Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hoeft een scene toch ook niet te activeren? Alleen een trigger zetten om 18:30 en zorgen dat die trigger wel geactiveerd is (met het schuifje).

Als je ook een snelkoppelknop koppelt aan de scène als trigger dan zal de scène idd direct afgaan als je op de knop drukt.

Als je niet tot 1830 wilt wachten om dit te testen kun je natuurlijk even de tijd van de trigger op een paar minuten van nu zetten en dan kijken of je lampen aan gaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:33
Prisma16 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:21:
[...]

Heb je de scene ook een einde, tijd of trigger, gegeven?
Ja een tijdstip, zo rond 23.00. Dus: knop 1x indrukken + zonsondergang (+15 minuten) = woonkamer verlichting aan. Einde = 22.15 lampen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
BlakeNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

Ja een tijdstip, zo rond 23.00. Dus: knop 1x indrukken + zonsondergang (+15 minuten) = woonkamer verlichting aan. Einde = 22.15 lampen uit.
Maar je moet toch juist alleen de tijd als trigger zetten, dus niet óók de knop 1x indrukken. Als je de scène op die manier ook wil kunnen starten moet je daar imo een aparte scène voor maken voor het bedienen van de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:33
Joster schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:35:
[...]

Maar je moet toch juist alleen de tijd als trigger zetten, dus niet óók de knop 1x indrukken. Als je de scène op die manier ook wil kunnen starten moet je daar imo een aparte scène voor maken voor het bedienen van de knop.
Ja en dat heb ik ook geprobeerd. De bedoeling is dat ik met één druk op de knop de 'vakantie modus' aan kan zetten. Alleen de lichten gaan meteen allemaal aan bij het indrukken van die knop, terwijl deze eigenlijk uit moeten blijven (vanwege het tijdstip). Aangezien er een sticker met een huisje+pijltje (afwezig) bij de knop zit had ik verwacht dat dit kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhPS
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23-10 09:12
Hallo allemaal, een vraagje:
Is het mogelijk om een Dirigera (matter controler) via matter te koppelen met een Hue bridge?

Ik gebruik een Hue bridge (software 1.73.19731460620) en een Ikea Dirigera (firmwareversie 2.815.2 Matter controllerversie 0.1 en Appversie 1.54.0#141).
Geprobeerd om via de matter koppelcode gegenereerd in de Hue app de Hue bridge te koppelen met Dirigera maar dit is niet gelukt.
Iemand een idee hoe dit wel gekoppeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-10 14:50
PhPS schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:23:
Hallo allemaal, een vraagje:
Is het mogelijk om een Dirigera (matter controler) via matter te koppelen met een Hue bridge?

Ik gebruik een Hue bridge (software 1.73.19731460620) en een Ikea Dirigera (firmwareversie 2.815.2 Matter controllerversie 0.1 en Appversie 1.54.0#141).
Geprobeerd om via de matter koppelcode gegenereerd in de Hue app de Hue bridge te koppelen met Dirigera maar dit is niet gelukt.
Iemand een idee hoe dit wel gekoppeld kan worden?
Nee dat kan niet. Je kunt de Hue bridge en Ikea bridge alleen koppelen met een Matter border router zoals b.v een Apple Homepod. Niet onderling.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste