Dag Allen,
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik ben sinds een week ik mijn nieuwe woning getrokken.
op de begane grond volledig vloerverwarming laten leggen (10cm h.o.h. in een zandcement-dekvloer met tegels)
- Totale oppervlakte zo'n 70 m2.
- 6 groepen
- HTV verdeler die ingesteld is op een watertemperatuur die de vloer in gaat van 38/40 graden.
aanvoertemperatuur van de ketel is 60 graden (ik heb nog radiatoren op de 1e en 2e verdieping, maar deze staan altijd dicht, er is een bypass aanwezig vlak voor de HTV verdeler die op 0.3 bar is ingesteld.
Nu valt het mij het volgende op, ik heb de kamerthermostaat (ik heb geen zones) op 18 graden staan (wij zijn geen kou kleumen) en ik heb piekerig gasverbruik. (zie screenshot)
Ook merk ik dat als de kamer 18 graden is, en ik zet 'm op 18.5/19 de CV ketel een uitgangstemperatuur aanhoudt van 35-40 graden, is dit omdat er een modulerende thermostaat achter hangt?
Zoals je in het grafiek kan zien hebben we 's avonds i.v.m. visite de kamer op 19.5 gezet, toen hadden we een constant verbruik.
Ik heb de CV ketel al op minimaal vermogen (25% 6 KW) ingesteld.
Is dit normaal gedrag in deze setup, of hebben jullie nog geniale ideeën om dit piekerige verbruik tegen te gaan?
[
Voor 4% gewijzigd door
Spinez0r op 14-11-2023 08:14
]