[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De straffen zijn niet buitenproportioneel en die andere 2, baan en vrouw, zijn consequenties.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:57:
Nu zet ik even mijn Napo-petje op en zeg dat het misschien wat buitenproportioneel is.
Met mijn eigen petje op zeg ik: lekker voor 'm! Je weet wat de consequenties zijn; doe het dan gewoon niét.
Ze nemen hem het extra kwalijk dat het op de laatste speelronde was, waar sowieso nogal eens pitch invasions gebeuren. En dat ie die met deze actie uit had kunnen lokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Van de sportverslaggever van RTV oost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpRQgiIc1XI4RkTIs_6aiKkoFrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eUvxMtveuFIeRWETIa4F4Tb0.png?f=fotoalbum_large

En het is weer zover, zucht. Zo te lezen zijn er getuigen en mag de betreffende 'supporter' een stadionverbod tegemoet zien. :F

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:05:

[Afbeelding]

En het is weer zover, zucht. Zo te lezen zijn er getuigen en mag de betreffende 'supporter' een stadionverbod tegemoet zien. :F
Achja, gisteren (of was het vrijdag?) werd er ook een politieman aangevallen door 20 jongeren.

Het probleem zijn niet enkel deze, het probleem zit al viel dieper dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

[Afbeelding]

Niet alleen een stadionverbod, Ajax heeft aangifte gedaan dus meneer heeft een wat groter probleem.

Verder prima van Bruggink dat ie meteen de bus in gaat om excuses aan te bieden maar... Als het vorig seizoen toch al fout gaat, dan onderneem je nu toch acties dat die randdebielen niet meer zo dicht bij de spelersbus van de tegenstander kunnen komen?
Ik heb echt het gevoel dat ik vandaag alleen maar open deuren aan het opentrappen ben. Eerst Steijn met z'n opstelling, nu dit weer...

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 17-09-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37

[Afbeelding]

Zucht, hoe klein moet je wereld wel niet zijn dat je zo gekrenkt/ gefrustreerd raakt dat je Brobbey dat moet toewensen?
Ik blijf me verbazen dat bij andere sporten ondanks dat die ook zo hun problemen hebben volledig in het niet vallen bij het voetbal.

Rugby, tennis, hockey, basketbal, handbal, enz. zijn de incidenten op een hand te tellen per 5 jaar in vergelijking tot een weekendje Eredivisie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:40
Miki schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:44:
[...]

Zucht, hoe klein moet je wereld wel niet zijn dat je zo gekrenkt/ gefrustreerd raakt dat je Brobbey dat moet toewensen?
Ik blijf me verbazen dat bij andere sporten ondanks dat die ook zo hun problemen hebben volledig in het niet vallen bij het voetbal.

Rugby, tennis, hockey, basketbal, handbal, enz. zijn de incidenten op een hand te tellen per 5 jaar in vergelijking tot een weekendje Eredivisie :/
Die sporten trekken dan ook bij elkaar nog geen tiende van de bezoekersaantallen die het voetbal haalt, met een hoger aantal bezoekers is de kans dat er een debiel tussen zit natuurlijk ook groter. Enige sport die qua bezoekersaantallen vergelijkbaar is in NL is de F1, en daar ging het een jaar geleden ool niet helemaal goed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:12

Niellie41

[object Object]

J-roenn schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:40:
[...]

Die sporten trekken dan ook bij elkaar nog geen tiende van de bezoekersaantallen die het voetbal haalt, met een hoger aantal bezoekers is de kans dat er een debiel tussen zit natuurlijk ook groter. Enige sport die qua bezoekersaantallen vergelijkbaar is in NL is de F1, en daar ging het een jaar geleden ool niet helemaal goed helaas.
Natuurlijk zijn het grotere getallen maar het zijn ook wel bepaalde types en de cultuur die bij de sport horen. Met het succes van Verstappen komt er ook een ander type volk ineens naar de F1 races en sindsdien gaat het wel eens fout. Bij andere type races nooit iets fouts gezien en iedereen kan naast elkaar zitten. Daar is het vooral mensen die vooral van de sport houden, naast hun favoriete team of coureur.

Ook bij de amateur wedstrijden merk je het verschil in de sfeer. Ik heb zelf meer dan 25 jaar gebasketbald en daar is de sfeer heel anders dan vergeleken met voetbal. Ik ging wel eens bij de voetbalclub om de hoek kijken en ik stond versteld van wat ik allemaal langs het veld hoorde. Dat soort dingen had ik bij basketbal nog nooit gehoord. Al helemaal niet bij een tennis wedstrijd, want daar mag je sowieso niets zeggen of roepen als aanmoediging. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 18-09-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
J-roenn schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:40:
[...]

Mwoah. American Football heeft toch ook véél bezoekers, en daar zitten fans gewoon door elkaar en heb je géén aparte scheiding tussen uit en thuis. Idem voor Cricket, de nummer 2 in aantal fans (2,5 miljard) wereldwijd en toch niet dit soort problematiek.

Als je nog steeds ontkent dat het een mentaliteitsissue is bij de "fans" houd je toch wel de handen voor je ogen IMHO. Het is wel echt een voetbal-dingetje en staat los van het aantal bezoekers/fans.

Bij voetbal is de strijd blijkbaar op én naast het veld. Terwijl bij andere sporten de strijd óp het veld is en er een sociaal aspect is ná de wedstrijd. Dat sociale aspect is er bij voetbal vooral binnen het team, niet met de tegenstander.

Bij (ik dacht) tennis is het gebruikelijk dat de winnaar trakteert en dat je even bij elkaar gaat zitten na de wedstrijd. Dat heb ik bij voetbal nog nooit gezien, dat voor en tegenstanders uberhaupt bij elkaar gaan zitten na de wedstrijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 18-09-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Waah schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:02:
[...]

Mwoah. American Football heeft toch ook véél bezoekers, en daar zitten fans gewoon door elkaar en heb je géén aparte scheiding tussen uit en thuis.
heel veel thuisclub supportende bezoekers ja, ik geloof nooit dat er veel fans hun club achterna reizen gezien de vaak enorme afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Waah schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:02:
Bij (ik dacht) tennis is het gebruikelijk dat de winnaar trakteert en dat je even bij elkaar gaat zitten na de wedstrijd. Dat heb ik bij voetbal nog nooit gezien, dat voor en tegenstanders uberhaupt bij elkaar gaan zitten na de wedstrijd.
In de Premier League doen/deden managers dat. Samen een drankje na de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
toolkist schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:08:
[...]

heel veel thuisclub supportende bezoekers ja, ik geloof nooit dat er veel fans hun club achterna reizen gezien de vaak enorme afstanden.
Maar als ze er zijn, zitten ze gewoon tussen de rest, bespreken ze hun teams etc. Het is een andere mentaliteit. Dat niet achterna reizen misschien ook :+ Maar het laat een andere mentaliteit zien

De cijfers van de verkopen zelf laten trouwens wat anders zien:
As Week 1 of the 2022 NFL season approaches, a leading online ticket reseller reports that fans are traveling to away games in greater numbers to begin the campaign.

In 2021, 25% of fans in Week 1 were rooting for the visiting team, per data from Vivid Seats’ Fan Forecast.

The number is part of a trend in recent years: In 2017, the company found that Week 1 games contained only 13% away fans.

Fan Forecast is Vivid Seats’ data-centric approach to analyzing its proprietary data through an algorithm in order to predict how fan bases will turn out.

For example, in the Bills-Rams season opener in Los Angeles, it predicts 45% of attendees will support Buffalo and 55% will support L.A.

The Rams will celebrate their Super Bowl title, but Fan Forecast sees the notoriously faithful Bills Mafia coming out in force to support their team, which is the current favorite (+550) to win this year’s championship.

But it’s Raider Nation that will likely take home the Week 1 crown: The company predicts Raiders fans (75%) to out-attend the Chargers supporters (25%) on the road.
Het valt ook minder op, omdat de fans door elkaar zitten. Bij voetbal zie je een duidelijk scheiding doordat de fans uit elkaar (moeten) worden gezet, er praktisch kogelvrij glas tussen zit en soms zelfs een scheiding met lege stoelen bij moet :+
toolkist schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:10:
[...]

In de Premier League doen/deden managers dat. Samen een drankje na de wedstrijd.
managers zijn geen spelers :+ Als je dat laat zien aan de supporters zou je misschien een omslag van mentaliteit zien. Maar als het ajax-team gezellig gaat borrelen met het Feyenoord-team zullen ze van beide kanten landverraders worden genoemd, en dat zijn de vriendelijke supporters :+

[ Voor 43% gewijzigd door Waah op 18-09-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:55
Voetbal is in de 19e eeuw ook begonnen met messen en vechten op het veld. Dat was weliswaar Engeland, maar dat geweld is nooit uit de sport verdwenen helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:00
Die kerel van Twente die afgelopen weekend zijn muil niet kon houden zal nu wel spijt hebben, mogelijk een landelijk stadionverbod van 20 jaar. Hopelijk delen ze het uit.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
ElPaco schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:42:
Die kerel van Twente die afgelopen weekend zijn muil niet kon houden zal nu wel spijt hebben, mogelijk een landelijk stadionverbod van 20 jaar. Hopelijk delen ze het uit.
Het sneue is dat het helemaal geen kerel is maar een 16 jarige snotaap. Ik vraag me af of hij wel de consequenties van zijn handelen heeft kunnen overzien. Je kan hem beter straffen voor een kortere duur en verplicht op cursus sturen over racisme en stage laten lopen bij een maatschappelijke instelling.

Met die 20 jaar verbieden schiet je niets op. Hem inzichten geven waarom het zo fout is des te meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:12:
[...]

Het sneue is dat het helemaal geen kerel is maar een 16 jarige snotaap. Ik vraag me af of hij wel de consequenties van zijn handelen heeft kunnen overzien. Je kan hem beter straffen voor een kortere duur en verplicht op cursus sturen over racisme en stage laten lopen bij een maatschappelijke instelling.

Met die 20 jaar verbieden schiet je niets op. Hem inzichten geven waarom het zo fout is des te meer.
Gewoon en en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03
toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:36:
[...]

Niet alleen een stadionverbod, Ajax heeft aangifte gedaan dus meneer heeft een wat groter probleem.

Verder prima van Bruggink dat ie meteen de bus in gaat om excuses aan te bieden maar... Als het vorig seizoen toch al fout gaat, dan onderneem je nu toch acties dat die randdebielen niet meer zo dicht bij de spelersbus van de tegenstander kunnen komen?
Ik heb echt het gevoel dat ik vandaag alleen maar open deuren aan het opentrappen ben. Eerst Steijn met z'n opstelling, nu dit weer...
Dat is ook gebeurd. Zo stond de spelersbus met de deur naar de ingang van het stadion zodat de spelers direct de bus in konden stappen zonder om de bus te moeten lopen.
Tevens was de afstand tussen de dranghekken en de spelers een keer zo groot als vorig jaar.
Er is zelfs een supportersopgang afgesloten omdat deze te dicht bij de bus zou zijn (rekening houden met vorig jaar).

Spelers zijn wat handtekeningen gaan uitdelen (zoals ik heb begrepen) waarna iemand van verderop achter de hekken Brobbey uitschold voor kankeraap en daarna is weggerend. De stewards van Twente zijn er achteraan gegaan en hebben hem in de kraag gegrepen. Wat had Twente hier nog meer aan moeten doen?

• Waah
Miki schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:12:
[...]

je geeft een zero-tolerance houding tegen racisme waardoor andere 16-jarigen (en volwassenen) zich wel degelijk achter de oren zullen krabben. het is wel extreem én erg lang.... Maar met jou oplossing kom je dus op het punt dat men denkt (en zeker op 16 jarige leeftijd): Ach je komt er met een tik op de vingers vanaf.

Als je dat soort taalgebruik er op na houd is er in de 20 stappen daarvoor al wat mis gegaan overigens. :+

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ja maar @Miki heeft wel een punt. Het is een puber en die hebben nog moeite met oorzakelijke verbanden voor de langere termijn. Maar met pappen en nathouden komen we er sowieso niet, dus er moet een ferme straf op.
En daarbij is een stadion niet in mogen wel iets heel anders dan hechtenis bijvoorbeeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt de mogelijkheid openhouden voor strafvermindering als hij zich positief inzet. Dan kan hij bewijzen dat hij wat geleerd heeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ElPaco schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:42:
Ach... volgende week koopt zijn maatje een kaartje voor hem en zit ie gewoon weer in her stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Valt dit dan niet onder jeugdrecht met gepaste straffen?

Ik begrijp dat de KNVB deze straf kan opleggen. Maar ik denk dat als die jongen dit aanvecht onder het mom van jeugdrecht, de KNVB zal moeten inbinden. Een dergelijke straf die voor volwassenen is bedacht, die kan je niet opleggen aan een 16 jarige.

[ Voor 71% gewijzigd door ST10©DE op 22-09-2023 23:46 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
@ST10©DE Een stadionverbod wordt opgelegd vanuit de Standaardvoorwaarden van de KNVB. Om een stadionverbod uit te vaardigen is een strafrechtelijke veroordeling niet noodzakelijk. Dat kan civielrechtelijk worden afgehandeld. Lijkt mij dat aannemelijk dat jeugdstrafrecht dan evenmin van toepassing is.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

bazzemans schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 00:09:
@ST10©DE Een stadionverbod wordt opgelegd vanuit de Standaardvoorwaarden van de KNVB. Om een stadionverbod uit te vaardigen is een strafrechtelijke veroordeling niet noodzakelijk. Dat kan civielrechtelijk worden afgehandeld. Lijkt mij dat aannemelijk dat jeugdstrafrecht dan evenmin van toepassing is.
Maar er is ook zoiets als civieljeugdrecht ;-) Ik zie ook dat ik het nergens over strafrecht heb gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 23-09-2023 09:12 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

En nu ligt het dus weer stil vanwege vuurwerk op het veld. Zouden ze nu weer zo door durven pakken als bij kleinere wedstrijden vorig jaar? Zal wel niet, maar pak ze maar eens aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:30:
En nu ligt het dus weer stil vanwege vuurwerk op het veld. Zouden ze nu weer zo door durven pakken als bij kleinere wedstrijden vorig jaar? Zal wel niet, maar pak ze maar eens aan.
Ik ken nog een stadion waar ze gewoon netten tussen het veld en de supporters hebben hangen. Misschien een ideetje voor de Arena?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tk55 schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:32:
[...]

Ik ken nog een stadion waar ze gewoon netten tussen het veld en de supporters hebben hangen. Misschien een ideetje voor de Arena?
Dat was ook maar een keer en symptoombestrijding, ben daar geen fan van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De zwaarste straffen hiervoor opleggen.

In een lege ArenA uitspelen.

Dat is de enige reële optie.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nee doe maar reglementair 3-0. :+

En wat mij betreft mag er nog wel meer straf op als ze niet heel snel wat daders weten te vinden en die aanpakken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
En nu willen de supporters de Arena binnen dringen. Wauw. Bestaat de ME nog?

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Beide elftallen komen de kleedkamer niet uit omdat er een stel doorgesnoven idioten maar binnen willen?

Waar is de ME?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Laat de Feyenoord heli maar komen om ons elftal vanaf het veld te evacueren!

#battlefieldamsterdamzuidoost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een aantal thuiswedstijden zonder thuispubliek? En de F-side permanent gesloten, iedereen met een lidmaatschap daar kan een nieuwe aanvraag doen, met een check of ze ooit ergns bij waren betrokken, en dan verspreid door het stadion met een one strike you're out forever?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:48:

#battlefieldamstersdamzuidoost
Naar de trein toe is volledig afgezet.
Moeten ze alleen niet doorkrijgen dat je ineens met de trein gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:48:

#battlefieldamsterdamzuidoost
Ik heb ook te doen met de ESPN mensen.. hoe komen die thuis?

Zou mij niet echt veilig voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:50:
[...]

Dan laten we een chinook komen, ook goed, dak is al open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmOpEe8XdkKL1tRxV7kSQSUhF04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Cnn1KCBnk6kk0XHtsg0zkf6.jpg?f=fotoalbum_large
Lekker gezellig daar..

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 15:48
[...]

In het stadion eten en dan later op de avond pas terug denk ik? Vrees ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
[...]

Zwarte trui aantrekken, beetje wild bewegen, hard roepen en schelden dan loop je er zo doorheen. Even aanpassen aan de groep.

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
dr.lowtune schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:46:
Beide elftallen komen de kleedkamer niet uit omdat er een stel doorgesnoven idioten maar binnen willen?

Waar is de ME?
Op de a12 bij die klimaat terroristen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
[...]

Wat een onzin, die gaan in de pers ruimte zitten, even wat sensatie maken op TV en over een uurtje als iedereen weg is naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:51:
[...]

Dan laten we een chinook komen, ook goed, dak is al open!
Das wel krap hoor.. Dan loop je het risico op zo'n crash als die voorzitter van Leicester maakte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dit is toch nu al gewoon simpelweg de veiligheid van de spelers in het gevaar brengen?

Ja, Ajax is niet verantwoordelijk voor wat er buiten het stadion gebeurd.
Maar, ergens moet de lijn getrokken worden.

Ik zie op het filmpje honderden mensen daar staan.
Dan zouden toch gewoon honderden levenslange stadionverboden moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:02
zo was het eerst.. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://twitter.com/hooli...tatus/1705956236787683447

breken door de hoofdingang in, gezellig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2023 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:52:
[...]

Das wel krap hoor.. Dan loop je het risico op zo'n crash als die voorzitter van Leicester maakte
Dat heb ik dan liever ook weer niet.

@LZ86 ze hebben geen waterkanon ingezet vandaag, dus die is beschikbaar!!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
CR1691 schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:54:
[...]

Beetje leedvermaak moet kunnen om het te relativeren. Of ben jij altijd zo serieus op feesten en partijen?
Leedvermaak over supportersgeweld vind ik niet echt vermaak.

Het blijft bizar dat geen enkele club haar harde kern wil of kan raken

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 24-09-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:42
[...]

Die rijden zo vanaf het parkeerdek de snelweg op, idem voor spelersbus Feyenoord. Ik denk dat er weinig stadions zijn waar dat zo relatief makkelijk te beveiligen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bestaan die kanalen nog altijd? Had vroeger zo'n kameraad, die vond dit allemaal fantastisch.

Hoe is de situatie nu? Kunnen we echt deze mensen niet allemaal oppakken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Echt hoe kun je hier als lokale veiligheidsdriehoek niet op voorbereid zijn....
Al ruim voor de wedstrijd weet iedereen dat dit gaat gebeuren als Ajax (dik) verliest. Waar zijn die waterkanonnen, die honden, paarden, veel knuppels, desnoods rubber kogels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:55:
[...]

Die rijden zo vanaf het parkeerdek de snelweg op, idem voor spelersbus Feyenoord. Ik denk dat er weinig stadions zijn waar dat zo relatief makkelijk te beveiligen is.
Ah de snelweg, het enige waar je geen protesterende mensen tegen kunt komen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

en ze zijn binnen https://twitter.com/Demidvr_/status/1705957481438908685

feyenoord kleedkamer is hopelijk goed afgezet..

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 11:53
Hopelijk dat iedereen die binnen het stadion is een veilige plek heeft. Ongehoord triest dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wow....sprakeloos. Wat een eencellige randdebielen. Ongelooflijk dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:56:
[...]

Al ruim voor de wedstrijd weet iedereen dat dit gaat gebeuren als Ajax (dik) verliest. Waar zijn die waterkanonnen, die honden, paarden, veel knuppels, desnoods rubber kogels...
Het zal mij niet verbazen dat deze wel ruim op tijd zijn vertrokken.

Je zou zeggen een kapitein blijft op zijn schip, maar ik zie Halsema al zo lang slap ingrijpen, dat ik mij niet kan voorstellen dat ze dit vandaag wel gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

silmaril8 schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:59:
[...]

Wow....sprakeloos. Wat een eencellige randdebielen. Ongelooflijk dit...
Nu maar hopen dat er geen gewonden vallen bij beidr elftallen+staf.

Dit is wel next level…..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 15:50
D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:55:
[...]

Het blijft bizar dat geen enkele club haar harde kern wil of kan raken
Dit. Veel te veel macht en inspraak die lui. En maar pamperen en pamperen.... Keihard straffen is de enige manier. Levenslange stadionverboden, publiekelijk aan de schandpaal, werkgevers inlichten en torenhoge boetes. Laat ze het maar voelen.

Het wordt hoog tijd dat de zwijgzame meerderheid de regie overneemt.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 24-09-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:18
toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:56:
[...]

Ze zijn er wel:
https://twitter.com/hooli...tatus/1705958617864658987

Maar dit had je inderdaad best kunnen zien aankomen. En dan moet je op de groep die de hoofdingang forceert kunnen ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bah wat eng. :(

Tja, misschien moet het goed mis gaan, voordat ze iets doen?
Dit had je toch kunnen zien aankomen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:59:
[...]

Je zou zeggen een kapitein blijft op zijn schip, maar ik zie Halsema al zo lang slap ingrijpen, dat ik mij niet kan voorstellen dat ze dit vandaag wel gaat doen.
Een tijd terug werd er bij een vuurwerk actie hard ingegrepen door de ME. Toen was men ook boos op Halsema want men is gewoon graag boos op Halsema. Dus wat dat betreft kan ze het ook niet goed doen, zelfs als iets niet eens haar beslissing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Geen straf is hoog genoeg voor dit gedrag toch... Reglementair met 0-10 afdoen? Rest van het seizoen geen publiek meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:03:
[...]

Ze zijn er wel:
https://twitter.com/hooli...tatus/1705958617864658987

Maar dit had je inderdaad best kunnen zien aankomen. En dan moet je op de groep die de hoofdingang forceert kunnen ingrijpen.
Op de verkeerde plek dus... Die paarden moeten voor de hoofd ingang staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Wat zijn die aan het doen dan. Een keer heen en weer galloperen? Sla die hooligans toch gewoon tegen de vlakte....

Alles wat daar nu nog staat is schuldig. Normale mensen blijven daar toch niet hangen om zulk gedrag te accepteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Wat mij betreft mag de politie kneiterhard optreden en met rubberen kogels schieten... dit volk is geen voetbalfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
LZ86 schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:07:
[...]

Alles wat daar nu nog staat is schuldig. Normale mensen blijven daar toch niet hangen om zulk gedrag te accepteren?
Die "kijkers" zijn niet goed bij hun hoofd. Lekker snel naar huis denkt toch ieder normaal mens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
https://nos.nl/artikel/24...eyenoord-traangas-ingezet

Hoofdingang weer veilig aldus de NOS.

Maar ik herhaal. Die groep hooligans in de bak + de duizenden "kijkers" allemaal inladen en stadionverbod aan de broek + dikke boete. Korte metten maken.

Doe dit landelijk ook bij PSV en Feyenoord en die netten zijn snel niet eens meer nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 24-09-2023 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
silmaril8 schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:09:
[...]

[...]

Kom op... er zijn geen regels die een 10-0 of strafpunten toekennen aan de club waarvan de supporters de wedstrijd hebben gestaakt. Dit wordt (helaas voor Feyenoord) gewoon over een tijdje verder gespeeld. En ik neem aan zonder publiek.
Supporters, altijd bereid om hard te willen straffen, tenzij het hun eigen club betreft.
Ik hoorde deze geluiden niet toen het in hun eigen stadion gebeurde, gek is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:08:
Wat mij betreft mag de politie kneiterhard optreden en met rubberen kogels schieten... dit volk is geen voetbalfan.
Kan, alleen mag dan iemand je aanklagen, ook al doe je dat om je eigen en veiligheid van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:10:
https://nos.nl/artikel/24...eyenoord-traangas-ingezet

Hoofdingang weer veilig aldus de NOS.

Maar ik herhaal. Die groep hooligans in de bak + de duizenden "kijkers" allemaal inladen en stadionverbod aan de broek + dikke boete. Korte metten maken.

Doe dit landelijk ook bij PSV en Feyenoord en die netten zijn snel niet eens meer nodig.
Die staan binnen 2 uur weer buiten. Te weinig personeel en geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:09:
[...]

Die "kijkers" zijn niet goed bij hun hoofd. Lekker snel naar huis denkt toch ieder normaal mens.
Ik heb geen medelijden met “kijkers” die paar klappen van de ME krijgen.

Je ziet rellen aankomen als je niet laveloos van de drank en/of drugs bent. Dus kun je ook zorgen dat je weg bent voor het mis gaat

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:11:
[...]

Die staan binnen 2 uur weer buiten. Te weinig personeel en geld.
Prima als ze binnen 2 uur weer op mogen rotten.

Met boete en stadionverbod +meldplicht op zak dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:11:
[...]

Kan, alleen mag dan iemand je aanklagen, ook al doe je dat om je eigen en veiligheid van andere.
Aanklagen? Ze bestormen een stadium en rammen de deur in. Daar mag de politie toch wel tegen op treden met meer dan alleen hun wapenstok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:57
[...]

Als ik daar zou zijn geen haar op mijn hoofd (van de weinige) die daar ramptoerist gaat spelen haha.. Lekker mezelf snel in veiligheid brengen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:12:
[...]

Ik heb geen medelijden met “kijkers” die paar klappen van de ME krijgen.

Je ziet rellen aankomen als je niet laveloos van de drank en/of drugs bent. Dus kun je ook zorgen dat je weg bent voor het mis gaat
heeeeel soms komen ze echt uit het niks,, heb het jaren terug bij Ajax-Celtic (toen 410 nog op noord zat en het supportershome ook) een keer fout zien gaan omdat volgens mij iemand per ongeluk een biertje uit de hand stootte. dat ging van een hele gezellige sfeer binnen 10 seconden naar rondvliegend 'vanallesennogwat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:42
[...]

Die hoofdingang van de Arena ligt vrij onoverzichtelijk met net een viaduct waar je onderdoor loopt. Veel mensen moeten om het stadion heen om bij de trein of parkeerplaats te komen. Paar jaar geleden is dat volgens mij ook mis gegaan toen men het waterkanon had ingezet en niet de hooligans maar niet vermoedende supporters omver werden gespoten. Heeft de politie ook een reprimande voor gehad.

Jammer dat het tuig geen klappen krijgt, maar aan de andere kant wel fijner voor ouders die met hun kind naar deze wedstrijd gaan er onbedoeld tussen geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:15:
[...]

Die hoofdingang van de Arena ligt vrij onoverzichtelijk met net een viaduct waar je onderdoor loopt. Veel mensen moeten om het stadion heen om bij de trein of parkeerplaats te komen. Paar jaar geleden is dat volgens mij ook mis gegaan toen men het waterkanon had ingezet en niet de hooligans maar niet vermoedende supporters omver werden gespoten. Heeft de politie ook een reprimande voor gehad.

Jammer dat het tuig geen klappen krijgt, maar aan de andere kant wel fijner voor ouders die met hun kind naar deze wedstrijd gaan er onbedoeld tussen geraken.
Dat snap ik maar ik doelde op de mensen uit het filmpje die makkelijk weg kunnen lopen maar dat niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:12:
[...]

Aanklagen? Ze bestormen een stadium en rammen de deur in. Daar mag de politie toch wel tegen op treden met meer dan alleen hun wapenstok?
Ja, traangas, hond en pepperspray. Heb je nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:12:
[...]

Jij hebt het nieuws niet gevolgd? Er was een man die inreed op de politie.. maar het was schijnbaar niet genoeg dat de politie mocht schieten voor hun eigen veiligheid. Echt lachwekkend.

Verder als je hier jeugdig bent, dan mag je schijnbaar niet hard straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:31
D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:17:
[...]

Dat snap ik maar ik doelde op de mensen uit het filmpje die makkelijk weg kunnen lopen maar dat niet doen
Dit snap ik ook niet helemaal. Als supporter van ADO heb ik ook het een en ander meegemaakt waaronder tegen Excelsior. Op het moment dat wij door hebben dat de kant waar we naartoe moeten volstaat met gekken en ME lopen we zsm de andere kant op, of volgen we het pad wat de politie uitzet met ME’ers zodat we snel veilig zijn.

Als je dat niet doet en je wordt geraakt, is dat je eigen schuld

edit: was nog aan het typen tijdens de modbreak, mag ook verplaatst :)

[ Voor 5% gewijzigd door tommerd_ op 24-09-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
LZ86 schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:12:
[...]

Prima als ze binnen 2 uur weer op mogen rotten.

Met boete en stadionverbod +meldplicht op zak dan.
Gaan we die meldplicht dan ook met terugwerkende kracht doen voor die idioten die het Maasgebouw jaren geleden hadden bestormd waar politie met getrokken pistool moest staan en ook voor de idioten van toen bij NAC? Want dat waren situaties van vergelijkbare waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Pompi schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:19:
[...]

Gaan we die meldplicht dan ook met terugwerkende kracht doen voor die idioten die het Maasgebouw jaren geleden hadden bestormd waar politie met getrokken pistool moest staan en ook voor de idioten van toen bij NAC? Want dat waren situaties van vergelijkbare waarde.
Wat mij betreft wel ja.

Is niet anders dan dit. Maar dat "ja maar hunnie ook" gedrag van Ajacieden nu vind ik wel wat jammer.
De feyenoorders hier spraken er schande van toen die aansteker door de lucht ging. Lijkt wel dat het andersom vooral wijzen naar anderen is en dat is zo onnodig.

Oh sorry @Outerspace ik zie nu pas je break. Verplaats deze ook maar :P

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 24-09-2023 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
LZ86 schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:21:
[...]

Wat mij betreft wel ja.

Is niet anders dan dit. Maar dat "ja maar hunnie ook" gedrag van Ajacieden nu vind ik wel wat jammer.
De feyenoorders hier spraken er schande van toen die aansteker door de lucht ging. Lijkt wel dat het andersom vooral wijzen naar anderen is en dat is zo onnodig.

Ik zou al jaren graag een meer Engelse voetbalwet zien, gewoon elke wedstrijddag verplicht een bakkie moeten doen met de lokale wijkagent.

Gok zo dat de rellen van donderdag de lont een beetje ontstoken hebben voor wat je nu ziet. Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Die hele meldplicht hè - groot voorstander, zou zoiets niet geprivatiseerd kunnen worden? De clubs betalen een x bedrag per wedstrijd per supporter met meldplicht aan een organisatie die de meldplicht handhaaft, wat er ook voor gaat zorgen dat clubs gedwongen worden betere maatregelen te nemen. Bij niet melden steeds hogere boetes opleggen en de melders helemaal leegtrekken…

[ Voor 3% gewijzigd door LAD93 op 24-09-2023 17:32 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

[...]

Wat mij betreft wel ja.

Precies hetzelfde 'ja maar hunnie gedrag' zag je toen bij die aansteker ook bij veel Feyenoord fans, misschien niet zo zeer hier maar wel in de comments op de welbekende voetbalsites. Wat ik wil zeggen is dat het nu voor jou misschien zo lijkt maar dat is niet zo. Elke keer als er bij welke club dan ook wat gebeurt zie je de 'fans' van die club wijzen naar andere misstanden in het verleden bij andere clubs en wat er toen wel/niet voor straffen opgelegd werden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:23:
[...]

Ik zou al jaren graag een meer Engelse voetbalwet zien, gewoon elke wedstrijddag verplicht een bakkie moeten doen met de lokale wijkagent.

Gok zo dat de rellen van donderdag de lont een beetje ontstoken hebben voor wat je nu ziet. Erg jammer.
Weet je wat het probleem is van Nederland? Wij kijken nooit naar het buitenland. Kijk maar naar Scandinavische landen bijvoorbeeld, daar kunnen we ook dingen van leren. Zelfde dus ook van de UK.

Uiteindelijk doen we ons eigen ding, en dat is altijd te slap en te lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
LAD93 schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:28:
Die hele meldplicht hè - groot voorstander, zou zoiets niet geprivatiseerd kunnen worden? De clubs betalen een x bedrag per wedstrijd per supporter met meldplicht aan een organisatie die de meldplicht handhaaft, wat er ook voor gaat zorgen dat clubs gedwongen worden betere maatregelen te nemen. Bij niet melden steeds hogere boetes opleggen en de melders helemaal leegtrekken…
Het probleem is dat je daarmee ook de kennis/veiligheid legt in het handen van andere. Dit kan goed gaan, maar het kan ook een puinhoop worden, bijvoorbeeld als ze te streng hebben opgetreden of corruptie.

Nee, beter investeren in politie en geef die ook een salarisverhoging. En ja, laat de supporters er maar voor betalen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:37:
[...]

Weet je wat het probleem is van Nederland? Wij kijken nooit naar het buitenland. Kijk maar naar Scandinavische landen bijvoorbeeld, daar kunnen we ook dingen van leren. Zelfde dus ook van de UK.

Uiteindelijk doen we ons eigen ding, en dat is altijd te slap en te lief.
Het probleem is niet dat we de middelen niet hebben Wet Bestrijding Voetbalvandalisme en Overlast (MBVEO) om er iets aan te doen, het probleem is dat het niet ingezet wordt.

Zolang we de beschikbare middellen niet inzetten heeft het weinig nut om naar strengere maatregelen te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Wat mij betreft wel ja.

Ik denk dat je wat posts van de vaste ajaxkliek hier niet gelezen hebt dan, en van allerlei "nieuwe gezichten" hier de "10 wedstrijden, seizoen zonder publiek, strafpunten" etc etc gemist hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:37:
[...]

Of die Scandinavische landen nou het juiste voorbeeld zijn weet ik ook niet. Genoeg 'grote' steden in bv Zweden waar hele wijken zijn waar je als blanke niet op straat wil 's nachts (of overdag :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Het heeft niet zoveel om Ajax vs Feyenoord (of welke club dan ook) te doen.

Probleem is dat het gebeurt, en dit had ook dus bij FEY kunnen zijn gebeurt. En volgende week weer bij een club uit de KKD.

Dus ja, leuk deze quotes, ook van mensen die dit zien als een signaal naar de Ajax directie toe (lol), maar het hoort gewoon niet. Als je wilt vechten, ga dan naar je plaatselijke boksvereniging of ga iets anders nuttigs doen op je zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat ze toen zei klopte toch ook gewoon? Voor Ajax en Halsema was uitpubliek bespreekbaar, voor Aboutaleb niet, oa om de manier hoe de Ajax bus en supporters bij de Kuip moeten zien te komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik schaam me dood. Zo'n fijne sfeer donderdag en dan nu dit. Wat een inteelt, ik ben wel even klaar met die 'fans'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tactische problemen is één. Management is twee maar wat ik net kort op het journaal zag. Huilende kinderen. Harde kern in gevecht met de ME. Bewust saboteren van een wedstrijd.

Maakt me triest.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 24-09-2023 18:35 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik lees op AD.nl dat er maar liefst drie mensen zijn opgepakt. Denk dat dit wel leert aan andere om dit nooit, maar dan echt nooit, meer te doen.

Hopelijk zijn deze 3 mensen niet te lang vastgehouden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:19:
[...]

Jij hebt het nieuws niet gevolgd? Er was een man die inreed op de politie.. maar het was schijnbaar niet genoeg dat de politie mocht schieten voor hun eigen veiligheid. Echt lachwekken
Was dat die eikel die een dwarslaesie door een kogel had opgelopen, waarvan de advocaat durfde te stellen dat de politie een poging tot doodslag op hem had gepleegd terwijl de kloothommel een auto als wapen tegen een stel agenten te voet had gebruikt?

Als de rechter die vent gelijk heeft gegeven, is de rechter ook niet goed snik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:13:
[...]

Was dat die eikel die een dwarslaesie door een kogel had opgelopen, waarvan de advocaat durfde te stellen dat de politie een poging tot doodslag op hem had gepleegd terwijl de kloothommel een auto als wapen tegen een stel agenten te voet had gebruikt?

Als de rechter die vent gelijk heeft gegeven, is de rechter ook niet goed snik. :(
Ja, maar ik hoef maar op NU.nl/NOS in te vullen, en je krijgt precies dezelfde verhalen.

Kijk zo erg als in Amerika moeten het niet worden, maar hier als agent kan je beter zonder wapen de straat op gaan, dan met. Laat staan dat je al gesteund wordt door je managers. Collega's is niet het probleem, wel de top ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:42:
Ik lees op AD.nl dat er maar liefst drie mensen zijn opgepakt. Denk dat dit wel leert aan andere om dit nooit, maar dan echt nooit, meer te doen.

Hopelijk zijn deze 3 mensen niet te lang vastgehouden ook.
Zouden ze zijn verplaatst naar het ADO Stadion en daar zijn vrijgelaten, net zoals met die klimaatactivisten? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:19:
[...]

Zouden ze zijn verplaatst naar het ADO Stadion en daar zijn vrijgelaten, net zoals met die klimaatactivisten? :P
Ik zag net de beelden op NPO1, en eigenlijk is het lachwekkend en triest tegelijkertijd.
Mensen van rond de 20 - 30, die hun middelvinger opsteken naar de politie, beetje staan in vechthouding, en vervolgens allemaal stenen gaan gooien.

Ben bang dat zij dit zien als stoer en heldhaftig, ik ben ook bang dat niemand in hun omgeving hun uitlacht of veroordeeld. Die vinden politie sowieso niets.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste