Zo duren wedstrijden weer langer.. nu 1 clown bij psv.
https://www.omroepbrabant...a-gooien-beker-man-gepakt
Maar dit is wel wat we willen. Zoonlief krijgt meteen een oorvijg van zijn vader, en de rest van het supportersvak spreekt ook zijn ongenoegen uit. Dader gepakt en afgevoerd... dit zet wel wat in beweging zo.
Maar dit is wel wat we willen. Zoonlief krijgt meteen een oorvijg van zijn vader, en de rest van het supportersvak spreekt ook zijn ongenoegen uit. Dader gepakt en afgevoerd... dit zet wel wat in beweging zo.
Zolang er geen meldplicht is tijdens de wedstrijden is het lastig om iemand te weren.Boerenlater schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:42:
Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n gooier voor de rest van z'n leven te verbannen van een stadion?
Je kan met gemak een kaartje kopen onder een andere naam als je een verbod hebt.
Huub Huub Barbatruc!
Laten we wel eerlijk zijn mbt straffen. Het gaat om een fucking biertje dat gegooid wordt, geen rechter gaat het proportioneel vinden daar 20k boetes voor op te leggen. (Of 300k "schade").TheBrut3 schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:50:
[...]
Dat maakt toch niet uit? Je hebt een actie gedaan en dat hooft gevolgen, daar moet diegene mee leven.
Nu heeft die ene persoon duizenden anderen benadeeld.
Vind het zelf nogal wat dat die groningensupporter een dag later nog vast zit. Vraag me echt af op welke grond en wat een rechter daar van gaat vinden.
De volgende verlaat het vak zonder de grond te raken. De nieuwe regels lijken effect te hebben.stylezzz schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:37:
https://www.omroepbrabant...a-gooien-beker-man-gepakt
Dus als jij een duur kaartje hebt en naar het stadion bent gekomen voor een wedstrijd van 90 minuten en na een minuut of 20 gooit één of andere hersenloze een beker op het veld. Dan heb ik, en al die andere supporters met mij, pech en het geld kwijt omdat die andere persoon anders zielig is?Bolderkar schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:58:
Laten we wel eerlijk zijn mbt straffen. Het gaat om een fucking biertje dat gegooid wordt, geen rechter gaat het proportioneel vinden daar 20k boetes voor op te leggen. (Of 300k "schade").
Vind het zelf nogal wat dat die groningensupporter een dag later nog vast zit. Vraag me echt af op welke grond en wat een rechter daar van gaat vinden.

Ik denk niet dat het uitmaakt of het nou een biertje een aansteker of een nitraatbom is wat je richting het veld gooit. De regels zijn duidelijk en worden op veel manieren duidelijk gemaakt. Doe je dit wel... en word de boel daarom gestaakt dan ben je hiervoor verantwoordelijk. Simpel as that....Bolderkar schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:58:
[...]
Laten we wel eerlijk zijn mbt straffen. Het gaat om een fucking biertje dat gegooid wordt, geen rechter gaat het proportioneel vinden daar 20k boetes voor op te leggen. (Of 300k "schade").
Misschien dat die groningensupporter als voorbeeld gesteld gaat worden. Ik ben benieuwd.
Als jij ergens een brandende sigaret weggooit, en het gebouw staat in brand, zeg je dan ook dat je "alleen" maar een sigaret weggooide? Acties hebben gevolgen. En mogelijk nemen ze hem zo ook een beetje in bescherming, want genoeg mensen kunnen (terecht)zijn bloed wel drinken.Bolderkar schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:58:
[...]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Niks zielig.. maar alles in proporties. En dat wil niet zeggen dat je alle "schade" maar kan verhalen. Zo werkt dat niet, en zo zal een rechter ook oordelen.TheBrut3 schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:09:
[...]
Dus als jij een duur kaartje hebt en naar het stadion bent gekomen voor een wedstrijd van 90 minuten en na een minuut of 20 gooit één of andere hersenloze een beker op het veld. Dan heb ik, en al die andere supporters met mij, pech en het geld kwijt omdat die andere persoon anders zielig is?
Als ik aan de noodrem van de trein ga hangen dan komt de gevolgschade (missen vluchten, uurloon ed) toch echt voor rekening van ieder individu.
Die gevolgschade wel, maar dat wil niet zeggen dat je geen claim kan krijgen voor de treinkaartjes. Wat de rechter daarmee doet, dat moet de rechter weten. Ik zou niet inzien waarom je er geen zaak tegen kan beginnen, laat de rechter maar een uitspraak doen dan.Bolderkar schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:19:
Als ik aan de noodrem van de trein ga hangen dan komt de gevolgschade (missen vluchten, uurloon ed) toch echt voor rekening van ieder individu.
Weekend, geen (hulp)officier aanwezig, maandagochtend is hij de eerste?Bolderkar schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:58:
[...]
Overigens wel eens met je eerste alinea. Strafrechtelijk zal de boete voor het gooien van een biertje minimaal zijn. En civielrechtelijk verwacht ik ook niet dat er zulke buitenproportionele schadevergoedingen geeist worden.
Verder wel prima, deze nieuwe regel van de KNVB, supporters en clubs hebben jarenlang gefaald in het nemen van hun (gedeelde) verantwoordelijkheid, schijnbaar moet de KNVB die nemen. Prima dat supporters en clubs daar gezamenlijk voor moeten boeten.
Maar als je jezelf misdraagt in het vliegtuig, en de piloot besluit daardoor rechtsomkeerd te maken kun je wel degelijk het bokje zijn. Althans, sinds enkele jaren probeert men om die kosten te verhalen omdat het steeds vaker voorkwam dat passagiers al dan niet dronken het vliegtuig op stelten te zetten.Bolderkar schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:19:
[...]
Niks zielig.. maar alles in proporties. En dat wil niet zeggen dat je alle "schade" maar kan verhalen. Zo werkt dat niet, en zo zal een rechter ook oordelen.
https://www.upinthesky.nl...oor-agressieve-passagier/
Ben vooral benieuwd dinsdag word de match verder gespeeld. Wat betekend dit voor kaarten die zijn gekocht
Ik moet dus lang reizen voor een wedstrijd. Als ik dan ook nog eens naar het geld kan fluiten denk ik wel 10x na voor ik een kaartje ga halen weer
Ik moet dus lang reizen voor een wedstrijd. Als ik dan ook nog eens naar het geld kan fluiten denk ik wel 10x na voor ik een kaartje ga halen weer
Dus NEC wordt hiermee het hardst genaaid. 2e keer binnen een paar dagen dat ze 200-300km moeten reizen.dglavimans schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:42:
Ben vooral benieuwd dinsdag word de match verder gespeeld. Wat betekend dit voor kaarten die zijn gekocht
Jouw team heeft met 3-0 gewonnen. Binnen het stadion wordt streng opgetreden.
Maar toch denk je dan om bier te gooien als Ajax weggaat.
Waarom?
https://www.dumpert.nl/item/100059505_853f8db9
Maar toch denk je dan om bier te gooien als Ajax weggaat.
Waarom?
https://www.dumpert.nl/item/100059505_853f8db9
Huub Huub Barbatruc!
Omdat voetbal een afspiegeling is van de maatschappij. Dit gebeurd al jaren en "we" vinden het inmiddels normaal. Artiesten die bekogeld worden met bier "moeten zich niet aanstellen", dat is het credo.
ftfyBolderkar schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:39:
Knvb Scheidsrechter Joey Kooij maakt zich nu compleet belachelijk..
bij twente mag een speler bekogelt worden, en dan een speler van sparta geel krijgt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wat pas belachelijk was dat PSV-Ajax alleen maar onderbroken werd. De wedstrijd had niet onderbroken moeten worden, maar gestopt.
Als je als KNVB het probleem van hooliganisme serieus wil aanpakken, moet je concequent handelen en niet doorspelen, omdat het toevallig PSV-Ajax betreft.
Als je als KNVB het probleem van hooliganisme serieus wil aanpakken, moet je concequent handelen en niet doorspelen, omdat het toevallig PSV-Ajax betreft.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Kooij is toch die gast van die 4 onterechte rode kaarten? Misschien dat de knvb toch eens wat kritischer moet gaan kijken naar de schoonzoon van Frank de Boer...gws24 schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:04:
[...]
ftfy. Kooij had hier de wedstrijd moeten staken.
Werd er meerdere keren bier gegooid dan? 1x op het veld is geen reden voor staken, alleen voor onderbrekingMarc H schreef op maandag 24 april 2023 @ 00:06:
Wat pas belachelijk was dat PSV-Ajax alleen maar onderbroken werd. De wedstrijd had niet onderbroken moeten worden, maar gestopt.
Waarom werd FC Groningen-NEC dan wel gestaakt?toolkist schreef op maandag 24 april 2023 @ 00:08:
[...]
Werd er meerdere keren bier gegooid dan? 1x op het veld is geen reden voor staken, alleen voor onderbreking
.Trainers Rogier Meijer en Dennis van der Ree hebben begrip voor het besluit om FC Groningen-NEC definitief te staken, maar kunnen het ook nauwelijks geloven. Het Eredivisie-duel werd zaterdag definitief gestaakt nadat een supporter een bekertje tegen de grensrechter had gegooid.
https://www.nu.nl/voetbal...alvegare-verpest-het.html
Ik blijf bij mijn standpunt, ook PSV-Ajax had gestaakt moeten worden. Waarom die hooligans een herkansing geven om wel raak te gooien?
Oh Kooij had er zelfs nog een 2e geel dus rood, dus 5e onterechte rode kaart voor? Wat een prestatie..
Omdat dat een grens geraakt werd en niet een grassprietje.Marc H schreef op maandag 24 april 2023 @ 00:20:
[...]
Waarom werd FC Groningen-NEC dan wel gestaakt?
[...]
.
https://www.nu.nl/voetbal...alvegare-verpest-het.html
Ik blijf bij mijn standpunt, ook PSV-Ajax had gestaakt moeten worden. Waarom die hooligans een herkansing geven om wel raak te gooien?
Iemand raken=direct staken
Alleen op het veld=1e keer onderbreking 2e keer staken.
@Marc H Vind je dat de regels niet goed gehandhaafd zijn of ben je het niet eens met de regels?
Ik ben het niet eens met de regel. Waarom zou het uit moeten maken of je raak kan gooien of je zo spastisch bent dat je dat niet eens voor elkaar krijgt. De intentie lijkt mij duidelijk. De hooligan die de aansteker richting Klaassen gooide had volgens mij ook de intentie om hem te raken. Het is die intentie die je als KNVB wil stoppen. Raak of mis zou niet uit moeten maken.Joris748 schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:22:
@Marc H Vind je dat de regels niet goed gehandhaafd zijn of ben je het niet eens met de regels?
Dat ben ik met je eens, de intentie zou genoeg moeten zijn. Maar dan kun je wel een grijs gebied komen. Ik kan heel slecht mikken, bij mij kan alles wat binnen een straal van 10 meter rond de grensrechter terecht komt gezien worden als een intentie om hem hem te raken. Anderen kunnen de grensrechter op 1 meter express missen.Marc H schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:25:
[...]
Ik ben het niet eens met de regel. Waarom zou het uit moeten maken of je raak kan gooien of je zo spastisch bent dat je dat niet eens voor elkaar krijgt. De intentie lijkt mij duidelijk. De hooligan die de aansteker richting Klaassen gooide had volgens mij ook de intentie om hem te raken. Het is die intentie die je als KNVB wil stoppen. Raak of mis zou niet uit moeten maken.
Daarom vind ik de regel goed: iemand raken = rood (en definitief staken), niemand raken = geel (en twee keer geel is rood). Is zelfs voor eencelligen te begrijpen.
Ik vraag me wel af of de huidige straffen en maatregelen als staken in proportie staat tot alle problemen in onze maatschappij.
Een verdwaald bekertje, dat meters uit de buurt valts, en de wereld is te klein. In welke verhouding staat dat tot het dagelijkse geweld in de samenleving. Wat moeten de straffen zijn voor het volk day de coolsingel over enkele weken gaat afbreken. (Zal hopelijk minder zijn dan "vroeger".. maar ieder weekend slopen "we" wel ergens iets.
Een verdwaald bekertje, dat meters uit de buurt valts, en de wereld is te klein. In welke verhouding staat dat tot het dagelijkse geweld in de samenleving. Wat moeten de straffen zijn voor het volk day de coolsingel over enkele weken gaat afbreken. (Zal hopelijk minder zijn dan "vroeger".. maar ieder weekend slopen "we" wel ergens iets.
Dus omdat de overheid het verrekt om in te grijpen moet iedereen dat maar doen?Bolderkar schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:07:
Ik vraag me wel af of de huidige straffen en maatregelen als staken in proportie staat tot alle problemen in onze maatschappij.
Naja verrekt om in te grijpen.. dat gebeurd wel. Wat is alleen de strafmaat op delicten in nl. Hiervoor 30k boetes of celstraffen zetten stata in geen verhouding tot delicten in de "gewone" maatschappij. Strafrechtelijk is dit toch een minimaal vergrijpje
https://www.telegraaf.nl/...k-boete-voor-fc-groningen
Dat is in ieder geval doorpakken. 10.5 jaar landelijk en verdubbeling voor groningen voor het slaan. 12.5 jaar voor pappa die eerder het veld op liep.
Forse straffen en schrikt misschien wat af. Flink hoger dan de richtlijnen doe er voor staan.
Dat is in ieder geval doorpakken. 10.5 jaar landelijk en verdubbeling voor groningen voor het slaan. 12.5 jaar voor pappa die eerder het veld op liep.
Forse straffen en schrikt misschien wat af. Flink hoger dan de richtlijnen doe er voor staan.
Nu nog controleren..
Die forse straffen komen wel in de buurt van de Engelse methode. Keihard straffen, decennia lang en dan stoppen ze er vanzelf (ooit) een keer mee
Die forse straffen komen wel in de buurt van de Engelse methode. Keihard straffen, decennia lang en dan stoppen ze er vanzelf (ooit) een keer mee
Het blijft menens.... maar goed, zelfs 8 jarigen moeten zich aan de regels houden. Nu leert ie het misschien snel af, terwijl hij over 10 jaar het halve stadion naar het veld had gegooid..
https://www.ad.nl/nederla...nog-een-gesprek~a7932e1e/
https://www.ad.nl/nederla...nog-een-gesprek~a7932e1e/
Werd tijd. Ook in dit topic lees je helemaal niks over het wangedrag van de Amsterdammers gisteren, te triest voor woorden eigenlijk.
Ja zei gisteren met een gekke bek nog, zolang "wij als Feyenoord supporters het maar niet doen, is een hoop goed"wErudite schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Werd tijd. Ook in dit topic lees je helemaal niks over het wangedrag van de Amsterdammers gisteren, te triest voor woorden eigenlijk.
Spakenburg was schande omdat Simons hele wedstrijd voor homo werd uitgescholden.
Gisteren niet anders, maar van ESPN kregen de supporters een compliment.
Spreekkoren, stoelen gesloopt, WC gesloopt.
Bij de 1-0 van Ajax werd er ook een hoop bier gegooid.
Je kunt alles behalve complimenten geven voor de supporters gisteren.
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie
Het verschil tussen ...ZicoDon schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Ja zei gisteren met een gekke bek nog, zolang "wij als Feyenoord supporters het maar niet doen, is een hoop goed"
Spakenburg was schande omdat Simons hele wedstrijd voor homo werd uitgescholden.
Gisteren niet anders, maar van ESPN kregen de supporters een compliment.
Spreekkoren, stoelen gesloopt, WC gesloopt.
Bij de 1-0 van Ajax werd er ook een hoop bier gegooid.
Je kunt alles behalve complimenten geven voor de supporters gisteren.
... en ...'Boeruh, boeruh!"
... lijkt me dan ook evident. Je eigen team aansporen, of de andere(n) jennen en 'homo' in je spreekkoren - inmiddels verboden en te bestraffen met een stilgelegde wedstrijd."Alle boeren zijn homo's!"
Niet gebeurd natuurlijk. Maar wie had dat verwacht?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tsja, spreekkoren. En dan homo in 2023 gebruiken als scheldwoord
Zie graag een soort gelijke erkenning van de KNVB over dit probleem. Maar andere kant ken ik de teksten al sinds ik klein ben.
Andere kant weer. Bier gooien lijken we ook te kunnen aanpakken. Benieuwd of alle spreekkoren we ook kunnen verbannen. Oerwoudgeluiden werd de wedstrijd al stilgelegd, zullen we gewoon moeten doortrekken naar mijn inziens want de intentie is gewoon hetzelfde
Zie graag een soort gelijke erkenning van de KNVB over dit probleem. Maar andere kant ken ik de teksten al sinds ik klein ben.
Andere kant weer. Bier gooien lijken we ook te kunnen aanpakken. Benieuwd of alle spreekkoren we ook kunnen verbannen. Oerwoudgeluiden werd de wedstrijd al stilgelegd, zullen we gewoon moeten doortrekken naar mijn inziens want de intentie is gewoon hetzelfde
Had ook zeker niet verwacht dat er op het veld opgetreden zou worden, een competitie wedstrijd okay.Ramzzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:35:
[...]
Het verschil tussen ...
[...]
... en ...
[...]
... lijkt me dan ook evident. Je eigen team aansporen, of de andere(n) jennen en 'homo' in je spreekkoren - inmiddels verboden en te bestraffen met een stilgelegde wedstrijd.
Niet gebeurd natuurlijk. Maar wie had dat verwacht?
Maar de bekerfinale gaan ze echt niet stil leggen, zeker niet definitief. Veel te veel belangen, en kosten.
Maar vind het ronduit bizar dat door de media de supporters en hun gedrag gister geprezen worden.
De media die normaal vooraan staat als het bij clubs als Feyenoord en NAC fout gaat. ( en daar is ook niks mis mee.)
Ondertussen ben ik overigens wel blij, dat er steeds meer aandacht en kritiek is op het gedrag van spelers.
Daar valt nog net zo veel te winnen. Ik geloof er heilig in dat er minder incidenten zijn als de spelers zich beter gedragen op het veld, en het niveau van de arbitrage omhoog gaat.
[ Voor 14% gewijzigd door ZicoDon op 01-05-2023 13:07 ]
In het voetbaltopic heb ik beide supportersgroepen gisteren ook geprezen, ze hebben zich de hele wedstrijd keurig gedragen imo (enkele spreekkoren aan het adres van Simons daargelaten).ZicoDon schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:04:
[...]
Maar vind het ronduit bizar dat door de media de supporters en hun gedrag gister geprezen worden.
De hele "het komt alleen in het nieuws als Feyenoordfans zich misdragen" toon die hier door meerdere personen gevoerd wordt kan ik niet serieus nemen. Ja, Feyenoordfans zijn de laatste tijd vaker in het nieuws, voornamelijk omdat zij zich structureel en op iets grotere schaal misdroegen (zie oa Rome).De media die normaal vooraan staat als het bij clubs als Feyenoord en NAC fout gaat.
Toen Ajax-'fans' zich misdroegen in Schotland, Marseille of waar dan ook werd dat net zo goed belicht in het journaal, evenals de zwarte rookbommen bij PSV en de klap die Willems (FC Groningen) kreeg, om maar wat te noemen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Sorry, maar ik vindt continue "Xavi Simons is homo", vuurwerk afsteken(love it tho) en bier gooien niet je keurig gedragen.Superkiwi schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:51:
[...]
In het voetbaltopic heb ik beide supportersgroepen gisteren ook geprezen, ze hebben zich de hele wedstrijd keurig gedragen imo (enkele spreekkoren aan het adres van Simons daargelaten).
[...]
De hele "het komt alleen in het nieuws als Feyenoordfans zich misdragen" toon die hier door meerdere personen gevoerd wordt kan ik niet serieus nemen. Ja, Feyenoordfans zijn de laatste tijd vaker in het nieuws, voornamelijk omdat zij zich structureel als en op iets grotere schaal misdroegen (zie oa Rome).
Toen Ajax-'fans' zich misdroegen in Schotland, Marseille of waar dan ook werd dat net zo goed belicht in het journaal, evenals de zwarte rookbommen bij PSV en de klap die Willems (FC Groningen) kreeg, om maar wat te noemen.
En ik zal zeker niet zeggen dat Feyenoord nou het zwarte schaap is, er gaat daar helaas veel fout.
In NL en EU. Neemt niet weg dat ik blijf vinden dat wat gisteren gebeurde toch echt onderbelicht wordt vergeleken met de rest. En dat hebben ze denk ik deels te danken aan het gedrag van de spelers op het veld
Maar mening kan verschillen
Ik krijg de indruk dat de behoorlijk onfatsoenlijke gedragingen van supporters hier (met name in de media) zwaar onderbelicht blijven, zeker gezien de interactie veld/tribune en vice-versa. Na al die maanden reeds onder een vergrootglas te hebben gelegen.
Misschien dat het vooral vanwege de entourage is - Ajax en PSV beide op neutraal terrein.
Maar andermans stadion afbreken voor de lol, spreekkoren over iemands geaardheid en (toch wéér) volop vuurwerk in een stadion, anno 2023 na zoveel commotie over supportersgedrag de laatste maanden…
Er zaten uren van tevoren al mensen op de tribune, stel het stadion 3 uur van tevoren open, en verricht nou gewoon eens 100%-controles, verdomme.
Ik snap dit gewoon echt niet. Hoe je ook naar het stadion komt, dit soort troep hoort daar gewoon totaal niet thuis. Van elke 100 mensen hebben er zeker 10 structureel last van hun luchtwegen. Sporters zijn niet uitgezonderd.
What the fuck heeft zulke intens smerige teringtroep in een stadion te zoeken? ‘Open lucht’ my ass… het blijft gewoon heel lang hangen, en dan heb je ook nog stadions met een gesloten dak.
Alleen voetbal. Alhoewel ze het bij hockey ook al beginnen te doen.
‘Sfeer’.
Gelul.
Ik heb vaak genoeg in stadions gezeten, zowel met als zonder langdurige rookgordijnen, en sfeer, die maak je maar gewoon zelf.
O ja, en een algeheel rookverbod lijkt me ook wel op zijn plaats. Op sportvelden bij ons in de gemeente: 100% rookverbod, duidelijk aangegeven bij alle ingangen.
In stadions met tienduizenden mensen (waaronder veel kinderen): gewoon doorpaffen, zeker 25% van het aanwezige publiek.
Onbegrijpelijk. En 0,0 handhaving.
Misschien dat het vooral vanwege de entourage is - Ajax en PSV beide op neutraal terrein.
Maar andermans stadion afbreken voor de lol, spreekkoren over iemands geaardheid en (toch wéér) volop vuurwerk in een stadion, anno 2023 na zoveel commotie over supportersgedrag de laatste maanden…
Er zaten uren van tevoren al mensen op de tribune, stel het stadion 3 uur van tevoren open, en verricht nou gewoon eens 100%-controles, verdomme.
Ik snap dit gewoon echt niet. Hoe je ook naar het stadion komt, dit soort troep hoort daar gewoon totaal niet thuis. Van elke 100 mensen hebben er zeker 10 structureel last van hun luchtwegen. Sporters zijn niet uitgezonderd.
What the fuck heeft zulke intens smerige teringtroep in een stadion te zoeken? ‘Open lucht’ my ass… het blijft gewoon heel lang hangen, en dan heb je ook nog stadions met een gesloten dak.
Alleen voetbal. Alhoewel ze het bij hockey ook al beginnen te doen.

‘Sfeer’.
Gelul.
Ik heb vaak genoeg in stadions gezeten, zowel met als zonder langdurige rookgordijnen, en sfeer, die maak je maar gewoon zelf.
O ja, en een algeheel rookverbod lijkt me ook wel op zijn plaats. Op sportvelden bij ons in de gemeente: 100% rookverbod, duidelijk aangegeven bij alle ingangen.
In stadions met tienduizenden mensen (waaronder veel kinderen): gewoon doorpaffen, zeker 25% van het aanwezige publiek.
[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 01-05-2023 15:00 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik wens je veel succes om 25% van 50k supporters = 12.5k supporters uit het stadion te begeleiden omdat ze roken...Ramzzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:11:
Wanneer je dat 'gewoon' regelmatig en luid en duidelijk omroept, en de directe omgeving (de '75%') en stewards dat gewoon als 'zelfreinigend' gedrag gaan verketteren, en erop handhaven, dan lijkt me dat geen grote opgave.toolkist schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:08:
[...]
Ik wens je veel succes om 25% van 50k supporters = 12.5k supporters uit het stadion te begeleiden omdat ze roken...
Minimale moeite.
Ook gewoon middenin 'familievakken hè?

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 01-05-2023 15:41 ]
Ik snap de ophef over die schade niet zo. Natuurlijk is het niet de bedoeling, laat dat vast staan. Echter een gemiddelde voetbalsupporter heeft hersens als een garnaal en dan zet je 2 supportersgroepen in het stadion van een rivaliserende club. Is er serieus iemand die dan goed gedrag verwacht van een voetbalsupporter? Kom op zeg, beetje realiteitszin mag ook wel.
Is er natuurlijk al, dat de handhaving niet optimaal is is een feit, moet zeggen dat het in het stadion die ik bezoek vrijwel niet meer voorkomtRamzzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:11:
Maar goed, als men het hier niet herkent komen ze óf niet in het stadion óf is de melding van de beperking in het stadion ondermaatsSinds seizoen 2021/'21 zijn alle Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie stadions volledig rookvrij.
'Amsterdam helemaal klaar met kwetsende spreekkoren: ‘Extra pijnlijk zo kort na 4 mei’'
woorden als 'helemaal klaar met' en 'onacceptabel gedrag' beginnen hun lading een beetje te verliezen als je er ook niet daadwerkelijk iets aan doet; ik heb begrepen dat het Engelse model helpt, waarom duurt dat zo lang hier (rethorische vraag)?
woorden als 'helemaal klaar met' en 'onacceptabel gedrag' beginnen hun lading een beetje te verliezen als je er ook niet daadwerkelijk iets aan doet; ik heb begrepen dat het Engelse model helpt, waarom duurt dat zo lang hier (rethorische vraag)?
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Wie is "Amsterdam"? Ik heb de wedstrijd niet gezien en derhalve niks gehoord maar wat was er zo kwetsend dan, het was gewoon een wedstrijd tegen AZ.
Toolkist had het over supporters die antisemitische liederen zongen, is dat wat je bedoelt?
Toolkist had het over supporters die antisemitische liederen zongen, is dat wat je bedoelt?
[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 07-05-2023 23:08 ]
https://www.ad.nl/nederla...o-kort-na-4-mei~a60c3e58/Superkiwi schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:07:
Wie is "Amsterdam"? Ik heb de wedstrijd niet gezien en derhalve niks gehoord maar wat was er zo kwetsend dan, het was gewoon een wedstrijd tegen AZ.
het was meer een voorbeeld
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Het zou ook wel echt helpen als je dan als ‘Amsterdam’ je vertegenwoordigende voetbalclubs in de competities met klem verzoekt op te houden met zichzelf (?) ‘joden’ te noemen…
En nee, dit is niet ‘blaming the victim’, dit is ‘houd alsjeblieft op met een zogenaamde ‘geuzennaam’ te gebruiken die wanneer deze uit zijn context gerukt wordt, subiet als kwetsend wordt ervaren’, waarbij je nota bene allerlei organisaties tegen antisemitisme op de been krijgt.
Voelt een beetje als vrijbrief om anderen wel te kwetsen, maar zelf gevrijwaard te blijven van mogelijke, verbale kwetsing.
Nogmaals - ik heb het vaker betoogd - moedig lekker je eigen club aan, en houd op met kleinerende flauwekulonzin over de tegenstander te brullen.
Aangezien dat niet gebeurt, zal dit ook blijven voorkomen.
En nee, dit is niet ‘blaming the victim’, dit is ‘houd alsjeblieft op met een zogenaamde ‘geuzennaam’ te gebruiken die wanneer deze uit zijn context gerukt wordt, subiet als kwetsend wordt ervaren’, waarbij je nota bene allerlei organisaties tegen antisemitisme op de been krijgt.
Voelt een beetje als vrijbrief om anderen wel te kwetsen, maar zelf gevrijwaard te blijven van mogelijke, verbale kwetsing.
Nogmaals - ik heb het vaker betoogd - moedig lekker je eigen club aan, en houd op met kleinerende flauwekulonzin over de tegenstander te brullen.
Aangezien dat niet gebeurt, zal dit ook blijven voorkomen.
In plaats dat de spelers bij Makkelie gaan klagen kunnen ze beter verhaal gaan halen bij de supporter(s).
Regels zijn regels, goed dat ze nageleefd worden.
Fraaie 2-0 trouwens
*edit
Mooie 3-0 ook. Hier kon Cillessen niet bij.
Fraaie 2-0 trouwens
*edit
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 12-05-2023 21:49 ]
Als het publiek zich moet gaan gedragen kunnen we dan ook eens gaan beginnen met direct rood voor spelers die aan komen stormen om te vechten?
Ja, die actie van de keeper van NAC was lomp en terecht rood maar die van Heracles sprint wel eventjes half veld over om ruzie te zoeken.....
Ja, die actie van de keeper van NAC was lomp en terecht rood maar die van Heracles sprint wel eventjes half veld over om ruzie te zoeken.....
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Om 1 biertje op het veld na het juichen van een doelpunt? Laten we zorgen dat we in Nederland niet compleet doorslaan. Wat de KNVB nu aan het doen is, is in geen andere competitie ter wereld uit te leggen.Superkiwi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:25:
In plaats dat de spelers bij Makkelie gaan klagen kunnen ze beter verhaal gaan halen bij de supporter(s).
Fraaie 2-0 trouwens
*edit
Uiteraard wel hier in het land van de betutteling.
Het was maar één biertje inderdaad. Gaan we dat door de vingers zien dan zijn het er straks drie, daarna tien, daarna dertig en voor je het weet ligt het bij de cornervlag weer bezaaid met troep.
Waar wil je de grens trekken? Geen voorwerpen op het veld betekent geen voorwerpen op het veld, zo moeilijk is dat toch niet? Betutteling? Misschien wel maar blijkbaar zijn dit soort regeltjes wel nodig.
Ik heb ooit een seizoenskaart gehad in de ArenA, destijds de meest scorende club in de competitie. Nog nooit heb ik mijn beker cola richting het veld gegooid na een van de doelpunten. Ik zal zulk gedrag ook nooit begrijpen.
Waar wil je de grens trekken? Geen voorwerpen op het veld betekent geen voorwerpen op het veld, zo moeilijk is dat toch niet? Betutteling? Misschien wel maar blijkbaar zijn dit soort regeltjes wel nodig.
Ik heb ooit een seizoenskaart gehad in de ArenA, destijds de meest scorende club in de competitie. Nog nooit heb ik mijn beker cola richting het veld gegooid na een van de doelpunten. Ik zal zulk gedrag ook nooit begrijpen.
[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 13-05-2023 00:23 ]
Waarom niet bij 1 biertje?saert schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:59:
[...]
Om 1 biertje op het veld na het juichen van een doelpunt? Laten we zorgen dat we in Nederland niet compleet doorslaan. Wat de KNVB nu aan het doen is, is in geen andere competitie ter wereld uit te leggen.
Daarna kan het blijkbaar toch ook gewoon goed gaan zonder iets op het veld gooien.
Nu nog doorpakken met hoge boetes en stadionverbod voor het leven, werkt in Engeland ook meer dan prima.
Daarbij is het volgens mij typisch Nederlands, in andere landen heeft men geen moeite met bier op te drinken of vast te houden.
[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 13-05-2023 07:26 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dan ben jij nog nooit in Duitsland, Spanje of Italië geweest. Om over Turkije of de Balkan maar te zwijgenMartinusz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:20:
[...]
Waarom niet bij 1 biertje?
Daarna kan het blijkbaar toch ook gewoon goed gaan zonder iets op het veld gooien.
Nu nog doorpakken met hoge boetes en stadionverbod voor het leven, werkt in Engeland ook meer dan prima.
Daarbij is het volgens mij typisch Nederlands, in andere landen heeft men geen moeite met bier op te drinken of vast te houden.
Volgens mij is voetbalpubliek een soort dat wel een klap kan uitdelen. Begrijp dan ook niet waarom er niet een paar grote gasten zijn die even een klap uitdelen aan die biergooiers, dan laten ze dat wel uit hun hoofd. Nee, nu moet de wedstrijd stil...pfft.
Goed plan, loop jij in de arena ff naar 1 van die gasten op zuid die de hele wedstrijd met de rug naar het veld staan om het vak aan te sporen wat te zingen, als die een biertje smijt. Krijg je een half vak over je heenSjah schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:15:
Volgens mij is voetbalpubliek een soort dat wel een klap kan uitdelen. Begrijp dan ook niet waarom er niet een paar grote gasten zijn die even een klap uitdelen aan die biergooiers, dan laten ze dat wel uit hun hoofd. Nee, nu moet de wedstrijd stil...pfft.
Anoniem: 374460
Raar dat geweld dan wel een oplossing is? Iemand een klap geven is 10000x erger dan een bekertje op het veld gooien die niemand raakt.Sjah schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:15:
Vervangt klap door sociale controle, hoewel een corrigerende klap iets heel anders is dan meteen er 4 tanden uit te hoekenAnoniem: 374460 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:35:
[...]
Raar dat geweld dan wel een oplossing is? Iemand een klap geven is 10000x erger dan een bekertje op het veld gooien die niemand raakt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik zat te denken aan een boete van €1.000 + verwijdering uit het stadion en de wedstrijd stilleggen tot de dader verwijderd is. Stukje sociale controle zit hem dan in de dader aanwijzen indien nodig omdat dan de wedstrijd pas weer verder kan. Stadionverbod vind ik voor dit vergrijp relatief zwaar en gezien het ook amper tot niet gehandhaafd wordt denk ik dat die boete een hogere drempel opwerpt?Bossie schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:24:
[...]
Vervangt klap door sociale controle, hoewel een corrigerende klap iets heel anders is dan meteen er 4 tanden uit te hoeken
Only fools are enslaved by time and space.
Ik heb jarenlang bij FC Twente op de tribune gestaan en het nodige bier over mij heen gehad bij doelpunten.Superkiwi schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:18:
Het was maar één biertje inderdaad. Gaan we dat door de vingers zien dan zijn het er straks drie, daarna tien, daarna dertig en voor je het weet ligt het bij de cornervlag weer bezaaid met troep.
Het is niet altijd bewust gegooid maar ook iets wat vanuit emotie en ontlading gebeurd.
Denk bijvoorbeeld aan dat jij je handen in de lucht doet en netjes je biertje vast houd en diegene naast jou doet dat ook en tikt in het proces per ongeluk jou beker uit de handen.
Aan de ene kant heb ik wel zoiets van niet zeuren bij een bekertje of paar bekertjes en kijk vooral naar de bijbehorende intentie. Zeker bij clubs waar publiek erg dicht op het veld zit. Dan kan het wel eens onbedoeld mis gaan. En moet je daarvoor naar binnen?
Aan de andere kant, dit zijn nu eenmaal de afspraken. En ja, als je 1 toe laat, waarom 2 dan niet? Of 3?
Je zou hooguit nog er een VAR moment van maken en kijken of je kunt zien of het intentioneel was of per ongeluk.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Het zal zijn omdat de ene hersencel met bezig is met “Waaaah, juichen! Nuuuuu!!!!”, en dan niet de controle geeft over het niet-autonome deel van het zenuwstelsel.Player1S schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:56:
[...]
Ik heb jarenlang bij FC Twente op de tribune gestaan en het nodige bier over mij heen gehad bij doelpunten.
Het is niet altijd bewust gegooid maar ook iets wat vanuit emotie en ontlading gebeurd.
Denk bijvoorbeeld aan dat jij je handen in de lucht doet en netjes je biertje vast houd en diegene naast jou doet dat ook en tikt in het proces per ongeluk jou beker uit de handen.
Aan de ene kant heb ik wel zoiets van niet zeuren bij een bekertje of paar bekertjes en kijk vooral naar de bijbehorende intentie. Zeker bij clubs waar publiek erg dicht op het veld zit. Dan kan het wel eens onbedoeld mis gaan. En moet je daarvoor naar binnen?
Aan de andere kant, dit zijn nu eenmaal de afspraken. En ja, als je 1 toe laat, waarom 2 dan niet? Of 3?
Je zou hooguit nog er een VAR moment van maken en kijken of je kunt zien of het intentioneel was of per ongeluk.
Als (en dan bedoel in ook echt: als) ik ergens sta met iets in mijn handen, vliegt het dan niet ineens tientallen meters weg of zo, ik houd het vast of zet het eerst weg.
Ik hoef zelf niet zo nodig als eerste mijn blijk van verheugd zijn te uiten. Peer pressure zal een aardige motor zijn achter het biergooien.
Niet alsof men zoveel geld te makken heeft dat je je bier beter weg kunt tyfen of zo.
Het is gewoon infantiel kuddegedrag. Niets meer en niets minder. Dat ‘ik moet de hele tijd met een halve liter bier in mijn handen staan, voor het geval ik - heel stoer - op tv te zien ben’, is dat net zo goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2023 12:40 ]
Nederland. Het land waar fatsoen niet meer lijkt te bestaan, rekening met anderen houden als woke geleuter weggezet wordt en de halve maatschappij ondertussen uit tokkies lijkt te bestaan. Een land vol mensen die betutteling roepen wanneer mensen die wél snappen wat fatsoen is dan maar wat regels opstellen en handhaven omdat normaal gedrag en sociale controle blijkbaar niet meer vanzelf gaat.saert schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:59:
Om 1 biertje op het veld na het juichen van een doelpunt? Laten we zorgen dat we in Nederland niet compleet doorslaan. Wat de KNVB nu aan het doen is, is in geen andere competitie ter wereld uit te leggen.
Betutteling, m'n reet. Kijk naar de formule 1 waar het publiek zich ook achterlijk gedraagt sinds alle dronken jumbotokkies door Max ineens geïnteresseerd zijn geraakt. Nog even een Nederlanders zijn de asocialen van Europa en niet meer de dronken Engelsen. Ik schaam me kapot voor m'n landgenoten.
Oh, en we zitten wel aardig op het niveau van randzaken ondertussen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ken jouw referentiekader niet. In groot regio Zwolle ontmoet ik de zaken die jij mist nog dagelijks. Uiteraard lopen hier ook wel wat tokkies maar niet meer of minder dan tien jaar geleden.Gonadan schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:38:
[...]
Nederland. Het land waar fatsoen niet meer lijkt te bestaan, rekening met anderen houden als woke geleuter weggezet wordt en de halve maatschappij ondertussen uit tokkies lijkt te bestaan. IEen land vol mensen die betutteling roepen wanneer mensen die wél snappen wat fatsoen is dan maar wat regels opstellen en handhaven omdat normaal gedrag en sociale controle blijkbaar niet meer vanzelf gaat.
En ja, houd dat woke gedoe lekker binnen de ring A10
XXXVI
Ik begrijp het niet, het is toch heel normaal om een deur/portier op te blazen, ook al raak je daar andere mensen mee? Dus bier gooien en het voor andere verzieken, is ook doodnormaal. Het is ook normaal geworden om mensen op straat in elkaar te slaan, op basis van vermoedens/geruchten. Of gewoon iemand van zijn fiets te trappen. Iedereen in NL is goed bezig!Gonadan schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:38:
[...]
Nederland. Het land waar fatsoen niet meer lijkt te bestaan, rekening met anderen houden als woke geleuter weggezet wordt en de halve maatschappij ondertussen uit tokkies lijkt te bestaan. Een land vol mensen die betutteling roepen wanneer mensen die wél snappen wat fatsoen is dan maar wat regels opstellen en handhaven omdat normaal gedrag en sociale controle blijkbaar niet meer vanzelf gaat.
Betutteling, m'n reet. Kijk naar de formule 1 waar het publiek zich ook achterlijk gedraagt sinds alle dronken jumbotokkies door Max ineens geïnteresseerd zijn geraakt. Nog even een Nederlanders zijn de asocialen van Europa en niet meer de dronken Engelsen. Ik schaam me kapot voor m'n landgenoten.
Oh, en we zitten wel aardig op het niveau van randzaken ondertussen.
Maar serieus, ik begrijp inderdaad NL ook niet meer. De politie is de grip kwijt en in de stadions is er totaal geen controle. Als ik dan lees dat Groningen een journalist een stadionverbod wilt geven, i.p.v. een supporter die het verdient of het gewoon handhaaft, dan snap ik wel dat er geen fatsoen meer is. Begrijp het wel, mensen zijn doodsbang geworden voor die gasten, mede doordat de politie (+ politiek) niets doet. Het is alsof je collega's zeggen 'we steunen je' en dan vervolgens niets doen als je wordt ontslagen door de baas, omdat je het ergens niet mee eens was.
Dus ja.. wat is de oplossing? PVV stemmen? Meer macht aan de politie? Harde straffen?
I don't know, we blijven NL, een land waar we altijd mensen de hand boven het hoofd houden (hiermee bedoel ik de slechte mee, want er is een hele grote groep die wel hun best doen).
Het staken van wedstrijden werkt niet:
- Je creëert een vijandige sfeer op de tribune als het misgaat. Ik wacht nog op een vechtpartij op de tribunes binnenkort, tussen de verschillende groepen
- Je opent de deur als je ploeg (kansloos) achterstaat, gewoon bier (of whatever) op het veld te gooien. Als je gelukt hebt, wordt het ook nog overspelen ook.
Nee, de KNVB, politiek en politie, kiezen weer voor een aanpak waar niemand beter van wordt. Zelf blijven ze uit de wind.
Zonder er een politiek topic van de willen maken, wat er in het stadion gebeurt is gewoon een weergave van de maatschappij. Die verharding is niet alleen op de tribunes gaande. Ook in het voetbal zelf (spelers die elkaar uitschelden of geloof belachelijk maken) speelt dit als een malle.HollowGamer schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:20:
[...]
Ik begrijp het niet, het is toch heel normaal om een deur/portier op te blazen, ook al raak je daar andere mensen mee? Dus bier gooien en het voor andere verzieken, is ook doodnormaal. Het is ook normaal geworden om mensen op straat in elkaar te slaan, op basis van vermoedens/geruchten. Of gewoon iemand van zijn fiets te trappen. Iedereen in NL is goed bezig!
Maar serieus, ik begrijp inderdaad NL ook niet meer. De politie is de grip kwijt en in de stadions is er totaal geen controle. Als ik dan lees dat Groningen een journalist een stadionverbod wilt geven, i.p.v. een supporter die het verdient of het gewoon handhaaft, dan snap ik wel dat er geen fatsoen meer is. Begrijp het wel, mensen zijn doodsbang geworden voor die gasten, mede doordat de politie (+ politiek) niets doet. Het is alsof je collega's zeggen 'we steunen je' en dan vervolgens niets doen als je wordt ontslagen door de baas, omdat je het ergens niet mee eens was.
Dus ja.. wat is de oplossing? PVV stemmen? Meer macht aan de politie? Harde straffen?
I don't know, we blijven NL, een land waar we altijd mensen de hand boven het hoofd houden (hiermee bedoel ik de slechte mee, want er is een hele grote groep die wel hun best doen).
Het staken van wedstrijden werkt niet:
- Je creëert een vijandige sfeer op de tribune als het misgaat. Ik wacht nog op een vechtpartij op de tribunes binnenkort, tussen de verschillende groepen
- Je opent de deur als je ploeg (kansloos) achterstaat, gewoon bier (of whatever) op het veld te gooien. Als je gelukt hebt, wordt het ook nog overspelen ook.
Nee, de KNVB, politiek en politie, kiezen weer voor een aanpak waar niemand beter van wordt. Zelf blijven ze uit de wind.
Dan is het ook nog zo dat je bijna overal kamp moet kiezen en mensen van het andere kamp (Ajax/ Feyenoord, of 'woke/ niet woke' of noem maar op) als je niet voor bent hoor je bij de andere club zeg maar.
Het is een geval wat ontstaat door al het polderen, waardoor echt op alle wonden zachte heelmeesters (halfbakken werk) worden gezet, waardoor het heel lang door blijft etteren.
Gewoon een keer een harde aanpak rechtlijnig zoals dit eigenlijk nu is is i.m.o. prima. Er is een heldere duidelijke grens, zal even wennen zijn voor een groep dat ze zich weer moeten gedragen, maar als het dit soort rechtlijnige aanpakken zijn waardoor ik straks gezellig met mijn zoontje naar een 'risico wedstrijd ' durf vind ik het prima.
Zag van de week Internazionale tegen AC Milan, een wedstrijd met heel grote stakes, supporters door elkaar en gezellige sfeer. Waarom kan dat hier niet gewoon? Als daarvoor een rechtlijnige, harde aanpak moet gelden, doe ik daar graag aan mee.
Of er iemand beter van wordt, nee zeker niet en dat is precies wat men wil bereiken. Enerzijds heb je (zag je ook bij die ene gast die een biertje gooide, eruit werd gepikt en niet meer over straat kon) dat je Sociale controle activeert en anderzijds maak je heel duidelijk dat ook de clubs mee moeten werken.
[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 13-05-2023 16:49 ]
Dan valt je biertje naast/over je, dan maakt ie geen boog en dat ie 10 meter verder op landt.Player1S schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:56:
Pak gewoon de daders aan en stop met iedereen in het stadion verantwoordelijk maken voor de daad van een individu. We sluiten een snelweg toch ook niet af als er 1 iemand te hard rijd?
Geen idee wat ik hiervan moet denken. De regel is bizar naar mijn inziens en dat kan je dit dus gewoon verwachten als er voor de thuisclub niets meer winnen valt.Dwight84 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:14:
Dan maar Engels voetbal rest van de middag. Hopelijk pakt de KNVB dit soort dingetjes keihard aan. Het moet echt keer klaar zijn.
Aangezien dit een knvb regel is en geen wet denk ik dat buiten een stadionverbod etc ook weinig tegen te doen is. Als deze regel stand houd, dan zullen de Nederlandse stadions dadelijk in ijshockey stadiums moeten veranderen tenzij je elke week 4/5 gestaakte potjes wilt hebben.
Had de knvb verwacht dat met deze prutsregel dit opeens ophoud?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Knvb met zijn bizarre regels. Verkneutering zeg..dan krijg je dit.
Wel met 1 kleine toevoeging aan de regels. 2x staken = 2 wedstrijden zonder thuis danwel uitpubliek (los van deze wedstrijd zelf).Bossie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:19:
[...]
Geen idee wat ik hiervan moet denken. De regel is bizar naar mijn inziens en dat kan je dit dus gewoon verwachten als er voor de thuisclub niets meer winnen valt.
Aangezien dit een knvb regel is en geen wet denk ik dat buiten een stadionverbod etc ook weinig tegen te doen is. Als deze regel stand houd, dan zullen de Nederlandse stadions dadelijk in ijshockey stadiums moeten veranderen tenzij je elke week 4/5 gestaakte potjes wilt hebben.
Had de knvb verwacht dat met deze prutsregel dit opeens ophoud?
100% oneens. Knvb hier zowat als schuldige aanwijzen is... BizarAMARONE schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:21:
Echt he? Ongelofelijk dat er hier door sommigen de maatregel (of de KNVB) als het probleem wordt aangewezen.toolkist schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:22:
[...]
100% oneens. Knvb hier zowat als schuldige aanwijzen is... Bizar
[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 14-05-2023 15:28 ]
Nee complete gezinnen worden uit huis gezet als er iemand drugs dealt uit een pand...forzav schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:17:
Pak gewoon de daders aan en stop met iedereen in het stadion verantwoordelijk maken voor de daad van een individu. We sluiten een snelweg toch ook niet af als er 1 iemand te hard rijd?
Met een beetje voortschrijdend inzicht zie je dit toch aankomen?bazzemans schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:25:
[...]
Echt he? Ongelofelijk dat er hier door sommigen de maatregel (of de KNVB) als het probleem wordt aangewezen.
Het is niet goed te praten, maar het is duidelijk dat hier niet lang over nagedacht is.
Je moet eens Voetbalzone (of andere voetbal sites) checken, die hebben het over 'het is toch niet zo erg, een bekertje'.. vuurwerk/aanstekers vergeten we even.bazzemans schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:25:
[...]
Echt he? Ongelofelijk dat er hier door sommigen de maatregel (of de KNVB) als het probleem wordt aangewezen.
I know. Daar reageer ik stiekem ook weleens. Het sentiment is daar nog erger.HollowGamer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:31:
[...]
Je moet eens Voetbalzone (of andere voetbal sites) checken, die hebben het over 'het is toch niet zo erg, een bekertje'.. vuurwerk/aanstekers vergeten we even.
Anoniem: 338166
De officiële boodschap zou dan ook zijn "We staken definitief"bazzemans schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:29:
[...]
Een deel van het publiek zal niet (vrijwillig) vertrekken met de rekenschap dat er later wel gevoetbald wordt. Het enige wat nu nog kan is gecontroleerd de publieksstroom naar huis laten keren.
Om vervolgens gewoon een uur laten zonder Groningen Publiek te starten.
Hekken dicht en iedereen die ook maar in de straal van 100 meter bij het stadion komt oppakken en stadionverbod voor het leven geven.
Halfbakken maatregelen. Staken is niet genoeg, begin maar met punten naar de tegenstander, punten in mindering, torenhoge boetes, etc.
Overigens blijft het apart dat dit altijd bij voetbal gebeurt.
Of een meldplicht, zeker omdat ze meestal wel weten wie het zijn.JP_Frost schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:33:
Halfbakken maatregelen. Staken is niet genoeg, begin maar met punten naar de tegenstander, punten in mindering, torenhoge boetes, etc.
Het is gewoon een bizarre regel die bedacht is zonder echt na te denken.toolkist schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:22:
[...]
100% oneens. Knvb hier zowat als schuldige aanwijzen is... Bizar
Stop de competitie anders gewoon als dit de oplossing volgens de knvb is.
Alleen dat is niet waar ik tegen ageer. Het gaat mij erom dat sommigen alleen maar negatief zijn over de KNVB en de maatregel. Het probleem ligt bij de supporters die dit doen. De KNVB probeert tot een oplossing te komen. Dat niet iedereen zich erin kan vinden of dat het geen ideale oplossing is, doet daar niets aan af. In Nederland zijn we er inmiddels goed in geworden om alles af te zeiken als het niet in ons straatje past of ook nadelen heeft. Een perfecte oplossing is er niet. Je kan het altijd wel oneens zijn met (een onderdeel van) een maatregel en voor sommigen is dat per definitie zo als de KNVB het bedenkt. Dat is lekker makkelijk.Bossie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:29:
[...]
Met een beetje voortschrijdend inzicht zie je dit toch aankomen?
Het is niet goed te praten, maar het is duidelijk dat hier niet lang over nagedacht is.
Er wordt veel te licht opgetreden. In feite straf je nu de tegenstander.
Ik ben helemaal voor de harde aanpak, er hoeft niks op het veld gegooid te worden, dit gebeurt niet per ongeluk. Zijn allemaal lui die zich niet weten te gedragen.
We zijn nu veel te lief. Even hard optreden en dit gebeurt niet weer. Echte consequenties, voor de eigen club, niet de toevallige tegenstander.
Ik ben helemaal voor de harde aanpak, er hoeft niks op het veld gegooid te worden, dit gebeurt niet per ongeluk. Zijn allemaal lui die zich niet weten te gedragen.
We zijn nu veel te lief. Even hard optreden en dit gebeurt niet weer. Echte consequenties, voor de eigen club, niet de toevallige tegenstander.
een treffende spreuk
Dat zou kunnen/is een interessante gedachte. Ik zie alleen niet in hoe je dat geheim gaat houden. Daarvoor zijn er te veel mensen betrokken bij het organiseren en vastleggen van een voetbalwedstrijd.Anoniem: 338166 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:32:
[...]
De officiële boodschap zou dan ook zijn "We staken definitief"
Om vervolgens gewoon een uur laten zonder Groningen Publiek te starten.
Hekken dicht en iedereen die ook maar in de straal van 100 meter bij het stadion komt oppakken en stadionverbod voor het leven geven.
De KNVB is wel degelijk een probleem. Deze maatregel werkt niet, beter zou zijn deze mensen al helemaal niet het stadion in mogen komen. Als ik dan hoor dat GRO niets kan doen met de stadionverboden, dan blijf je dit behouden.bazzemans schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:36:
[...]
Alleen dat is niet waar ik tegen ageer. Het gaat mij erom dat sommigen alleen maar negatief zijn over de KNVB en de maatregel. Het probleem ligt bij de supporters die dit doen. De KNVB probeert tot een oplossing te komen. Dat niet iedereen zich erin kan vinden of dat het geen ideale oplossing is, doet daar niets aan af. In Nederland zijn we er inmiddels goed in geworden om alles af te zeiken als het niet in ons straatje past of ook nadelen heeft. Een perfecte oplossing is er niet. Je kan het altijd wel oneens zijn met (een onderdeel van) een maatregel en voor sommigen is dat per definitie zo als de KNVB het bedenkt. Dat is lekker makkelijk.
Beter was een meldplicht en dit soort tuig (meeste hebben een strafblad), gewoon buitensluiten en geen seizoenskaart geven.
Anoniem: 374460
Prima, koop ik een kaartje bij de rivaal en gooi ik een beker bier op het veld.JP_Frost schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:33:

Het werkt wel, bijvoorbeeld als je weet dat er een boete opstaat van 10.000 - 50.000 euro.Anoniem: 374460 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:38:
[...]
Prima, koop ik een kaartje bij de rivaal en gooi ik een beker bier op het veld.
Voor mij mag ook min. een dagje in de kooi (eventueel met tijgers/leeuwen) erbij.
Zonder supporters afmaken zou ook een heel erg duidelijk punt maken. En dan in de zomerstop gesprekken met de clubs hoe ze dit aan gaan pakken, hopelijk met support van de overheid.AMARONE schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:35:
[...]
Het is gewoon een bizarre regel die bedacht is zonder echt na te denken.
Stop de competitie anders gewoon als dit de oplossing volgens de knvb is.
Begrijp niet helemaal waarom Groningen niet meer had kunnen doen?HollowGamer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:38:
[...]
De KNVB is wel degelijk een probleem. Deze maatregel werkt niet, beter zou zijn deze mensen al helemaal niet het stadion in mogen komen. Als ik dan hoor dat GRO niets kan doen met de stadionverboden, dan blijf je dit behouden.
Beter was een meldplicht en dit soort tuig (meeste hebben een strafblad), gewoon buitensluiten en geen seizoenskaart geven.
We hebben in Nederland een van de strengste voetbalwetten ter wereld. Alleen uitvoering daaraan geven is heel lastig. Dat zit hem met name in capaciteitsproblemen bij politie om meldplichten te handhaven.
Eh… de keuze om al dan hier een wedstrijd te staken gaat tussen organisatie, de KNVB en de burgemeester. Daarnaast is het ook weer niet zo dat er plotseling een besluit is genomen hierover maar nadat er herhaaldelijk door supporters allerlei objecten naar spelers zijn gegooid. Waarschijnlijk ben je de aansteker op Klaasen al weer vergeten?AMARONE schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:21:
Je wist vooraf wat de consequenties zouden zijn, dus de enige die ervoor zouden moeten opdraaien zijn de “supporters” die vuurwerk op het veld hebben gegooid.
Dus hoezo de KNVB?
GRO had gewoon iedereen kunnen screenen, anders was er ook niets doorgekomen.bazzemans schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:43:
[...]
Begrijp niet helemaal waarom Groningen niet meer had kunnen doen?
We hebben in Nederland een van de strengste voetbalwetten ter wereld. Alleen uitvoering daaraan geven is heel lastig. Dat zit hem met name in capaciteitsproblemen bij politie om meldplichten te handhaven.
Verder zijn zij gewoon verantwoordelijk, het is al een langer een probleem bij hun (niet alleen hun, ook andere clubs), en ze zijn bang voor ze geworden. Dus ja, snap het wel, maar GRO is niet onschuldig.
Doelde op deze opmerking die je maakte: "Als ik dan hoor dat GRO niets kan doen met de stadionverboden, dan blijf je dit behouden.". Oprechte vraag wat daar achter zit?HollowGamer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:47:
[...]
GRO had gewoon iedereen kunnen screenen, anders was er ook niets doorgekomen.
Verder zijn zij gewoon verantwoordelijk, het is al een langer een probleem bij hun (niet alleen hun, ook andere clubs), en ze zijn bang voor ze geworden. Dus ja, snap het wel, maar GRO is niet onschuldig.
Dat de club Groningen hiervoor (ook) blaam treft ben ik volledig met je eens. Des te meer omdat dit ook vooraf is aangekondigd.
Werkt niet. Er zal een soort groepsdruk van uit het vak moeten komen dat men zich gedraagt binnen de gestelde regels.forzav schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:17:
Er is een journalist, die wilde laten zien dat hij iemand met een stadionverbod makkelijk naar binnen kon krijgen. GRO wilde die journalist een stadionverbod geven (wat ze dus niet kunnen handhaven) en maakte hem in de media belachelijk.bazzemans schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:52:
[...]
Doelde op deze opmerking die je maakte: "Als ik dan hoor dat GRO niets kan doen met de stadionverboden, dan blijf je dit behouden.". Oprechte vraag wat daar achter zit?
Dat de club Groningen hiervoor (ook) blaam treft ben ik volledig met je eens. Des te meer omdat dit ook vooraf is aangekondigd.
Nu zie je dus hoe weinig ze daar doen bij GRO, laat staan durven te doen. Ik bash nu veel op GRO, maar kan hetzelfde zeggen over meer clubs hier in NL, zelfs op amateur niveau (waarbij er ook gewoon licenties mogen worden ingetrokken).
Uiteindelijk zijn het de clubs, politie en politiek die er iets mee moet doen. Maar in NL zijn ze erg goed geworden elkaar de verantwoordelijk af te schuiven of het te bagatelliseren (corona, moeilijke jeugd, etc.). Ze hebben niets onder controle, maar dat krijg je ook omdat het een puinzooi is binnen de politie en politiek.
Ik ben geen PVV-stemmer, die gaan het namelijk ook niet oplossen, maar het wordt tijd dat er andere mensen wel verantwoordelijk gaan dragen.
Anoniem: 338166
Klopt,fps schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:53:
Weer terug vanuit het stadion. Trieste bedoening. Wel vaag dat ze tot twee keer toe op dezelfde plek onder het zwarte doek konden verdwijnen. Beveiliging stond er bij en keek er naar. Vuurwerkhonden richten ook weinig uit.
Als ze deze rookbommetjes ergens rond hun middel doen (Of, ergens waar het erg donker is.)
Dan mogen de stewards je daar niet fouilleren omdat "ongepast".
Dan heeft het allemaal bar weinig nut.
De emotionele reacties zijn hier ook weer niet van de lucht, harder ingrijpen , knuppel erover , opsluiten in een kooi met leeuwen. Do behave.
Alle maatregelen zijn er, alleen blijkt telkens weer niet of nauwelijks te handhaven. Nu hebben we de maatregel 2 keer iets op het veld, 'vreugdebier', ballen, rookbommen om het even wat en definitief staken die handel.
Nu zien we dat het bewust word gebruikt om een wedstrijd gestaakt te krijgen. Daar was vroeger wel even meer voor nodig dan 2 keer een rookbommetje op het veld. Nu is het relatief eenvoudig geworden.
Het zou goed zijn om eens te kijken naar of een maatregel wel nodig is naast de bestaande maatregelen. En kijken naar hoe en waar de gaten zitten in handhaving. En hoe er in de praktijk nuttig mee omgegaan kan worden.
Deze regel is een paniek reactie geweest van de KNVB om streng en strikt over te komen. De roep om strenger handhaven die direct na welk incident dan ook breed klinkt in de samenleving. Zonder over de gevolgen en de mogelijkheden na te denken.
Typisch korte termijn politiek zoals we tegenwoordig maar al te veel zien in de wisselwerking tussen de samenleving en instanties, overheden.
Alle maatregelen zijn er, alleen blijkt telkens weer niet of nauwelijks te handhaven. Nu hebben we de maatregel 2 keer iets op het veld, 'vreugdebier', ballen, rookbommen om het even wat en definitief staken die handel.
Nu zien we dat het bewust word gebruikt om een wedstrijd gestaakt te krijgen. Daar was vroeger wel even meer voor nodig dan 2 keer een rookbommetje op het veld. Nu is het relatief eenvoudig geworden.
Het zou goed zijn om eens te kijken naar of een maatregel wel nodig is naast de bestaande maatregelen. En kijken naar hoe en waar de gaten zitten in handhaving. En hoe er in de praktijk nuttig mee omgegaan kan worden.
Deze regel is een paniek reactie geweest van de KNVB om streng en strikt over te komen. De roep om strenger handhaven die direct na welk incident dan ook breed klinkt in de samenleving. Zonder over de gevolgen en de mogelijkheden na te denken.
Typisch korte termijn politiek zoals we tegenwoordig maar al te veel zien in de wisselwerking tussen de samenleving en instanties, overheden.
Klopt, deze mensen gooien maar wat dingen op het veld. Wellicht hebben ze ook een moeilijke jeugd gehad? Ook corona niet vergeten.CornermanNL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:06:
De emotionele reacties zijn hier ook weer niet van de lucht, harder ingrijpen , knuppel erover , opsluiten in een kooi met leeuwen. Do behave.
Deze mensen zijn inderdaad heel zielig, arme supporters.