[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-05 22:57
lateef schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:20:
[...]

Ik heb het geluk geen Feyenoorder te zien ;) Ik heb jarenlang met plezier wedstrijden in De Kuip bekeken, maar de kans dat ik daar op korte termijn nog kom, is erg klein. Ik kan me dan ook echt niet vinden in het bagatelliseren van de omvang van deze problematiek bij Feyenoord. Het gaat niet over individuen of enkelingen. Er is een situatie die door een zeer groot deel van de supporters wordt gestimuleerd, aangemoedigd of in elk geval wordt gedoogd. Ook hierin zie je steeds weer (ook in dit topic) het wijzen naar anderen, KNVB, politie, politiek, etc., maar wanneer je met 45.000 mensen die vermeende enkeling niet kan corrigeren, is dat een probleem van veel grotere schaal. En vraagt ook om een aanpak op veel grotere schaal. Sluit geen individuen, enkelingen of kleine delen van het stadion uit. Feyenoord moet zelf een keer ballen tonen, vinden jullie het noodzakelijk om willekeurig Europese stad half in de vernieling te slaan? Prima, een seizoen lang geen uitsupporters lang meer welkom. Ongeregeldheden in het stadion? Ook prima, we beginnen met een wedstrijd zonder publiek, de volgende keer een maand en de keer daarna een heel seizoen in een lege Kuip voetballen. De supporters en de club hebben een grotere verantwoordelijkheid in deze dan de KNVB, politie of politiek.

[...]

Semantische discussie, strafrechtelijk valt belediging op basis van etniciteit (racisme) onder dezelfde wetgeving, met dezelfde consequenties, als belediging op basis van religie. Met je hooguit impliceer je dat dat minder erg zou zijn, als samenleving hebben wij echter besloten (en vastgelegd in het strafrecht) dat dat gewoon hetzelfde is.

Of hier daadwerkelijk sprake is geweest van belediging op basis van godsdienst (en/of etniciteit) zullen we waarschijnlijk nooit weten. Kökçü zegt van niet, maar hij gaf wel aan dat hij dacht dat vanwege hun opstootje de spelers naar binnen werden gestuurd, dat denk je niet bij "gewoon" een opstootje. Dat hij daar na de wedstrijd niets over zegt/wilt zeggen, moet hij zelf weten. Hij heeft onlangs natuurlijk al duidelijk genoeg gemaakt dat hij zich niet sterk wil maken tegen discriminatie. Voor mijn gevoel heeft Tadic echter de schijn tegen, hij leek Kökçü toch wel te willen raken door te refereren aan zijn eetritueel. En - zeker een vooroordeel van mijn kant - Tadic is opgegroeid in een maatschappij waarin moslims op zijn best derderangs burgers waren. Het lijkt me niet onaannemelijk dat hij Kökçü heeft willen beledigen op een wijze die wij als samenleving niet accepteren. Zo'n opmerking als bij ESPN dat als Kökçü van mening is dat er niets is gebeurd, er inderdaad niet is gebeurd, is ook niet hoe onze samenleving werkt. Het zou andere spelers die inmiddels bij dat opstootje aanwezig waren sieren wanneer ze zich hierover uitspraken. Maar om nu stellingname van een gemiddelde betaald voetballer te verwachten, is natuurlijk veel te ver gezocht.
Met 'hooguit' bedoelde ik hier dus dat dit de uiterste ten laste legging zou kunnen zijn, mocht hier een aanklacht over worden ingediend. Ik nam aan dat dit wel duidelijk zou zijn uit de context.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

OF hij het deed is toch niet im frage?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUvrswLNMvjPPX3maUaimmv9Jio=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yVbgfu1Ayhk5j4sYDFo32HEo.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

Superkiwi

Hoi doei

PWM schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:33:

[Afbeelding]
Dat hij een gebaartje maakte is toch ook helemaal niet het issue?
Waar het om gaat is dat een aantal lui hier heel hard "racisme!" riepen/roepen en dat is het allerminst.
Maar goed, hier gaan we het, net als gisteren, niet over eens worden denk ik.

*edit
Ik had de term 'Im Frage' even moeten googelen voordat ik reageerde. Nu weet ik helemáál niet wat je precies met deze post bedoelt te zeggen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 06-04-2023 13:04 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
PWM schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:33:

[Afbeelding]
Die beelden zijn wel duidelijk, maar wat zou er aan deze gebaren racistisch/discriminerend moeten zijn? Ik zie het oprecht niet. Hij lijkt te iets te gebaren over eten en het veld, verder kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Superkiwi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:36:
[...]

Dat hij een gebaartje maakte is toch ook helemaal niet het issue?
Waar het om gaat is dat een aantal lui hier heel hard "racisme!" riepen/roepen en dat is het allerminst.
Maar goed, hier gaan we het, net als gisteren, niet over eens worden denk ik.
Ik heb gisteren ook al meteen geroepen dat ik er geen enkel probleem mee had :) Prima om de boel een beetje op te naaien naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:55
PWM schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:04:
[...]

Je komt er al niet meer tussen op dit moment. En voor zover ik weet, geldt de voorkeur van seizoenskaart houders in een gesloten vak niet bij vrije verkoop.
Hoezo je komt er niet meer tussen, er is toch helemaal geen sprake van voorkeur bij vrije verkoop, die fase start zaterdag pas.

Vanavond om 18.00 uur start de verplaatsersverkoop, mensen van Z die nog geen kaart hadden als seizoenkaarthouder kunnen dan gewoon verplaatsen naar een ander vak. Zoals dat altijd al geweest is, het is jammer genoeg niet de eerste x dat dat vak gesloten wordt. (al dan niet verplicht)

De houders die reeds een kaart hebben gekocht zullen vermoedelijk wel een kans krijgen om voor a.s. zaterdag (wanneer de "vrije" verkoop start) een nieuwe plek uit te zoeken, plek zat, zeker aangezien de Noordzijde dit maal wel gewoon open is. Dus er zullen er weer genoeg vanuit Z opduiken volgende week.

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 06-04-2023 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Waar ik mij nu wel een klein beetje aan stoor is dat de media over elkaar heen valt alsof dit iets unieks is, en alsof dit nooit eerder is gebeurd. (Dat nu de maat vol is... nu pas?!?!)

Bij PSV word een doelman aangevallen.
Nou, kan iemand zich nog Esteban herinneren in de Arena?

Aansteker word tegen Klaassen zijn hoofd gegooid.
Nou, kan iemand zich nog Berghuis herinneren in de Arena?

Er word het "Hamas" liedje gezongen wat nu weer breed uitgemeten word in de media.
Nou, kan iemand zich nog "Bommen op Rotterdam" herinneren een aantal weken geleden.

- Willems die op zijn bek word geslagen in de Euroborg.
- Cerny die word geslagen in het Heracles Stadion.
- Oerwoud geluiden bij Den Bosch, Excelsior, en tegen Brobbey.
- Bekers bier bij zo'n beetje elke wedstrijd.
- Mensen in het stadion die de spelers voor de ergste dingen uitmaken.

En het probleem ligt niet alleen in het stadion, kijk alleen maar al op de fansites als zoiets zoals dit gebeurd.
Browse even op de Feyenoord en Ajax "Fan" sites vandaag en dan zie je hoe triest het is gesteld met de samenleving.

Het gaat niet om Feyenoord, het gaat niet om Ajax.
Gaat gewoon om het voetbal als een geheel, voetbal wat al decennia lang rot is, en steeds rotter word.
En, ik zie het eerlijk gezegd ook niet meer veranderen.
Stadion sluiten? Dan word het oorlog in de binnensteden, want het gaat deze mensen niet om het voetbal, deze willen gewoon teringzooi trappen, en vinden daar wel een manier voor. (Zie all de rellen tijdens de Corona periode zonder fans.)

De oplossing ligt er al jaren, maar er word niet naar gegrepen door de KNVB en de overheid.

En, gisteren bij ESPN word er ook gewoon keihard gelogen, dat het bij de vrouwen wel goed gaat.
Ik ga soms met mijn vriendin naar een wedstrijd, en daar worden deze dames ook "gewoon" voor de ergste dingen uitgemaakt.

Goed van Feyenoord dat ze het vak sluiten voor de wedstrijd tegen AS Roma, maar het lost helemaal niets op.
Deze doorgesnoven idioten vinden gewoon een andere plek en gaan daar lekker verder.

Edit:
En, het probleem ligt ook bij de spelers die dit gedrag voeden.
Tadic en Kokcu zouden het goede voorbeeld moeten geven, doen ze totaal niet.

Of, een Hartman die het publiek nog een beetje opzweept nadat ze terug het veld opkomen... erg mistplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 06-04-2023 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Jorizzz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:36:
[...]

Die beelden zijn wel duidelijk, maar wat zou er aan deze gebaren racistisch/discriminerend moeten zijn? Ik zie het oprecht niet. Hij lijkt te iets te gebaren over eten en het veld, verder kom ik niet.
"Het gras staat er lekker bij. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 338166 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:10:
Waar ik mij nu wel een klein beetje aan stoor is dat de media over elkaar heen valt alsof dit iets unieks is, en alsof dit nooit eerder is gebeurd. (Dat nu de maat vol is... nu pas?!?!)
Dat het bij een andere club ook gebeurt maakt natuurlijk niets uit.
Edit:
Geen enkele reden om iets op het veld te gooien. Door dit erbij te halen vertroebel je de discussie. Is een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:24
lateef schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:20:
[...]

- Tadic is opgegroeid in een maatschappij waarin moslims op zijn best derderangs burgers waren
en in onze maatschappij gebeurd dat niet? over vooroordelen gesproken net of iedere Serviër zo is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PolarBear schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:15:
[...]

Dat het bij een andere club ook gebeurt maakt natuurlijk niets uit.

[...]

Geen enkele reden om iets op het veld te gooien. Door dit erbij te halen vertroebel je de discussie. Is een ander probleem.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet.
Maar, het is wel olie op het vuur gooien.

En, natuurlijk maakt dat wel uit.
Laat zien dat het helemaal verrot is in bijna ELKE stadion.
Dat het een landelijk probleem is, al decennia.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 06-04-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
cordonbleu schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:26:
[...]

Met 'hooguit' bedoelde ik hier dus dat dit de uiterste ten laste legging zou kunnen zijn, mocht hier een aanklacht over worden ingediend. Ik nam aan dat dit wel duidelijk zou zijn uit de context.
Dit is exact dezelfde ten laste legging, er kan belediging voor ras, godsdienst, levensovertuiging, geaardheid of handicap ten laste gelegd worden of ten uiterste belediging voor ras, godsdienst, levensovertuiging, geaardheid of handicap :?
[...]
Het heeft er alle schijn van dat Tadic zich beledigend uit richting Kokcü vanwege zijn eetritueel met betrekking tot de Ramadan en daarmee tot zijn geloof. Dat is wat wij in Nederland verstaan onder discriminatie.
PWM schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:40:
[...]
Ik heb gisteren ook al meteen geroepen dat ik er geen enkel probleem mee had :) Prima om de boel een beetje op te naaien naar elkaar.
Tja, prima om de boel een beetje op te naaien, maar er is een reden dat we in Nederland met elkaar hebben afgesproken dat belediging voor ras, godsdienst, levensovertuiging, geaardheid of handicap anders beoordeeld wordt dan andere beledigingen. Die lijn mag van mij in het voetbalveld wel doorgetrokken worden.
bie100 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:16:
[...]
en in onze maatschappij gebeurd dat niet? over vooroordelen gesproken net of iedere Serviër zo is :|
Dat is toch ook exact wat ik zeg, een vooroordeel van mijn kant. In Nederland is dat evenzeer een groot maatschappelijk probleem, maar wel van een andere orde als in Servië, zeker als het Servië van de jaren negentig van de vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-05 19:09
Hupske schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:49:
[...]

Dat de KNVB destijds bij Berghuis er niks aan heeft gedaan, houd niet in dat er nu wederom niks gedaan hoeft te worden.
Omdat je destijds een fout hebt gemaakt in het straffen, betekent niet dat je nu weer de zelfde fout moet maken.

Ik hoop hierin dat we ons toch wel ontwikkelen en niet weer de zelfde fout maken om er niks aan te doen. In ieder geval alleen deze persoonlijk persoonlijk bestraffen en weer door lijkt mij niet het geen was het moet gaan dekken.
Dit moet gewoon niet meer voorkomen. Feyenoord hoeft hiervoor niet direct een straf te geven, maar geef ze opties en mogelijkheden om zoiets te lossen. Laat ze maar een pilot worden als club om dit soort dingen uit te bannen.
Ik vind juist wel dat Feyenoord die gast moet straffen. Gewoon op de man/vak pakken en dan zullen ze het snel af leren denk ik... Wordt er iets gegooid gelijk vak dicht. Voeden ze elkaar maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

lateef schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:25:
[...]
Tja, prima om de boel een beetje op te naaien, maar er is een reden dat we in Nederland met elkaar hebben afgesproken dat belediging voor ras, godsdienst, levensovertuiging, geaardheid of handicap anders beoordeeld wordt dan andere beledigingen.
Kleine nuance: in de grondwet gaat het over discriminatie, niet over belediging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
Superkiwi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:28:
[...]

Kleine nuance: in de grondwet gaat het over discriminatie, niet over belediging.
Wetboek van Strafrecht, Artikel 137c, lid 1.
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

De grondwet gaat over hoe de overheid zich moet gedragen ten opzichte van de ingezetenen.

[ Voor 6% gewijzigd door lateef op 06-04-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@lateef mea culpa, ik zat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-05 15:18

snmght

imho dan he

[...]

Het heeft er alle schijn van dat Tadic zich beledigend uit richting Kokcü vanwege zijn eetritueel met betrekking tot de Ramadan en daarmee tot zijn geloof. Dat is wat wij in Nederland verstaan onder discriminatie.
Dat is jouw mening. Waaruit maak je op dat hij Kokcu niet adviseerde nog een snack te nuttigen?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

[...]

De beelden zijn helemaal niet duidelijk. Men zegt dat hij gebaarmaakt van eten, maar volgens mij maakt hij een fluitgebaar. Dat er voor gefloten moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08
MM99 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:35:
[...]

De beelden zijn helemaal niet duidelijk. Men zegt dat hij gebaarmaakt van eten, maar volgens mij maakt hij een fluitgebaar. Dat er voor gefloten moet worden.
Volgens mij gedroeg Kokcu zich als een diva dus moest hij een snickers eten van Tadic :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

snmght schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:33:
Dat is jouw mening. Waaruit maak je op dat hij Kokcu niet adviseerde nog een snack te nuttigen?
Wellicht wees hij Kokcu er vriendelijk op dat wanneer hij nog trek had er genoeg te eten en te drinken lag op het veld inmiddels :+

Hoe dan ook, Kokcu heeft zelf al aangegeven dat er niks aan de hand was, dus wie zijn wij :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Terranova schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:35:
[...]

Volgens mij gedroeg Kokcu zich als een diva dus moest hij een snickers eten van Tadic :+
Ik heb nu ook zin in een Snicker. Ik ga wel een paaseitje pakken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

MM99 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:39:
[...]

Ik heb nu ook zin in een Snicker. Ik ga wel een paaseitje pakken :+
Ik kom hier om in de paaschocolade op het werk en heb ook nog snickers in mijn la liggen. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:58
Tja, de clubs zelf hebben ook een bord voor de kop, hoe kan je nu verontwaardigd doen dat een supporter iets afsteekt/ iets op 't veld gooit terwijl hij iets bij zich heeft wat hij helemaal niet bij zich had mogen hebben, of überhaupt in 't stadion zit terwijl hij daar helemaal niet had mogen zitten.

't is nu een keer toevallig raak met duidelijk zichtbare schade, 't gaat ook heel vaak net goed, maar dat is bijna net zo erg

Zorg dat je toegangscontrole in orde is en handhaaf. En als KNKV ook gewoon sanctioneren. Wordt er iets op het veld gegooid/ iets afgestoken wat überhaupt niet in 't stadion zou mogen zijn, volgende wedstrijd zonder thuispubliek met voorwaardelijk 2 met een proeftijd van jaar.
Gebeurt het weer, dan dus 2 thuiswedstrijden zonder publiek en dan voorwaardelijk 3 met een proeftijd van 2 jaar, enzovoort. Misschien specifieke vakken waar het mis gaat extra zwaar straffen.

Hoe kan 't nu dat er zoveel schijnbaar dronken/onder de drugs in 't stadion zitten? Kan je prima op controleren/ tegenhouden/ fouilleren/ drugshonden inzetten.

Ja, dat kost allemaal geld, maar dan maar 't stadion dicht voor publiek als een club er niets aan wil doen.
Maak 't maar onaantrekkelijk voor de bezoekers als 't mis gaat. Dan ontstaat er misschien wat zelfreinigend vermogen.

Het is naar mijn mening 99% onwil bij de clubs om te handhaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En, gisteren bij ESPN word er ook gewoon keihard gelogen, dat het bij de vrouwen wel goed gaat.
Ik ga soms met mijn vriendin naar een wedstrijd, en daar worden deze dames ook "gewoon" voor de ergste dingen uitgemaakt.
Zelfs bij Jong Ajax - Jong Feyenoord waren er ongeregeldheden, bij de amateurs werd er een grensrechter aangevallen. Nee, het probleem zit hem niet bij specifieke clubs. Het probleem is helaas voetbalbreed. De "maar daar gaat het goed" is afleiding. niet meer, niet minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19
Napo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:52:
[...]

Zelfs bij Jong Ajax - Jong Feyenoord waren er ongeregeldheden, bij de amateurs werd er een grensrechter aangevallen. Nee, het probleem zit hem niet bij specifieke clubs. Het probleem is helaas voetbalbreed. De "maar daar gaat het goed" is afleiding. niet meer, niet minder.
Zolang figuren met een stadionverbod vrolijk elke week weer in het stadion zitten hoef je het verder niet eens te hebben over maatregelen. Blijkbaar is de wil of de mogelijkheid er niet om dit fatsoenlijk te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
snmght schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:33:
[...]

Klopt. Vandaar ook dat ik de - vergeefse - hoop heb dat iemand die daarbij aanwezig was exact zou kunnen zeggen wat daar is gebeurd. Tot dan zal er niets mee gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

stylezzz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:56:
[...]

Zolang figuren met een stadionverbod vrolijk elke week weer in het stadion zitten hoef je het verder niet eens te hebben over maatregelen. Blijkbaar is de wil of de mogelijkheid er niet om dit fatsoenlijk te regelen.
Deels wil, en deels angst.

Het is maar een heel klein groepje.
Maar, als Kloese, V/D Sar, Brands of noem maar op.
Als hun zijnde wil je niet de groep van 50/100 doorgesnoven idioten in je voortuin hebben, of dat ze je familie gaat lastig vallen (want, dat doen ze.)

Het zijn simpelweg gewoon een vorm van terroristen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3aS-8k6eRHm-HvwWPVMWkyobK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CaOtN2CU9Bhj6aGRVyOa2lMe.webp?f=fotoalbum_large

Voetbal Terroristen, niets meer en zeker niets minder.
Die het plezier voor de andere 99% vergallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Bij PSV word een doelman aangevallen.
Nou, kan iemand zich nog Esteban herinneren in de Arena?

Aansteker word tegen Klaassen zijn hoofd gegooid.
Nou, kan iemand zich nog Berghuis herinneren in de Arena?

Er word het "Hamas" liedje gezongen wat nu weer breed uitgemeten word in de media.
Nou, kan iemand zich nog "Bommen op Rotterdam" herinneren een aantal weken geleden.

- Willems die op zijn bek word geslagen in de Euroborg.
- Cerny die word geslagen in het Heracles Stadion.
- Oerwoud geluiden bij Den Bosch, Excelsior, en tegen Brobbey.
- Bekers bier bij zo'n beetje elke wedstrijd.
- Mensen in het stadion die de spelers voor de ergste dingen uitmaken.

En het probleem ligt niet alleen in het stadion, kijk alleen maar al op de fansites als zoiets zoals dit gebeurd.
Browse even op de Feyenoord en Ajax "Fan" sites vandaag en dan zie je hoe triest het is gesteld met de samenleving.

Het gaat niet om Feyenoord, het gaat niet om Ajax.
Gaat gewoon om het voetbal als een geheel, voetbal wat al decennia lang rot is, en steeds rotter word.
En, ik zie het eerlijk gezegd ook niet meer veranderen.
Stadion sluiten? Dan word het oorlog in de binnensteden, want het gaat deze mensen niet om het voetbal, deze willen gewoon teringzooi trappen, en vinden daar wel een manier voor. (Zie all de rellen tijdens de Corona periode zonder fans.)

De oplossing ligt er al jaren, maar er word niet naar gegrepen door de KNVB en de overheid.

Goed van Feyenoord dat ze het vak sluiten voor de wedstrijd tegen AS Roma, maar het lost helemaal niets op.
Deze doorgesnoven idioten vinden gewoon een andere plek en gaan daar lekker verder.

Edit:

Of, een Hartman die het publiek nog een beetje opzweept nadat ze terug het veld opkomen... erg mistplaatst.
99% met je post eens. De 1%: Hartman is nog jong, die kun je dat niet kwalijk nemen.
De Wolf die de helft van z'n toespraak gebruikt om de supporters weer 'op te zwepen', die had echt even 2x na moeten denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
DoeEensGek schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:10:
[...]
"Het gras staat er lekker bij. "
[...]
[...]
MM99 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:35:
[...]
Ik blijf erbij dat de beelden duidelijk waren, haarscherpe beelden ;). Alleen zie je dus alleen al aan deze reacties dat in elk geval totaal niet duidelijk is wat Tadic bedoelde met z'n gebaar. De één ziet er een verwijzing in naar de ramadan (hoe dan?!), de ander een fluitgebaar. Ik haal er nog steeds in de verste verten geen racistisch/discriminerend gebaar uit. Dus tenzij iemand mij kan uitleggen op welke manier dit het wel zou zijn, blijf ik erbij dat mensen er in willen zien wat ze willen en allemaal lange tenen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:07:
Na een nachtje slapen vind ik de ophef over het gooien wel erg groot. Nu wordt toevallig iemand tot bloedens toe geraakt en is het een probleem. Dit terwijl wekelijks in alle stadions allerlei rotzooi naar spelers wordt gegooid. Berghuis werd notabene als speler van Feyenoord in de ArenA geraakt. Wat mij betreft had deze ophef al veel eerder in deze proportie mogen komen. Aanpakken die tokkies.
Precies. Die ophef moet er elke keer zijn als het gebeurt. Of het nou bij Feyenoord Ajax of Fc Dordrecht is, of een speler nou geraakt wordt of niet.
Maar goed, laten we maar hopen dat deze keer ophef ervoor zorgt dat er echt maatregelen (tegen supporters) komen, die vanuit de politiek opgelegd worden. Dus die meldplicht, boetes richting overtreders x10, x jaar landelijk stadionverbod, etc etc.
En niet dat de KNVB alleen een punt wil maken door Feyenoord nu keihard te straffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

toolkist schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:22:
[...]

Precies. Die ophef moet er elke keer zijn als het gebeurt. Of het nou bij Feyenoord Ajax of Fc Dordrecht is, of een speler nou geraakt wordt of niet.
Maar goed, laten we maar hopen dat deze keer ophef ervoor zorgt dat er echt maatregelen (tegen supporters) komen, die vanuit de politiek opgelegd worden. Dus die meldplicht, boetes richting overtreders x10, x jaar landelijk stadionverbod, etc etc.
En niet dat de KNVB alleen een punt wil maken door Feyenoord nu keihard te straffen
Dat ik heb het idee dat het nu het bij Feyenoord gebeurd alles en iedereen over elkaar heen valt om statements te maken en punten maken door hoge straffen etc terwijl dit bij exact gelijke of ergere incidenten, persoon uit publiek die keeper tegen de grond beukt als 1 van de vele voorbeelden, vrij snel weer uit het nieuws is.

Ik kan er volledig naast hebben maar het lijkt erop dat Feyenoord nu als zondebok gebruikt wordt omdat dit de fijne club is om hiervoor te gebruiken gezien ongeregeldheden in het verleden en we niet bekend staan als het lieve clubje zoals PSV

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 15:36

Stimulate14

⭐⭐⭐

Anoniem: 338166 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:59:
[...]

Deels wil, en deels angst.

Het is maar een heel klein groepje.
Maar, als Kloese, V/D Sar, Brands of noem maar op.
Als hun zijnde wil je niet de groep van 50/100 doorgesnoven idioten in je voortuin hebben, of dat ze je familie gaat lastig vallen (want, dat doen ze.)

Het zijn simpelweg gewoon een vorm van terroristen.
[Afbeelding]

Voetbal Terroristen, niets meer en zeker niets minder.
Die het plezier voor de andere 99% vergallen.
Lekker over de longetjes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Rubman schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:31:
[...]

Dat ik heb het idee dat het nu het bij Feyenoord gebeurd alles en iedereen over elkaar heen valt om statements te maken en punten maken door hoge straffen etc terwijl dit bij exact gelijke of ergere incidenten, persoon uit publiek die keeper tegen de grond beukt als 1 van de vele voorbeelden, vrij snel weer uit het nieuws is.
Dat is wel flink vooruit lopen op de ontwikkelingen, we zijn nog geen dag verder dus kan je lastig concluderen dat het langer of korter in het nieuws gaat blijven.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Timk10
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06-2024
Sta er toch bijzonder van te kijken hoe erg er over elkaar heen getuimeld wordt om te roepen dat het maar een klein groepje is en 'niet alle feyenoorders'. Het lijkt wel de MeToo-discussie.

Voel je je aangesproken als men het over totale idioterie op de feyenoord-tribune heeft? Misschien moet je dan ook even bij jezelf te rade gaan. Hoezo voel je je aangesproken? Als je je gedraagt, hoef je je niet aangesproken te voelen toch?

Bovendien zag ik daar, en eigenlijk elke week, die gehele eerste ring rondom het veld totáál de weg kwijt zijn. Ik hoor de meest gore beledigingen door die microfoons langs het veld (ook gister weer, meerdere keren worden k-mongool, k-jood en weet ik wat gegooid). Maar god god, als we het eens benoemen moet iedereen meteen oppassen, want je krijgt 35 mensen over je heen die meteen roepen JA MAAR KLEINE GROEP EN HUNNIE DOEN HET OOK

Als het echt zo'n kleine groep was, was de waslijst aan incidenten wel wat kleiner. En dan zo'n directeur die voor de camera zelfs na zo'n weerzinwekkend incident niet durft te zeggen dat men een supportersprobleem heeft. Misschien had ie het bespottelijke 'hamas-hamas'-filmpje nog niet gezien, nota bene geschreeuwd door een microfoon van een dj die daar door feyenoord zelf is neergezet.

Maar nee, laten we blijven ontkennen. Het is maar een kleine groep, 10 man ofzo. Tuurlijk. Gaan we weer lekker over tot de orde van de dag. En natuurlijk zo gauw mogelijk roepen JA MAAR DAAR GEBEURT HET OOK. Lekker blijven what-aboutismen, dat zal wat oplossen.

En ja, ik vind het echt onzinnig dat ik dit erbij moet zetten, maar anders zal het wel weer helemaal verkeerd begrepen worden; ik zeg hiermee ook niet dat het álle feyenoorders zijn. Ik ken er genoeg in mijn omgeving. Die zouden dit ook nooit doen. Maar ik word zo dood- en doodmoe van dat 'kleine groep'-gelul. Het is geen kleine groep. Het zijn er honderden die hiertoe in staat zijn, misschien wel duizenden. Erken dat, wees zelf geen onderdeel van die groep en help mee aan een oplossing. Zoals ik al zei, je weet zelf wel of je je aangesproken moet voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-05 19:09
Timk10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:36:
Sta er toch bijzonder van te kijken hoe erg er over elkaar heen getuimeld wordt om te roepen dat het maar een klein groepje is en 'niet alle feyenoorders'. Het lijkt wel de MeToo-discussie.

Voel je je aangesproken als men het over totale idioterie op de feyenoord-tribune heeft? Misschien moet je dan ook even bij jezelf te rade gaan. Hoezo voel je je aangesproken? Als je je gedraagt, hoef je je niet aangesproken te voelen toch?

Bovendien zag ik daar, en eigenlijk elke week, die gehele eerste ring rondom het veld totáál de weg kwijt zijn. Ik hoor de meest gore beledigingen door die microfoons langs het veld (ook gister weer, meerdere keren worden k-mongool, k-jood en weet ik wat gegooid). Maar god god, als we het eens benoemen moet iedereen meteen oppassen, want je krijgt 35 mensen over je heen die meteen roepen JA MAAR KLEINE GROEP EN HUNNIE DOEN HET OOK

Als het echt zo'n kleine groep was, was de waslijst aan incidenten wel wat kleiner. En dan zo'n directeur die voor de camera zelfs na zo'n weerzinwekkend incident niet durft te zeggen dat men een supportersprobleem heeft. Misschien had ie het bespottelijke 'hamas-hamas'-filmpje nog niet gezien, nota bene geschreeuwd door een microfoon van een dj die daar door feyenoord zelf is neergezet.

Maar nee, laten we blijven ontkennen. Het is maar een kleine groep, 10 man ofzo. Tuurlijk. Gaan we weer lekker over tot de orde van de dag. En natuurlijk zo gauw mogelijk roepen JA MAAR DAAR GEBEURT HET OOK. Lekker blijven what-aboutismen, dat zal wat oplossen.

En ja, ik vind het echt onzinnig dat ik dit erbij moet zetten, maar anders zal het wel weer helemaal verkeerd begrepen worden; ik zeg hiermee ook niet dat het álle feyenoorders zijn. Ik ken er genoeg in mijn omgeving. Die zouden dit ook nooit doen. Maar ik word zo dood- en doodmoe van dat 'kleine groep'-gelul. Het is geen kleine groep. Het zijn er honderden die hiertoe in staat zijn, misschien wel duizenden. Erken dat, wees zelf geen onderdeel van die groep en help mee aan een oplossing. Zoals ik al zei, je weet zelf wel of je je aangesproken moet voelen.
Waarom Feyenoord erbij betrekken dan? Als het in de Kuip opgelost is doen ze in alle stadions normaal ofzo?
Begrijp jou niet echt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Of het er nou 10, 20, 100 of 500 zijn, feit is dat het er teveel zijn maar dat het echt niet alleen bij Feyenoord er teveel zijn.
Simpel voorbeeld: Kijk nog eens terug naar Ajax-Feyenoord toen Feyenoord scoorde, en let eens op de 1e ring bij Ajax in de hoek waar Feyenoord vierde. Je kunt niet horen wat ze roepen maar het waren ook daar echt geen complimenten.
Geen van deze problemen zijn uniek voor Feyenoord dus ipv ons nou op 1 club te richten moet de focus liggen op het landelijk aanpakken van dit probleem, bij elke club, en het liefst ook buiten het voetbal. Maar gezien de doortastendheid van de kabinetten Rutte hoef je je daar geen illusies over te maken.
Voel je je aangesproken als men het over totale idioterie op de feyenoord-tribune heeft?
Fyi, ik ben voor Ajax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Het probleem is te groot om het in 1x op te lossen.
Het begint namelijk al bij de voetballers en de clubs zelf en algehele stemming in de voetballerij. Opstootjes op het veld, scheidsrechters belagen bij een in hun ogen foute beslissing, provoceren van de tegenstander, theatraal gedrag op het veld, onsportiviteit. Al deze zaken worden altijd afgedaan met: 'in the head of the moment', komt door de adrenaline, emotie op het veld, etc, alsof het de normaalste zaak van de wereld is om je zo te mogen gedragen met deze excuses. Daarbij helpt het ook niet als een trainer/club de misdragingen van een voetballer bagatelliseert. Dit heeft allemaal effect op het gedrag van de 'supporters'.

Het is toch van niet normaal dat er bij sommige wedstrijden zoveel politie moet worden ingezet. Het is gewoon verspilling van belastingcenten. Het zou mooi zijn als de clubs zelf de rekening van die inzet moet betalen, dan moeten de clubs zelf in actie komen om hun 'supporters' in het gareel te houden. Hopelijk komen de clubs dan ook met harde maatregelen, boetes en stadionverboden. Een alcohol verbod zou ook niet slecht zijn...

Ik schrijf 'supporters' expres in aanhalingstekens. Een supporter is namelijk iemand die een sportclub aanmoedigt. Het is toch in en in triest dat toeschouwers gescheiden moeten zitten, omdat ze anders met elkaar gaan vechten? Waar gaat het over? Wat maakt het nou uit dat je favoriete club anders is dan de buurman?

In de VS kunnen supporters van basketbal, ijshockey en honkbal (toch geen kleine sporten) gewoon naast elkaar zitten. Dus waarom bij het voetbal niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timk10
Beavbusi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:55:
[...]

Waarom Feyenoord erbij betrekken dan? Als het in de Kuip opgelost is doen ze in alle stadions normaal ofzo?
Begrijp jou niet echt
Begrijpend lezen. Het gaat hier om Feyenoord. Het incident was bij Feyenoord. Los de problemen in je eigen stadion op ipv alleen maar met vingertjes wijzen om het te bagatelliseren. Er lijkt niemand bereid om te erkennen dat de problemen bij Feyenoord inmiddels de spuigaten uitlopen. Er wordt verscholen achter 'het is een algemeen probleem' en 'het gebeurt overal'. Vind ik nogal raar en komt op mij gewoon over als het ontkennen van het probleem en geen bereidwilligheid om er wat aan te doen. Het feit dat er 40.000 man geen greintje begrip voor het doorspelen van Ajax konden opbrengen zegt genoeg. Gaan massaal spreekkoren en fluitconcerten houden op het moment dat Klaassen door duizeligheid niet meer verder kan. Er was 0.0 begrip in dat gehele stadion. Uit niets blijkt dat het bij Feyenoord om een klein groepje gaat. Ik zie graag bewijs van het feit dat dat wel zo is, want tot nu toe wijst alles op het gegeven dat het overgrote deel het wel lachen vond wat er allemaal gebeurde. Dat is hoe ik het zag. Ik hoor graag van je wat er op zou moeten wijzen dat het niet zo was. Daarnaast moesten Heitinga en de zijnen zich haasten om weg te gaan bij de dug-out na de wedstrijd omdat de aanstekers weer in het rond vlogen. Hier is gewoon beeldmateriaal van. Het is toch gestoord dat er minder dan een uur na zo'n incident gewoon weer dingen door de lucht vliegen (en ook nog eens uit een totaal andere hoek van het stadion, dus eens te meer, wat een kul, dat 'kleine groepje').

En dan spreek ik nog niet eens over John de Wolf, die als een soort volksopzweper de lafste speech sinds Van der Sar hield. Met z'n vuistje in de lucht. Kolderieke tv man. Daarna nog even de marsch inzetten om te vieren dat ze een ajacied hebben verwond. Het is echt aan alle kanten beschamend.

En ja, voordat we weer allemaal hier over vallen; ook bij Ajax geen lieverdjes. En als jullie het continu willen blijven vergelijken om zo lekker om de hete brij heen te draaien, prima. Gaat er ook nooit wat veranderen. Het gaat nu mis bij Feyenoord dus mag de aandacht daar ook op. Dit weekend als het misgaat bij Ajax mogen alle spotlights op Ajax.

En ook veelzeggend dat we het weerzinwekkende hamas-hamas-filmpje ook maar even negeren hier. Een Dj ingehuurd door Feyenoord, voorzien van apparatuur. Niemand die er wat van zegt. Zelfs Feyenoord zelf houdt hun mond. Laf, laffer, lafst.

[ Voor 11% gewijzigd door Timk10 op 06-04-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
Napo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:39:
[...]

Ja, de veroorzaker moet op de blaren zitten maar dan moet de straf nog wel proportioneel zijn. Je moet niet willen dat je iemand straft die elke twee weken 3 uur onderweg is om zijn straf uit te zitten terwijl een ander nog geen 10 minuten onderweg is.

Proportionaliteit is cruciaal.
Daarom twee balies. Iedereen heeft recht op minstens een uur reistijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38
nota bene geschreeuwd door een microfoon van een dj die daar door feyenoord zelf is neergezet.
Dat klopt al niet. Het "feestje" was van een supportersclub en zelfs daarbij was het niet duidelijk of zij die gast daar nu zelf hadden neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Jorizzz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:14:
Ik haal er nog steeds in de verste verten geen racistisch/discriminerend gebaar uit. Dus tenzij iemand mij kan uitleggen op welke manier dit het wel zou zijn, blijf ik erbij dat mensen er in willen zien wat ze willen en allemaal lange tenen hebben.
Misschien heb je gelijk maar dat evt fluiten gebaar wekt wel de extreme woede bij Kökcü op en ik kan mij niet voorstellen dat hij doet omdat Tadic zogenaamde dus alleen over het fluiten had. Maar goed we zullen het nooit weten.
Gedeeltelijk waar, ik was in Rome en ik heb aan de halve wereld moeten uitleggen dat ik normaal ben en dat werd direct in twijfel getrokken omdat namelijk volgens de meeste mensen iedere supporter gestoord was die daar was en alle 13000 mensen daar aan de rellen hadden meegedaan. Ik werd er dus letterlijk op aangesproken dat een kleine groep daar zich niet gedroeg. Hoe dat kwam? Omdat in de media niet die nuance werd aangebracht. Het is dus wel degelijk belangrijk om nuance in dit soort zaken te brengen.

[ Voor 42% gewijzigd door rikoos op 06-04-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Agent47 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:21:
[...]

Die camera a FIFA 23 is niks :'(
Toch raar dat we er geen problemen mee hebben als die camera in Camp Nou ook zo hoog staat, of vroeger op Wembley. Die netten net in beeld waren irritant maar het geklaag over de hoge positie vond ik echt gezeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben ik de enige die er wel moe van wordt dat het CIDI nou weer probeert hier een 'slaatje uit te slaan, met die aangifte?
Echt iedereen weet dat die liederen op Ajax gericht zijn, niet op joden in israel of waar dan ook.
"Bedreigend voor Joden", ",,De leuzen werden geroepen terwijl er op dat moment raketten van Hamas Israël bereikten.”"
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:44:
Ben ik de enige die er wel moe van wordt dat het CIDI nou weer probeert hier een 'slaatje uit te slaan, met die aangifte?
Echt iedereen weet dat die liederen op Ajax gericht zijn, niet op joden in israel of waar dan ook.
"Bedreigend voor Joden", ",,De leuzen werden geroepen terwijl er op dat moment raketten van Hamas Israël bereikten.”"
etc
Ik snap wel dat ze dat "Hamas" willen uitbannen want als het je echt om de Ajacieden te doen is kun je dat Hamas ook weglaten natuurlijk. Maar het IQ van dat soort tokkies is waarschijnlijk niet dusdanig dat ze snappen dat het beledigend kan zijn. Het is hetzelfde als gebruiken van het woord "kanker" en spreekkoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ben ik de enige die zo oud is dat hij zich de discussie over de "voetbalpas" nog kan herinneren?
Dat was toen tegen het zere been van half Nederland. Ik vraag me af of we er nu wel voor in zijn.
Zou het daarmee mogelijk zijn mensen wél uit het stadion te weren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:42:
[...]

Misschien heb je gelijk maar dat evt fluiten gebaar wekt wel de extreme woede bij Kökcü op en ik kan mij niet voorstellen dat hij doet omdat Tadic zogenaamde dus alleen het over fluiten had. Maar goed we zullen het nooit weten.
Hij was daarvoor al 'over de rooie', die gebaren van Tadic waren echt niet hetgeen hem triggerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Beavbusi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:55:
[...]

Begrijp jou niet echt
Het is heel simpel, het is nu een keer echt misgegaan.

Aantal weken geleden werd Gimenez ook door alles en iedereen bekogelt na zijn doelpunt, maar het was allemaal mis... dus, dan word het genegeerd en afgedaan als "gebeurd elke wedstrijd."

Het is allemaal zo hypocriet als het maar kan zijn.
Iedereen en alles wat nu over Feyenoord heen valt terwijl er bijna geen betaalde club in Nederland is die schonen handen heeft.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben nog steeds van mening als Feyenoord supporter dat hier een zeer zware straf geplaatst is.
Niet omdat Klaassen toevallig is geraakt, nee...
Maar omdat er de hele wedstrijd door word gegooid en voor die debiele rookbom in het begin.

Maar, mensen die nu echt denken dat het probleem opgelost zou zijn wanneer je Feyenoord supporters weert, of als Feyenoord nu een zware straf krijgt, schei toch uit.

Ik durf nou alweer voor 100 euro te wedden dat komende week in de Arena gewoon weer het "Liedje" "En wie niet springt is geen Jood" klinkt, zoals wel vaker.
En, waarschijnlijk ook wel weer iets met bommen, Rotterdam en kakkerlakken.
Of, dat er bij een andere wedstrijd weer vuurwerk op het veld word gegooid of dan er een speler bekogeld word met bier.
Of, weer een ander incident met vuurwerk, of een veld betreder.

Het is geen Feyenoord probleem, het is een Nederlands politiek en KNVB probleem.
En, het is wachten tot het ergens echt een keer helemaal fout gaat. (Dan bedoel ik echte veld invasies of een incident met vuurwerk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
toolkist schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:48:
[...]

Hij was daarvoor al 'over de rooie', die gebaren van Tadic waren echt niet hetgeen hem triggerde.
Heb je gelijk in maar Tadic is natuurlijk ook niet een lieverdje en staat (bij iedereen die niet Ajax fan is) bekend als een verschrikkelijke zuiger/naaier. Misschien heeft hij daarom het beeld tegen maar nogmaals het gaat er bij mij niet in dat er niets bijzonders werd geroepen met zo'n reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 338166 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:49:
Ik durf nou alweer voor 100 euro te wedden dat komende week in de Arena gewoon weer het "Liedje" "En wie niet springt is geen Jood" klinkt, zoals wel vaker.
Wat is hier erg aan? Mogen ze bij PSV dan ook geen "boeren, boeren, boeren" meer zingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
D-e-n schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:40:
[...]

Dat klopt al niet. Het "feestje" was van een supportersclub en zelfs daarbij was het niet duidelijk of zij die gast daar nu zelf hadden neergezet
Oke, mea culpa.

Maar is dat het enige waar we op ingaan? Oke.

Daarnaast; er stonden enkele honderden lui om die idioot heen. Niemand die ff zegt; 'gozer, rot ff op met je waanzinnige gelul'. Nee hoor, lekker meelallen en lachen. Allemaal onderdeel van dat 'kleine groepje' zeker. Wat een toeval.
Plus; Feyenoord moet ongetwijfeld goedkeuring geven om zoiets te doen op hun terrein. Geen toezicht? Niks? Niemand die even kijkt of alles enigszins normaal gaat? Oke...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:51:
[...]

Heb je gelijk in maar Tadic is natuurlijk ook niet een lieverdje en staat (bij iedereen die niet Ajax fan is) bekend als een verschrikkelijke zuiger/naaier. Misschien heeft hij daarom het beeld tegen maar nogmaals het gaat er bij mij niet in dat er niets bijzonders werd geroepen met zo'n reactie.
Ik heb absoluut niet het idee dat hij hem vast oprecht een smakelijk maaltijd na de wedstrijd wenste nee. Wat dat betreft gebeurt er ongetwijfeld meer dan genoeg tijdens een wedstrijd wat we niet eens zien.
Aan de spelers om dat bij de scheids aan te kaarten als ze er een probleem mee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Wat een verschil hoe er gedacht wordt over één letter verschil in een liedje "Wie niet springt, die is ....) namelijk de woorden "geen" of "een".

Beide moeten gewoon stoppen !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

toolkist schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:51:
[...]

Wat is hier erg aan? Mogen ze bij PSV dan ook geen "boeren, boeren, boeren" meer zingen?
Helemaal niets ergs aan, gebeurd al decennia en hoort erbij.

Maar, dan niet sneu gaan doen als er spreekkoren komen bij tegenstanders die anti spreekkoren laten horen daartegen.

Wat hierboven al werd gezegd.
Het hamas spreekkoor is niet tegen joden, maar tegen Ajacieden...
(Praat ik nog steeds niet goed, want ik vind het simpelweg zielig.)
Maar, als je jezelf als Ajacieden als Joden bestempelt, dan kan je dat verwachten.

Of het moet helemaal stoppen de "Joden" spreekkoren in de Arena, Kuip EN andere stadions in Nederland.
Of je laat het allemaal gewoon gaan.

Niet bij het 1 zeggen "dat kan" en bij het andere "dat gaat te ver".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Jorizzz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:14:
[...]

Ik blijf erbij dat de beelden duidelijk waren, haarscherpe beelden ;). Alleen zie je dus alleen al aan deze reacties dat in elk geval totaal niet duidelijk is wat Tadic bedoelde met z'n gebaar. De één ziet er een verwijzing in naar de ramadan (hoe dan?!), de ander een fluitgebaar. Ik haal er nog steeds in de verste verten geen racistisch/discriminerend gebaar uit. Dus tenzij iemand mij kan uitleggen op welke manier dit het wel zou zijn, blijf ik erbij dat mensen er in willen zien wat ze willen en allemaal lange tenen hebben.
Er is een opstootje tussen Kökçü en Tadic, Tadic probeert Kökçü te raken in woord en gebaar, daar zit spot en mogelijk belediging in. Wat het woord is, weten we niet, maar het gebaar is naar de mond en de grond. Niet kort daarvoor zat onder andere Kökçü met zijn knieën op de grond om vanwege de Ramadan ingelaste pauzemoment te eten en te drinken. Ik heb inderdaad geen idee waar Tadic daadwerkelijk naar refereerde, maar als je toch iemand uit de tent wilt lokken, is een spottende - en mogelijk beledigde opmerking - over dat moment wel een heel eenvoudige. Er zijn mogelijk nog duizenden andere dingen in waar Tadic naar verwijst, maar verwijzen naar de Ramadan mijns inziens de meest eenvoudige en niet ver gezocht. Dat jij die link op generlei wijze wilt of kunt zien, zij dan zo. De waarheid komt waarschijnlijk nooit boven tafel en dat is spijtig, want blijft op deze manier ruimte voor speculatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-05 12:30
Timk10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:52:
[...]

Oke, mea culpa.

Maar is dat het enige waar we op ingaan? Oke.

Daarnaast; er stonden enkele honderden lui om die idioot heen. Niemand die ff zegt; 'gozer, rot ff op met je waanzinnige gelul'. Nee hoor, lekker meelallen en lachen. Allemaal onderdeel van dat 'kleine groepje' zeker. Wat een toeval.
Plus; Feyenoord moet ongetwijfeld goedkeuring geven om zoiets te doen op hun terrein. Geen toezicht? Niks? Niemand die even kijkt of alles enigszins normaal gaat? Oke...
Dat corrigeren van medesupporters is iets wat op papier leuk klinkt, maar in de praktijk gaat dat natuurlijk helemaal niet. Ik heb ooit toen in de rij voor de poorten van de Kuip al heel lang stond te wachten eens iets gezegd tegen iemand die de hele rij voorbij liep en ergens vooraan er tussen ging, toen was ik al een k*jood en wilde hij gaan vechten, en dat was een potje tegen een nietszeggende tegenstander dus dan kom je al veel minder opgefokt aan lijkt me. Dan denk ik wel even 2 keer na voordat ik iets zeg tegen iemand die het veld bekogelt of een paar nitraten afsteekt en vanwege het feit dat het Feyenoord-Ajax is al 3 keer zo opgefokt is als normaal. Die mensen denken nog veel minder na dan een simpele voordringer, dus daar heb je eerst een klap voor je bek te pakken voordat je een k*jood bent in plaats van andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:54:
Wat een verschil hoe er gedacht wordt over één letter verschil in een liedje "Wie niet springt, die is ....) namelijk de woorden "geen" of "een".

Beide moeten gewoon stoppen !!!
Hoezo verschil? Beide versies kunnen wat mij betreft weinig kwaad. Ze refereren aan een geuzennaam die Ajax supporters zich toegeëigend hebben. Dus eigenlijk wordt er gewoon gezongen wie niet springt die is voor/tegen Ajax... Als dat het ergste zou zijn?
Hamas, bommen op Rotterdam, alle boeren zijn homo, etc etc, dat zijn de versies die te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lateef schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:56:
[...]

Er is een opstootje tussen Kökçü en Tadic, Tadic probeert Kökçü te raken in woord en gebaar, daar zit spot en mogelijk belediging in. Wat het woord is, weten we niet, maar het gebaar is naar de mond en de grond. Niet kort daarvoor zat onder andere Kökçü met zijn knieën op de grond om vanwege de Ramadan ingelaste pauzemoment te eten en te drinken. Ik heb inderdaad geen idee waar Tadic daadwerkelijk naar refereerde, maar als je toch iemand uit de tent wilt lokken, is een spottende - en mogelijk beledigde opmerking - over dat moment wel een heel eenvoudige. Er zijn mogelijk nog duizenden andere dingen in waar Tadic naar verwijst, maar verwijzen naar de Ramadan mijns inziens de meest eenvoudige en niet ver gezocht. Dat jij die link op generlei wijze wilt of kunt zien, zij dan zo. De waarheid komt waarschijnlijk nooit boven tafel en dat is spijtig, want blijft op deze manier ruimte voor speculatie geven.
Ik heb zo'n vermoeden dat de waarheid van deze kwestie voorlopig nog niet boven tafel komt.

Zo'n gevalletje, als ze weg zijn bij Feyenoord en Ajax of zijn gestopt gaan ze praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
rikoos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:42:
[...]

Gedeeltelijk waar, ik was in Rome en ik heb aan de halve wereld moeten uitleggen dat ik normaal ben en dat werd direct in twijfel getrokken omdat namelijk volgens de meeste mensen iedere supporter gestoord was die daar was en alle 13000 mensen daar aan de rellen hadden meegedaan. Ik werd er dus letterlijk op aangesproken dat een kleine groep daar zich niet gedroeg. Hoe dat kwam? Omdat in de media niet die nuance werd aangebracht. Het is dus wel degelijk belangrijk om nuance in dit soort zaken te brengen.
Waarom voel jij je verantwoord om dat allemaal te gaan uitleggen? Jij weet toch wel hoe het zit? Jij hebt je gedragen, punt. Ik snap niet waarom je je dan geroepen voelt om je overal te verantwoorden. Ik ben ook wel eens op een plek geweest waar later onenigheid was. Als men mij dan daarover aanspreekt is het heel simpel; 'moet je niet aan mij vragen man, ik heb er niks mee te maken.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07

Marc H

- - Is wakker - -

rik86 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:45:
Tja, de clubs zelf hebben ook een bord voor de kop, hoe kan je nu verontwaardigd doen dat een supporter iets afsteekt/ iets op 't veld gooit terwijl hij iets bij zich heeft wat hij helemaal niet bij zich had mogen hebben, of überhaupt in 't stadion zit terwijl hij daar helemaal niet had mogen zitten.

't is nu een keer toevallig raak met duidelijk zichtbare schade, 't gaat ook heel vaak net goed, maar dat is bijna net zo erg

Zorg dat je toegangscontrole in orde is en handhaaf. En als KNKV ook gewoon sanctioneren. Wordt er iets op het veld gegooid/ iets afgestoken wat überhaupt niet in 't stadion zou mogen zijn, volgende wedstrijd zonder thuispubliek met voorwaardelijk 2 met een proeftijd van jaar.
Gebeurt het weer, dan dus 2 thuiswedstrijden zonder publiek en dan voorwaardelijk 3 met een proeftijd van 2 jaar, enzovoort. Misschien specifieke vakken waar het mis gaat extra zwaar straffen.

Het is naar mijn mening 99% onwil bij de clubs om te handhaven.
En dan ga ik als PSV supporter op de Ajax tribune zitten bij ajax-feijenoord en gooi vuurwerk naar een Feijnoord speler. Resultaat. Ajax in de problemen. Hoera!

Wat wel de oplossing is? betere camera's met gezichtsherkenning, zodat de pakkans 100 procent wordt? En dan ook straffen geven die er iets toe doen, gevolgd door een meldplicht bij de politie tijdens wedstrijden. ik weet het ook niet. Misschien voetbal gewoon helemaal verbieden? Misschien dat dat helpt.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 338166 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:56:

Niet bij het 1 zeggen "dat kan" en bij het andere "dat gaat te ver".
Ik snap die redenering echt niet. Je ziet toch duidelijk het verschil welke liedjes bedoeld zijn om te kwetsen en welke niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Timk10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:58:
[...]
Waarom voel jij je verantwoord om dat allemaal te gaan uitleggen? Jij weet toch wel hoe het zit? Jij hebt je gedragen, punt. Ik snap niet waarom je je dan geroepen voelt om je overal te verantwoorden. Ik ben ook wel eens op een plek geweest waar later onenigheid was. Als men mij dan daarover aanspreekt is het heel simpel; 'moet je niet aan mij vragen man, ik heb er niks mee te maken.'
Om het simpele feit dat ondanks de door jouw genoemde uitleg dat er niet gaat bij veel mensen, je was daar en klaar dus ben je een hooligan. Het was op mijn werk bij de klant die wist dat ik er was geweest en geloof mij op mijn woord, ik moest het gewoon echt gaan uitleggen waarom ik daar was want de opmerking ik heb er niets mee te maken is dan niet genoeg want ik was daar. Dus kleine moeite om die nuance erbij te benoemen.
Zou niet nodig moeten zijn, daar heb je gelijk in maar het is helaas nu eenmaal zo dat de pers de waarheid verteld voor mensen en dat is soms heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Marc H schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:00:
[...]

En dan ga ik als PSV supporter op de Ajax tribune zitten bij ajax-feijenoord en gooi vuurwerk naar een Feijnoord speler. Resultaat. Ajax in de problemen. Hoera!
En snel genoeg wordt duidelijk dat jij die persoon was, en via social media wordt daarna ook snel genoeg de link gelegd dat jij helemaal niet voor Ajax bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
toolkist schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:58:
[...]

Hoezo verschil? Beide versies kunnen wat mij betreft weinig kwaad. Ze refereren aan een geuzennaam die Ajax supporters zich toegeëigend hebben. Dus eigenlijk wordt er gewoon gezongen wie niet springt die is voor/tegen Ajax... Als dat het ergste zou zijn?
Hamas, bommen op Rotterdam, alle boeren zijn homo, etc etc, dat zijn de versies die te ver gaan.
Daar denken het CIDI en heel veel andere mensen heel anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:44
rikoos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:03:
[...]

Daar lijken ze vooral zichzelf mee te hebben. Ik vind het maar kleinzerig gezeik eerlijk gezegd. :)
Dat ze wat van de hamas versie vinden begrijp ik direct. Maar kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:03:
[...]

Wat het CIDI denkt maakt me in deze bar bar weinig uit.
Wie wat waar ook roept, in welke context dan ook, ze maken er meteen een persoonlijke halszaak van alsof alles om hen draait.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ik ben zelf van de sociale controle.

Bij een incident, dat hele vak voor 5 thuiswedstrijden leeg houden en ALLE supporters in dat vak een stadionverbod voor deze 5 wedstrijden.

Moet je eens opletten hoe snel deze rotzooi dan ophoudt.
Als iemand het dan ook maar in zijn hoofd haalt om iets te doen word die in elkaar getimmerd door de rest van het vak.

Kan je zeggen "Sneu voor de mensen die wel goed gedrag vertonen"
Ben ik het niet mee eens.
Pak die 2 malloten met die fakkels. Waar is het rest van het vak om deze debielen tegen te houden?
Pak die fakkel en steek hem ergens waar het heel donker is zou ik zeggen, maar dat doen ze niet.

Bij vuurwerk, bier gooien, andere dingen gooien, noem het maar op en maak niet uit in welk stadion.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 06-04-2023 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Laatst online: 17:12
[...]

Haha dit is een mooie. Eerst een heel epistel van jou over dat de gehele eerste ring ontspoord is, het gehele stadion geen begrip heeft voor de situatie, etc. En het dan raar vinden dat men de behoefte voelt om uit te leggen en zich te verantwoorden. Scheer dan zelf niet eerst 47.000 mensen over één kam.

[ Voor 15% gewijzigd door PrinsPils op 06-04-2023 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

rikoos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:51:
[...]
Tadic is natuurlijk ook niet een lieverdje en staat (bij iedereen die niet Ajax fan is) bekend als een verschrikkelijke zuiger/naaier.
Geef me één naam van een Ajacied hier die het daarmee oneens is, ik denk dat je moeite zult hebben er eentje te vinden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 06:54

Frituurman

Mjam!

Ik vind de selectieve verontwaardiging m.b.t. het aanstekerincident toch wel enorm. Het mag natuurlijk nooit voorkomen en dat soort idioten moeten met een strenge(re) voetbalwet geweerd worden, maar nu gaat ineens het kabinet zelfs het gesprek aan met voetbalclubs. Toen in 2017 exact hetzelfde gebeurde bij Berghuis (toen nog Feyenoord) in de Arena, werd er door gevoetbald, niet stilgelegd, even verzorging buiten de lijnen, Feyenoord even met 10 man verder. Geen poeha of wat dan ook. Ik zeg niet dat dát goed is, maar nu gebeurt het niet in de Arena, maar in de Kuip en zijn de rapen gaar.

Nogmaals, er moet gestraft worden en dit soort volbloed idioten moet levenslang geweerd worden uit het stadion, maar kom zeg. We moeten het ook niet groter maken dan het is. Feyenoord levert die $(#*_$@#$ al af bij de politie, deelt andere gooiers stadionverboden uit en houdt zelfs een vak leeg de volgende wedstrijd. Wat moet een club nog meer doen?
[...]

Dus hij moet zich wel verantwoorden. Maar alleen niet heel uitgebreid. :) :o

[ Voor 20% gewijzigd door Frituurman op 06-04-2023 16:38 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Frituurman schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:35:
Ik vind de selectieve verontwaardiging m.b.t. het aanstekerincident toch wel enorm.
(...)
Toen in 2017
(...)
maar nu gebeurt het niet in de Arena, maar in de Kuip en zijn de rapen gaar.
Je slaat de plank volledig mis imo. Het heeft er niets mee te maken dat het nu in de Kuip is, het gaat erom dat nu eindelijk de maat vol lijkt te zijn.

Ik zie hier steevast een aantal mensen telkens weer Ajax en de ArenA erbij halen met "ja maar hullie dan" post. Daar gaat het nu niet om. Het is gisteren geëscaleerd in de Kuip, dat is de enige reden dat de Kuip nu genoemd wordt. Niks meer, niks minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Superkiwi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:57:
[...]

Je slaat de plank volledig mis imo. Het heeft er niets mee te maken dat het nu in de Kuip is, het gaat erom dat nu eindelijk de maat vol lijkt te zijn.

Ik zie hier steevast een aantal mensen telkens weer Ajax en de ArenA erbij halen met "ja maar hullie dan" post. Daar gaat het nu niet om. Het is gisteren geëscaleerd in de Kuip, dat is de enige reden dat de Kuip nu genoemd wordt. Niks meer, niks minder.
Maar dát is toch belachelijk? De maat had in 2017 al vol moeten zijn toch? Of bij *elk* eerder incident waarbij er voorwerpen op het veld worden gegooid met de bedoeling de speler te raken? Hebben we het al die jaren gewoon gedoogd en dan nu een keertje doordrukken?

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het al véél te lang véél te slap wordt gedaan en dan kan ik er niet bij dat nu ineens 'de maat vol is'. Als je je kind geen grenzen leert vanaf het begin, dan wordt 't onhandelbaar en dat is precies wat er de afgelopen 50 jaar is gebeurd als het gaat om voetbalgeweld.

Ik vind op zich niet dat clubs hiervoor aansprakelijk zijn; dit soort idioten vindt altijd wel iets om te gooien. Of het nu een aansteker is, een staaf of een stoeltje. Met alle camera's die we tegenwoordig hebben, moeten die gewoon opgepakt worden, celstraf er overheen en een stadionverbod icm meldplicht tijdens wedstrijden. En ja, dat gaat geld kosten, maar daar kunnen álle clubs én de KNVB mooi voor gaan betalen.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Frituurman schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:05:
[...]

Maar dát is toch belachelijk? De maat had in 2017 al vol moeten zijn toch? Of bij *elk* eerder incident waarbij er voorwerpen op het veld worden gegooid met de bedoeling de speler te raken? Hebben we het al die jaren gewoon gedoogd en dan nu een keertje doordrukken?

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het al véél te lang véél te slap wordt gedaan en dan kan ik er niet bij dat nu ineens 'de maat vol is'. Als je je kind geen grenzen leert vanaf het begin, dan wordt 't onhandelbaar en dat is precies wat er de afgelopen 50 jaar is gebeurd als het gaat om voetbalgeweld.

Ik vind op zich niet dat clubs hiervoor aansprakelijk zijn; dit soort idioten vindt altijd wel iets om te gooien. Of het nu een aansteker is, een staaf of een stoeltje. Met alle camera's die we tegenwoordig hebben, moeten die gewoon opgepakt worden, celstraf er overheen en een stadionverbod icm meldplicht tijdens wedstrijden. En ja, dat gaat geld kosten, maar daar kunnen álle clubs én de KNVB mooi voor gaan betalen.
Mooie rant, maar dat we niet eerder de juiste dingen hebben gedaan wil toch niet zeggen dat we het er dan maar bij moeten laten?

Zo van, de maat was toen niet vol dus nu ook niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:24
ach over twee weken hebben we het er niet meer over wedden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

bie100 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:10:
ach over twee weken hebben we het er niet meer over wedden?
Ik ben er ook bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

snmght schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:08:
[...]

Mooie rant, maar dat we niet eerder de juiste dingen hebben gedaan wil toch niet zeggen dat we het er dan maar bij moeten laten?

Zo van, de maat was toen niet vol dus nu ook niet? :?
Zeg ik dat? Ik vind juist dat we strenger moeten gaan handhaven. Maar ik vind het zo bijzonder dat er bij eerdere incidenten geen kamervragen worden gesteld. Want toen was het minder erg ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Frituurman schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:12:
[...]
Maar ik vind het zo bijzonder dat er bij eerdere incidenten geen kamervragen worden gesteld. Want toen was het minder erg ofzo.
Je interpreteert het volkomen verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
Voor sommigen van jullie ongetwijfeld doodeng want boehoe Ajax, maar misschien allemaal even naar de Pak Schaal podcast luisteren, specifiek naar Freek Jansen. Geen Ajacied, gewoon journalist. Verplicht luistervoer na deze gebeurtenis. Je mag van mij de emo-ajacied die erbij zit compleet negeren. Maar Freek komt met uitsluitend rake woorden, van voor naar achter in die podcast.

Misschien dat men dan wat inzicht krijgt in waarom dat krampachtige geschreeuw om ‘ja maar daaaaaaar gebeurt het ooohoook’ zo onbenullig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timk10
Vld1989 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:57:
[...]

Dat corrigeren van medesupporters is iets wat op papier leuk klinkt, maar in de praktijk gaat dat natuurlijk helemaal niet. Ik heb ooit toen in de rij voor de poorten van de Kuip al heel lang stond te wachten eens iets gezegd tegen iemand die de hele rij voorbij liep en ergens vooraan er tussen ging, toen was ik al een k*jood en wilde hij gaan vechten, en dat was een potje tegen een nietszeggende tegenstander dus dan kom je al veel minder opgefokt aan lijkt me. Dan denk ik wel even 2 keer na voordat ik iets zeg tegen iemand die het veld bekogelt of een paar nitraten afsteekt en vanwege het feit dat het Feyenoord-Ajax is al 3 keer zo opgefokt is als normaal. Die mensen denken nog veel minder na dan een simpele voordringer, dus daar heb je eerst een klap voor je bek te pakken voordat je een k*jood bent in plaats van andersom.
Ik heb me bij alle clubs waar ik ooit geweest ben gerust gevoeld om mensen aan te spreken op voordringen of asociaal gedrag. Meerder malen gedaan. Nooit problemen. Wat een verschil met jouw ervaring, niet?

Maar vertel me nog meer over dat het bij Feyenoord zogenaamd niet erger is dan bij andere clubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:14
Sinees schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:18:

Ik schrijf 'supporters' expres in aanhalingstekens. Een supporter is namelijk iemand die een sportclub aanmoedigt. Het is toch in en in triest dat toeschouwers gescheiden moeten zitten, omdat ze anders met elkaar gaan vechten? Waar gaat het over? Wat maakt het nou uit dat je favoriete club anders is dan de buurman?

In de VS kunnen supporters van basketbal, ijshockey en honkbal (toch geen kleine sporten) gewoon naast elkaar zitten. Dus waarom bij het voetbal niet?
Omdat Amerikanen heel anders naar sport kijken, hier in Europa spelen veel meer de tribale verhoudingen mee. Rivaliteiten van oude havenclubs, die vroeger vlakbij elkaar lagen. De sjieke wijk tegen de arbeiders. Het ontstaan is heel anders.

In Amerika gaat het ook veel meer over statistieken en zijn de verhoudingen heel anders. Ook al heb je daar ook behoorlijke rivaliteiten.

Waarom bij het voetbal niet? Hele andere weg van totstandkoming, voetbal geweld is er al heel lang. Maar laten we half jaren 70 als eikpunt nemen toen het als het ware definitief als subcultuur onder jonge mannen over kwam waaien uit Engeland. Waar het al vanaf de jaren 60 speelde.

De economische omstandigheden waren niet al te best, in de working class gemeenschap was niet heel veel te doen. Je had al de Skins en Mod tijdperken en de verschillende counsel estate bendes. Dat kwam op een gegeven moment samen op de tribunes. De mobiliteit was groter geworden dus de uitdaging om zich te meten met bendes uit andere steden leenden zich steeds meer. Het voetbal was een manier waarop men dat kon uitdragen. Immers de meesten hadden al een club die ze steunden. Alleen het vechten gebeurde in een andere setting.

Dat waaide over naar Nederland. Ook hier had je de straatbendes uit verschillende wijken die samenkwamen. Ongeveer dezelfde omstandigheden.

Dat ontwikkelde zich tot een heuse sub cultuur, met eigen kleiding voorkeuren, muziek en mores. En geweld. Jonge mannen die zich meten met andere jonge mannen met dezelfde voorkeuren. A bit of violence and some lauhgs. Dat loopt natuurlijk regelmatig zwaar uit de hand. Niets anders dan de Brighton beach rellen uit de tijd van de Mods Skins & Punks.

Mix daarin de draai naar de ultra's die zich vanaf de jaren 60 in Italië al roerden en je hebt de huidige staat van de fanatieke supporters. Het is deels kopieer gedrag, ze willen een oude tijd doen herleven. De meesten van nu kennen de oude tijden uiteraard alleen van verhalen, boeken en YouTube filmpjes. Dat draai je niet eenvoudig de nek om.

Er spelen meer dimensies mee. Zeker omdat de economische omstandigheden van de clubs in die tijd abominabel waren en deze jonge mannen vaak de enige waren die de moeite namen enige vorm van support te bieden. Mix daarin ook nog wat politiek in Italië en je hebt een tijdbom te pakken. Het is een jongemannen cultuur waarin trots, verdedigen van afkomst en allerlei andere zaken meespelen. Niet allemaal relevant meer in de huidige tijd overigens. Maar dat maakt het probleem niet minder.

Alle maatregelen zijn al voorbij gekomen, van de voetbalpas halverwege de jaren 80 tot de meldplicht en de levenslange verboden van de jaren 90. En alles wat er tussen zit. Het houdt niet stand omdat er geen commitment achter zit vanuit de clubs en de KNVB.

We vervloeken de sfeer het ene moment en het andere moment spreken we van een onneembare vesting gecreëerd door de supporters. De intimidatie van een stadion als de Kuip. Die komt niet van het zingen van Hup Feyenoord, laten we wel wezen. Dus ook de verslaglegging is dubbel. De romantiek van de verhalen is sterk in deze en deels ook weer niet onterecht. Een oude Italiaanse stadsderby is geweldig om mee te maken. En dat is niet omdat het allemaal pais en vree is.

En de mensen die vinden het ook gewoon mooi, ook de minder fanatieke supporters kicken erop. En dan heb je een glijdende schaal, en kunnen excessen heel makkelijk plaatsvinden.

Wordt het voetbal ooit als een Amerikaanse honkbal wedstrijd ? Met parkeerplaatsen vol BBQ's en uren lang eet en drink plezier en wat gekeuvel over batting averages ? Dat zou kunnen, maar er is nog een lange weg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
Timk10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:16:
[...]

Ik heb me bij alle clubs waar ik ooit geweest ben gerust gevoeld om mensen aan te spreken op voordringen of asociaal gedrag. Meerder malen gedaan. Nooit problemen. Wat een verschil met jouw ervaring, niet?

Maar vertel me nog meer over dat het bij Feyenoord zogenaamd niet erger is dan bij andere clubs.
Dat was niet het punt dat ik probeerde te maken. De maatschappij als geheel is gewoon zo aan het worden, niet alleen bij Feyenoord. Overigens zijn er ook momenten dat ik bij Feyenoord mensen heb aangesproken op roken (wat nu niet meer mag in stadions natuurlijk) en dat gaat 9 van de 10 keer prima. Maar door die ene keer dat het niet goed gaat denk je voortaan wel 2 keer na over iets zeggen. Zeker als dat tegen een doorgesnoven hooligan is.

En ja, ik ben er van overtuigd dat het bij Feyenoord echt niet erger is dan bij andere clubs. Het is gewoon zoals ik al zei een veel groter probleem, dat zich niet eens meer beperkt tot alleen het voetbal. Kijk voor de grap eens hoe normaal het tegenwoordig is om met kanker te schelden, in het algemeen.
Alleen Feyenoord heeft het imago tegen en wat ook niet helpt is dat het een van de weinige clubs is waar de vakken dichtbij het veld de goedkoopste kaarten in plaats van de duurste kaarten hebben. Bij clubs waar dat andersom is krijg je geen tokkies in beeld, maar wat meer beschaafde supporters. Bij Feyenoord is dat andersom.

Ik kan eerlijk gezegd bijna net zo boos worden op mensen die dit alles op Feyenoord steken dan op degene die gisteren gooide. Ik ben - zeker dit seizoen - hartstikke trots op onze prachtige club en de hele supportersschare over 1 kam scheren is gewoon echt absoluut niet correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58

gws24

Thinking is hard!

Timk10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:14:
Voor sommigen van jullie ongetwijfeld doodeng want boehoe Ajax, maar misschien allemaal even naar de Pak Schaal podcast luisteren, specifiek naar Freek Jansen. Geen Ajacied, gewoon journalist. Verplicht luistervoer na deze gebeurtenis. Je mag van mij de emo-ajacied die erbij zit compleet negeren. Maar Freek komt met uitsluitend rake woorden, van voor naar achter in die podcast.

Misschien dat men dan wat inzicht krijgt in waarom dat krampachtige geschreeuw om ‘ja maar daaaaaaar gebeurt het ooohoook’ zo onbenullig is.
De column van Sjoerd Mossou in het AD vind ik ook wel raak:
Het zijn de bekende reflexen die al jaren opgeld doen als het om supportersproblemen bij Feyenoord gaat. Bagatelliseren. Afschuiven. Naar anderen wijzen. Ironiseren.

Toen het woensdagavond voor de zoveelste keer misging, nu op de meest treurige wijze denkbaar in de Klassieker, zag je weer exact dezelfde patronen. De zee van aanstekers, haat en vuurwerk ten spijt, was het slechts ‘een individu’ geweest die Ajacied Davy Klaassen tot bloedens toe op zijn hoofd raakte. Bij andere clubs ging heus ook weleens ‘wat mis’.

Het zijn de gevolgen van decennialang falen door de complete ‘Feyenoord-familie’. Door opeenvolgende clubdirecties die nooit écht een breed aanvalsplan maakten om de problemen tegen te gaan. Door prominente Feyenoorders die steeds opnieuw de vergoelijkende kaart trekken, of die slechts bij incidenten - achteraf - tot een plichtmatige veroordeling komen. Door een cultuur van intimidatie die de club stap voor stap in zijn greep heeft gekregen.

De Kuip mag dan in veel opzichten prachtig zijn, sommige tribunes zijn bandeloze vrijstaten geworden waar de club nog amper controle over heeft. Daarom zou iedere weldenkende Feyenoorder niet slechts moeten veroordelen wat er woensdag tegen Ajax allemaal gebeurde, maar er óók grote verantwoordelijkheid bij moeten voelen. Want natuurlijk was dit geen op zichzelf staand incident. Dit was evenmin ‘slechts een individu’. Dit was zelfs geen gevolg van een ‘tendens’ die je bij andere Nederlandse clubs ook ziet. Dit was een onvermijdelijk gevolg van een jarenlange optelsom. Bagatelliseren. Afschuiven. Naar anderen wijzen. Ironiseren.
bron: https://archive.ph/syYMY#selection-2185.0-2193.634

En voordat mensen denken dat ik Feyenoord specifiek wil afvallen, dat is niet zo. Wat hier benoemd wordt is een reflex die je bij veel meer clubs/fans ziet als het bij hun gebeurd.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
Vld1989 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:35:
[...]

Dat was niet het punt dat ik probeerde te maken. De maatschappij als geheel is gewoon zo aan het worden, niet alleen bij Feyenoord. Overigens zijn er ook momenten dat ik bij Feyenoord mensen heb aangesproken op roken (wat nu niet meer mag in stadions natuurlijk) en dat gaat 9 van de 10 keer prima. Maar door die ene keer dat het niet goed gaat denk je voortaan wel 2 keer na over iets zeggen. Zeker als dat tegen een doorgesnoven hooligan is.

En ja, ik ben er van overtuigd dat het bij Feyenoord echt niet erger is dan bij andere clubs. Het is gewoon zoals ik al zei een veel groter probleem, dat zich niet eens meer beperkt tot alleen het voetbal. Kijk voor de grap eens hoe normaal het tegenwoordig is om met kanker te schelden, in het algemeen.
Alleen Feyenoord heeft het imago tegen en wat ook niet helpt is dat het een van de weinige clubs is waar de vakken dichtbij het veld de goedkoopste kaarten in plaats van de duurste kaarten hebben. Bij clubs waar dat andersom is krijg je geen tokkies in beeld, maar wat meer beschaafde supporters. Bij Feyenoord is dat andersom.

Ik kan eerlijk gezegd bijna net zo boos worden op mensen die dit alles op Feyenoord steken dan op degene die gisteren gooide. Ik ben - zeker dit seizoen - hartstikke trots op onze prachtige club en de hele supportersschare over 1 kam scheren is gewoon echt absoluut niet correct.
Agree to disagree. Dat kan. Ik denk alleen niet dat er ooit wat gaat veranderen bij je club als je zo denkt. Sterker nog, dit gaat alleen maar erger worden. Wordt weer leuk in Rome.

Niemand gaat ook in op het feit over het door blijven gooien na het laatste fluitsignaal, ik zie niemand iets afkeurends zeggen over weerzinwekkende idioten met een microfoon buiten het stadion. Alles maar blijven bagatelliseren. Ja maar, ja maar, ja maar. Prima. Dan gaat het ook gewoon door.
Nu is het een Ajacied die geraakt wordt, dat boeit jullie niet, dat snap ik dan wel weer. Volgende keer slaan ze een medewerker van de club neer omdat ie kritisch is of wordt het Maasgebouw weer kort en klein geslagen. Vraag is niet óf, maar wannéér.

Daar mogen jullie uiteraard anders over denken. Het is jullie club, niet de mijne, dus succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
CornermanNL schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:21:
[...]

Omdat Amerikanen heel anders naar sport kijken, hier in Europa spelen veel meer de tribale verhoudingen mee.
In Amerika begint het schijnbaar toch ook al op te komen bij het voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PrinsPils schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:09:
[...]

Haha dit is een mooie. Eerst een heel epistel van jou over dat de gehele eerste ring ontspoord is, het gehele stadion geen begrip heeft voor de situatie, etc. En het dan raar vinden dat men de behoefte voelt om uit te leggen en zich te verantwoorden. Scheer dan zelf niet eerst 47.000 mensen over één kam.
Die 47k die wel eerst nog massaal juichten toen Klaassen neer ging? (kreeg ik pas net mee na het nog eens bekijken van de ruzie tussen tadic en kokcu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

naitsoezn schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:01:
[...]

Victim blaming much? :D Het is onbegrijpelijk en grof nalatig om je niet normaal te kunnen gedragen. Anderen daar de schuld van (proberen te) geven is toch wel weer typisch... next level wegkijken. Aandacht afleiden.
offtopic:
Ik zal maar niet vragen naar de mening over korte rokjes in het uitgaansleven :X
Nog even een tandje sterker qua victim blaming: alleen met een kale kop krijg je door een aansteker een gat in je harses… :+

Extra goed gemikt dus! :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
toolkist schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:03:
[...]

Die 47k die wel eerst nog massaal juichten toen Klaassen neer ging? (kreeg ik pas net mee na het nog eens bekijken van de ruzie tussen tadic en kokcu)
Doel je op het standaard gejoel bij opstootjes en valpartijen? Of probeer je het zo te framen dat het gehele stadion aan het juichen was dat Klaassen werd geraakt door een aansteker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 10:35
Doe maar gewoon stadion verbod voor al die paupers van de harde kernen.

En voor wat betreft die gevechten die ze onderling regelen: regel gewoon een stadion en verkoop kaartjes voor de vechtpartij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens mij moeten we nu ook weer niet doorslaan in de kansloosheid en alsof er niets veranderd is.

Er zijn nu weer een aantal (zeer) vervelende incidenten geweest en daar moet wat aan gebeuren. Maar tot in de jaren 90 landen er nog wel eens messen op het veld. Er werd regelmatig gevochten op de tribunes. Om de stadions vielen bi-weekly wel een aantal gewonden.

Van de week zijn er in Duitsland en Frankrijk extreme rellen in stadions geweest, met veel schade en gewonden. Dit was gisteren:

https://twitter.com/hooli...&t=hvPnsamSDLd0pkJ-Ih3KRw

Dit zijn taferelen die wij gelukkig al jaren niet meer zien. De stadions zijn vele malen veiliger dan 20 jaar of meer geleden.

Nu moeten we inderdaad OOK af van deze waanzinnige lafbekken die gisteren een mooie avond hebben verneukt met hun apengedrag. Maar er zijn wel degelijk stappen gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 00:02

Je omschrijft het goed, het punt wat veel vergeten wordt is dat er een enorme groep is die dit gedrag gedoogd. En eigenlijk komen we dan ook bij bekende mensen en partijen die het veel goed proberen te praten of te kleineren met opmerkingen als "ze brenge ook sfeer" , "staan altijd als een 12e man achter de club", "laten het team nooit in de steek en als toppunt het is maar een enkeling". Of ze gebruiken de mooie vuurwerkbeelden in hun spotjes of hemelen ze op vanwege de knuffelactie... Prachtig, maar het zijn dezelfde idioten die de voel gisteren uitrookte, die omstanders raken met Romeinse kaarsen, die kwetsende spreekkoren aanzwengelen in plaats van het clublied, die aanstekers gooien in plaats van knuffels, die kankeren een minuut nadat ze applaus voor Thijs hebben gemaakt. Iedereen moet eens in de spiegel kijken want dit wordt veelste veel gedoogd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vld1989
Timk10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:44:
[...]

Agree to disagree. Dat kan. Ik denk alleen niet dat er ooit wat gaat veranderen bij je club als je zo denkt. Sterker nog, dit gaat alleen maar erger worden. Wordt weer leuk in Rome.

Niemand gaat ook in op het feit over het door blijven gooien na het laatste fluitsignaal, ik zie niemand iets afkeurends zeggen over weerzinwekkende idioten met een microfoon buiten het stadion. Alles maar blijven bagatelliseren. Ja maar, ja maar, ja maar. Prima. Dan gaat het ook gewoon door.
Nu is het een Ajacied die geraakt wordt, dat boeit jullie niet, dat snap ik dan wel weer. Volgende keer slaan ze een medewerker van de club neer omdat ie kritisch is of wordt het Maasgebouw weer kort en klein geslagen. Vraag is niet óf, maar wannéér.

Daar mogen jullie uiteraard anders over denken. Het is jullie club, niet de mijne, dus succes ermee.
Uit deze hele post, en dan met name de laatste zin, blijkt dat jij gewoon een hekel hebt aan Feyenoord. En dat mag natuurlijk, maar ik heb het idee dat het je blik nogal vertroebelt. Ik ben een Feyenoorder die gewoon netjes naar de Kuip gaat, voetbal kijkt en dan weer naar huis gaat. Al meer dan 20 jaar lang. Maar als ik jouw posts moet geloven bestaan die Feyenoorders niet terwijl er duizenden en duizenden van mijn type zijn. Zo'n nuance mag je best maken, ook in deze discussie. En nuanceren is iets heel anders dan bagetalliseren.

En zeker uit die laatste zin blijkt dat jij denkt dat het opgelost is als je Feyenoord aanpakt? Natuurlijk niet. Het topic heet nota bene "Onregeldheden voetbalsupporters". Niet "Ongeregeldheden Feyenoord-supporters". Het is een topic om te discussiëren hoe het voetbalgeweld dat de laatste jaren behoorlijk uit de hand aan het lopen is in te dammen. Dan is het niet "ja maar hunnie!!" om over anderen te beginnen. Want je kan Feyenoord aanpakken maar dan wordt er nog steeds een pop van Vermeer opgehangen, krijgt Willems nog steeds een klap en wordt de Sevilla-keeper nog steeds aangevallen. Hoe wil je dat oplossen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:14
toolkist schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:59:
[...]

In Amerika begint het schijnbaar toch ook al op te komen bij het voetbal.
Klopt , dezelfde dynamiek als hier met de nieuwe generatie. Film, boeken en internet is waar de inspiratie vandaan komt. Het is inmiddels ver verwijderd van de oude arbeiderswijken en de sociale (en economische) dynamiek die daar speelde (en nog speelt)

Tijden veranderen. Maar de problemen uitten zich nog altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PrinsPils schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:13:
[...]

Doel je op het standaard gejoel bij opstootjes en valpartijen? Of probeer je het zo te framen dat het gehele stadion aan het juichen was dat Klaassen werd geraakt door een aansteker?
Nee dit was niet het standaard gejuich rond een relletje en ik frame helemaal niks. Dit was gewoon massaal juichen omdat iemand neer ging.
Kan de link alleen niet meer vinden zo, maar zal nog wel ff zoeken.

andere link, zelfde beelden (alleen wat eerder geknipt waardoor het minder duidelijk over komt), luister zelf maar de laatste 2-3 seconden...

[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 06-04-2023 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ach ja, ouders mishandelen tijdens de mini klassieker, Esteban de tering in schoppen en Berghuis een aansteker tegen z'n ei gooien en het gebeurt bij Feyenoord en de wereld is te klein.

Het zal allemaal wel, selectieve verontwaardiging ten top. Volgende week heeft niemand het er meer over.

[ Voor 6% gewijzigd door BroWohsEdis op 06-04-2023 19:33 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrinsPils
toolkist schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:05:
[...]

Nee dit was niet het standaard gejuich rond een relletje en ik frame helemaal niks. Dit was gewoon massaal juichen omdat iemand neer ging.
Kan de link alleen niet meer vinden zo, maar zal nog wel ff zoeken.

andere link, zelfde beelden (alleen wat eerder geknipt waardoor het minder duidelijk over komt), luister zelf maar de laatste 2-3 seconden...
[Twitter]
Sorry hoor, maar dit zegt toch nog steeds helemaal niets?

In een opstootje vol consternatie (in een Klassieker) wordt gejoeld en gefloten, ook als iemand naar de grond gaat. Je kan van alles zeggen over de dynamiek in het stadion, maar in zo’n opstootje wordt er vooral geroepen en gegild om het opstootje of de valpartij. Jij wil zeggen dat 47.000 man juicht omdat Klaassen geraakt wordt door een aansteker? Vrijwel niemand wist wat daar aan de hand was.

Op deze beelden is het al niet te zien, laat staan in het hele stadion dat die aansteker Klaassen verwondt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
In ieder geval worden de gevolgen nu meteen duidelijk als er weer een dergelijk incident voorkomt.
De KNVB heeft donderdag de maatregelen aangescherpt na de halve finale van het TOTO KNVB-bekertoernooi tussen Feyenoord en Ajax (1-2). De scheidsrechter zal een wedstrijd in de toekomst meteen definitief staken als een voetballer wordt geraakt door een voorwerp dat door toeschouwers is gegooid. De wedstrijd wordt ook niet meer hervat als een toeschouwer het veld betreedt en spelers of de arbitrage aanvalt.
https://www.nu.nl/voetbal...speler-geraakt-wordt.html

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

tweakduke schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:42:
In ieder geval worden de gevolgen nu meteen duidelijk als er weer een dergelijk incident voorkomt.

[...]

Door een voorwerp. Valt een beker bier daar ook onder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19
tweakduke schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:42:

[...]

Maar wat doen we dan met de wedstrijd? De score van dat moment als eindstand houden? Maken we er 0-0 van? Schrappen we de wedstrijd als niet gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
PWM schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:43:
[...]

Door een voorwerp. Valt een beker bier daar ook onder?
Op de website van de KNVB staat iets meer duidelijkheid
Gooien van voorwerpen
Als voorwerpen op het veld worden gegooid, dan besluit de scheidsrechter het spel stil te leggen en gaan de teams en scheidsrechters naar de kleedkamers. Als zij de wedstrijd hervatten en er worden opnieuw voorwerpen op het veld gegooid, dan besluit de scheidsrechter de wedstrijd definitief te staken.
Als een speler of scheidsrechter vanuit het publiek met een voorwerp wordt geraakt, dan besluit de scheidsrechter direct de wedstrijd definitief te staken.
https://www.knvb.nl/nieuw...na-incidenten-op-het-veld
Ze zijn helemaal klaar met het belagen van spelers, bier valt hier dus ook onder als ik dit zo lees.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou, ben benieuwd. Ik juich het toe, maar heb er de laatste weken toch een aantal geraakt zien worden door bier. Kijken hoe men gaat handhaven. En of de VAR meekijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hier lees ik wel enige nuance in de maatregel tov hoe die net bij het NOS journaal gebracht werd. Daar stelde Annechien dat een scheids de wedstrijd definitief kan staken als een speler belaagd (dus niet per se geraakt) wordt. Dat zou betekenen dat na het gooien van één biertje de wedstrijd stilgelegd zou kunnen worden.

Hoe dan ook ben ik voor. Eens zien of de scheidsrechters het aandurven.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste