Dit risico wil ik niet lopen er zit bij elke E- boiler een legionella bescherming in die wekelijks of instelbaar tot >60 grd opstookt, zeker zij willen ook op safe spelen, hoop dat je ook ouder wordt dan wordt je gevoeliger of ook als je ziek bent, legionela groeit vanaf 25 C tot in de 50 C en gaat kapot boven de 60 C, hoe hoger hoe sneller, je gaat met vakantie komt terug met water spoelen van 50 grd is niet genoeg.
Bij een warmtepompboiler zit ook een vrijgave verhoogde watertemperatuur bij zonneenergie, dit om teruglevering zo min min mogelijk te krijgen.
De boiler wil ik ook benutten om de zolder te koelen in de zomer, dat blaast de gekoelde lucht van de boiler naar de zolder in.
Als je panelen hebt zou ik ook nog een boiler nemen, maar jij weet natuurlijk hoe het er bij jouw toegaat en hoe je waterleidingsysteem in elkaar zit.
Bij een warmtepompboiler zit ook een vrijgave verhoogde watertemperatuur bij zonneenergie, dit om teruglevering zo min min mogelijk te krijgen.
De boiler wil ik ook benutten om de zolder te koelen in de zomer, dat blaast de gekoelde lucht van de boiler naar de zolder in.
Als je panelen hebt zou ik ook nog een boiler nemen, maar jij weet natuurlijk hoe het er bij jouw toegaat en hoe je waterleidingsysteem in elkaar zit.