[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik snap ook wel dat er iets moet gebeuren en het geeft eigenlijk ook meteen al aan hoe idioot het is dat het bier maar moet vliegen tijdens een wedstrijd. We gaan het zien het aankomende weekend, er zal nog meer nodig zijn, maar Rome was ook niet in 1 dag gebouwd.

De clubs en andere betrokken partijen moeten eerst een plan uitwerken en dat ook nog uitvoeren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

BroWohsEdis schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:27:
(...) en het gebeurt bij Feyenoord en de wereld is te klein.
Kap hier nou eens mee, het slaat nergens op.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
BroWohsEdis schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:27:
Ach ja, ouders mishandelen tijdens de mini klassieker, Esteban de tering in schoppen en Berghuis een aansteker tegen z'n ei gooien en het gebeurt bij Feyenoord en de wereld is te klein.

Het zal allemaal wel, selectieve verontwaardiging ten top. Volgende week heeft niemand het er meer over.
Je beseft wel dat die incidenten, tezamen met wat er dit seizoen is geweest waar ook geweld te pas kwam, hebben bijgedragen dat de maat langzaam vol werd. Dan is dit toevallig bij Feyenoord wat de emmer deed overlopen.

Het is niet het probleem van Feyenoord, maar van het Nederlandse voetbal.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timk10
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06-2024
Vld1989 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:44:
[...]

Uit deze hele post, en dan met name de laatste zin, blijkt dat jij gewoon een hekel hebt aan Feyenoord. En dat mag natuurlijk, maar ik heb het idee dat het je blik nogal vertroebelt. Ik ben een Feyenoorder die gewoon netjes naar de Kuip gaat, voetbal kijkt en dan weer naar huis gaat. Al meer dan 20 jaar lang. Maar als ik jouw posts moet geloven bestaan die Feyenoorders niet terwijl er duizenden en duizenden van mijn type zijn. Zo'n nuance mag je best maken, ook in deze discussie. En nuanceren is iets heel anders dan bagetalliseren.

En zeker uit die laatste zin blijkt dat jij denkt dat het opgelost is als je Feyenoord aanpakt? Natuurlijk niet. Het topic heet nota bene "Onregeldheden voetbalsupporters". Niet "Ongeregeldheden Feyenoord-supporters". Het is een topic om te discussiëren hoe het voetbalgeweld dat de laatste jaren behoorlijk uit de hand aan het lopen is in te dammen. Dan is het niet "ja maar hunnie!!" om over anderen te beginnen. Want je kan Feyenoord aanpakken maar dan wordt er nog steeds een pop van Vermeer opgehangen, krijgt Willems nog steeds een klap en wordt de Sevilla-keeper nog steeds aangevallen. Hoe wil je dat oplossen dan?
Je doet een aantal aannames hier die ik niet kan plaatsen.

A. Je doet de aanname dat ik een hekel heb aan Feyenoord. Die heb ik niet. Sterker nog, ik ben bijzonder complimenteus dit seizoen over Slot en het elftal, ze spelen voetbal waar ik als Ajacied alleen maar jaloers op kan worden (niet gister dan, maar oke). Grote historie ook, niets dan respect daarvoor.

B. Ik heb nergens gezegd dat er geen goede Feyenoord-supporters zijn. Ik heb nu al meerdere keren gemeld dat het mij vooral gaat over het downplayen van het probleem dat er bij Feyenoord, relatief gezien, veel méér probleemsupporters zitten dan bij de gemiddelde Eredivisie-club. Daar blijf ik bij. Het is geen klein groepje. En ik snap ook wel dat Feyenoord een supportersschare heeft van vele duizenden en dat daar dus ook zeker heel veel goeden tussen zitten. Ik ken ze persoonlijk.

En over die andere voorbeelden van foute, treurige incidenten; ik neem aan dat het overbodig is dat ik niet denk dat als het bij Feyenoord opgelost is, het overal is opgelost. Tuurlijk niet. Maar de aanleiding van deze discussie is een actie bij Feyenoord. Dan gaat het natuurlijk daar om.

Ik vind dat Feyenoord als club gewoon een enorm zwakke indruk maakt. John de Wolf zijn speech was gewoon ordinair opzwepen, daarna nog even schaamteloos de marsch erachteraan alsof het feest is en op tv leek het anders zéér erop dat het hele stadion dat geweldig vond. Dan ook nog een Te Kloese die er als een ongeïnteresseerde zoutzak een interview geeft waarin hij amper het probleem durft te erkennen. Ik vind het gewoon zwak man. Simpel als dat. Er hadden hier zoveel juiste statements door juiste mensen gemaakt kunnen worden en gewoon helemaal niks noppes nada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
De nieuwe KNVB regels zijn leuk maar vraag me wel af of het ook echt durven te handhaven.
En waarom nu een onderscheid tussen iemand wel of niet raken? Het resultaat lijkt me ondergeschikt aan de daad.

Als ze dit wel werkelijk gaan hanteren, verwacht ik een veelvoud van wedstrijden die komende periode gestaakt gaat worden als je ziet wat er veelal bij cornervlaggen naar beneden komt zeilen.
Ik vind het prima maar ik zie wel een uitdaging met het herplannen van al de gestaakte wedstrijden.
Of ze moeten de tussenstand als eindstand pakken (een van de 3 opties bij staking) maar dan stimuleer je het gegooi alleen maar. Je scoort als underdog en staat voor tegen een van de top 3. Corner tegen? Snel gooien, wie weet wordt de wedstrijd afgefloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:55
Omdat al het gooien niet te handhaven is, maar de kans dat je er iemand mee raakt is wel aanwezig is en je dan dus dat risico neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
tweakduke schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:13:
We gaan het zien het aankomende weekend, er zal nog meer nodig zijn, maar Rome was ook niet in 1 dag gebouwd.
Wel in 1 dag afgebroken door een paar Feyenoord “supporters” B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb Johan Derksen hoog zitten maar nu dondert ie toch enkele treetjes naar beneden op mijn respectladder. Hij vindt het allemaal maar overdreven gedoe en heisa om niks, ook de nieuwe maatregel van de KNVB begrijpt ie maar niks van.
"Want het gebeurt al 50 jaar".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:41
Tristan schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:46:
[...]

Wel in 1 dag afgebroken door een paar Feyenoord “supporters” B)
Ja... er stond in heeel Rome geen gebouw meer overeind....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:00
Superkiwi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:55:
Ik heb Johan Derksen hoog zitten maar nu dondert ie toch enkele treetjes naar beneden op mijn respectladder. Hij vindt het allemaal maar overdreven gedoe en heisa om niks, ook de nieuwe maatregel van de KNVB begrijpt ie maar niks van.
Ja helaas valt ook Gijp naar beneden want ja in Frankrijk is erger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
welke politieke partij is eigenlijk voor 0.0 belastinggeld naar voetbal? verkoop een topspeler en git ur shit sorted out ffs; het is natuurlijk al wat langer aan de gang, maar die tandeloze KNVB gaat de zaak ook niet vooruit helpen, gezien hun laatste uitlatingen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik begrijp de nieuwe regels niet zo, waarom kan je het niet gewoon afkijken van de PL/UK? Die doen het goed, zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Zoals ik nu het lees, kan één supporter het veld betreden, waarna de wedstrijd definitief wordt gestaakt. Leuk, maar dan kan elke malloot dus zorgen dat een hele grote groep voor niets komt. Zelfde met dingen op het veld gooien.

Gewoon zoals in PL/UK van die camerasystemen, goede stewards (dus niet slappe hap) en politie in en rond het stadium. Meldplicht is gewoon een vereiste, daarmee houdt je ook bepaalde figuren buiten.

Nee, wij moeten het weer totaal anders doen. Je had zelfs met de PL kunnen samenwerken.. maar nee.. pff, wordt er erg moe van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:55:
Ik had Derksen vrij hoog zitten, maar het wordt wel een oude man. Hij vergeet dingen of begint spontaan te roepen dat dingen in zijn tijd normaal waren.

Tja, we leven nu in een andere tijd. De normen van toen, zijn (gelukkig) aan het veranderen. Ik kijk al jaren niet meer naar hun en Veronica Offside, gewoon doordat die gasten niet meer normaal kunnen doen. Gijp al helemaal, die gaat grapjes en domme opmerkingen maken bij serieuze onderwerpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CynicRelief
HollowGamer schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:10:
[...]

Ik had Derksen vrij hoog zitten, maar het wordt wel een oude man. Hij vergeet dingen of begint spontaan te roepen dat dingen in zijn tijd het normaal waren.

Tja, we leven nu in een andere tijd. De normen van toen, zijn (gelukkig) aan het veranderen. Ik kijk al jaren niet meer naar hun en Veronica Offside, gewoon doordat die gasten niet meer normaal kunnen doen. Gijp al helemaal, die gaat grapjes en domme opmerkingen maken bij serieuze onderwerpen.
Derksen en Gijp zijn onderdeel van het probleem, het zijn apen zonder verstand, die enkel de boel ophitsen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45

Onbekend

...

Op zich zijn strengere maatregelen wel prima door eerst een pauze in te lassen, en bij een tweede poging de hele wedstrijd te staken.
Maar ik vraag mij af of er geen vechtpartijen gaan ontstaan als door het toedoen van publiek een wedstrijd wordt gestaakt. Er komen namelijk tienduizenden supporters op een wedstrijd af en die zullen het echt niet leuk vinden als ze geen volledige wedstrijd kunnen zien. Een groot deel zal zich wel normaal gedragen, maar helaas een klein deel niet....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Onbekend schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:15:
Op zich zijn strengere maatregelen wel prima door eerst een pauze in te lassen, en bij een tweede poging de hele wedstrijd te staken.
Maar ik vraag mij af of er geen vechtpartijen gaan ontstaan als door het toedoen van publiek een wedstrijd wordt gestaakt. Er komen namelijk tienduizenden supporters op een wedstrijd af en die zullen het echt niet leuk vinden als ze geen volledige wedstrijd kunnen zien. Een groot deel zal zich wel normaal gedragen, maar helaas een klein deel niet....
maar dat is veelal een gevolg van gedoogbeleid tot noch toe, de kurk moet er nu weer op, en dat ontbreekt er nu net aan, slappe KNVB gaat daar klaarblijkelijk niets aan veranderen

trek de stekker er maar uit van overheidswege, er zit meer dan genoeg geld in de voetbalbiz om het zelf op te lossen

[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 07-04-2023 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:58

FreakNL

Well do ya punk?

TIGER1125 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:37:
[...]

En daarom werkt de voetbalwet dus niet, want het gaat altijd maar over de "zielige veroorzaker". Lekker belangrijk als je billen brand moet je op de blaren zitten. Er is heus een modus te vinden waarbij de Politie bij de uitvoering van een meldplicht helemaal niet belast hoeft te worden, en of dat dan 1, 2, 10 of 100 meldlocaties zijn dat doet er verder niet toe het gaat om het idee. De voetbaleenheid van de betreffende Politie eenheid kan daarna op verzoek van Justitie de opvolging doen. (iedere BVO heeft een eigen voetbaleenheid bij zijn lokale Politie eenheid, Rotterdam heeft er bijv. 3)

Al die fopstraffen: Beste voorbeeld is het verhaal van de man die dat 15 jarige knulletje in de kuip sloeg, zou een "echt" Stadionverbod krijgen en kwam uiteindelijk met een "community service" werkstrafje bij de club na een paar weken weer terug op de tribune.
Daar heeft de club ook gewoon een zegje in hè… Sterker nog, de club kan die jongen gewoon een stadionverbod geven van 5-10-15 jaar…. Maar ze verkiezen dat niet te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 07-04-2023 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CynicRelief schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:44:
[...]

maar dat is veelal een gevolg van gedoogbeleid tot noch toe, de kurk moet er nu weer op, en dat ontbreekt er nu net aan, slappe KNVB gaat daar klaarblijkelijk niets aan veranderen

trek de stekker er maar uit van overheidswege, er zit meer dan genoeg geld in de voetbalbiz om het zelf op te lossen
Zeker nu er voor nieuwe tvgelden wordt onderhandeld is dit misschien wel het moment om te zeggen 'betaal vanaf nu zelf maar'. Kan makkelijk van een deel van die miljoenen die elke club extra krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:58

FreakNL

Well do ya punk?

Vld1989 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:35:
[...]

En ja, ik ben er van overtuigd dat het bij Feyenoord echt niet erger is dan bij andere clubs. Het is gewoon zoals ik al zei een veel groter probleem, dat zich niet eens meer beperkt tot alleen het voetbal. Kijk voor de grap eens hoe normaal het tegenwoordig is om met kanker te schelden, in het algemeen.
Alleen Feyenoord heeft het imago tegen en wat ook niet helpt is dat het een van de weinige clubs is waar de vakken dichtbij het veld de goedkoopste kaarten in plaats van de duurste kaarten hebben. Bij clubs waar dat andersom is krijg je geen tokkies in beeld, maar wat meer beschaafde supporters. Bij Feyenoord is dat andersom.

Ik kan eerlijk gezegd bijna net zo boos worden op mensen die dit alles op Feyenoord steken dan op degene die gisteren gooide. Ik ben - zeker dit seizoen - hartstikke trots op onze prachtige club en de hele supportersschare over 1 kam scheren is gewoon echt absoluut niet correct.
Dat is dus echt onzin. Bij Feyenoord zitten gewoon bovengemiddeld veel tokkies…

Ik snap dat je als nette Feyenoorder in een spagaat zit. En dat je ook last krijgt van cognitieve dissonantie. Maar persoonlijk ben ik blij dat ik überhaupt niet in deze spagaat hoef te zitten..

Ik vind Ajax trouwens net zo erg. Ook daar zitten bovengemiddeld veel idioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:27
FreakNL schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:04:
[...]

Dat is dus echt onzin. Bij Feyenoord zitten gewoon bovengemiddeld veel tokkies…

Ik snap dat je als nette Feyenoorder in een spagaat zit. En dat je ook last krijgt van cognitieve dissonantie. Maar persoonlijk ben ik blij dat ik überhaupt niet in deze spagaat hoef te zitten..

Ik vind Ajax trouwens net zo erg. Ook daar zitten bovengemiddeld veel idioten.
Tokkies zitten overal. De leiding van Feyenoord heeft bij de aanpak flinke steken laten vallen, maar dat hebben we ook vaak genoeg bij Ajax gezien. En dat is bij clubs als ADO, Utrecht of PSV echt niet anders.

Maar als ik dan op de sociale media kijk zie ik aanhangers van (in dit geval) Ajax die de gehele club Feyenoord wegzetten als tuig, pleiten voor puntenaftrek in de competitie of afnemen van CL deelname. Ook zou de bekerfinale niet in De Kuip gespeeld moeten worden. En dan gaat het echt niet alleen om "tokkies"

Dat zou andersom natuurlijk net zo goed gebeuren maar dan vraag ik me af of dit soort opportunisme niet onderdeel is van het probleem. Met naar de ander wijzen wordt het probleem zeker niet opgelost.

Ik pleit overigens nogmaals voor het heropenen van de voetbalpas discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:42
Niet spelen in De Kuip valt iets voor te zeggen, want dan komen de Amsterdamse tokkies om het stadion af te breken uit een soort van wraak of zoiets. Dit soort figuren hebben rare gedachtenkronkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
autje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:55:
Niet spelen in De Kuip valt iets voor te zeggen, want dan komen de Amsterdamse tokkies om het stadion af te breken uit een soort van wraak of zoiets. Dit soort figuren hebben rare gedachtenkronkels.
Zoiets is volgens mij al eens gebeurd. Maar moet je daar aan toegeven en in een veel kleiner stadion gaan spelen?

Uiteindelijk moet je toch vooral manieren gaan vinden om die mensen gewoon buiten de deur te houden. Ik snapte het bezwaar tegen zo'n voetbalpas ook nooit zo: de meeste mensen hebben passen voor van alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
D-e-n schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:59:
[...]

Zoiets is volgens mij al eens gebeurd. Maar moet je daar aan toegeven en in een veel kleiner stadion gaan spelen?

Uiteindelijk moet je toch vooral manieren gaan vinden om die mensen gewoon buiten de deur te houden. Ik snapte het bezwaar tegen zo'n voetbalpas ook nooit zo: de meeste mensen hebben passen voor van alles en nog wat.
De vraag is of de kosten van het herstel opwegen tegen de extra inkomsten die de Kuip hier ongetwijfeld voor krijgt. Geen idee.

Ik ben al zo oud dat ik de voorstellen rond de voetbalpas me nog wel herinner, maar ook zo oud dat ik inmiddels vergeten ben wat het plan ook alweer was :P. Maar als er een controle bij komt kijken dan kom je denk ik bedrogen uit. Er is een tijd geweest dat je bij de Arena ook alleen naar binnen mocht met legitimatie. Die controle werd ook steeds minder naarmate het eerste fluitsignaal naderde en de helft van de mensen nog buiten stond.

Stadionverboden met meldplicht zijn de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
autje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:06:
[...]
Maar als er een controle bij komt kijken dan kom je denk ik bedrogen uit.
Volgens mij was het idee dat te automatiseren met poortjes. Toen protesteerden de clubs vanwege de kosten en de supporters omdat ze "niet meer spontaan een kaartje zouden kunnen kopen" maar we zijn nu weer jaren verder dus ik kan me voorstellen dat de techniek is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
D-e-n schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:14:
[...]

Volgens mij was het idee dat te automatiseren met poortjes. Toen protesteerden de clubs vanwege de kosten en de supporters omdat ze "niet meer spontaan een kaartje zouden kunnen kopen" maar we zijn nu weer jaren verder dus ik kan me voorstellen dat de techniek is verbeterd.
Probleem daarbij is dat er dan geen controle is op identiteit. Iemand met een stadionverbod leent een seizoenkaart van iemand anders en is zo binnen. Vaak genoeg zelf mensen meegenomen op de kaart van een vriend. Irisscan of vingerafdruk zou natuurlijk helpen, maar dan krijg je weer een privacy-vraagstuk.

De politievakbond heeft de simpelste oplossing: geen supporters meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 06:50:
[...]

Daar heeft de club ook gewoon een zegje in hè… Sterker nog, de club kan die jongen gewoon een stadionverbod geven van 5-10-15 jaar…. Maar ze verkiezen dat niet te doen.
Het probleem is dat je als voorzitter, trainer, speler, etc. dan je leven (of dat van je gezin) niet meer veilig bent.

Deze gasten staan dan opeens voor je deur, bedreigen je, of erger.. nee, ze zijn doodsbang voor sommige van deze gasten.

De politie heeft er geen tot weinig grip op, schijnbaar ook door corona, maar erg veel verandering zie ik ook niet. Als ik kids had, dan zou ik mij toch sterk afvragen of ik deze zou meenemen 'gezellig' naar het voetbalstadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:19:
[...]

Probleem daarbij is dat er dan geen controle is op identiteit. Iemand met een stadionverbod leent een seizoenkaart van iemand anders en is zo binnen. Vaak genoeg zelf mensen meegenomen op de kaart van een vriend. Irisscan of vingerafdruk zou natuurlijk helpen, maar dan krijg je weer een privacy-vraagstuk.

Dat is niet echt een oplossing, dan zou je ook kunnen zeggen geen festivals meer of andere bijeenkomsten.

De politie moet gewoon meer mankracht krijgen en mag voor mij ook eerder en harder ingrijpen. Ze hadden bijvoorbeeld deze week gewoon het hele vak kunnen schoonvegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:00
[...]

En dan komen er weer de volgende problemen want de clubs mogen geen id zomaar vragen bij entree. Daarbij is het ook 50.000 man ff binnen laten in korte tijd. Er moet gewoon ook vanuit de overheid hulp komen en dan niet in centen.
De clubs moeten gewoon een potje maken en allemaal een X bedrag in doen, waarmee geïnvesteerd wordt in veiligheid in het stadion voor spelers als ook voor normale bezoekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Vraag is of jij als goedbedoelde supporter je kaart uitleent aan iemand die rotzooi trapt. Daar moet je dan als KNVB ook gewoon streng in zijn. Trapt iemand rotzooi op jouw kaart dan lig ook jij er levenslang uit. Je moet echt proberen die hele groep inclusief vriendjes uit proberen te bannen.
Dat is geen oplossing. We kunnen ook voetbal afschaffen en als ze dan een andere sport gaan lastigvallen schaffen we die ook af. Zo'n kreet van zo'n vakbond is wat betreft zo'n opportunistische reactie waar ik me dood aan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Het was niet mijn oplossing, hè ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
autje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:32:
Het was niet mijn oplossing, hè ;).
Dat snap ik maar als jij terecht opmerkt dat dat geopperd wordt geef ik graag mijn mening. En ik hield me nog in ;)

Verder vind ik dat die voetbalpas discussie in elk geval gevoerd moet worden en ben ik verbaasd dat dat niet gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:13:
[...]

Derksen en Gijp zijn onderdeel van het probleem, het zijn apen zonder verstand, die enkel de boel ophitsen
Helemaal niet het probleem, het probleem bestond alleen al veel langer alleen nu is er ook echt iemand geraakt en nu worden ze opeens wakker. Al die zogenaamde supporters moeten aangepakt worden van welke club dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:44:
[...]

Helemaal niet het probleem, het probleem bestond alleen al veel langer alleen nu is er ook echt iemand geraakt en nu worden ze opeens wakker. Al die zogenaamde supporters moeten aangepakt worden van welke club dan ook.
Er wordt nu ineens iemand geraakt?
Ben je misschien Berghuis in 2017 vergeten, de PSV supporter die laatst een keeper aanviel, de Ajacied die de keeper van AZ aanviel of Willems die een klap van een Groningen supporter kreeg? Enz enz.
In mijn ogen wordt er inderdaad nu extreem overdreven gereageerd op wat er afgelopen woensdag is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Laatst online: 15:08
[...]

Wordt het privacy-vraagstuk in deze ook niet groter gemaakt dan het is? Als je een seizoenkaart of clubkaart koopt ben je al verplicht om persoonsgegevens te verstrekken. Kortom de BVO's (en degenen waar zij een verwerkersovereenkomst mee hebben) verwerken al persoonsgegevens. Omwille van de veiligheid komen daar dan persoonsgegevens bij.

Ik wil dit niet propageren, maar er wordt altijd wel heel snel naar AVG en het 'privacy-vraagstuk' gewezen. Hier is men (terecht) kritisch op de privacy. In sommige omstandigheden kan er ook noodzaak zijn om een stukje privacy in te leveren.

Persoonlijk denk ik niet dat dit de oplossing is. Volgens mij zijn er voorbeelden van andere landen waar ze er wel in geslaagd zijn om ongewenst gedrag voor een groot deel terug te dringen. Of zijn we dat punt al voorbij dat die maatregelen nog zinvol in te zetten zijn?

Fundamenteel lijkt er wel bij een deel van het publiek een probleem te zijn bij hun beleving van wat acceptabel gedrag is in een stadion, bijna verweven met de reden voor hen om naar het stadion te gaan. Daar moeten we m.i. zo snel mogelijk vanaf. Zodat het stadion weer een plek is van fanatieke (die 90 minuten hun club positief vocaal steunen) en minder fanatieke supporters (die lekker van een pot voetbal al dan niet van hun favoriete club komen bekijken).

Het is eigenlijk maar een klein percentage die je moet gaan weren. Hetgeen meteen weer interessant is waar die dan naartoe gaan. Creëren we een waterbedeffect, zo ja? Waar landt die dan?
Het standpunt van de politiebond kan ik wel begrijpen. Het is voor hen niet meer houdbaar. Deze citaat vind ik interessant: "Dat komt vooral doordat die afspraken niet kunnen worden nageleefd. Kijk naar het Verenigd Koninkrijk, daar hebben ze strakke afspraken gemaakt. Het verschil met Nederland is dat de afspraken daar ook worden nageleefd.". Elders hier lees ik dat dit ook komt, omdat bestuurders angst hebben om in te grijpen. We hebben de laatste jaren te maken gekregen met een glijdende schaal in Nederland, waarbij het (onder een deel van de Nederlanders) kennelijk normaal is geworden om te bedreigen en te intimideren. Van eerst de club in zijn algemeenheid, naar op de persoon (trainer, bestuurder, speler) en vervolgens ook diens gezinnen. In die glijdende schaal hebben we verzuimd om in te grijpen. Is er nog een weg terug? Vanuit de belangen van de politiebond is het standpunt kennelijk van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:44:
[...]

Weleens gehoord van de druppel die de emmer deed overlopen? Als je de conclusie trekt dat er al veel eerder ingegrepen had moeten worden dan deel ik die. Helaas zijn er ook figuren die in het publieke debat wel degelijk invloed hier op hebben gehad, door te bagatelliseren of schande te spreken als er wel een keer hard opgetreden te worden. Bij VI zijn ze daar ook onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:56:
[...]

Weleens gehoord van de druppel die de emmer deed overlopen? Als je de conclusie trekt dat er al veel eerder ingegrepen had moeten worden dan deel ik die. Helaas zijn er ook figuren die in het publieke debat wel degelijk invloed hier op hebben gehad, door te bagatelliseren of schande te spreken als er wel een keer hard opgetreden te worden. Bij VI zijn ze daar ook onderdeel van.
Vooral die kwal van een Derksen. Ik stel voor dat we hem in een stadion neerzetten en dan net zo lang aanstekers gooien tot we hem vol op zn knar raken. Eens kijken of ie Klaassen dan nog steeds een aansteller vindt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
bazzemans schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:56:
[...]

Ik heb het stuk van Derksen op YouTube terug gekeken. Ik hoor vooral dat hij de commotie nu iemand wordt geraakt opmerkelijk vindt. Want zoals hij stelt de afgelopen 50 jaar maakte niemand zich daar echt druk om. En daar heeft ie een punt. Toen Berghuis in de ArenA werd geraakt was de commotie (onterecht) vele malen minder.

Daarnaast stelt hij dat hij de Feyenoord DJ met zijn liedje over hamas erger vindt. Daar is over te discussiëren en twee kanten op te beargumenteren.

Persoonlijk gaat het mij wel wat ver om te stellen dat Derksen en Gijp onderdeel van het probleem zijn.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
ephymerous schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:50:
[...]

Ik heb het stuk van Derksen op YouTube terug gekeken. Ik hoor vooral dat hij de commotie nu iemand wordt geraakt opmerkelijk vindt. Want zoals hij stelt de afgelopen 50 jaar maakte niemand zich daar echt druk om. En daar heeft ie een punt. Toen Berghuis in de ArenA werd geraakt was de commotie (onterecht) vele malen minder.

Daarnaast stelt hij dat hij de Feyenoord DJ met zijn liedje over hamas erger vindt. Daar is over te discussiëren en twee kanten op te beargumenteren.

Persoonlijk gaat het mij wel wat ver om te stellen dat Derksen en Gijp onderdeel van het probleem zijn.
Daarin heeft hij ook wel een punt, maar dat is nu juist het probleem. Telkens als er iets gebeurt dan hebben ze wel een punt, vanuit een bepaald perspectief. Probleem is dat dit totaal niet bijdraagt aan een oplossing van dit hardnekkige probleem. Dit is druppel, als je die telkens bagatelliseert veranderd er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07 10:21
wokkelz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:51:
[...]

Er wordt nu ineens iemand geraakt?
Ben je misschien Berghuis in 2017 vergeten, de PSV supporter die laatst een keeper aanviel, de Ajacied die de keeper van AZ aanviel of Willems die een klap van een Groningen supporter kreeg? Enz enz.
In mijn ogen wordt er inderdaad nu extreem overdreven gereageerd op wat er afgelopen woensdag is gebeurt.
Die voorbeelden zijn incidenten. *troll*

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 07-04-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
AMARONE schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:50:
[...]

Die voorbeelden zijn incidenten. [Mbrp*knip*
[/quote]

80 procent is natuurlijk totale onzin. 50% is ook nog onzin. Maar toch zeker een veel groter gedeelte, relatief gezien, dan bij andere clubs. Ergernis bij mij zit vooral in het totale onvermogen van Feyenoord en hun supporters om de juiste waarde hieraan te hangen. Er wordt even gauw gezegd 'ja ik keur het af' en vervolgens meteen in de tegenaanval. 'ja maar 2017 dit, 2013 dat'. Vervolgens gaat er dus niks veranderen daar en volgende week staan ze weer met alles wat ze kunnen vinden dat veld te bekogelen omdat een speler in hun ogen te lang op de grond blijft liggen. Allemaal onder het motto 'ja maar het gebeurt overal'.

Wijzen, wijzen, wijzen. Geen eigen verantwoordelijkheid nemen, want stel je voor.

Ik blijft erbij, gebeurt zoiets volgende week bij Ajax - Fortuna, ga je minimaal dezelfde shitstorm krijgen. Dat slachtoffergedoe wat ik overal lees van Feyenoorders is zo misplaatst man. Was het 't eerste incident ooit, oke. Was 't tweede incident, ook nog oke. Maar dit is al het zoveelste. En nogmaals, ik heb het al vaker hier gezegd maar men weigert het te erkennen ofzo, wat voor schandalig beschamende vertoning ook buiten met die dj? Dat heb ik nog nooit gezien bij welke club dan ook. Zo blind van haat scanderen op het terrein van de club, met professionele apparatuur en alles. Ongekend. Maar blijf dat vooral ontkennen.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 07-04-2023 13:34 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

AMARONE schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:50:
[...]

Die voorbeelden zijn incidenten. *knip*
*knip*

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 07-04-2023 13:35 . Reden: Quote aangepast en trol niet voeren aub ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
Timk10 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:12:
[...]

80 procent is natuurlijk totale onzin. 50% is ook nog onzin. Maar toch zeker een veel groter gedeelte, relatief gezien, dan bij andere clubs. Ergernis bij mij zit vooral in het totale onvermogen van Feyenoord en hun supporters om de juiste waarde hieraan te hangen. Er wordt even gauw gezegd 'ja ik keur het af' en vervolgens meteen in de tegenaanval. 'ja maar 2017 dit, 2013 dat'. Vervolgens gaat er dus niks veranderen daar en volgende week staan ze weer met alles wat ze kunnen vinden dat veld te bekogelen omdat een speler in hun ogen te lang op de grond blijft liggen. Allemaal onder het motto 'ja maar het gebeurt overal'.

Wijzen, wijzen, wijzen. Geen eigen verantwoordelijkheid nemen, want stel je voor.

Ik blijft erbij, gebeurt zoiets volgende week bij Ajax - Fortuna, ga je minimaal dezelfde shitstorm krijgen. Dat slachtoffergedoe wat ik overal lees van Feyenoorders is zo misplaatst man. Was het 't eerste incident ooit, oke. Was 't tweede incident, ook nog oke. Maar dit is al het zoveelste. En nogmaals, ik heb het al vaker hier gezegd maar men weigert het te erkennen ofzo, wat voor schandalig beschamende vertoning ook buiten met die dj? Dat heb ik nog nooit gezien bij welke club dan ook. Zo blind van haat scanderen op het terrein van de club, met professionele apparatuur en alles. Ongekend. Maar blijf dat vooral ontkennen.
Of het er meer zijn weten we niet en zullen we nooit weten, wat we wel weten (feit) is dat die gasten in de Kuip nogal dicht bij het veld zitten en in bijvoorbeeld de Arena wat meer naar achteren (omhoog) in het stadion, dus daar is het ook minder in beeld.

Het is geen slachtoffergedoe van Feyenoorders die vinden het allemaal (ik ken er behoorlijk wat en ben er zelf ook eentje van) dat wat er gebeurt is niet kan, maar vinden het vreemd dat er pas nu zoveel ophef ontstaat. Alsof men heeft gewacht met het creëren van zoveel ophef tot het hier mis ging, ipv bij een van de vele andere incidenten ervoor te kiezen het nu eens echt aan te pakken.
Iedereen spreekt nu schande van Feyenoord en van de supporters, daar reageren de meesten op, Juist omdat het gewoon niet terecht is. Ook in de Arena vliegen geregeld aanstekers (en ander spul) het veld op, bij Ajax - Feyenoord 2 weken geleden nog richting Gimenez. (Ja, die actie van Gimenez was niet handig, maar dat is dan nog geen reden iemand te bekogelen). Het enige verschil tussen die 2 gevallen is dat Gimenez niet geraakt werd (of misschien wel, maar dat deed minder pijn en bloedde niet omdat die geen kaal hoofd heeft) , de intentie was er wel en was hetzelfde.Maar men is er gewoon als de kippen bij om Feyenoord het probleem te noemen, het weg te zetten dat het bijna alleen daar gebeurt, of vooral dáár de focus op te leggen ipv op het grote en échte probleem.
Feyenoord is het niet echte probleem, Ajax is niet het echte probleem, of welke club (of supporters-schare) ook. Het probleem zit dieper en als we er niet eens écht werk van maken zal dit zo blijven.

Zoals met alles is het een gevalletje 'als het kalf verdronken is dempt men de put', terwijl het al zo lang en zo overduidelijk is dat dit een groter (maatschappelijk) probleem is, en met deze zachte aanpak gewoon niets veranderd.

En over 'dezelfde storm', dat gebeurt alleen als iemand geraakt is blijkbaar en dan nog alleen als iemand bloed en later het veld moet verlaten vanwege de bekogeling(Berghuis werd geraakt een aantal jaren terug en toen was er niet zo'n shitstorm) en dat is ook waar het i.m.o. mis gaat en wat er mis is met die hele verontwaardiging richting Feyenoord/ Feyenoorders in het algemeen.
Men roept weer van alles als '80%/ 50% of weet ik het welke hoge percentages, dit is alleen bij Feyenoord zo, enzovoorts en dat is aantoonbaar niet waar.
In het vak waaruit werd gegooid zijn ongeveer 20 aanstekers aan komen vliegen, daar zit een paar duizend man, dus dat is nog niet eens een procent. Maargoed, zelfs als je het ruim aanhoudt dan zou je met 2% op een volle kuip op 1000 man zitten (grofweg).
En als het 80% zou zijn of 50% zit daar 25k of 43k aan mensen met het schuim op de mond en was het niet bij 20 aanstekers gebleven.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 07-04-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
[Mbr]*knip*[/[

[ Voor 35% gewijzigd door tweakduke op 07-04-2023 13:36 . Reden: Quote aangepast en niet op reageren aub. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Anoniem: 374460 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:15:
[...]

dit is wel de grootste onzin ooit geschreven op tweakers. nog geen 1% loopt met schuim op de bek rond in de kuip. ga je schamen!
Hoe hoog het percentage is, vind ik niet zo relevant. Dat het in zeker mate genormaliseerd is, des te problematischer. Met jeugdteams heb ik meermalen op het oude trainingscomplex Varkenoord naast het stadion wedstrijden gespeeld, waarvan eenmaal op een woensdagmiddag op een avond dat er in de Kuip ook een bekerwedstrijd werd gespeeld door Feyenoord. Varkenoord liep op moment dat bij ons afgefloten werd al vol met supporters. Hetgeen we (o.a. spelers van 11/12/13 jaar) vervolgens mee geconfronteerd werden, heeft helemaal niks met topsport(klimaat) en talentontwikkeling te maken. Overmatig alcoholgebruik en er was zichtbaar sprake van drugsgebruik. De talenten en organisatie van Feyenoord liep daar ook rond. Kennelijk werd dit al gezien als normaal. Dan begeef je je echt op een glijdende schaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wokkelz
[...]

Op kampioensfeestje zingen bommen op Rotterdam of het zijn maar kut kakkerlakken is natuulijk heel normaal.
Dat Feyenoorders in de verdediging schieten komt omdat alles genegeerd wordt of gebagataliseerd tot het in of rond de Kuip gebeurt en dan is de wereld te klein.
Aansteker op berghuis zijn hoofd, geen straf nodig want stadionverbod, aanvallen van de keeper van AZ in de Arena, klein incidentje. Een pop de Vermeer moet voorstellen aan de galg hangen in je eigen stadion, ach kan gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En nogmaals, ik heb het al vaker hier gezegd maar men weigert het te erkennen ofzo, wat voor schandalig beschamende vertoning ook buiten met die dj? Dat heb ik nog nooit gezien bij welke club dan ook. Zo blind van haat scanderen op het terrein van de club, met professionele apparatuur en alles. Ongekend. Maar blijf dat vooral ontkennen.
Niet met een DJ nee, maar wel met ene Jan Vertonghen tijdens een kampioensfeestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
wokkelz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:36:
[...]

Op kampioensfeestje zingen bommen op Rotterdam of het zijn maar kut kakkerlakken is natuulijk heel normaal.
Dat Feyenoorders in de verdediging schieten komt omdat alles genegeerd wordt of gebagataliseerd tot het in of rond de Kuip gebeurt en dan is de wereld te klein.
Aansteker op berghuis zijn hoofd, geen straf nodig want stadionverbod, aanvallen van de keeper van AZ in de Arena, klein incidentje. Een pop de Vermeer moet voorstellen aan de galg hangen in je eigen stadion, ach kan gebeuren.
Overdrijf niet zo joh..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Kijk tijdens een wedstrijd eens goed naar het publiek op de eerste ring, voornamelijk bij corners en inworpen. Het is niet "minder dan 1%" hoor, het zijn er wel wat meer. Die 80% is m.i. ook ruim overdreven, daar zou je niet eens op moeten reageren.
In de ArenA net zo hoor, de hoek links van de F-side is bij een corner ook vol in beeld en die zit ook vol met lui die zich niet kunnen beheersen.
Door het elke keer af te doen als "het zijn er maar enkelen" bagetalliseren we het hier ook natuurlijk. Het zijn er niet maar enkelen, het zijn er best wel wat. Hoeveel dan precies? Moeilijk te zeggen, al denk ik dat er aan de hand van hun 'dresscode' (zwarte truien/jassen met capuchon) wel een goede schatting is te maken. In vakken waar nooit iets gebeurt zie je veel meer kleur op de tribune. En nu wil ik echt niet iedereen met een zwarte jas afschilderen als kwajongen maar in stadions valt het wel op dat juist dáár veelal de ongein vandaan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verander die 'ongein' in je laatste zin maar maar in ongewenste teringzooi ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

dit is gewoon de waarheid. maar aangezien dit forum pro-ajax is (en de rest van NL media ook) worden dingen die bij feyenoord gebeuren, altijd enom uitvergroot, waar diezelfde dingen bij andere club niet eens aangehaald wordt.

diezelfde media die de gegevens van de vermoedelijke aansteker gooier het internet opknalt zonder check, daardoor zijn nu de ramen van zn huis ingegooid, is dat wel normaal dan? om nog maar te zwijgen over de gevolgen voor die man zijn baan etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
Superkiwi schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:39:
Kijk tijdens een wedstrijd eens goed naar het publiek op de eerste ring, voornamelijk bij corners en inworpen. Het is niet "minder dan 1%" hoor, het zijn er wel wat meer. Die 80% is m.i. ook ruim overdreven, daar zou je niet eens op moeten reageren.
In de ArenA net zo hoor, de hoek links van de F-side is bij een corner ook vol in beeld en die zit ook vol met lui die zich niet kunnen beheersen.
Door het elke keer af te doen als "het zijn er maar enkelen" bagetalliseren we het hier ook natuurlijk. Het zijn er niet maar enkelen, het zijn er best wel wat. Hoeveel dan precies? Moeilijk te zeggen, al denk ik dat er aan de hand van hun 'dresscode' (zwarte truien/jassen met capuchon) wel een goede schatting is te maken. In vakken waar nooit iets gebeurt zie je veel meer kleur op de tribune. En nu wil ik echt niet iedereen met een zwarte jas afschilderen als kwajongen maar in stadions valt het wel op dat juist dáár veelal de ongein vandaan komt.
Helemaal mee eens hoor, vanuit mijn kant is dat met die % ook vooral een reactie op die overdreven reacties dat het alleen in de kuip is en enorm hoge aantallen/ percentages.

Iedere individu is op dit vlak er een teveel, laat dat duidelijk zijn. De reacties vanuit Feyenoorders zijn er vooral op gericht op het bredere probleem te wijzen in plaats van dat er steeds zo krampachtig/ alleen (of vooral) naar Feyenoord wordt gewezen. Dat men zich nog wel eens verkeerd uitdrukt hierin heeft natuurlijk alles met emotie te maken, maar ook (als ik veel reacties teruglees) met de kortzichtige reacties daar weer op.

Volgens mij kunnen we prima stellen en is iedereen het er over eens dat:
- Het is een groot probleem
- Het is een maatschappelijk probleem
- Het is niet alleen (of vooral) in de Kuip / rondom Feyenoord een probleem
- Het probleem had al veel eerder keihard de kop ingedrukt moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timk10
Prima joh. Feyenoord is een club vol lievertjes en op die aansteker die gegooid werd stond 'ik hou van je Davy'. Verder zong de DJ alleen maar vrolijke hup Feyenoordliedjes en is er maar 1 persoon in dat hele stadion met kwaad in de zin. Daarnaast zijn de échte schurken natuurlijk bij Ajax maar daar hebben we het niet over want iedereen bij de knvb en espn en nos en hart van nederland en omroep schubbekutteveen is voor Ajaks!

Doen we het zo joh. Niet gaan huilen als jullie eigen supporters ooit zoiets flikken bij een van jullie eigen. Want dit was het moment waarop je een streep kon trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 374460 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:40:
[...]

dit is gewoon de waarheid. maar aangezien dit forum pro-ajax
hou daar nou es mee op joh. er zitten momenteel minimaal even veel feyenoorders hier
is (en de rest van NL media ook) worden dingen die bij feyenoord gebeuren, altijd enom uitvergroot, waar diezelfde dingen bij andere club niet eens aangehaald wordt.
Daar gaan we weer....
Weet je waarom die dingen bij Feyenoord nu uitvergroot worden? Omdat je vorig en dit seizoen al een miljoen of wat aan boetes hebt gehad wegens gezeik met supporters. Waar 0,0 aan gedaan lijkt te worden, aangezien het echt elke wedstrijd lijkt te zijn waarvoor de boetes binnenstromen.
En je vergeet de ophef bij andere clubs voor het gemak. Hoeveel aandacht is er wel niet geweest mbt het klooien met die zwervers in Madrid richting PSV? Van die jongen bij PSV die die keeper aanviel lag ook al z'n info al op social media, daar hoor ik je ook niet over?
Je *weet* gewoon niet eens meer hoeveel aandacht er geweest is rondom die keeper van AZ die aangevallen werd, want dat is al lang geleden. Maar die aandacht was er echt wel hoor.. Het ging toen ook nergens anders over.
diezelfde media die de gegevens van de vermoedelijke aansteker gooier het internet opknalt zonder check, daardoor zijn nu de ramen van zn huis ingegooid, is dat wel normaal dan? om nog maar te zwijgen over de gevolgen voor die man zijn baan etc.
Zegt * iemand * hier dat dat normaal is dan? ook maar 1 persoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:44:
[...]
Volgens mij kunnen we prima stellen en is iedereen het er over eens dat:
- Het is een groot probleem
- Het is een maatschappelijk probleem
- Het is niet alleen (of vooral) in de Kuip / rondom Feyenoord een probleem
- Het probleem had al veel eerder keihard de kop ingedrukt moeten worden.
Prima gesteld :)
Nu nog een oplossing en we kunnen het voorleggen aan de KNVB, politiek, burgermeesters en het politie-apparaat. Als we op Den Haag moeten wachten zijn we straks 5 seizoenen verder en is er nog steeds niks gebeurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:48:
[...]

Prima gesteld :)
Nu nog een oplossing en we kunnen het voorleggen aan de KNVB, politiek, burgermeesters en het politie-apparaat. Als we op Den Haag moeten wachten zijn we straks 5 seizoenen verder en is er nog steeds niks gebeurd :P
Hoezo, Rutte heeft er nu al geen actieve herinnering meer aan hoor. En verder zijn ze alleen maar druk met verkiezingen uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Vld1989 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 00:32:
Net thuis uit het stadion. Natuurlijk schaam ik me kapot als Feyenoorder. Wat er gebeurd is, is schandalig. Toch wil ik een kleine nuance maken, je leest nu ineens weer overal dat er bij Feyenoord alleen maar doorgesnoven tokkies komen enzo. Dat vind ik dan weer niet eerlijk. Ik weet dat het lijntje tussen "beste fans ter wereld" en "slechtste fans ter wereld" nergens zo dun is als bij Feyenoord. Maar nu is er door 1 iemand gegooid, en die is onder luid gejuich van de overige 44.999 mensen het stadion uitgehaald. Ga er dus vanuit dat er verder geen straf voor Feyenoord volgt, volgens deze jurisprudentie. En eigenlijk zou ik dat stiekem ook terecht vinden als dat niet gebeurt.
Dat beeld bij Feyenoord wordt ook versterkt doordat veel plekken in de eerste rijen die in beeld komen, ook niet het meest positieve beeld van de supporters laat zien. En dan is de generalisatie niet zo heel ver gezocht. Als ik soms die koppies op de beelden zie en met liplezen zie wat er uitgebraakt wordt richting spelers en scheids, wordt het beeld er ook niet rooskleuriger op.

Ik sta zelf bij FC Twente op Vak-P en ben ook jaren lid geweest van de supportersvereniging. Ben ook bij tal van uitwedstrijden meegeweest, waaronder de wedstrijd in Utrecht (ergens 2012-2013) waar het thuispubliek ging rellen en wij nog 2 uur in het uitvak opgesloten bleven voor onze veiligheid. Ik ben helemaal voor fanatiek supporten en elkaar voor rotte vis uitmaken binnen het stadion. Echter trek ik de lijn bij zooi op het veld gooien of doelbewust spelers verwonden. Je blijft simpelweg met je poten van spelers af, hoe graftakken irritant die speler ook is.

Echter heb ik ook geen boter op het hoofd en in NL is de supporterssituatie zoals nu niet goed en er moet eens doorgepakt worden om de ongewenste relschoppers permanent te gaan weren uit de stadions. Helemaal uitbannen kan je niet, maar zodra het aandeel van dit soort tuig gemarginaliseerd wordt, zal het veel beter in de hand te houden zijn. Het streven zou moeten zijn dat ook in NL, supporters door elkaar moeten kunnen lopen buiten het stadion, zonder enige problemen. Ben meermaals in Duitsland naar wedstrijden geweest, ook uitwedstrijden en daar zit je zelfs in een biergarten gebroederlijk aan dezelfde tafel met 2 kleuren. Tuurlijk vliegen er wat opmerkingen over en weer, maar over het algemeen gaat dat goed. In het stadion gewoon maximaal sfeer maken, je club aanmoedigen, de tegenstander voor rotte vis uitmaken en na de wedstrijd gewoon normaal teruglopen naar je auto en naar huis.

Als het op de huidige manier blijft doorgaan, zal je snel de situatie gaan krijgen dat uitsupporters niet meer welkom zijn, thuissupporters door netten moeten kijken en de sfeer in het stadion met rasse schreden achteruit gaat. En voor de mensen die nooit in een stadion komen: Schermen en/of netten zijn dramatisch voor het zicht, zeker als het dan ook nog eens regent of vies guur weer is. Dan wordt het zicht nog een stuk minder en daar zit niemand op te wachten. Het is niet voor niets, dat netten niet voor de camera's hangen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Feyenoord overweegt de netten de laten hangen de rest van de competitie. Ook gaat de KNVB directer optreden. Er kunnen punten afgetrokken worden.

https://1908.nl/artikelen...et-seizoen-te-laten-staan

Brrrr je zou de titel maar mislopen door een paar van die dwazen...

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:45
Politiek moet zich hier ver van weg houden. Dit is iets wat veel pragmatischer moet worden aangepakt.

* Bij een wedstrijd mogen geen ongeregeldheden voorkomen. De club is hier verantwoordelijk voor. Ze kunnen politie inhuren tegen een normaal tarief. Mocht er toch ongeregeldheden zijn dan club vervolgen hiervoor (zij zijn verantwoordelijk). Dit kan uiteindelijk betekenen dat de club wordt opgeheven.
* Er kunnen bij ongeregeldheden nog steeds wel mensen worden opgepakt door de politie/ME, Dit is deel van de standaard ordehandhaving.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
Agent47 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:13:
Feyenoord overweegt de netten de laten hangen de rest van de competitie. Ook gaat de KNVB directer optreden. Er kunnen punten afgetrokken worden.

Ja de titel is lekker belangrijk wanneer er mensen worden bekogeld door zogenaamde voetbal fans. Ze mogen van mij direct ze naar de laatste plaats zetten. Keertje degraderen zal goed voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Agent47 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:13:

ik neem aan dat dit dan voor elke club geldt? in dat geval krijgt elke club punten aftrek. elke wedstrijd worden er dingen op het veld naar spelers gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

worldfastest schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:31:
[...]

Ja de titel is lekker belangrijk wanneer er mensen worden bekogeld door zogenaamde voetbal fans. Ze mogen van mij direct ze naar de laatste plaats zetten. Keertje degraderen zal goed voor ze zijn.
Feyenoord, Groningen, Utrecht en PSV degraderen dus? :+

Ik vind het vanuit de club Feyenoord goed dat ze die netten willen laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Anoniem: 374460 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:35:
[...]

ik neem aan dat dit dan voor elke club geldt? in dat geval krijgt elke club punten aftrek. elke wedstrijd worden er dingen op het veld naar spelers gegooid.
Lijkt me wel zo eerlijk ja,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Ze mogen van mij direct ze naar de laatste plaats zetten.
Het probleem is dat we maar één laatste plaats hebben in de competitie, daar kunnen we echt niet alle clubs op kwijt waarbij dingen op het veld gegooid worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Agent47 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:41:
[...]

Lijkt me wel zo eerlijk ja,
nou, in dat geval gaat feyenoord nog meer uitlopen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Dus dan had Ajax een paar jaar terug ook mogen degraderen? En Groningen en PSV dit jaar ook? Realiseer je je dat je met zo'n eenzijdige reactie onderdeel van het probleem bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
D-e-n schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:04:
[...]

Dus dan had Ajax een paar jaar terug ook mogen degraderen? En Groningen en PSV dit jaar ook? Realiseer je je dat je met zo'n eenzijdige reactie onderdeel van het probleem bent?
*knip*
Op de man & rant.

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Het probleem met je reactie is dat het volledig doorschiet in de emotie, maar dan de andere kant op. Ik heb ook weleens gekscherend geroepen, als het zo moet, dan maar zonder supporters, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Zo is voetbal afschaffen ook geen oplossing, want voor het gros van de betrokkenen levert het wel op een positieve manier iets op.
Daarnaast denk ik dat het probleem niet eens per se bij het voetbal zelf ligt, er zit een gedachte bij dat je als supporter wel alles kan maken. Als dat niet bij voetbal kan, dan wel ergens anders. Je zal dat bij de kern aan moeten pakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54
thunder8 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:18:
[...]

Dat beeld bij Feyenoord wordt ook versterkt doordat veel plekken in de eerste rijen die in beeld komen, ook niet het meest positieve beeld van de supporters laat zien. En dan is de generalisatie niet zo heel ver gezocht. Als ik soms die koppies op de beelden zie en met liplezen zie wat er uitgebraakt wordt richting spelers en scheids, wordt het beeld er ook niet rooskleuriger op.

Ik sta zelf bij FC Twente op Vak-P en ben ook jaren lid geweest van de supportersvereniging. Ben ook bij tal van uitwedstrijden meegeweest, waaronder de wedstrijd in Utrecht (ergens 2012-2013) waar het thuispubliek ging rellen en wij nog 2 uur in het uitvak opgesloten bleven voor onze veiligheid. Ik ben helemaal voor fanatiek supporten en elkaar voor rotte vis uitmaken binnen het stadion. Echter trek ik de lijn bij zooi op het veld gooien of doelbewust spelers verwonden. Je blijft simpelweg met je poten van spelers af, hoe graftakken irritant die speler ook is.

Echter heb ik ook geen boter op het hoofd en in NL is de supporterssituatie zoals nu niet goed en er moet eens doorgepakt worden om de ongewenste relschoppers permanent te gaan weren uit de stadions. Helemaal uitbannen kan je niet, maar zodra het aandeel van dit soort tuig gemarginaliseerd wordt, zal het veel beter in de hand te houden zijn. Het streven zou moeten zijn dat ook in NL, supporters door elkaar moeten kunnen lopen buiten het stadion, zonder enige problemen. Ben meermaals in Duitsland naar wedstrijden geweest, ook uitwedstrijden en daar zit je zelfs in een biergarten gebroederlijk aan dezelfde tafel met 2 kleuren. Tuurlijk vliegen er wat opmerkingen over en weer, maar over het algemeen gaat dat goed. In het stadion gewoon maximaal sfeer maken, je club aanmoedigen, de tegenstander voor rotte vis uitmaken en na de wedstrijd gewoon normaal teruglopen naar je auto en naar huis.

Als het op de huidige manier blijft doorgaan, zal je snel de situatie gaan krijgen dat uitsupporters niet meer welkom zijn, thuissupporters door netten moeten kijken en de sfeer in het stadion met rasse schreden achteruit gaat. En voor de mensen die nooit in een stadion komen: Schermen en/of netten zijn dramatisch voor het zicht, zeker als het dan ook nog eens regent of vies guur weer is. Dan wordt het zicht nog een stuk minder en daar zit niemand op te wachten. Het is niet voor niets, dat netten niet voor de camera's hangen.
Waarom de tegenstander voor rotte vis uitmaken? Ik snap dat niet zo goed... je bent toch supporter voor je eigen ploeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

*knip*
Quote & reactie verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2023 10:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
*knip*
Quote & reactie verwijderd, op de man.

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2023 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 09:18

dr.lowtune

Deugt niet

Feit is dat het vreselijk is dat het zo uit de hand is gelopen. En dat is het bij die andere “incidenten” bij andere clubs ook. En ja, ook ik heb het gevoel dat het bij Feyenoord wel weer uitvergroot wordt, deels ook omdat veel Feyenoorders gewoon echt fanatiek zijn, dat is bij andere clubs mogelijk minder.

Maar de oplossing ligt mijn inziens toch echt bij heel hard straffen. Heel triest dat het nodig is, maar als je shit op het veld gooit of het hele stadion vol rook zet, of ontzettend racistisch bent, dan verdien je het mijn inziens gewoon om je 5 jaar lang elk weekend te melden bij oom agent ver buiten het stadion.

Dan kan je dat disproportioneel zwaar vinden, maar juist door dat pappen en nathouden loopt dit elke keer uit de hand (geldt trouwens wel voor meer vormen van criminaliteit). Zolang we niet dit soort straffen durven uitdelen en ook schade volledig durven te verhalen gaat dit niet opgelost worden.

Ik zou graag over een paar jaar met mijn dochters een keer naar de Kuip gaan, op dit moment is de kans dat dat gebeurd gewoon 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dr.lowtune schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:20:
Feit is dat het vreselijk is dat het zo uit de hand is gelopen. En dat is het bij die andere “incidenten” bij andere clubs ook. En ja, ook ik heb het gevoel dat het bij Feyenoord wel weer uitvergroot wordt, deels ook omdat veel Feyenoorders gewoon echt fanatiek zijn, dat is bij andere clubs mogelijk minder.

Maar de oplossing ligt mijn inziens toch echt bij heel hard straffen. Heel triest dat het nodig is, maar als je shit op het veld gooit of het hele stadion vol rook zet, of ontzettend racistisch bent, dan verdien je het mijn inziens gewoon om je 5 jaar lang elk weekend te melden bij oom agent ver buiten het stadion.

Dan kan je dat disproportioneel zwaar vinden, maar juist door dat pappen en nathouden loopt dit elke keer uit de hand (geldt trouwens wel voor meer vormen van criminaliteit). Zolang we niet dit soort straffen durven uitdelen en ook schade volledig durven te verhalen gaat dit niet opgelost worden.

Ik zou graag over een paar jaar met mijn dochters een keer naar de Kuip gaan, op dit moment is de kans dat dat gebeurd gewoon 0%.
je kan echt makkelijk met je dochters naar de kuip! heb zelf de afgelopen jaren in verschillende vakken gezeten, en in elk vak was de sfeer gewoon relaxed! tuurlijk wordt er wel eens een scheldwoord geroepen, maar exht heel extreem is het niet. hopelijk komen er snel weer kaarjtes voor je in de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54

Het is niet alleen feyenoord. Vanavond kon helmond - mvv gestaakt worden omdat een of andere debiel het leuk vond om vuurwerk op het veld te gooien.... knvb regels konden meteen in de praktijk gebracht worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik zou als Ajacied ook graag een keer naar de klassieker in de Kuip gaan. De kans daarop acht ik exact nul procent, ook in de toekomst.

*edit
VI Vandaag: Johan en Rene blijven bij hun standpunten. Gelukkig staan de andere drie heren er wat strenger in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

En hoe zie je dat voor je? Dus als ik een teringhekel aan Feyenoord heb en ik krijg een kaartje in het bezit voor de laatste wedstrijd van het jaar van hun, dan gooi ik wat op het veld, maak dat ik het stadion uit kom en Feyenoord gaat van eerste plek naar laatste. Mijn clubje die geen kans meer had op de titel en 2de stond, is nu landskampioen. 8)7 En als bonus degradeert Feyenoord ook nog eens. _/-\o_ Dergelijke ideeën zijn niet vergezocht, genoeg idioten te vinden die een stadionverbod over hebben om de grootste tegenstander een hak te zetten en het eigen team daardoor te laten winnen. Stupide ideeën die aan alle kanten misbruikt zullen worden.

*Quote & reactie verwijderd.
stylezzz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:34:
[...]

Waarom de tegenstander voor rotte vis uitmaken? Ik snap dat niet zo goed... je bent toch supporter voor je eigen ploeg?
De tegenstander is de vijand. Dus het kleineren van de tegenstander of het intimideren van de tegenstander kan je eigen team een voordeel verschaffen. Sommige teams gaan met knikkende knieën naar bepaalde uitwedstrijden en dan sta je al met 1-0 voor. Zoals ik al zei, zolang het verbaal is en alleen in het stadion, moet dat gewoon kunnen. We zitten hier niet naar een potje schaken te kijken. Als je alleen nog maar op je plek mag zitten, je bek houden en alleen klappen als het toegestaan is, dan is ook de hele charme van voetbal weg.

...
Je kan vinden dat Feyenoord onder een vergrootglas ligt, maar laten we ook niet vergeten dat Feyenoord ook in Europa een beruchte naam heeft en dat is niet voor niets. Hoe vaak is het wel niet misgegaan met Europese tripjes naar uit-wedstrijden? Daarmee zeg ik niet dat er geen andere clubs zijn waar het in het buitenland mis gaat, maar het lijkt er wel op dat er een deel bij Feyenoord erop kickt om de overtreffende (spaanse) trap te halen.

Fanatiek zijn is prima, maar je moet wel bewust zijn wanneer fanatisme te ver gaat en omslaat in pure haat. En daar lijkt het bij een klein deel van de Feyenoord fans wel eens te ontbreken aan een emotionele rem. De enige 2 voetbalmoorden, Lassche en Picornie, zijn gepleegd door leden van de harde kern van Feyenoord. Die daarna niet uit de harde kern gezet zijn en meer als helden worden vereerd, dan met afschuw worden geroyeerd. Dat soort sentimenten raak je ook in de loop van de jaren niet kwijt bij de tegenstanders, wat de haat over en weer alleen maar groter maakt. Zeker niet als er in dergelijke gelederen totaal geen zelfreflectie is en eerder sprake is van groepsdruk om maar gekker te doen dan je mogelijk zelf zou willen.

Sinds corona lijkt de polarisatie tussen mensen het fanatisme in de stadions verder aangewakkerd te hebben. De lontjes zijn nog korter, de overtuigingen nog harder. Dat omdraaien kan alleen door gericht te straffen en proberen de mentaliteit te veranderen bij diegenen die het het hardst nodig hebben. Verbieden van voetbal, uitsupporters verbieden en andere geluiden, is pure symptoombestrijding en zorgt voor geen enkele verbetering. Voor corona hadden sommige clubs ingezet op normalisatie van behandeling van supporters, zowel het thuispubliek als uitsupporters. Insteek was, dat als je mensen niet als beesten behandelt, ze zich niet als beesten gaan gedragen. Ik ben enkele jaren met uitwedstrijden meegegaan met mijn club en bij sommige clubs word je inderdaad ook als een stuk vee of zwaar crimineel behandeld, zonder enige aanleiding hiervoor. Ik ben ondanks dat ik fanatiek kan zijn, genoeg emotioneel geremd om niet door te slaan in het supporten van mijn club. Verder geen volger, waardoor je zelden tot nooit over je eigen grenzen gaat. Echter is het voor een klein deel juist dat grensoverschrijdende gedrag de kick. En dat is heel moeilijk uit te bannen.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2023 10:52 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 14:53

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Dan zitten er volgende week in alle stadions een <vul concurrent club in> supporter met een voorraadje BIC aanstekers om ze te laten degraderen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
thunder8 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:18:
[...]

Let daar zelf ook altijd op. Is idd volledig van de pot gerukt die rijen met schuimbekkende 'supporters''.

Denk wel dat de spelers zelf een hoop kunnen bijdragen. Als je nu ziet hoe ze met elkaar en het scheidsrechterlijk trio omgaan is dat ook verbaal en nonverbaal niet al te fraai. Schelden, elkaar fysiek proberen te beschadigen, opstootjes en theater spelen etc...Dat werkt ook agressiviteit bij menig toeschouwer op. Dat is dus goed terug te zien als je let op de toeschouwers die redelijk dichtbij het speelveld zitten.

Wellicht moeten die spelers de hand ook eens in eigen boezem steken en zich afvragen: waar ben ik nu eigenlijk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36

Player1S

Probably out in the dark

waarom kan dit niet gewoon ook hier ingevoerd worden? De Engelse voetbalwet

Niemand die door wil pakken enkel lapmiddeltjes wil gebruiken. Netjes spannen, geen uit supporters, wedstrijd staken..... Lees nu zelfs dat bierverbod overwogen wordt.

Dat laatste brengt enkel de clubs en/of horeca uitbater in het stadion in de financiële problemen want dan gaan ze van te voren wel even tanken in de kroeg.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
Zo, en het is bij de 1e pot na die bekermatch alweer mis gegaan.

Deze keer bij Groningen Utrecht. Maar daar horen we niets over natuurlijk.
Zou de media eens sieren om er bovenop te blijven zitten, maar het is geen Feyenoord/PSV/Ajax. Dus je hoort er amper tot niets over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:12:
Zou de media eens sieren om er bovenop te blijven zitten, maar het is geen Feyenoord/PSV/Ajax. Dus je hoort er amper tot niets over
De ophef voor de bekerwedstrijd was vanwege een incident bij FC Groningen...

Kijk je in het randzaken topic hier wordt daar ook weinig aandacht aan besteed, daar moet je dan ook niet enkel de media de schuld van geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
Napo schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:20:
[...]

De ophef voor de bekerwedstrijd was vanwege een incident bij FC Groningen...

Kijk je in het randzaken topic hier wordt daar ook weinig aandacht aan besteed, daar moet je dan ook niet enkel de media de schuld van geven.
Daar gaat het me niet om. Er was terecht ophef over dat incident met Willems bij Groningen vóór de wedstrijd va Feyenoord Ajax.

Op de Feyenoord supporters met dat gooien was ook terecht veel kritiek. Als Feyenoord supporter schaamde ik me de ogen uit de kop. Maar wat sommigen hier aankaartten (ik dacht eerst onterecht) is dat het als het bij Feyenoord gebeurt het halve land erover valt, maar als het bij anderen gebeurt er veel minder ophef of aandacht voor is. (zelfde incident zoals al besproken in de Arena bij Berghuis een paar jaar geleden)

Welnu, de eerste voetbalwedstrijd na die desbetreffende pot waaruit zoveel terechte verontwaardiging kwam (lekker makkelijk scoren door een overheid die het probleem bij de politie zelf groot hebben gemaakt) gaat het mis, Agenten aangevallen, Utrecht aanhang aangevallen, brand gesticht en stenen en flessen naar de politie gooien.... https://www.politie.nl/ni...uropaweg%20in%20Groningen.

Staan er weer uitgebreide analyses? Nee.... Meerdere artikelen die het probleem in de schijnwerper zetten en houden? Nee..... Communicatie vanuit overheid? Nee........ Dit topic dat snel vult? Nee..... Sterker nog, je vindt er op de grote media websites helemaal niets over.

Ik snap nu ineens wel waarom sommige Feyenoorders in de ja, maar zij ook verdediging schoten, want nu valt het zelfs mij op.

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 08-04-2023 11:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

thunder8 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 07:54:
[...]
De tegenstander is de vijand. Dus het kleineren van de tegenstander of het intimideren van de tegenstander kan je eigen team een voordeel verschaffen. Sommige teams gaan met knikkende knieën naar bepaalde uitwedstrijden en dan sta je al met 1-0 voor. Zoals ik al zei, zolang het verbaal is en alleen in het stadion, moet dat gewoon kunnen.
Dus je staat daar (net als vele anderen) als volwassen vent een kereltje van 18-22 jaar voor van alles en nog wat uit te maken, misschien niet alleen in woord maar ook in gebaar (alleen verbaal is het vrijwel nooit), omdat het "gewoon moet kunnen"? Daar gaat het al mis imo. Het hoort er niet bij en het hoort ook niet in het voetbal thuis. Het woord supporter zegt het al: je moet supporteren. Voor je eigen club dus.

Wat mij betreft mag je als supportersgroepen liederen over en weer zingen maar je gaat geen spelers van de tegenstander uitschelden of op een andere manier bejegenen, dat gaat te ver. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:34:
[...]

Dus je staat daar (net als vele anderen) als volwassen vent een kereltje van 18-22 jaar voor van alles en nog wat uit te maken, misschien niet alleen in woord maar ook in gebaar (alleen verbaal is het vrijwel nooit), omdat het "gewoon moet kunnen"? Daar gaat het al mis imo. Het hoort er niet bij en het hoort ook niet in het voetbal thuis. Het woord supporter zegt het al: je moet supporteren. Voor je eigen club dus.

Wat mij betreft mag je als supportersgroepen liederen over en weer zingen maar je gaat geen spelers van de tegenstander uitschelden of op een andere manier bejegenen, dat gaat te ver. Maar dat is mijn mening.
Focus gewoon op het eigen team, positief aanmoedigen dat ze het beste uit zichzelf halen en laat de tegenstander voor wat het is.

Fluit een keer flink als ze toch te veel tijdrekken of aanstellen maar daarna weer de focus positief op het team waarvoor je komt.

Agressie in daad of gebaar hoort er wat mij betreft niet bij, ook niet in woord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

LZ86 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:28:
[...]

Daar gaat het me niet om. Er was terecht ophef over dat incident met Willems bij Groningen vóór de wedstrijd va Feyenoord Ajax.

Op de Feyenoord supporters met dat gooien was ook terecht veel kritiek. Als Feyenoord supporter schaamde ik me de ogen uit de kop. Maar wat sommigen hier aankaartten (ik dacht eerst onterecht) is dat het als het bij Feyenoord gebeurt het halve land erover valt, maar als het bij anderen gebeurt er veel minder ophef of aandacht voor is. (zelfde incident zoals al besproken in de Arena bij Berghuis een paar jaar geleden)

Welnu, de eerste voetbalwedstrijd na die desbetreffende pot waaruit zoveel terechte verontwaardiging kwam (lekker makkelijk scoren door een overheid die het probleem bij de politie zelf groot hebben gemaakt) gaat het mis, Agenten aangevallen, Utrecht aanhang aangevallen, brand gesticht en stenen en flessen naar de politie gooien.... https://www.politie.nl/ni...uropaweg%20in%20Groningen.

Staan er weer uitgebreide analyses? Nee.... Meerdere artikelen die het probleem in de schijnwerper zetten en houden? Nee..... Communicatie vanuit overheid? Nee........ Dit topic dat snel vult? Nee..... Sterker nog, je vindt er op de grote media websites helemaal niets over.

Ik snap nu ineens wel waarom sommige Feyenoorders in de ja, maar zij ook verdediging schoten, want nu valt het zelfs mij op.
Wellicht had je wat meer geduld moeten hebben:
https://nos.nl/artikel/24...ekeuringen-en-arrestaties
https://www.vi.nl/nieuws/...teen-toegepast-in-helmond

Daarnaast staan de Feyenoord "supporters" al vanuit het verleden niet lekker op de kaart, daar hebben ze het zelf helemaal naar gemaakt:
https://nos.nl/artikel/20...e-met-feyenoordsupporters
https://nos.nl/artikel/24...n-graz-zeven-aanhoudingen
https://nos.nl/collectie/...pporters-slaags-in-tirana
https://nos.nl/artikel/20...enland-het-gaat-vaker-mis
https://nos.nl/artikel/24...loopt-op-tot-600-000-euro

Volgens mij is dat bij geen andere club in Nederland zo heftig en frequent. Geen wonder dat Feyenoord en hun supporters onder een vergrootglas liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ruzor op 08-04-2023 16:25 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:58

gws24

Thinking is hard!

Bij Groningen was de KNVB trouwens al weer lekker bezig want bij de goal van Groningen werd er bier gegooid naar het veld, het kwam niet ver het veld op en raakte niemand, maar als je consequent wil zijn dan leg je de wedstrijd dan ook stil. Bij studio sport werd het benoemd maar dan zit daar een Jeroen Grueter die het vergoeilijkt en dat het gebeurt als je aan het juichen bent voor een goal van je club :X

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:27
Ik dacht dat we afgelopen weekend wel een dieptepunt gehad hadden, maar nee. Het kan nog erger. Zoiets verzin je toch niet?

https://nos.nl/l/2470651
Een groep Eindhovense kinderen is gisteravond mishandeld door supporters van PEC Zwolle, na afloop van de verloren wedstrijd tegen FC Eindhoven. De Zwollenaren delfden het onderspit met 4-2.

Ongeveer veertig supporters zochten daarop de confrontatie met de politie. Tien tot vijftien van die, in bivakmutsen gehulde, hooligans vervolgden hun tocht naar een nabijgelegen hockeyveld. Daar was een groep kinderen van 15 en 16 jaar oud aan het voetballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Joris748 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:01:
Ik dacht dat we afgelopen weekend wel een dieptepunt gehad hadden, maar nee. Het kan nog erger. Zoiets verzin je toch niet?

[...]
Probleem na ongeveer alle incidenten als dit in Nederland: ze zijn weer in de bus gezet.

De consequenties zijn 0. Zelfs als de politie erbij betrokken is zoals hier, gaat 90% vrij uit.

Deescaleren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruzor schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:09:
[...]

Daarnaast staan de Feyenoord "supporters" al vanuit het verleden niet lekker op de kaart, daar hebben ze het zelf helemaal naar gemaakt:

Volgens mij is dat bij geen andere club in Nederland zo heftig en frequent. Geen wonder dat Feyenoord en hun supporters onder een vergrootglas liggen.
Even over die boetes, als je in de ogen van Uefa een verkeerd doek ophangt, kost dat ook al geld. Maar dat is natuurlijk totaal willekeur. Kijk, een toilet slopen is materiële schade. Maar een doekje met wat tekst... Nou, echt erg is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
PWM schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:06:
[...]

Probleem na ongeveer alle incidenten als dit in Nederland: ze zijn weer in de bus gezet.

De consequenties zijn 0. Zelfs als de politie erbij betrokken is zoals hier, gaat 90% vrij uit.

Deescaleren enzo.
Dat krijg je als je een partij in de regering hebt die alleen “meer blauw op straat” roept. Maar die woorden niet in daden om zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:06:
[...]

Deescaleren enzo.
Je zou hopen dat ze wellicht op dat moment deescaleren maar dat ze dan in de komende dagen alsnog zich mogen komen melden voor hun daden.

Deescaleren als middel is prima, maar soms lijkt het een doel op zich te zijn waardoor er niet afdoende ingegrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Anoniem: 374460 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:09:
[...]

Maar een doekje met wat tekst... Nou, echt erg is dat niet
Ligt aan het doek en de tekst. Ook een doek met tekst kan compleet onwenselijk zijn. Dat afdoen als niet erg kan ook geen recht aan de situatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Napo schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:25:
[...]

Ligt aan het doek en de tekst. Ook een doek met tekst kan compleet onwenselijk zijn. Dat afdoen als niet erg kan ook geen recht aan de situatie doen.
Dit was een anti UEFA doek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 09:18

dr.lowtune

Deugt niet

Joris748 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:01:

[...]
Ik vraag me dan weer wel af waarom dit niet op de voorpagina’s van het AD en Telegraaf enz. staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ruzor schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:09:
[...]

Het is net zo min alleen bij Feyenoord frequent als dat het overal is.

Frequent is het bij Feyenoord, Ajax, Utrecht, ADO en tegenwoordig ook wat Noordelijke clubs. Waarbij Feyenoord en Ajax natuurlijk meer rommel over de grenzen hebben.

Bij anderen, zoals PSV, zijn het inderdaad meer incidenten en domme eenmans acties. Misschien maar eens een Excelsior shirt kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:22
gws24 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:43:
Bij Groningen was de KNVB trouwens al weer lekker bezig want bij de goal van Groningen werd er bier gegooid naar het veld, het kwam niet ver het veld op en raakte niemand, maar als je consequent wil zijn dan leg je de wedstrijd dan ook stil. Bij studio sport werd het benoemd maar dan zit daar een Jeroen Grueter die het vergoeilijkt en dat het gebeurt als je aan het juichen bent voor een goal van je club :X
Kom op... Als je dan de wedstrijd gaat stilleggen bij zo'n situatie dan kan je net zo goed de hele competitie gaan stopzetten. Bij Groningen zit je direct op het veld, geen gracht, logisch dat er dan wat in het rond vliegt en op het veld belandt, als er na die constante ellende weer eens gescoord wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14

Kheos

FP ProMod
HansPatat050 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:21:
[...]
Kom op... Als je dan de wedstrijd gaat stilleggen bij zo'n situatie dan kan je net zo goed de hele competitie gaan stopzetten. Bij Groningen zit je direct op het veld, geen gracht, logisch dat er dan wat in het rond vliegt en op het veld belandt, als er na die constante ellende weer eens gescoord wordt.
Dan moet men daar toch eens over nadenken. Een optreden leg je toch ook stil als een idioot met bier gooit?
Maar nee, dit is voetbal. Daar is dat normaal. Of zelfs logisch. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:58

gws24

Thinking is hard!

HansPatat050 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:21:
[...]

Consequent zijn is de enige oplossing imo. Als je nu al gaat schipperen dat het af en toe wel ok is dan houd het nooit op.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
vandaag in het nieuws: supporters die kinderen mishandelen, supporteres die over de snelweg lopen ... 'supporters', het is wel een beetje klaar nu, waarom tolereren we de randdebielen die dit doen nog?

je gaat er, als liberale samenleving, vanuit dat ieder naar welbeleven handelt (ik ging ooit ook met genoegen naar het stadion om een potje voetbal te kijken en beleven); maar dit soort ratten laat zich niet dresseren, dus aanpakken en *knip* (i.e. passend straffen), als ratten

[ Voor 44% gewijzigd door tweakduke op 12-04-2023 11:45 . Reden: Laat, maar gaat te ver. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 08:20
CynicRelief schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:15:
vandaag in het nieuws: supporters die kinderen mishandelen, supporteres die over de snelweg lopen ... 'supporters', het is wel een beetje klaar nu, waarom tolereren we de randdebielen die dit doen nog?

je gaat er, als liberale samenleving, vanuit dat ieder naar welbeleven handelt (ik ging ooit ook met genoegen naar het stadion om een potje voetbal te kijken en beleven); maar dit soort ratten laat zich niet dresseren, dus aanpakken en *knip* (i.e. passend straffen), als ratten
Zie de parallel met andere “crisissen” (asiel, stikstof, energie, huizenmarkt) Dit vraagt om
stevige en voor sommige impopulaire maatregelen. Daar brand de overheid zich niet aan helaas, want ja, herverkiezing -O-

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 12-04-2023 11:46 . Reden: Quote aangepast ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Kheos schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:43:
[...]

Dan moet men daar toch eens over nadenken. Een optreden leg je toch ook stil als een idioot met bier gooit?
Maar nee, dit is voetbal. Daar is dat normaal. Of zelfs logisch. 8)7
Misschien moet je een optreden ook maar stilleggen, zodat de rest zo’n idioot aan de beveiliging over kan dragen.
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste