Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:41
avdl72 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:38:
[...]

Waarom een zakje om de achterruitenwisser?

Ik was ook liever thuis met de hand. Maar nu na al dat pekel is het fijn om de onderkant ook eens goed te laten reinigen en gaat in de wasstraat het beste naar mijn mening.
Bedankt voor de info.
EVs hebben een gesloten bodem dus die kan je onderaf gewoon spoelen in de waslaan zonder issues die je met fos wel kan hebben.

Dat zakje dient ervoor dat eventuele borstelharen de wisser niet eraf trekken heb ik me horen vertellen. Een goede wasstraat zal die dus inpakken.
etienne1 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:26:
Ik ben vandaag mijn Atto gaan ophalen. Volgens de verkoper werkt de BYD app nog niet. Ik heb de app op mijn iPhone staan en op een gegeven moment vraag de app om te scannen. Maar zou niet werken. Bedienen op afstand zou dus niet kunnen.
Remote start werkt wel vanaf je sleutel - activeren van de app duurt meestal 2 werkdagen wist BYD Europe mij te vertellen. Dat klopte ook want nadat ik na 3 dagen vroeg waarom mijn app niet werkte bleek formulier niet verzonden te zijn en twee dagen erna had ik een welkomstmail.

[ Voor 32% gewijzigd door logix147 op 18-01-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 18:28
Ik bedoel de Cloud Connected-app op iPhone om bijvoorbeeld te zien hoeveel batterij je nog hebt of de auto op afstand al op te warmen binnen. Dus moet ik zelf iets doen om de app te activeren? Zoals ik zei vraagt de app om te scannen. Maar wat moet ik scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-06 22:02
etienne1 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:49:
Ik bedoel de Cloud Connected-app op iPhone om bijvoorbeeld te zien hoeveel batterij je nog hebt of de auto op afstand al op te warmen binnen. Dus moet ik zelf iets doen om de app te activeren? Zoals ik zei vraagt de app om te scannen. Maar wat moet ik scannen?
App werk prima op mijn iPhone, maar je moet even een paar dagen wachten totdat deze is gekoppeld aan je doorgegeven e-mailadres en daarmee geactiveerd is. Het scannen werkt niet, heb ik hier al eerder gelezen.
Werkt dit niet na 3 dagen even bellen met je BYD dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door Koevoets op 18-01-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Koevoets schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:14:
[...]

App werk prima op mijn iPhone, maar je moet even een paar dagen wachten totdat deze is gekoppeld aan je doorgegeven e-mailadres en daarmee geactiveerd is. Het scannen werkt niet, heb ik hier al eerder gelezen.
Werkt dit niet na 3 dagen even bellen met je BYD dealer.
Heel erg bedankt voor de informatie. Heb ik niet meegekregen toen ik de wagen gisteren ging ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
etienne1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:27:
[...]

Heel erg bedankt voor de informatie. Heb ik niet meegekregen toen ik de wagen gisteren ging ophalen.
Waar heb je hem opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
avdl72 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:51:
[...]

Waar heb je hem opgehaald?
Wijnegem België. Ze doen daar echt hun best maar ik voel een gebrek aan opleiding bij de verkopers.
Hun kennis is heel basic. Niet hun fout natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door etienne1 op 19-01-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
etienne1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:54:
[...]

Wijnegem België. Ze doen daar echt hun best maar ik voel een gebrek aan opleiding bij de verkopers.
Hun kennis is heel basic. Niet hun fout natuurlijk.
Mij heeft het destijds geholpen door BYD Europe te bellen. Het telefoonnummer staat op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
avdl72 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Mij heeft het destijds geholpen door BYD Europe te bellen. Het telefoonnummer staat op de website.
Welke taal spreken ze daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:26
Ook plots de service op afstand is niet aangesloten. Meer mensen toevallig vandaag?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZ5shZczmt3k5Sdalhc36LVLP9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGd37CvWzlsfjjew9AC7oaFU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Fibrenl op 19-01-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio469
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 16:23
Sinds gisteren ook een Atto 3 !

Opzich een leuke auto, enkel jammer dat er geen frunk indeling standaard in zit.
Waar hebben jullie die gehaald en wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:24:
Ook plots de service op afstand is niet aangesloten. Meer mensen toevallig vandaag?
[Afbeelding]
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-06 22:45
Fibrenl schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:24:
Nope, zojuist nog gebruikt, en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06 18:33
Met dank aan logix147 hier wat links die wellicht interessant zijn voor (toekomstige) BYD ATTO 3 rijders.

Voor de Atto 3 links:
https://www.bydauto.nl/ap...e-gids-links-stuur-NL.pdf
https://www.bydauto.nl/ap...ding-Linksgestuurd-NL.pdf
YouTube: Pre-delivery video – instructie video ATTO 3 (English subtitles)

Vestiging nummers Louwman:

Amsterdam: 020 219 2016
Rotterdam: 010 312 6353
Eindhoven: 040 291 1800
Arnhem: 026 364 4655

* Groningen: 050 549 5000 (ADG)

ANWB EV Pechhulp 1 jaar vanuit BYD koop: +31(0)592 390465

BYD EU
https://www.byd.com/eu/contact-us
Engelse helpdesk (nog geen NL, wel Frans en Duits)

[ Voor 8% gewijzigd door EVBert op 20-01-2024 11:21 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Heeft er iemand een goede oplossing om de bass van het audio systeem te verbeteren?
Ik ben aan het zoeken geweest naar een losse bass speaker maar kom niet veel tegen.
Wel deze selfmade maar geen details.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbnZE1SXgIyku5XsNvWCJbNG56Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uX76ECWkdM3AibRjKF9nlIo3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWXiI7ZdBnM3mGULdUIqmLk3SqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPhc8CWzISItR4pAsX2T0H5q.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@avdl72 heb je de DAB+ zenders een geprobeerd? Zet maar eens een SlamFM aan, dat klinkt echt een stuk meer inhoud dan bijvoorbeeld gewone radio. Vraag me af hoe dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
logix147 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:55:
@avdl72 heb je de DAB+ zenders een geprobeerd? Zet maar eens een SlamFM aan, dat klinkt echt een stuk meer inhoud dan bijvoorbeeld gewone radio. Vraag me af hoe dat komt.
Ik luister eigenlijk altijd Spotify, en meestal via Apple CarPlay. Dus het verschil tussen FM en DAB+ radio weet ik niet. Die enkele keer dat ik radio luister is het steeds via DAB+ geweest.

