[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

fps schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:09:
[...]

Je mag zelfs niet fouilleren wanneer een vuurwerkhond aanslaat? Dat zou wel erg triest zijn. Dan kan je ze net zo goed niet inzetten.
Ze mogen je apart nemen.

Maar, ik denk niet dat ze je uitgebreid gaan en mogen fouilleren in/rondom het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:36
HollowGamer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:08:
[...]

Klopt, deze mensen gooien maar wat dingen op het veld. Wellicht hebben ze ook een moeilijke jeugd gehad? Ook corona niet vergeten.

Deze mensen zijn inderdaad heel zielig, arme supporters.
Totaal irrelevant wat je nu roept. Lees mijn post nog maar een keer. Nergens zeg ik dat dingen op het veld gooien in wat voor hoedanigheid ook geaccepteerd moet worden.

Alleen de manier waarop deze nieuwe regel is ingevoerd en welk effect deze heeft , daar is geen seconde over nagedacht. Met deze gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12
HollowGamer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Er is een journalist, die wilde laten zien dat hij iemand met een stadionverbod makkelijk naar binnen kon krijgen. GRO wilde die journalist een stadionverbod geven (wat ze dus niet kunnen handhaven) en maakte hem in de media belachelijk.
Ah daar doel je op. Het is m.i. ook een pijnlijke reactie van Groningen. De journalist aanvallen die een probleem wil blootleggen (hoewel een open deur, maar goed). Het had ze gesiert als ze dit hadden aangegrepen om in ieder geval de hiaten van de beveiliging rondom stadionverboden bloot te leggen. Ik begrijp best dat het complex is, maar verschuilen achter een "foei journalist" is op zijn minst zwak.

Handhaven van stadionverbod en is overal een probleem. Meldplicht zou een oplossing kunnen zijn maar daar is de capaciteit niet voor bij de politie. Dat zullen ze op een of andere manier moeten gaan doorbreken.
Nu zie je dus hoe weinig ze daar doen bij GRO, laat staan durven te doen. Ik bash nu veel op GRO, maar kan hetzelfde zeggen over meer clubs hier in NL, zelfs op amateur niveau (waarbij er ook gewoon licenties mogen worden ingetrokken).

Uiteindelijk zijn het de clubs, politie en politiek die er iets mee moet doen. Maar in NL zijn ze erg goed geworden elkaar de verantwoordelijk af te schuiven of het te bagatelliseren (corona, moeilijke jeugd, etc.). Ze hebben niets onder controle, maar dat krijg je ook omdat het een puinzooi is binnen de politie en politiek.
Eens hoor. Het is een maatschappij probleem en we buitelen over elkaar heen als het om de oplossingen gaan. Niks deugd; te streng, niet steng genoeg, te hard, niet hard genoeg, niet te handhaven, de goeden lijden te veel onder de kwaden et cetera. Het is nooit goed. Als er dan een maatregel wordt ingesteld dan zijn we er allemaal als de kippen bij om aan te geven waarom het niet deugt en niet gaat werken. Met geregeld tot gevolg dat er dan aanpassingen volgen, er gematigd wordt en er eigenlijk niks veranderd. Daar krijgen we dit zwalkende beleid van.

We hebben burgerlijke ongehoorzaamheid bijna tot cult verheven.
Ik ben geen PVV-stemmer, die gaan het namelijk ook niet oplossen, maar het wordt tijd dat er andere mensen wel verantwoordelijk gaan dragen.
Kan. Mijn conclusie is juist dat de populistische ontzettend bijdragen aan het strooien van zand in de motor van BV Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CornermanNL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Totaal irrelevant wat je nu roept. Lees mijn post nog maar een keer. Nergens zeg ik dat dingen op het veld gooien in wat voor hoedanigheid ook geaccepteerd moet worden.

Alleen de manier waarop deze nieuwe regel is ingevoerd en welk effect deze heeft , daar is geen seconde over nagedacht. Met deze gevolgen.
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen, excuses. :)

Want inderdaad is deze regel halfgebakken, er is niet genoeg over nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:41

Onbekend

...

https://www.nu.nl/sport/6...k-en-fan-op-het-veld.html
FC Groningen-Ajax is zondag definitief gestaakt nadat het duel twee keer werd stilgelegd vanwege wangedrag van supporters. In de zesde minuut werden rookbommen gegooid en betrad een fan het veld. Kort na de hervatting werd opnieuw met vuurwerk gegooid.
Weer een wedstrijd gestaakt. In dit geval is dit dus expres opgezet door "supporters", en niet per ongeluk een bekertje bier laten vallen.
Wel sneu voor de vele supporters die speciaal vandaag naar het stadion zijn gekomen om een complete voetbalwedstrijd te zien......

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51
Anoniem: 338166 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Ze mogen je apart nemen.

Maar, ik denk niet dat ze je uitgebreid gaan en mogen fouilleren in/rondom het stadion.
Maar dan mogen ze je - volgens een snelle Google-zoektocht - de toegang weigeren; dus voer een 100% controle op de risicotribunes in, je fouilleert iedereen icm id-plicht; ja, dat kost geld en is supporteronvriendelijk, maar t kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 19:25
Anoniem: 338166 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:32:
[...]

De officiële boodschap zou dan ook zijn "We staken definitief"

Om vervolgens gewoon een uur laten zonder Groningen Publiek te starten.
Hekken dicht en iedereen die ook maar in de straal van 100 meter bij het stadion komt oppakken en stadionverbod voor het leven geven.
Beetje lastig als het ook een supermarkt/sportschool/restaurant/bios zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rik86 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:19:
Maar dan mogen ze je - volgens een snelle Google-zoektocht - de toegang weigeren; dus voer een 100% controle op de risicotribunes in, je fouilleert iedereen icm id-plicht; ja, dat kost geld en is supporteronvriendelijk, maar t kan wel
Vaak zijn dat soort dingen al in het stadion, ergens door de week verstopt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Gonadan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Vaak zijn dat soort dingen al in het stadion, ergens door de week verstopt.
Maar dat zou je wel kunnen oplossen door middel van de hondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:28

Superkiwi

Hoi doei

CornermanNL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:12:
[...]
Welke regel je ook invoert, er zullen altijd onbenullen blijven die zich er niet aan houden.
Je ziet dat sinds deze regel actief is er vrijwel niets meer gegooid wordt, terwijl er daarvoor bij elke cornervlag wel een aantal bekers of andere voorwerpen waren te vinden. De fikse afname van het aantal gegooide voorwerpen laat zien dat de regel wel degelijk effect heeft.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:00

pro_6or

amateur_60r

CornermanNL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:06:
De emotionele reacties zijn hier ook weer niet van de lucht, harder ingrijpen , knuppel erover , opsluiten in een kooi met leeuwen. Do behave.

Alle maatregelen zijn er, alleen blijkt telkens weer niet of nauwelijks te handhaven. Nu hebben we de maatregel 2 keer iets op het veld, 'vreugdebier', ballen, rookbommen om het even wat en definitief staken die handel.

Nu zien we dat het bewust word gebruikt om een wedstrijd gestaakt te krijgen. Daar was vroeger wel even meer voor nodig dan 2 keer een rookbommetje op het veld. Nu is het relatief eenvoudig geworden.

Het zou goed zijn om eens te kijken naar of een maatregel wel nodig is naast de bestaande maatregelen. En kijken naar hoe en waar de gaten zitten in handhaving. En hoe er in de praktijk nuttig mee omgegaan kan worden.

Deze regel is een paniek reactie geweest van de KNVB om streng en strikt over te komen. De roep om strenger handhaven die direct na welk incident dan ook breed klinkt in de samenleving. Zonder over de gevolgen en de mogelijkheden na te denken.

Typisch korte termijn politiek zoals we tegenwoordig maar al te veel zien in de wisselwerking tussen de samenleving en instanties, overheden.
Onzin. Hard en consequent straffen en het is zo afgelopen. Dit zie je de laatste jaren hier in NL. Nergens voor nodig en het verneukt wedstrijden. Er zijn nu te weinig (bijna geen) nadelige gevolgen en men vind zich enorm stoer en onkwetsbaar. Terwijl de rest de dupe is. In DLD gaat het wel goed. Is een kwestie van beleid.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik wil m'n geld terug van ESPN/Ziggo! Ik had me zo verheud op de kraker GRO-AJA :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
pro_6or schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Onzin. Hard en consequent straffen en het is zo afgelopen. Dit zie je de laatste jaren hier in NL. Nergens voor nodig en het verneukt wedstrijden. Er zijn nu te weinig (bijna geen) nadelige gevolgen en men vind zich enorm stoer en onkwetsbaar. Terwijl de rest de dupe is. In DLD gaat het wel goed. Is een kwestie van beleid.
Precies, en laat de volgende thuiswedstrijd het betreffende vak leeg. Gebeurt het daarna nog een keer, laat het vak dan twee wedstrijden leeg.

Dit gedrag moet je met wortel en tak uitroeien, voor dit tuig is geen plek in een stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:05
Tja ik vind ook dat “we” niks op het veld moeten gooien. Toch vind ik de zero tolerance van nu overdreven. Eerst mocht alles, nu niks. Een bekertje heb ik minder problemen mee dan vuurwerk, aanstekers etc.

Sowieso is dit probleem heel moeilijk uit te roeien, er zit altijd 1 idioot bij die het verpest voor de anderen. Sommige zeggen “punten aftrek voor de club van wie de supporter gooit” Het punt daarmee is dat je ook supporters van de tegenpartij in je thuisvak kunt hebben en vice versa.

En hoe gek het ook klinkt, laat dit soort mensen maar tot op zekere hoogte hun uitlaatklep zo uiten, dat is beter dan dat ze hun frustratie uiten in het dagelijkse leven tegen onschuldige mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:04
The_BoKmeester schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:37:
Ik wil m'n geld terug van ESPN/Ziggo! Ik had me zo verheud op de kraker GRO-AJA :(
Geld terug zou goed idee zijn, maar niet van ESPN (of Ajax zoals bij uit-supporters) maar van de daders. Geen idee of dit juridisch haalbaar is, maar bij gestaakt duel moet veroorzakende club aan alle andere toeschouwers en ESPN de geleden schade voorschieten en dit vervolgens verplicht verhalen op de dader(s) met alle juridische middelen mogelijk. Dat gaat om bedragen waarmee je daders financieel compleet de vernieling in draait, misschien heel rigoureus, maar effectiever dan een stadionverbod/werkstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

The_BoKmeester schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:37:
Alsof ESPN daar wat aan kan doen, die hadden het ook liever uitgezonden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
AMARONE schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:21:
Knvb met zijn bizarre regels. Verkneutering zeg..dan krijg je dit.
Het probleem begint bij die selecte groep "supporters"
Het probleem wordt onvoldoende aangepakt door de clubs, de clubs die verantwoordelijk zijn voor het gedrag in het eigen stadion
De KNVB moet vervolgens aan de noodrem trekken omdat het de spuigaten uitloopt.
AMARONE schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Het is gewoon een bizarre regel die bedacht is zonder echt na te denken.

Stop de competitie anders gewoon als dit de oplossing volgens de knvb is.
Een handswijze die inderdaad zwaar suboptimaal is, een handswijze waar de clubs het op aan hebben laten komen. De KNVB kan wat dat betreft ook kiezen om terug te gaan naar wedstrijden zonder supporters in het stadion als de club geen veilige omgeving kan garanderen. Al met al land het voor een groot deel bij de clubs die hun stadion veilig moeten kunnen houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:55:
Tja ik vind ook dat “we” niks op het veld moeten gooien. Toch vind ik de zero tolerance van nu overdreven. Eerst mocht alles, nu niks. Een bekertje heb ik minder problemen mee dan vuurwerk, aanstekers etc.
Het blijft gewoon lastig om een grens te trekken en dan is het gemakkelijker om te stellen dat je niets op het veld mag gooien (wat niet een heel rare regel is, het gooien van objecten richting het speelveld van het spel dat je volgt is al bizar)

Je krijgt op den duur de non-discussie over wat je wel en niet op het veld mag gooien, dat is niet echt een kant waar je naar toe zou moeten willen gaan.
Sowieso is dit probleem heel moeilijk uit te roeien, er zit altijd 1 idioot bij die het verpest voor de anderen. Sommige zeggen “punten aftrek voor de club van wie de supporter gooit” Het punt daarmee is dat je ook supporters van de tegenpartij in je thuisvak kunt hebben en vice versa.
Eens, er is geen makkelijke oplossing hierin. Effectief optreden tegen deze "supporters" en daarmee hopen dat het minder en minder wordt. Puntenaftrek is lastig, staken is suboptimaal.
En hoe gek het ook klinkt, laat dit soort mensen maar tot op zekere hoogte hun uitlaatklep zo uiten, dat is beter dan dat ze hun frustratie uiten in het dagelijkse leven tegen onschuldige mensen.
Voetbal - of welke sport dan ook - moet je niet als uitlaatklep voor agressie willen laten fungeren, die ene idioot die je hiervoor aanhaalt is wat dat betreft ook niet welkom als hij zich niet kan gedragen. Uiteindelijk doen dat soort personen meer kwaad voor de club dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Napo Daar heb je wel gelijk in, als je net als nu 1 lijn trekt (niks gooien) is het in elk geval duidelijk.

Nja uitlaatklep zolang het binnen de grenzen is. Als iemand in het stadion het fijn vind om ff flink te schelden heb ik dat liever dan dat zijn gezin bij thuiskomst de dupe is. Er is gewoon een vrij grote groep in nl asociaal, en dat is de laatste 10-20 jaar toegenomen. Voert grotendeels voort uit de individualisering. Thatcher “There is no such thing as society”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:21:
@Napo Daar heb je wel gelijk in, als je net als nu 1 lijn trekt (niks gooien) is het in elk geval duidelijk.

Nja uitlaatklep zolang het binnen de grenzen is. Als iemand in het stadion het fijn vind om ff flink te schelden heb ik dat liever dan dat zijn gezin bij thuiskomst de dupe is. Er is gewoon een vrij grote groep in nl asociaal, en dat is de laatste 10-20 jaar toegenomen. Voert grotendeels voort uit de individualisering. Thatcher “There is no such thing as society”
En de oplossing is dan niet om een uitlaatklep te creeeren rond een sportwedstrijd.

Als iemand zijn thuissituatie er onder lijdt moet je dat oplossen, het mitigeren met associaal gedrag elders is effectief geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Napo Dat snap ik en ben ik met je eens. Maar in de praktijk is dat lastiger. Zie het voorbeeld van demonstraties, enerzijds hebben ze een doel. Maar tegelijkertijd is het ook een ventiel, beter dat ventiel dan dat ze extremere acties gaan uitvoeren.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen. Want we kunnen niet nog jaren doorgaan met elke keer een wedstrijd staken. Hopelijk gaan zelfs bij de grootste idioten de hersenen werken, en kappen ze met dingen gooien (en met spreekkoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 20:19

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Laten we in Nederland nou juist uitermate zwak zijn in hard en consequent straffen. Je roept voor de rechter gewoon dat je een slechte dag had en je krijgt al een milde straf. 2e keer? Dan roep je gewoon hetzelfde…..

5 jaar lang elke wedstrijd dag melden oo het poliiebureau en desnoods 5 euro administratiekosten betalen (zodat het de samenleving niks kost) zou al helpen, maar dat wordt vast weer “disproportioneel “ gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:41
Ik bedenk me net dat het maar goed is dat er netten in de kuip hangen. Er hoeft maar 1 droeftoeter van GAE met 2 bier de boel te verstieren en heel het kampioenschap word uitgesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
stylezzz schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:29:
Ik bedenk me net dat het maar goed is dat er netten in de kuip hangen. Er hoeft maar 1 droeftoeter van GAE met 2 bier de boel te verstieren en heel het kampioenschap word uitgesteld....
Dat ook idd, ik had het net over domme mensen. Maar soms wordt dit dus ook idd bewust gedaan om (een poging in elk geval) te saboteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
[...]

Maar wat ik stel is de vraag of extra regels wel nodig zijn. Als handhaving achterwege blijft of in de uitvoering leidt tot ongewenste neveneffecten.

We hebben al veel mogelijkheden, vakken leeg kan al stadionverboden hebben we al. Ga zo maar door. Deze en andere extra maatregelen klinken lekker streng maar leveren in de praktijk niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:22
Is het misschien een idee om alleen een vak te ontruimen? Niks is vervelender als jij met jouw matties alleen het feestje mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
dennis_rsb schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:32:
[...]

Dat ook idd, ik had het net over domme mensen. Maar soms wordt dit dus ook idd bewust gedaan om (een poging in elk geval) te saboteren.
Yep, GRO was gisteren ook een goed voorbeeld. Uit onvrede door degradatie welke men verwijt aan het clubmanagement de boel moedwillig laten staken. Wat moeten we hier nu weer mee..... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:55:

Nee nee nee nee. Laat ze maar leren hun frustraties te leren managen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@toolkist en wie gaat ze tot de orde roepen? Dit soort lui gaan uit zichzelf niet naar een psychiater hoor. En de vrouwen van dit soort mannen moeten niet zelden vluchten naar een blijf van mijn lijf huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
DeKever schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:34:
Is het misschien een idee om alleen een vak te ontruimen? Niks is vervelender als jij met jouw matties alleen het feestje mist.
Is dat in het geval van Groningen ook zo ? Het was een bewuste actie , zeer eenvoudig uit te voeren door 2 keer iets op het veld te gooien,

Mission accomplished.

Overigens is het ontruimen niet zonder risico’s niet in de laatste plaats voor de mensen die dat moeten uitvoeren.

Het is allemaal al gedaan in het verleden. Er is een complete omslag in denken , het uitwerken van maatregelen en het handhaven ervan.

Het is veel te kort door de bocht om naar strengere regels te verzinnen , die in de praktijk gevolgen hebben die ongewenst zijn en/of onuitvoerbaar zijn.

Over proportioneel straffen gesproken, voetbal staat niet buiten de samenleving. Je kan iemand die bij het voetbal een vergrijp pleegt niet anders behandelen dan iemand die hetzelfde doet daarbuiten.

Maar toch doen we dat al, stadionverboden komen bovenop andere straffen. Zo kan in een geval van wildplassen bij het voetbal leiden tot een stadion verbod plus boete en daarbuiten is het hooguit een boete.

Er is dus al een heel scala aan mogelijkheden maar er is jarenlang niet of op onduidelijke manieren gehandhaafd.

De knvb heeft inconsequent gereageerd op spreekkoren , zaken op het veld en nu is er gekozen om bij het gooien van zaken op het veld een zero tolerance te gaan voeren.

In mijn ogen is dat de makkelijke weg kiezen, ook nog ondoordacht. Zie de manier waarop het misbruik ervan doodeenvoudig blijkt en aangetoond door de Groninger ‘fans’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
dennis_rsb schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:43:
@toolkist en wie gaat ze tot de orde roepen? Dit soort lui gaan uit zichzelf niet naar een psychiater hoor. En de vrouwen van dit soort mannen moeten niet zelden vluchten naar een blijf van mijn lijf huis.
Is dat zo ? Moeten hun vrouwen vluchten ? Laten we wel even een beetje reëel blijven discussiëren zonder allerlei one liners over vermeende eigenschappen van daders rond te strooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:13
Volgens mij is dat niet disproportioneel. Als je wildplast bij een winkel zullen ze je daar ook weer de winkel uit zetten als ze je herkennen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
DeKever schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:34:
Tribunes ontruimen doet men liever niet in verband met de veiligheid. Agenten moeten dan op trappen de confrontatie aan, wat tot riskante valpartijen kan leiden. Ook is er het risico dat er paniek uitbreekt en dat er supporters in de verdrukking komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
Tja, dat is dan een vervelende manier om er achter te komen dat ze, ondanks eerdere tegenstrijdige gevoelens, toch beter een andere partner hadden moeten kiezen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:00

pro_6or

amateur_60r

CornermanNL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:32:
[...]

Maar wat ik stel is de vraag of extra regels wel nodig zijn. Als handhaving achterwege blijft of in de uitvoering leidt tot ongewenste neveneffecten.

We hebben al veel mogelijkheden, vakken leeg kan al stadionverboden hebben we al. Ga zo maar door. Deze en andere extra maatregelen klinken lekker streng maar leveren in de praktijk niets op.
Duidelijk, ja, dat is ook prima, maar wees consequent en zit er op.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
CornermanNL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:47:
[...]

Is dat zo ? Moeten hun vrouwen vluchten ? Laten we wel even een beetje reëel blijven discussiëren zonder allerlei one liners over vermeende eigenschappen van daders rond te strooien.
Waar het mij om gaat is dat voetbal een soort ventiel kan zijn waardoor thuissituaties of werk etc beter gaat. Maar ook bij voetbal moet het wel binnen de grenzen van de wet en het fatsoen blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 10:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

dennis_rsb schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:18:
[...]

Waar het mij om gaat is dat voetbal een soort ventiel kan zijn waardoor thuissituaties of werk etc beter gaat. Maar ook bij voetbal moet het wel binnen de grenzen van de wet en het fatsoen blijven.
Maar da ga je dus al, want zodra je je ventieltje openzet ga je dus over de grenzen. Ook daar is geen plaats in bij voetbal. Feit is gewoon dat je dan aan jezelf moet werken, omdat je je als een klein kind gedraagt omdat t toegelaten word. Dat moet dus stoppen. Dus zero tolerance is zo gek nog niet, dat deden je ouders vroeger ook.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Super triest, de beelden van de andere kant bij de herstart.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
@HaterFrame idd kunnen ze beter aan zichzelf werken. Iets met (verbale) agressiebeheersing. En fatsoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dan zet ze maar een maand vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@toolkist vooral als de persoon een gevaar voor anderen is ben ik daar eigenlijk wel voorstander van ja. Misschien gaan ze dan nadenken wat ze andere mensen aandoen.

[ Voor 25% gewijzigd door dennis_rsb op 14-05-2023 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12
dr.lowtune schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:29:
[...]

Laten we in Nederland nou juist uitermate zwak zijn in hard en consequent straffen. Je roept voor de rechter gewoon dat je een slechte dag had en je krijgt al een milde straf. 2e keer? Dan roep je gewoon hetzelfde…..

5 jaar lang elke wedstrijd dag melden oo het poliiebureau en desnoods 5 euro administratiekosten betalen (zodat het de samenleving niks kost) zou al helpen, maar dat wordt vast weer “disproportioneel “ gevonden.
De politie heeft daar de capaciteit niet voor. Het wordt overal vaak geroepen. De meldingsplicht is al opgenomen in de Nederlandse voetbalwet (één van de strengste ter wereld). Die regel is alleen niet uitvoerbaar, omwille van gebrek aan capaciteit. De politie heeft nog tal van andere taken, die op dat moment belangrijker zijn.

Een gebiedsverbod behoort ook tot de mogelijkheden. Ook dat is moeilijk te handhaven. Technische hulpmiddelen zoals een enkelband zijn niet inzetbaar. Dat zou een disproportionele maatregel zijn voor zeggen 34 dagen in het jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15
Het begint al met de fout dat ze vinden dat zij FC Groningen zijn. Alle andere fans in het stadion doen er blijkbaar niet toe :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De mooiste actie van het weekend was nog bij Utrecht RKC. Wanneer spelers zelf weigeren door te spelen ben je ook van dat vervelende wijzen naar de knvb af. Het probleem ligt maar op één plek: de tribune.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:09
Gonadan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:40:
De mooiste actie van het weekend was nog bij Utrecht RKC. Wanneer spelers zelf weigeren door te spelen ben je ook van dat vervelende wijzen naar de knvb af. Het probleem ligt maar op één plek: de tribune.
Maar die spelers waren toch juist ontevreden over het staken en de knvb met hun regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Supporters achter (plexi) glas

[ Voor 4% gewijzigd door groggy op 15-05-2023 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
Miki schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:49:
[...]

Het begint al met de fout dat ze vinden dat zij FC Groningen zijn. Alle andere fans in het stadion doen er blijkbaar niet toe :/
Als ik de berichten in het stadion hoorde waren dat al bevriende idioten uit Belgie en Duitsland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-06 15:13

flessuh

Set sail for fail!

groggy schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:00:
Supporters achter (plexi) glas
En dan met zo'n smart glass laagje er overheen. Bij gedonder direct ondoorzichtig maken voor het hele vak.
Haalt beelden van ongeregeldheden weg voor de camera en zorgt dat je de boel rustig op kunt ruimen ;)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
flessuh schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:14:
[...]

En dan met zo'n smart glass laagje er overheen.
Maak het dan volledig "smart". Op basis van camerabeelden de persoon identificeren en dan middels een waterstraal de persoon straffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
Ze hadden na de eerste keer dat hele vak achter het doel leeg moeten halen bij Groningen.. Dit was echt kansloos om nog een keer te beginnen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Boycot die hele harde kern en laat ze niet meer toe bij wedstrijden. Demonstratief dat vak voorlopig ook even leeg laten en straks weer vullen met gewone fans.

Is dat vervelend voor het deel van de harde kern die geen rottigheid veroorzaakt? Misschien wel. Maar van de andere kant: je wordt niet alleen lid van Satudarah omdat je op zondag lekker een ritje met je motor wilt gaan maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15
Napo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:31:
[...]

Maak het dan volledig "smart". Op basis van camerabeelden de persoon identificeren en dan middels een waterstraal de persoon straffen :+
Dan zou ik het gehele vak natspuiten en niet een enkel individu. Zie ook parabel van het onderzoek van de apenkooi en de banaan:
In een kooi met tien apen wordt een banaan opgehangen. Onder de banaan staat een trap. Als een van de apen een poot op een traptrede zet om de banaan te gaan plukken, worden alle apen natgespoten. Dat vinden ze niet leuk. En als het daarna nog een keer gebeurt, beginnen ze verbanden te zien.
Zodra nu een van de apen ook maar een beweging maakt die erop lijkt dat hij de trap wil beklimmen, zullen de andere negen apen hem dat willen beletten. Ze hebben immers geen zin in nog een nat pak.

Nu vervangen we een van de kooibewoners door een nieuwe aap die nergens van af weet. De nieuweling ziet de banaan, besluit die te gaan oogsten, maar wordt dan door de negen resterende 'oude' apen hardhandig van dat voornemen afgebracht. Als er nog een 'oude' aap door een 'nieuwe' wordt vervangen, herhaalt zich dat. Waarbij de eerste nieuweling enhousiast meehelpt de laatst-gekomene een pak rammel te geven.

Zo vervangen we alle 'oude' apen en is er geen aap meer in de kooi die het 'natspuiten-omdat-je-een-poot-op-de-trap-zette' aan den lijve meemaakte. Toch zal geen aap het in zijn hoofd halen om ook nog maar een poot naar die trap uit te steken.
'Waarom niet, meneer?'
'Dat doen wij hier gewoon niet, jongeman.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:31:
[...]

Waterstraal? Met een laser meteen een merk in z'n voorhoofd branden zodat het voor iedereen duidelijk is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Sociale controle klinkt heel leuk, maar je kan van Jan met de Pet niet verwachten dat ie dat doorgesnoven tuig eventjes vraagt dit niet meer te doen.
Niet voor niks worden stewards vervangen voor v-tjes, je kan van een vrijwilliger zeker niet verwachten dat ze bepaalde mensen in toom kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
2 jaar stadionverbod en 30 uur werkstraf voor het gooien van die aansteker tegen Klaassen... poe hee wat een afschrikkende straf 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01
30 uur schoffelen.....

Wtf man, niet eens een geldboete of iets zwaarders "omdat meneer al is bedreigd?" Wat een ontzettende bullshit. Zo veranderd er nooit wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:52
In een ideale wereld worden de bedreigers ook aangepakt.. Maar nee, dat is een verzachtende omstandigheid blijkbaar.. Een soort karma, als ik lang genoeg slecht behandeld wordt is het okee als ik dan zelf ook een keer over de schreef ga?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolderkar
Dit was wel het eerste incident van de reeks. Ik praat het niet goed, maar dit is een man zonder verleden. Hij heeft geen moord begaan. 30 uur schoffelen zou je nooit krijgen als het "gewoon" op straat was gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

We moeten eens af van de gedachte dat harder straffen meer helpt.

30 uur is toch weer vier werkdagen dat je niet kunt werken en wat anders moet doen. Bijvoorbeeld het uitvak schoonmaken ofzo, dat heeft denk ik meer effect dan in een gevangenis gooien of een enorme geldboete.

Met een enorme geldboete jaag je iemand in de schulden, met alle mogelijke gevolgen van dien.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Bolderkar schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:31:
Sociale controle klinkt heel leuk, maar je kan van Jan met de Pet niet verwachten dat ie dat doorgesnoven tuig eventjes vraagt dit niet meer te doen.
Niet voor niks worden stewards vervangen voor v-tjes, je kan van een vrijwilliger zeker niet verwachten dat ze bepaalde mensen in toom kunnen houden.
Het hoeven geen doorgesnoven petjes te zijn. Paar weken terug werd er ook een wedstrijd gestaakt, en was er keurig op twitter te zien hoe de knaap die de beker bier op het veld gooide een ferme oorvijg van een medesupporter uit het vak kreeg. Denk dat dit een stuk meer indruk maakt als een paar middagjes schoffelen. (Als het al meezit, want boehoe... als je lelijke mailtjes krijgt ben je zielig)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rhapsody schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:47:

30 uur is toch weer vier werkdagen dat je niet kunt werken en wat anders moet doen. Bijvoorbeeld het uitvak schoonmaken ofzo, dat heeft denk ik meer effect dan in een gevangenis gooien of een enorme geldboete.

Met een enorme geldboete jaag je iemand in de schulden, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Laten we eens beginnen met een levenslang stadionverbod...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86

Harder straffen werkt niet? Lijkt me effectiever dan wat ze nu doen. Enkel 30 uur schoffelen is dat totaal niet. Zonder financiele gevolgen verder, en weer door met je leven. Moet jij eens flikken. Op een willekeurige straat voor een paar agenten iemand een batterij op zijn harses gooien met een fikse hoofdwond ten gevolge. Ik kan je garanderen dat je er niet met 30 uur schoffelen afkomt en verder geen boeten/smartegeld/schadeloosstellen van het slachtoffer.

Stadionverbodje en 30 uur schoffelen is amper afschrikkend. Laat ze zich de 4 jaar na het vergrijp elke wedstrijddag lekker melden op een bureau.

In Engeland hebben ze wel korte metten kunnen maken juist door strenger te zijn dan hier. Alhoewel, vooral daadkrachtiger. Onze voetbalwet is dan wel strenger, maar er wordt totaal niet gehandhaaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:35:
[...]

Laten we eens beginnen met HANDHAVEN van stadionverboden, meldplichten en daadwerkelijk controleren van ID + goed fouilleren bij de ingang. Hoe hebben die Groningen lui anders die dikke rookbommen binnen gekregen, in hun reet?

Ze mogen ook wel eens die "harde kernen" opbreken. Dat soort lui hebben niets te zoeken in een stadion.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 15-05-2023 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy

Als de gevolgen beperkt blijven tot een taakstraf, wat misschien in die kringen misschien zelfs statusverhogend is, dan blijf je dit soort gedrag dus houden. Helaas is er een categorie mensen die schijnbaar de druk van zware sancties nodig heeft om zich te kunnen gedragen. Ze gooien ook geen aanstekers naar die Ajax-collega bij het koffieautomaat, want dat kost je je baan.

Wat mij betreft is de enige optie om daders financieel aansprakelijk te stellen voor gevolgschade. Paar goede voorbeelden stellen van brave huisvaders die baan, gezin en huis kwijtraken en bankroet onder de brug slapen en zelfs de grootste tokkie snapt dat je je aansteker en biertje vast moet houden. Alle andere opties om dit uit te bannen, betekenen draconische maatregelen en straffen die vooral clubs en goedbedoelende supporter stellen en uiteindelijk geen effect hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:35:
[...]

Ook iemand die een fout maakt hoeft niet tot het einde ter tijden uitgesloten te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Handhaven is inderdaad iets wat er moet gebeuren. (Laat de clubs hier zelf overigens voor zorgen, ipv de politie)

Maar een voorbeeld stellen, levenslange stadionverbod etc, nee sorry daar ga ik niet in mee.
Daarnaast kost het ons (allemaal) dan ook een vermogen als we iedereen die een keer (of vaker) over de schreef gaat. Denk aan wat iemand in gevangenschap de maatschappij kost. Of wanneer iemand hierdoor noodgedwongen aanspraak moet maken op onze sociale voorzieningen.

Harder straffen werkt gewoon niet. Daar zijn al zoveel onderzoeken naar geweest. Maar het klinkt wel lekker natuurlijk

Begin dan eerst eens met de alcohol te verbannen in het stadion. Want een groep (meestal) mannen, sport en alcohol vergroot de kans op dit gedrag. (Heb zelf ook gevoetbald)

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:51:
[...]

Laten we eens beginnen met HANDHAVEN [...]
Dit is de basis, het is niet alsof de clubs zo ontzettend goed bezig waren met het handhaven van hun huisregels. De pakkans was bijzonder laag, en dat zal waarschijnlijk tijdelijk wat beter zijn maar hopelijk blijft dat een lange tijd beter.

Als de clubs eens eerder begonnen met handhaven hadden we potentieel niet in deze situatie gezeten. Het is in menig stadion al jaar en dag verboden om met objecten/vloeistoffen te gooien. Net zoals het hebben of gebruiken van vuurwerk, gezichtsbedekkende kleding. Consequent niet acteren is het probleem, en dan hoeft het niet direct een hoge straf te zijn maar simpelweg de pakkans verhogen helpt meer dan dat je een exceptie voor altijd verbant.
Rhapsody schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:17:
Harder straffen werkt gewoon niet. Daar zijn al zoveel onderzoeken naar geweest. Maar het klinkt wel lekker natuurlijk
Zolang het overgrote deel niet gepakt wordt is het een op het oog mooi verhaal inderdaad. Dan krijg je de uitzonderingen die de bittere pil mogen slikken (niet onterecht) maar het resultaat kan ook op een andere effectievere manier behaald worden.
[b]Rhapsody in "[Voetbal] Ongeregeldheden supporters"
Begin dan eerst eens met de alcohol te verbannen in het stadion. Want een groep (meestal) mannen, sport en alcohol vergroot de kans op dit gedrag. (Heb zelf ook gevoetbald)
Vroeger was er geen alcohol bij risicowedstijden, ook toen had je - naar mjin herinnering in wat mindere mate - problemen met argresief gedrag in het publiek. Het is geen silver bullet maar helpt wel voor een deel.

[ Voor 36% gewijzigd door Napo op 15-05-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Kijk kijk,

https://nos.nl/artikel/24...elk-biertje-is-gevaarlijk

Ze beginnen al te miepen. Nu doorpakken. Laat ze de schuld maar eens bij zichzelf neerleggen. Beginnen met zelfreguleren kan niet lang uitblijven als zelfs het supporterscollectief begint te janken.

[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 15-05-2023 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hahaha, die Sneijder bij VI Offside nadat er huilende kinderen in een Groningen shirt in beeld kwamen:
"Die kinderen kijken er weken, maanden naar uit om naar Ajax te gaan kijken"
Koning omdenken deze man _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LZ86 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:17:
Kijk kijk,

https://nos.nl/artikel/24...elk-biertje-is-gevaarlijk

Ze beginnen al te miepen. Nu doorpakken. Laat ze de schuld maar eens bij zichzelf neerleggen. Beginnen met zelfreguleren kan niet lang uitblijven als zelfs het supporterscollectief begint te janken.
Die Mathijs Keuning is echt een imbeciel. "Niet elk pistoolschot is gevaarlijk"

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:17:
Laat ze de schuld maar eens bij zichzelf neerleggen. Beginnen met zelfreguleren kan niet lang uitblijven als zelfs het supporterscollectief begint te janken.
Het siert je dat je denkt dat dit soort lui enige mate van zelfregulerend vermogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Superkiwi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:24:
[...]

Het siert je dat je denkt dat dit soort lui enige mate van zelfregulerend vermogen hebben.
Nouja, als elke pot wordt stilgelegd waar ze komen en ze vervolgens niet bij het vervolg mogen komen worden die seizoenkaarten wel heul duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip]

[ Voor 123% gewijzigd door Superkiwi op 15-05-2023 22:09 . Reden: Toolkist had het al gemeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
LZ86 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:49:
[...]
. Moet jij eens flikken. Op een willekeurige straat voor een paar agenten iemand een batterij op zijn harses gooien met een fikse hoofdwond ten gevolge. Ik kan je garanderen dat je er niet met 30 uur schoffelen afkomt en verder geen boeten/smartegeld/schadeloosstellen van het slachtoffer.
Dikke kans dat het dan niet eens voor de rechter komt. Fikse hoofdwond.. een beetje bloed. Denk je echt dat je daar smartegeld voor krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolderkar
Sempy schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:58:
[...]
Wat mij betreft is de enige optie om daders financieel aansprakelijk te stellen voor gevolgschade. Paar goede voorbeelden stellen van brave huisvaders die baan, gezin en huis kwijtraken en bankroet onder de brug slapen en zelfs de grootste tokkie snapt dat je je aansteker en biertje vast moet houden.
Dan krijg je alleen maar hogere maatschappelijke kosten. Mensen onder de brug kosten de maatschappij heel veel geld.. nog niet gesproken over het leed dat je het gezin ook aan doet. Uitzichtsloze situatie creeren maakt gekken met alle kosten vandien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51
Gewoon de vakken leeghouden waar t gebeurt, icm betere toegangscontroles. En geen geld teruggeven, dus heb je een seizoenskaart voor een val waar t vaak misgaat, dan wordt t een hele dure seizoenskaart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Helemaal mooi, Fc Groningen durfde gewoon niet in te grijpen....
De club vervolgt: 'De kans op escalatie bij ingrijpen was enorm groot, met als gevolg een mogelijk massale vechtpartij – waarbij de inschatting was dat hierbij in dat geval zeker gewonden zouden vallen – en de beelden en herinneringen, zeker voor kinderen, traumatischer zouden zijn geweest dan nu het geval was.'
Wat een enorme onzin smoezen, ze zijn gewoon bang dat die gasten de dag erna bij ze op de stoep staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:47
rik86 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:21:
Gewoon de vakken leeghouden waar t gebeurt, icm betere toegangscontroles. En geen geld teruggeven, dus heb je een seizoenskaart voor een val waar t vaak misgaat, dan wordt t een hele dure seizoenskaart.
Dat ga ik niet pikken als kaarthouder.

Pas de voetbalwet gewoon toe, en dan praten we verder. Tot die tijd hoef je niet onnodig tienduizenden fans te irriteren met onzin.

edit: Mensen een kartonnen doos toewensen onder een brug moet je zelfs hoog in je emotie niet willen. Maar dat is mijn mening.

[ Voor 11% gewijzigd door mavaros op 16-05-2023 00:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:25:

[...]

Wat een enorme onzin smoezen, ze zijn gewoon bang dat die gasten de dag erna bij ze op de stoep staan.
De enige manier van ingrijpen is een bataljon van de ME het vak in sturen en zoals al eerder gememoreerd door iemand in dit topic is "vechten" op een trap extra risicovol [val van de trap, verdrukking door paniek]. Verder ben ik het wel eens met dat het nou niet iets is om te doen in het bijzijn van kinderen en je mag je afvragen wat je er aan hebt. Denk jij serieus dat als het ze al lukt het vak binnen een half uur leeg te hebben dat er dan nog iemand zin heeft in voetbal? Je lost er ook niks mee op, het gros van dit soort lui zit wel te wachten op een confrontatie, gaat stoelen slopen om mee te gooien.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Moet je eens opletten wat er gebeurt, wanneer de stadionspeaker omroept dat vak 13 de keuze heeft om vrijwillig te vertrekken, of de wedstrijd wordt gestaakt.

Kijken hoe het zelfreinigend vermogen van stadions werkt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

toolkist schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:05:
2 jaar stadionverbod en 30 uur werkstraf voor het gooien van die aansteker tegen Klaassen... poe hee wat een afschrikkende straf 8)7
Nou ja, een strafblad is toch wel vervelend in sommige situaties. Die had ie nog niet vermeld het artikel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:11:
Moet je eens opletten wat er gebeurt, wanneer de stadionspeaker omroept dat vak 13 de keuze heeft om vrijwillig te vertrekken, of de wedstrijd wordt gestaakt.

Niet danwel beperkt. Ook een significant deel van vak 13 wil de wedstrijd gewoon bijwonen. Kijk naar hoe deze theorie werkt in te drukken treinen waar de conducteur vraagt of mensen vrijwillig de trein uit gaan óf de trein valt in zijn geheel uit. Met pijn en moeite stapt een heel klein deel uit en dat duurt op die momenten al bijzonder lang. Dat is dan een situatie waar er geen ongeregeldheden zijn, de personen die ongeregeldheden veroorzaken zullen niet bijzonder snel weg gaan noch verwacht ik niet dat ze veel aannemen van de rest van het publiek (in het vak en de sectie waar ze in zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:14:
[...]

Nou ja, een strafblad is toch wel vervelend in sommige situaties. Die had ie nog niet vermeld het artikel.
Dat valt effecitief wel mee, zelfs met dit krijg je voor het overgrote deel van de functies "gewoon" een VOG zonder aantekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
Ramzzz schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:11:

Ik vertrouw meer in het reinigend vermogen van de ME :>

Ik zit ff rondo terug te kijken, en ik ben het eigenlijk wel eens met de mening van van Basten, laat de ME ze eerst maar eens wat klappen geven en dan komt de rest pas.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
https://www.nu.nl/media/6...-euros-per-wedstrijd.html

Heel simpel, rekening doorsturen naar de dader(s). :)
Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:21
toolkist schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:25:

[...]

Onzin smoezen? 3.000 man/vrouw/kind op een tribune met slechts 1 route naar de uitgang en amper vluchtroutes. Wat had je gedacht dat er zou gebeuren als de ME aan 1 kant begon te knuppelen?

Juist een verstandige keuze van de club om de ME buiten te houden. Heel pijnlijk wat er allemaal is gebeurd maar hierdoor hebben ze wel verdere escalatie voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
HollowGamer schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:48:
https://www.nu.nl/media/6...-euros-per-wedstrijd.html

Heel simpel, rekening doorsturen naar de dader(s). :)
Ik zie het probleem niet.
En toen bleek het verhalen van gevolgschade toch wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
https://www.fcgfans.nl/gr...e-hooligans-om-te-rellen/

Treurig als dat waar is. Daar is het als club nog moeilijker tegen te bewapenen. Onbekend tuig die een eventueel stadionverbod geen reet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 21:33
Ik ben zelf al jaren lang supporter van FC Twente en daar komt ook een stuk emotie bij kijken. Zo waren er natte ogen toen we kampioen werden en ook natte ogen toen we degradeerden. Met een beker bier/drinken gooien is niet iets wat ik doe. En ook om mij heen gebeurt dat niet.

Ik zit vak naast Vak-P en daar staan ze over het algemeen en waar in mijn vak nog een trap zichtbaar is, is dat bij Vak-P niet. Dat maakt dat je dichter op elkaar staat en zoals hier ook geopperd is, een ander wellicht eens een beker bier uit je handen slaat (per ongeluk).

Iemand die hier zei; ik zet eerst netjes mijn bekertje neer want ik hoef niet zo nodig de eerste te zijn om mijn vreugde te tonen is een toeschouwer, geen supporter.

Waarom je een bekertje drinken moet gaan gooien, laat staan met andere voorwerpen? Ik heb geen idee.

Het lijkt er echter wel op alsof we aan het doordraven zijn. Als er 30.000 man in een stadion zitten en er is er 1 die een bekertje gooit is het onzinnig dat 29.999 daar onder moeten lijden.

Het begint met controle en meldplicht. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn; bij de lokale politie ligt achter de balie een briefje met namen van personen welke een stadionverbod hebben, inclusief foto. Tijdens een wedstrijd ben je verplicht om je te melden als je een stadionverbod hebt. Even legitimeren, een vinkje achter je naam dat je je gemeld hebt en klaar. De agent zit toch achter de balie en zoveel extra werkt heeft deze er niet van.

Verhoog het aantal camera's in het stadion om de dader op te kunnen sporen en werkt met een 2-strike your out systeem. Iedereen doet wel eens iets dom, iedereen doet wel eens iets waar hij of zij spijt van heeft dus bij de eerste overtreding krijg je een stadion verbod van 1/2/3 jaar en doe je het daarna nog eens krijg je een levenslang stadionverbod.

En dan de spelers op het veld... Stop met provoceren, stop met uitdagen ook dat voorkomt een heleboel gezeik. Ik zie de speler van Sparta nog staan voor Vak-P of Cilissen met zijn gebaartjes.

Overigens moeten we ook niet gaan doen of dit alleen bij voetbal gebeurd. Bij elke sport zijn er mensen die zich wel kunnen gedragen en anderen niet. Bij de ene sport is het wat meer zichtbaar dan bij de andere. Voetbal brengt miljoenen mensen op de been en zolang we allemaal verschillend zijn kunnen er zich situaties voor doen.

Dat is wat voetbal/sport ook zo mooi maakt. Als ik in het stadion zit maakt het niet uit of ik dik, dun, zwart, wit geel of bruin ben. Of ik moslim, christen of hindoe ben. We zitten daar op dat moment met maar 1 doel; de club aanmoedigen.

Wat er nu gebeurt is het hele kruispunt afsluiten als 1 iemand door rood rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HansPatat050 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Onzin smoezen? 3.000 man/vrouw/kind op een tribune met slechts 1 route naar de uitgang en amper vluchtroutes. Wat had je gedacht dat er zou gebeuren als de ME aan 1 kant begon te knuppelen?

Juist een verstandige keuze van de club om de ME buiten te houden. Heel pijnlijk wat er allemaal is gebeurd maar hierdoor hebben ze wel verdere escalatie voorkomen.
Ja onzin en smoezen.
Ze weten het vantevoren, dan kun je dus ook het vak vantevoren al afsluiten. Ze doen nu alsof ze verrast zijn en voor een voldongen feit staan.
En de ME wordt echt niet al knuppelend een propvol vak ingegooid om iedereen eens ff elkaar onder de voet te laten lopen.
Ze zijn gewoon bang, net als de burgemeester van Utrecht afgelopen weekend die ook de ballen (pun intended) niet had om de wedstrijd te laten staken. Nee de lieverdjes van Utrecht moeten weer speciaal behandeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Robbie T schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:35:
Ik ben zelf al jaren lang supporter van FC Twente en daar komt ook een stuk emotie bij kijken. Zo waren er natte ogen toen we kampioen werden en ook natte ogen toen we degradeerden. Met een beker bier/drinken gooien is niet iets wat ik doe. En ook om mij heen gebeurt dat niet.

Ik zit vak naast Vak-P en daar staan ze over het algemeen en waar in mijn vak nog een trap zichtbaar is, is dat bij Vak-P niet. Dat maakt dat je dichter op elkaar staat en zoals hier ook geopperd is, een ander wellicht eens een beker bier uit je handen slaat (per ongeluk).
Dan moeten ze het niet toestaan dat er mensen van andere vakken richting vak P lopen.
Staan kost minder ruimte dan zitten, dus met het beoogd aantal mensen in het vak zou je meer ruimte moeten hebben als je staat, zeker als er dan ook nog een deel op de trappen staat ;)
Iemand die hier zei; ik zet eerst netjes mijn bekertje neer want ik hoef niet zo nodig de eerste te zijn om mijn vreugde te tonen is een toeschouwer, geen supporter.

Waarom je een bekertje drinken moet gaan gooien, laat staan met andere voorwerpen? Ik heb geen idee.

Het lijkt er echter wel op alsof we aan het doordraven zijn. Als er 30.000 man in een stadion zitten en er is er 1 die een bekertje gooit is het onzinnig dat 29.999 daar onder moeten lijden.
Inderdaad. Want dan gaat die ene het misschien een keer vantevoren bedenken dat het niet zo'n goed idee is. Ookal zijn er veel meer benadeelden dan degenen in het stadion. Jammer dan.
Het begint met controle en meldplicht. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn; bij de lokale politie ligt achter de balie een briefje met namen van personen welke een stadionverbod hebben, inclusief foto. Tijdens een wedstrijd ben je verplicht om je te melden als je een stadionverbod hebt. Even legitimeren, een vinkje achter je naam dat je je gemeld hebt en klaar. De agent zit toch achter de balie en zoveel extra werkt heeft deze er niet van.

Verhoog het aantal camera's in het stadion om de dader op te kunnen sporen en werkt met een 2-strike your out systeem. Iedereen doet wel eens iets dom, iedereen doet wel eens iets waar hij of zij spijt van heeft dus bij de eerste overtreding krijg je een stadion verbod van 1/2/3 jaar en doe je het daarna nog eens krijg je een levenslang stadionverbod.

En dan de spelers op het veld... Stop met provoceren, stop met uitdagen ook dat voorkomt een heleboel gezeik. Ik zie de speler van Sparta nog staan voor Vak-P of Cilissen met zijn gebaartjes.

Overigens moeten we ook niet gaan doen of dit alleen bij voetbal gebeurd. Bij elke sport zijn er mensen die zich wel kunnen gedragen en anderen niet. Bij de ene sport is het wat meer zichtbaar dan bij de andere. Voetbal brengt miljoenen mensen op de been en zolang we allemaal verschillend zijn kunnen er zich situaties voor doen.
Ik heb dit inderdaad al vaak zien gebeuren bij tennis, hockey of korfbal...
Dat is wat voetbal/sport ook zo mooi maakt. Als ik in het stadion zit maakt het niet uit of ik dik, dun, zwart, wit geel of bruin ben. Of ik moslim, christen of hindoe ben. We zitten daar op dat moment met maar 1 doel; de club aanmoedigen.
Ehm ja, behalve als je homo bent bijvoorbeeld... Of voor de tegenstander...
Wat er nu gebeurt is dat er direct ingegrepen wordt, nadat er in het verleden al 100 miljoen miljard keer geroepen is dat dit niet wenselijk is maar waar het gedrag toch door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
toolkist schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:38:
[...]

Ja onzin en smoezen.
Ze weten het vantevoren, dan kun je dus ook het vak vantevoren al afsluiten. Ze doen nu alsof ze verrast zijn en voor een voldongen feit staan.
En de ME wordt echt niet al knuppelend een propvol vak ingegooid om iedereen eens ff elkaar onder de voet te laten lopen.
Ze zijn gewoon bang, net als de burgemeester van Utrecht afgelopen weekend die ook de ballen (pun intended) niet had om de wedstrijd te laten staken. Nee de lieverdjes van Utrecht moeten weer speciaal behandeld worden.
Het zijn vrije (sta) plaatsen met 1 ingang voor de gehele noordzijde(onderste en bovenste ring), dus wordt lastig om specfieke kaarten te blokkeren. En waarom zou mijn wedstrijd bezoek niet doorgaan vanwege een paar idioten? Ik ga er wel vanuit dat de hele zijde(misschien wel het stadion) leeg moet zijn tijden gro-spa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
toolkist schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:46:
[...]

Dan moeten ze het niet toestaan dat er mensen van andere vakken richting vak P lopen.
Staan kost minder ruimte dan zitten, dus met het beoogd aantal mensen in het vak zou je meer ruimte moeten hebben als je staat, zeker als er dan ook nog een deel op de trappen staat ;)
Zolang we alles maar vastleggen in regeltjes :-).
[...]

Inderdaad. Want dan gaat die ene het misschien een keer vantevoren bedenken dat het niet zo'n goed idee is. Ookal zijn er veel meer benadeelden dan degenen in het stadion. Jammer dan.

[...]

Ik heb dit inderdaad al vaak zien gebeuren bij tennis, hockey of korfbal...
Zitten daar ook 20/50.000 man bij elkaar? Is dat ook volksport nummer 1? Ook bij die sporten heb je mensen welke er andere standaard op na houden. Voetbal is volkssport nummer 1,
[...]

Ehm ja, behalve als je homo bent bijvoorbeeld... Of voor de tegenstander...
Ja, ook als je homo bent ben je van harte welkom. En overigens iemand bepaalt zelf of hij er aanstoot aan neemt. Als homo een normaal woord is en een normale geaardheid (dat is het voor mij) hoef je het ook niet als een scheldwoord te ervaren.
[...]

Wat er nu gebeurt is dat er direct ingegrepen wordt, nadat er in het verleden al 100 miljoen miljard keer geroepen is dat dit niet wenselijk is maar waar het gedrag toch door gaat.
Zoals er ook al 100 miljoen miljard keer door rood is gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Robbie T schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Zolang we alles maar vastleggen in regeltjes :-).
Hekken doen dat werk prima, stewards idem
[...]

Zitten daar ook 20/50.000 man bij elkaar? Is dat ook volksport nummer 1? Ook bij die sporten heb je mensen welke er andere standaard op na houden. Voetbal is volkssport nummer 1,

[...]

Ja, ook als je homo bent ben je van harte welkom. En overigens iemand bepaalt zelf of hij er aanstoot aan neemt. Als homo een normaal woord is en een normale geaardheid (dat is het voor mij) hoef je het ook niet als een scheldwoord te ervaren.
Het gaat er toch niet om of hij het een scheids woord vindt of niet, maar hoe de ander het bedoelt. Xavi Simons werd echt niet positief toegezongen bij Ajax en Spakenburg
[...]

Zoals er ook al 100 miljoen miljard keer door rood is gereden.
En daar heb je dan flitspalen staan bv. Maar dat gaat wat lastig in een stadion waar niemand een uniek kenteken op zn voorhoofd heeft staan.
Op wegen waar veel hard gereden wordt krijg je drempels waar iedereen laat van heeft dus helaas, soms hebben de goeden last van de kwaaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Robbie T schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:35:

Het begint bij het verschil tussen in emotie je eigen (of dat van de buurman) beker bier uit je handen te laten kletsen, of het als projectiel te gebruiken om een poging te doen om iets of iemand te raken. Zolang dat verschil niet begrepen word is verdere discussie zinloos en blijven we in rondjes praten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
toolkist schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:28:
[...]

Hekken doen dat werk prima, stewards idem
In dat geval zal je bij elk hek vak een toegangspoortje neer moeten zetten.
Even snel een foto opgezocht
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.1twente.nl/Images/_imageSlider/2028373/FC-TWENTE-VAK-P-MARLY-WILENS.png.Bij twente is het zo dat je rechts, onder de groene doeken toegangspoortjes hebt en dat heb je links ook (links van de V, onder de witte doeken).
Wil je het doen zoals je zegt dan zal je de V, A, K,- en P allemaal moeten scheiden met hekken en wanden.

Maar ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat dit niet het probleem is van bier gooien, het was een reactie van mij op iemand in het topic die zei dat je buurman wellicht een biertje uit de handen tikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Robbie T op 16-05-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
stylezzz schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:33:
[...]

Het begint bij het verschil tussen in emotie je eigen (of dat van de buurman) beker bier uit je handen te laten kletsen, of het als projectiel te gebruiken om een poging te doen om iets of iemand te raken. Zolang dat verschil niet begrepen word is verdere discussie zinloos en blijven we in rondjes praten....
Ik weet niet of je nou bedoelt dat ik dat met elkaar vergelijk maar dat is zeker niet wat ik bedoel. Ik zou het knap vinden als je door het uit de handen tikken van een biertje dit op het veld kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Robbie T schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Ik weet niet of je nou bedoelt dat ik dat met elkaar vergelijk maar dat is zeker niet wat ik bedoel. Ik zou het knap vinden als je door het uit de handen tikken van een biertje dit op het veld kan krijgen.
Nee, maar dat is wel wat je veel leest. Emotie op de tribune, en dat het daarom normaal is dat er wel eens een beker bier sneuvelt. Begrijpelijk natuurlijk..... op het moment dat het los gaat als je clubbie een doelpunt maakt of zelfs kampioen word kan er echt wel eens wat gemorst worden ;) Ik denk ook niet dat er iemand wat om geeft als dat het geval is.

Het is echter geen vergelijk om het als excuus te gebruiken om een beker bier(of welk voorwerp dan ook) als projectiel richting het veld te gebruiken. Nooit niet, never niet.... En dat is wat de KNVB met de nieuwe regels willen benadrukken.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste