mavaros schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:19:
[...]
Zolang het overgrote deel van de supporters hun clubkleuren hebben ingewisseld voor zwarte jasjes, petjes en mutsen in dezelfde zwarte kleur, hoef ik niet krom te liggen voor een seizoenskaart. Ik heb gewoon geen zin om tussen een soort paramilitaire padvindersclub te zitten.
Maar ik ken wel veel arme sloebers die dik onder modaal leven, die elk jaar weer een maand huur inzetten om een seizoenskaart te scoren. Een beetje zielig kijken naar de woningcorporatie levert altijd een betalingsregeling op. Zo vieren ze hier ook Carnaval. Er valt altijd wel met de knaken te schuiven.
Je kan prima naar het voetbal, zonder angst voor de padvinders zoals jij die beschrijft. Op een mooie plek met prima catering en beschaafde mensen om je heen.
En arme sloebers ? Doe je nu niet zelf aan het wegzetten van een groep in de maatschappij?
Wel willen optreden tegen homo haat maar anderen rustig veroordelen en op een hoop bij elkaar vegen. Terwijl voor veel mensen voetbal (of carnaval) het enige is waar naar uit te kijken valt.
Het is allemaal niet zo zwart wit hoor, als we daar eens met zijn allen mee beginnen wat minder mensen in hokjes willen plaatsen en zaken bij voorbaat veroordelen of een mening over hebben.
Maar gewoon eens met elkaar praten, eens vragen waarom ze die maand huur inleveren , hoe en wat erachter steekt.
Wie weet praten velen daar ook wel over op die tribunes, voor en na de wedstrijd. Is het het sociale verband wat mensen bind , en waar de barrières tussen mensen wat milder worden.