Er mist gewoon een krachtige bas in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
avdl72 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:40:
Heeft er iemand een goede oplossing om de bass van het audio systeem te verbeteren?
Ik ben aan het zoeken geweest naar een losse bass speaker maar kom niet veel tegen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Audio-instellingen geprobeerd?

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:38
Is het iemand al gelukt om met de Torque app via OBD de auto uit te lezen?
Ik krijg alleen maar rare waarden. Dezelfde waarde "340.282.346.638.528.860.000.000.000.000.000.000.000,0000000000000000000" voor bijna iedere PID. Bijvoorbeeld snelheid toont die waarde, maar ook de battery SoC.
Met een andere Obd app krijg ik wel de juiste waarden, maar ik zou graag Torque gebruiken omdat die netjes integreert met Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Vraag dimt jullie binnen spiegel ook niet meer automatische na laatste update?. En hebben mensen dit al ergens gemeld zodat nieuwe update dit weer gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvOi
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-07-2024
Ook hier problemen met de verwarming. Wordt echt niet warm.

Voor degene die het wel warm krijgen.
Heeft er iemand een foto van de instellingen op de touch screen en middenconsole?

Dan kan ik die instellingen testen of dit bij mijn Atto 3 ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Even fel opgetrokken en toen hoorde ik een electronisch ‘biebje’Weet niet wat was. Heb niet naar Dashboard gekeken. Wat zou dit kunnen zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
RvOi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:00:
Ook hier problemen met de verwarming. Wordt echt niet warm.

Voor degene die het wel warm krijgen.
Heeft er iemand een foto van de instellingen op de touch screen en middenconsole?

Dan kan ik die instellingen testen of dit bij mijn Atto 3 ook werkt.
Ik heb gewoon de app gebruikt, die staat op 15 minuten, 25gr, zet los nog de nodige stoelen aan.

Het was hier ‘s nachts rond de -10

Waar je in een EV wel aan moet wennen met rijden is dat je de stoelverwarming beter kan gebruiken dan de cabine opstoken. Los daarvan als ik die op 27 zet krijg ik het bloedheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Zag vandaag mensen op Facebook zeggen dat ze nu wel weer zonder airco aan auto kunnen verwarmen hahaha auto is gewoon niet helemaal 🤣🤣🤪🤪🤪🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin1972
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-06 14:33
Hierbij de instelling zoals ik hem heb staan en de auto wordt goed warm.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMoS_JK6IwIvPy3OfG-NdNIGRUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LQ3vchEGTIBtFP7OJNX0oah.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Edwin1972 op 22-01-2024 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-12-2024
avdl72 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:41:
[...]

Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Zou je een fotoverslagje willen doen van het inbouwen en uiteindelijke resultaat?
Ik heb hem vrijdag opgehaald. Helaas paste de frunk niet. (Heeft niet met LHD of RHD te maken).
De plaatjes op de website kwamen niet erg overeen met de motorruimte van mijn Atto3.
Misschien heeft het met het modeljaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Marck1976 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Ik heb hem vrijdag opgehaald. Helaas paste de frunk niet. (Heeft niet met LHD of RHD te maken).
De plaatjes op de website kwamen niet erg overeen met de motorruimte van mijn Atto3.
Ow :?
Dat is balen man. Toch bedankt voor het delen van deze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
  • Laatst online: 07:56
Marck1976 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Kun je aangeven op welke wijze de Frunk niet past?
Bevestigingspunten; hoogte breedte diepte; zitten er leidingen o.i.d in de weg?
Er wordt wel gesproken van een versie voor de YAUN plus = Chinese versie van de ATTO 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Iemand ervaring met een CarPlay Dongle ?
Zo ja dewelke werk goed in de Atto ?
Bedankt alvast 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
timetraveler schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:23:
[...]

Kun je aangeven op welke wijze de Frunk niet past?
Bevestigingspunten; hoogte breedte diepte; zitten er leidingen o.i.d in de weg?
Er wordt wel gesproken van een versie voor de YAUN plus = Chinese versie van de ATTO 3
Hij past op diverse wijzen niet:
- De bevestigingspunten corresponderen niet
- De gaten om de twee doppen te bereiken aan de linkerkant zitten iets teveel naar links
- Hij volgt de hele curve van de auto niet
- Er ontbreken enkele noodzakelijk uitsparingen
Kortom; Er is echt niet mee te beginnen. :P

Ik kom van de week nog wel terug met een foto om e.e.a. te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
etienne1 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:32:
Iemand ervaring met een CarPlay Dongle ?
Zo ja dewelke werk goed in de Atto ?
Bedankt alvast 😉
Ik heb deze https://www.gsmpunt.nl/un...-draadloze-carplay-dongle
Draait op dezelfde software als de dongles van Carlinkit.

Werkt wel, maar niet super blij mee. Soms zit er wat vertraging op qua bediening.
Ook onhandig dat de dongle altijd in beeld komt bij het starten van de auto, ongeacht of je wel of geen behoefte hebt om CarPlay te gebruiken. Dus voor korte ritten moet ik die steeds wegklikken.
En ik merk dat mijn iPhone niet lekker werkt met het qi laadpunt en is vaak zijn verbinding kwijt. Dus ik ben nu weer terug naar het vertrouwde kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
De atto 3 heeft een “oceanische” uitvoering, die is voor Azië en NZ/AUS tot geloof India.

Wij hebben in de EU echt een EU model gekregen en dat is de 2023/2024 Atto 3 - tenminste zo begreep ik van YouTube dude die ook bezig is met sentry mode te activeren.

Voor diegenen die een op zoek zijn naar een frunk let op dat dit voor de 2023/2024 is niet de Yuan - deze is ouder en dan lijnen bepaalde gaten niet uit. Zonde als je daar €200+ voor betaald om dan zelf te moeten gaan boren.

@avdl72 Ik gok dat je dan de prompt van de atto3 die akkoord vraagt voor gebruik van CarPlay “niet opnieuw laten zien” aangetikt hebt.

Dan start die automatisch CarPlay - dit kan je volgens mij als je Appmanager hebt uitzetten. Zover ik weet kan je de pop-ups niet resetten zonder systeemreset.

Voor draadloze CarPlay maak ik gebruik van een cplay2air en deze werkt al sinds m’n VW > Nissan > Skoda > Nissan > Kia > Atto3 - best tevreden maar je moet wired CarPlay natuurlijk hebben anders werkt het niet. Inmiddels m’n geld er wel uit, vond €60 destijds duur (rond black Friday zal dat nu €80ish zijn)

Draadloos laadpad heb ik gefixt met een MagSafe sticker. Als die niet “verschuift” is draadloos laden genoeg voor navigatie+FM+spotify.

Heb je al de radio eens op dab+ gezet en dan een station met dance muziek gedraaid? Ik vind de bas dan best wel aanwezig. Maar een mooie sub was fijn geweest onder de achterbank ofzo zal vast wel plaats zijn verwacht ik. Mijn auto is zakelijk dus ik heb hoop dat de klantenservice mij het verschil in audio kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvOi
  • Laatst online: 26-07-2024
Goedemorgen,

hebben jullie dit ook: bij mij werkt de ventilatie achterin alleen als "ventilatie only" instelling 12 aan hebt.
Als ik de instelling 5, 7 en 11 (zie afbeelding) aan heb staan dan doet de ventilatie achter het niet. Ook niet als je standje 6 aan doet.

Dit zou betekenen dat je voor de passagiers achterin geen warmte of kou achter kan instellen. Lijkt me niet kloppen toch?
Maar misschien doe ik wat verkeerd hoor hahahaha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/297slbcqa6WfaPu6IBEH_2i8fGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1InbaSbB3Hk5INBGAnfDsTt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Vandaag toch weer ff getest met verwarming zonder warmtepomp (airco) en gewoon warme lucht. Ik las op Facebook meer mensen waar het ook bij werkt weer. Dit is was de instelling net en gewoon warme lucht. Vorige week werkte het niet zonder airco en nu wel weer. Snap er geen …… van Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qdr_aiUu_f_IuV3TsVFlVyZtc9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kydf9yhF1Xodf2bCYPp8t5Vv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
  • Laatst online: 07:56
Beste Fibrenl,
Als je iets niet begrijpt is het vaak handig om de handleiding er eens bij te pakken 🤪
Dan zie je bv dat het knopje links boven het aan/uit knopje is van de airconditioning.😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
timetraveler schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:12:
Beste Fibrenl,
Als je iets niet begrijpt is het vaak handig om de handleiding er eens bij te pakken 🤪
Dan zie je bv dat het knopje links boven het aan/uit knopje is van de airconditioning.😳
Echt ooohh wist ik niet. 🤪🤪🤣🤣🤣Ging het niet om, er zijn mensen die kunnen verwarmen zonder airco aan en andere kunnen dit niet. Ik kon vorige week ook niet verwarmen met airco uit. En vandaag weer wel daarom zeg ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 15:25
avdl72 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:40:
[Afbeelding][Afbeelding]
Zelf heb ik hier tijd geleden meegelezen maar SSangyong gekocht. Ik verdiep me momenteel in extra rolgeluid isolatie en dan blijken er twee zaken te gebeuren. Soort bitumen (2 mm) en 0,1 alu sheets rechtstreeks op de carrosserie. Bijkomend nog wat dikkere mousse . Als de kwaliteit van je bass ok is dan kan je dat eventueel overwegen. Zelf vond ik veel info hier : https://www.akoestiekwink...igen/car-audio-verbeteren
Succes !

Op het internet in alle prijsklasses ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:02:
Vandaag toch weer ff getest met verwarming zonder warmtepomp (airco) en gewoon warme lucht. Ik las op Facebook meer mensen waar het ook bij werkt weer. Dit is was de instelling net en gewoon warme lucht. Vorige week werkte het niet zonder airco en nu wel weer. Snap er geen …… van [Afbeelding]
Ik heb het ook gemerkt.
En de betekenis van die rij knoppen blijft mij onduidelijk, en de handleiding geeft er ook geen antwoord op.
Sterker nog. Als je leest waar A/C voor dient dan lees je verderop weer een andere betekenis ervan 8)7

Dus wat is nu de airco-verwarmen knop? Aangezien ze alleen een airco-koelen knop beschrijven.
Wat is de compressor-knop, en hoe weet ik dat ik in de verwarmingsmodus zit?
En hoe schakel ik de airco-ventilatie in, met welke knop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8e4pnL068QQaGFQ0H28gWWlV-Js=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B6XAMfCI7dnzV1PeX8fEeI92.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhVtBsVBliSqef88BwAItDKkcBk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sfLmdiY1IRzpW0Zlcm8kQv5a.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE09x60LG8skX8rzk5btONWe1Rg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RnP1qc7gwCmZdf0MeJLvUdFH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Ik heb het ook gemerkt.
En de betekenis van die rij knoppen blijft mij onduidelijk, en de handleiding geeft er ook geen antwoord op.
Sterker nog. Als je leest waar A/C voor dient dan lees je verderop weer een andere betekenis ervan 8)7

Dus wat is nu de airco-verwarmen knop? Aangezien ze alleen een airco-koelen knop beschrijven.
Wat is de compressor-knop, en hoe weet ik dat ik in de verwarmingsmodus zit?
En hoe schakel ik de airco-ventilatie in, met welke knop?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blij dat het zo duidelijk is hahaha en dat niemand het meer snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Fibrenl schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:43:
[...]

Blij dat het zo duidelijk is hahaha en dat niemand het meer snapt.
Zelfs BYD niet. Vanochtend getest en zonder de airco knop heb ik ook netjes warme lucht. Maar als je dan aan de assistent vraagt, "Hey BYD, turn on the heating" zet hij zelf de airco aan (en de temperatuur op Hi).
Als die knop al aan staat en je stelt dezelfde vraag antwoord hij "the heating is already on". Dus de assistent denk echt dat je de airco nodig hebt voor verwarming 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
dixet schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:21:
[...]

Zelfs BYD niet. Vanochtend getest en zonder de airco knop heb ik ook netjes warme lucht. Maar als je dan aan de assistent vraagt, "Hey BYD, turn on the heating" zet hij zelf de airco aan (en de temperatuur op Hi).
Als die knop al aan staat en je stelt dezelfde vraag antwoord hij "the heating is already on". Dus de assistent denk echt dat je de airco nodig hebt voor verwarming 8)7
Blijft erg vaag, wie weet met een nieuwe update gaat je ruitenwisser ook aan als je warmte wilt 🤣🤣🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op zondag 21 januari 2024 @ 00:21:
Vraag dimt jullie binnen spiegel ook niet meer automatische na laatste update?. En hebben mensen dit al ergens gemeld zodat nieuwe update dit weer gaat werken.
Het was mij ook opgevallen, maar dacht dat het aan mij lag.
Vanochtend nog eens goed op gelet en inderdaad. Ik constateer dat de binnenspiegel minder dimt en ook minder snel. Maar het viel niet op omdat mijn achterruit ook getint is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:22:
[...]

Het was mij ook opgevallen, maar dacht dat het aan mij lag.
Vanochtend nog eens goed op gelet en inderdaad. Ik constateer dat de binnenspiegel minder dimt en ook minder snel. Maar het viel niet op omdat mijn achterruit ook getint is.
Ja wel heel vaag testen ze daar de updates niet, na update werkt vaak meer niet dan wel. Waar moet je deze dingen melden dealer bij Byd. Zou handig zijn als ze iets in de app maken dat je iets kan melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Ik probeer al een paar dagen de BYD cloud connected app werkende te krijgen maar ik krijg steeds deze melding op het laatst.
In de auto vind ik nergens op het scherm een QR code.
Ik rij met de Atto 3 sinds een week.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycjJEbmlcTNijEaNsh9fPuLJI6U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E2h4zagajT24ItOGdHDkS1e1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@etienne1 Volgens mij werkt de QR code manier nog niet in de EU en moet jouw dealer hem aanmelden bij BYD Europe. Als je ze belt en je vin geeft kunnen ze eens kijken, maar de aanmelding moet door je dealer gedaan zijn, kan een weekje duren.

Dit is meermaals in topic aangegeven overigens dat de app activeren even duurt. Tussens: sleutel gebruiken als je wilt pre heaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
logix147 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:31:
@etienne1 Volgens mij werkt de QR code manier nog niet in de EU en moet jouw dealer hem aanmelden bij BYD Europe. Als je ze belt en je vin geeft kunnen ze eens kijken, maar de aanmelding moet door je dealer gedaan zijn, kan een weekje duren.

Dit is meermaals in topic aangegeven overigens dat de app activeren even duurt. Tussens: sleutel gebruiken als je wilt pre heaten.
Bedankt voor de informatie 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkleiden
  • Laatst online: 17-10-2024
Mijn ervaring met de verwarming.
Auto in maart 2023 gekocht. Software draaide op versie 1.3 en verwarming deed het zonder dat de AC aan moest.
Na de update naar versie 1.5, ergens rond september dacht ik, de verwarming deed het alleen met de AC aan.
Auto vraagt vorige week om versie 1.3 te laden, rare chinezen?!, voor mij volkomen onlogisch. Toch maar uitgevoerd, want bleef er om vragen, en verwarming doet het weer zonder dat de AC aan moet.
En nieuwe versie 1.3 is niet dezelfde als de oude 1.3 want het geluid bij langzaam rijden is zacht gebleven en was onder de oude 1.3 harder en anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:55:
[...]

Ja wel heel vaag testen ze daar de updates niet, na update werkt vaak meer niet dan wel. Waar moet je deze dingen melden dealer bij Byd. Zou handig zijn als ze iets in de app maken dat je iets kan melden
Vannacht weer gemerkt dat het dimmen van de binnenspiegel minimaal is. Dat was eerst veel heftiger.
Wat kunnen we hier nu mee?
Bellen naar de dealer zal er wel in resulteren dat je langs moet komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Nog maar eens geprobeerd om bij Tesla te laden aan de nieuwste superchargers, maar helaas het werkt niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_aNiP5bzb7PZyHuBL8P7Q-VFgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfCrk3NwbEXikEUrBE4ndVK4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xh456ZVoNaBHiueoGnV3kjgrHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiaGUVwxH9PmLcpTA6QXsbz3.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Vannacht weer gemerkt dat het dimmen van de binnenspiegel minimaal is. Dat was eerst veel heftiger.
Wat kunnen we hier nu mee?
Bellen naar de dealer zal er wel in resulteren dat je langs moet komen :|
Ja dat zal wel moeten ja die kunnen er dan melding van maken, denk niet dat je langs hoeft want is software matige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:33:
Nog maar eens geprobeerd om bij Tesla te laden aan de nieuwste superchargers, maar helaas het werkt niet.
[Afbeelding][Afbeelding]
Heb weleens iemand gezien, die starten eerst de app op dan selecteren hij de paal, dan gaf app aan sluit auto aan en in die volgorde werkte het. Want hij deed eerst auto aansluiten dan de handelingen en dat werkte niet. Maar weet niet op welk model dit was.

De melding dat Byd het in onderzoek heeft is al vanaf november we leven bij februari. Toch wel belachelijk toch zijn er mensen hier die het bij dealer gemeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Fibrenl schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Heb weleens iemand gezien, die starten eerst de app op dan selecteren hij de paal, dan gaf app aan sluit auto aan en in die volgorde werkte het. Want hij deed eerst auto aansluiten dan de handelingen en dat werkte niet. Maar weet niet op welk model dit was.

De melding dat Byd het in onderzoek heeft is al vanaf november we leven bij februari. Toch wel belachelijk toch zijn er mensen hier die het bij dealer gemeld heeft?
Paar pagina’s terug staat het officiële dealer bericht welke ik gekregen had. Het zal niet gaan werken met de Tesla v3 chargers. Zou niet met software op te lossen zijn, ik hoop nog steeds van wel na elke software update…

V2 zou wel moeten werken, maar heb ik zelf nog nooit getest.

[ Voor 3% gewijzigd door awhatever op 28-01-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Paar pagina’s terug staat het officiële dealer bericht welke ik gekregen had. Het zal niet gaan werken met de Tesla v3 chargers. Zou niet met software op te lossen zijn, ik hoop nog steeds van wel na elke software update…

V2 zou wel moeten werken, maar heb ik zelf nog nooit getest.
Ja klopt had ik ook een reactie op gegeven, dat de dealer het niet weet en maar wat roept. Maar goed we weten het allemaal niet zeker maar denk toch dat het software matig is hoor. Heeft gewoon met ene handshake te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik ken iemand bij Tesla die over de superchargers in Europa gaat en die gaat kijken hoe ze dit kunnen fixen. Hij vroeg ook of ik bereid was om met mijn BYD naar Tilburg te komen om in Tesla te testen waarom het niet werkt. Dus wellicht kunnen ze wat met de software in het supercharger netwerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatriceC
  • Laatst online: 06-10-2024
Dag allemaal,

Wij zijn sinds vorige week donderdag (25/01) eigenaar van een nieuwe Atto 3. Volgens de verkoper stond deze nog in 'transportmodus' en van zodra de Atto 3 zou merken dat hij in gebruik is, zou hij naar de 'gewone' modus schakelen en een update doen waardoor de interface in het Nederlands wordt en er ondermeer de draadloze Android Auto ter beschikking zou komen. Op deze laatste ben ik echt aan het wachten. Ondertussen, enkele dagen later en toch al heel wat ritten gedaan, nog steeds geen update ... De 4g werkt (icoontje + spotify werkt ook zonder mijn gsm gekoppeld). Zijn er nog mensen die zo moeten wachten op hun update of was dit foute informatie van de verkoper en staat er geen update na ingebruikname aan te komen? Ter info, ik kan de huidige versie niet zien. Wanneer ik op Software - upgrade klik zegt hij dat hij dit checkt maar na enkele seconden verdwijnt dat scherm gewoon zonder de info over de versie. Hebben jullie wel een Nederlandstalige interface en wel de (draadloze) android auto? Ter info, de BYD-app en connectie met de auot werkt perfect.

Verder zijn wij wel heel tevreden over de auto en hebben absoluut geen klachten :-)

Alvast bedankt,
Patrice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:03:
Ik ken iemand bij Tesla die over de superchargers in Europa gaat en die gaat kijken hoe ze dit kunnen fixen. Hij vroeg ook of ik bereid was om met mijn BYD naar Tilburg te komen om in Tesla te testen waarom het niet werkt. Dus wellicht kunnen ze wat met de software in het supercharger netwerk doen.
Nou dat zou echt top zijn, hou je ons op de hoogte als ze nog iemand nodig hebben, om te testen of zo geef maar een gil rij er met alle lieve geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
PatriceC schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:07:

Wij zijn sinds vorige week donderdag (25/01) eigenaar van een nieuwe Atto 3. Volgens de verkoper stond deze nog in 'transportmodus' en van zodra de Atto 3 zou merken dat hij in gebruik is, zou hij naar de 'gewone' modus schakelen en een update doen waardoor de interface in het Nederlands wordt
Ik heb al veel vreemde verhalen voorbij zien komen in deze thread, maar deze is uniek. :/

Mijn advies is om terug te gaan naar de dealer en het hun laten fixen.
Zei hebben blijkbaar iets niet goed gedaan tijdens de aflevering. En volgens mij kan de dealer hem ook upgraden zonder internet connectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
avdl72 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:03:
Dat zou mooi zijn, voor mijn gevoel is ook software / handshake... BYD Amsterdam antwoorde echter dat het hardware issue's zijn welke niet opgelost kunnen worden in de huidige generatie ATTO 3.

Ik hoop op de software en dat het wel opgelost gaat worden. Als er nog iemand wat moet komen testen kom ook ik graag langs bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Dat zou mooi zijn, voor mijn gevoel is ook software / handshake... BYD Amsterdam antwoorde echter dat het hardware issue's zijn welke niet opgelost kunnen worden in de huidige generatie ATTO 3.

Ik hoop op de software en dat het wel opgelost gaat worden. Als er nog iemand wat moet komen testen kom ook ik graag langs bij Tesla.
Ja k loopt maar dat zou een heel raar verhaal zijn omdat in Europa er een standaard is voor CCS aansluiting. Daarom is het waarschijnlijker dat het een software matig verhaal is. BYD Amsterdam zegt wel vaker iets terwijl ze het niet weten. Want dan heeft de klant ze antwoord en zijn we er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Hoi een vraagje met betrekking tot voorverwarmen van de auto terwijl je aan de publieke laadpaal staat.

Deze ochtend had ik dit eens grondig aangepakt en 15 minuten van te voren de verwarming aangezet via de App. De auto was in de nacht naar 100% geladen. Echter tijdens het verwarmen begon de auto pas met laden / de laadpaal gebruiken toen de batterij 99% aangaf.

Met als gevolg, tegen de tijd dat ik weg wilde rijden was de batterij niet vol.

Ik had verwacht dat de auto wel zo slim was dit voorverwarmen 100% op de externe stroom te doen. Maar blijkbaar doet de Atto 3 dat dus niet, en verwarmt deze in eerste instantie voor op de accu met dus minder rijbereik als gevolg.

Hebben jullie dit ook, en is dit gedrag ook zo bij een thuis laadpaal?

[ Voor 4% gewijzigd door awhatever op 29-01-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@awhatever het kan zijn dat jouw “betaalsessie” gestopt is aan de laadpaal, dan mag de atto3 geen stroom pakken van het net. Kwestie van je laadtransactie nakijken wanneer die gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-06 14:33
@awhatever Ik laad hem op aan huis, als ik hem voorverwarm verbruikt hij eerst de accu van de auto, binnen 10 minuten gaat de lader weer bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Edwin1972 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:59:
@awhatever Ik laad hem op aan huis, als ik hem voorverwarm verbruikt hij eerst de accu van de auto, binnen 10 minuten gaat de lader weer bijladen.
Klinkt als het zelfde gedrag wat ik zie, bij mij is idd. de laadsessie afgelopen. Die de Atto 3 dus pas weer opnieuw opstart bij een 1% lege accu.

Maar ik had verwacht dat hij daar bij een thuis laadpaal anders op zou reageren. Immers zo vertrek je altijd al met 0,5% a 1% minder opgeladen accu. Terwijl het idee noujuist is de auto aan de stekker voor te verwarmen.

[ Voor 5% gewijzigd door awhatever op 29-01-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
awhatever schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Klinkt als het zelfde gedrag wat ik zie, bij mij is idd. de laadsessie afgelopen. Die de Atto 3 dus pas weer opnieuw opstart bij een 1% lege accu.

Maar ik had verwacht dat hij daar bij een thuis laadpaal anders op zou reageren. Immers zo vertrek je altijd al met 0,5% a 1% minder opgeladen accu. Terwijl het idee noujuist is de auto aan de stekker voor te verwarmen.
De warmtepomp wordt gevoed vanuit de accu. En aangezien er geen bypass opzit dan is het logisch dat er eerst stroom uit de accu onttrokken wordt alvorens deze weer gaat bijladen. Dus een paar procent verschil is altijd het geval en normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
Ik heb de Atto 3 nu 10 dagen.
Hij rijdt helemaal prima. Verbruik ook naar verwachting.
Kleine puntjes waar ik tegenaan loop:

- Het kleine scherm achter het stuur gaat steeds terug naar Chinees (Mandarijn neem ik aan)
De cijfers zijn wel gewoon Arabisch.
- De navigatiestem doet het niet. Ik heb de navigatie al een keer gereset en het hele systeem naar
terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar ik krijg ze niet aan het praten.
De stem van het systeem doet het wel (gordel aan doen en Hi BYD en zo.)

Iemand die hier ook mee te maken heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
avdl72 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:24:
[...]

De warmtepomp wordt gevoed vanuit de accu. En aangezien er geen bypass opzit dan is het logisch dat er eerst stroom uit de accu onttrokken wordt alvorens deze weer gaat bijladen. Dus een paar procent verschil is altijd het geval en normaal gedrag.
Ik begrijp wat je zegt en dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Want zelfs aan de granystekker, gebruikt de auto eerst 1% accu, alvorens de externe stroom gebruikt wordt. Vanmorgen getest.

Geloof dat sommige andere merken wel een bypass hebben, aangezien vaak online geadviseerd wordt de auto aan de lader voor te verwarmen. In het geval van de Atto 3 voegt dat weinig toe tenzij je hem echt 20 a 30min laat voorverwarmen en de lader de tijd heeft gehad 1% lege accu weer op te laden.

Een nacht aan de laadpaal laten staan om warm te vertrekken met 100% volle accu lijkt dus niet echt te doen met deze auto. Of hebben jullie daar nog een trucje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Marck1976 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:37:

- Het kleine scherm achter het stuur gaat steeds terug naar Chinees (Mandarijn neem ik aan)
- De navigatiestem doet het niet. Ik heb de navigatie al een keer gereset en het hele systeem naar

Kan mij niet herinneren dat deze problemen hier eerder voorbij gekomen zijn. Ik zou direct terug naar de dealer gaan.

Alleen de telefoon App connectie hebben veel mensen issue's mee de eerste weken. Daarin is BYD traag, en vergeet de dealer hem soms aan te melden bij BYD, of staat het verkeerde e-mail adres aan de auto gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
awhatever schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:59:
[...]

Ik begrijp wat je zegt en dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Want zelfs aan de granystekker, gebruikt de auto eerst 1% accu, alvorens de externe stroom gebruikt wordt. Vanmorgen getest.

Geloof dat sommige andere merken wel een bypass hebben, aangezien vaak online geadviseerd wordt de auto aan de lader voor te verwarmen. In het geval van de Atto 3 voegt dat weinig toe tenzij je hem echt 20 a 30min laat voorverwarmen en de lader de tijd heeft gehad 1% lege accu weer op te laden.

Een nacht aan de laadpaal laten staan om warm te vertrekken met 100% volle accu lijkt dus niet echt te doen met deze auto. Of hebben jullie daar nog een trucje voor?
Andere merken zullen ook geen bypass hebben. De reden is dat je thuis met AC aan het laden bent, terwijl je auto op DC de energie gebruikt.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat andere merken eerder triggeren om de accu op 100% te houden, en dat BYD hier wat marge heeft.
Maar wat is het issue met 1-2%? Als je van dit kleine percentage verschil afhankelijk bent, dan heb je wellicht de verkeerde auto met accu grootte gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordykeus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06-2024
Hoi allen, het valt mij op dat als ik rij er veel mensen met hun lampen seinen als ik voorbij rij. Ik had eerst het idee dat dit kwam door verkeerd afgestelde lampen maar dat is het niet. Herkenbaar voor iemand? Kan natuurlijk ook door mn knappe kop komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ik denk dat groot licht op automatisch staat en soms
Gaat die laat uit kijk daar eens naar. Weet even niet hoe de zetting heet uit me hoofd

[ Voor 20% gewijzigd door Fibrenl op 31-01-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy aliazTaz
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-08-2024
Marck1976 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:37:

Vanaf de aflevering heb ik ook geen geluid bij de navigatie en gelijk gemeld. Heb sterk de indruk dat de software niet volledig is geïnstalleerd. De navigatie werkt van geen kant en is gewoon een lachertje. BYD onwaardig! Ik heb deze vraag ook al eerder in dit forum gesteld en geen enkele reactie ontvangen. Welke dealer heeft je auto afgeleverd? De mijne bij Louwman Eindhoven. Gelukkig mag ik op 22 feb terugkomen en dan kijken ze ernaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0nipU0qEMFQL-q6KVOQ39DDpl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WifqGfZBnm6WkjKIrnSziO1.jpg?f=fotoalbum_large
Na update naar 1.5 kreeg ik deze melding. Kan ik weinig mee denk ik. App staat al op mijn iPhone en ik ben geregistreerd. Je kan nergens de qr code scannen. Dus waardeloos deze melding 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie1904
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb mijn BYD Atto 3, waar ik trouwens heel tevreden over ben, staan op statische kilometers wat ik nog kan rijden. Als ik hem volgeladen heb geeft ie altijd aan dat ik 420 km ermee kan rijden.
Maar er is volgens mij ook een mogelijkheid dat je het nog te rijden kilometers dynamisch kan zien, oftewel rekening houden met het verbruik in het verleden.
Waar o waar kan ik dat regelen en dus wijzigen?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
etienne1 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:02:
[Afbeelding]
Na update naar 1.5 kreeg ik deze melding. Kan ik weinig mee denk ik. App staat al op mijn iPhone en ik ben geregistreerd. Je kan nergens de qr code scannen. Dus waardeloos deze melding 😞
Het maakt mij niet uit verder, maar vind je het handig om die qr zo te delen? In principe zou iedereen die kunnen scannen om te koppelen aan zijn app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
iSchel schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Het maakt mij niet uit verder, maar vind je het handig om die qr zo te delen? In principe zou iedereen die kunnen scannen om te koppelen aan zijn app.
Dit is de qr code om de app te downloaden toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
Willy aliazTaz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Vanaf de aflevering heb ik ook geen geluid bij de navigatie en gelijk gemeld. Heb sterk de indruk dat de software niet volledig is geïnstalleerd. De navigatie werkt van geen kant en is gewoon een lachertje. BYD onwaardig! Ik heb deze vraag ook al eerder in dit forum gesteld en geen enkele reactie ontvangen. Welke dealer heeft je auto afgeleverd? De mijne bij Louwman Eindhoven. Gelukkig mag ik op 22 feb terugkomen en dan kijken ze ernaar :'(
Bij mij is hij geleverd door Louwman Rotterdam. Ik heb de dealer hierover nog niet benaderd, maar dat ga ik nog wel doen.
Het zijn ook maar kleine puntjes; alleen de woorden "standard" of "high" linksonder en "odo" staan in het Chinees, waardoor je er even aan herinnerd wordt in een Chinese auto te zitten.
En dat de navigatie niet door je podcast heen praat heeft ook voordelen.
Maar goed, ik ben niet de enige bestuurder, en e.e.a. moet wel functioneren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Birdie1904 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:05:
Ik heb mijn BYD Atto 3, waar ik trouwens heel tevreden over ben, staan op statische kilometers wat ik nog kan rijden. Als ik hem volgeladen heb geeft ie altijd aan dat ik 420 km ermee kan rijden.
Maar er is volgens mij ook een mogelijkheid dat je het nog te rijden kilometers dynamisch kan zien, oftewel rekening houden met het verbruik in het verleden.
Waar o waar kan ik dat regelen en dus wijzigen?
Bij voorbaat dank!
Die instelling zit bij Nieuwe Energie.
Let wel op dat deze instelling alleen in de auto zichtbaar is. De app zal steeds het statische bereik aangeven en dus niet overeenkomen met het dynamische bereik in de auto.
Persoonlijk vindt ik dynamisch prettiger, want 420km haal je met deze kou echt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door avdl72 op 31-01-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
dixet schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:56:
Ik kreeg net een fijn mailtje van ABRP dat ze zijn begonnen aan het inbouwen van Atto3 OBD2 support (https://abrp.upvoty.com/b...bd-support-for-byd-atto3/).

Weet iemand of je een sideloaded app ook kan verbinden met een OBD2 dongel? Zou wel cool zijn om "native" navigatie te hebben die rekening houdt met je actuele verbruik en acculading
In versie 4.7.3 is de Atto 3 OBD connectie toegevoegd _/-\o_
Zojuist getest en zowel op de telefoon als op de gesideloadde variant lijkt het te werken. ABRP ziet netjes de dongel en toont dezelfde accustatus als de auto.

Nog geen ritje mee gemaakt, maar dat ga ik morgen even doen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lgt5gYN99iwDUhe9lVs6GsTjKVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOE9mEdmBMOVuirceS3MZEZc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zYFz9Zou6wJUmkDTgK7s6ynoaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1AtBAFfKo1yuE4INgnsLkIW.jpg?f=fotoalbum_large

Dit lijkt me echt perfect voor de langere ritten (al zou de ingebouwde navigatie die natuurlijk out-of-the-box al moeten bieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
dixet schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Zojuist getest en zowel op de telefoon als op de gesideloadde variant lijkt het te werken. ABRP ziet netjes de dongel en toont dezelfde accustatus als de auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit lijkt me echt perfect voor de langere ritten (al zou de ingebouwde navigatie die natuurlijk out-of-the-box al moeten bieden)
Netjes.
Welke telefoon heb je?
En welke OBD dongle gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKV95
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-02 22:07
jordykeus schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:38:
Hoi allen, het valt mij op dat als ik rij er veel mensen met hun lampen seinen als ik voorbij rij. Ik had eerst het idee dat dit kwam door verkeerd afgestelde lampen maar dat is het niet. Herkenbaar voor iemand? Kan natuurlijk ook door mn knappe kop komen
Ik dacht ook dat het dat laatste was ;). Ik heb de HMA uitgezet, waardoor groot licht niet meer automatisch aangaat. Sinds dien geen gesein meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
avdl72 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:59:
[...]

Netjes.
Welke telefoon heb je?
En welke OBD dongle gebruik je?
Xiaomi 12, maar iedere Android telefoon met bluetooth zou moeten werken.
Ik gebruik de Vgate iCar Pro. Die doet het al een paar jaar prima. Vrijwel iedere Elm327 adapter zou moeten werken, maar deze schakelt zichzelf uit als de auto uit is. Scheelt weer 12V drainage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordykeus
JKV95 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:06:
[...]

Ik dacht ook dat het dat laatste was ;). Ik heb de HMA uitgezet, waardoor groot licht niet meer automatisch aangaat. Sinds dien geen gesein meer.
Ja het nadeel daarvan vind ik alleen dat hij het console scherm dimd. Dus als ik de verlichting altijd aan laat dan dimt hij het grote scherm…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
dixet schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:29:
[...]

Ik gebruik de Vgate iCar Pro. Die doet het al een paar jaar prima. Vrijwel iedere Elm327 adapter zou moeten werken, maar deze schakelt zichzelf uit als de auto uit is. Scheelt weer 12V drainage ;)
Zou je foto kunnen maken waar de aansluiting zit voor de dongel 😀😀😀 deze moet ook goed zijn Veepeak OBDCheck BLE Bluetooth 4.0 OBD II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Fibrenl schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:49:
[...]

Zou je foto kunnen maken waar de aansluiting zit voor de dongel 😀😀😀 deze moet ook goed zijn Veepeak OBDCheck BLE Bluetooth 4.0 OBD II
Zal ik morgen even doen. Maar hij is best makkelijk te vinden en zit niet eens achter een klepje.
Als je de hendel voor het openen van de motorkap weet te vinden ben je er al bijna. Daarvandaan met je hand naar beneden tot je de rand van de plastic afdekking voelt, daar zit hij direct achter. Niet afgedekt, dus je voelt de vorm en de pinnen wel zitten waardoor je makkelijk op gevoel de dongel kan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgr_E4-ti_vhKK1VFar9NO3i5QY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVd6cFETgpcDEUKvWrSdOIlW.jpg?f=fotoalbum_large
Hier zie je de dongel zitten, rechts achter de hendel voor de motorkap

[ Voor 25% gewijzigd door dixet op 01-02-2024 07:44 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
dixet schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Zal ik morgen even doen. Maar hij is best makkelijk te vinden en zit niet eens achter een klepje.
Als je de hendel voor het openen van de motorkap weet te vinden ben je er al bijna. Daarvandaan met je hand naar beneden tot je de rand van de plastic afdekking voelt, daar zit hij direct achter. Niet afgedekt, dus je voelt de vorm en de pinnen wel zitten waardoor je makkelijk op gevoel de dongel kan plaatsen.
Oké top gaan we ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
jordykeus schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:41:
[...]

Ja het nadeel daarvan vind ik alleen dat hij het console scherm dimd. Dus als ik de verlichting altijd aan laat dan dimt hij het grote scherm…
Dat kan je uitzetten met een schuifje in de instellingen voor het display.
Weet alleen zo niet uit mijn hoofd hoe die exact heet. Iets met dim ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
dixet schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:29:
[...]

Bedankt.
Ik zal eens kijken wat voor de iPhone de beste is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordykeus
avdl72 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:58:
[...]

Dat kan je uitzetten met een schuifje in de instellingen voor het display.
Weet alleen zo niet uit mijn hoofd hoe die exact heet. Iets met dim ….
O kijk dat is top! Ga ik morgen eens bekijken! Thnks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
dixet schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:44:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tof!

Even een blondie vraag, heb je de dongle ook nodig als je de app rechtstreeks sideload op de Atto 3 ? Of kan de app het dan rechtstreeks uitlezen, zonder dongle?

Heb helaas wel de Atto software geüpdate en nog een oudere ABRP draaien. Dus nog even uitzoeken hoe dat opgelost kan worden.. heb hier volgens mij nog geen pw voorbij zien komen. wellicht werkt het ook binnen gbox.. en anders via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:16:
[...]

Tof!

Even een blondie vraag, heb je de dongle ook nodig als je de app rechtstreeks sideload op de Atto 3 ? Of kan de app het dan rechtstreeks uitlezen, zonder dongle?

Heb helaas wel de Atto software geüpdate en nog een oudere ABRP draaien. Dus nog even uitzoeken hoe dat opgelost kan worden.. heb hier volgens mij nog geen pw voorbij zien komen. wellicht werkt het ook binnen gbox.. en anders via de telefoon.
Ja heb je nodig anders zie je de link nog niet. Binnen gbox werkt de app alleen als je die voor de update 1.5 erop hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
awhatever schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:16:
[...]
GHY0613byd al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Helaas, net nog even getest. De methode werkt toch echt niet meer met de laatste software update op de Atto 3. Er komt geen pop-up scherm meer. De USB Stick wordt wel herkend, de Atto 3, maakt er allemaal folders op aan. Maar de "third party apps" folder wordt niks mee gedaan. Er komt geen PW scherm.

Er was ook nog een andere methode, waarbij je vaak op de tekst van "reset to factory defaults" moest klikken en dan zou je daar iets met USB aan kunnen zetten. Bij eerdere SW versies stonden nog wel wat opties in dat scherm. Bij mij is dat scherm nu geheel leeg.

Nog een teleurstelling, in GBOX zie ik ABRP ook niet terug met de zoekfunctie.

Dus voorlopig kan het alleen via de telefoon / Carplay. Of ik zie nog een methode over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Helaas, net nog even getest. De methode werkt toch echt niet meer met de laatste software update op de Atto 3. Er komt geen pop-up scherm meer. De USB Stick wordt wel herkend, de Atto 3, maakt er allemaal folders op aan. Maar de "third party apps" folder wordt niks mee gedaan. Er komt geen PW scherm.

Er was ook nog een andere methode, waarbij je vaak op de tekst van "reset to factory defaults" moest klikken en dan zou je daar iets met USB aan kunnen zetten. Bij eerdere SW versies stonden nog wel wat opties in dat scherm. Bij mij is dat scherm nu geheel leeg.

Nog een teleurstelling, in GBOX zie ik ABRP ook niet terug met de zoekfunctie.

Dus voorlopig kan het alleen via de telefoon / Carplay. Of ik zie nog een methode over het hoofd.
Na 1.5 kan je geen nieuwe apps meer installeren, enige wat kan is downgrade van het systeem.

In mijn gbox werkt het wel en vind in ABRP gewoon net nog geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Fibrenl schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:53:
[...]

In mijn gbox werkt het wel en vind in ABRP gewoon net nog geupdate.
Ik had ABRP nog niet in GBOX geïnstalleerd (ABRP alleen rechtstreeks sideload geïnstalleerd) maar zal het straks nog eens proberen, wellicht was de internet connectie slecht.

Voor iedereen die nu een dongle aan het uitzoeken is:
https://www.iternio.com/abrp-obd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
awhatever schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:28:
[...]
De USB Stick wordt wel herkend, de Atto 3, maakt er allemaal folders op aan. Maar de "third party apps" folder wordt niks mee gedaan. Er komt geen PW scherm.
Dat had ik de eerste keer ook (heb de auto net twee weken). Daarom dacht ik dat ik zelf iets fout had gedaan, want er leken allemaal standaard Android mappen op te staan (Documents, Download, DCIM etc).

Na opnieuw FAT32 formatteren en de third party apps map aanmaken deed hij het ineens wel. Daartussendoor heb ik volgens bij ook het systeem gereboot. Dus misschien gewoon nog een keer proberen?

Het installeren van apps vanuit een gesideloadde appmanager werkt in elk geval niet meer, dan krijg ik de melding dat dat te gevaarlijk is :) . Maar sideloaden gaat nog prima in 1.6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Meer mensen vanochtend problemen met de native Spotify client in de BYD OS?
Ik kreeg vanochtend steeds dat de content niet geladen kon worden, en had dus blijkbaar geen internet.
Ben benieuwd of er meer last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Ik had ABRP nog niet in GBOX geïnstalleerd (ABRP alleen rechtstreeks sideload geïnstalleerd) maar zal het straks nog eens proberen, wellicht was de internet connectie slecht.

Voor iedereen die nu een dongle aan het uitzoeken is:
https://www.iternio.com/abrp-obd
Heb gewoon deze besteld werkt ook goed hoorde
Ik, veiligheid blijft een ding. Maar blijft deze aan als
Auto uit is of gaat dongel dan ook uit. Ik heb gewoon deze besteld goedkoop Vgate Icar Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Verbeeld ik het me of is het niet mogelijk om het audiovolume niet te verlagen bij achteruit rijden? Ik dacht dat daar een instelling voor was maar kan het niet vinden.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
EVBert schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:19:
Verbeeld ik het me of is het niet mogelijk om het audiovolume niet te verlagen bij achteruit rijden? Ik dacht dat daar een instelling voor was maar kan het niet vinden.
Geen idee gaat bij mij standaard lager.
Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste