Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

Strontvlieg schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:17:
[...]

Ik heb zowel de tradfri motion sensor en hue motion sensor via een deconz stick draaien op domoticz en node-red. Het gaat er vooral om of de software voor jouw zigbee stick of bridge ondersteuning biedt voor de sensor. Ik heb geen ervaring met de nieuwe IKEA sensor. Zou me niks verbazen als de ondersteuning daarvoor in deConz nog toegevoegd moet worden.
Klopt!

https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/7454

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:21
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijd gezocht maar kan het niet vinden. Ik had in de Ikea Home (nu 1) app voor een aantal lampen een alternatieve naam opgegeven. Bijvoorbeeld:

Spot 1 -> Spotjes
Spot 2 -> Spotjes
Spot 3 -> Spotjes

Hierdoor kon ik in Google Home zeggen "zet spotjes aan" en dan gingen 3 lampen aan.

Dit heb ik gedaan voor een aantal groepen lampen. Vandaag wilde ik dit opnieuw doen voor een nieuwe set plafond spotjes maar ik kan nergens meer de alternatieve naam opgeven. Ook kan ik nergens meer de alternatieve naam van nog bestaande lampen vinden of aanpassen.

In het bovengenoemde voorbeeld werkt alles prima. In de Google Home app zie ik 3 x "spotjes" en kan deze zoals genoemd schakelen. (gek genoeg kan ik ook Spot 1, Spot 2 en Spot 3 afzonderlijk schakelen zonder dat deze namen zichtbaar zijn in de Google Home app).
In de Ikea app zie ik gewoon Spot 1, Spot 2 en Spot 3 maar ik zie nergens meer de alternatieve naam.

Iemand enig idee wat hier veranderd is en, beter nog, waar ik e.e.a kan aanpassen? Ik kan nu namelijk ook niets meer wijzigen.

De nieuwe lampen die ik heb opgehangen kan ik nu via een routine in Google Home aan zetten maar ik zou 102 routines moeten maken om de lampen samen aan/uit en van 1 naar 100% te dimmen.

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
@marcdek Waarom noem je de individuele apparaten hetzelfde en maak je niet gewoon een groep aan 'Spotjes'? En ik zou dat gewoon in Google Home als zodanig configureren. . .

Toon is wat je hebt in Google / Ikea app anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:00

GerCor

Zonder dallen geen pieken

marcdek schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:58:
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijd gezocht maar kan het niet vinden. Ik had in de Ikea Home (nu 1) app voor een aantal lampen een alternatieve naam opgegeven. Bijvoorbeeld:

Spot 1 -> Spotjes
Spot 2 -> Spotjes
Spot 3 -> Spotjes

Hierdoor kon ik in Google Home zeggen "zet spotjes aan" en dan gingen 3 lampen aan.

Dit heb ik gedaan voor een aantal groepen lampen. Vandaag wilde ik dit opnieuw doen voor een nieuwe set plafond spotjes maar ik kan nergens meer de alternatieve naam opgeven. Ook kan ik nergens meer de alternatieve naam van nog bestaande lampen vinden of aanpassen.

In het bovengenoemde voorbeeld werkt alles prima. In de Google Home app zie ik 3 x "spotjes" en kan deze zoals genoemd schakelen. (gek genoeg kan ik ook Spot 1, Spot 2 en Spot 3 afzonderlijk schakelen zonder dat deze namen zichtbaar zijn in de Google Home app).
In de Ikea app zie ik gewoon Spot 1, Spot 2 en Spot 3 maar ik zie nergens meer de alternatieve naam.

Iemand enig idee wat hier veranderd is en, beter nog, waar ik e.e.a kan aanpassen? Ik kan nu namelijk ook niets meer wijzigen.

De nieuwe lampen die ik heb opgehangen kan ik nu via een routine in Google Home aan zetten maar ik zou 102 routines moeten maken om de lampen samen aan/uit en van 1 naar 100% te dimmen.
Niet onaardig bedoeld maar volgens mij heb jij jezelf gereset. Er is helemaal niks veranderd.

Als je een lamp toevoegd heet zo'n lamp LED en dan een cijferreeks. Dus als jij 4 spotjes toevoegd zie je 4 x LED cijferreeks. Die kun je in de IKEA app een naam geven. Bijvoorbeeld:
Spot 1
Spot 2
Spot 3
Spot 4.

Dan plaats je die 4 spotjes in een Kamer. Geef je die Kamer ook een naam. Bijvoorbeeld: plafond.

Google home weet helemaal niet dat je het zo genoemd hebt in de IKEA-app. Dus wil je Google home gebruiken dan doe je precies hetzelfde in de Google Home app.

Hé Google plafond aan.

Zo werkt het.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunarmoon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:39
ManiacsHouse schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:26:
Vraag mbt ervaringen. Ik heb zelf hue/Tradfri ik combi met Home Assistant. De Hue draait prima ook alleen als HA om wat voor reden er eens geen zin in heeft.
Nu gaan mijn ouders binnenkort verhuizen en wil ik voor ze eea smart maken.
Belangrijkste is toch wel in hal van nieuwe woning licht met sensoren, dat als ze 's nachts uit bed stappen er licht in de hal is. Hoe is de ervaring met Tradfri sensoren in een Tradfri setup? Werkt dit gewoon okay?
Mijn ervaring met Hue is dat de sensoren hier altijd werken. Bij Tradfri ook het geval?
Geen problemen met Trafri werkt zoals het moet. En koppelingen is gemakkelijk te doen via de schakelaar 3 x aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
lunarmoon schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:23:
[...]

Geen problemen met Trafri werkt zoals het moet. En koppelingen is gemakkelijk te doen via de schakelaar 3 x aan en uit te zetten.
4x :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
GerCor schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:09:
[...]

Niet onaardig bedoeld maar volgens mij heb jij jezelf gereset. Er is helemaal niks veranderd.

Als je een lamp toevoegd heet zo'n lamp LED en dan een cijferreeks. Dus als jij 4 spotjes toevoegd zie je 4 x LED cijferreeks. Die kun je in de IKEA app een naam geven. Bijvoorbeeld:
Spot 1
Spot 2
Spot 3
Spot 4.

Dan plaats je die 4 spotjes in een Kamer. Geef je die Kamer ook een naam. Bijvoorbeeld: plafond.

Google home weet helemaal niet dat je het zo genoemd hebt in de IKEA-app. Dus wil je Google home gebruiken dan doe je precies hetzelfde in de Google Home app.

Hé Google plafond aan.

Zo werkt het.
Zo onaardig vind ik je niet :)

Maar het is niet helemaal hoe ik het had ingericht. Ik heb alle lampen van de slaapkamer in één kamer. Dus als ik zeg slaapkamer aan/uit dan gebeurd dit voor alle lampen in die kamer.
Maar, ik heb in de huiskamer een lamp waarin 3 spots zitten. die heb ik in de ikea app spot 1, 2 en 3 genoemd. Maar ik heb ze ook een synoniem gegeven en dat is bij alle 3 'spots'. Ik kan alles in de woonkamer aan en uit doen door woonkamer aan/uit te roepen. Maar ik kan ook zeggen 'ok google, spots aan' en dan werden 3 spotjes aan gezet.

Het rare is dat ik in de Ikea app Spot 1, 2 en 3 zie. Maar niet meer de alternatieve naam 'spots'. In de google home app zie ik 3 x 'spots' waardoor ik ze allemaal kan schakelen in één keer. Ik zie daar niet spot 1, 2 en 3. Toch kan ik wel zeggen "doe spot 1 aan" en dan gaat alleen de bovenste van de 3 aan.

Nu heb ik hetzelfde voor een rail met 4 spotjes in de slaapkamer gedaan. Omdat ik daar een lamp aan toe moest voegen (het waren er 3) heb ik ze gereset en opnieuw toegevoegd. Ik kan nu niet meer in één keer die rail met spotjes aan of uit zetten omdat ik ze niet bijvoorbeeld 'slaapspots' kan noemen. Wel gaan ze allemaal aan/uit wanneer ik 'slaapkamer aan/uit' roep.

Kortom, je kon per lamp een tweede naam opgeven. De truc was dat als je dat deed en je gaf meerdere lampen dezelfde tweede naam, dan kon je ze via google home tegelijk schakelen.

Dat kan nu niet meer. En vreemd genoeg blijft (na de reset van die drie spots in de slaapkamer) 3x hun tweede naam in google home staan maar dit is niet meer te vinden in de Ikea Home app.

Lang verhaal, maar ik hoop dat het iets duidelijker is wat ik heb gedaan en weer opnieuw wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Perkouw schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:47:
@marcdek Waarom noem je de individuele apparaten hetzelfde en maak je niet gewoon een groep aan 'Spotjes'? En ik zou dat gewoon in Google Home als zodanig configureren. . .

Toon is wat je hebt in Google / Ikea app anders?
Die groep is er wel. Die is "slaapkamer" of "woonkamer" waarmee ik alle lampen in dat vertrek kan schakelen. Als ik een groep maak "slaapspots" dan kan ik niet meer in één keer de slaapkamer uit doen.

Ik heb hieronder (14:46) wat uitgebreider getikt wat ik ooit gedaan heb en graag weer wil doen. Ik kan het alleen niet meer vinden.
Meerdere apparaten dezelfde tweede naam geven was de truc om licht groepen te maken in Ikea Home. Het is er alleen uitgehaald (met als resultaat dat ik ook bepaalde apparaten in Google Home blijf zien die niet meer bestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

sus

is druk :+

Doe ik iets mis, of is er vanuit Ikea een update gedaan?

Ik gebruikte de oude hub met een aantal lampen en de tool iobroker - net zoiets als homeassistant. Had daar lekker simpel wat scriptjes in zitten, die op vaste tijden de lampjes in de woonkamer aan of uit deed. Appje op de telefoon en we konden dat ook buitenshuis doen. Werkte voor ons doel meer dan prima.

Dat ding is er mee gestopt, dus ik heb een nieuwe gehaald. Via de Ikea app alles opnieuw gekoppeld aan de nieuwe hub en vanuit de Ikea app kan ik alles bedienen. Maar, ik krrijg de nieuwe hub (dirigea) niet meer gekoppeld aan iobroker.

Dus, homeassistant gepakt. De Ikea-tradfri plugin geinstalleerd. En daar stopt het.

Beide tools zien de hub. Beide vragen ook om de koppelcode - die staat onderop. Maar no way dat hij gekoppeld kan worden. Via de Ikea-app heb ik vastgesteld dat hij draait met de laatste firmware.

Iemand een idee waar het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
@sus de Dirigea hub wordt (nog) niet ondersteund door homeassistent. de Tradfri hub wel. Ik was op zoek naar hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
marcdek schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:18:
@sus de Dirigea hub wordt (nog) niet ondersteund door homeassistent. de Tradfri hub wel. Ik was op zoek naar hetzelfde.
Jammer.
Mijn hub lijkt te overlijden want moet hem om de paar dagen opnieuw opstarten omdat hij zijn verbinding verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Dat is… ruk :/
Nog ideeën hoe ik de boel wel in HA krijg? Heb ik dan zo’n zigbee stickje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:53
tafmaf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:32:
[...]

Jammer.
Mijn hub lijkt te overlijden want moet hem om de paar dagen opnieuw opstarten omdat hij zijn verbinding verliest.
Die oude hubs staan voor een habbekrats bijna onverkoopbaar op marktplaats. Voor een tientje kan je er al een halen.

Maar over de update waar iemand net over schreef. Ik heb gisteren ook een update op de tradfri hub gehad.
Draait nu 1.21.31 zo te zien. Vandaag alleen maar problemen vanuit HomeKit. Alles al gereset maar steeds is de verbinding weg. De app ziet de hub wel.
Meer mensen problemen mee ? Heeft de update de connectie met HomeKit om zeep geholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
sus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:13:
[...]

Dat is… ruk :/
Nog ideeën hoe ik de boel wel in HA krijg? Heb ik dan zo’n zigbee stickje nodig?
Volgens mij werken de ikea spullen niet zo lekker met een zigbee stick. Ik ben net bezig HA te installeren (ik heb Domoticz draaien) dus ik weet nog niet precies wat je wel en niet kunt aansturen met zigbee als het om Ikea spul gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

blazez schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:47:
[...]

Die oude hubs staan voor een habbekrats bijna onverkoopbaar op marktplaats. Voor een tientje kan je er al een halen.

Maar over de update waar iemand net over schreef. Ik heb gisteren ook een update op de tradfri hub gehad.
Draait nu 1.21.31 zo te zien. Vandaag alleen maar problemen vanuit HomeKit. Alles al gereset maar steeds is de verbinding weg. De app ziet de hub wel.
Meer mensen problemen mee ? Heeft de update de connectie met HomeKit om zeep geholpen ?
Jep, sinds vandaag doet HomeKit niks meer, alleen de Ikea app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
@sus Ook mijn hub is niet meer bereikbaar vanuit Domoticz na de nieuwe update.
Ik heb mede hierom besloten over te stappen naar Home Assistant. Binnen no time had ik het draaien en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De 1.21.31 update is van 4 december. Vreemd dat jullie die dan gisteren kregen. Hier geen problemen met Homekit.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Leuk detail, en werkelijk geen enkel idee hoe en of een gerelateerd is.
Ik heb dus dagen problemen gehad. Gisteren werkte het nog steeds niet. Dus ik was benieuwd of het aan de verbinding Tradfri-Homekit of Tradfri-(ieder ander platform) ligt.
Dus om te testen heb ik even een virtualbox machine met de VDI van home assistant gemaakt en de tradfri daarin aangemaakt.
Alles was daarin gewoon en direct te schakelen. Geen enkel probleem daar.
Oké, leuk en aardig, maar ik gebruik verder geen HA.
En plots werkte alles in homekit ook weer, en een uur later nog steeds. En vanochtend nog steeds en nu nog steeds.
Geen update op tradfri of wat dan ook. maar alles is online.

<edit, typo>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
blazez schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:47:
[...]

Weet je zeker dat het de firmware van de tradfri is?
De mijne geeft aan up to date te zijn met:
firmware: 2.453.3 (volgens de release notes is dit van 18 december)
appversie:1.18.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:00
sweetdude schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:08:
[...]

heb jij de oude of de nieuwe? De oude draait bij mij ook op 1.21.31

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Hopjesvla79 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:29:
[...]

heb jij de oude of de nieuwe? De oude draait bij mij ook op 1.21.31
Ik heb de nieuwe dirigera hub waarvan dat de huidige firmware / appversie lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:00
sweetdude schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:55:
[...]

Ik heb de nieuwe dirigera hub waarvan dat de huidige firmware / appversie lijkt te zijn.
dan is dat dus het verschil ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56

Tweaker.nu

we all float down here

Ik wil graag 1 Tradfri lamp aan kunnen sturen vanaf drie plekken met 3 Somrig knoppen, als een drievoudige hotel-schakeling zeg maar. Is dit mogelijk? Ik vind alleen informatie hoe je met een knop meerdere lampen kan bedienen. Ik gebruik de oude hub en gebruik nu ook al scenes in de app wat prima werkt verder.

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
sweetdude schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Leuke spraakverwarring dus inderdaad. ik schreef tradfri, dus ik bedoel dus ook de tradfri hub. Jij hebt dus inderdaad die nieuwe dirigera hub (moet nog steeds aan die naam wennen).
Die is momenteel wel stabiel ? Hier is zojuist wederom de boel helemaal uitgeschakeld. zo verschrikkelijk irritant. Je zou bijna denken dat ze het speciaal doen om de nieuwe hub te promoten, maar dat is wat complot denken. De nieuwe is niet toevallig deze komende week in de aanbieding dacht ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
blazez schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Leuke spraakverwarring dus inderdaad. ik schreef tradfri, dus ik bedoel dus ook de tradfri hub. Jij hebt dus inderdaad die nieuwe dirigera hub (moet nog steeds aan die naam wennen).
Die is momenteel wel stabiel ? Hier is zojuist wederom de boel helemaal uitgeschakeld. zo verschrikkelijk irritant. Je zou bijna denken dat ze het speciaal doen om de nieuwe hub te promoten, maar dat is wat complot denken. De nieuwe is niet toevallig deze komende week in de aanbieding dacht ik :)
Ja inderdaad, de spraakverwarring wordt er niet beter door.

Kwa stabiliteit ben ik er echt tevreden over. Ik heb even teruggekeken en gebruik hem nu van medio december 2022. Heb nooit meer ergens last van gehad dat lampen niet meer koppelden of zoek waren.
Nu heb ik niet super veel gekoppeld, maar wel overal door het huis wel iets. Tot in de tuin gewoon wat ledlampen in bestaande armaturen geschroefd. Maar ook wat Symfonisk speakers tussen de Sonos-apparatuur in en volume knoppen die zowel de Sonos als de Symfonisk bedienen. Ook nog een koppeling met Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornVH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 21:48
blazez schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:00:
Leuk detail, en werkelijk geen enkel idee hoe en of een gerelateerd is.
Ik heb dus dagen problemen gehad. Gisteren werkte het nog steeds niet. Dus ik was benieuwd of het aan de verbinding Tradfri-Homekit of Tradfri-(ieder ander platform) ligt.
Dus om te testen heb ik even een virtualbox machine met de VDI van home assistant gemaakt en de tradfri daarin aangemaakt.
Alles was daarin gewoon en direct te schakelen. Geen enkel probleem daar.
Oké, leuk en aardig, maar ik gebruik verder geen HA.
En plots werkte alles in homekit ook weer, en een uur later nog steeds. En vanochtend nog steeds en nu nog steeds.
Geen update op tradfri of wat dan ook. maar alles is online.

<edit, typo>
Tijd geleden exact hetzelfde probleem gehad. Not responding in Homekit. Werkte perfect in HA. Wonder boven wonder opgelost door DHCP fixed IP van de Tradfri hub te schrappen en via DHCP eentje te laten ophalen. Unifi netwerk apparatuur. Dag erna werkte het terug zonder problemen. Kan ook aan mDNS issue in Unifi firmware gelegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
blazez schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Ik ben een tijd geleden overgestapt naar de Dirigera hub omdat ik gestoord werd van het uitvallen van de Trådfri hub. Om de paar dagen moest ik deze wel even van de stroom halen.
Het is even een klusje om alles om te zetten, maar daarna nooit meer problemen gehad.
Enige nadeel is dat de Symfonisk Gen 2 knop nu niet meer in HomeKit verschijnt.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

@sus de Dirigea hub wordt (nog) niet ondersteund door homeassistent
Wel via HomeKit, maar idd niet via de Tradfri integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjow
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 17:24
Hoi,

Ik heb twee hue playbar lampen gekoppeld op mijn drigera hub. Ze worden alleen altijd als offline weergegeven. Aanzetten en kleur veranderen via IKEAapp lukt altijd. Alleen wanneer ik dit doe via Google assistent of HomeKit dan gaat consequent maar 1 lamp aan. Weten jullie misschien wat het probleem is? Ik heb al meerdere malen de playbars verwijderd en opnieuw toegevoegd. Probleem blijft alleen telkens terugkomen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozNR-9sE7HCzKfK77MeOGMSoUvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeSP54OVnwYJrXro9dKUAHPj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiemanjw
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een Tradfri stopcontact en heb daarop aangesloten een lamp met een transformator/adapter.. als ik het systeem aanklik blijft deze lamp uit. Ik moet dan nog een keer aan uit klikken en dan gaat de lamp wel aan. Is dit anders te regelen?

Niet iemands topic kapen. Schopje naar het grote Tradfri topic

[ Voor 13% gewijzigd door Septillion op 18-01-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:56
tijdje terug melde ik dat de motion sensor al in de schappen lag ( moghelijk niet bij elke vestiging wel de mijne ) en na enige tijd nu te hebben gebruiikt moet ik zeggen dat ze goed werken
heb er gelijk nog 2 bij gehaald
erg fijn die gewonen penlites\\
gebruik ze binnen HA met eigen direct gbee koppeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
Maxwp schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:41:
tijdje terug melde ik dat de motion sensor al in de schappen lag ( moghelijk niet bij elke vestiging wel de mijne ) en na enige tijd nu te hebben gebruiikt moet ik zeggen dat ze goed werken
heb er gelijk nog 2 bij gehaald
erg fijn die gewonen penlites\\
gebruik ze binnen HA met eigen direct gbee koppeling
Ik zag hem gisteren in Duiven inderdaad ook liggen. Deze is binnen de software van de oude hub ook te selecteren (en dus te installeren).
Zitten er net als bij de oude ook knopjes op voor hoe lang de geschakelde units er van aan blijven en of de sensor alleen in het donker moet werken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
blazez schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:26:
[...]

Ik zag hem gisteren in Duiven inderdaad ook liggen. Deze is binnen de software van de oude hub ook te selecteren (en dus te installeren).
Zitten er net als bij de oude ook knopjes op voor hoe lang de geschakelde units er van aan blijven en of de sensor alleen in het donker moet werken ?
Twee keer ja

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Inmiddels Homekit ook alles van Ikea op 'geen reactie'.

Alleen mijn TV doet het gewoon. Ik wacht wel op een update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0P5wjI8ICz6ydvqlZPhL3FUaF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbqDCsJKhTjO2yK44yDzRVNG.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Modem opnieuw opgestart. Alles werkt weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZTEJEsS0h8B62tktYy9_N4a40U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYnvhcRvBBwdUONWHE0hWqHS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 26-01-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Hier de afgelopen week ook alleen maar ellende. Het lijkt er wel op alsof met de vorige update ikea iets goed om zeep geholpen heeft (om de nieuwe hub te promoten? of mag ik dat niet zeggen).
En iedere keer lijkt de router de verbinding met de hub kwijt te zijn. herstart van de hub helpt niet, de netwerkkabel er uit en er in helpt ook niet. Alleen een reboot van de router lijkt hier iedere keer te helpen (en daar wordt ik en de mede huisgenoten lichtelijk geirriteerd van).
Vanmorgen leek het wel alsof de hele hun niets meer wilde. eerst bleven de twee bovenste lampjes knipperen en na een reboot bleef het middelste lampje knipperen (alsof hij naar fabrieksinstellingen terug gezet was blijkbaar).
Eerst maar weer de router gereset en voila, de hub is er weer (voor hoe lang het duurt). Dus ik start de app op en "De verbindingshub wordt bijgewerkt".
Blijkbaar is er dus een update, maar nadat alles weer bereikbaar is, zie ik als software versie voor de verbindingshub nog steeds 1.21.31 staan.

Maar we gaan het merken in de loop van de dag. benieuwd of er iets gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@blazez Ik zou denk ik al onderweg zijn naar Ikea voor de Dirigera.

Maar ik heb eigenlijk nooit problemen met de Tradfri hub. Nu alleen even dat Homekit het niet deed. Google Home had er geen probleem mee.

Dus voor mij nog steeds geen reden om over te stappen op de Dirigera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Yeah, ik weet het. ergens zit ik nog op een leuke aanbieding te wachten. Zal je altijd zien dat net als ik hem gekocht heb komt er een mooie aanbieding. En ja, ik weet dat een hobby geld kost maar 60 euro vind ik toch best wel even een boel geld. Zeker als je een device hebt dat gewoon zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier eigenlijk 0,0 problemen met de Tradfri hub, ook na updates doet ie het altijd. Heb er 25 lampen achter zitten, 2 stopcontacten en 6 schakelaars. Waarvan 1 lamp van HUE is en de rest Tradfri.
Heb 'm nu ongeveer een jaar of 4 en ik heb 'm 1 keer moeten rebooten. Van alle verlichting moest ik 1 keer ook 4 lampen opnieuw connecten - dat was na een stroom storing.
En toevallig heeft sinds deze week 1 GU10 345 spotje last van Coilwhine als die uitstaat, die moet ik nog vervangen, maar dat staat los van de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
  • Laatst online: 12-09 12:09
Iemand ervaring met de "ansluta" van ikea? Ben van plan om een projectje te maken met een ledstrip die ik op een bewegingsmelder wil laten werken, echter heeft de ikea alleen ledstrips waarvan de leds behoorlijk ver uit elkaar staan. Ben bedreven met een soldeerbout. Kan ik dan een willekeurige strip gebruiken en deze evt aan de kabel van ansluta solderen?

Edit: wel met het juiste voltage natuurlijk en niet over het max vermogen van 19W

[ Voor 10% gewijzigd door RubenA op 26-01-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
tjonge jongen die nieuwe deur/raam sensoren zijn snel op
gisteren nog 40 op vooraad vandaag doosje al leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01
Maxwp schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:37:
tjonge jongen die nieuwe deur/raam sensoren zijn snel op
gisteren nog 40 op vooraad vandaag doosje al leeg
Werkt deze ook met HA zonder de Ikea Hub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
GoEV6 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:42:
[...]

uh> ja de doos was dus leeg
kan niks uitproberen als ik er geen kan kopen
levering staat pas weer voor maart geplant 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
GoEV6 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Bij het gebruik van Zigbee2Mqtt wel. Deze is inmiddels opgevoerd als ondersteund apparaat.
Parasoll Zigbee2Mqtt
Het is echter nog wel een redelijk nieuw apparaat dus kan nog wat kinderziektes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01
leander-s schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:47:
[...]

Bij het gebruik van Zigbee2Mqtt wel. Deze is inmiddels opgevoerd als ondersteund apparaat.
Parasoll Zigbee2Mqtt
Het is echter nog wel een redelijk nieuw apparaat dus kan nog wat kinderziektes hebben.
Oke nou dan wacht ik nog wel ff tot dit ook met een simpele Zigbee stick werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Maxwp schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:43:
[...]
uh> ja de doos was dus leeg
kan niks uitproberen als ik er geen kan kopen
levering staat pas weer voor maart geplant 8)7
Er staat specifiek bij dat deze niet kan worden verbonden met de tradfri hub. Dus nee.
In Duiven staan op het moment van tikken nog drie dozen vol met deze sensoren.

Edit, nog even voor de volledigheid. Die raam/deur sensor staat dus niet inde oude app als optie om toe te voegen aan de hub. dat is volgens mij een vereiste om te kunnen toevoegen. Het is allemaal zigbee, dus in theorie zou het gewoon moeten kunnen lijkt me. Er zal wel een reden voor zijn lijkt me (anders dan het pushen van de nieuwe dirigera hub).

Edit2, ik schreef bovenstaande toen ik voor het schap in de winkel stond. Dus met "Er staat specifiek bij" bedoelde ik niet dat je ergens niet goed leest, maar dat er op het informatie/prijskaartje voor de sensoren op het schap in de winkel die opmerking staat.

[ Voor 44% gewijzigd door blazez op 29-01-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
blazez schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:09:
[...]

Er staat specifiek bij dat deze niet kan worden verbonden met de tradfri hub. Dus nee.
In Duiven staan op het moment van tikken nog drie dozen vol met deze sensoren.

Edit, nog even voor de volledigheid. Die raam/deur sensor staat dus niet inde oude app als optie om toe te voegen aan de hub. dat is volgens mij een vereiste om te kunnen toevoegen. Het is allemaal zigbee, dus in theorie zou het gewoon moeten kunnen lijkt me. Er zal wel een reden voor zijn lijkt me (anders dan het pushen van de nieuwe dirigera hub).

Edit2, ik schreef bovenstaande toen ik voor het schap in de winkel stond. Dus met "Er staat specifiek bij" bedoelde ik niet dat je ergens niet goed leest, maar dat er op het informatie/prijskaartje voor de sensoren op het schap in de winkel die opmerking staat.
"Dit slimme product kan niet worden verbonden met een TRÅDFRI hub."
maar natuurlijk wel met home assistant als de ondersteuning ervoor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
Maxwp schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:48:
[...]
"Dit slimme product kan niet worden verbonden met een TRÅDFRI hub."
maar natuurlijk wel met home assistant als de ondersteuning ervoor is.
Hmm, ik was er echt niet met m’n gedachte bij gisteren blijkt. Ik had de HA toevoeging niet gezien. Nou ja, dan was de toevoeging dat er gisteren nog een boel stonden in Duiven wellicht voor iemand nog handig.
Ik heb er gisteren ook een meegenomen om te proberen. Eindelijk compleet zat van dekproblemen die ik had met de Tradfri hub. Dus gisteren een Dirigera gehaald en bezig met overzetten nu.

Toegegeven, de nieuwe app ziet er stukken beter uit. Het koppelen gaat ECHT STUKKEN beter dan de oude app. Geen gedoe meer met schakelaars bij lampjes houden. Een balk met 5 lampjes hier. Resetten (6x uit aan) en gewoon op de grond blijven staan en alle 5 de lampen direct in 1x aanmelden.
De slimme stekkers, ook resetten en aanmelden zonder schakelaar erbij.

Ik ben nu bezig met alles in Homekit zetten. Wel eens goed om alles door te lopen.
Nu afwachten of hij stabiel gaat blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Rio

Ik heb al een boek

blazez schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:15:
[...]

Hmm, ik was er echt niet met m’n gedachte bij gisteren blijkt. Ik had de HA toevoeging niet gezien. Nou ja, dan was de toevoeging dat er gisteren nog een boel stonden in Duiven wellicht voor iemand nog handig.
Ik heb er gisteren ook een meegenomen om te proberen. Eindelijk compleet zat van dekproblemen die ik had met de Tradfri hub. Dus gisteren een Dirigera gehaald en bezig met overzetten nu.

Toegegeven, de nieuwe app ziet er stukken beter uit. Het koppelen gaat ECHT STUKKEN beter dan de oude app. Geen gedoe meer met schakelaars bij lampjes houden. Een balk met 5 lampjes hier. Resetten (6x uit aan) en gewoon op de grond blijven staan en alle 5 de lampen direct in 1x aanmelden.
De slimme stekkers, ook resetten en aanmelden zonder schakelaar erbij.

Ik ben nu bezig met alles in Homekit zetten. Wel eens goed om alles door te lopen.
Nu afwachten of hij stabiel gaat blijven.
Zelfde ervaring, je komt er vrij snel achter dat het die 6 tientjes gewoon waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb sinds dat die uit is een Dirigera maar heb op mijn iPhone de laatste tijd steeds vaker problemen met het verbinden waardoor het bedienen van de lampen langer duurt dan ik zou willen maar ook van wat wenselijk is. Soms een seconde of 15 voordat ik een lamp kan aanzetten.

Voordat ik alles opnieuw ga instellen en koppelen zijn hier die problemen ermee hebben? Heb een stuk of 7 lampen gekoppeld en verder niets eigenlijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Mopper de mopper de mopper. Nog geen week geleden eindelijk die nieuwe dirigera hub gehaald. En nu staat er op de site " in prijs verlaagd" 10 euro goedkoper geworden. Ik zweer het je, ze hebben daarmee speciaal gewacht tot ik hem gekocht had.
Touchdomex schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:02:
Ik heb sinds dat die uit is een Dirigera maar heb op mijn iPhone de laatste tijd steeds vaker problemen met het verbinden waardoor het bedienen van de lampen langer duurt dan ik zou willen maar ook van wat wenselijk is. Soms een seconde of 15 voordat ik een lamp kan aanzetten.

Voordat ik alles opnieuw ga instellen en koppelen zijn hier die problemen ermee hebben? Heb een stuk of 7 lampen gekoppeld en verder niets eigenlijk.
Hier afgelopen week dus alles nieuw ingesteld en de lampen reageren eigenlijk direct, dus geen problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blazez schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:03:
Mopper de mopper de mopper. Nog geen week geleden eindelijk die nieuwe dirigera hub gehaald. En nu staat er op de site " in prijs verlaagd" 10 euro goedkoper geworden. Ik zweer het je, ze hebben daarmee speciaal gewacht tot ik hem gekocht had.
Haha. Ja, dat schreef je op 26 januari al dat dit zou gebeuren. Toevallig nog een tip welk Staatslot ik moet kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
blazez schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:03:

[...]

Hier afgelopen week dus alles nieuw ingesteld en de lampen reageren eigenlijk direct, dus geen problemen.
Dan ga je dat tientje toch halen? Hub inleveren, geld retour en nieuwe hub kopen. Of hub meenemen, uitleggen en waarschijnlijk meteen je tientje retour krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blazez
Serena schreef op maandag 5 februari 2024 @ 03:40:
[...]

Dan ga je dat tientje toch halen? Hub inleveren, geld retour en nieuwe hub kopen. Of hub meenemen, uitleggen en waarschijnlijk meteen je tientje retour krijgen.
yeah, het ging me op dat moment net even over iets dat ik al precies verwacht had en zelfs hier geschreven had. grappig natuurlijk dat precies een paar dagen later de prijs verlaagd wordt.
Ikea is zelf ook meestal niet de beroerdste, dus ik heb inmiddels al contact gehad met de klantenservice en ze sturen het verschil terug op mijn rekening. Super netjes geregeld van ze dus.
Dat ding terugbrengen en omruilen hebben we allemaal niets aan, dan zitten ze daar weer met een hub die weg kan, en ik kan weer alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke frequency / protocol gebruiken de Ikea afstandsbedieningen voor lampen zoals deze?

https://www.ikea.com/nl/n...rslamp-opaalwit-60545499/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:51
Zigbee, 2,4 GHZ

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hoe is de Dirigera hub voor mensen? Ik zie regelmatig dat 'ie devices als offline toont (terwijl ze aanstaan), soms zijn ze dan wel via de groep uit te zetten, maar soms ook niet (dan moet het alsnog via de fysieke schakelaar..)

Met een Hue bridge dergelijke problemen eigenlijk nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
BHQ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:51:
Hoe is de Dirigera hub voor mensen? Ik zie regelmatig dat 'ie devices als offline toont (terwijl ze aanstaan), soms zijn ze dan wel via de groep uit te zetten, maar soms ook niet (dan moet het alsnog via de fysieke schakelaar..)

Sinds ik de dirigera heb (12-2022) heb ik nog nooit een probleem gehad dat zaken onterecht offline waren of lampen miste of iets dergelijks. Dat was bij de tradfri hub wel anders in die tijd.

Echter, mijn tradfri is naar mijn ouders gegaan en deze is daar bezig met zijn 2de leven. Langzaam hebben ze daar ook meer apparaten gekregen. Voornamelijk slimme lampen en een enkele stekker. Maar die is daar ook gewoon erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
BHQ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:51:

Ik ben sinds een paar weken (zie wat posts geleden) ook over van tradfri naar de dirigera en sindsdien draait alles hier vrijwel helemaal stabiel. Ik ben 1x een paar lampen kwijt geraakt waarvan ik niet weet hoe dat kwam. Maar de nieuwe manier van lampen inleren maakt dat ineens een fluitje van een cent.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik vrijwel nooit de ikea app gebruik. alles wordt gedaan via homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb een ikdea tradfri setup en nu moet ik dat even overzetten naar mijn nieuwe telefoon/app. Dan vraagt hij om de achterkant van de HUB te scannen of het serienummer, maar het ding zit tegen de muut geplakt achter de kast.

Kan ik ergens op een andere manier dat nummer achterhalen? Hij is nog gekoppeld in Home Assistant bv. Is het niet het MAC adres toevallig? (geprobeerd maar werkte niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
superduper schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:02:
Ik heb een ikdea tradfri setup en nu moet ik dat even overzetten naar mijn nieuwe telefoon/app. Dan vraagt hij om de achterkant van de HUB te scannen of het serienummer, maar het ding zit tegen de muut geplakt achter de kast.

Kan ik ergens op een andere manier dat nummer achterhalen? Hij is nog gekoppeld in Home Assistant bv. Is het niet het MAC adres toevallig? (geprobeerd maar werkte niet..)
Volgens mij niet. Daarom maak ik van al die dingen altijd een foto voor ik het ophang of plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcjblom
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-08 12:31
Kan iemand mij vertellen of de slimme plisse gordijnen PRAKTLYSING te koppelen zijn aan mijn Philips hue app? Of moet ik hiervoor de hub van Ikea aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 14:11
marcjblom schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:21:
Kan iemand mij vertellen of de slimme plisse gordijnen PRAKTLYSING te koppelen zijn aan mijn Philips hue app? Of moet ik hiervoor de hub van Ikea aanschaffen?
Dat is niet mogelijk. De Hue app en bridge ondersteunen geen gordijnen.

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-09 12:00
Ik heb al een tijdje de dirigera hub. Kan iemand mij vertellen of ik aan die hub ook Philips hue lampen ( zoals deze) kan koppelen?
Ik krijg het alleen andersom gevonden (ikea lampen aan de hue bridge)

[ Voor 12% gewijzigd door 2Bond op 29-02-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:39
Een standaard lamp van Hue kun je prima aan een Ikea hub koppelen. Maar een gradient lamp heeft een extra instelling nodig om het kleurverloop in te stellen. En dat zit niet in de app van Ikea. Dus de lamp die je linkt zal dan waarschijnlijk egaal gaan branden. Lijkt me zonde van het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Gezien dit bericht op de frontpage
nieuws: IKEA start met bètatests Matter op Dirigera-hub

Is er al bekend welke firmware versie dit betreft?
Mijn dirigera zit nu op firmware 2.505.2 (release van 05-02-2024)

[ Voor 14% gewijzigd door sweetdude op 05-03-2024 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nieuwe smart plug: TRETAKT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niet duidelijk of deze alleen geschikt is voor de Dirigera. Foto's suggereren het wel (een beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
GerCor schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:15:
[...]

Niet duidelijk of deze alleen geschikt is voor de Dirigera.
De nieuwe LED strip werd ook aangegeven als Dirigera only, en werkte prima met de Tradfri hub. Ik verwacht dat deze het ook gewoon doet met de oude hub, omdat er geen features in zitten die nieuw zijn.

Nieuwe versie van de plug is welkom, had veel betrouwbaarheidsissues met de oude. Eén van de belangrijkste redenen dat ik nu een Lidl hub naast m'n Ikea hub heb draaien. (Ja, ik weet dat dat allemaal met een Zigbee stick direct aan Home Assistant kan, maar geen zin om dat te gaan uitzoeken.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:15:
[...]

Niet duidelijk of deze alleen geschikt is voor de Dirigera. Foto's suggereren het wel (een beetje).
Volgens de ikea website werkt het met de Tradfri hub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5r8OGPdZHd84jpPHnIhfi3EKnlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7QTogNiaWo1oPVslhT6zXT1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
sweetdude schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:57:
Gezien dit bericht op de frontpage
nieuws: IKEA start met bètatests Matter op Dirigera-hub

Is er al bekend welke firmware versie dit betreft?
Mijn dirigera zit nu op firmware 2.505.2 (release van 05-02-2024)
Hej!

We have selected "The Workshop", our new experimental feature (beta) section in the IKEA Home smart app, to unveil the first version of Matter support for the DIRIGERA hub.

This release will enable your DIRIGERA hub to function as a Matter bridge, allowing your Zigbee devices to be accessible on a Matter network. Currently this feature is only supporting light sources (including drivers). More device types will follow at a later stage.
For this feature to appear, you will need Android app version 1.21.0 (#5589) and/or iOS app version 1.26.1 (#962) and DIRIGERA hub firmware 2.521.6, which is currently rolling out. Hubs are scheduled to receive this update during the coming about 48 hours, so if it hasn't come yet - it will (precondition: the hub has access to internet/our servers for OTA/OverTheAir-updates).

The feature can be found and activated, both on iOS and Android, in-app settings (avatar icon on the bottom right), “The Workshop”. You are welcome to try out all our features and give feedback (thumbs up/down) to rate your experience.
/IKEA Home smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Maxwp schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:56:
[...]

pff dit zijn wel waardeloze knoppen
wel fijn dat ze nu gewoon penlites hebben inplaats van die knoppcellen maar heb er al meerdere terug moeten brengen omdat het "veertje?" brak en 1 kant van de knop niet meer in te drukken was dus reageerde niet of bijna niet meer.
bij de balie gaven ze aan dat dit al vaker voorkwam
hoop dat dit word of is opgelost
Hier net ook eentje stuk gegaan, nauwelijks gebruikt eigenlijk, maar 1 kant 'klikt' niet meer, fijn om te horen dat je ze iig kan inwisselen.

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
yamAUchi schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:10:
[...]

Hier net ook eentje stuk gegaan, nauwelijks gebruikt eigenlijk, maar 1 kant 'klikt' niet meer, fijn om te horen dat je ze iig kan inwisselen.
ja maar het probleem is vrij groot
hier al weer 1 stuk zelfde probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
mooi goedkoper en met aan en uit op de adapter zlf wat ik nog al miste bij de oude.
bah nu wil ik al de oude omruilen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-08 09:29
Ervaar helaas een probleem met mijn Ikea GU10 lampen.
In huis heb ik een Philips Hue Bridge en een stuk of 40 lampen van Philips en Ikea.
Een aantal GU10 lampen van IKEA in huis werken niet goed (sommige wel).

Wanneer ik ze in de app of met de schakelaar aan zet, gaan ze niet aan.
Wanneer ik de spanning van de lamp er even af haal en weer op zet, gaat de lamp wel aan en kan ik hem ook weer aan- en uitzetten met de app/schakelaar. Echter binnen de kortste tijd doet de lamp het dan toch weer niet.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?

Wat ik zelf al gedaan heb:
Hue Bridge verplaatst
Lampen opnieuw toegevoegd

[ Voor 8% gewijzigd door stekkercontact op 11-03-2024 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Vandaag bij Ikea om de nieuwe stekkers te halen. Waren ze uit het rek gehaald omdat er mogelijk een fout in zit. Ik baalde…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Serena schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:47:
Vandaag bij Ikea om de nieuwe stekkers te halen. Waren ze uit het rek gehaald omdat er mogelijk een fout in zit. Ik baalde…
ow enne? al wat algemeens van bekend? worde ze te warm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Serena schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:47:
Ik heb mij in Amersfoort laten vertellen dat sommige winkels nog zo'n grote voorraad hadden van het oude model dat daarom de Tretakt tijdelijk is verwijderd. Over 2 weken zou de Tretakt weer beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Stukje frustratie van deze kant, maar wie weet heeft iemand tips. 3 nieuwe Styrbar afstandbedieningen 304.883.63 gekocht, maar mijn god, wat is er loos met het pairing proces met de hub van deze dingen, het werkt gewoon niet, en soms opeens zonder duidelijke reden wel.

Probeer de afstandsbedieningen toe te voegen aan een groep lampen. Heb de oude Ikea hub.

Ga in de app via beheren naar lampen en stopcontacten en kies bedieningsapparaat toevoegen bij de groep waar ik hem wil toevoegen. Doe de reset door 4x snel te drukken, lampje knippert dan ook, vervolgens 10 seconden koppelknop indrukken met de afstandsbediening tegen de hub aan.

Vervolgens moet een lampje op de hub gaan knipperen als ze elkaar gevonden hebben. Vaak gebeurd dat niet.
Soms gebeurd het wel, maar dan nog zegt de Ikea app Öeps, sorry dat we de afstandsbediening niet konden toevoegen.

Ben op dit moment bijna zover dat ik die dingen het raam uit wil gooien, zo frustrerend, ben er helemaal klaar mee, er lijkt wel iets serieus mis met het pairing proces.Het lijkt random de ene keer wel en de andere keer niet te lukken, waarbij veel vaker niet dan wel.

Heeft iemand de gouden tip, anders dan hub opnieuw opstarten, app afsluiten en opnieuw opstarten?

Edit: met die oudere ronde afstandsbedieningen gaat het net zo slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
Stokertje schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:58:
Stukje frustratie van deze kant, maar wie weet heeft iemand tips. 3 nieuwe Styrbar afstandbedieningen 304.883.63 gekocht, maar mijn god, wat is er loos met het pairing proces met de hub van deze dingen, het werkt gewoon niet, en soms opeens zonder duidelijke reden wel.

Probeer de afstandsbedieningen toe te voegen aan een groep lampen. Heb de oude Ikea hub.

Ga in de app via beheren naar lampen en stopcontacten en kies bedieningsapparaat toevoegen bij de groep waar ik hem wil toevoegen. Doe de reset door 4x snel te drukken, lampje knippert dan ook, vervolgens 10 seconden koppelknop indrukken met de afstandsbediening tegen de hub aan.

Vervolgens moet een lampje op de hub gaan knipperen als ze elkaar gevonden hebben. Vaak gebeurd dat niet.
Soms gebeurd het wel, maar dan nog zegt de Ikea app Öeps, sorry dat we de afstandsbediening niet konden toevoegen.

Ben op dit moment bijna zover dat ik die dingen het raam uit wil gooien, zo frustrerend, ben er helemaal klaar mee, er lijkt wel iets serieus mis met het pairing proces.Het lijkt random de ene keer wel en de andere keer niet te lukken, waarbij veel vaker niet dan wel.

Heeft iemand de gouden tip, anders dan hub opnieuw opstarten, app afsluiten en opnieuw opstarten?

Herkenbaar, de eerste keer als je alles doet lijtk het goed te gaan maar zie je niets in de app.
Als je deze (hard) afsluit (op android gedwongen stoppen) en weer opent staat hij er gewoon tussen. Heb ik nu ook al meerdere keren gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
remmuz schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:09:
[...]

Ik heb mij in Amersfoort laten vertellen dat sommige winkels nog zo'n grote voorraad hadden van het oude model dat daarom de Tretakt tijdelijk is verwijderd. Over 2 weken zou de Tretakt weer beschikbaar komen.
Gisteren gezien in Duiven dat ze inderdaad nog een flinke voorraad oude tradfri schakelaars hebben liggen.

De deur/raam sensoren helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb iets vreemds met 1 ikea lamp uit een hele set (~15) die via tradfari en google home (of HA) bediend worden. Deze ene spot wordt net als de andere lampen via timers of routines aangezet, maar waar de rest ook netjes uit gaat, blijft deze ene gewoon branden. Deze moet ik dan handmatig (via Ikea app, google of home assistant) uitzetten.

Ik heb hem al diverse keren verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar het komt steeds op hetzelfde neer. Ik zie in logs geen foutmeldingen oid en alles -behalve dus deze- werkt prima mee.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen zodat deze spot weer ook automatisch uit gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Stokertje schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:58:

Die oude hub vervangen door de nieuwe, wereld van verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Rio schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Die oude hub vervangen door de nieuwe, wereld van verschil
Dit inderdaad. Je mag het waarschijnlijk niet zeggen maar je zou haast gaan denken dat IKEA het er echt om doet.
Wij hebben een tijdje terug ook uit frustratie de nieuwe hub gekocht.
Tijdenlang draaide de oude prima, en ineens alleen maar problemen.
Nadat we de nieuwe hub gekocht hebben draait alles weer als een zonnetje.
Zo kan je natuurlijk ook de nieuwe hub promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
sweetdude schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Herkenbaar, de eerste keer als je alles doet lijtk het goed te gaan maar zie je niets in de app.
Als je deze (hard) afsluit (op android gedwongen stoppen) en weer opent staat hij er gewoon tussen. Heb ik nu ook al meerdere keren gehad 8)7
Ja, dat leek ook niet te werken geloof ik. Waar ik later wel achter kwam is dat als de app zegt de afstandsbediening koppelknop 4x snel in te drukken om te resetten daarna 5 tot 10 seconden te wachten alvorens door te drukken naar de volgende stap in de app. Lijkt erop of de afstandsbediening even tijd nodig heeft opnieuw op te starten.

En daarna pas de afstandsbediening met ingedrukte koppelknop bij de hub houden. In het begin hield ik hem midden bovenop de hub, maar later leek ik veel meer succes te hebben door de afstandsbediening tegen de zijkant aan te houden. Alles is nu uiteindelijk gekoppeld, maar het moet soepeler kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
blazez schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Dit inderdaad. Je mag het waarschijnlijk niet zeggen maar je zou haast gaan denken dat IKEA het er echt om doet.
Wij hebben een tijdje terug ook uit frustratie de nieuwe hub gekocht.
Tijdenlang draaide de oude prima, en ineens alleen maar problemen.
Nadat we de nieuwe hub gekocht hebben draait alles weer als een zonnetje.
Zo kan je natuurlijk ook de nieuwe hub promoten.
Hoe gaat het vervangen van de hub in zijn werk, moet je alles opnieuw koppelen/inleren en schema’s opnieuw instellen? Of hebben ze het zo gemaakt dat ze elkaars instellingen kunnen overnemen. Zit er niet op te wachten weer een tijd bezig te zijn. :/

Moet me er nog even in verdiepen, maar geloof dat die nieuwe hub cloud based werkt en dus niet zonder internet kan, en de oude lokaal en dus zonder internet ook werkt? (Zal ik eens testen)

Een alleen lokaal werkende hub is uiteindelijk betrouwbaarder dan een die van internet/cloud omgeving afhankelijk is denk ik. Tenminste, bij bijvoorbeeld Homewizard lees ik regelmatig dat taken niet uitgevoerd worden omdat er iets met de servers is. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Start from scratch helaas, zag ik ook tegenop, maar is een walk in the park met dat nieuwe ding. Desondanks wel ff werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:38
Bij mij gaan de GU10 lampen achter elkaar stuk. De gele leds gaan knipperen en op een gegeven moment doen ze het niet meer. Van een set van 3 zijn er nu 2 overleden binnen 2 maanden. Volgens de klantenservice (chat) gaan ze 2 jaar mee en heb ik pech gehad (ze zijn van oktober 2023). Volgens de documentatie gaan ze minimaal 25.000 branduren en 25.000 cycli mee. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben heel tevreden over de Tradfri lijn, maar dit valt me wel tegen.

Het is trouwens deze set: https://www.ikea.com/be/n...ng-wit-spectrum-00406547/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
Stokertje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Hoe gaat het vervangen van de hub in zijn werk, moet je alles opnieuw koppelen/inleren en schema’s opnieuw instellen? Of hebben ze het zo gemaakt dat ze elkaars instellingen kunnen overnemen. Zit er niet op te wachten weer een tijd bezig te zijn. :/

Moet me er nog even in verdiepen, maar geloof dat die nieuwe hub cloud based werkt en dus niet zonder internet kan, en de oude lokaal en dus zonder internet ook werkt? (Zal ik eens testen)

Een alleen lokaal werkende hub is uiteindelijk betrouwbaarder dan een die van internet/cloud omgeving afhankelijk is denk ik. Tenminste, bij bijvoorbeeld Homewizard lees ik regelmatig dat taken niet uitgevoerd worden omdat er iets met de servers is. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Ik heb de stap naar de nieuwe gemaakt. Inderdaad helemaal from scratch beginnen. Maar je koppelt anders.
met derigera koppel je de afstandsbediening aan de hub en daarna pas de lamp aan de afstandsbediening. de app/hub neemt het dan over.

als je internet wegvalt, is de app inderdaad offline. Maar alle afstandsbedieningen blijven gewoon werken

[ Voor 4% gewijzigd door sweetdude op 18-03-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Stokertje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Inderdaad helemaal nieuw beginnen. Grootste voordeel is wel dat je niet meer dat geklooi hebt met die afstandsbediening die je bij de lamp of schakelaar hoeft te houden. Gewoon resetten en de app ziet het vanzelf. Plus meerdere lampen (hier een lamp met 4 en een met 5 spots) ook resetten en alle 4 of 5 lampen gelijk aanmelden en gevonden zonder dat je op de tafel of ladder hoeft te klimmen om bij de lamp te komen.
Gaat echt veel sneller wat een verademing.

Edit, toevoeging.
Groot voordeel van overzetten is dat je de oude online kan houden tot hij “leeg” is. Ik heb op de oude kamer voor kamer eerst leeg gemaakt en geactiveerd op de nieuwe hub. Zo hou je overzicht over wat nog moet. En sommige apparaten worden al gereset als je ze uit de oude hub verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door blazez op 18-03-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat een papier zit er bij een Ikea lampje..

Wat is het verschil tussen de Rodret en de Styrbar?
Kun je met de Styrbar maar één (groep) lampen bedienen? Is er ook een afstandsbediening voor meerdere groepen of heb je dan een hub en app nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:38:
Wat een papier zit er bij een Ikea lampje..

Wat is het verschil tussen de Rodret en de Styrbar?
Kun je met de Styrbar maar één (groep) lampen bedienen? Is er ook een afstandsbediening voor meerdere groepen of heb je dan een hub en app nodig?
via een hub en dus ook app heb je altijd meer opties in de bediening en welke groepen je met welke AB bediend

verschil tussen rodret en styrbar is volgens mij dat je met de styrbar ook de kleur van een RGB lamp of temperatuur van een witte lamp kunt veranderen. De rodret mist deze knoppen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
sweetdude schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:13:
via een hub en dus ook app heb je altijd meer opties in de bediening en welke groepen je met welke AB bediend
Natuurlijk, maar Ikea heeft dus geen AB waarmee je meerdere groepen kunt bedienen zoals klik aan klik uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Vandaag een Tretakt stekker aangesloten. Gekocht bij IKEA in Haarlem.
Als hub heb ik nog een Tradfri hub. Daar zou de Tretakt op moeten werken.
"Paren" via de app Ikea Home Smart 1 lukt te niet. Maar de stekker bleek later wel te zien in Home Smart 1. Paren was dus wel gelukt. Maar in Home Smart 1 is de stekker wel te zien, je kan de naam veranderen maar verder niets. Dus niet bedienen of naar een ruimte verplaatsen.
Maar in Google Home blijkt alles prima de werken....
Nu doe ik de bediening meestal met Google Home dus in de praktijk werkt het goed.

Maar toch, iemand nog tips om een Tretakt stekker goed te koppelen met een Tradfri hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 22:08:
[...]

Natuurlijk, maar Ikea heeft dus geen AB waarmee je meerdere groepen kunt bedienen zoals klik aan klik uit?
Jawel hoor, in de app kun je aangeven welke lampen je met welke AB wil bedienen. los van in welke ruimte/groep deze zich bevindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Echt, doe jezelf een plezier en stap over naar de Dirigera hub als je nog steeds met Trådfri werkt. Het omzetten is even vervelend, maar daarna werkt alles zoveel beter.
Vandaag 2 Tretakt stekkers meegenomen, vorige week de watersensors. Als ik 30 seconden heb gedaan over het instellen was het lang.
Het is gewoon een verademing.
Namen worden meegenomen naar HomeKit.
Niet twijfelen, overstappen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:07
Serena schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:49:
Echt, doe jezelf een plezier en stap over naar de Dirigera hub als je nog steeds met Trådfri werkt. Het omzetten is even vervelend, maar daarna werkt alles zoveel beter.
Mijn ervaring (paar maanden geleden) was juist het omgekeerde.

Ik heb ze een tijdje beiden draaiende gehad. Juist de dirigera hub was paar keer vast gelopen, had reboot nodig. En groot verschil daarbij, bij Dirigera gaat alles via de hub, dus als de hub uit is, gecrashed is, oid, dan kan je geen enkele (aan/uit of dimmer) knop meer bedienen in huis. Bij Trådfri-hub gaat volgens mij alleen de shortcuts knop via de hub, dus daar minder single-point of failure.

En vooral ergerde ik me bij de Dirigera hub aan de delay van de knoppen. Bij tradfri merk ik geen verschil tussen een 'normale ouderwetse' aan/uit schakelaar en zo'n tradfri knop aan/uit zetten. Gewoon vrijwel direct reactie van de lampen. Bij Dirigera was het (vermoedelijk omdat dus de inpuls via de hub naar de lamp loopt), een kleine delay erin. Niet veel, maar toch gok ik op zo'n >0,5 sec. Net te lang om me aan te gaan irriteren ("Doet de lamp het?"). Daarnaast de kleur of wit-tint instellen in de nieuwe app is ook 'minder fijn', met een kleurpalet die niet overeen komt met de kleur van de lamp, en kleuren in het palet die wel heel dicht op elkaar liggen. (En als 'iets technischer' persoon dan een gemiddelde ikea gebruiker, mis ik in de app van dirigera het totaal overzicht van apparaten met daarnaast de geïnstalleerd firmware versies, en de link naar changelog. Alleen per los apparaat/lamp/knop was/is het te bekijken, na flink doorklikken).

Zal wel aan mij liggen, maar net die paar punten maakten het irritant. En tegenwoordig draait de tradfri hub eigenlijk probleemloos. Dirigera hub ligt dus te verstoffen hier helaas.

Zoals gezegd, ervaring van wat maanden geleden, dus misschien is in de tussentijd er een en ander hier aan verbeterd? Ik hoor het graag, dan geef ik het graag nog eens een nieuwe kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
WorldWideWait schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:45:
[...]
Mijn ervaring (paar maanden geleden) was juist het omgekeerde.

Ik heb ze een tijdje beiden draaiende gehad. Juist de dirigera hub was paar keer vast gelopen, had reboot nodig. En groot verschil daarbij, bij Dirigera gaat alles via de hub, dus als de hub uit is, gecrashed is, oid, dan kan je geen enkele (aan/uit of dimmer) knop meer bedienen in huis. Bij Trådfri-hub gaat volgens mij alleen de shortcuts knop via de hub, dus daar minder single-point of failure.

En vooral ergerde ik me bij de Dirigera hub aan de delay van de knoppen. Bij tradfri merk ik geen verschil tussen een 'normale ouderwetse' aan/uit schakelaar en zo'n tradfri knop aan/uit zetten. Gewoon vrijwel direct reactie van de lampen. Bij Dirigera was het (vermoedelijk omdat dus de inpuls via de hub naar de lamp loopt), een kleine delay erin. Niet veel, maar toch gok ik op zo'n >0,5 sec. Net te lang om me aan te gaan irriteren ("Doet de lamp het?"). Daarnaast de kleur of wit-tint instellen in de nieuwe app is ook 'minder fijn', met een kleurpalet die niet overeen komt met de kleur van de lamp, en kleuren in het palet die wel heel dicht op elkaar liggen. (En als 'iets technischer' persoon dan een gemiddelde ikea gebruiker, mis ik in de app van dirigera het totaal overzicht van apparaten met daarnaast de geïnstalleerd firmware versies, en de link naar changelog. Alleen per los apparaat/lamp/knop was/is het te bekijken, na flink doorklikken).

Zal wel aan mij liggen, maar net die paar punten maakten het irritant. En tegenwoordig draait de tradfri hub eigenlijk probleemloos. Dirigera hub ligt dus te verstoffen hier helaas.

Zoals gezegd, ervaring van wat maanden geleden, dus misschien is in de tussentijd er een en ander hier aan verbeterd? Ik hoor het graag, dan geef ik het graag nog eens een nieuwe kans :)
Ik gebruik geen lampen van Ikea, want die vind ik dus waardeloos qua kleuren. Lampen hier zijn allemaal van Hue.
Maar bij mijn partner, die wel alle lampen van Ikea heeft, merk ik echt 0 verschil in snelheid.
Misschien door Thread in combi met de HomePod?
Maar sinds de nieuwe hub echt NUL storingen. Oude hub moest ik minimaal 1 x per week herstarten.
Er zijn ook al flink wat updates geweest ondertussen. Ik zou het nog eens een kans geven.

En de knoppen? Die heb ik in HomeKit ingeregeld, besturen dus ook de Hue lampen. Werken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZigbeeHA
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-03-2024
Prisma16 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:15:
Vandaag een Tretakt stekker aangesloten. Gekocht bij IKEA in Haarlem.
Als hub heb ik nog een Tradfri hub. Daar zou de Tretakt op moeten werken.
"Paren" via de app Ikea Home Smart 1 lukt te niet. Maar de stekker bleek later wel te zien in Home Smart 1. Paren was dus wel gelukt. Maar in Home Smart 1 is de stekker wel te zien, je kan de naam veranderen maar verder niets. Dus niet bedienen of naar een ruimte verplaatsen.
Maar in Google Home blijkt alles prima de werken....
Nu doe ik de bediening meestal met Google Home dus in de praktijk werkt het goed.

Maar toch, iemand nog tips om een Tretakt stekker goed te koppelen met een Tradfri hub?
same problem....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Prisma16 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:15:
iemand nog tips om een Tretakt stekker goed te koppelen?
Nieuwe hub kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Nog weer een dingetje. Loop je in de IKEA. Zie je dus bij de platboi CR2032 knoopcel batterijen dat ze uit het assortiment gaat. En het vak is al leeg (duiven).
De klantenservice geeft ook aan dat ze nog niet weten wat de vervanger er voor wordt.
Dat wordt nog wat voor al die onderdelen die op die knoopcellen werken.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste