... ook niet maar er zijn grenzen
Enfin, randzaken
[ Voor 3% gewijzigd door dglavimans op 10-07-2023 14:30 ]
Het blijft wel bijzonder dat het zo lang heeft moeten duren tot ze tot zo'n statement komen. Een one-love campagne houden maar geen actie ondernemen als een deel van de toeschouwers niet in staat zijn om zich te gedragen.dglavimans schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:06:
[Afbeelding]
Sorry Xavi haters maar jullie moeten een nieuw liedje verzinnen![]()
Moet zeggen dat het bericht me wel blij maakt als bi. Beetje achterhaald om iemand ermee te willen kwetsen.
Wel denk ik dat we nog weinig wedstrijden gaan uitspelen komende tijd
De basis zou mogen zijn dat je je eigen team aanmoedigt. Dat je een tegenstander uitfluit prima maar de hele spreekkoren om spelers van de tegenstander aan te vallen blijft ontzettend kleinzierig. Geniet van het spel, zelfs als de tegenstander daar helaas soms beter in is. Zieligdoenerij van de KNVB? Zieligdoenerij van de kansarme toeschouwers die menen dat dit er bij hoort.Harribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:22:
Enfin, randzaken
Jij bent dan ook niet het lijdend voorwerp, dat is de voetballer op het velddglavimans schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:26:
[...]
Iemand voor homo uitschelden heeft meer persoonlijke impact op mij
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 10-07-2023 14:57 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Maar dat is per definitie. Oerwoudgeluiden zijn beledigend tegen een ras homo kwetsend tegen een groep als je kwaadwillend zingtSuperkiwi schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:49:
[...]
Jij bent dan ook niet het lijdend voorwerp, dat is de voetballer op het veld
Het zou een mooie boel worden als we met alle bezoekers en voetbalkijkers rekening moeten houden, dan kunnen we zoals @Harribo al zegt elk woordje wel gaan verbieden. Want je kunt er donder op zeggen dat er mensen beledigd zijn als ze onder de noemer 'boeren' geschaard worden.
Schelden met het woord homo kan als beledigend opgevat worden, terwijl oerwoudgeluiden racistisch zijn. Daar zit wel een verschil in imo.
Voor mij is het heel simpel: bij racisme.dglavimans schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:12:
[...]
Maar daarom ook de vraag waar ligt volgens jullie de grens
Eh, beetje eelt kweken is zeker wel makkelijk ja. Maar dat snap je denk ik echt pas wanneer je zelf in zo situatie hebt gezetenSuperkiwi schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Voor mij is het heel simpel: bij racisme.
Racisme is bij wet verboden, beledigd zijn is een keuze.
Misschien een beetje bot en kort door de bocht maar een beetje eelt kweken mag wel tegenwoordig.
[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 10-07-2023 15:20 ]
Dat is wel heel kort door de bocht, want voor de wet is discriminatie op ras en sexuele geaardheid precies hetzelfde en net zo verboden. Dus waarom moet de ene groep eelt kweken en de andere niet?Superkiwi schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Misschien een beetje bot en kort door de bocht maar een beetje eelt kweken mag wel tegenwoordig.
[ Voor 9% gewijzigd door Coocoocachoo op 10-07-2023 15:20 ]
Artikel 137c van het wetboek van Strafrecht.Superkiwi schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Durf je dan te claimen dat al die oerwoudgeluidenmakers racisten zijn? Hersenloos tuig, ja, maar racisme is al te moeilijk voor ze. Zeker aangezien hun eigen team ook gekleurde mensen zal hebben.Superkiwi schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:15:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat zal inderdaad een groot aandeel in mijn uitspraak hebben.dglavimans schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:18:
[...]
Maar dat snap je denk ik echt pas wanneer je zelf in zo situatie hebt gezeten
Goed punt. Daar heb ik geen antwoord op.Coocoocachoo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:19:
[...]
Dat is wel heel kort door de bocht, want voor de wet is discriminatie op ras en sexuele geaardheid precies hetzelfde en net zo verboden. Dus waarom moet de ene groep eelt kweken en de andere niet?
Nee zeker niet.gambieter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:21:
[...]
Durf je dan te claimen dat al die oerwoudgeluidenmakers racisten zijn?
Het grappige is ik snap je gedachtegang ook gewoon heel goed. Laatste jaren wordt er steeds meer aan banden gelegd waardoor het soms voelt dat de gehele mensheid beetje op ze tenen looptSuperkiwi schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:25:
[...]
Dat zal inderdaad een groot aandeel in mijn uitspraak hebben.
Nogal kort door de bocht ja. Zullen we het eens omdraaien naar 'een beetje normaal doen mag wel weer tegenwoordig'.Superkiwi schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Dit dus.Superkiwi schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:15:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 10-07-2023 16:34 ]
Wat is er voor jou zo erg aan dat je niet meer een spreekkoor mag inzetten tegen een speler waarbij je hem uitmaakt voor homo? Of in de toekomst voor mongool, of welk scheldwoord dan ook?Harribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:29:
[...]
Dit dus.
Het wordt nu mi echt te gek qua maatregelen.
Na homo,krijg je mongool en ga zo maar door.
Ik denk dat je argument "Voor je het weet kunnen we niet meer als groep van duizenden volwassenen met zijn alleen een individu er uit pikken en uitschelden dat hij een aangeboren afwijking heeft." minder sterk is dan je denkt.Harribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:29:
[...]
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door Coocoocachoo op 11-07-2023 10:14 ]
Daar wringt de schoen bij mij ook vooral. Als je dan iets had willen doen had je het daar moeten doen, zeker in deze context.Superkiwi schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:17:
De KNVB pretendeert net als de UEFA en de FIFA voor respect, gelijkheid en tegen racisme te zijn, wat natuurlijk helemaal prima is. Vervolgens gaan we met zijn allen voetballen in een land waar homoseksualiteit strafbaar is en vrouwenrechten nauwelijks bestaan. Alle regenboogspulletjes en shirtjes die we hier in het westen zo graag dragen om te laten zien waar we voor staan laten we thuis omdat we onze principes voor een beetje geld blijkbaar gewoon laten varen.
Om toch een statement te maken laten we vóór het WK elke club met een One Love armband spelen maar als enkele spelers dit weigeren omdat ze een homofobe religie aanhangen zien we daar toch maar vanaf want hé, je zal maar eens iemand tegen het tere beentje schoppen.
Maar als er gezongen wordt dat alle boeren homo's zijn moeten we echt optreden want dat kan dus écht niet door de beugel.
Ik snap wat je bedoelt, maar laten we eerst maar eens zorgen dat we het in ons eigen land 'op orde' hebben voordat we oordelen over andere landen.Superkiwi schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:17:
Jullie hierboven hebben gewoon goede punten hoor, daar valt niks tegenin te brengen.
Ik vind het voornamelijk hypocrisie ten top van de KNVB.
De KNVB pretendeert net als de UEFA en de FIFA voor respect, gelijkheid en tegen racisme te zijn, wat natuurlijk helemaal prima is. Vervolgens gaan we met zijn allen voetballen in een land waar homoseksualiteit strafbaar is en vrouwenrechten nauwelijks bestaan. Alle regenboogspulletjes en shirtjes die we hier in het westen zo graag dragen om te laten zien waar we voor staan laten we thuis omdat we onze principes voor een beetje geld blijkbaar gewoon laten varen.
Om toch een statement te maken laten we vóór het WK elke club met een One Love armband spelen maar als enkele spelers dit weigeren omdat ze een homofobe religie aanhangen zien we daar toch maar vanaf want hé, je zal maar eens iemand tegen het tere beentje schoppen.
Maar als er gezongen wordt dat alle boeren homo's zijn moeten we echt optreden want dat kan dus écht niet door de beugel.
Dat gaat er bij mij niet in. Ik gun iedereen zijn pleziertje of dat nu paintball is, of opera, of schaken, of Rammstein...Harribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:22:
Wat is er mis met je ploeg aanmoedigen, juichen, elkaar in de armen vallen, feesten... Je weet wel, normaal supporter gedrag? Als je enkel je plezier kunt hebben door de tegenstander uit te schelden, moet je jezelf toch echt eens ff op het hoofd krabben en je afvragen waar je mee bezig bent.Harribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:29:
Dus... de mafkezen er uit of het bier er uit?Harribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:29:
Stel je voor dat je niet zomaar iedereen voor vanalles zou mogen uitschelden. De horror!Harribo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:29:
[...]
Dit dus.
Het wordt nu mi echt te gek qua maatregelen.
Ditzelfde zag je ook bij het "overdreven" reageren op het gooien van objecten naar spelers. De horror dat abnormaal veroordeeld wordt en dat de spelers waarvoor we naar het stadion komen niet in bescherming nemen. Het blijft een bijzondere wereld, de voetbalwereld.Kheos schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:15:
[...]
Stel je voor dat je niet zomaar iedereen voor vanalles zou mogen uitschelden. De horror!
Helemaal eens. Sowieso geef je door woorden te verbieden ze meer kracht dan ze zouden moeten hebben imho.Superkiwi schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:58:
Ik denk dat de posts van Harribo verkeerd geinterpreteerd worden. Ik zie hem nergens zeggen dat hij graag mensen uitscheldt voor het één of ander, het enige wat ik lees is dat hij het raar vind dat we woorden (je leest het goed: woorden) willen gaan verbieden. En om eerlijk te zijn vind ik dat ook een raar iets. Zoals hij al aangeeft is het een glijdende schaal waar je je op begeeft want waar houdt het op? Woorden die nu nog onschuldig lijken ('boeren' bijvoorveeld) kunnen ook ooit op de lijst te verbannen woorden verschijnen als mensen zich daar beledigd of ongemakkelijk door voelen.
Zeg ik hier dat spreekkoren als 'speler X is homo' moeten kunnen? Nee. Vind ik dat we woorden als 'homo' uit een voetbalstadion moeten weren? Ook dat niet. Als iemand in het verkeer een lompe actie uithaalt vliegt er ook wel eens een "mongool!" uit mijn mond.
Even doortrekkend naar een extremer voorbeeld: (de vrouw van) Louis die destijds allerlei verwensingen toegezongen kreeg. Vind ik dat dat moet kunnen? Absoluut niet. Ik vind het lager dan laag en getuigen van een gebrek aan fatsoen en respect.
Maar het verbieden van woorden, dat gaat me te ver.
Tot zover mijn twee centjes.
Maar die problemen in de samenleving los je er ook niet mee op maar je levert wel een bijdrage. Het is wel een dingetje in de huidige samenleving om altijd maar weer excuses te zoeken om dingen niet te doen. Dingen als het beste jongetje van de klas willen zijn, heeft geen zin want het wordt toch niet gehandhaafd. Verder wat @Napo ook al zei, het is toch absurd dat we het normaal vinden plastic glazen, aanstekers, glazen urine en noem maar op naar sporters te gooien en dat daar zoveel aversie tegen is dat dat niet meer mag. Het is ook absurd dat we wijzen naar Qatar wbt homo rechten terwijl we zelf het normaal vinden om het als scheldwoord te gebruiken en er in ons land ook nog steeds geweld is tegen homo's, over hypocrisie gesproken. Wat eelt op je ziel betreft, een normaal mens krijgt daar al genoeg van daar hoef je echt niet aan mee te helpen, ook zo'n drogreden wat mij betreft.CornermanNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:50:
Allerlei zaken maar verregaand verbieden en meer straffen opleggen doen niets aan de onderliggende problemen, namelijk de acceptatie van minderheden in de samenleving en de denkbeelden die nog steeds heersen. Of lang in beeldspraak doorleven. Dat ga je niet oplossen door het in de micro cosmos die een voetbal stadion is alles maar te verbieden.
Het is wel het meest zichtbare deel wat fout gaat, als we dat als maatschappij lekker hard aanpakken dan voelen we ons minder geroepen om de structurele problemen op het gebied van discriminatie, ongelijkheid en dergelijke aan te pakken. Dat vereist immers een veel grotere inspanning. Een die velen niet willen maken omdat het weleens tegen de eigen verworven positie in de maatschappij kan ingaan.
Veel problemen worden erg klein gemaakt , en in een paar kleine hoekjes aangepakt om maar niets te hoeven doen aan het grotere probleem.
Only fools are enslaved by time and space.
Ja zeg, ‘eelt op je ziel’? Voetballen met een helm op dan…LoneRanger schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:20:
[...]
Maar die problemen in de samenleving los je er ook niet mee op maar je levert wel een bijdrage. Het is wel een dingetje in de huidige samenleving om altijd maar weer excuses te zoeken om dingen niet te doen. Dingen als het beste jongetje van de klas willen zijn, heeft geen zin want het wordt toch niet gehandhaafd. Verder wat @Napo ook al zei, het is toch absurd dat we het normaal vinden plastic glazen, aanstekers, glazen urine en noem maar op naar sporters te gooien en dat daar zoveel aversie tegen is dat dat niet meer mag. Het is ook absurd dat we wijzen naar Qatar wbt homo rechten terwijl we zelf het normaal vinden om het als scheldwoord te gebruiken en er in ons land ook nog steeds geweld is tegen homo's, over hypocrisie gesproken. Wat eelt op je ziel betreft, een normaal mens krijgt daar al genoeg van daar hoef je echt niet aan mee te helpen, ook zo'n drogreden wat mij betreft.
Het hoeft mij mij echt niet super braaf in stadions maar wees dan ludiek ofzo.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is alleen geen substantiële bijdrage. Al vanaf half jaren 70 zijn er problemen. Nooit is er ook maar iets gedaan behalve hogere straffen , en hogere hekken ooit.LoneRanger schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:20:
[...]
Maar die problemen in de samenleving los je er ook niet mee op maar je levert wel een bijdrage. Het is wel een dingetje in de huidige samenleving om altijd maar weer excuses te zoeken om dingen niet te doen. Dingen als het beste jongetje van de klas willen zijn, heeft geen zin want het wordt toch niet gehandhaafd. Verder wat @Napo ook al zei, het is toch absurd dat we het normaal vinden plastic glazen, aanstekers, glazen urine en noem maar op naar sporters te gooien en dat daar zoveel aversie tegen is dat dat niet meer mag. Het is ook absurd dat we wijzen naar Qatar wbt homo rechten terwijl we zelf het normaal vinden om het als scheldwoord te gebruiken en er in ons land ook nog steeds geweld is tegen homo's, over hypocrisie gesproken. Wat eelt op je ziel betreft, een normaal mens krijgt daar al genoeg van daar hoef je echt niet aan mee te helpen, ook zo'n drogreden wat mij betreft.
Het hoeft mij mij echt niet super braaf in stadions maar wees dan ludiek ofzo.
Dat los je alleen maar op door grenzen te stellen, of het nu in het stadion is, op school, op je werk of in de kroeg. Wat mij betreft is de KNVB wat dat betreft goed bezig zowel met het gooien van voorwerpen als spreekkoren verbieden. Politie tekorten en wetten aanpassen is niet het werk van de KNVB en is dus een heel andere discussie. Volgens mij zitten er in een gemiddeld stadion altijd nog zo'n 90+% mensen die wel fatsoen hebben dus dat het een groot maatschappelijk probleem is geloof ik niet zo. Je ziet het ook aan het verbieden van uit-supporters, er is geen acceptatie meer en hoe jammer ik dat ook vind is dat een prima signaal.CornermanNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:01:
[...]
Het is alleen geen substantiële bijdrage. Al vanaf half jaren 70 zijn er problemen. Nooit is er ook maar iets gedaan behalve hogere straffen , en hogere hekken ooit.
Niets heeft structureel iets veranderd. Omdat grote sociale veranderingen ook uitblijven.
Daarbuiten is er ook nog zoiets als de sociaal culturele aspecten. Over decennia is er binnen supportersgroepen een eigen cultuur identiteit enzovoorts ontstaan.
Die sowieso al niet in de pas loopt met veel wat in de samenleving de heersende mores is.
Uiteraard moet je op beide fronten zaken aanpakken.
Maar het zwaartepunt ligt in brede maatschappelijke veranderingen en zolang we daar onvoldoende mee doen hoef je zeker in de stadions geen grote resultaten te verwachten.
Only fools are enslaved by time and space.
lex schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:01:
Dingen verbieden is een zwaktebod
Wat een zwaktebodLaat ze eerst alles rond sport maar eens droog leggen
Eens
Volgens dit artikel waren het de pareltjes uit het Fc Twente publiek die de bezoekers van Hammarby opzochten:Quad schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:08:
Schijnbaar gaat het eea mis met de Hammarby supporters in/bij de Grolschveste.
Edit: Ja, we zat een grote groep op de hoofdtribune, waardoor er nu ruzie is tussen hooligans van FC Twente en Hammarby.
En twente gewoon per direct uit het toernoei knikkeren.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 06:37:
Beetje jammer dat het bij de eerste officiële wedstrijd van het seizoen weer flink uit de hand loopt. Geen uitsupporters in het betaald voetbal lijkt me de enige oplossing. Na 2 seizoenen weer is proberen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Tuurlijk, het is allemaal de schuld van Twente. Ik praat het niet goed, begrijp me niet verkeerd. Maar wellicht hadden die 200 kaarten voor sponsoren en familie moeten zijn ipv voor de harde kern van Hammarby, die 90 minuten lang provoceren richting PBossie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:34:
[...]
En twente gewoon per direct uit het toernoei knikkeren.
[ Voor 29% gewijzigd door JoteW op 28-07-2023 07:53 ]
Twente komt eraan!
Wellicht, maar ik zou twente er alsnog uit knikkeren. Dit is de enige manier om de clubs te straffen aangezien al het andere wat er tot nu toe geprobeerd is simpelweg niet helpt.JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:47:
[...]
Tuurlijk, het is allemaal de schuld van Twente. Ik praat het niet goed, begrijp me niet verkeerd. Maar wellicht hadden die 200 kaarten voor sponsoren en familie moeten zijn ipv voor de harde kern van Hammarby, die 90 minuten lang provoceren
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dan kan je elke club wel uit het toernooi knikkerenBossie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:53:
[...]
Wellicht, maar ik zou twente er alsnog uit knikkeren. Dit is de enige manier om de clubs te straffen aangezien al het andere wat er tot nu toe geprobeerd is simpelweg niet helpt.
Vervolgens kan de organisatie zelf kiezen hoe dit soort situaties willen gaan voorkomen.
Twente komt eraan!
Lijkt me een goed plan. Als een club de controle niet heeft over wat er gebeurt in het eigen stadium dan waarom zouden mee mogen doen en financieel beloont worden voor dit soort situaties ?JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:54:
[...]
Dan kan je elke club wel uit het toernooi knikkerenHet is altijd en overal raak
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het lastige is dat je daar als BVO niet helemaal vrij in bent. Uiteindelijk zijn er ook eisen vanuit de UEFA waar je aan dient te voldoen en één daarvan is het beschikbaar stellen van kaarten voor uitsupporters. Je komt steeds dichterbij het op naam aanbieden van kaarten met een ID-controle bij toegang om dit soort excessen (als je het nog een exces mag noemen) te voorkomen dan wel een vervolg er van te voorkomenBossie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:53:
[...]
Wellicht, maar ik zou twente er alsnog uit knikkeren. Dit is de enige manier om de clubs te straffen aangezien al het andere wat er tot nu toe geprobeerd is simpelweg niet helpt.
Vervolgens kan de organisatie zelf kiezen hoe dit soort situaties willen gaan voorkomen.
En dan nog moet je als thuissupporter niet daarop reageren, hoe lastig dat ook kan zijn.JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:47:
[...]
Tuurlijk, het is allemaal de schuld van Twente. Ik praat het niet goed, begrijp me niet verkeerd. Maar wellicht hadden die 200 kaarten voor sponsoren en familie moeten zijn ipv voor de harde kern van Hammarby, die 90 minuten lang provoceren richting P
Twente komt eraan!
Je hebt niet voor niets een uitvak dat volledig gescheiden is van de thuisvakken. Als er links en rechts een verdwaalde supporter in een thuisvak zit, zou dat geen probleem mogen zijn, maar een compleet vak op de thuistribune vol met behoorlijk fanatieke uitsupporters, dat is vragen om problemen. Combineer dat met de grote waffel vanuit de Hammerby supporters op het internet dat ze hier wel ff het stadion zouden overnemen en dan is dat een giftige mix die elk moment tot ontbranding kan komen. Zag trouwens ook al filmpjes voorbij komen waarbij de uitsupporters de stewards in het uitvak te lijf gingen. En dan lees je kort daarvoor nog dat Hammerby wel fanatiek is, maar geen gewelddadige hooligans, zoals andere clubs in Zweden.JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:47:
[...]
Tuurlijk, het is allemaal de schuld van Twente. Ik praat het niet goed, begrijp me niet verkeerd. Maar wellicht hadden die 200 kaarten voor sponsoren en familie moeten zijn ipv voor de harde kern van Hammarby, die 90 minuten lang provoceren richting P
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Feitelijk correct maar dan maak je de rol van een BVO in de voetbalwereld wel bijzonder klein. Het zou overigens al veel schelen als BVO's hardere standpunten in neemt met betrekking tot de ongeregeldheden die er zijn. Dat niet doen heeft ons tot deze situatie gebracht aangezien gedrag genormaliseerd wordt.Gynnad schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:57:
Het heeft geen nut om de club te straffen, de mensen die hierbij betrokken zijn, zijn geen supporters maar zijn hier op uit. Een normale supporter (en mens) kan zich normaal gedragen en komt niet in een dergelijke situatie.
Welke regelgeving mist er momenteel?Strengere regelgeving is het enige wat hier gaat helpen met meldplicht tijdens de wedstrijd op een locatie ver van het stadion zodat het ook niet mogelijk is om een gedeelte van de wedstrijd mee te pikken. Probleem is alleen dat de politie het al druk genoeg heeft.
Wel superhandig natuurlijk dat die Twente gasten toevallig nog allemaal gezichtsbedekking bij zich haddenJoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:47:
[...]
En die aardige Hammerby supporters hadden dat niet? Die liepen zelfs in de stad al rond met balaclavas, die engeltjes. Waar 2 vechten hebben er 2 schuld.PWM schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:24:
[...]
Wel superhandig natuurlijk dat die Twente gasten toevallig nog allemaal gezichtsbedekking bij zich hadden![]()
Heb ik ook altijd paraat als ik denk geen problemen te maken.
bullshit. waren het de sponsoren en familie van die spelers die zo staan juichen en springen, dan was het net zo goed fout gegaan. er is echt maar 1 foute partij hier en dat zijn die figuren die ze op zijn gaan zoeken.JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:47:
[...]
Dan had Twente/de burgemeester in moeten grijpen.JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:58:
Overigens ging het al mis met het feit dat die fijne normale supporters uit Hammarby tijdens een minuut stilte de bek niet konden houden, en dan zwijg ik nog even over het uitdagen op social media direct na de loting. Dit zie je gewoon van mijlen ver aankomen.
Euhm nee. Ongeschreven regel onder hooligans is dat je met je poten van pet en sjaal supporters en (familie van) spelers afblijft. En die sponsoren en familie staan niet 90 minuten lang te springen en te juichen, zeker niet als er geen doelpunt voor hun valt. Dit vak liet tijdens de gehele wedstrijd er geen twijfel over bestaan dat ze niet voor de thuisclub waren. En aangezien een dergelijk vak niet geisoleerd is en er niet genoeg beveiliging aanwezig is op de hoofdtribune, dan loop je het risico dat het uit de hand loopt.toolkist schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:48:
[...]
bullshit. waren het de sponsoren en familie van die spelers die zo staan juichen en springen, dan was het net zo goed fout gegaan. er is echt maar 1 foute partij hier en dat zijn die figuren die ze op zijn gaan zoeken.
Iedereen weet toch wel dat het bijzonder koud kan worden in een stadion, dan kan je maar beter wat verwarmende kleding meenemen, zeker aangezien je veel warmte via je hoofd verliest is dat een essentieel componentPWM schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:24:
[...]
Wel superhandig natuurlijk dat die Twente gasten toevallig nog allemaal gezichtsbedekking bij zich hadden![]()
Heb ik ook altijd paraat als ik denk geen problemen te maken.
Ah ja, dan is het meer dan prima. Als een deel van de aanhang van de tegenstander iets meeneemt moet je dat zelf ook meenemen. Het foute gedrag van de ene partij praat het gedrag van de andere partij niet goed.thunder8 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:47:
[...]
En die aardige Hammerby supporters hadden dat niet? Die liepen zelfs in de stad al rond met balaclavas, die engeltjes.
Neen, zo werkt het niet. Er zijn afdoende situaties waar beide partijen schuld hebben aan een gedraging. Een speler of artiest die objecten naar zich gegooit krijgt is niet onderdeel van het probleem. Niet altijd zijn twee personen die vechten beide schuldig aan die vechtpartij.Waar 2 vechten hebben er 2 schuld.Heb alleen liever dat ze dan lekker ergens in een bos afspreken en de rest er niet mee lastig vallen.
Wellicht is het goed dat die ongeschreven regel veranderd en dat men per definitie van elkaar afblijft. De dag dat we van hooligans af zijn is de dag dat de sport voor de volgers mooier wordt.thunder8 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:03:
[...]
Euhm nee. Ongeschreven regel onder hooligans is dat je met je poten van pet en sjaal supporters en (familie van) spelers afblijft.
Is dat laatste niet de kern van het probleem? Waarom is het schier onmogelijk om voro sommige naast iemand in een stadion te zitten die niet voor dezelfde club is? Waarom is daar uberhaupt beveiliging voor nodig.En die sponsoren en familie staan niet 90 minuten lang te springen en te juichen, zeker niet als er geen doelpunt voor hun valt. Dit vak liet tijdens de gehele wedstrijd er geen twijfel over bestaan dat ze niet voor de thuisclub waren. En aangezien een dergelijk vak niet geisoleerd is en er niet genoeg beveiliging aanwezig is op de hoofdtribune, dan loop je het risico dat het uit de hand loopt.
Clubs in de breedste zin van het woord moeten veel meer actie ondernemen om afscheid van deze aanhang te nemen. Is dat gemakkelijk en gaat dat volledig lukken? Waarschijnlijk niet maar het staat en valt met een solide basis hebben in waar je voor staat en dus ook waar je expliciet afscheid van wil en gaat nemen. Het tragische is dat deze aanhang maar al te vaak roept dat niemand groter is dan de club terwijl ze zelf pretenderen het beste voor hebben met de club.En voordat iemand denkt dat ik dit gedrag goedkeur, nee, nooit. Ik vind het prima dat er fanatiek gesupport wordt en dat je met passie voor je club bent. Maar geweld is in mijn ogen nooit de oplossing. Echter ik ben ook niet zo naïef om te doen alsof dat momenteel de realiteit is. Zolang er rellende groepen aan beide kanten zijn, moet je zorgen dat die groepen elkaar niet kunnen treffen in het stadion en er buiten.
Volgens mij zijn er geschreven regels dat je sowieso van anderen afblijft.thunder8 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:03:
[...]
Euhm nee. Ongeschreven regel onder hooligans is dat je met je poten van pet en sjaal supporters en (familie van) spelers afblijft.
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
Daar begon het inderdaad. Dan is het aan de driehoek ( club, gemeente en politie) hoe je dit gaat aanpakken. Dat uitvak was overspoeld door vuurwerk. De fouillering was kut. De driehoek vondt het verstandig om die lui maar tijdelijk in Hengelo te plaatsen.JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:58:
Overigens ging het al mis met het feit dat die fijne normale supporters uit Hammarby tijdens een minuut stilte de bek niet konden houden, en dan zwijg ik nog even over het uitdagen op social media direct na de loting. Dit zie je gewoon van mijlen ver aankomen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
In de wet geschreven regel is dat je met je poten van elkaar af blijft.thunder8 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:03:
[...]
Euhm nee. Ongeschreven regel onder hooligans is dat je met je poten van pet en sjaal supporters en (familie van) spelers afblijft. En die sponsoren en familie staan niet 90 minuten lang te springen en te juichen, zeker niet als er geen doelpunt voor hun valt. Dit vak liet tijdens de gehele wedstrijd er geen twijfel over bestaan dat ze niet voor de thuisclub waren. En aangezien een dergelijk vak niet geisoleerd is en er niet genoeg beveiliging aanwezig is op de hoofdtribune, dan loop je het risico dat het uit de hand loopt.
Nou daar ben ik het dan weer niet mee eens. Het is een maatschappelijk probleem en ligt niet perse bij een handvol clubs. Vorig seizoen was een zooitje, en nu bij de eerste officiële wedstrijd zo beginnen beloofd niet veel goeds voor de rest van het seizoen.Bossie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:34:
[...]
En twente gewoon per direct uit het toernoei knikkeren.
Heb die wedstrijd niet live gezien, maar ik was wel bij AZ - WHU dit jaar. Als ik op Twitter kijk ziet het er allemaal heel bekend uit.thunder8 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:03:
[...]
Euhm nee. Ongeschreven regel onder hooligans is dat je met je poten van pet en sjaal supporters en (familie van) spelers afblijft. En die sponsoren en familie staan niet 90 minuten lang te springen en te juichen, zeker niet als er geen doelpunt voor hun valt. Dit vak liet tijdens de gehele wedstrijd er geen twijfel over bestaan dat ze niet voor de thuisclub waren. En aangezien een dergelijk vak niet geisoleerd is en er niet genoeg beveiliging aanwezig is op de hoofdtribune, dan loop je het risico dat het uit de hand loopt.
Hammerby mag wat mij betreft ook officieel uitleg geven hoe het kan dat kaarten die bedoeld zijn voor familie en sponsoren in de handen van fanatieke supporters zijn gekomen, die simpelweg niet thuishoren op de hoofdtribune van de tegenstander. Hierbij kan je nalatig gedrag verwijten bij hun, omdat ze ook weten dat dit tot confrontaties kan lijden.
Het nieuws ging vanochtend van dat Twente geen supporters wilde meenemen, naar dat de veiligheidsmaatregelen in Zweden flink opgeschroefd worden. Geen supporters willen meenemen gaat het probleem niet oplossen, omdat iedereen die vluchten en verblijf hebben geboekt, toch die kant op gaan, wel of geen wedstrijdticket. Dan kan je beter zorgen dat ze wel tickets hebben en in het uitvak zitten, ipv verspreid over het hele stadion en daarmee de ongeregeldheden veel ernstiger kunnen worden.
En voordat iemand denkt dat ik dit gedrag goedkeur, nee, nooit. Ik vind het prima dat er fanatiek gesupport wordt en dat je met passie voor je club bent. Maar geweld is in mijn ogen nooit de oplossing. Echter ik ben ook niet zo naïef om te doen alsof dat momenteel de realiteit is. Zolang er rellende groepen aan beide kanten zijn, moet je zorgen dat die groepen elkaar niet kunnen treffen in het stadion en er buiten.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is toch een zwaktebod van hier tot Tokyo en terug? Dan geef je dus toe aan de hoolies die zichzelf niet in kunnen houden.loekf2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:34:
[...]
Heb die wedstrijd niet live gezien, maar ik was wel bij AZ - WHU dit jaar. Als ik op Twitter kijk ziet het er allemaal heel bekend uit.
Uitsupporters/fans/familie die op de hoofdtribune zitten (moet van UEFA) en daar spandoeken etc. gaan ophangen, wat weer als een rode lap op Twente hooligans werkt, die vervolgende verhaal gaan halen.
Is er echt niets te doen aan die VIP kaarten alleen naar sponsoren, familie etc. EN geen spandoeken/uitingen op de hoofdtribune ?
Wat staat er op een spandoek dat zo verschrikkelijk provocerend is? Of zijn louter de clubkleuren van de tegenpartij al voldoende om een rood waas voor de ogen te krijgen?loekf2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:34:
[...]
Heb die wedstrijd niet live gezien, maar ik was wel bij AZ - WHU dit jaar. Als ik op Twitter kijk ziet het er allemaal heel bekend uit.
Uitsupporters/fans/familie die op de hoofdtribune zitten (moet van UEFA) en daar spandoeken etc. gaan ophangen, wat weer als een rode lap op Twente hooligans werkt, die vervolgende verhaal gaan halen.
Is er echt niets te doen aan die VIP kaarten alleen naar sponsoren, familie etc. EN geen spandoeken/uitingen op de hoofdtribune ?
Wanneer ik iemand op straat in een Ajax of PSV shirt voorbij zie lopen (oh jeetje, een uiting van hun clubliefde) dan zoek ik toch ook niet de confrontatie op? Ik snap echt de pogingen van sommigen niet zo goed om dit geweld (deels) goed te praten. Je laten irriteren door wat uitsupporters is 1, maar vervolgens je vak uit gaan en er naartoe rennen om de fysieke confrontatie te zoeken is echt van een hele andere orde. Daar moeten gewoon echt zware straffen op staan, minstens een paar jaar stadionverbod (eventueel met meldplicht).toolkist schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:39:
[...]
Dat is toch een zwaktebod van hier tot Tokyo en terug? Dan geef je dus toe aan de hoolies die zichzelf niet in kunnen houden.
Iedereen vindt het prachtig om in Duitsland wedstrijden te zien waar iedereen door elkaar heen zit. Ipv te proberen om dat hier ook mogelijk te maken moeten we in plaats daarvan de lokale testosteronbommetjes hun zin geven? Zullen we het probleem nou niet eens een keer bij de oorzaak aanpakken, ipv ergens een gevolg aan het einde?
(Twente-supporter, gisteren niet in stadion).dr.lowtune schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:00:
[...]
Wanneer ik iemand op straat in een Ajax of PSV shirt voorbij zie lopen (oh jeetje, een uiting van hun clubliefde) dan zoek ik toch ook niet de confrontatie op? Ik snap echt de pogingen van sommigen niet zo goed om dit geweld (deels) goed te praten. Je laten irriteren door wat uitsupporters is 1, maar vervolgens je vak uit gaan en er naartoe rennen om de fysieke confrontatie te zoeken is echt van een hele andere orde. Daar moeten gewoon echt zware straffen op staan, minstens een paar jaar stadionverbod (eventueel met meldplicht).
Laten we drugs verbieden, dan zijn alle problemen voorbijDeKever schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:43:
[...]
Wat staat er op een spandoek dat zo verschrikkelijk provocerend is? Of zijn louter de clubkleuren van de tegenpartij al voldoende om een rood waas voor de ogen te krijgen?
Geen uitsupporters meer. Dat zou mijn oplossing zijn. Goedkoop en simpel. De thuiswedstrijden blijven over. Over een jaar of vijf kan iedereen dan weer normaal doen: gastvrij zijn, zich als gast gedragen etc.
[ Voor 21% gewijzigd door Tukk op 28-07-2023 10:12 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Misschien, maar in dit geval is het een "incident" dat zich afspeelde in het stadium van FC Twente. Daarvoor gaat de club ongetwijfeld nog iets van horen van de UEFA.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:31:
[...]
Nou daar ben ik het dan weer niet mee eens. Het is een maatschappelijk probleem en ligt niet perse bij een handvol clubs. Vorig seizoen was een zooitje, en nu bij de eerste officiële wedstrijd zo beginnen beloofd niet veel goeds voor de rest van het seizoen.
De keuze voor de politie-inzet is een keuze van de Gemeente.Bossie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:16:
Ik heb niets tegen voetbal, ik heb wel heel tegen de bizarre inzet van overheidsmiddellen om het voetbal te faciliteren terwijl clubs op hun eigen terrein niet eens de verantwoordelijkheid/controle nemen(maar wel de baten willen maximaliseren).
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
De minuut stilte buiten beschouwing latend.Tukk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:09:
[...]
Voor mij is er wel een verschil als je bij ons op de tribune zit, er een minuut stilte is, je 90 minuten laat merken dat je volkomen schijt hebt aan de club die je op de tribune laat zitten.
Je kan twijfels zetten bij de noodverordening - en die klinkt nogal uitgebreid als ik hem zo lees - maar het waarborgen van de veiligheid is ook essentieel. Dat het overdag of ergens anders geod gaat houdt niet in dat de risicoinschatting per definitie verkeerd was door de gemeente.Tukk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:25:
[...]
De keuze voor de politie-inzet is een keuze van de Gemeente.
Als voorbeeld kan ik je woensdagavond geven, in Enschede liepen 150 man politierond, werden basisrechten van mensen geschonden (foto maken van ID-kaart, als je als zweed op straat liep werd je gearresteerd), in Hengelo (stad der naast) zaten de Zweden en Twente-supporters gezamenlijk aan het bier en is er NIETS gebeurd.
Gaat het mis en heb je onvoldoende agenten paraat staan heb je weer een andere discussie als burgermeester. Damned if you do, damned if you dont. Dat we uberhaupt na moeten denken over de inzet van politie bij voetbalwedstrijden is spijtig.Ja daar was politie, maar geen 150 man. De burgemeester van Hengelo heeft laten zien meer verstand en meer ballen te hebben.
Denken dat het in Duitsland niet mis gaat met wedstrijden.toolkist schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:39:
[...]
Dat is toch een zwaktebod van hier tot Tokyo en terug? Dan geef je dus toe aan de hoolies die zichzelf niet in kunnen houden.
Iedereen vindt het prachtig om in Duitsland wedstrijden te zien waar iedereen door elkaar heen zit. Ipv te proberen om dat hier ook mogelijk te maken moeten we in plaats daarvan de lokale testosteronbommetjes hun zin geven? Zullen we het probleem nou niet eens een keer bij de oorzaak aanpakken, ipv ergens een gevolg aan het einde?
Ik zeg toch nergens dat dat voor alle wedstrijden zo is? Er zijn echter genoeg wedstrijden waar het zo kan, terwijl het hier in NL echt uitzonderingen zouden zijn. Ik zou iig geen een wedstrijd in de Eredivisie kunnen benoemen waar ik het ook maar zou willen proberen.thunder8 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:36:
[...]
Denken dat het in Duitsland niet mis gaat met wedstrijden.![]()
![]()
![]()
Ja in Duitsland is de situatie een stuk beter dan in NL, maar als je denkt dat het daar allemaal koek en ei is en dat men altijd gezellig door elkaar kan zitten, dan kom je net als in NL van een koude kermis thuis.
Als het misgaat, hard ingrijpen, noodverordening aan en allemaal naar huis/hotel.Napo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:36:
Gaat het mis en heb je onvoldoende agenten paraat staan heb je weer een andere discussie als burgermeester. Damned if you do, damned if you dont. Dat we uberhaupt na moeten denken over de inzet van politie bij voetbalwedstrijden is spijtig.
[ Voor 21% gewijzigd door Tukk op 28-07-2023 10:46 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq