Timk10 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:12:
[...]
80 procent is natuurlijk totale onzin. 50% is ook nog onzin. Maar toch zeker een veel groter gedeelte, relatief gezien, dan bij andere clubs. Ergernis bij mij zit vooral in het totale onvermogen van Feyenoord en hun supporters om de juiste waarde hieraan te hangen. Er wordt even gauw gezegd 'ja ik keur het af' en vervolgens meteen in de tegenaanval. 'ja maar 2017 dit, 2013 dat'. Vervolgens gaat er dus niks veranderen daar en volgende week staan ze weer met alles wat ze kunnen vinden dat veld te bekogelen omdat een speler in hun ogen te lang op de grond blijft liggen. Allemaal onder het motto 'ja maar het gebeurt overal'.
Wijzen, wijzen, wijzen. Geen eigen verantwoordelijkheid nemen, want stel je voor.
Ik blijft erbij, gebeurt zoiets volgende week bij Ajax - Fortuna, ga je minimaal dezelfde shitstorm krijgen. Dat slachtoffergedoe wat ik overal lees van Feyenoorders is zo misplaatst man. Was het 't eerste incident ooit, oke. Was 't tweede incident, ook nog oke. Maar dit is al het zoveelste. En nogmaals, ik heb het al vaker hier gezegd maar men weigert het te erkennen ofzo, wat voor schandalig beschamende vertoning ook buiten met die dj? Dat heb ik nog nooit gezien bij welke club dan ook. Zo blind van haat scanderen op het terrein van de club, met professionele apparatuur en alles. Ongekend. Maar blijf dat vooral ontkennen.
Of het er meer zijn weten we niet en zullen we nooit weten, wat we wel weten (feit) is dat die gasten in de Kuip nogal dicht bij het veld zitten en in bijvoorbeeld de Arena wat meer naar achteren (omhoog) in het stadion, dus daar is het ook minder in beeld.
Het is geen slachtoffergedoe van Feyenoorders die vinden het allemaal (ik ken er behoorlijk wat en ben er zelf ook eentje van) dat wat er gebeurt is niet kan, maar vinden het vreemd dat er pas nu zoveel ophef ontstaat. Alsof men heeft gewacht met het creëren van zoveel ophef tot het hier mis ging, ipv bij een van de vele andere incidenten ervoor te kiezen het nu eens echt aan te pakken.
Iedereen spreekt nu schande van Feyenoord en van de supporters, daar reageren de meesten op, Juist omdat het gewoon niet terecht is. Ook in de Arena vliegen geregeld aanstekers (en ander spul) het veld op, bij Ajax - Feyenoord 2 weken geleden nog richting Gimenez. (Ja, die actie van Gimenez was niet handig, maar dat is dan nog geen reden iemand te bekogelen). Het enige verschil tussen die 2 gevallen is dat Gimenez niet geraakt werd (of misschien wel, maar dat deed minder pijn en bloedde niet omdat die geen kaal hoofd heeft) , de intentie was er wel en was hetzelfde.Maar men is er gewoon als de kippen bij om Feyenoord het probleem te noemen, het weg te zetten dat het bijna alleen daar gebeurt, of vooral dáár de focus op te leggen ipv op het grote en échte probleem.
Feyenoord is het niet echte probleem, Ajax is niet het echte probleem, of welke club (of supporters-schare) ook. Het probleem zit dieper en als we er niet eens écht werk van maken zal dit zo blijven.
Zoals met alles is het een gevalletje 'als het kalf verdronken is dempt men de put', terwijl het al zo lang en zo overduidelijk is dat dit een groter (maatschappelijk) probleem is, en met deze zachte aanpak gewoon niets veranderd.
En over 'dezelfde storm', dat gebeurt alleen als iemand geraakt is blijkbaar en dan nog alleen als iemand bloed en later het veld moet verlaten vanwege de bekogeling(Berghuis werd geraakt een aantal jaren terug en toen was er niet zo'n shitstorm) en dat is ook waar het i.m.o. mis gaat en wat er mis is met die hele verontwaardiging richting Feyenoord/ Feyenoorders in het algemeen.
Men roept weer van alles als '80%/ 50% of weet ik het welke hoge percentages, dit is alleen bij Feyenoord zo, enzovoorts en dat is aantoonbaar niet waar.
In het vak waaruit werd gegooid zijn ongeveer 20 aanstekers aan komen vliegen, daar zit een paar duizend man, dus dat is nog niet eens een procent. Maargoed, zelfs als je het ruim aanhoudt dan zou je met 2% op een volle kuip op 1000 man zitten (grofweg).
En als het 80% zou zijn of 50% zit daar 25k of 43k aan mensen met het schuim op de mond en was het niet bij 20 aanstekers gebleven.
[
Voor 11% gewijzigd door
jbdeiman op 07-04-2023 13:37
]