[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Ruzor schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:27:
[...]

En wat wil je daarmee zeggen? De reden staat ook in het artikel:

[...]

Klinkt logisch.
Ik denk dat hij bedoeld doordat het amper in het nieuws terecht komt het ook snel in de doofpot zal verdwijnen. Zoals het artikel ook al aangeeft weet de clubleiding niet wat ze ermee aan moeten. (Aangifte wegens racisme lijkt me wel het minste?) En dat is het eigenlijke probleem.... door dit toe te staan, vergroot het probleem weer.

[ Voor 4% gewijzigd door stylezzz op 15-04-2023 12:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
“De clubleiding zit ermee in zijn maag”

Gewoon voor eens en voor altijd duidelijk maken dat er voor de confederatie vlag geen plaats is in het stadion. Spreek je supporters erop aan. En als dat niet helpt verwijder je er een paar uit het stadion.

[ Voor 14% gewijzigd door Joris748 op 15-04-2023 12:48 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
J0rdym23 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:36:
[...]

Resterende tijd uitspelen zonder publiek lijkt mij het eerlijkst.
Natuurijk niet (vind ik 😉) Winst voor Willem II is de enige juiste uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Joris748 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:47:

Gewoon voor eens en voor altijd duidelijk maken dat er voor de confederatie vlag geen plaats is in het stadion. Spreek je supporters erop aan. En als dat niet helpt verwijder je er een paar uit het stadion.
Terwijl het bestuur donders goed weet dat er tussen die gasten achter de goal een aantal zitten met hele dubieuze denkwijzes. Wil je oerwoudgeluiden horen? Zit je daar wel goed.
En een paar die net zo lang 'hey keepertje' blijven roepen tot ie reageert, wat dan steevast beantwoordt wordt met 'hooomoooooo'..
De enige reden dat het bestuur er mee zit is dat als die gasten en hun maten niet meer komen, er nog maar 500 toeschouwers over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
toolkist schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:02:
[...]

Terwijl het bestuur donders goed weet dat er tussen die gasten achter de goal een aantal zitten met hele dubieuze denkwijzes. Wil je oerwoudgeluiden horen? Zit je daar wel goed.
En een paar die net zo lang 'hey keepertje' blijven roepen tot ie reageert, wat dan steevast beantwoordt wordt met 'hooomoooooo'..
De enige reden dat het bestuur er mee zit is dat als die gasten en hun maten niet meer komen, er nog maar 500 toeschouwers over zijn.
Stockholmsyndroom ;)

Laat eens een paar van die gasten thuisblijven. Genoeg die besluiten wel hun gedrag aan te passen en wel zullen blijven komen. Misschien trek je zelfs wel nieuw publiek :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Joris748 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:47:

Maar de vlag is toch niet verboden? Ik snap de reactie wel hoor, maar symbolen in stadions verbieden die gewoon toegestaan zijn, lijkt me de verkeerde optie. Dan moet je de wetgever vragen in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:27:
[...]

Maar de vlag is toch niet verboden? Ik snap de reactie wel hoor, maar symbolen in stadions verbieden die gewoon toegestaan zijn, lijkt me de verkeerde optie. Dan moet je de wetgever vragen in te grijpen.
Chiquita-bananen zijn ook niet verboden, zeker niet bij wet, denk je dat het handig is om die nog toe te laten?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

Het wordt uitspelen zonder publiek:
De wedstrijd tussen NAC en Willem II wordt uitgespeeld zonder publiek. Dat meldt de KNVB. De datum en tijd zullen begin volgende week worden bepaald.
bron: https://nos.nl/artikel/24...itgespeeld-zonder-publiek

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

De vlag zelf niet. Maar de intentie die ermee gedaan word is rascisme... en dat is wel degelijk verboden. Maar goed, dit gaat wel richting offtopic... (wat is wel of geen racisme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Er zijn zoveel dingen niet verboden, die niet gewenst zijn. Ik vind dat “het is niet verboden” een enorme dooddoener.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Joris748 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:33:
[...]

Er zijn zoveel dingen niet verboden, die niet gewenst zijn. Ik vind dat “het is niet verboden” een enorme dooddoener.
Ik vind het een glijdende schaal ;) Straks gaat Kokcu zich beledigd voelen door een regenboogvlag.

De intentie is duidelijk en ja in een ideale wereld zou dit niet moeten gebeuren. Maar met de problematiek die er speelt, zou ik deze onderaan het prioriteitenlijstje zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 13:43
CrazyFool schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:54:
[...]

[...]

Kun je doen! Ja! Maar die 20 gasten die spullen op het veld hebben gegooid krijgen een levenslang stadion verbod. Desnoods met celstraffen er bij. Dat gebeurt een keer of 5 en de resterende supporters gaan wel nadenken of ze een jaar de bak in willen voor zoiets onbenulligs. Gewoon harder aanpakken die randdebielen.

Ik snap bv ook niet waarom het Engeland blijkbaar wel op een gentlemen’s manier kan… :/
Omdat er in Engeland een meldplicht is en hier niet.

Kijk maar naar die gast van psv tegen sevilla.
Hij had een stadionverbod van meerdere jaren als ik het goed heb maar hij zat wel in het stadion met zijn stadionverbod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
PWM schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:43:
[...]

Ik vind het een glijdende schaal ;) Straks gaat Kokcu zich beledigd voelen door een regenboogvlag.

De intentie is duidelijk en ja in een ideale wereld zou dit niet moeten gebeuren. Maar met de problematiek die er speelt, zou ik deze onderaan het prioriteitenlijstje zetten.
Vlaggen met een racistische boodschap weren is nooit een glijdende schaal.

Als racistische spreekkoren een probleem zijn, zijn vlaggen met een racistische boodschap dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07

Superkiwi

Hoi doei

En onschuldige opblaasbananen ook.

Ik denk wat @PWM bedoelt, dat er tegenwoordig in allerlei onschuldige dingen iets beledigends of racistisch kan worden gezien.
En ja, dan ben ik het met hem eens dat het een glijdende schaal is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Superkiwi schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:59:
En onschuldige opblaasbananen ook.

Ik denk wat @PWM bedoelt, dat er tegenwoordig in allerlei onschuldige dingen iets beledigends of racistisch kan worden gezien.
En ja, dan ben ik het met hem eens dat het een glijdende schaal is.
Ik vind het een glijdende schaal dat het bij top oss blijkbaar oogluikend word toegestaan. (Wat moeten we ermee?) Binnenkort bij ADO in de kkd divisie en over een paar jaar bij feyenoord op de tribune....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

stylezzz schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:50:
[...]

Ik vind het een glijdende schaal dat het bij top oss blijkbaar oogluikend word toegestaan. (Wat moeten we ermee?) Binnenkort bij ADO in de kkd divisie en over een paar jaar bij feyenoord op de tribune....
Ach, wat is oogluikend toestaan. Er is 1 gast (of vriendengroepje) die zo'n vlag op hangt die echt 0,0 betekenis heeft in ons land. Laten we ons maar lekker druk maken om oerwoud geluiden, of onversneden homohaat op de tribunes en van diverse aanvoerders/spelers in dit land. Het is juist typisch als men zich gaat druk maken om een detail in een nietszeggend stadion.

Maar het is inderdaad veel makkelijker om zo'n detail te pakken, in plaats van de echte problemen of de roze olifant in de kamer mbt homohaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:27:
[...]

Ach, wat is oogluikend toestaan. Er is 1 gast (of vriendengroepje) die zo'n vlag op hangt die echt 0,0 betekenis heeft in ons land. Laten we ons maar lekker druk maken om oerwoud geluiden, of onversneden homohaat op de tribunes en van diverse aanvoerders/spelers in dit land. Het is juist typisch als men zich gaat druk maken om een detail in een nietszeggend stadion.

Maar het is inderdaad veel makkelijker om zo'n detail te pakken, in plaats van de echte problemen of de roze olifant in de kamer mbt homohaat.
Zoals ik eerder al postte... die oerwoudgeluiden en homohaat komen bij Oss uit hetzelfde vak, van dezelfde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:34:
[...]

Zoals ik eerder al postte... die oerwoudgeluiden en homohaat komen bij Oss uit hetzelfde vak, van dezelfde mensen.
Als het weg halen van die vlag dat gedrag stopt, lijkt het mij een uitstekend plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:07:
[...]

Heb je gekeken wat een kaartje kost tegenwoordig, dan moet je wel een boven gemiddeld inkomen hebben of er veel bereid zijn voor op te offeren.
Bij Ajax: €240 tot €820 euro voor seizoenskaart. Per jaar voor 17 thuiswedstrijden. €48 per wedstrijd voor de beste zichtplekken.

Is dat nu een sport waarbij je boven modaal moet verdienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 07:21
Typhone schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:03:
[...]

Bij Ajax: €240 tot €820 euro voor seizoenskaart. Per jaar voor 17 thuiswedstrijden. €48 per wedstrijd voor de beste zichtplekken.

Is dat nu een sport waarbij je boven modaal moet verdienen?
Zolang het overgrote deel van de supporters hun clubkleuren hebben ingewisseld voor zwarte jasjes, petjes en mutsen in dezelfde zwarte kleur, hoef ik niet krom te liggen voor een seizoenskaart. Ik heb gewoon geen zin om tussen een soort paramilitaire padvindersclub te zitten.

Maar ik ken wel veel arme sloebers die dik onder modaal leven, die elk jaar weer een maand huur inzetten om een seizoenskaart te scoren. Een beetje zielig kijken naar de woningcorporatie levert altijd een betalingsregeling op. Zo vieren ze hier ook Carnaval. Er valt altijd wel met de knaken te schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Straks nec - vitesse.... kan ook nog wel eens een kanshebber zijn om gestaakt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
Simons is weer homo hoor ik tijdens Volendam - psv. Die gelovige dorpen hebben toch een obsessie met homofilie.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:49:
Simons is weer homo hoor ik tijdens Volendam - psv. Die gelovige dorpen hebben toch een obsessie met homofilie.
Heb je liever dat ze roepen dat ie een hetero is dan? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Na al die verhalen van kindermisbruik binnen de katholieke kerk kun je je afvragen of het als scheldwoord gebruikt wordt of als compliment.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
mavaros schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:19:
[...]

Zolang het overgrote deel van de supporters hun clubkleuren hebben ingewisseld voor zwarte jasjes, petjes en mutsen in dezelfde zwarte kleur, hoef ik niet krom te liggen voor een seizoenskaart. Ik heb gewoon geen zin om tussen een soort paramilitaire padvindersclub te zitten.

Maar ik ken wel veel arme sloebers die dik onder modaal leven, die elk jaar weer een maand huur inzetten om een seizoenskaart te scoren. Een beetje zielig kijken naar de woningcorporatie levert altijd een betalingsregeling op. Zo vieren ze hier ook Carnaval. Er valt altijd wel met de knaken te schuiven.
Je kan prima naar het voetbal, zonder angst voor de padvinders zoals jij die beschrijft. Op een mooie plek met prima catering en beschaafde mensen om je heen.

En arme sloebers ? Doe je nu niet zelf aan het wegzetten van een groep in de maatschappij?

Wel willen optreden tegen homo haat maar anderen rustig veroordelen en op een hoop bij elkaar vegen. Terwijl voor veel mensen voetbal (of carnaval) het enige is waar naar uit te kijken valt.

Het is allemaal niet zo zwart wit hoor, als we daar eens met zijn allen mee beginnen wat minder mensen in hokjes willen plaatsen en zaken bij voorbaat veroordelen of een mening over hebben.

Maar gewoon eens met elkaar praten, eens vragen waarom ze die maand huur inleveren , hoe en wat erachter steekt.

Wie weet praten velen daar ook wel over op die tribunes, voor en na de wedstrijd. Is het het sociale verband wat mensen bind , en waar de barrières tussen mensen wat milder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

En een Oostindisch dove scheids + assistenten is dan wel zo handig. :F

Spreken we net uit en te na af dat dit niet meer kan, toch laten gebeuren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

*knip*

Zo kan het wel weer met bashen op religie.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 17-04-2023 10:34 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 07:21
CornermanNL schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:07:
[...]

Je kan prima naar het voetbal, zonder angst voor de padvinders zoals jij die beschrijft. Op een mooie plek met prima catering en beschaafde mensen om je heen.

En arme sloebers ? Doe je nu niet zelf aan het wegzetten van een groep in de maatschappij?

Wel willen optreden tegen homo haat maar anderen rustig veroordelen en op een hoop bij elkaar vegen. Terwijl voor veel mensen voetbal (of carnaval) het enige is waar naar uit te kijken valt.

Het is allemaal niet zo zwart wit hoor, als we daar eens met zijn allen mee beginnen wat minder mensen in hokjes willen plaatsen en zaken bij voorbaat veroordelen of een mening over hebben.

Maar gewoon eens met elkaar praten, eens vragen waarom ze die maand huur inleveren , hoe en wat erachter steekt.

Wie weet praten velen daar ook wel over op die tribunes, voor en na de wedstrijd. Is het het sociale verband wat mensen bind , en waar de barrières tussen mensen wat milder worden.
Gij bent geen voetbalsupporter of carnavalsvierder, lees ik uit uw reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

De KNVB heeft de regels omtrent staken van een wedstrijd verduidelijkt:
,,De nieuwe, aangescherpte maatregelen zijn ingesteld om de veiligheid van de spelers te waarborgen”, zegt een woordvoerder van de KNVB. ,,Vuurwerk, bekers bier, aanstekers, etcetera zijn voorwerpen die niet op het veld thuishoren en die de veiligheid van de spelers in gevaar kunnen brengen. In tegenstelling tot deze voorwerpen hoort een bal bij het spel en op het veld. Op het moment dat een tweede bal het spel beïnvloedt, is er sprake van spelbederf en het is dus ook onwenselijk. We gaan het in dit geval nadrukkelijk evalueren en opnemen met FC Utrecht.”
Volgens de KNVB had vrijdag het duel tussen Excelsior en Go Ahead Eagles (2-1) eigenlijk wél stilgelegd moeten worden. Toeschouwers vierden een doelpunt door bekers bier in de lucht te gooien. Daarbij belandde ook een beker op het veld. ,,Wedstrijden worden stilgelegd als er voorwerpen op het veld worden gegooid - ongeacht de reden daarvoor. Vreugdebier is dus ook niet toegestaan”, aldus de KNVB.
bron: https://www.ad.nl/nederla...d-moeten-worden~a9d10747/

Dat laatste is dus zero tolerance beleid en dat lijkt mij de enige juiste methode, niet gaan schipperen dat het maar 1 glas is of dat het niet ver op het veld komt. Als je dat namelijk wel doet zal het in de loop van de tijd weer meer worden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreugdebier niet toegestaan? Ik vrees dat de knvb het druk gaat krijgen om elk weekend elke wedstrijd opnieuw in te plannen. Slaat weer veel te ver door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:28:
Vreugdebier niet toegestaan? Ik vrees dat de knvb het druk gaat krijgen om elk weekend elke wedstrijd opnieuw in te plannen. Slaat weer veel te ver door.....
Da's een paar wedstrijden lang. Dan verandert het beleid naar 'je verliest' en dan houdt het snel zat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:28:
Maakt de reden van het gooien iets uit?

https://twitter.com/PSV/status/1193446049542819840 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:31:
[...]

Da's een paar wedstrijden lang. Dan verandert het beleid naar 'je verliest' en dan houdt het snel zat op.
Dan is de lol om naar het stadion ook weg. Als je nog niet eens mag juichen en daarbij een beker in de lucht gooit (wat automatisch gewoon gebeurt). Nee, de knvb zet zichzelf weer erg voor schut, en maakt het voetbal morsdood

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Goed, laten we voor de lol even net doen alsof bier gooien echt per ongeluk kan gebeuren.
Als dat dan al door juichen gebeurt is het vele malen aannemelijker dat het bier op je medesupporters beland dan dat het met een welgemikte boog op het veld terecht komt.

Hoe dan ook moet je bier gewoon drinken, niet gooien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Of gewoon zoals in Engeland, geen bier meer verkopen.
Heb nog nooit een beker cola de lucht in zien gaan, het is altijd bier.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Je kunt prima een goal vieren zonder met bier te gooien. Dat zijn sommigen normaal gaan vinden en begrijpen niet dat ze daar juist een boel mee verzieken.

De lol in het stadion gaat daar echt niet mee verdwijnen, alsof het leuk is om onder het bier thuis te komen. Dat is meteen het probleem als je te lang dingen goed blijft vinden, dingen weer afleren is vaak moeilijker dan aanleren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
DNA_Saint schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:15:
Het wordt er wel verkocht maar je mag het niet meenemen de tribune op.
Als de situatie niet veranderd zullen we dat hier ook wel gaan krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:34:
[...]

Dan is de lol om naar het stadion ook weg. Als je nog niet eens mag juichen en daarbij een beker in de lucht gooit (wat automatisch gewoon gebeurt). Nee, de knvb zet zichzelf weer erg voor schut, en maakt het voetbal morsdood
Onzin²
Ik heb nog nooit een bierglas van mij zomaar de lucht in zien vliegen na een doelpunt. Wat bier over m'n eigen jas of die van mn buurman sure, maar meer? No way.
Daarbij is bier gooien in het algemeen ook nog eens achterlijk gedrag, ja ook tijdens concerten enzo, dus alleen maar goed dat ze er tegen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:23:
[...]

Onzin²
Ik heb nog nooit een bierglas van mij zomaar de lucht in zien vliegen na een doelpunt. Wat bier over m'n eigen jas of die van mn buurman sure, maar meer? No way.
Daarbij is bier gooien in het algemeen ook nog eens achterlijk gedrag, ja ook tijdens concerten enzo, dus alleen maar goed dat ze er tegen optreden.
Ten eerste is het een plastic beker en geen glas. Ten tweede is het van vreugde in de lucht gooien heel wat anders dan expres op het veld gooien. Maar goed, waarschijnlijk heeft u nog nooit een wedstrijd intens beleefd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 13:43
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:37:
[...]

Ten eerste is het een plastic beker en geen glas. Ten tweede is het van vreugde in de lucht gooien heel wat anders dan expres op het veld gooien. Maar goed, waarschijnlijk heeft u nog nooit een wedstrijd intens beleefd.
Rare laatste zin.. dus met bier gooien na een goal beleef je de wedstrijd intens en anders niet ?

Bier gooien is gewoon iets wat niet hoort.. niet in een stadion, concert of festival.

[ Voor 9% gewijzigd door J0rdym23 op 18-04-2023 12:15 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Vaak genoeg.. Maar blijkbaar heb ik wat andere fatsoensnormen door niet zomaar overal mee te gaan smijten.
Plastic, glas, boeiend. Als een (half)volle plastic beker je hoofd raakt doet het nog steeds pijn.

[edit]Uit nieuwsgierigheid.. Als je, toevallig precies terwijl er een goal gescoord wordt, je je mobiel in je handen hebt... Vliegt die dan ook uit 'intense beleving' de lucht in?

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 18-04-2023 12:40 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

[...]

Helemaal mee eens, zit wekelijk in het stadion. Soms heb ik bier, soms hete koffie. Laatst nog die 13-0 van PEC.. potverdomme 13x koffie over mijn medesupporters gegooid. Sommigen hadden de brandblaren in de nek, maar iedereen vond het uiteraard prima, het gebeurt immers automatisch.
DNA_Saint schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:15:
Nou, laten we dat maar niet doen. Bij het gros van de wedstrijden heb ik echt wel bier nodig :D

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 18-04-2023 12:50 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:37:
[...]

Vaak genoeg.. Maar blijkbaar heb ik wat andere fatsoensnormen door niet zomaar overal mee te gaan smijten.
Plastic, glas, boeiend. Als een (half)volle plastic beker je hoofd raakt doet het nog steeds pijn.

[edit]Uit nieuwsgierigheid.. Als je, toevallig precies terwijl er een goal gescoord wordt, je je mobiel in je handen hebt... Vliegt die dan ook uit 'intense beleving' de lucht in?
Mobiel blijft tijdens de wedstrijd in je broekzak, maar misschien heb ik wat andere fatsoensnormen door niet de hele dag met de telefoon in m’n handen te staan.

En echt, pijn door een plastic bekertje? Ben je nu echt serieus?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2023 13:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:18:
[...]

Mobiel blijft tijdens de wedstrijd in je broekzak, maar misschien heb ik wat andere fatsoensnormen door niet de hele dag met de telefoon in m’n handen te staan.

En echt, pijn door een plastic bekertje? Ben je nu echt serieus?
Zelfs al doet het geen pijn, het is daarnaast ontzettend smerig om ondergegooid te worden door bier/frisdrank. Allemaal leuk en aardig dat een deel van de supporters het zo beleeft maar zorg dan dat de rest er geen last van heeft.

Gelukkig gebeurt dat op de plekken in het stadion dat ik bezoek niet, de lol zou er dan snel vanaf zijn om daarna een significante tijd in de bierlucht te moeten zitten.

De combinatie is overigens vrij bijzonder. Fatsoensnormen om de telefoon in de zak te laten zitten maar niet om er zorg voor te dragen dat je andere niet bevuilt :/

[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 18-04-2023 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Ga jij even stilstaan, gooi ik een beker bier tegen je hoofd. Denk dat je wel even wil gaan zitten daarna ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:43:
[...]

Helemaal mee eens, zit wekelijk in het stadion. Soms heb ik bier, soms hete koffie. Laatst nog die 13-0 van PEC.. potverdomme 13x koffie over mijn medesupporters gegooid.
Toch wel met suiker en melk er achteraan he?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
[...]
[...]
het is weer zover
met bier gooien bij voetbal is niet alleen normaal geworden, nee, het gebeurt zelfs automatisch.
en als dat niet gebeurt, beleef je de wedstrijd niet intens. 8)7
Compleet krankjorum.
Met bier gooien is niet normaal. Nergens.
Niet op een festival, niet in de bioscoop, niet tijdens een karate toernooi, niet bij een schaakwedstrijd, niet tijdens de opnames van een tv quiz.
Als met bier gooien de enige lol is die je beleeft heeft het natuurlijk ook geen hol meer te maken met supporteren of voetbal of fan zijn van een club.
Blijf in het vervolg dan gewoon thuis, ga daar wat met bier gooien naar de tv. Hopelijk ben je dan mans genoeg om het weer op te kuisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Fans van Feyenoord zijn niet welkom in Rome. Toch zijn er honderden supporters van de club uit Rotterdam naar Italië gekomen. Voor zover bekend hebben zich nog geen grote ongeregeldheden voorgedaan. Wel voorkwam de politie woensdagavond dat een groep van zo'n tweehonderd supporters van AS Roma een Ierse pub aanviel waar zo'n veertig fans van Feyenoord aanwezig waren. De Nederlandse supporters zijn door de politie naar hun hotels gebracht.

Een onbekend aantal supporters van Feyenoord is er toch in geslaagd kaartjes te bemachtigen voor de wedstrijd in een uitverkocht Stadio Olimpico.
Zucht. Echt, doe nou niet stelletje eikels. Zelfs al ga je met zijn allen als Moeder Theresa in het stadion zitten, als de Roma fans klappen gaan uitdelen, komt de straf bij Feyenoord te liggen.

Vorige week hebben we ons visitekaartje mogen afgeven op de tribunes, 90 minuten topsfeer. Zal je nu zien dat Dilano en Jayden vanavond de boel gaan verstieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Kheos schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:36:
[...]

[...]

het is weer zover
met bier gooien bij voetbal is niet alleen normaal geworden, nee, het gebeurt zelfs automatisch.
en als dat niet gebeurt, beleef je de wedstrijd niet intens. 8)7
Vandaag ook weer een fan bij Groningen - NEC. Ontzettend blij met de beslissing van de grensrechter, helaas wordt die grensrechter dan wel geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

En wat is het eerste wat je ziet bij de mededeling dat er definitief gestaakt wordt? Er wordt wéér iets op het veld gegooid vanaf de tribune.
Sneu voor het publiek maar hopelijk begint het langzaam door te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Zit nu Wrexham te kijken en supporters zitten gewoon tegen het veld aan. Geen gedoe. Geen gegooi. Niks.

En Engeland had toch slag ergere problemen

[ Voor 18% gewijzigd door Player1S op 22-04-2023 20:51 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Player1S schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:51:
Zit nu Wrexham te kijken en supporters zitten gewoon tegen het veld aan. Geen gedoe. Geen gegooi. Niks.

Dit is vrij lang in NL ook zonder al te grote problemen goed gegaan, het is niet alsof dicht op het veld zitten in NL nieuw is.

Tegenwoordig - en dan gaat het over meer dan 5 jaar - is het gooien van bier bij vele evenementen de norm en wordt eveneens de persoon die er klaar mee is (bijvoorbeeld de artiest of de KNVB) bekritiseerd als hij/zij niet gewoon doorgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Nog een paar wedstrijden staken en supporters gaan zichzelf obderling wel corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Vindt het lastig. Ik ben zeker voor het niet gooien van spullen en hard straffen als het wel gebeurd

Maar ik heb in mei een voetbalwedstrijd ticket van mijn club en reis hier bijna 1.5 uur op en weer 1.5 uur neer voor. Ik ga bijna twee keer nadenken of ik met zulke risico’s wel naar het stadion wil toe gaan

Dus goed dat het bestraft wordt. Maar dit gaat de komende weken dus heel vaak definitief staken worden gok ik zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter

Klikken voor het fragment van de beker die richting de grensrechter gaat. Het is een forse maatregel, maar als je niet doet wat je hebt aangekondigd dan heeft het helemaal geen zin.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Napo schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:53:
Tegenwoordig - en dan gaat het over meer dan 5 jaar - is het gooien van bier bij vele evenementen de norm en wordt eveneens de persoon die er klaar mee is (bijvoorbeeld de artiest of de KNVB) bekritiseerd als hij/zij niet gewoon doorgaat.
Artiesten? Ik moest aan dit recente voorval denken: https://www.bbc.com/news/av/uk-england-manchester-65220532

Twee viswijven die vals bleven meegillen met "I will always love you", de musical werd gestaakt en de viswijven afgevoerd...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:04:
[Twitter]
Klikken voor het fragment van de beker die richting de grensrechter gaat. Het is een forse maatregel, maar als je niet doet wat je hebt aangekondigd dan heeft het helemaal geen zin.
Dat is het ook voornamelijk, er wordt _eindelijk_ een lijn getrokken.

Clubs hebben tijden lang te weinig gedaan om het gedrag van de eigen fans aan te pakken. Nu trekt de KNVB een lijn en wordt er geklaagd over de KNVB.

Op de eerste plaats zijn dit type bezoekers het probleem, daarna de clubs die al jaar en dag onvoldoende handhaven. De KNVB? Nee, die zou ik niet snel de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
tweakduke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:04:
[Twitter]
Jepz. Al vind ik het voor de 16k + tv-kijker gewoon kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Bolderkar schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:08:
[...]

Jepz. Al vind ik het voor de 16k + tv-kijker gewoon kut.
Tv kijker zapt gewoon naar een ander programma. Je zou daar maar zitten en een uur terug mogen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:07:
[...]

Artiesten? Ik moest aan dit recente voorval denken: https://www.bbc.com/news/av/uk-england-manchester-65220532

Twee viswijven die vals bleven meegillen met "I will always love you", de musical werd gestaakt en de viswijven afgevoerd...
Waar je aan denkt is totaal niet gerelateerd aan het gooien van objecten naar sporters dan wel artiesten.

https://www.shownieuws.nl...a-biergooien-lijn-trekken
https://www.ad.nl/show/ma...-meer-te-gooien~a8df07de/

https://nos.nl/op3/artike...ontract-tegen-bierdouches

je kan een hele rits voorbeelden vinden van artiesten die gestopt zijn na het gooien van drank.

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 22-04-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Bolderkar schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:58:
Nog een paar wedstrijden staken en supporters gaan zichzelf obderling wel corrigeren.
Yep. Klaar 18 minuten gespeelt en iedereen mag naar huis. Hopelijk krijgt de gooier nog wat feedback van andere supporters, hoeft niet perse positief te zijn van mij.

Ik zie in het andere topic dat hij al een mooie oorvijg te pakken heeft :)

[ Voor 9% gewijzigd door stylezzz op 22-04-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Inderdaad heel triest voor het overgrote deel dat wel graag wil en er met de beste bedoelingen zit. Maar eindelijk daadkracht! Kunnen we alsjeblieft deze lijn doortrekken? Ook al betekent dit dat er elke week meerdere wedstrijden gestaakt gaan worden dan nog wint zelfreinigende vermogen het wel. Want nu merken ze dat het klaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:13
Die reacties onder de espn tweet ook. :')

Er mag ook niks meer, geen mannenvoetbal, het is maar een plastic bekertje..

Ze snappen het echt niet.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het is alleen niet zo slim om deze oetlul met herkenbaar gezicht op het internet te gooien. Daar had de twitteraar ook even beter over na mogen denken.

[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2023 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Malfunctions schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:44:

Dit soort mensen zullen nooit het vermogen hebben terug te gaan naar de kernvraag waarom het is gestaakt. Altijd vinger wijzen naar anderen en schoppen tegen in dit geval de KNVB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Superkiwi schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:47:
Het is alleen niet zo slim om deze oetlul met herkenbaar gezicht op het internet te gooien. Daar had de twitteraar ook even beter over na mogen denken.
Zodat ie maandag ook nog de complimenten van zijn collegas kan ontvangen? Misschien dringt het dan tot hem door.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Malfunctions schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:44:

Ja makkelijk roepen op Twitter, maar het gaat erom dat men elkaar gaat corrigeren in de supportersgroepen.

Het schijnt dat de coronaperiode de natuurlijke balans en hiërarchie in de verenigingen geen goed heeft gedaan. Als men nu elkaar wel gaat aanspreken van joh hou nu gewoon op daarmee, dan moet het op termijn beter worden

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

stylezzz schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:50:
[...]
Zodat ie maandag ook nog de complimenten van zijn collegas kan ontvangen? Misschien dringt het dan tot hem door.... ;)
Ik doel op de bedreigingen die deze flapdrol nu geheid gaat krijgen. Misschien zijn familie ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
tweakduke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:54:
[...]

Ja makkelijk roepen op Twitter, maar het gaat erom dat men elkaar gaat corrigeren in de supportersgroepen.

Het schijnt dat de coronaperiode de natuurlijke balans en hiërarchie in de verenigingen geen goed heeft gedaan. Als men nu elkaar wel gaat aanspreken van joh hou nu gewoon op daarmee, dan moet het op termijn beter worden
Deze individuen kun je gaan corrigeren wat je wil, maar bereik je precies niks mee.

20.000 man in het stadion die dit nooit zal doen, maar er kan volgende week net zo goed een andere dronken gek zijn waardoor het gewoon weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
Het boijft hoe dan ook sneu hoe sommige mensen zich laten leiden door hun emoties bij een spelletje voetbal, wat een tokkievolk is het toch. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Daiov97 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:01:
[...]

Deze individuen kun je gaan corrigeren wat je wil, maar bereik je precies niks mee.

20.000 man in het stadion die dit nooit zal doen, maar er kan volgende week net zo goed een andere dronken gek zijn waardoor het gewoon weer gebeurt.
Ja dat lijkt zo, maar er is toch meer sociale controle nodig onder elkaar om dit verder uit te bannen.

Neem nu bijvoorbeeld het publiek bij darten. Daar gaat ook liters bier doorheen, fans zijn duidelijk in de spanning en emotie maar er vliegt geen beker bier door de lucht of laat staan naar de spelers. Het kan wel, puur de gedachte veranderen dat het niet normaal is of een keer kan gebeuren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97

In Nederland zijn er ook genoeg wedstrijden waar helemaal niks aan de hand is. Lekker makkelijk dit, nogal kleine steekproef: we kunnen wel doen alsof het in Engeland allemaal top is, maar daar gebeurt anno 2023 ook nog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
tweakduke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:06:
[...]

Ja dat lijkt zo, maar er is toch meer sociale controle nodig onder elkaar om dit verder uit te bannen.

Neem nu bijvoorbeeld het publiek bij darten. Daar gaat ook liters bier doorheen, fans zijn duidelijk in de spanning en emotie maar er vliegt geen beker bier door de lucht of laat staan naar de spelers. Het kan wel, puur de gedachte veranderen dat het niet normaal is of een keer kan gebeuren.
Ik snap niet waarom dan collectieve straffen nodig zijn. Een tijdelijke staking is prima, maar
deze straf staat totaal niet in verhouding met de overtreding. 20.000 mensen worden naar huis gestuurd door het handelen van één persoon, waarbij de uitfans nog 2 uur in de auto mogen gaan zitten.

Op het moment dat je zichtbaar maakt dat zo'n 'supporter' eruit wordt gezet en een stadionverbod krijgt, lijkt het me voor de andere mensen duidelijk dat je dit niet moet doen. Daar creëer je ook al bewustwording mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Napo schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:12:
Waar je aan denkt is totaal niet gerelateerd aan het gooien van objecten naar sporters dan wel artiesten.

je kan een hele rits voorbeelden vinden van artiesten die gestopt zijn na het gooien van drank.

Het ging mij meer om publiek dat zich niet kan gedragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wel het veld bestormen aan het einde. Helaas vaak een gewoonte in Engeland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Daiov97 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:13:
[...]

Ik snap niet waarom dan collectieve straffen nodig zijn. Een tijdelijke staking is prima, maar
deze straf staat totaal niet in verhouding met de overtreding. 20.000 mensen worden naar huis gestuurd door het handelen van één persoon, waarbij de uitfans nog 2 uur in de auto mogen gaan zitten.

Op het moment dat je zichtbaar maakt dat zo'n 'supporter' eruit wordt gezet en een stadionverbod krijgt, lijkt het me voor de andere mensen duidelijk dat je dit niet moet doen. Daar creëer je ook al bewustwording mee.
Juist de collectieve bewustwording en corrigerend gedrag onder elkaar krijg je door deze maatregelen.

Anders wordt die ene verstoorder weggehaald en hoeft de rest niks te doen of te veranderen. Nu krijg je ook het gesprek op gang.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Origineel hoor Gambieter :+
Superkiwi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:40:
[...]
Je zult op een festival niet gauw netten opgehangen zien worden. Tenzij je als Blues Brothers gaat optreden in een schimmig café terwijl het publiek The Good Ol Boys verwacht, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je post niet gezien ;) . Die is ook van 11 april, dat is prehistorisch :+

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 22-04-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Daiov97 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:08:
[...]

In Nederland zijn er ook genoeg wedstrijden waar helemaal niks aan de hand is. Lekker makkelijk dit, nogal kleine steekproef: we kunnen wel doen alsof het in Engeland allemaal top is, maar daar gebeurt anno 2023 ook nog genoeg.
Ook de andere wedstrijden in Engeland gaan goed. Tijdje terug had nu.nl er nog item over gemaakt hoe ze het daar met regelgeving hebben opgelost.

Ik durf wel te stellen dat met de Engelse regelgeving de klassieker gewoon uit supporters zou hebben.
gambieter schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:17:
[...]

Wel het veld bestormen aan het einde. Helaas vaak een gewoonte in Engeland.
Na het fluitsignaal en zonder geweld. Supporters mogen nog wel gewoon blij zijn hè.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:13
Daiov97 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:13:
[...]

Met collectieve straffen heb je tenminste kans dat het door begint te dringen. Stadionverboden in Nederland stellen geen reet voor. Dat is de afgelopen tijd wel gebleken. Er moet juist nog veel harder worden gestraft. Gestaakte wedstrijden uitspelen zonder publiek, geen alcohol meer op de tribunes, meldplicht bij een stadionverbod. Misschien zelfs tot aan puntenaftrek bij herhaling.

Dit is bij uitstek een casus waarbij strenger straffen wel effect heeft.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
tweakduke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:17:
[...]

Juist de collectieve bewustwording en corrigerend gedrag onder elkaar krijg je door deze maatregelen.

Anders wordt die ene verstoorder weggehaald en hoeft de rest niks te doen of te veranderen. Nu krijg je ook het gesprek op gang.
Er werd nu ook al behoorlijk gecorrigeerd, maar de beker bier was al gegooid. Kwaad was al geschiet. Ik vraag me af wat je daarmee bereikt.

Daarnaast: eén dronken gek ga je niet stoppen, ook al ben je als supportersgroepen duidelijk met elkaar dat dit gedrag ontoelaatbaar is. Je ziet het bij Groningen: de beker bier wordt vanaf de lange zijde gegooid.

Als ik zou denken dat een beker bier gooien normaal is en ik vervolgens zie dat iemand dit doet en vervolgens uit het stadion wordt gezet, is het punt mij ook al duidelijk.

Ik ben voor harde aanpak bij (gewelds)incidenten, maar het voetbal is één van de weinige evenementen waar collectieve straffen worden uitgedeeld. Om even het tegengeluid hier te laten horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Malfunctions schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:31:
[...]

Met collectieve straffen heb je tenminste kans dat het door begint te dringen. Stadionverboden in Nederland stellen geen reet voor. Dat is de afgelopen tijd wel gebleken. Er moet juist nog veel harder worden gestraft. Gestaakte wedstrijden uitspelen zonder publiek, geen alcohol meer op de tribunes, meldplicht bij een stadionverbod. Misschien zelfs tot aan puntenaftrek bij herhaling.

Dit is bij uitstek een casus waarbij strenger straffen wel effect heeft.
Strenger straffen helemaal eens. Maar dat hoeft nog niet ten koste te gaan van het collectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Player1S schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:26:
Na het fluitsignaal en zonder geweld. Supporters mogen nog wel gewoon blij zijn hè.
Er is nooit een excuus voor een veldbestorming.

Eind vorig jaar bij Everton, waar een "fan" Patrick Vieira even aanviel en toen jankte na een flinke trap te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
Player1S schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:26:
[...]

Ook de andere wedstrijden in Engeland gaan goed. Tijdje terug had nu.nl er nog item over gemaakt hoe ze het daar met regelgeving hebben opgelost.

Ik durf wel te stellen dat met de Engelse regelgeving de klassieker gewoon uit supporters zou hebben.

[...]

Deze bedoel je?

https://www.nu.nl/voetbal...daar-wordt-voorkomen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Dadergerichte aanpak, klinkt prima. Denk alleen wel dat je het Engelse voetbal romantiseert, want daar gebeurt echt nog genoeg hoor.

Lees veel over het zogenaamde alcoholverbod daar. Ik was maandje geleden nog naar 4 wedstrijden in Manchester/Sheffield. Die supporters daar zitten ter voorbereiding op een wedstrijd de hele dag in de pub en in de omloop is ook gewoon bier te halen, dus kunt je afvragen hoe nuttig dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Daiov97 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:47:
[...]

Dadergerichte aanpak, klinkt prima. Denk alleen wel dat je het Engelse voetbal romantiseert, want daar gebeurt echt nog genoeg hoor.

Lees veel over het zogenaamde alcoholverbod daar. Ik was maandje geleden nog naar 4 wedstrijden in Manchester/Sheffield. Die supporters daar zitten ter voorbereiding op een wedstrijd de hele dag in de pub en in de omloop is ook gewoon bier te halen, dus kunt je afvragen hoe nuttig dat is...
Het zal nooit 100% opgelost worden. Maar als je kijkt waar Engeland vandaan kwam en waar het nu is dan werkt het dus wel. Maar alle betrokken partijen moeten wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
In engeland mag je geen bier op de tribunes.. kan je ook niet mee gooien. En ze hebben lange stadionverboden met meldplicht die geweld in het stadion wel hebben verminderd.

Overigens krijg je geweld niet uit de mens.. hooligans bestaan ook nog gewoon engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Iets wat in de interviews aangehaald werd is dat één persoon was die het verpest heeft. Was dit dan ook daadwerkelijk het eerste bekertje bier dat richting het veld werd gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
Napo schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:47:
Iets wat in de interviews aangehaald werd is dat één persoon was die het verpest heeft. Was dit dan ook daadwerkelijk het eerste bekertje bier dat richting het veld werd gegooid?
Ja.. de regels hebben wel effect, het biergooien is gereduceerd van standaard tot vrijwel 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:19
dglavimans schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:11:
[...]

Tv kijker zapt gewoon naar een ander programma. Je zou daar maar zitten en een uur terug mogen rijden
Als je uit Nijmegen komt dan minstens 2 uur hoor :o

Ik vraag me wel eens af wat die mensen die die meuk op het veld gooien, in het dagelijks leven als beroep uitvoeren. Als werkgever zal je ook blij zijn als je werknemer zo in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
Trichoglossus schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:20:
[...]

Als je uit Nijmegen komt dan minstens 2 uur hoor :o

Ik vraag me wel eens af wat die mensen die die meuk op het veld gooien, in het dagelijks leven als beroep uitvoeren. Als werkgever zal je ook blij zijn als je werknemer zo in beeld komt.
Dat zal je nog verbazen. Eerlijk gezegd kan ik me van een bierglas gooien nog alles voorstellen.. zou mij vroeger in een opwelling ook wel gebeuren. Opleidibg zegt meer over de eerste denkstap.. maar met een paar glazen op en de remming een beetje weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dglavimans schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:04:
Vindt het lastig. Ik ben zeker voor het niet gooien van spullen en hard straffen als het wel gebeurd

Maar ik heb in mei een voetbalwedstrijd ticket van mijn club en reis hier bijna 1.5 uur op en weer 1.5 uur neer voor. Ik ga bijna twee keer nadenken of ik met zulke risico’s wel naar het stadion wil toe gaan

Dus goed dat het bestraft wordt. Maar dit gaat de komende weken dus heel vaak definitief staken worden gok ik zo
Klopt. Heel goed dat het probleem nu komt te liggen waar het hoort: de clubs. De maatschappij roept al heel lang dat het zo niet meer kan. De bal ligt nu bij "de branche". Regel het of laat je publiek lekker thuis op de TV kijken als je het niet onder controle krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Daiov97 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:32:
Ik ben voor harde aanpak bij (gewelds)incidenten, maar het voetbal is één van de weinige evenementen waar collectieve straffen worden uitgedeeld. Om even het tegengeluid hier te laten horen ;)
Schijnbaar is het nodig, want anders komt er geen verandering. En wat houdt de clubs of de supporters tegen om een claim tegen deze persoon in te dienen? Gemiste inkomsten voor de clubs/stadion en een nutteloos kaartje voor de supporters. Volgens mij is dat allemaal makkelijk te berekenen en te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

TheBrut3 schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:10:
[...]

Schijnbaar is het nodig, want anders komt er geen verandering. En wat houdt de clubs of de supporters tegen om een claim tegen deze persoon in te dienen? Gemiste inkomsten voor de clubs/stadion en een nutteloos kaartje voor de supporters. Volgens mij is dat allemaal makkelijk te berekenen en te claimen.
Het stadion heeft 20.000 zitplaatsen. Stel dat een kaartje 15 euro kostte, dan zou er totaal 300.000 euro aan kaartinkomsten zijn.

Ik ga er vanuit dat de andere andere lokale inkomsten zoals horeca nauwelijks lager zullen zijn, en dat je die niet kunt claimen.

Die 3 ton zou dus wel uit te rekenen zijn, maar is dat niet een veel te hoog bedrag "als schadevergoeding" voor een normaal persoon?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Onbekend schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:47:
Die 3 ton zou dus wel uit te rekenen zijn, maar is dat niet een veel te hoog bedrag "als schadevergoeding" voor een normaal persoon?
Waarom? Veroorzaak maar eens een verkeersongeluk wanneer je niet verzekerd bent, dan heb je ook zo een bonnetje van een paar ton. Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je acties? En als je nog geen 18 bent, dan heb je ouders die verantwoordelijk voor zijn en als het goed is een WA verzekering hebben voor je. Ik vind het wel heel makkelijk om zoiets weg te wuiven omdat het gevolg mogelijk te duur is. Dan had je jezelf maar niet in die positie moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
TheBrut3 schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:00:
[...]

Waarom? Veroorzaak maar eens een verkeersongeluk wanneer je niet verzekerd bent, dan heb je ook zo een bonnetje van een paar ton. Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je acties? En als je nog geen 18 bent, dan heb je ouders die verantwoordelijk voor zijn en als het goed is een WA verzekering hebben voor je. Ik vind het wel heel makkelijk om zoiets weg te wuiven omdat het gevolg mogelijk te duur is. Dan had je jezelf maar niet in die positie moeten brengen.
Rij maar eens iemand invalide of erger nog de dood in met je dronken harses (of ander nalatig gedrag). Kun je de rest van je leven betalen.... geen verzekering die dat dekt, en terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

TheBrut3 schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:00:
[...]

Waarom? Veroorzaak maar eens een verkeersongeluk wanneer je niet verzekerd bent, dan heb je ook zo een bonnetje van een paar ton. Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je acties?
Ik had misschien met wat meer argumenten moeten komen. :)

Bij een verkeersongeluk heb je fysieke schade dat hersteld moet worden, of zelfs slachtoffers waarvoor zorg nodig is.
Bij deze voetbalwedstrijd is er een bekertje bier gegooid, wat totaal geen fysieke schade heeft opgeleverd. Om daar nu meteen een rekening van 3 ton bij de gooier in te dienen vind ik overdreven. Immers, na het afvoeren van die betreffende persoon was er in principe geen beperking meer om de voetbalwedstrijd te hervatten.
Alleen een zelfbedachte maatregel van de KNVB heeft er voor gezorgd dat de wedstrijd niet voortgezet gaat worden.

Ik zie liever dat zo'n biergooier een boete krijgt van ergens tussen de 8 en 25 duizend euro, en dat de wedstrijd (zolang niemand gewond is) gewoon voortgezet gaat worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoewel ik het deels met je eens ben vind ik de huidige maatregel wel prima eigenlijk. Het corrigerende gedrag van de rest van de supporters maakt waarschijnlijk meer indruk op zo'n mislukte suikerspin dan een dikke boete. De kans is aanwezig dat het een kale kip is, daar kun je sowieso niet van plukken. Nu wordt hij door de rest van de supporters met de nek aangekeken en als hij bij een groepje 'ultras' hoorde zal hij daar ook nog wel iets van gaan horen/voelen. Toekomstige mislukte bierwerpers denken in het vervolg wel twee keer na.
Geef het nog even en deze maatregel gaat echt wel effectief blijken, daar ben ik van overtuigd. En dat allemaal dankzij één wandelende nageboorte die toevallig wél kon mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Superkiwi schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:40:
De kans is aanwezig dat het een kale kip is, daar kun je sowieso niet van plukken.
Dat wil toch niet zeggen dat er niet een claim ingediend kan worden? Als mensen weten dat dit kan gebeuren, denken ze misschien nog wel eens een extra keer na.
Onbekend schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:18:
Bij deze voetbalwedstrijd is er een bekertje bier gegooid, wat totaal geen fysieke schade heeft opgeleverd. Om daar nu meteen een rekening van 3 ton bij de gooier in te dienen vind ik overdreven.
Dat maakt toch niet uit? Je hebt een actie gedaan en dat hooft gevolgen, daar moet diegene mee leven.
Nu heeft die ene persoon duizenden anderen benadeeld.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste