[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:44
Aardig artikel in de NRC https://www.nrc.nl/nieuws...n-voetbalstadion-a4161600 (https://archive.is/txG9Z). Ik moest gelijk hier aan denken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncDsYoKWRoj1oIzmhHzJaug6lEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPpbrrJlES6n8AC8UqLaOMJw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:11
Nu ik die foto zie. Misschien moeten we toe naar een situatie dat een sponsor, in dit geval een verzekeringsmaatschappij, niet meer met dit soort randdebielen geassocieerd willen worden.

Laat de sponsoren maar duidelijk in beeld zijn tijdens ongeregeldheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Joris748 schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:26:
Nu ik die foto zie. Misschien moeten we toe naar een situatie dat een sponsor, in dit geval een verzekeringsmaatschappij, niet meer met dit soort randdebielen geassocieerd willen worden.

Laat de sponsoren maar duidelijk in beeld zijn tijdens ongeregeldheden.
Feyenoord heeft al het probleem dat het geen grote internationale sponsoren weet aan te trekken, door het imago van de fans. Alle sponsoren zijn regionaal en/of Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Tristan schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:43:
[...]

Feyenoord heeft al het probleem dat het geen grote internationale sponsoren weet aan te trekken, door het imago van de fans. Alle sponsoren zijn regionaal en/of Nederlands
En dan durft een enkeling hier te beweren dat bij Feyenoord alles onder een vergrootglas ligt :o

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Tristan schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:43:
[...]

Allemaal door de geweldige Nederlandse media aangepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Toch wel knap van dat joch dat die op die leeftijd al precies weet hoe je een Fuck Off non-verbaal kan weergeven/uitdrukken. Dat wordt een school voor hoogbegaafden voor die gifpijl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Anoniem: 374460 schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:20:
Allemaal door de geweldige Nederlandse media aangepraat.
Ja…. Het is allemaal verzonnen, aangedikt en in scène gezet. Deepfake bestaat wat dat betreft al jaren en wordt gebruikt tegen de hooligans van Feyenoord.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Han schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:16:
[...]

Ja…. Het is allemaal verzonnen, aangedikt en in scène gezet. Deepfake bestaat wat dat betreft al jaren en wordt gebruikt tegen de hooligans van Feyenoord.
Je kan wel zo reageren, maar waar was de media bij het psv supporter op het veld incident, toiletten gesloopt door ajax aanhang tijdens bekerfinale vorig jaar, groningen incident, en gisteren weer bij pec zwolle. Meer als 1 klein artikeltje en een klein itempje op tv zie je niet. En nu er toevallig 1 aansteker een keer raak is (wat natuurlijk niet kan en mag!) wordt het overal breed uitgemeten op tv en in de krant.

Het is allemaal prima hoor. Feyenoorders zijn blijkbaar tokkies. En de rest lieve engeltjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:51

Kheos

FP ProMod
Anoniem: 374460 schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:25:
[...]

Je kan wel zo reageren, maar waar was de media bij het psv supporter op het veld incident, toiletten gesloopt door ajax aanhang tijdens bekerfinale vorig jaar, groningen incident, en gisteren weer bij pec zwolle. Meer als 1 klein artikeltje en een klein itempje op tv zie je niet. En nu er toevallig 1 aansteker een keer raak is (wat natuurlijk niet kan en mag!) wordt het overal breed uitgemeten op tv en in de krant.

Het is allemaal prima hoor. Feyenoorders zijn blijkbaar tokkies. En de rest lieve engeltjes
Wat is de bedoeling van die kalimero? Misschien heb je gelijk, misschien niet. Maar who cares?
Zolang de reactie is 'we leggen elke wedstrijd plat zodra er iets op het veld landt' ipv 'we leggen elke Feyenoord wedstrijd plat' wat maakt het dan uit wie er meer en slechter in de media komt en wie wiens toiletten heeft afgebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Een moeilijk probleem. Reflexmatig zou ik zeggen keihard handhaven en optreden. Laagdrempelig gebruikmaken van geweld.

Als dat niet lukt verbieden. Dan maar de halve eredivisie om zeep helpen. Het idyllische van vroeger is er toch wel vanaf met alle die jonge gastjes met veel te veel geld die waarschijnlijk hun speelstad nog niet kunnen foutloos kunnen spellen.

Alle tussenvormen hebben we toch al geprobeerd inmiddels?

De maatschappelijke waarde van het voetbal…
Iedereen die met twee benen in de maatschappij staat ziet alles behalve voetbal.

Maar het probleem is natuurlijk groter. We hebben het onwijs goed in dit land en nog kan een aantal tokkies zich niet aan de regels houden. Dit moet je afdwingen, straffen en desnoods geweld, de enige taal die dit soort lieden spreekt.

[ Voor 30% gewijzigd door Deruxian op 09-04-2023 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deruxian schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:07:
Een moeilijk probleem. Reflexmatig zou ik zeggen keihard handhaven en optreden. Laagdrempelig gebruikmaken van geweld.

Als dat niet lukt verbieden. Dan maar de halve eredivisie om zeep helpen. Het idyllische van vroeger is er toch wel vanaf met alle die jonge gastjes met veel te veel geld die waarschijnlijk hun speelstad nog niet kunnen foutloos kunnen spellen.

Alle tussenvormen hebben we toch al geprobeerd inmiddels?

Iedereen die met twee benen in de maatschappij staat ziet alles behalve voetbal.

Maar het probleem is natuurlijk groter. We hebben het onwijs goed in dit land en nog kan een aantal tokkies zich niet aan de regels houden. Dit moet je afdwingen, straffen en desnoods geweld, de enige taal die dit soort lieden spreekt.
Als Corona iets heeft bewezen, is het inderdaad de vaker geplaatste stelling dat als we voetbal niet hebben, ze het wel elders gaan proberen. Al dat tokkievolk stond tijdens Corona opeens "wij zijn Nederland" te roepen en de politie de schuld te geven van rellen. Het enige verschil is dat de woede richting politie ging en niet naar elkaar, maar goed, water in de drup.

Dat jochie met die middelvinger op die tokkievader is niet het probleem an sich. Het probleem is dat er tienduizenden kinderen in Nederland op die manier op groeien omdat ze ouders hebben die het allemaal zelf niet op een rijtje hebben of het gewoon niet aankunnen.

Dus nee, laten we niet opeens nu voetbal en publiek kapot maken. Maar laten we inderdaad WEL gewoon een wedstrijd plat leggen als er iets op het veld landt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 20:17
Deruxian schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:07:
Voetbal is nog een van de weinige plaatsen waar we maatschappelijke verbinding vinden. Een elitaire hoogopgeleide zoals ik zit er naast een havenwerker. We maken daar een verbinding die we bijna nergens anders meer vinden. Wij volgen andere media, we wonen in een andere buurt, onze kinderen gaan naar andere scholen, we kleden ons anders, we hebben een totaal ander sociaal leven etc. Beiden leven we in een compleet andere bubbel, maar bij het voetbal vinden we elkaar en praten we dezelfde taal (mijn vrouw vraagt weleens of dat ik het Rotterdamse accent weer uit kan zetten als ik naar de Kuip ben geweest). Ik denk dat we moeilijk kunnen overschatten hoe belangrijk voetbal ook is voor de maatschappij.

Ik denk ook dat het voetbal voor veel mensen een uitlaatklep is. Soms gaat dat te ver, maar ook dat heeft een maatschappelijke functie. Bij voetbal kan je het managen en dat moet beter, maar tot op zekere hoogte hoort het erbij. "Brood en spelen."

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
Tja, het lag blijkbaar toch anders.

https://nos.nl/l/2470798
Supporterscollectief PEC Zwolle schrijft in een reactie dat het verhaal anders ligt. Volgens het collectief werd een groepje van negen supporters bij het naar buiten komen uit het uitvak juist uitgedaagd door een groepje op het hockeyveld.

"Een korte schermutseling volgde", volgens het collectief mag het geen confrontatie worden genoemd. Toen werd geroepen dat het om kinderen ging, keerde de groep volgens het collectief terug naar de bussen, meldt RTV Oost. Van wapens als honkbalknuppels en ijzeren staven was volgens de aanwezige supporters geen sprake, schrijft het supporterscollectief.
Je laat je uitdagen door een groepje kinderen, maar hebt dat pas door nadat je ze geslagen hebt 8)7 Gelukkig ontkennen ze nog niet dat ze kinderen geslagen hebben.

Sorry, maar na zo’n verhaal twijfel ik toch echt aan je toerekeningsvatbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Oh, ja. PEC Zwolle nam het in eerste instantie voor haar aanhang op. In Brabant kennen we de gevleugelde uitspraak: “Die van ons doet zoiets niet” (die van ons = mijn kind). Dat is de kern van het probleem: clubs die het gedrag van hun supporters bagatelliseren of ontkennen.

https://www.omroepbrabant...h-volstrekt-ontoelaatbaar
PEC Zwolle zegt nadrukkelijk afstand te nemen van het gedrag van een groep fans na de uitwedstrijd vrijdag tegen FC Eindhoven.
Zaterdag noemde de club de reactie van de politie nog overdreven en ook de media moesten eraan geloven: "Het beeld dat nu wordt geschetst is wel heel erg eenzijdig", zei een woordvoerder toen. Ook zouden de hooligans zijn uitgedaagd door Eindhovense fans.

[ Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 09-04-2023 17:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Joris748 schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:17:

[...]

Je laat je uitdagen door een groepje kinderen, maar hebt dat pas door nadat je ze geslagen hebt 8)7 Gelukkig ontkennen ze nog niet dat ze kinderen geslagen hebben.

Sorry, maar na zo’n verhaal twijfel ik toch echt aan je toerekeningsvatbaarheid.
Mooi zijn dit soort dingen altijd. In hun verhalen hebben ze altijd nog net niet het wijkje staan aanvegen, het gras gemaaid voor een oud dametje en collecte voor Kika gehouden, toen ze werden lastig gevallen door vervelende omstanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
ph4ge schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:44:
[...]

Voetbal is nog een van de weinige plaatsen waar we maatschappelijke verbinding vinden. Een elitaire hoogopgeleide zoals ik zit er naast een havenwerker. We maken daar een verbinding die we bijna nergens anders meer vinden.
Ik vind dit nog sterker in het amateurvoetbal waar kinderen van allerlei allooi met elkaar samen spelen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

ph4ge schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:44:
[...]

Voetbal is nog een van de weinige plaatsen waar we maatschappelijke verbinding vinden. Een elitaire hoogopgeleide zoals ik zit er naast een havenwerker. We maken daar een verbinding die we bijna nergens anders meer vinden. Wij volgen andere media, we wonen in een andere buurt, onze kinderen gaan naar andere scholen, we kleden ons anders, we hebben een totaal ander sociaal leven etc. Beiden leven we in een compleet andere bubbel, maar bij het voetbal vinden we elkaar en praten we dezelfde taal (mijn vrouw vraagt weleens of dat ik het Rotterdamse accent weer uit kan zetten als ik naar de Kuip ben geweest). Ik denk dat we moeilijk kunnen overschatten hoe belangrijk voetbal ook is voor de maatschappij.

Ik denk ook dat het voetbal voor veel mensen een uitlaatklep is. Soms gaat dat te ver, maar ook dat heeft een maatschappelijke functie. Bij voetbal kan je het managen en dat moet beter, maar tot op zekere hoogte hoort het erbij. "Brood en spelen."
Ja helemaal waar hoor. Vroeger ook naar wedstrijden geweest, prachtig. Maar er zijn volksstammen die er niks mee hebben. Vraag me af in hoeverre het huidige topvoetbal nog enig maatschappelijk belang heeft?

En procentueel zitten er natuurlijk net niks aan mensen te gluren in het stadion. Tv natuurlijk dan weer wel.

Maar goed, ergens wordt een grens bereikt. En het is inderdaad goed om af te vragen wat de tokkies doen als er even geen voetbal is.

Is er eigenlijk wel eens een grondige kosten-baten analyse gemaakt van het topvoetbal? Met name dan de financiële kant uitgezet tegen de maatschappelijke kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:35
Er zijn al zoveel grenzen bereikt, overschreden is een betere term. Het gaat in cycli, de ene periode is het wat rustiger, dan laait het weer op.

Dat kan allerlei oorzaken hebben, maar uiteindelijk keert het in wat voor vorm dan ook weer terug. In Geezers need excitement , brachten the Streetz het al eens treffend.

Er is nooit verder doorgebouwd op maatregelen, of de handhaving schoot te kort.

Maar er zijn wel degelijk een hoop zaken verbeterd. Alleen is het lastig compleet uit te bannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-06 22:09
Joris748 schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:17:

[...]

Het supporterscollectief <> PEC, weet niet waar de club het voor deze 'supporters' heeft opgenomen? Ik was er overigens bij. Toen ik terug naar m'n bus liep, zag ik wat stoere jongetjes (die ik een jaar of 16-20 schat) met capuchons de andere kant op rennen. Ik ga vaker naar uitwedstrijden en in 9 van de 10 gevallen is het ook die leeftijdscategorie die zich niet weet te gedragen. Denk dat de problemen groter zijn dan enkel voetbal: https://www.destentor.nl/...rantie-neemt-af~aca39929/

Bijzonder dat er maar één iemand opgepakt is en de rest vrolijk weer in de bus kon gaan zitten. Daders oppakken en de komende jaren niet meer in het stadion toelaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tristan
Feyenoord kwam vanavond op het veld met het volgende shirt

Afbeeldingslocatie: https://1908.nl/imagecache/fit/uploads/2023/04/shirtverstand.jpeg?size=16x9-2k&encoding=webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Superkiwi schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:34:
[...]

Dus je staat daar (net als vele anderen) als volwassen vent een kereltje van 18-22 jaar voor van alles en nog wat uit te maken, misschien niet alleen in woord maar ook in gebaar (alleen verbaal is het vrijwel nooit), omdat het "gewoon moet kunnen"? Daar gaat het al mis imo. Het hoort er niet bij en het hoort ook niet in het voetbal thuis. Het woord supporter zegt het al: je moet supporteren. Voor je eigen club dus.

Wat mij betreft mag je als supportersgroepen liederen over en weer zingen maar je gaat geen spelers van de tegenstander uitschelden of op een andere manier bejegenen, dat gaat te ver. Maar dat is mijn mening.
Iedereen mag zijn mening hebben over dit onderwerp. :) Alleen geen woorden in mijn mond leggen. Dat ik het als fanatieke supporter geen probleem vind dat je verbaal en met gebaren de tegenstander mag uitdagen in het stadion, wil niet zeggen dat ik dit zelf ook bezig. Ik ben inderdaad meer van mijn eigen club aanmoedigen en lach meestal om pogingen van de andere supporters om ons uit de tent te lokken. In 99 van de 100 gevallen kan je toch geen gevolg geven aan de verzoeken van de andere zijde. :*) Ik ben 100% tegen fysiek geweld en het gooien van objecten naar speler of op het veld. Dat heeft totaal geen nut en werkt juist averechts.

In de laatste wedstrijd van Van Bommel als speler bij een wedstrijd van mijn team, werd hij de hele wedstrijd verbaal belaagd door de supporters. Toen we doorhadden dat het effect had, ging het nog veel harder en resulteerde in Van Bommel die een rode kaart pakte. Hij liet zich als speler totaal uit de tent lokken. Dit gebeurt heel erg zelden, maar als je met zingen een tegenstander van zijn stuk kan brengen, zal dat niet worden nagelaten. En daar mag je tegen zijn, voor mij is dat ook de charme van het spel. Zolang het maar niet racistisch is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De één noemt het charme, ik noem het onsportief. :)
Dat gevoel had ik ook in mijn achterhoofd toen ik die column in de krant tegen kwam. Er zijn veel ouders die graag een kind mee zouden willen nemen maar daar nogal terughoudend in zijn vanwege de sfeer, maar de kinderen van de ouders die verantwoordelijk zijn voor die sfeer krijgen het gewoon vanuit huis al mee dus voor die groep zal dat weinig rem betekenen.
Sterker nog, voor veel Echte SupportersTM is al dat 'bioscooppubliek' stadionvervuiling en zou gewoon weg moeten blijven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

thunder8 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:56:
[...]

Iedereen mag zijn mening hebben over dit onderwerp. :) Alleen geen woorden in mijn mond leggen. Dat ik het als fanatieke supporter geen probleem vind dat je verbaal en met gebaren de tegenstander mag uitdagen in het stadion, wil niet zeggen dat ik dit zelf ook bezig. Ik ben inderdaad meer van mijn eigen club aanmoedigen en lach meestal om pogingen van de andere supporters om ons uit de tent te lokken. In 99 van de 100 gevallen kan je toch geen gevolg geven aan de verzoeken van de andere zijde. :*) Ik ben 100% tegen fysiek geweld en het gooien van objecten naar speler of op het veld. Dat heeft totaal geen nut en werkt juist averechts.

In de laatste wedstrijd van Van Bommel als speler bij een wedstrijd van mijn team, werd hij de hele wedstrijd verbaal belaagd door de supporters. Toen we doorhadden dat het effect had, ging het nog veel harder en resulteerde in Van Bommel die een rode kaart pakte. Hij liet zich als speler totaal uit de tent lokken. Dit gebeurt heel erg zelden, maar als je met zingen een tegenstander van zijn stuk kan brengen, zal dat niet worden nagelaten. En daar mag je tegen zijn, voor mij is dat ook de charme van het spel. Zolang het maar niet racistisch is.
Waar leg je dan de grens tussen 'verantwoord jennen' (...) en laaghartig (racistisch, discriminerend) schelden?

Gewoon helemaal niet doen lijkt me veel en veel beter. En dat zal op zich ook iedereen wel snappen.

Maar gewoon niet doen lijkt dus geen optie? Want ik merk bijvoorbeeld dat het prima lijkt wanneer het een speler van de tegenstander betreft, maar klote / slecht gedrag wanneer het een 'eigen' speler overkomt?

En jennen, zuigen op het veld? Die actie van Tadic tegen Kökçu, zijn geloof belachelijk maken? (ja, dat was echt wel duidelijk)

Xavi Simons liedjes over 'homo' toezingen? De tegenstander, scheidsrechter of het publiek van de tegenstander daarvan toezingen met 'homo', of 'iets met zijn moeder'? Een speler om zijn huidskleur of afkomst toezingen is kennelijk een brug te ver, maar dit kan dan wel?

Als scheidsrechterskorps en de daarboven hangende organisatie (KNVB, UEFA, FIFA) zou ik dat ook helemaal uit willen bannen. Waarom? Nou, omdat 'de grens' niet bestaat. De één kookt over wanneer je zijn geaardheid bespot, de ander om zijn geloof of 'mannelijkheid', of wat dan nog.

De actie van die Belgische speler Staelens op het WK 1998 tegen Kluivert, die daarna (terecht) met rood van het veld moest om een beuk tegen Staelens, omdat hij hem impliciet uitmaakte voor moordenaar...

Het is nooit geoorloofd, tenzij het je toevallig 'sportief' (o ja?) goed uitkomt?

Nee. Het zou nooit en te nimmer moeten gebeuren. Bandjes dragen met 'respect' en dan je zo gedragen tegen de tegenstander? Lekker sportief en respectvol dan.

Dit soort acties zou altijd bestraft moeten worden. Aanvoerders die het doen, zouden hun band moeten inleveren.

Sport, sportiviteit, bestaat bij de gratie van respect voor elkaar.

Anders wordt het, conform het gezegde van Michels inderdaad snel 'oorlog'.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 13:41

Typhone

Who Dares Wins

Iedereen weet de oplossing wel denk ik maar niemand durft deze uit te spreken:
ALCOHOLVERBOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:30:
ALCOHOLVERBOD
Totaal geen nut, want dan gaat men van te voren "indrinken". En dan komen ze alsnog aangeschoten bij het stadion. En als je fakkels en andere zooi mee kan smokkelen het stadion in, dan lukt dat ook wel met drank, ondanks het fouilleren.
Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:29:
[...]

Waar leg je dan de grens tussen 'verantwoord jennen' (...) en laaghartig (racistisch, discriminerend) schelden?

Gewoon helemaal niet doen lijkt me veel en veel beter. En dat zal op zich ook iedereen wel snappen.

Maar gewoon niet doen lijkt dus geen optie? Want ik merk bijvoorbeeld dat het prima lijkt wanneer het een speler van de tegenstander betreft, maar klote / slecht gedrag wanneer het een 'eigen' speler overkomt?

En jennen, zuigen op het veld? Die actie van Tadic tegen Kökçu, zijn geloof belachelijk maken? (ja, dat was echt wel duidelijk)

Xavi Simons liedjes over 'homo' toezingen? De tegenstander, scheidsrechter of het publiek van de tegenstander daarvan toezingen met 'homo', of 'iets met zijn moeder'? Een speler om zijn huidskleur of afkomst toezingen is kennelijk een brug te ver, maar dit kan dan wel?

Als scheidsrechterskorps en de daarboven hangende organisatie (KNVB, UEFA, FIFA) zou ik dat ook helemaal uit willen bannen. Waarom? Nou, omdat 'de grens' niet bestaat. De één kookt over wanneer je zijn geaardheid bespot, de ander om zijn geloof of 'mannelijkheid', of wat dan nog.

De actie van die Belgische speler Staelens op het WK 1998 tegen Kluivert, die daarna (terecht) met rood van het veld moest om een beuk tegen Staelens, omdat hij hem impliciet uitmaakte voor moordenaar...

Het is nooit geoorloofd, tenzij het je toevallig 'sportief' (o ja?) goed uitkomt?

Nee. Het zou nooit en te nimmer moeten gebeuren. Bandjes dragen met 'respect' en dan je zo gedragen tegen de tegenstander? Lekker sportief en respectvol dan.

Dit soort acties zou altijd bestraft moeten worden. Aanvoerders die het doen, zouden hun band moeten inleveren.

Sport, sportiviteit, bestaat bij de gratie van respect voor elkaar.

Anders wordt het, conform het gezegde van Michels inderdaad snel 'oorlog'.
Het is nog steeds, zover ik weet een vrij land en hebben we vrijheid van meningsuiting. Dus dit verbieden zal erg moeilijk gaan. Tenzij het om racistische leuzen gaat, wat nu ook al verboden is. Woordpolitie hoort niet thuis in de stadions en ook niet daar buiten.

Voor de mensen die met kinderen naar het stadion willen, dat kan in vele gevallen ook gewoon. Vele clubs hebben kind-ouder vakken, waar je dan zelfs met korting kan zitten, ver van de fanatieke support af. En op de normale vakken kan dat in vele gevallen ook. De enige wedstrijden die je als ouder misschien zou moeten mijden zijn de derby's. Daar zijn de gemoederen vaak al wat opvliegender.

Heel veel mensen lezen alleen wat er in de media staat en zijn zelf nog nooit in een stadion geweest. De media klopt ook niet altijd, kloppen verhalen met enige regelmaat ook flink op, het is overal gewoon veilig om naar een wedstrijd te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
thunder8 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:58:
[...]

Totaal geen nut, want dan gaat men van te voren "indrinken". En dan komen ze alsnog aangeschoten bij het stadion.
Iedereen bij de poorten laten blazen op promillage. B)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Totaal geen nut, want dan gaat men van te voren "indrinken". En dan komen ze alsnog aangeschoten bij het stadion. En als je fakkels en andere zooi mee kan smokkelen het stadion in, dan lukt dat ook wel met drank, ondanks het fouilleren.
Totdat er eens gehandhaafd gaat worden. Dat is de typische Nederlandse redenatie van 'we doen het niet want het is niet te handhaven'. Doe het maar eens wel. Het probleem ligt hem in het constante niet handhaven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

[...]

Het is nog steeds, zover ik weet een vrij land en hebben we vrijheid van meningsuiting. Dus dit verbieden zal erg moeilijk gaan. Tenzij het om racistische leuzen gaat, wat nu ook al verboden is. Woordpolitie hoort niet thuis in de stadions en ook niet daar buiten.

Voor de mensen die met kinderen naar het stadion willen, dat kan in vele gevallen ook gewoon. Vele clubs hebben kind-ouder vakken, waar je dan zelfs met korting kan zitten, ver van de fanatieke support af. En op de normale vakken kan dat in vele gevallen ook. De enige wedstrijden die je als ouder misschien zou moeten mijden zijn de derby's. Daar zijn de gemoederen vaak al wat opvliegender.

Heel veel mensen lezen alleen wat er in de media staat en zijn zelf nog nooit in een stadion geweest. De media klopt ook niet altijd, kloppen verhalen met enige regelmaat ook flink op, het is overal gewoon veilig om naar een wedstrijd te gaan.
Ik heb de nodige stadionervaring, en dan vooral ook in de wat bedaardere vakken, maar daar kun je prima horen wat vanuit de vakken met 'doorgesnoven idioten' wordt geroepen.

Bij Sparta valt het alleszins mee, zelfs bij derby's. Excelsior ook wel. Maar bij PSV, ADO en in de Kuip vond ik het al een stuk minder aangenaam op de diverse tribunes, zelfs tijdens vriendschappelijke potjes was het af en toe raak.

Dieptepunten: meerdere keren ADO-Ajax, ADO-PSV, waar ik ooit per abuis op 'midden-noord' terecht kwam, met mijn zoon (toen nog maar 10 of zo). Oerwoudgeluiden, scheldkannonades over de scheids, de grensrechter, de tegenstander, etc.

Het. Is. Nooit. Oké.

Waarom in plaats van je eigen team aanmoedigen dat zuigende tegenstander omlaag halen?

Het vliesdunje laagje 'beschaving' (indien überhaupt al aanwezig) is er in Nederland vlot vanaf, zal ik je zeggen.

Het spottende massaal de tegenstander toezingen, zingen zoals in (bijv.) het VK veel gebeurt, dat vind ik zeker gepast, maar de echte agressie: dat heeft geen enkele plaats in een stadion.

Het 'brood en spelen'-effect (laat bendes elkaar maar in het stadion treffen, dan doen ze het niet ergens anders) heeft dit opgeleverd. Daar mag iedereen notie van nemen, maar enige hand in eigen boezem, dat zie ik zelden tot nooit.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Tristan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:04:
[...]

Iedereen bij de poorten laten blazen op promillage. B)
Leuk bedacht, maar is niet toegestaan ivm privacy en daar wordt zwaar aan getild.
Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:07:
[...]

Totdat er eens gehandhaafd gaat worden. Dat is de typische Nederlandse redenatie van 'we doen het niet want het is niet te handhaven'. Doe het maar eens wel. Het probleem ligt hem in het constante niet handhaven.
Hoe zie je dat voor je? Iedereen (10-50.000 bezoekers per wedstrijd) naakt strippen bij binnenkomst van een stadion? Of misschien ook nog even een rectaal onderzoek? 8)7 Daar waar veel mensen samen komen, daar worden goederen meegesmokkeld. Of dat nu een stadion is, een danceevent of iets anders, illegale goederen komen binnen, tenzij je zeer rigoreus iedereen zou laten strippen tot op de huid. Dat is niet alleen niet toegestaan, ook is dat qua tijd en binnenlaten van alle bezoeker ook niet te doen.
Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:11:
[...]

Ik heb de nodige stadionervaring, en dan vooral ook in de wat bedaardere vakken, maar daar kun je prima horen wat vanuit de vakken met 'doorgesnoven idioten' wordt geroepen.

Bij Sparta valt het alleszins mee, zelfs bij derby's. Excelsior ook wel. Maar bij PSV, ADO en in de Kuip vond ik het al een stuk minder aangenaam op de diverse tribunes, zelfs tijdens vriendschappelijke potjes was het af en toe raak.

Dieptepunten: meerdere keren ADO-Ajax, ADO-PSV, waar ik ooit per abuis op 'midden-noord' terecht kwam, met mijn zoon (toen nog maar 10 of zo). Oerwoudgeluiden, scheldkannonades over de scheids, de lijnrechter, de tegenstander, etc.

Het. Is. Nooit. Oké.

Waarom in plaats van je eigen team aanmoedigen dat zuigende tegenstander omlaag halen?

Het vliesdunje laagje 'beschaving' (indien überhaupt al aanwezig) is er in Nederland vlot vanaf, zal ik je zeggen.

Het spottende massaal de tegenstander toezingen, zingen zoals in (bijv.) het VK veel gebeurt, dat vind ik zeker gepast, maar de echte agressie: dat heeft geen enkele plaats in een stadion.

Het 'brood en spelen'-effect (laat bendes elkaar maar in het stadion treffen, dan doen ze het niet ergens anders) heeft dit opgeleverd. Daar mag iedereen notie van nemen, maar enige hand in eigen boezem, dat zie ik zelden tot nooit.
Ik blijf mij niet herhalen. Oerwoudgeluiden en racistische uitingen zijn gewoon al strafbaar en hoort sowieso al de wedstrijd gestaakt te worden. Jij mag vinden dat niets ok is, ik heb geen wens om terug te gaan naar een tijd dat als je iemand voor schavuit uit maakt, dat je met pek en veren het stadion uitgejaagd moet worden. Daar verschillen we van mening en kunnen we ook concluderen dat je hier nooit een overeenkomst gaat vinden.(agree to disagree) Ik vind het ook niet ok dat er met kanker wordt gescholden en dat is iets wat je bij sommige teams (Feyenoord en ADO o.a.) veelvuldig hoort. Die zijn het weer niet met mij eens dat dat niet ok is. Je gaat geen consensus vinden waar iedereen zich in kan vinden.

Er zijn duidelijke wettelijke grenzen en die kunnen gehandhaafd worden. Alles daar onder is open voor interpretatie, maar een consensus gaat er niet gevonden worden. En daar kan ieder voor zich uitmaken of het bezoeken van een dergelijk evenement iets voor jou is of niet. Als jij je niet prettig voelt bij wedstrijden van een lokale voetbalclub waarbij veel mensen hun emoties de vrije loop laten en soms dingen uitkramen die jij niet verdraagt, dan is dit misschien niet de sport voor jou om als bezoeker heen te gaan. Net als dat emotionele mensen met een grote bek niet gewenst zijn bij bijvoorbeeld een tenniswedstrijd. En geld is niet een graadmeter. F1 bezoekers zijn tegenwoordig ook veel emotioneler dan 20 jaar geleden en die tickets zijn verre van goedkoop, om nog maar even te zwijgen van de reis- en hotelkosten.

BTW echte hooligans komen zelden tot nooit nog in het stadion, want die spreken wel ergens anders af, met minder kans op cameratoezicht en zware boetes, stadionverboden en mogelijk celstraf. De meeste hooligans hebben sowieso al vaak jarenlange stadionverboden. Dat supportersgeweld met golven gaan, komt voornamelijk uit het feit dat er elke X jaar een nieuwe generatie wil opstaan om zich te laten gelden. Zodra die uitgedund zijn door stadionverboden en in sommige gevallen het beteren van hun leven, is het weer veel verder in check. En dat we hier nu zo een discussie voeren, komt omdat iemand een keer raak gooit, want als die aansteker mis was geweest, was deze hele discussie niet eens begonnen. En nee, nogmaals, het is niet ok met zaken te gooien naar het veld. Ook al is een speler/scheids een irritante "schavuit". ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

thunder8 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:01:
[...]

[...]

Hoe zie je dat voor je? Iedereen (10-50.000 bezoekers per wedstrijd) naakt strippen bij binnenkomst van een stadion? Of misschien ook nog even een rectaal onderzoek? 8)7 Daar waar veel mensen samen komen, daar worden goederen meegesmokkeld. Of dat nu een stadion is, een danceevent of iets anders, illegale goederen komen binnen, tenzij je zeer rigoreus iedereen zou laten strippen tot op de huid. Dat is niet alleen niet toegestaan, ook is dat qua tijd en binnenlaten van alle bezoeker ook niet te doen.
Een gemiddeld dance-event wordt beter gecheckt dan een voetbalwedstrijd. Hoe kom je erbij dat het niet toegestaan is om personen te checken? Als jij dat in de probleemgebieden laat instellen of opneemt in de regels met een APV is dat geen enkel probleem. Maar dan krijg je weer wat ik zei: moet er opeens gehandhaafd gaan worden en op dat niveau bij die groepen wil niemand daaraan.
Ergo geen handhaving is dit gejank blijven houden.

Denk jij dat er nog veel aanstekers gegooid worden als bij een eerstvolgende keer Feyenoord -10 punten krijgt bij een dergelijke overtreding? Dat gebeurt max 1x en daarna zul je dat niet meer zien. Het aantal bezoekers maakt geen drol uit hiervoor. Mensen leren zich maar aanpassen. 18 miljoen mensen riepen boeh en bah maar droegen uiteindelijk allemaal mondkapjes. Dus doe er iets aan in het voetbal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:17:
[...]

Een gemiddeld dance-event wordt beter gecheckt dan een voetbalwedstrijd. Hoe kom je erbij dat het niet toegestaan is om personen te checken? Als jij dat in de probleemgebieden laat instellen of opneemt in de regels met een APV is dat geen enkel probleem. Maar dan krijg je weer wat ik zei: moet er opeens gehandhaafd gaan worden en op dat niveau bij die groepen wil niemand daaraan.

Denk jij dat er nog veel aanstekers gegooid worden als bij een eerstvolgende keer Feyenoord -10 punten krijgt bij een dergelijke overtreding? Dat gebeurt max 1x en daarna zul je dat niet meer zien. Het aantal bezoekers maakt geen drol uit hiervoor. Mensen leren zich maar aanpassen. 18 miljoen mensen riepen boeh en bah maar droegen uiteindelijk allemaal mondkapjes. Dus doe er iets aan in het voetbal.
Het is gewoon kul, met een (hinder)verordening o.i.d kan de lokale 'driehoek' 100%-controles afdwingen.

Maar dat kun je alleen doen als dat consequent altijd en overal wordt gedaan. Oftewel: Voetbalwet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:28:
[...]

Het is gewoon kul, met een (hinder)verordening o.i.d kan de lokale 'driehoek' 100%-controles afdwingen.

Maar dat kun je alleen doen als dat consequent altijd en overal wordt gedaan. Oftewel: Voetbalwet.
Wordt hoog tijd dat we gaan lobbyen dan Ramzz! :)
Maar dan kom je op het volgende punt: politiek zeer gevoelig punt wat veel stemmen gaat kosten dus geen hond die zich eraan gaat branden natuurlijk. Problemen voor je uit schuiven (daar is de NL politiek goed in) is makkelijker dan oplossen.

[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 11-04-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:29:
[...]

Wordt hoog tijd dat we gaan lobbyen dan Ramzz! :)
Maar dan kom je op het volgende punt: politiek zeer gevoelig punt wat veel stemmen gaat kosten dus geen hond die zich eraan gaat branden natuurlijk. Problemen voor je uit schuiven (daar is de NL politiek goed in) is makkelijker dan oplossen.
Ook dat is kul.

De politiek moet hier gewoon als één man achter gaan staan, het is in niemands belang om hiermee te wachten.

De eventuele oppositie is ook mordicus tegen ongeregeldheden rondom voetbal.

Het is echt aan de regerende partijen om die rechtstreeks door alle Kamers te jagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:19:
Sterker nog, voor veel Echte SupportersTM is al dat 'bioscooppubliek' stadionvervuiling en zou gewoon weg moeten blijven.
Ik ben zowel in de Kuip, de Arena als de Euroborg uitgescholden voor nepsupporter en erger, terwijl ik businessseat of de meest rechtste Skybox zat.

Nou, klopt het in het geval van de Arena en Euroborg, dus ik riep maar niet terug dat ik er eigenlijk voor de tegenstander was :+ Maar het gevoel van veel van die mensen is inderdaad dat zij de club dragen en een ieder die gewoon rustig komt om voetbal te kijken een nepper is. Terwijl er voor die stoeltjes duizenden euro's naar de club stromen. Ik zit dan in de Arena met een vriend die >15.000,- per jaar overmaakt naar Ajax (3 seats + extra's) en dan te horen krijgt dat hij beter thuis kan kijken :')

Als die mensen nou eens zo assertief en mondig waren op hun werk, waren de salarissen onderin vast een stuk hoger :+

Maar goed, ik denk sowieso dat een probleem is dat VoetbalclubTM een onderdeel is van de identiteit van mensen. Dat het daadwerkelijk hun leven beheerst. Want op dat moment voel je je daadwerkelijk persoonlijk aangevallen als de wedstrijd mis gaat of een speler van de tegenstander 1 van jouw team loopt uit te dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:49:
[...]

Ook dat is kul.

De politiek moet hier gewoon als één man achter gaan staan, het is in niemands belang om hiermee te wachten.

Het is echt aan de regerende partijen om die rechtstreeks door alle Kamers te jagen.
En dat gaat niet gebeuren. Er zitten genoeg types in de kamer die verwachten electoraal garen te spinnen door tegen te zijn. Denk aan Baudet, Van Haga en Wilders c.s.

Die staan schuimbekkend voorop als de gewone man een pleziertje wordt afgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Rdeap schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:12:
Naar mijn mening moet je het publiek gewoon zichzelf laten managen.
Gewoon bij elk voorwerp op het veld / elk beledigend spreekkoor etc. etc. gewoon de wedstrijd stil leggen en het team/vak waaruit de oorzaak kwam die heeft per definitie verloren.

En ja, dat zal in het begin best leiden tot een concurrerende "supporter" die in het verkeerde vak gaat zitten.
Alleen als je dit consequent naleeft dan zal iedereen leren dat het beter is om die persoon die dreigt met iets te gaan gooien gewoon tegen te houden ongeacht of die persoon nou voor je eigen clubje is of niet.

[...]

Je begrijpt dat dit een eeuwige dooddoener is? Waarmee je in principe alles toestaat...

[...]

Een echte hooligan trekt zich absoluut niets aan van een stadionverbod hoor, ik ken meerdere mensen met (meerdere) stadionverboden, alleen die gaan nog steeds elke wedstrijd naar die stadions hoor en ze komen ook nog simpelweg binnen.
Zonder meldplicht is een stadionverbod kansloos.
Ja laten we vooral supporters elkaar laten managen, dat gaat ook iedereen toestaan en geen reden zijn voor massale vechtpartijen. 8)7 Dat kan in het gewone leven al niet, hoewel mensen grijpen op straat in als iemand iets doet wat niet mag, maar jij wil dan op de tribune op zeer smalle paadjes mensen elkaar laten corrigeren... Totaal verstoken van enig realisme.... 8)7

Ik sta helemaal niet alles toe, maar je leest alleen wat je wil lezen. Niet mijn woorden gaan verdraaien zoals het jou uitkomt. Het is geen dooddoener. Als je je niet thuis voelt op een tribune bij een voetbalwedstrijd, is het niet jouw ding. Niet erg, maar je kan niet verwachten dat de hele wereld zich aanpast om jou te behagen. Zijn genoeg dingen die ik wel interessant vind, maar waar ik mij niet thuis voel als bezoeker. Dan ga ik daar niet heen. En ik ben ook niet dusdanig belangrijk dat men zich naar mij moet schikken. Hoor bij de 99% van het klootjesvolk die geen reet te vertellen heeft. ;)
[...]

Geen enkele securitymedewerker heeft de bevoegdheid om je tot op je adams-/eva kostuum laten te strippen, ook niet bij dance events. En als je ziet hoeveel drugs alsnog op events aanwezig is, zie je dat daar ook, ondanks het strenge checken, genoeg binnen komt. Heb 20 jaar lang gefeest op allerlei dance events. Maar ook hier weer last van selectief lezen, nergens geef ik aan dat je niet gecontroleerd mag worden, alleen niet tot op het niveau dat je smokkel kan uitbannen. En blazen om alcohol te testen mag ook niet door een securitymedewerker gedaan worden.

Verder gaat de vergelijking van een dance event spaak op het feit dat een voetbalwedstrijd 2 uur duurt en iedereen voor aanvang binnen wil zijn. Een Dance event duurt vaak minimaal 10 uur en niet iedereen komt tegelijk om binnen te komen. Daar kan je dus controles langer uitsmeren om iedereen te controleren. Bij een voetbalwedstrijd is het ondoenlijk om mensen 3-4 uur van te voren al te laten binnenstromen, want je gaat gewoon in het laatste uur voor aanvang de massa krijgen. Zelfs de coronacheck vertraagde al dusdanig dat men al een uur eerder moest beginnen met inloop en nog waren mensen na aanvang wedstrijd pas op hun plek. En deze controle was misschien 10 seconden per pp extra werk. Grondig fouilleren kost veel meer tijd en dan nog zijn bepaalde stukken van het lichaam een no-go.

Uitbannen kan je niet en aanstekers zijn geen verboden goed om bij je te hebben. Roken is nog steeds niet verboden buiten stadions, dus kan je ook mensen niet verbieden om aanstekers bij zich te hebben. En wat ga je wel en niet toestaan om mee te nemen? Mag je nog wel een telefoon meenemen? Die komt harder aan dan een aansteker. (neem dan wel een oude telefoon mee die het niet meer doet) Portemonnee? Ik heb een hardwallet die ook harder aankomt dan een aansteker. Zooi plastic kaarten zonder naam erin en gooien maar.

Waar veel mensen samen komen, zullen ook minder vriendelijke mensen aanwezig zijn. Of dat nu in een stadion is, op een dance event of op een zaterdagavond in de binnenstad, altijd zijn er raddraaiers die het moeten verpesten voor anderen. We sluiten niet de hele binnenstad af om die raddraaiers te weren, we sluiten geen dance events voor wat idioten en we sluiten geen stadions voor een klein percentage aso's die hun emoties niet de baas zijn. We doen ons best om die sujetten te identificeren en te weren. Veel meer kan je niet doen, tenzij je echt naar een wereld wil met social credits en massale vestingen maken met controles en poortjes. En dan gaat het vast heel gezellig worden.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In Engeland werkt het anders best aardig. Plus het feit dat je daar als gemiddelde tokkie niet eens een kaartje kunt betalen dus zit je maar in de pub. :P

Het kan ook wel, je moet alleen wel zorgen dat je in het juiste vak zit, rondom het stadion even de juiste route lopen zodat je de Echte SupportersTM niet hoeft te doorkruisen en mocht je ze alsnog tegen komen bij de ingang dan moet je ze maar voor laten want anders heb je ruzie met je eigen 'medefans'.
Ja, strikt genomen kan je best met je koter naar een wedstrijd, maar het is lang niet altijd de sfeer waar je een kind graag een voorbeeld aan laat nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:49:
Ook dat is kul.

Nee dat is geen kul. Op dit moment is het civielrechtelijk ingericht. Ofwel daar hoeft niemand qua wetgeving of rechtspraak zijn handen aan te branden, het is gewoon zaak van de clubs.
Ga je dat aanpassen, wat uiteraard een goed idee is, dan is het ineens iets van een landelijk belang en valt het onder de gewone rechtspraak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 10:39
Er zijn in deze kwestie twee dingen die ik niet begrijp:
- voor clubs zijn thuiswedstrijden een zeer grote bron van inkomsten
- clubs zijn niet verantwoordelijk voor de veiligheid en daarbij horende kosten bij thuiswedstrijden

Dit gaat toch niet samen, er is veel druk op de politiek en politie etc die alles zogenaamd maar moeten oplossen zodat de clubs maar kunnen blijven verdienen?

Ik zou juist hierin een veel meer actieve rol van de clubs/knvb verwachten juist om hun belangen (en de normale supporters) te beschermen.

Wat mij betreft kan de politiek ook gewoon de stadiums dichtgooien totdat de clubs etc bereid zijn tot betere preventieve maatregelen of simpelweg een zeer groot deel van de maatschappelijke kosten op zich willen nemen.

De clubs spelen simpelweg slachtoffer omdat ze financieel afhankelijk zijn van inkomsten uit thuiswedstrijden. Dus dan mag de maatschappij het maar weer oplossen, bizar.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:30:
ALCOHOLVERBOD
Wat helpt dat tegen wit poeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Bossie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:29:
Er zijn in deze kwestie twee dingen die ik niet begrijp:
- voor clubs zijn thuiswedstrijden een zeer grote bron van inkomsten
- clubs zijn niet verantwoordelijk voor de veiligheid en daarbij horende kosten bij thuiswedstrijden

Dit gaat toch niet samen, er is veel druk op de politiek en politie etc die alles zogenaamd maar moeten oplossen zodat de clubs maar kunnen blijven verdienen?

Ik zou juist hierin een veel meer actieve rol van de clubs/knvb verwachten juist om hun belangen (en de normale supporters) te beschermen.

Wat mij betreft kan de politiek ook gewoon de stadiums dichtgooien totdat de clubs etc bereid zijn tot betere preventieve maatregelen of simpelweg een zeer groot deel van de maatschappelijke kosten op zich willen nemen.

De clubs spelen simpelweg slachtoffer omdat ze financieel afhankelijk zijn van inkomsten uit thuiswedstrijden. Dus dan mag de maatschappij het maar weer oplossen, bizar.
Fout. Binnen het stadion, is de club verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd en worden de problemen opgelost door de stewards en/of security. Buiten het stadion is het een zaak van de politie, aangezien die verantwoordelijk is voor de openbare orde. Buiten het stadion kan je ook lopen of aanwezig zijn, terwijl je niets met de club hebt of naar het voetbal gaat. Wat mensen daar uitvreten kan je als club weinig aan doen. Sommige stadions liggen ook midden in de stad. Als binnen het stadion iemand iets doet dat wettelijk niet door de beugel kan, dan kan politie worden gevraagd om te helpen of de persoon in kwestie overdragen aan de politie nadat deze is staande gehouden door stewards in combinatie met security. Stewards zijn vaak vrijwilligers die een minimale beloning hiervoor krijgen. Security wordt extern ingehuurd en kost al heel veel geld.

De politieinzet in en rondom wedstrijden in de eredivisie waren tot de coronaperiode al flink afgenomen in manuren. Ik heb nog geen cijfers gezien van de inzet na corona. Moderne stadions zijn ook veel beter ontworpen om uit- en thuissupporters gescheiden te houden. In de meeste gevallen gaat dat ook goed, helaas soms niet. Wat dat aangaat, waren we al behoorlijk goed op weg om de maatschappij minder te belasten met inzet van algemene middelen rondom voetbal.

Niet alleen de voetbalbedrijven zelf verdienen veel geld, maar ook de hele leveranciersketens eromheen. Heel veel mensen zijn qua werk afhankelijk van voetbalbedrijf NL. Horeca, bierbrouwers, frisdrankleveranciers, security, schoonmaakdiensten, verkeersregelaars, facilitaire medewerkers, grasboeren, enz enz. Heel veel geld stroomt de lokale economie weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:41:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://alcoholsecurity.nl/wp-content/uploads/2017/04/111-Drugshond-website-e1493480934657.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:41:
[...]

Atoombom op Colombia?
Grapje natuurlijk, maar geen idee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 10:39
thunder8 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:43:
[...]

Fout. Binnen het stadion, is de club verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd en worden de problemen opgelost door de stewards en/of security. Buiten het stadion is het een zaak van de politie, aangezien die verantwoordelijk is voor de openbare orde. Buiten het stadion kan je ook lopen of aanwezig zijn, terwijl je niets met de club hebt of naar het voetbal gaat. Wat mensen daar uitvreten kan je als club weinig aan doen. Sommige stadions liggen ook midden in de stad. Als binnen het stadion iemand iets doet dat wettelijk niet door de beugel kan, dan kan politie worden gevraagd om te helpen of de persoon in kwestie overdragen aan de politie nadat deze is staande gehouden door stewards in combinatie met security. Stewards zijn vaak vrijwilligers die een minimale beloning hiervoor krijgen. Security wordt extern ingehuurd en kost al heel veel geld.

De politieinzet in en rondom wedstrijden in de eredivisie waren tot de coronaperiode al flink afgenomen in manuren. Ik heb nog geen cijfers gezien van de inzet na corona. Moderne stadions zijn ook veel beter ontworpen om uit- en thuissupporters gescheiden te houden. In de meeste gevallen gaat dat ook goed, helaas soms niet. Wat dat aangaat, waren we al behoorlijk goed op weg om de maatschappij minder te belasten met inzet van algemene middelen rondom voetbal.

Niet alleen de voetbalbedrijven zelf verdienen veel geld, maar ook de hele leveranciersketens eromheen. Heel veel mensen zijn qua werk afhankelijk van voetbalbedrijf NL. Horeca, bierbrouwers, frisdrankleveranciers, security, schoonmaakdiensten, verkeersregelaars, facilitaire medewerkers, grasboeren, enz enz. Heel veel geld stroomt de lokale economie weer in.
Dus? Dat zou toch nog meer motivatie moeten zijn voor de clubs om het simpelweg beter aan te pakken om deze inkomstenbron te veilig te stellen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@thunder8
Je blijft maar praten vanuit beperkingen en alles in de hoek kegelen als onzin.
Als binnen het stadion iets gebeurt wat wettelijk niet toegestaan is, is de club helemaal niet verantwoordelijk maar gewoon de politie. Dat de politie niets doet of actief in het stadion is (maar stewards) is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:29:
Die actie van Tadic tegen Kökçu, zijn geloof belachelijk maken? (ja, dat was echt wel duidelijk)
Joh, het maakt je verhaal niet sterker door dit maar te blijven herhalen. Beide (!) spelers hebben een andere lezing. Hoezo stel jij dan dat het anders is? Ik kan dit niet anders dan opvatten als stemmingmakerij.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ephymerous schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:56:
[...]

Joh, het maakt je verhaal niet sterker door dit maar te blijven herhalen. Beide (!) spelers hebben een andere lezing. Hoezo stel jij dan dat het anders is? Ik kan dit niet anders dan opvatten als stemmingmakerij.
IFTFY.

Joh, het maakt je verhaal niet sterker door dit maar te blijven bagatelliseren. Beide (!) spelers hebben een andere lezing, maar lieten op het veld beide, als aanvoerders, nogal respectloos, agressief, betreurenswaardig en beschamend gedrag zien. Hoezo stel jij dan dat het anders is? Ik kan dit niet anders dan opvatten als stemmingmakerij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:03:
[...]

IFTFY.

Joh, het maakt je verhaal niet sterker door dit maar te blijven bagatelliseren. Beide (!) spelers hebben een andere lezing, maar lieten op het veld beide, als aanvoerders, nogal respectloos, agressief, betreurenswaardig en beschamend gedrag zien. Hoezo stel jij dan dat het anders is? Ik kan dit niet anders dan opvatten als stemmingmakerij.
Het is niet oke wat je doet. Ik heb het over het beledigen van het geloof en dat begrijp je prima. Ik quote dat specifiek en dat is door beide spelers ontkend. Wat is je intentie? Meneer de wijsneus spelen? De gelegenheid aangrijpen om Tadic in een slecht daglicht te plaatsen? Enlighten us!

Ja spelers laten zich respectloos zien. Iedere wedstrijd weer, daar kan je van alles van vinden. Het maar blijven herhalen dat Tadic het geloof van Kockcu belachelijk maakt is niets anders dan een onwaarheid verkondigen.

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 11-04-2023 15:23 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:32

JT

VETAK y0

thunder8 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:15:
[...]
[...]

Geen enkele securitymedewerker heeft de bevoegdheid om je tot op je adams-/eva kostuum laten te strippen, ook niet bij dance events. En als je ziet hoeveel drugs alsnog op events aanwezig is, zie je dat daar ook, ondanks het strenge checken, genoeg binnen komt. Heb 20 jaar lang gefeest op allerlei dance events. Maar ook hier weer last van selectief lezen, nergens geef ik aan dat je niet gecontroleerd mag worden, alleen niet tot op het niveau dat je smokkel kan uitbannen. En blazen om alcohol te testen mag ook niet door een securitymedewerker gedaan worden.
Waarom zou laten blazen niet door een beveiligingsmedewerker gedaan mogen worden? Je betreedt een privéterrein, daar kun je een huisreglement aan koppelen dat stelt dat je geen of max x promillage aan alcohol in je bloed mag zitten, te controleren met een blaastest. Ben je het daar niet mee eens, helemaal prima. Het is niet verplicht. Maar het is ook niet verplicht voor de organisator om jou binnen te laten als jij besluit om je niet aan de regels van het evenement te houden.
Waar veel mensen samen komen, zullen ook minder vriendelijke mensen aanwezig zijn. Of dat nu in een stadion is, op een dance event of op een zaterdagavond in de binnenstad, altijd zijn er raddraaiers die het moeten verpesten voor anderen. We sluiten niet de hele binnenstad af om die raddraaiers te weren, we sluiten geen dance events voor wat idioten en we sluiten geen stadions voor een klein percentage aso's die hun emoties niet de baas zijn. We doen ons best om die sujetten te identificeren en te weren. Veel meer kan je niet doen, tenzij je echt naar een wereld wil met social credits en massale vestingen maken met controles en poortjes. En dan gaat het vast heel gezellig worden.... :X
Wat ik wel treffend vond is wat een politiechef ofzo zei laatst in volgens mij Op1, namelijk dat het hypocriet is want als een festival herhaaldelijk zulke incidenten zou kennen dan zou het niet meer toegestaan worden. Maar bij voetbal kan alles. Ik ben het in ieder geval deels met je eens dat je nooit alles buiten gaat houden. Alleen wat er gebeurt bij voetbalwedstrijden...ik heb zelf ook wel een aantal festivals en houseparties bezocht en dat is echt even andere koek dan voetbal, zoals je zelf ook zult weten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:37:

Waarom zou laten blazen niet door een beveiligingsmedewerker gedaan mogen worden? Je betreedt een privéterrein, daar kun je een huisreglement aan koppelen dat stelt dat je geen of max x promillage aan alcohol in je bloed mag zitten, te controleren met een blaastest. Ben je het daar niet mee eens, helemaal prima. Het is niet verplicht. Maar het is ook niet verplicht voor de organisator om jou binnen te laten als jij besluit om je niet aan de regels van het evenement te houden.
En dan wil je iedereen de dag vantevoren vast laten aansluiten in de rij, om iedereen op tijd in het stadion te kunnen laten voordat de wedstrijd begint? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:48:
[...]

En dan wil je iedereen de dag vantevoren vast laten aansluiten in de rij, om iedereen op tijd in het stadion te kunnen laten voordat de wedstrijd begint? ;)
Je kunt het erover hebben of dit de problemen zou voorkomen of zelfs mee experimenteren om te zien of je de juiste weg in slaat. Of het nog hebben over de uitvoering (alleen elke 3e persoon laten blazen bijvoorbeeld). Maar als dit de oplossing zou zijn voor 80% van de problemen, dan kan het toch niet zo zijn dat we zeggen van "ja maar dat kost teveel tijd dus we accepteren de problemen en spreken er vooral schande van"?

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 11-04-2023 20:11 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:07:
[...]

Je kunt het erover hebben of dit de problemen zou voorkomen of zelfs mee experimenteren om te zien of je de juiste weg in slaat. Of het nog hebben over de uitvoering (alleen elke 3e persoon laten blazen bijvoorbeeld). Maar als dit de oplossing zou zijn voor 80% van de problemen, dan kan het toch niet zo zijn dat we zeggen van "ja maar dat kost teveel tijd dus we accepteren de problemen en spreken er vooral schande van"?
Alleen is het geen oplossing voor 80% van de problemen, of 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:11

Superkiwi

Hoi doei

JT schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:37:
[...]
Wat ik wel treffend vond is wat een politiechef ofzo zei laatst in volgens mij Op1, namelijk dat het hypocriet is want als een festival herhaaldelijk zulke incidenten zou kennen dan zou het niet meer toegestaan worden.
Dat soort praatjes klinken leuk maar slaan kant nog wal imo. Een festival en haar publiek is heel iets anders dan voetbal en haar publiek.
Op een festival worden geen aanstekers gegooid naar de DJ (hooguit dat een slechte zanger/rapper bier naar zijn hoofd krijgt en zelf besluit het optreden te staken), heerst er geen agressieve sfeer als gevolg van haat jegens de tegenpartij, wordt er niemand opgehitst door provocerend gedrag op het podium etc.
Waarom niet? Op een festival komt iedereen kijken naar de band die hij/zij leuk vindt om te horen, waardoor er geen tweestrijd gaande is. Iedereen komt voor hetzelfde. Je zult op een festival niet gauw netten opgehangen zien worden. Tenzij je als Blues Brothers gaat optreden in een schimmig café terwijl het publiek The Good Ol Boys verwacht, maar dat terzijde.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2023 20:44 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:30:
[...]

Alleen is het geen oplossing voor 80% van de problemen, of 50%.
Dat ga ik niet beamen, wel dat dit een ander argument is om het niet te doen dan wat je eerder aanhaalde ;)
Superkiwi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:40:
[...]

Dat soort praatjes klinken leuk maar slaan kant nog wal imo. Een festival en haar publiek is heel iets anders dan voetbal en haar publiek.
Op een festival worden geen aanstekers gegooid naar de DJ (hooguit dat een slechte zanger/rapper bier naar zijn hoofd krijgt en zelf besluit het optreden te staken), heerst er geen agressieve sfeer als gevolg van haat jegens de tegenpartij, wordt er niemand opgehitst door provocerend gedrag op het podium etc.
Waarom niet? Op een festival komt iedereen kijken naar de band die hij/zij leuk vindt om te horen, waardoor er geen tweestrijd gaande is. Iedereen komt voor hetzelfde. Je zult op een festival niet gauw netten opgehangen zien worden. Tenzij je als Blues Brothers gaat optreden in een schimmig café terwijl het publiek The Good Ol Boys verwacht, maar dat terzijde.
Slaan kant noch wal? Jij vertaalt precies waarom het op festivals en houseparties beter gaat, dat zegt toch niks over de twee maten waarmee gemeten wordt? Ik weet uit ervaring dat de sfeer veel beter is maar als het wél fout gaat dan is het exit festival/houseparty, al dan niet na een tweede of derde keer. En terecht. En dan is het inderdaad hypocriet dat het in het voetbal wél zo door kan gaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:48:
[...]

Dan zijn ze tenminste wel nuchter. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:40:
heerst er geen agressieve sfeer als gevolg van haat jegens de tegenpartij,
Niet? Ooit eens per ongeluk zo'n doorgesnoven figuur aangetikt in het voorbij komen (arm tegen arm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:43:
[...]

Niet? Ooit eens per ongeluk zo'n doorgesnoven figuur aangetikt in het voorbij komen (arm tegen arm)?
Niemand zal beweren dat er op festival en houseparties niks gebeurt. Maar ik zou zeggen, kijk eens naar de omvang van aanwezige politie bij een groot festival/grote houseparty en bij een grote voetbalwedstrijd. Ik heb ook genoeg ervaringsdeskundigen gesproken die minder gelazer zien bij dergelijke evenementen dan uitgaansgebieden in grote steden. Laat staan bepaalde voetbalwedstrijden.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

JT schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:45:
[...]
Slaan kant noch wal?
[...]
maar als het wél fout gaat dan is het exit festival/houseparty, al dan niet na een tweede of derde keer.
Ik blijf erbij dat de vergelijking tussen een festival en voetbal compleet mank gaat.
Kun je me een festival noemen dat niet meer bestaat omwille van vergelijkbare incidenten? Ik kan er zo snel geen bedenken. Heeft de politiechef bij Op1 voorbeelden gegeven misschien? Die aflevering heb ik namelijk niet gezien.
Dat houseparties soms geen vervolg kennen ben ik wel bekend mee maar dat heeft dan meer te maken met geluidsoverlast, vergunningen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38
Superkiwi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:09:
[...]

Kun je me een festival noemen dat niet meer bestaat omwille van vergelijkbare incidenten?
Wikipedia: Project X Haren. Dat bestaat niet meer :+

De vergelijking tussen festivals en voetbal vind ik ook niet heel relevant. Onvergelijkbare situaties. De ongeregeldheden bij beide situaties moet je op hun merites beoordelen. Voor de situaties rondom het voetbal wordt wat mij betreft terecht nu aangegeven dat de maat vol is.

[ Voor 33% gewijzigd door bazzemans op 11-04-2023 22:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Ik blijf erbij dat de vergelijking tussen een festival en voetbal compleet mank gaat.
Kun je me een festival noemen dat niet meer bestaat omwille van vergelijkbare incidenten? Ik kan er zo snel geen bedenken. Heeft de politiechef bij Op1 voorbeelden gegeven misschien? Die aflevering heb ik namelijk niet gezien.
Dat houseparties soms geen vervolg kennen ben ik wel bekend mee maar dat heeft dan meer te maken met geluidsoverlast, vergunningen etc.
Ik zeg niet dát er 1 of meerdere feesten gecanceld zijn, de politiechef gaf alleen aan dat áls er dergelijke ongeregeldheden structureel zouden zijn het snel afgelopen zou zijn maar bij voetbal wordt het allemaal geaccepteerd. Dát vond hij hypocriet en daar ben ik het helemaal mee eens.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dan is zijn stelling toch nergens op gestoeld en berust deze louter op aannames?
Waar ik het overigens wel mee eens ben, hoewel je het niet in zulke bewoordingen zegt, is dat er in het voetbal buitengewoon veel geaccepteerd lijkt te worden, inclusief bijkomende maatschappelijke kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2023 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dus in Gent hebben ze nu chips op de bekers voor bier om te traceren wie ze gegooid hebben, het moet niet gekker worden. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:06:
Dus in Gent hebben ze nu chips op de bekers voor bier om te traceren wie ze gegooid hebben, het moet niet gekker worden. :D
Maar even een bron erbij, want ik dacht in eerste instantie dat het een broodje aap was :P
Bij AA Gent hebben ze een bijzondere manier gevonden om biergooiers te pakken. Door een bierbeker van chiptechnologie te voorzien kunnen daders makkelijk worden opgespoord. "Het zal gedaan zijn met het bier gooien naar spelers op het veld, want via die chip weten we de daders te vinden", zegt bedenker Rudi De Kerpel.
https://sportnieuws.nl/vo...biergooier-identificeren/

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat was met zeer gericht cameratoezicht ook wel te vinden geweest. En goedkoper! Haha wat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:23:
[...]

In Engeland werkt het anders best aardig. Plus het feit dat je daar als gemiddelde tokkie niet eens een kaartje kunt betalen dus zit je maar in de pub. :P

[...]

Het kan ook wel, je moet alleen wel zorgen dat je in het juiste vak zit, rondom het stadion even de juiste route lopen zodat je de Echte Supporters TM niet hoeft te doorkruisen en mocht je ze alsnog tegen komen bij de ingang dan moet je ze maar voor laten want anders heb je ruzie met je eigen 'medefans'.
Ja, strikt genomen kan je best met je koter naar een wedstrijd, maar het is lang niet altijd de sfeer waar je een kind graag een voorbeeld aan laat nemen.
Mijn korte ervaring met voetbal; ik heb 36 jaar lang een hekel gehad aan voetbal, exact om alle redenen die in dit topic genoemd worden. Afgelopen jaar 2 skybox stoelen gekocht en ik beleef er ontzettend veel plezier aan. Elke thuiswedstrijd samen met mijn vriendin onze club aanmoedigen, maar ik kan je vertellen dat ook in de skybox (waar een enkele stoel €3500 per jaar kost) het af en toe flink los gaat met het aanmoedigen, schelden, geef het een naam. De ondernemers, advocaten en notarissen in onze box doen net zo hard mee als de rest van de fans, enige grote verschil is dat er op geen enkele wijze fysieke acties zijn. Er wordt niet met bier gegooid, als er tegenstanders in onze box zitten dan worden ze niet belaagd, etc.

En wat je op tv ziet, dat is die kleine harde kern die alleen maar naar de wedstrijd komt voor fysiek contact, dat zijn zelfs de fans met een stadionverbod die gewoon buiten de hekken wachten tot de tegenstanders in beeld komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dat ene festival waarbij de politie zo erg in het nauw gedrongen werd dat er (waarschuwings) schoten gelost moesten worden? Jaar of 5-10 geleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:22:
[...]

Dat ene festival waarbij de politie zo erg in het nauw gedrongen werd dat er (waarschuwings) schoten gelost moesten worden? Jaar of 5-10 geleden?
Hoek van Holland... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

toolkist schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:22:
[...]

De organisator van dat festival is een kleine 2 jaar later zelf opgehouden te bestaan:
"De organisator van Sunset Grooves, evenementenbureau Tridee, diende een schadeclaim in tegen de gemeente Rotterdam, omdat de dreiging van grote onregelmatigheden vooraf bekend zou zijn geweest bij de politie en een belofte om de Mobiele Eenheid in te zetten niet zou zijn nagekomen. Hierbij verwezen zij onder meer naar het onderzoek van het COT. Op 17 januari 2011 maakte Tridee echter bekend, de schadeclaim in te trekken en tevens dat het bureau zou gaan ophouden te bestaan"

Bron: de uiteenzetting van dat festival op Wiki.
In berichtgeving in oa het Parool zie ik enkel verslag van gebeurtenissen, niet van de gevolgen.

Op NOS wordt gesteld dat Aboutaleb de 2 jaar daarop grote, gratis dancefeesten wil verbieden in Rotterdam. De gemeenteraad is het daar echter niet mee eens.

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

[...]

Onderschat zeker het gehalte voetbal fans onder de beveiliging niet. Die knijpen een oogje toe bij binnenkomst.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:59
Superkiwi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:41:
[...]

De organisator van dat festival is een kleine 2 jaar later zelf opgehouden te bestaan:
"De organisator van Sunset Grooves, evenementenbureau Tridee, diende een schadeclaim in tegen de gemeente Rotterdam, omdat de dreiging van grote onregelmatigheden vooraf bekend zou zijn geweest bij de politie en een belofte om de Mobiele Eenheid in te zetten niet zou zijn nagekomen. Hierbij verwezen zij onder meer naar het onderzoek van het COT. Op 17 januari 2011 maakte Tridee echter bekend, de schadeclaim in te trekken en tevens dat het bureau zou gaan ophouden te bestaan"

Bron: de uiteenzetting van dat festival op Wiki.
In berichtgeving in oa het Parool zie ik enkel verslag van gebeurtenissen, niet van de gevolgen.

Op NOS wordt gesteld dat Aboutaleb de 2 jaar daarop grote, gratis dancefeesten wil verbieden in Rotterdam. De gemeenteraad is het daar echter niet mee eens.
Grappig genoeg waren het volgens de wiki pagina wel de voetbalhooligans die de rellen hebben veroorzaakt.

Wat overigens niet nieuw is. Daarom zijn voetbalshirts op vrijwel alle dance evenementen verboden, omdat dit in het verleden meermaals tot problemen heeft geleid. In de tijd dat ik regelmatig naar festivals ging was er regelmatig voorafgaand aan een evenement een gerucht dat hooligans (meestal uit Rotterdam, want in regio Amsterdam) naar het evenement zouden komen om te rellen. Gelukkig heb ik niet meegemaakt dat dat ook daadwerkelijk tot grote problemen heeft geleid.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:09
Dat waren toch voetbal supporters.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gisteren in de NOS podcast trouwens dat 40% van de seizoenkaarthouders in NL HBO+ is opgeleid. Did not expect that!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:12:
[...]

Grappig genoeg waren het volgens de wiki pagina wel de voetbalhooligans die de rellen hebben veroorzaakt.

Wat overigens niet nieuw is. Daarom zijn voetbalshirts op vrijwel alle dance evenementen verboden, omdat dit in het verleden meermaals tot problemen heeft geleid. In de tijd dat ik regelmatig naar festivals ging was er regelmatig voorafgaand aan een evenement een gerucht dat hooligans (meestal uit Rotterdam, want in regio Amsterdam) naar het evenement zouden komen om te rellen. Gelukkig heb ik niet meegemaakt dat dat ook daadwerkelijk tot grote problemen heeft geleid.
Zelfs op paaspop.. mocht een keer het terrein niet op omdat ik een NL elftal shirt aan had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Malfunctions schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:12:
[...]

Wat overigens niet nieuw is. Daarom zijn voetbalshirts op vrijwel alle dance evenementen verboden, omdat dit in het verleden meermaals tot problemen heeft geleid. In de tijd dat ik regelmatig naar festivals ging was er regelmatig voorafgaand aan een evenement een gerucht dat hooligans (meestal uit Rotterdam, want in regio Amsterdam) naar het evenement zouden komen om te rellen.
Defcon 1 (die aan Almere strand) is er een paar keer gruwelijk hard op gegaan vanwege dat feit. Voetbalshirt hadden ze niet maar tattoo's wel. Werden op een later punt (zichtbaar en te groot) ook verbannen. Dat heb ik zowel gezien en later van bekenden ook gehoord dat het daar regelmatig los ging.
Maar de laatste jaren eigenlijk (pre corona bedoel ik dan) niets meer van vernomen of dat nog actueel is. Ik spreek over de periode 2004-2010.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Typhone schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:27:
Gisteren in de NOS podcast trouwens dat 40% van de seizoenkaarthouders in NL HBO+ is opgeleid. Did not expect that!
Maar ik geloof ook dat de echte relschoppers een minderheid zijn van het publiek :) Binnen die groep relschoppers zal het iets anders liggen dunkt mij...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JT schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:38:
[...]

Maar ik geloof ook dat de echte relschoppers een minderheid zijn van het publiek :) Binnen die groep relschoppers zal het iets anders liggen dunkt mij...
Dat zijn er maximaal 50-75.
Daaromheen zit een gigantische groep meelopers die zo niets doen maar wanneer er eenmaal groepsdynamiek gaat spelen dan wordt dat aantal vaak wel iets groter. Maar veel meer dan 1000 zijn er het nooit, bij geen enkele club in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

5 ME’ers met blijvende gehoorschade, net vrijgelaten en dan…………..3 jaar cel!

https://www.ad.nl/nederla...are-vuurwerkbom~a8d24096/

Het is beter dan niks, maar hier had best een wat stevigere straf op mogen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:12

Japser

Jeej!

dr.lowtune schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:46:

Het is beter dan niks, maar hier had best een wat stevigere straf op mogen staan.
Ter vergelijking, Rai Vloet krijgt 2.5 jaar voor het dronken besturen van een auto, overschrijding max snelheid en het doodrijden van een peuter.

Drie jaar cel is niet niks, heb het idee dat het de standaard is om maar te roepen dat de straf te laag is.

[ Voor 6% gewijzigd door Japser op 12-04-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Wat had je dan een toepasselijke straf gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 21:56

3 jaar cel is in Nederland een enorm zware straf. Voor moord krijg je netto niet veel meer dan dat.

De straf van Rai vloet is ook fors. Er zijn ook uitspraken gedaan wanneer iemand in beschonken toestand 3 gezinsleden doodgereden heeft en hij enkel een rijontzegging en werkstraf kreeg.. waarop de achtergebleven vader een stoel naar de rechter gooide en zelf vervolgd werd..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 06-06 15:16
JT schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat het je zal verbazen over de hoeveelheid hoger opgeleiden die tussen de echte relschoppers zitten, over het algemeen kom je al in aanraking met dit circuit voor je echt aan een opleiding begint en ga je als meeloper daar in mee (en dan ben je ineens een zelf een accountant die zondagsmiddags met bier aan het gooien is)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Pelox schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:38:
[...]

3 jaar cel is in Nederland een enorm zware straf. Voor moord krijg je netto niet veel meer dan dat.

De straf van Rai vloet is ook fors. Er zijn ook uitspraken gedaan wanneer iemand in beschonken toestand 3 gezinsleden doodgereden heeft en hij enkel een rijontzegging en werkstraf kreeg.. waarop de achtergebleven vader een stoel naar de rechter gooide en zelf vervolgd werd..
En even uitgaande dat deze gast een ontzettend domme oetlul is zonder verdere antecedenten bestaat de kans dat hij in de gevangenis met "echte criminelen" in aanraking komen. Ik vind het maar een lastig thema.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 21:56
ephymerous schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:46:
[...]

En even uitgaande dat deze gast een ontzettend domme oetlul is zonder verdere antecedenten bestaat de kans dat ze in de gevangenis met "echte criminelen" in aanraking komen. Ik vind het maar een lastig thema.
Ik ben btw voor keihard straffen. Dus +3 jaar is prima wat mij betreft.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 23:18

gws24

Thinking is hard!

ephymerous schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:46:
[...]

En even uitgaande dat deze gast een ontzettend domme oetlul is zonder verdere antecedenten bestaat de kans dat ze in de gevangenis met "echte criminelen" in aanraking komen. Ik vind het maar een lastig thema.
Iets zegt mij dat deze vent niet zonder antecedenten is, misschien geen officiële maar als ik de volgende dingen lees dan verwacht ik dat hij wel wat dingen op zijn kerfstok heeft:
Tijdens de behandeling van de zaak twee weken geleden bleek al dat er volop aanwijzingen zijn dat L. in het verleden in illegaal vuurwerk heeft gehandeld.
bron: https://www.parool.nl/ned...ooide-bij-arena~be1df058/
Volgens de aanklager heeft L. weliswaar bekend, maar heeft hij zich verder voortdurend 'berekenend' opgesteld. "Op verdiepende vragen komt geen antwoord. Als het moeilijk wordt, als het gaat over zijn rol en die van andere hooligans, dan blijven antwoorden uit. Ik weet niet of hij zijn lesje heeft geleerd. Hij behoort tot de ultra's, de groep die binnen de supportersschare van Ajax de meeste problemen veroorzaakt."
bron: https://www.rtlnieuws.nl/...r-ministerie-eis-doodslag

Deze quote uit hetzelfde artikel van rtlnieuws is trouwens ook erg, als zelfs politieagenten geen aangifte meer durven te doen tegen hooligans...
De verdachte Sohaib L. zou zich schuldig hebben gemaakt aan zware mishandeling van de vijf betrokken ME'ers en poging tot zware mishandeling van de stewards en beveiligers. Omdat volgens het OM geen van hen uit angst aangifte heeft durven doen, is onduidelijk gebleven hoeveel van hen gehoorschade hebben opgelopen.
edit: tenzij dit laatste stukje vooral over de stewards en beveiligers gaat, maar dan weet je ook meteen waarom dat vuurwerk steeds het stadion in blijft komen.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 12-04-2023 16:06 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

@Japser @Napo die agenten mogen wel mooi de rest van hun leven met gehoorschade lopen, als ze pech hebben met hevige tinnitus. Deze persoon krijgt 3 jaar cel waarvan hij er waarschijnlijk maar 2 hoeft te zitten.

Ik had een omgevingsverbod voor de Arena van een jaar of 5 er ook nog wel passend bij gevonden.

Mogelijk ligt het aan mij, maar ik denk niet dat je met dit soort straffen dit probleem aanpakt. Het feit dat Rai Vloet voor het doodrijden van een kind maar 2.5 jaar krijgt vind ik ook schrijnend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dr.lowtune schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:56:
@Japser @Napo die agenten mogen wel mooi de rest van hun leven met gehoorschade lopen, als ze pech hebben met hevige tinnitus. Deze persoon krijgt 3 jaar cel waarvan hij er waarschijnlijk maar 2 hoeft te zitten.

Ik had een omgevingsverbod voor de Arena van een jaar of 5 er ook nog wel passend bij gevonden.

Mogelijk ligt het aan mij, maar ik denk niet dat je met dit soort straffen dit probleem aanpakt. Het feit dat Rai Vloet voor het doodrijden van een kind maar 2.5 jaar krijgt vind ik ook schrijnend.
Voor 'dood door schuld' is dit toch best een stevige strafmaat (max. 2 jaar).

In dit geval zal een factor 'roekeloosheid' meegewogen zijn.

Wikipedia: Dood door schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:19:
[...]

Voor 'dood door schuld' is dit toch best een stevige strafmaat (max. 2 jaar).

In dit geval zal een factor 'roekeloosheid' meegewogen zijn.

Wikipedia: Dood door schuld
Roekeloosheid wegens veel veel veels te hard rijden, met alcohol achter het stuur, liegen over wie er reed... dan lijkt een half jaartje extra voor die extra componenten best mee te vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:02
https://www.nu.nl/voetbal...euwe-regels-gestaakt.html

De primeur voor Willem 2 en NAC...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Typhone schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:27:
Heb je gekeken wat een kaartje kost tegenwoordig, dan moet je wel een boven gemiddeld inkomen hebben of er veel bereid zijn voor op te offeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:27
Ben benieuwd wat de knvb zal beslissen. Dit als eindstand houden zou imho de beste beslissing zijn, dan krijgen deze 'fans' de deksel op de neus doordat ze hun eigen club genaaid hebben. Maar het zal wel 15 minuten spelen zonder publiek worden.... dan krijgt de knvb in ieder geval niet de zwarte piet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
stylezzz schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:25:
[...]

Ben benieuwd wat de knvb zal beslissen. Dit als eindstand houden zou imho de beste beslissing zijn, dan krijgen deze 'fans' de deksel op de neus doordat ze hun eigen club genaaid hebben. Maar het zal wel 15 minuten spelen zonder publiek worden.... dan krijgt de knvb in ieder geval niet de zwarte piet.
Resterende tijd uitspelen zonder publiek lijkt mij het eerlijkst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
stylezzz schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:25:
[...]

De oplossing is veel simpeler, de club waarvan de voetbalsupporters (de fans) spullen op het veld gooien verliezen automatisch de wedstrijd. Niks inhalen, of zonder publiek verder spelen.

De fans benadelen op deze manier direct hun eigen club. Doe dit 3 of 4 keer en eke voetbalsupporter denkt wel 3x na voordat die denkt spullen op het veld te moeten gooien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
CrazyFool schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:04:
[...]

De oplossing is veel simpeler, de club waarvan de voetbalsupporters (de fans) spullen op het veld gooien verliezen automatisch de wedstrijd. Niks inhalen, of zonder publiek verder spelen.

De fans benadelen op deze manier direct hun eigen club. Doe dit 3 of 4 keer en eke voetbalsupporter denkt wel 3x na voordat die denkt spullen op het veld te moeten gooien!
Zolang het nog steeds retesimpel is om als uitpubliek tussen het thuispubliek te zitten, lijkt me dit wat kort door de bocht - zet een groepje van 20 uitsupporters in het thuispubliek, laat ze wat zooi gooien en de thuisspelende ploeg verliest?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
LAD93 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:13:
[...]

Zolang het nog steeds retesimpel is om als uitpubliek tussen het thuispubliek te zitten, lijkt me dit wat kort door de bocht - zet een groepje van 20 uitsupporters in het thuispubliek, laat ze wat zooi gooien en de thuisspelende ploeg verliest?
Zolang je zelfs met een stadionverbod gewoon in het stadion kunt gaan zitten geeft het wel aan dat er ook een handhavingsprobleem is.

Maar serieus... ik hoop het niet, want het gaat de regels van het voetbalspel te boven. Maar misschien komen we wel in die situatie terecht? Hoe wil je anders deze groep beteugelen? Zelfs een potje matten met de me gaan ze niet uit de weg... dagje of nachtje zitten op het bureau? Heb je maandag tenminste wat te vertellen tegen je maten. Boetes? Van een kale kip....

Nee, misschien raken waar meest raakt. Hun eigen clubbie.... bungelt feyenoord volgend seizoen onderaan de eredivisie omdat hun eigen achterban achterlijk blijft doen? So be it, er zal dan een vorm van zelfregulatie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
CrazyFool schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:04:
[...]

Dit is geen oplossing, ik als feyenoord supporter koop dan bijwijze van een kaartje van ajax en ga dan tussen het thuispubliek zitten vervolgens gooi ik 2x wat op het veld.

Mooie manier om een wedstrijd van je directe tegenstander te saboteren >:)

Mijn oplossing zou zijn: resterende tijd uitspelen na staking, met de dan geldende tussenstand en zonder publiek. Eerst volgende wedstrijd het vak sluiten waar uit gegooid werd.
Water dicht zal het niet zijn maar iets anders kan ik niet bedenken.

Overal netten in stadions vind ik niks krijg ik jaren 90 gevoel van.. troosteloze stadions met hekken

[ Voor 19% gewijzigd door J0rdym23 op 15-04-2023 11:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
J0rdym23 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:41:
[...]

Dit is geen oplossing, ik als feyenoord supporter koop dan bijwijze van een kaartje van ajax en ga dan tussen het thuispubliek zitten vervolgens gooi ik 2x wat op het veld.

Mijn oplossing zou zijn: resterende tijd uitspelen na staking, met de dan geldende tussenstand en zonder publiek. Eerst volgende wedstrijd het vak sluiten waar uit gegooid werd.

Overal netten in stadions vind ik niks krijg ik jaren 90 gevoel van.. troosteloze stadions met hekken
Ik denk dat het wel redelijk bekend is welke figuren bij welke club horen. (Althans, de hardcore debielen) als jij bekend bent als feyenoord supporter en ineens in het ajax vak opduikt met fanshirt en de boel over de kling jaagt zijn we daar snel achter.... ;)

Die netten vind ik ook niks. Behalve sfeer verziekend is het ook een teken van machteloosheid.

[ Voor 4% gewijzigd door stylezzz op 15-04-2023 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
LAD93 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:13:
[...]

J0rdym23 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:41:
[...]

Kun je doen! Ja! Maar die 20 gasten die spullen op het veld hebben gegooid krijgen een levenslang stadion verbod. Desnoods met celstraffen er bij. Dat gebeurt een keer of 5 en de resterende supporters gaan wel nadenken of ze een jaar de bak in willen voor zoiets onbenulligs. Gewoon harder aanpakken die randdebielen.

Ik snap bv ook niet waarom het Engeland blijkbaar wel op een gentlemen’s manier kan… :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
CrazyFool schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:54:
[...]

[...]

Kun je doen! Ja! Maar die 20 gasten die spullen op het veld hebben gegooid krijgen een levenslang stadion verbod. Desnoods met celstraffen er bij. Dat gebeurt een keer of 5 en de resterende supporters gaan wel nadenken of ze een jaar de bak in willen voor zoiets onbenulligs. Gewoon harder aanpakken die randdebielen.

Ik snap bv ook niet waarom het Engeland blijkbaar wel op een gentlemen’s manier kan… :/
Ik hoorde bij vandaag inside dat men in engeland veel resultaat behaald door mensen met een stadionverbod een meldingsplicht te geven. Moet je club spelen? Mag jij even langs het politiebureau om je id te laten zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:38
https://www.ad.nl/nederla...andelijk-nieuws~a0007a01/

Premium artikel, maar in de titel staat al wel wat de lading is. Je hoort er amper wat over, maar was dit bij Ajax/Feyenoord/PSV gebeurt stond nu het halve land op z'n kop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

LZ86 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:16:
https://www.ad.nl/nederla...andelijk-nieuws~a0007a01/

Premium artikel, maar in de titel staat al wel wat de lading is. Je hoort er amper wat over, maar was dit bij Ajax/Feyenoord/PSV gebeurt stond nu het halve land op z'n kop
En wat wil je daarmee zeggen? De reden staat ook in het artikel:
Lorenzo Piqué zag de Confederate Flag drie jaar geleden voor het eerst, in de periode waarin net de Black Lives Matter-beweging in opkomst was. Hij verheft zijn stem. ,,Even serieus hè: bij een topploeg uit de Keuken Kampioen Divisie of bij een willekeurige eredivisieclub was dit landelijk nieuws geworden. Maar wij komen niet wekelijks live op tv, dan valt het nauwelijks op.”
Klinkt logisch.

[This is what you get when you mess with us]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste