Ik heb hier een al een hele tijd een Tradfri hub, met wat lampen, stopcontacten en bewegingssensoren hangen. Dit heb ik altijd via Apple HomeKit aangestuurd. AppleTV als hub, alle devices los in de IKEA app, en via de Apple Woning App wat automations gemaakt.
Laatst is er iets gebeurt, geen idee wat/hoe/wanneer. Kwam op een tijd dat het te druk was om er gelijk naar te kijken, dus wat de oorzaak was, geen idee. Alle automations stopte ineens.
In die periode be nik wel van AppleTV gewisseld, maar volgens mij was dit pas later. De IKEA app was ineens de verbinding met de hub kwijt, en die moest ik opnieuw koppelen. Na het koppelen deed nog niets het, dus moest ik alle devices weggooien en opnieuw koppelen.
Nu lijkt alles weer te werken, alleen is het gedrag van de bewegingssensoren niet ideaal. Ik meen me te herinneren dat dit in het begin ook zo was, dat is toen opgelost, maar ik heb geen idee meer hoe.
Wat er gebeurt is dat als een bewegingssensor beweging ziet gooit hij 4 minuten lang een lamp aan. Daarna gaat hij uit. Ook als er nog beweging is! Vervolgens wil hij ook minuten lang niet meer aan gaan als er beweging gedetecteerd wordt (wel als ik aan Siri vraag hem aan te zetten, etc).
Voorheen ging de lamp aan, en zolang er beweging was bleef hij aan. En ook als de lamp uit ging en gelijk daarna beweging zag sprong hij gelijk weer aan.
Wie o wie kan me vertellen wat ik in het begin anders ingesteld heb waardoor het wel werkt zoals ik wil?
Alle devices hebben in de IKEA app een eigen groep, de Woning app koppelt sensoren aan lampen.