:strip_exif()/f/image/m9wvIWSeLtfJUfAIs6E3DH0k.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanochtend andere wielen en banden erop laten zetten en ik kan jullie zeggen dat het alle trillingen verhelpt. Voordeel van deze (23 inch) wielen is dat de band ook een minder hoge wang heeft waardoor de auto wat mij betreft echt 200x beter rijdt dan met de originele wielen en banden. Uiteraard blijft het een kolos, maar zoals hij nu rijdt, ben ik er heel erg blij mee!
Verder nog de volgende puntjes:
- Streaming diensten: alleen Amazon music...?! Ik hoop dat daar toch op zijn minst Spotify bij komt
- Apple carplay / Android auto: werkt (voor nu) alleen met kabel helaas. Ik denk dat er nog een update moet komen om het wireless te maken.
- Piepjes (waarschuwingen van de rijhulpsystemen) zijn gekmakend maar kunnen (per rit
- De rijhulpen zijn regelmatig vervelend. Zo heb ik een oprit die schuin oploopt en als ik daar achteruit op wil rijden, wil de auto niet meer verder. Denkt blijkbaar dat hij tegen een muur oprijdt ofzo, terwijl er niets aan de hand is. Ik ga nog wat experimenteren met het een en ander.
- 1 pedaldrive werkt goed, maar je kunt het niet standaard instellen bij je gebruikersprofiel. Vreemd maar zal wel met een softwareupdate aangepast worden hoop ik.
- De accu mag gewoon altijd tot 100% worden opgeladen. Doet niets af aan de garantie, superfijn.
- Verbruik: Lijkt heel erg mee te vallen. Op 10% van de accu rijd ik ongeveer 100Km. Ik heb uiteraard rustig gereden maar ook flink geplankt (dan krijg je trouwens een bruin kopje koffie symbooltje te zien wegens aggressief rijgedrag
- V2G / V2H: bij de dealer nagevraagd maar niets concreets vernomen anders dan dat Kia totaaloplossingen wil gaan bieden met EV's, laadpalen, zonnepanelen, warmtepompen.
- Mijn telefoon als sleutel gebruiken werkt nog niet. EV9 zegt: Toestel is niet geschikt (Samsung Galaxy Fold 4...). Vreemd.
- HDA2 werkt echt heeeel fijn, veel beter dan de Autopilot van Tesla
- En een regensensor die het wèl goed doet. Heel fijn. Bij Tesla was dat een regelrechte ramp.
- Headsup display is echt mega handig.
- Veel bekijks op straat, ook leuk.
Afgezien van de irritante waarschuwingspiepjes ben ik tot nog toe heel blij met de EV9. Geen spijt van.