[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:44:
[...]

Als het misgaat, hard ingrijpen, noodverordening aan en allemaal naar huis/hotel.

Ik ken risico-analyses, werk er mee. Wat hier mist is begrip en kennis van hoe de praktijk in elkaar zit.

Als je mij vriendelijk wat vraagt luister ik, een ME-er die net van de opleiding komt met een knuppel klaar luister ik heel wat moeilijker naar. Vol inzetten voordat er wat gebeurd, ik heb er geen begrip voor. Je maakt het erger.
In NL zijn we zo eigenwijs ja om dan nog tegen die ME-er in te gaan.
Moet je in Spanje eens proberen bij de Guardia Civil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

toolkist schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Ik zeg toch nergens dat dat voor alle wedstrijden zo is? Er zijn echter genoeg wedstrijden waar het zo kan, terwijl het hier in NL echt uitzonderingen zouden zijn. Ik zou iig geen een wedstrijd in de Eredivisie kunnen benoemen waar ik het ook maar zou willen proberen.
Het grote verschil is dat in Duitsland door de enorme afstanden die supporters moeten afleggen voor een uitwedstrijd, het ondoenlijk is om dit met een bus-combi te doen, terwijl dat in NL wel vaak de standaard is. Als je Bayern München support en je moet naar Noord-Duitsland, praat je over 700-1000 kilometer enkele reis. Vandaar dat het daar bijna altijd vrij vervoer is. En het feit dat een gemiddelde Duitser iets meer luistert naar politie dan een gemiddelde Nederlander helpt natuurlijk ook wel.

In NL zijn er ook wel wedstrijden waarbij vrij vervoer kan. Ik ben meerdere malen vanuit Enschede met de auto naar Heerenveen geweest en daar gewoon geparkeerd tussen de thuissupporters. Daarna naar het uitvak gelopen en zonder enige problemen ook weer na de wedstrijd bij de auto gekomen. Helaas zijn het inderdaad uitzonderingen in NL.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

.

[ Voor 99% gewijzigd door Tukk op 28-07-2023 10:48 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik voorspel nu al een wekelijkse bump in dit topic.
De Eredivisie leert niet van hun fouten, en denken dat we geen last van hooligans, terwijl dat wel zo is.

Verder mag er voor mij wel een globale lijst komen. Mensen die hier in NL een stadionverbod krijgen, komen op een soort Interpol lijst te staan en komen nergens meer binnen (dus ook internationaal, dan houden zij hun daar tegen en wij hun hier). Ik zou deze ook gebruiken voor evenementen, we kunnen deze groep missen als kiespijn. :)

Nu ben ik geen stadion bezoeker, maar de tranen bij die kleine gasten die met hun vader/moeder naar het voetbal komen kijken, is voor mij een beeld die de voetbalwereld eens goed in hun geheugen moeten zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door HollowGamer op 28-07-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:21
toolkist schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:46:
[...]

In NL zijn we zo eigenwijs ja om dan nog tegen die ME-er in te gaan.
Moet je in Spanje eens proberen bij de Guardia Civil...
Tsjah... als je het in nederland slim speelt en je krijgt een ros op je muil van een ME-er dan kun je hem aanklagen en zo nog wat extra geld eruit trekken ook. In spanje zal het iets anders werken.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:44:
[...]
Als je mij vriendelijk wat vraagt luister ik, een ME-er die net van de opleiding komt met een knuppel klaar luister ik heel wat moeilijker naar. Vol inzetten voordat er wat gebeurd, ik heb er geen begrip voor. Je maakt het erger.
Als de ME er is dan is het moment van praten en vriendelijk vragen ruimschoots gepasseert. Dat is deels ook het probleem van Nederland waar de politie je beste vriend lijkt te moeten zijn echter zit je dus bij de ME al ruim in de escalatie om het weer onder controle te krijgen.

wat @toolkist dus zegt. Het hele idee dat iemand van de ME iets vriendelijk moet vragen is al bizar. De ME komt er niet om even gemoedelijk te deescaleren. Dat is niet de taak van de ME en zal ook niet de taak van de ME zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 28-07-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:04:
[...]

Tsjah... als je het in nederland slim speelt en je krijgt een ros op je muil van een ME-er dan kun je hem aanklagen en zo nog wat extra geld eruit trekken ook. In spanje zal het iets anders werken.....
Bij excessen lijkt me at niet meer dan normaal. Een "normale" "ros op je muil" en je krijgt daar geen schadevergoeding voor. Al laat ik me graag verrassen middels bronnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Napo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Je kan twijfels zetten bij de noodverordening - en die klinkt nogal uitgebreid als ik hem zo lees - maar het waarborgen van de veiligheid is ook essentieel. Dat het overdag of ergens anders geod gaat houdt niet in dat de risicoinschatting per definitie verkeerd was door de gemeente.

[...]

Gaat het mis en heb je onvoldoende agenten paraat staan heb je weer een andere discussie als burgermeester. Damned if you do, damned if you dont. Dat we uberhaupt na moeten denken over de inzet van politie bij voetbalwedstrijden is spijtig.
Je hebt als ‘driehoek’ een taak voor de hele samenleving, en figuren die zich buiten de wet en de openbare orde stellen, hebben dan niets te willen.

De extreem kleine deelverzameling ‘wannabe hooligans’ en ‘quasi harde kern’ - beide synoniem aan ‘halve zolen die zich niet weten te gedragen’ - heeft niets te willen, anders dan zich normaal te gedragen.

Zo niet, dan mag je uiteindelijk de knoet van de ME verwachten. En dan niet ‘huilie huilie’ doen, want je vroeg er zelf om.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:47
JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:47:
[...]

Tuurlijk, het is allemaal de schuld van Twente. Ik praat het niet goed, begrijp me niet verkeerd. Maar wellicht hadden die 200 kaarten voor sponsoren en familie moeten zijn ipv voor de harde kern van Hammarby, die 90 minuten lang provoceren richting P ;)

In de rust is al overleg geweest tussen beveiliging, Twente en politie, 90 minuten hebben ze geprobeerd die Hammarby lui te kalmeren, en toch doorgaan. Tsja, dan kan je er op wachten. Was alleen beter geweest dat ze elkaar de kop in slaan buiten het stadion ergens in een afgelegen bos, zodat de normale supporter er geen last van heeft.
Dus als je geprovoceerd wordt is de provocerende partij fout, die dat voor in schreeuwen/zingen doet en niet de partij die er fysiek op reageert?

Hoe je ook geprovoceerd wordt, dat is geen reden om te beginnen met fysiek geweld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Ik ben bij een aantal thuiswedstrijden van PSV geweest door de jaren, het gescheld dat van de rijen voor en achter mij komt als er een slechte pass wordt gegeven of een speler niet meteen vol verdedigt vind ik ook nergens op slaan. Het lijkt klein, maar als zoiets volkomen genormaliseerd is wordt het alleen maar erger qua daden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Gister was wat mij betreft gewoon weer een bevestiging van wat voor ontzettende verrotte sport het is. Ik zat in het stadion omdat ik mee werd gevraagd. Verder niks mee gekregen over al het gedoe vooraf.

Meteen van meet af aan was het gedonder. Supporters van Hammarby die door een minuut stilte heen schreeuwen en vervolgens met fakkels de halve eerste ring vol zwarte rook zetten. Daarna een hoop boe geroep vanuit de rest van het stadion. Op het veld gingen de spelers ook nog een keer de confrontatie aan. En dan na de wedstrijd de rest van het gedonder. Rondom het spoor hebben we niks van meegekregen gelukkig, daar stonden we nog wat te eten namelijk.

Wat me ook iedere keer weer verbaast is de agressie van supporters die gewoon met familie en vrienden op pad zijn. Een hoop gescheld iedere keer, ook als er kinderen bij zijn. Kan er met m'n kop niet bij hoe mensen zich zo zo laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Maarten_E schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:40:
Ik ben bij een aantal thuiswedstrijden van PSV geweest door de jaren, het gescheld dat van de rijen voor en achter mij komt als er een slechte pass wordt gegeven of een speler niet meteen vol verdedigt vind ik ook nergens op slaan. Het lijkt klein, maar als zoiets volkomen genormaliseerd is wordt het alleen maar erger qua daden.
Rond mij valt het gelukkig nog wel mee gelukkig maar soms vraag ik me af waarom sommige "supporters" nog de club volgen als je ziet wat voor frustratie er uit komt tijdens een wedstrijd.

En voordat we gaan doen alsof dat een acceptabele manier is om emotie te uiten, nee. Dat is het mijn inziens niet. Als je je niet kan gedragen - en als je niet tegen alcohol of andere verdovende middellen kan blijf er van af - kom dan niet naar het stadion en laat andere supporters wel het team aanmoedigen.

Niet zeggende dat je geen ongenoegen mag uiten maar het hele schelden, vloeken, en tieren moet je niet willen normaliseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Insert12 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:24:
Wat me ook iedere keer weer verbaast is de agressie van supporters die gewoon met familie en vrienden op pad zijn. Een hoop gescheld iedere keer, ook als er kinderen bij zijn. Kan er met m'n kop niet bij hoe mensen zich zo zo laten gaan.
Ik snap het ook niet, hoewel ik tijdens mijn zaterdagmiddag potjes ook wel eens hele rustige kalme mensen een transformatie zie ondergaan die na 90 minuten weer voorbij is :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:18
Woensdag bij PSV - FC Eindhoven was het heerlijk. Iedereen zat door elkaar en het was vriendelijk. Misschien dat er 6 politiemannen op de been waren, veel meer zullen het er niet zijn geweest.

Helaas is zoiets een uitzondering. Ik snap ik niet waarom het bij voetbal zo'n drama is met 'supporters'. De meeste andere sporten kennen niet eens uitvlakken, je zit gewoon allemaal bij elkaar en bent voor ploeg A of ploeg B. Of dat nou hockey, rugby, baseball, basketball of ijshockey is. Enkel het voetbal lijkt verrot te zijn wat dat betreft.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:14
rik86 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:21:
[...]

Dus als je geprovoceerd wordt is de provocerende partij fout, die dat voor in schreeuwen/zingen doet en niet de partij die er fysiek op reageert?

Hoe je ook geprovoceerd wordt, dat is geen reden om te beginnen met fysiek geweld.
Dat staat toch nergens? Zeg alleen dat niet alleen Twente blaam treft. Ook die Hammarby dwazen en gemeente is hier debet aan. In de rust van de wedstrijd is het nog besproken he dat het wel eens verkeerd kon gaan, daar hadden ze al inlichtingen over gehad vanuit een enkeling uit P, dan moet je ingrijpen.

Heel Enschede en Hengelo staat vol met een heel leger aan politie. Dan is het godsonmogelijk, zeker met de kennis die ze al hadden, dat de ME pas na 10 a 15 min op die tribune is.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:47
JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:21:
[...]

Dat staat toch nergens? Zeg alleen dat niet alleen Twente blaam treft. Ook die Hammarby dwazen en gemeente is hier debet aan. In de rust van de wedstrijd is het nog besproken he dat het wel eens verkeerd kon gaan, daar hadden ze al inlichtingen over gehad vanuit een enkeling uit P, dan moet je ingrijpen.

Heel Enschede en Hengelo staat vol met een heel leger aan politie. Dan is het godsonmogelijk, zeker met de kennis die ze al hadden, dat de ME pas na 10 a 15 min op die tribune is.
Maar dan is het nog de fout van de 'supporters' die gaan meppen. Als die niet gaan meppen, dan is er geen ME/politie nodig.

Wat mij betreft de vakken waaruit die meppers kwamen komende 5 thuiswedstrijden of iets dergelijks leeg laten. Laat ze maar bewijzen dat ze zich normaal kunnen gedragen en niet laten provoceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik krijg het idee dat het hele gescheiden houden van uit- en thuisfans contraproductief werkt. Dat versterkt het groepsgevoel. Misschien gewoon iedereen eens lekker door elkaar laten zitten.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gezien de Intel die er vanaf de start van de wedstrijd was had men het beste vak 116 kunen ontruimen. Ja dat had ook wat ellende opgeleverd maar met een goede inzet van de ME was dat kwestie van 15 minuten max. Dan hadden we dit gedonder nu niet gehad aangezien je een grote bron van irritaties uit het stadion had verwijderd.

Overigens flikkeren ze wat mij betreft de komende 5 wedstrijden Vak P dicht, bij herhaling van ongeregeldheden het dubbele. Ben je toch in het stadion? Hop: verbod voor 5 jaar. Pak het bij de bron aan.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17:28
JoteW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:21:
[...]

Omdat simpelweg twente verantwoordelijk is voor in het stadion. Inzet van politie/me gebeurd pas op verzoek en na uitdrukkelijke toestemming van de burgemeester. Daarnaast moet ook goed nagedacht worden wat de gevolgen zijn. Inzet Me kan ook juist de boel in de hens zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57

Quad

Doof

Het hele gedoe heeft ertoe geleidt dat FC Twente geen kaartjes afgeeft voor de uitwedstrijd in Stockholm, zojuist bevestigd door AD Paul van der Kraan.

https://fctwente.nl/nieuw...s-niet-mee-naar-stockholm
We hebben het besluit genomen om voor de uitwedstrijd van donderdag tegen Hammarby IF geen kaarten voor het uitvak en sponsorkaarten uit te geven.

We hebben het bericht van zaterdag moeten heroverwegen, omdat er nieuwe informatie is binnengekomen over de veiligheidssituatie van onze supporters die naar Stockholm zouden afreizen. Deze informatie in combinatie met de ongeregeldheden van afgelopen donderdag binnen en buiten het stadion hebben voor dit nieuwe inzicht gezorgd.
Wat mij betreft de enige en verstandige beslissing. Spijtig dat dit nodig is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:19
Toch benieuwd wat voor een "nieuwe informatie" er is binnengekomen dan? Dit weekend kregen veel fans nog het bericht dat ze gewoon konden gaan, ook lekker dan, nu kunnen velen hun hotel etc. niet meer annuleren.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

Jeroenvde89 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:03:
Toch benieuwd wat voor een "nieuwe informatie" er is binnengekomen dan? Dit weekend kregen veel fans nog het bericht dat ze gewoon konden gaan, ook lekker dan, nu kunnen velen hun hotel etc. niet meer annuleren.
Ze krijgen in ieder geval wel een gedeelte van de reis en eventuele overnachting door Twente vergoed:
De club komt de supporters die al een kaartje hadden gekocht '(voor een deel) tegemoet'. "De tegemoetkoming bedraagt uiteraard de teruggave van de kosten van de toegangskaart, maar ook vergoedt de club tot een maximum van € 100,- de kosten van het vliegticket en tot een maximum van € 50,- de kosten van een eventuele overnachting."
bron: https://www.voetbalzone.n...el-met-hammarby-if/422107

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
1500 x 150 + kosten kaartje + eventuele boetes vanuit de UEFA is toch weer een tonnetje of 3-4 schade. Zuur geld voor een club als Twente, waarbij zoals gebruikelijk een kleine groep het verziekt voor de rest.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jeroenvde89 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:03:
"Nieuwe" informatie; de publieke opinie snapt niet dat je na zo'n incident alsnog kaarten uitgeeft en dergelijke risico's neemt. Enige verstandige besluit.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06

FreakNL

Well do ya punk?

thunder8 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:48:
[...]

Het grote verschil is dat in Duitsland door de enorme afstanden die supporters moeten afleggen voor een uitwedstrijd, het ondoenlijk is om dit met een bus-combi te doen, terwijl dat in NL wel vaak de standaard is. Als je Bayern München support en je moet naar Noord-Duitsland, praat je over 700-1000 kilometer enkele reis. Vandaar dat het daar bijna altijd vrij vervoer is. En het feit dat een gemiddelde Duitser iets meer luistert naar politie dan een gemiddelde Nederlander helpt natuurlijk ook wel.

In NL zijn er ook wel wedstrijden waarbij vrij vervoer kan. Ik ben meerdere malen vanuit Enschede met de auto naar Heerenveen geweest en daar gewoon geparkeerd tussen de thuissupporters. Daarna naar het uitvak gelopen en zonder enige problemen ook weer na de wedstrijd bij de auto gekomen. Helaas zijn het inderdaad uitzonderingen in NL.
Sorry, maar je post is echt onzin. Het heeft niks met afstanden te maken.

Het heeft ermee te maken dat we in Nederland naar de gemakkelijke oplossing grijpen. Er zijn diverse clubs dit jaar met een verplicht combi opgezadeld naar Volendam. Waarom? Omdat daar het 1 en ander gebeurt is in oktober/november.. Waarbij de eigen supporters (van Volendam) ook een rol speelden.

Wat doen ze dan in Duitsland? Dan pakken ze de raddraaiers individueel aan (en ja, dat kost tijd en geld en is dus een kwestie van prioriteiten). Wat doen we in Nederland? We pakken de makkelijke oplossing en leggen gewoon alle clubs een verplichte combi op. Ook de clubs die part noch deel aan de ongeregeldheden hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

toolkist schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Ik zeg toch nergens dat dat voor alle wedstrijden zo is? Er zijn echter genoeg wedstrijden waar het zo kan, terwijl het hier in NL echt uitzonderingen zouden zijn. Ik zou iig geen een wedstrijd in de Eredivisie kunnen benoemen waar ik het ook maar zou willen proberen.
Ook dat is onzin. Bij 95% van de wedstrijd in de Eredivisie kun je gewoon "vrij" rondlopen en kun je als uit-supporter ook gewoon jezelf rond het stadion begeven in je eigen shirt. Of denk je dat je bij RKC op je bek getimmerd wordt als je daar in je Fortuna shirt loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 06:37:
Beetje jammer dat het bij de eerste officiële wedstrijd van het seizoen weer flink uit de hand loopt. Geen uitsupporters in het betaald voetbal lijkt me de enige oplossing. Na 2 seizoenen weer is proberen.
Dat is het kind met het badwater weggooien. Wat ga je doen als er na een uit-supportersverbod nog steeds shit gebeurt? Het publiek compleet de toegang ontzeggen?

Een uit-supportersverbod is niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
FreakNL schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Ook dat is onzin. Bij 95% van de wedstrijd in de Eredivisie kun je gewoon "vrij" rondlopen en kun je als uit-supporter ook gewoon jezelf rond het stadion begeven in je eigen shirt. Of denk je dat je bij RKC op je bek getimmerd wordt als je daar in je Fortuna shirt loopt?
Bij provincieclub PEC -notabene in mijn woonplaats- heb ik toch een klein aantal randdebielen gespot waardoor ik het niet uitsluit dat je zomaar een klap mag incasseren als je met een shirt van de tegenstander rondom het stadion loopt. En dat geldt niet alleen voor wedstrijden tegen GAE, Ajax en Feyenoord.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Ja, en dit krijg je er dan van....

https://nos.nl/artikel/24...d-duel-hammarby-if-twente

Ook gewoon lekker gaan ondanks dat je dat stadion niet inmag en het is afgeraden.
Boontje komt om zijn loontje zo, hadden de twentehooligans zich niet zo gruwelijk misdragen was dit ws ook niet gebeurt.

Wat een trieste bedoeling word een voetbalwedstrijd bezoeken zo zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Heel veel stadionverboden voor van alles en nog wat. Maar we weten allemaal dat een stadionverbod eigenlijk helemaal geen straf is.... Lekker bezig KNVB. :)

https://www.telegraaf.nl/...d-voor-bezit-knalvuurwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:03:
Heel veel stadionverboden voor van alles en nog wat. Maar we weten allemaal dat een stadionverbod eigenlijk helemaal geen straf is.... Lekker bezig KNVB. :)

https://www.telegraaf.nl/...d-voor-bezit-knalvuurwerk
Hoezo lekker bezig KNVB? Volgens mij heeft niet de KNVB het halve politiekorps wegbezuinigd en is het ook niet de KNVB die bij de poorten van de stadions staan te controleren/fouilleren. Volgens mij is het de verantwoording van de clubs dat er geen vuurwerk het stadion in komt. Wellicht is het beter clubs [zwaarder] te beboeten en het aan hen overlaten al of niet een stadionverbod uit te delen en de schade te verhalen op de "supporter". Ik denk dat je in deze veel te makkelijk naar de KNVB wijst. De clubs zijn verantwoordelijk voor wie er de stadions binnenkomen. Lijkt me ook dat die dondersgoed weten wie maar er gewoon niet tegen durven op te treden. Dat een stadionverbod geen straf is ligt niet aan de KNVB.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
LoneRanger schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Hoezo lekker bezig KNVB? Volgens mij heeft niet de KNVB het halve politiekorps wegbezuinigd en is het ook niet de KNVB die bij de poorten van de stadions staan te controleren/fouilleren. Volgens mij is het de verantwoording van de clubs dat er geen vuurwerk het stadion in komt. Wellicht is het beter clubs [zwaarder] te beboeten en het aan hen overlaten al of niet een stadionverbod uit te delen en de schade te verhalen op de "supporter". Ik denk dat je in deze veel te makkelijk naar de KNVB wijst. De clubs zijn verantwoordelijk voor wie er de stadions binnenkomen. Lijkt me ook dat die dondersgoed weten wie maar er gewoon niet tegen durven op te treden. Dat een stadionverbod geen straf is ligt niet aan de KNVB.
Ik denk dat je de sarcasme in mijn post gemist hebt. ;) (<- ook dit is een smiley)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 01:07:
Ja, en dit krijg je er dan van....

https://nos.nl/artikel/24...d-duel-hammarby-if-twente

Ook gewoon lekker gaan ondanks dat je dat stadion niet inmag en het is afgeraden.
Boontje komt om zijn loontje zo, hadden de twentehooligans zich niet zo gruwelijk misdragen was dit ws ook niet gebeurt.

Wat een trieste bedoeling word een voetbalwedstrijd bezoeken zo zeg
Boontje komt om zijn loontje lijkt me nogal gemakkelijk geroepen. Uiteindelijk ben ik ook een paar keer op locatie geweest terwijl er geen kaarten voor uitsupporters waren. Dit omdat je eigenlijk direct bij de uitkomst van de loting kan gaan boeken om het enigszins betaalbaar te houden.

Loop je dan een risico dat je geen wedstrijd in een stadion ziet? Zeker, maar dat accepteer je. Ga je dan toch? Meestal wel, mede omdat de wedstrijd bezoeken maar een klein component is, ook het bezoeken van de stad is onderdeel van zo'n reis. Dat zou probleemloos en risicoloos moeten kunnen. Net zoals dat in principe in Nederland ook zou ometen kunnen.

Daarbij wel zeggende dat het rondlopen in clubkleuren niet mijn keuze zou zijn. Zowel niet in NL als in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Boontje komt om zijn loontje lijkt me nogal gemakkelijk geroepen. Uiteindelijk ben ik ook een paar keer op locatie geweest terwijl er geen kaarten voor uitsupporters waren. Dit omdat je eigenlijk direct bij de uitkomst van de loting kan gaan boeken om het enigszins betaalbaar te houden.

Loop je dan een risico dat je geen wedstrijd in een stadion ziet? Zeker, maar dat accepteer je. Ga je dan toch? Meestal wel, mede omdat de wedstrijd bezoeken maar een klein component is, ook het bezoeken van de stad is onderdeel van zo'n reis. Dat zou probleemloos en risicoloos moeten kunnen. Net zoals dat in principe in Nederland ook zou ometen kunnen.

Daarbij wel zeggende dat het rondlopen in clubkleuren niet mijn keuze zou zijn. Zowel niet in NL als in het buitenland.
Als er zo'n voorgeschiedenis aan vast zit dan kan je boontje om zn loontje wel verwachten ja. De 'scene' daar is al net zo uit de hand gelopen als in Nederland ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Als het tussen Volendam en NEC/Cambuur al fout gaat dan zou me dit absoluut niet verrassen nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ze waren in Zweden p zoek naar alles en iedereen die NL sprak, clubkleuren/zwart/neutrale kleuren.. Gezien de voorgeschiedenis van vorige week gewoon uiterst dom om te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:19:
[...]

Ze waren in Zweden p zoek naar alles en iedereen die NL sprak, clubkleuren/zwart/neutrale kleuren.. Gezien de voorgeschiedenis van vorige week gewoon uiterst dom om te gaan
Dat soort statements worden vaker gemaakt, Zie 2013. Het blijft tragisch dat dit uberhaupt een ding is. Meestal loopt het af met grootspraak wat maar goed is, soms gaat het fout en dat is toch wel een zwarte vlek op de voetbalwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Dat soort statements worden vaker gemaakt, Zie 2013. Het blijft tragisch dat dit uberhaupt een ding is. Meestal loopt het af met grootspraak wat maar goed is, soms gaat het fout en dat is toch wel een zwarte vlek op de voetbalwereld.
Dit kwam letterlijk uit apps van die zweedse hoolies zelf, niet van verwachtingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
[...]

Er was blijkbaar een hetze tegen Nederlanders in het algemeen, niet alleen tegen herkenbare clubkleuren.
https://www.voetbalzone.n...de-naar-ziekenhuis/422191

Het wordt dan nog triester als je als niet-supporter er toevallig op vakantie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ondanks dat ik het er wel mee eens ben dat het op deze manier niet gezelliger word, denk ik dat het erg is dat dit nodig is. Aan de andere kant... een paar honderd losgeslagen 'zwarte capuchonnetjes' in het stadion is sowieso niet gezellig. Dan kun je maar beter de boel wat beveiligen dat er niet teveel rotzooi ontstaat.

https://www.rtlnieuws.nl/...divisie-supporters-geweld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57

Quad

Doof

Twente volgende week zonder vak P tegen Riga en moet een boete van ruim 60k betalen..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ging weer lekker met de uitsupporters van psv gisteren. Serieus een stalen buis?!

https://twitter.com/ultra...20203C%2Fhtml3E0A20202020

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:14:
Ging weer lekker met de uitsupporters van psv gisteren. Serieus een stalen buis?!

En maar huilie huilie doen als het uitvak zoals bij Willem II omgebouwd wordt tot fort "want dan kunnen we niks meer zien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

toolkist schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:41:
[...]

En maar huilie huilie doen als het uitvak zoals bij Willem II omgebouwd wordt tot fort "want dan kunnen we niks meer zien"
Tenenkrommend artikel ook... Ziet er niet gastvrij uit :X

Blijf lekker thuis met zn allen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:36
Dus, we hebben nu twee wedstrijden van Eredivisieploegen gehad (Twente - Hammarby en de JCS) en bij beide is het uit de hand gelopen? Het begint alweer lekker.. Ben benieuwd hoeveel wedstrijden er in de eerste speelronde gestaakt gaan worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Agent47 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:14:

Kansarm volk, als je met bekers vloeistof gooit zit er al iets niet helemaal goed laat staan met dit soort objecten.

Het zou me niet verbazen als de personen die deze problemen veroorzaken bekend zijn bij de club uit voorgaande incidenten dan wel dat er camera's op de uitvakken staan.

Als club moet je een aantal dingen doen, nu moet je ook gewoon achteraf de personen opsporen en duidelijk maken dat ze komende jaren niet welkom zijn bij wedstrijden.
toolkist schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:41:
[...]

"echt schandalig" is het natuurlijk wel. En dan heb ik het niet over de constructie zoals de persoon die gequote wordt in het artikel maar dat er ook maar een noodzaak is om zo'n constructie op te tuigen om het tuig in bedwang te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Heel langzaamaan ga je richting ijshockey. Een grote glazen wand eromheen.

Ik denk dat ze eerst beginnen met ijzer om het uitvak heen. Blijkbaar worden netten kapot gesneden in uitvakken. Misschien metaal poortjes neerzetten?

Het uitvak van Willem II daarentegen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:54:
Heel langzaamaan ga je richting ijshockey. Een grote glazen wand eromheen.
Mwa, bij Ijshockey gaat het om het beschermen van het publiek, niet andersom. Wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
https://www.rijnmond.nl/n...nfrontatie-met-het-uitvak

Goed bezig daar in Zwolle...
Kan er nou niet eens een speelronde zijn zonder enige problemen...

Het contrast met de spandoeken in het gesloten vak is ook interesant }:O
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ICys2Xj.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Napo op 13-08-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Staan natuurlijk ook niet voor niets zo hoog geklasseerd:

PEC Zwolle vaakst beboet door KNVB en dat knaagt: 'Beroep aantekenen haalt niets uit' - https://nos.nl/l/2485928

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:40:

[Afbeelding]
Zeker interessante spandoeken :)

Wat is voetbalcultuur? De tegenstander provoceren op alle mogelijke manieren?
Pyrotechniek (voor de ameuben: dat is een moeilijk woord voor vuurwerk). Hoe gaat legaliseren van vuurwerk voor minder problemen in de stadions zorgen?
Collectieve straffen? Hoe zou dat toch komen? Misdraag je je als collectief, dan zijn dat de consequenties. En natuurlijk moeten stadionverboden ook gewoon gecontroleerd worden.

Blijkbaar hebben collectieve straffen toch effect, zie onderstaand artikel.

https://www.omroepbrabant...zijn-geen-incidenten-meer
"Lang hebben we gepleit voor een aanpak die erop is gericht dat er individueel wordt gestraft", staat in de verklaring. "Dus niet collectief, omdat er anders veel mensen gestraft worden voor het optreden van enkelen. Maar die langspeelplaat kunnen we niet blijven draaien. We gaan van het ene incident naar het andere. Je kunt dus niet meer van incidenten spreken."
En er zijn ook neveneffecten
En daarmee is het nog niet gedaan. "Onze vaste busleverancier heeft steeds minder zin om toch weer bussen ter beschikking te stellen. Ook onze vrijwillige begeleiders haken langzaam af en onze stewards hebben er op deze manier ook geen zin meer in. Wij gaan ons beraden over de stappen die we kunnen nemen. Dat doen we in overleg met PSV."
Dat inzicht moet nog komen bij PEC Zwolle.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Wat is voetbalcultuur? De tegenstander provoceren op alle mogelijke manieren?
Pyrotechniek (voor de ameuben: dat is een moeilijk woord voor vuurwerk). Hoe gaat legaliseren van vuurwerk voor minder problemen in de stadions zorgen?
Dat blijft wel een goede vraag waar nooit echt een duidelijk antwoord op komt, zeker als ze zelf komen met verantwoordelijkheid nemen.

Ze begrijpen evident niet waarom ongecontroleerd vuurwerk in een (vol) stadion niet toegestaan is en daarmee tonen ze ook direcht aan dat ze niet de verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen. De huidige voetbalcultuur die sommige aanhangers aanhouden is het probleem, dat respecteren lost het probleem dus niet op 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:23:
[...]

Dat blijft wel een goede vraag waar nooit echt een duidelijk antwoord op komt, zeker als ze zelf komen met verantwoordelijkheid nemen.

Ze begrijpen evident niet waarom ongecontroleerd vuurwerk in een (vol) stadion niet toegestaan is en daarmee tonen ze ook direcht aan dat ze niet de verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen. De huidige voetbalcultuur die sommige aanhangers aanhouden is het probleem, dat respecteren lost het probleem dus niet op 8)7
Een deel van het probleem zit al in het feit dat die spandoeken daar überhaupt mogen hangen. Je zou toch mogen verwachten dat er in het dagelijks bestuur en/of facilitair management van zo'n club mensen zitten, die in kunnen schatten dat de boodschap niet positief is.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

[Afbeelding]
Her geeft in ieder geval wel aan dat de maatregelen ze dwars zitten. :) kortom, vooral doorgaan met de collectieve straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Een deel van het probleem zit al in het feit dat die spandoeken daar überhaupt mogen hangen. Je zou toch mogen verwachten dat er in het dagelijks bestuur en/of facilitair management van zo'n club mensen zitten, die in kunnen schatten dat de boodschap niet positief is.
Dat ook ja, zeker als het niet toevallig uitgerold wordt net voor de wedstrijd maar het er zo te zien al dus voor de warming up al hangt.

Dat is ook de communicatie die de club met de aanhang moet hebben, het is niet de KNVB die collectief wil straffen, het is de KNVB die - waarschijnlijk door gebrekkig handhaven van de club op het individu - geen andere optie meer ziet dan een collectieve straf.

En dan kom je weer op het nemen van verantwoordelijkheid, dat hoort helaas bij dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
[...]

Wellicht dat het clubbestuur net zoals burgemeester en wethouders nog niet uitgekeken zijn op hun auto, huis en dochterlief nog zelf naar school willen laten gaan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Een deel van het probleem zit al in het feit dat die spandoeken daar überhaupt mogen hangen.
Zo hangt er bij PSV achter de goal een zwart doek met de tekst "PSV Hools". Daar stelde ik mezelf exact die vraag bij. Zo vind ik ook wel wat van de spandoeken met "Ultras" erop.
Maar als je dat soort doeken gaat verbieden, waar trek je dan de grens?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:32
gekkie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Wellicht dat het clubbestuur net zoals burgemeester en wethouders nog niet uitgekeken zijn op hun auto, huis en dochterlief nog zelf naar school willen laten gaan ?
Oftewel ze accepteren terreur. Zitten ze dan wel op de juiste positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
jan390 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:00:
[...]
Ja en nee, als het al lastig is om te proberen het openbaar bestuur (wat zelf over de aansturing gaat van de openbare orde), haar functie zonder angst te laten uitvoeren, dan vind ik het wat lastig om mensen die nog iets minder ruggensteun hebben dat geheel te verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

[Afbeelding]
Ze hadden beter iets op kunnen hangen als "Regels respecteren? Nee die blijven wij negeren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jan390 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:00:
[...]

Zo lang de politie het overal 'te druk' mee heeft behalve met ingrijpen als het nodig is....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:07:
[...]

Zo lang de politie het overal 'te druk' mee heeft behalve met ingrijpen als het nodig is....
Toevallig zit ik dicht op het vuur (Zwollenaar en een vader bij de Politie die mede verantwoordelijk is voor de overall planning).

In het stadion is de voetbalclub verantwoordelijk. Ook bij de Politie is het personeelstekort dramatisch en de ziekenboeg gevuld. Hier naar de Politie wijzen vind ik wat kort door de bocht.

Neemt niet weg dat er eens ingegrepen mag worden.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Zo hangt er bij PSV achter de goal een zwart doek met de tekst "PSV Hools". Daar stelde ik mezelf exact die vraag bij. Zo vind ik ook wel wat van de spandoeken met "Ultras" erop.
Maar als je dat soort doeken gaat verbieden, waar trek je dan de grens?
Eens, mss niet zulke hele slimme teksten maar ook niet kwetsend en gewoon een mening lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
ephymerous schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Toevallig zit ik dicht op het vuur (Zwollenaar en een vader bij de Politie die mede verantwoordelijk is voor de overall planning).

In het stadion is de voetbalclub verantwoordelijk. Ook bij de Politie is het personeelstekort dramatisch en de ziekenboeg gevuld. Hier naar de Politie wijzen vind ik wat kort door de bocht.

Er zijn meerdere redenen waarom de politie het te druk heeft, niet in de laatste plaats omdat het politieapparaat structureel onderbemenst is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nec heeft twee wedstrijden verloren en de bus wordt alweer opgewacht. Toegegeven, deze wedstrijden had je graag punten willen pakken maar manman, alsof de zomerstop niet heeft bestaan gewoon doorgaan met die leeghoofderij.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
/edit
Verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door ephymerous op 19-08-2023 17:13 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Net gelezen over NAC, Feyenoord - Utrecht.. treurig allemaal.

Misschien kan ik de vraag omdraaien? Welke wedstrijden worden wel nog gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Nac willem 2 was weer een klassieke burenruzie. Veel vuurwerk... bekertjes en gezeik op het veld en de tribunes. Het blijft toch apart hoe bij de opkomst van de spelers al volop vuurwerk op het veld word gegooid en dat dit ook getolereerd word blijkbaar.

Vorige week op de f1 in zandvoort geweest. Vuurwerk verboden uiteraard, maar ondanks wat tassencontroles was er toch wat op de tribunes gekomen. Opvallend was dat zodra dit afgestoken werd er direct door stewards werd ingrepen en de fakkels in een emmer water werden afgevoerd. Het kan dus wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Het F1 publiek is van een iets andere orde dan 'ultras' in de voetbalstadions. Geen steward die zich in een groep zwarte hoodies gaat begeven en fakkels in beslag gaat nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Superkiwi schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:42:
Het F1 publiek is van een iets andere orde dan 'ultras' in de voetbalstadions. Geen steward die zich in een groep zwarte hoodies gaat begeven en fakkels in beslag gaat nemen.
Gaat het daar niet al verkeerd? Behalve dat ik het idee heb dat er amper (of slechte) controles aan de deur zijn. Waarom stel je regels, als er geen controle laat staan handhaving is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Natuurlijk gaat het bij de toegangscontrole al mis, daar kunnen we kort over zijn.
Wat de taakomschrijving van een steward precies is weet ik niet, maar het lijkt me niet dat een steward zijn of haar mooie gezichtje op het spel gaat zetten om een stel hooligans te corrigeren. Ik zou het in elk geval niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:02

SomerenV

It's something!

[...]

Ergens is het absurd dat je als club alleen (of vooral) in het stadion verantwoordelijk bent, aangezien het mensen zijn die naar jouw evenement komen die buiten evengoed de boel compleet lopen te verkloten. Nou is dit heel erg een gevalletje 'waar trek je de grens' maar gedoe rondom voetbalwedstrijden kosten de gemeenschap aardig wat geld omdat er regelmatig politie ingezet moet worden, soms zelfs al op voorhand.

Een tijdje terug was ik in Eindhoven aan het werk voor AH Online toen het me opviel dat enorm veel mensen stonden wild te plassen her en der, half over de weg liepen, massaal overal door rood liepen, heel veel mensen al wandelend met biertjes in de hand en veel mensen duidelijk al beschonken of met een 'we zijn met een groep dus fuck de rest' instelling. Daarna kwam ik er achter dat PSV die avond moest voetballen, maar het was echt een grote bak treurnis bij elkaar. Als dat voor aanvang van een wedstrijd al zo'n vibe heeft dan vind ik het niet heel raar dat het tijdens wedstrijden geregeld fout gaat. Als je dan op een menigte van zeg... 100 man, 3 agenten ziet dan snap ik dat die zich ook koest houden omdat het anders vrij vlot escaleert, los van dat je met 3 man eigenlijk niks kunt uitrichten.

Als er in de voetbal dermate veel problemen zijn met 'supporters' dat wekelijks meerdere wedstrijden stilgelegd moeten worden moet je je afvragen of het niet eens tijd is voor rigoureuzere oplossingen. Misschien lullig voor de mensen die zich wel weten te gedragen, en lullig voor de spelers, maar waarom niet met een 3-strikes systeem werken? Gaat het 3 maal dermate mis met jouw supporters dat wedstrijden gestaakt moeten worden dan volgt diskwalificatie voor de rest van het seizoen. Als het in een wereldje zó verrot is dat het zó vaak mis gaat dan moet je gewoon grof geschut in durven zetten. Al zal het niet zo'n vaart lopen en zal men vooral aan blijven modderen, gezien iets simpels als een bierverbod al niet eens echt bespreekbaar is :')

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
SomerenV schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:10:
[...]

Ergens is het absurd dat je als club alleen (of vooral) in het stadion verantwoordelijk bent, aangezien het mensen zijn die naar jouw evenement komen die buiten evengoed de boel compleet lopen te verkloten. Nou is dit heel erg een gevalletje 'waar trek je de grens' maar gedoe rondom voetbalwedstrijden kosten de gemeenschap aardig wat geld omdat er regelmatig politie ingezet moet worden, soms zelfs al op voorhand.

Een tijdje terug was ik in Eindhoven aan het werk voor AH Online toen het me opviel dat enorm veel mensen stonden wild te plassen her en der, half over de weg liepen, massaal overal door rood liepen, heel veel mensen al wandelend met biertjes in de hand en veel mensen duidelijk al beschonken of met een 'we zijn met een groep dus fuck de rest' instelling. Daarna kwam ik er achter dat PSV die avond moest voetballen, maar het was echt een grote bak treurnis bij elkaar. Als dat voor aanvang van een wedstrijd al zo'n vibe heeft dan vind ik het niet heel raar dat het tijdens wedstrijden geregeld fout gaat. Als je dan op een menigte van zeg... 100 man, 3 agenten ziet dan snap ik dat die zich ook koest houden omdat het anders vrij vlot escaleert, los van dat je met 3 man eigenlijk niks kunt uitrichten.

Als er in de voetbal dermate veel problemen zijn met 'supporters' dat wekelijks meerdere wedstrijden stilgelegd moeten worden moet je je afvragen of het niet eens tijd is voor rigoureuzere oplossingen. Misschien lullig voor de mensen die zich wel weten te gedragen, en lullig voor de spelers, maar waarom niet met een 3-strikes systeem werken? Gaat het 3 maal dermate mis met jouw supporters dat wedstrijden gestaakt moeten worden dan volgt diskwalificatie voor de rest van het seizoen. Als het in een wereldje zó verrot is dat het zó vaak mis gaat dan moet je gewoon grof geschut in durven zetten. Al zal het niet zo'n vaart lopen en zal men vooral aan blijven modderen, gezien iets simpels als een bierverbod al niet eens echt bespreekbaar is :')
Sportieve straffen omdat de supporters zich niet gedragen zouden een allerlaatste redmiddel zijn imho. Maar goed, wie gaat het controleren als een groep ajax supporters met psv shirts gekleed de boel gaan slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

stylezzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:32:
[...]

Sportieve straffen omdat de supporters zich niet gedragen zouden een allerlaatste redmiddel zijn imho. Maar goed, wie gaat het controleren als een groep ajax supporters met psv shirts gekleed de boel gaan slopen?
Nou kijk ik er naar als niet-fan. Heel de voetbal kan mij gestolen worden, maar ik gun anderen in principe wel hun feestje. Als ik het nieuws zo zie, de discussies die gevoerd worden, maar ook hoe voetbalfans erbij lopen voorafgaand aan een wedstrijd dan vraag ik me af hoeveel andere serieuze oplossingen je nog hebt. Als zelfs het stilleggen van wedstrijden, stadionverboden en financiële straffen al nauwelijks wat doen... :N

Als het op een gegeven moment zó ver gaat dat supporters zich gaan kleden als de tegenpartij om zo de ander te diskwalificeren dan mogen ze wat mij betreft heel dat voetbal per direct voor onbepaalde tijd stilleggen. Op een gegeven moment moet je wel iets doen om het tij te keren. Nou kun je beginnen bij een alcoholverbod, maar blijkbaar levert alcohol dermate veel op dat dat onbespreekbaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Het is laag volk, maar ik geloof nooit dat ze, bij welke club in NL ook, ooit zo laag zouden willen gaan. Veel van die gasten hebben dermate last van aanstelleritis dat ze nooit van hun leven iets vast willen pakken met het logo van de tegenstander erop, laat staan aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

SomerenV schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:10:
[...]
(...) rigoureuzere oplossingen. Misschien lullig voor de mensen die zich wel weten te gedragen, en lullig voor de spelers, maar waarom niet met een 3-strikes systeem werken? Gaat het 3 maal dermate mis met jouw supporters dat wedstrijden gestaakt moeten worden dan volgt diskwalificatie voor de rest van het seizoen.
Laat ik dit eens doortrekken naar iets wat de laatste tijd redelijk veel in het nieuws is: Nederlandse jongeren op vakantie die iemand het ziekenhuis in of zelfs dood schoppen. Als we hier net zo'n beleid gaan voeren en zeggen: "oké, komend seizoen mogen er geen Nederlanders meer op vakantie. Misschien lullig voor de mensen die zich wel weten te gedragen maar ach.", daar bereik je toch niks mee?

Rigoreus straffen is, zoals de naam al aangeeft, té rigoreus. Het valt wel op dat dit soort oplossingen veelal komen van mensen die niks met voetbal hebben.
En nee, ik heb ook geen wonderlijke oplossing voor het supportersprobleem, behalve betere toegangscontroles in de stadions en harder optreden in de stadions (lees: vakken leegvegen) als er iets misgaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 04-09-2023 09:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er is maar 1 probleem. Namelijk, dat al dat smerige tuig bij Utrecht-Feyenoord, s avonds bij hun vrouw thuis op de bank studio sport zaten te kijken.

Wij hebben hier in Blaricum de jaarlijkse kermis. Elk jaar vechten en ellende doordat er mensen van heinde en verre komen om te zuipen/snuiven en uiteindelijk rotzooi te trappen. Maar dan ook echt flink vechten tot ziekenhuis SEH aan toe.

Dit jaar hebben we een nieuwe burgemeester. Die heeft in het dorp op elke hoek camera's neer laten zetten. Veel politie en de boodschap was simpel: Geen waarschuwing, 1 duw/klap/scheldpartij en je gaat mee achterin het arrestantenbusje.

Er zijn 0 incidenten geweest. Nul, nada.

En nee, we willen geen politiestaat. Er we willen geen 1000 agenten bij een wedstrijd. Maar het beleid van de-escaleren door de politie heeft bij voetbal in ieder geval niet geholpen.

En dan heeft Zembla van de week dat stuk over online bedreiging en dan blijkt een meermaals veroordeelde crimineel, hooligan en nu dan online met de doodbedreiger bestuurslid bij de supportersvereniging, met instemming van het hele bestuur en indirect de club 8)7 Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Superkiwi schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:19:
[...]

Laat ik dit eens doortrekken naar iets wat de laatste tijd redelijk veel in het nieuws is: Nederlandse jongeren op vakantie die iemand het ziekenhuis in of zelfs dood schoppen. Als we hier net zo'n beleid gaan voeren en zeggen: "oké, komend seizoen mogen er geen Nederlanders meer op vakantie. Misschien lullig voor de mensen die zich wel weten te gedragen maar ach.", daar bereik je toch niks mee?
Dat is echt een heel scheve vergelijking. In die vergelijking zou je alle sporten stil gaan leggen omdat één subgroep zich niet kan gedragen.
Rigoreus straffen is, zoals de naam al aangeeft, té rigoreus. Het valt wel op dat dit soort oplossingen veelal komen van mensen die niks met voetbal hebben.
En nee, ik heb ook geen wonderlijke oplossing voor het supportersprobleem, behalve betere toegangscontroles in de stadions en harder optreden in de stadions (lees: vakken leegvegen) als er iets misgaat.
Ik heb niks met voetbal, maar al de ellende eromheen raakt mij als belastingbetaler wel nog steeds omdat er nogal wat kosten mee gemoeid gaan, maar ook zinloos geweld en vandalisme met ook andere kostenposten tot gevolg. Maar dat ik niks met die sport heb wil niet zeggen dat ik het een ander niet gun. Genoeg mensen in mijn directe omgeving die iedere wedstrijd van hun favo club kijken, zelf op voetbal zitten, onderdeel zijn van een fanatieke supportersclub of zelfs steward zijn bij een club als PSV.

Betere toegangscontroles en handhaving zijn echt de meest eenvoudige oplossingen die je door kunt voeren, maar waarom gebeurt dat dan niet? Je zou zeggen dat clubs door alle kopzorgen dat onderdeel inmiddels wel op orde hebben, maar toch gaat het nog geregeld dermate fout dat wedstrijden stilgelegd moeten worden. Een volgende stap is een alcoholverbod, maar daar willen de clubs (ook) niet aan. Maar wat willen ze dan wel? Want heel veel haast om dit probleem effectief de kop in te drukken hebben ze blijkbaar niet. Dan zou ik als overkoepelende organisatie, of zelfs vanuit de politiek aangezien er ook gemeenschappelijk geld en middelen ingezet worden, gewoon een duidelijke grens trekken. Gaat jouw club met door jouw supporters te vaak in de fout dan is het gewoon klaar voor de rest van het jaar. Fix je shit maar als je daar geen trek in hebt. Ik denk dat men dan vrij rap met effectieve oplossingen komt om het probleem de kop in te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:13
toolkist schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:01:
[...]

Het is laag volk, maar ik geloof nooit dat ze, bij welke club in NL ook, ooit zo laag zouden willen gaan. Veel van die gasten hebben dermate last van aanstelleritis dat ze nooit van hun leven iets vast willen pakken met het logo van de tegenstander erop, laat staan aantrekken.
Joh, er zijn er die principieel geen stap over de grens van het rivaliserende grondgebied zetten. Het is soms absurd hoe ver die rivaliteit (of soms onverbloemde haat) doorgevoerd wordt.

Ik ken bouwlui met een 010 achtergrond die geweldige klussen in 020 lieten schieten uit principe. Vice versa overigens ook, al betrof dat een fulltime kantoorbaan. Maar de hoofdreden voor het weigeren was toch echt het moeten werken in de stad van "de vijand". 8)7

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

[...]

Als mede-Zwollenaar en seizoenskaarthouder op Noord neem ik aan dat de politie toch ook wel op de hoogte is van de 'smokkelroutes' vanuit het supportershome naar de tribunes? Het is me al jaren een doorn in het oog.

Supportershome is open, het tuig loopt via het supportershome naar de tribune, legt daar alle fakkels, vuurwerk en andere zaken die er niet thuis horen neer en gaan vervolgens via de normale ingang naar binnen.

Is dat de schuld van de politie? Nee, zeker niet, dat is gewoon de club die niet wil/durft in te grijpen bij het tuig. Maar een klein, klein beetje meer samenwerking moet toch wel kunnen? Zet een agent bij de deur naar de trap en het is klaar met die zooi.

Sowieso is het bij PEC echt verschrikkelijk.. en niemand grijpt in. Supporters moeten op de vuist met het tuig, want er is niemand verder die ingrijpt. Sta je dan als goedwillende supporter het tuig te corrigeren.. die lui die voor de lol een middagje gaan vechten met ander tuig van een andere club. Ik doe het niet meer in ieder geval.

Seizoen is pas 4 wedstrijden oud, PEC staat er alweer lekker op.. ben benieuwd of 2 weken tegen de Eagles of er weer meisjes voor het leven worden getekend door illegaal vuurwerk. Iedereen weet dat er gezeik gaat komen en niemand gaat actie ondernemen.
Smokkelroute is gewoon open.

Ja, we krijgen een alcoholverbod en algehele ID controle.. de drank en drugs ligt al in het stadion. ID controle is zinloos met die balaclavas die ze dragen, en iemand eruit pikken op camera lukt ze bij PEC ook niet.. die lui trekken een groot zeil over zich heen, doen de balaclavas op en steken het vuurwerk af... Je ziet het gebeuren, en iedereen staat erbij en kijkt ernaar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWqeBo6iqFww1Nv25agtXNsgNmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yaSLWtpMyZIFlGH0wiSmEuy.jpg?f=fotoalbum_large
Zo lopen die mafklappers erbij.. :/

Zo, einde rant.

[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 04-09-2023 13:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
St@m schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:12:
[...]

Als mede-Zwollenaar en seizoenskaarthouder op Noord neem ik aan dat de politie toch ook wel op de hoogte is van de 'smokkelroutes' vanuit het supportershome naar de tribunes? Het is me al jaren een doorn in het oog.
Mag ik toch hopen? Ik weet dat de burgermeester hier volop aandacht voor heeft. Ik spreek 'm soms vanuit een rol die ik heb in de regio en zodoende weet ik dat dit een hot topic is.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 19:49
[...]

En die komen zomaar aan kaarten voor het 'harde kern' vak? Persoonlijk groot voorstander van hele strenge straffen. Misschien dat er ook eens íets van een zelfreinigende werking mag worden verwacht van de voetbalfans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

SomerenV schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:03:
[...]
Dat is echt een heel scheve vergelijking. In die vergelijking zou je alle sporten stil gaan leggen omdat één subgroep zich niet kan gedragen.
Je hebt gelijk.
Ik heb vaak de neiging om vergelijkingen in het extreme door te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:24
Racing-Paradise schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:28:
[...]

En die komen zomaar aan kaarten voor het 'harde kern' vak? Persoonlijk groot voorstander van hele strenge straffen. Misschien dat er ook eens íets van een zelfreinigende werking mag worden verwacht van de voetbalfans.
Kaarten regelen bij welke club en in welk vak dan ook in NL is echt makkelijker dan cola kopen in de supermarkt. Normaal gezien koop ik kaarten voor uitwedstrijden via de reguliere kanalen, maar bij sommige wedstrijden heb ik daar geen zin in en regel ik kaarten in een thuisvak.

Nu ben ik een normale supporter en gedraag mij. Nooit een probleem gehad in meer dan 25 jaar stadionbezoek.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SomerenV schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:03:
[...]

Dat gebeurd ook. Ijshockey, tennis en GLORY zijn in het verleden ook stilgelegd. Dus zo gek is dat niet.

Het lost verder niks op, zolang je de daders niet aanpakt maakt het niks uit. 3 maanden rustig en daarna begint het gewoon weer.

De beste stap zou een fatsoenlijke meldplicht en fatsoenlijke straffen moeten zijn. En zolang dat er niet is zouden we, geheel tegen mijn zin, simpelweg al het uitpubliek moeten weren. Of als dat allemaal gevoelig ligt op zijn minst het uitpubliek dat zich misdraagt. Dus in dit geval Feyenoord, ik noem maar wat, 10 wedstrijden geen uitpubliek mee. Dat lost het niet op, maar het haalt wel een hele belangrijke katalysator weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

De gemiddelde hooligan kleedt zich sowieso niet in clubkleuren, om ik denk duidelijke redenen.

Sportief straffen zou idioot zijn, want waar leg je de grens? En dat maakt het wel heel aantrekkelijk om je directe concurrent een oor aan te naaien, heel erg ver gezocht zou je dan kampioen kunnen worden zonder een wedstrijd te winnen.

Je moet de raddraaiers eruit vissen en zodanig straffen dat ze het wel uit hun hoofd laten. Maar ook dat gaat echt niet alles oplossen. Kijk maar naar de VS. Daar kennen ze de doodstraf voor bepaalde delicten, maar het is niet zo dat niemand die delicten meer begaat omdat er de doodstraf op staat. Een deel schrik je af, maar de echte gekken ga je niet stoppen.
Nu is het bij hooligans wel een groot voordeel dat dit in groepsverband plaatsvindt, een behoorlijk deel van de hooligans krijg je wel onder controle met een fatsoenlijk beleid. Daarmee dun je de groep goed uit en hol je het fundament uit. En als het je lukt om de leiders te neutraliseren dan maak je nog een extra stap.

Maar echt oplossen, dat lukt nooit ben ik bang. Mensen kunnen altijd afspreken om rottigheid uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zverev grijpt in na 'Hitler-leus' en laat toeschouwer uit stadion verwijderen
Alexander Zverev heeft dinsdag tijdens de achtste finales van de US Open tegen de Italiaan Jannik Sinner een toeschouwer uit het stadion laten verwijderen. De man maakte volgens de Duitse tennisser een verwijzing naar nazi-Duitsland.

De tennissers waren bezig aan de vierde set toen de toeschouwer van zich liet horen. Volgens Zverev zong de man de woorden "Deutschland über alles", een verwijzing naar het omstreden eerste couplet van het Duitse volkslied. Het couplet wordt gelinkt aan nazi-Duitsland en Adolf Hitler, waardoor het een taboe is om het te zingen.

Zverev meldde het incident bij de Britse scheidsrechter James Keothavong. "Hij zong net de beroemdste Hitler-leus ter wereld. Dit is niet te accepteren. Dit is ongelooflijk", foeterde Zverev. Tijdens de pauze die volgde, werd de man geïdentificeerd en uit het stadion verwijderd.
Dat zou de wedstrijden flink vertragen als we dat bij voetbal zouden hebben :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En de extra tijd bedraagt.... 89 minuten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Niet doorvertellen: tijdens het concert van Rammstein zong Kiwi ook heel hard "Deutschland über alles" mee. Gelukkig konden ze niet alle 40.000 man uit het stadion zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@gambieter
zou het niet kunnen dat die toeschouwer dat zong, gewoon omdat hij voor iemand uit Duitsland is :?
en dat er niets mee bedoelt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JAN-B schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:39:
@gambieter
zou het niet kunnen dat die toeschouwer dat zong, gewoon omdat hij voor iemand uit Duitsland is :?
en dat er niets mee bedoelt wordt?
Eh... nee. Dat is als een Hitlergroet doen en zeggen dat je kramp in je arm had ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:44:
[...]

Eh... nee. Dat is als een Hitlergroet doen en zeggen dat je kramp in je arm had ;)
Correctie, zeggen dat je zwaaide naar een vriend ;)

Wie deed dat toch ook alweer? Ben z'n naam kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Superkiwi schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:21:
Niet doorvertellen: tijdens het concert van Rammstein zong Kiwi ook heel hard "Deutschland über alles" mee. Gelukkig konden ze niet alle 40.000 man uit het stadion zetten :P
Dan kent Kiwi de tekst niet. :P

Edit: en @Maarten_E ook niet. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 05-09-2023 20:05 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:59:
[...]

Einde tweede couplet. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 05-09-2023 20:05 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:50:
[...]

Correctie, zeggen dat je zwaaide naar een vriend ;)

Wie deed dat toch ook alweer? Ben z'n naam kwijt
Di Canio?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:59:
[...]

Ah, ik zie de vout:
über allen, niet über alles.
Hopen dat niemand me gehoord heeft dan O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 05-09-2023 20:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wayne Hennessey bedoelde ik.
Z'n "verklaring": "waved and shouted at the person taking the picture to get on with it" and "put my hand over my mouth to make the sound carry"."
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/800/cpsprodpb/55BC/production/_105084912_hennessey_twitter2.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Een voorbeeld hoe ze in Engeland omgaan met zogenaamde voetbalsupporters..
Hier eentje die bij Leeds-Newcastle in mei het veld op kwam, naar Howe (van Newcastle) liep en hem een zet gaf tegen z'n borst.
Resultaat: 3 maanden cel, 6 jaar stadionverbod (en baan en vrouw kwijt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Nu zet ik even mijn Napo-petje op en zeg dat het misschien wat buitenproportioneel is.
Met mijn eigen petje op zeg ik: lekker voor 'm! Je weet wat de consequenties zijn; doe het dan gewoon niét.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste