Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 80 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:11
Heeft iemand hier ook dat het 3 sec indrukken van het draaiwieltje niet meer werkt? Evenals de flippertjes daarnaast voor doorklikken van de nummer is carplay?

Heb het bij de ev9 en ev3 na de laatste ota update…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 20:34
sloddervos schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:22:
Heeft iemand hier ook dat het 3 sec indrukken van het draaiwieltje niet meer werkt? Evenals de flippertjes daarnaast voor doorklikken van de nummer is carplay?

Is mij nog niet opgevallen, wel kreeg ik ineens geen melding meer als ik stoelmassage inschakel. Blijkbaar is het onmogelijk updates te doen zonder instellingen kwijt te raken of dingen stuk te maken... :? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike_Muis
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online
Boudewijm schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:40:
[...]

Ga nu maar weer eens de laatste 2 maanden teruglezen, want alle shortcuts en knopjes inhouden voor dit en dat ben ik ondertussen wel kwijt
Daar was ik van het weekend ook al mee begonnen. Het lezen gaat een stuk sneller dat de eerste keer, dus er zal wel wat zijn blijven hangen. Heb je de 200+ filmpjes over de EV9 op youtube ook al bekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:30

Bever!

3

Loepoog schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:22:
Weekje rijden achter de rug en het is nog steeds wennen. Afmetingen voelen vertrouwd, maar de draaicirkel is wel oplettten.
Krijg de perfecte stand voor de stoel ook maar niet gevonden. Ligt niet aan de auto maar aan mij.
Ik hou van een hoge zit, maar het voelt dan toch niet zo comfortabel.

Een punt van kritiek wat ik wel aan KIA toebedeel, is het stuur.
Was me er tijdens de proefrit niet van bewust, maar wat een lomp ding. Voelt glad aan (ik mis de preforatie van het (nep)leer), maar dat is nog niet het ergste.

In de auto's die ik hiervoor had, heb ik altijd gekozen voor een sportief stuur (3 of zelfs 2 spaaks).
Precies op de plekken waar ik van nature mijn hand plaats, is het stuur erg dik en zit er een deel plastic --> why??

Het is natuurlijk geneuzel van de bovenste plank, maar dit is in mijn optiek echt een designmisser.

Viel me vandaag op de snelweg nog iets anders op. Ik was aan het bellen en hoorde het vuil van de snelweg goed tegen de auto komen. Normaal staat de radio aan en valt me dat niet op. Kan zijn dat er kort daarvoor een vrachtwagen met zand had gereden, dus ik zal op de terugweg nog eens kijken of ik het daar ook merk.

Die youtuber van instaautovlog had daar een jaartje terug ook iets over gemeld en hij had in korte tijd veel steenslag op de ruit had gehad.
Hebben jullie deze ervaringen ook?
Stoel duurde me ook best een poos om goed ingesteld te krijgen, lees de handleiding hier gerust over want ik ontdekte instelmogelijkheden na weken rijden die ik niet eerder had gezien.. nu zonder problemen lange ritten naar verre oorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:20
Freezhost schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:25:
[...]

Is mij nog niet opgevallen, wel kreeg ik ineens geen melding meer als ik stoelmassage inschakel. Blijkbaar is het onmogelijk updates te doen zonder instellingen kwijt te raken of dingen stuk te maken... :? :X
Was mij dit weekend ook opgevallen voor de automatische massage. Weet niet of je het al gevonden had maar dacht te hebben gelezen in het verleden dat je hiervoor in de instellingen dit uit- en terug aan moet zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt8-xJHoQOS8K2YHuxdn1gXmQM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGTtTUiUHOEBjANyF3x6Ipwi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
sloddervos schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:22:

Krijg je dan geen vraag om de toetsen opnieuw toe te wijzen? Ik herinner mij een menu dat ik moest selecteren wat het flippertje deed. Hiernaast moest ik ook mijn favoriete radiozenders ook opnieuw toevoegen omdat ik hier niet meer kon doorscrollen. Zoniet zou ik eens in de instellingen zoeken, normaal kan je ergens de gewenste functie van die toetsen (toch zeker al van Day flippertje, geluid weet ik niet meer) aanduiden.

[ Voor 8% gewijzigd door ty5500 op 28-04-2025 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
ty5500 schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:28:
[...]

Krijg je dan geen vraag om de toetsen opnieuw toe te wijzen? Ik herinner mij een menu dat ik moest selecteren wat het flippertje deed. Hiernaast moest ik ook mijn favoriete radiozenders ook opnieuw toevoegen omdat ik hier niet meer kon doorscrollen. Zoniet zou ik eens in de instellingen zoeken, normaal kan je ergens de gewenste functie van die toetsen (toch zeker al van Day flippertje, geluid weet ik niet meer) aanduiden.
Nee, en die flippertjes staan ingesteld op skippen… heb het hele menu al uitgeplozen op zoek naar “3 seconden regel”.

Misschien moet ik maar een reset van het mediasysteem uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12:00
Mike_Muis schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:06:
[...]

Daar was ik van het weekend ook al mee begonnen. Het lezen gaat een stuk sneller dat de eerste keer, dus er zal wel wat zijn blijven hangen. Heb je de 200+ filmpjes over de EV9 op youtube ook al bekeken ?
Jazeker, alleen zijn de meeste 1 jaar oud en dus alleen reviews en minder de filmpjes met tips & tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 19:41
Misschien nog een tip voor wie de achterbank bewaking aan heeft staan. Ik had de optie tijdens het instellen wel zien staan, maar was me niet bewust van de mogelijke consequenties.
Samen met de vrouw snel wat boodschappen halen en de kids bleven in de auto zitten. Uiteraard met de deuren op slot.
Nou dat hebben we geweten....
De app gaf idd wat meldingen maar het besef van wat er daadwerkelijk gebeurde was toen de kids huilend en in paniek opbelde dat de auto als een malle tekeer ging.
Ik had geen idee dat er een soort van heftig alarm op de auto zit.
Nog een geluk dat er niemand overijverig de achterruit insloeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Loepoog schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:18:
Misschien nog een tip voor wie de achterbank bewaking aan heeft staan. Ik had de optie tijdens het instellen wel zien staan, maar was me niet bewust van de mogelijke consequenties.
Samen met de vrouw snel wat boodschappen halen en de kids bleven in de auto zitten. Uiteraard met de deuren op slot.
De app gaf idd wat meldingen maar het besef van wat er daadwerkelijk gebeurde was toen de kids huilend en in paniek opbelde dat de auto als een malle tekeer ging.
Geen extra optie dat alarm? “Leasemaatschappij alarm”? ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Boudewijm schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:13:
[...]

Geen extra optie dat alarm? “Leasemaatschappij alarm”? ;D
Ik weet van niks. Dat moet de leasemaatschappij dan met de dealer hebben afgesproken. Is vanuit mijn werkgever in elk geval geen verplichting.
Lijkt me ook sterk dat het erop zit, want ik hoor of zie niets als ik de auto afsluit.
Ik zou er zelf ook nooit voor kiezen. De tijd dat 'de omgeving' reageert op alarmgeluid, dat hebben we in de vorige eeuw achtergelaten.
Een voertuigvolgsysteem dat lijkt me een stuk zinniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:59

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

De sensor zit in het plafond. Reageert ook prima op een hond. :+ Dus maar uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Haha heel herkenbaar, mij ook overkomen met de EV6 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn_Gallet
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-05 19:52
Freezhost schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:25:
[...]

Hier ook hetzelfde fenomeen, als je de massageknop induwt verschijnt er niets (meer) op de display. Misschien moet er weer gerommeld worden in de menu's om het opnieuw te laten verschijnen...

Een mens zou al schrik beginnen krijgen als er een bericht komt dat er een update klaar staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-05 11:25

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Remco45 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:39:
[...]

UPDATE TRILLINGEN
Mijn auto is vandaag onderhanden genomen door een REP van KIA-Nederland.
Hij heeft de wielen zelf getest op een Hunter Roadforce unit en waar nodig de banden verdraaid en wielen (met deksel) opnieuw gebalanceerd.

Er moeten ook nog updates worden uitgevoerd, mogelijk kan ik de auto morgen ophalen, dus wordt vervolgd.
Hoe is het nu, na al deze acties?
Had hij nog een rapport geprint met alle definitieve RoadForce waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Stijn_Gallet schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:26:
[...]

Hier ook hetzelfde fenomeen, als je de massageknop induwt verschijnt er niets (meer) op de display. Misschien moet er weer gerommeld worden in de menu's om het opnieuw te laten verschijnen...

Een mens zou al schrik beginnen krijgen als er een bericht komt dat er een update klaar staat...
Bij mij stond het uit na de update,idem weer zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:49
Loepoog schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:06:
[...]

Dus de dealer gaat hem helemaal klaarmaken (alle plastic eraf)
Dat is een aanname, laatst bij het uitzuigen kwam ik na 8 maanden nog een paar stukken plastic tegen, en dat was niet de eerste keer. Wel weer dat unboxing gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
… en de knopjes doen het weer!

Supervaag. Alsof ik 24 uur moest wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:46
Ik kreeg vanmorgen continue de melding dat de laadpoort nog open was. Lijkt een issue met een sensor te zijn omdat het telkens verdween en weer terug kwam. Erg irritant omdat het gepaard gaat met continue gepiep. Ben nog gestopt om de laadpoort open en dicht te doen maar dat heeft niet geholpen.

Hopelijk is het vanmiddag weg als ik weer naar huis ga...

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 09:34
KrullenO schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:00:
Ik kreeg vanmorgen continue de melding dat de laadpoort nog open was. Lijkt een issue met een sensor te zijn omdat het telkens verdween en weer terug kwam. Erg irritant omdat het gepaard gaat met continue gepiep. Ben nog gestopt om de laadpoort open en dicht te doen maar dat heeft niet geholpen.

Hopelijk is het vanmiddag weg als ik weer naar huis ga...

Iemand hier ervaring mee?
Dat wordt een nieuw binnenwerk van de klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:43
Je moet ook geen kinderen of huisdieren in een afgesloten auto achterlaten. Zeker niet met het zonnige weer van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
deejeebv schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:31:
[...]

Je moet ook geen kinderen of huisdieren in een afgesloten auto achterlaten. Zeker niet met het zonnige weer van nu.
In een ondergrondse parking is vrij weinig zon te vinden. Daarnaast zijn ze de kids oud genoeg om mij uit te leggen hoe bepaalde functies op tefefoons, tablets en de TV werken, dus die auto krijgen ze ook wel open als het echt spannend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb het idee dat mijn stoelframe steeds losser begint te worden. In het begin voelde ik het alleen op een rotonde als ik linksaf sloeg (scherpe bocht naar links), nu voel ik het ook als ik een gewone bocht door ga. Zijn er anderen die het ook steeds meer zijn gaan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-05 12:00
Paradise schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:12:
Ik heb het idee dat mijn stoelframe steeds losser begint te worden. In het begin voelde ik het alleen op een rotonde als ik linksaf sloeg (scherpe bocht naar links), nu voel ik het ook als ik een gewone bocht door ga. Zijn er anderen die het ook steeds meer zijn gaan merken?
Ja, werd steeds opvallender. Ondertussen vervangen door de dealer (zonder al te veel moeite) en is nu helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:56
Ja, bij mij werd het ook steeds erger. Heb je het al gemeld bij de dealer? Ik heb inmiddels een nieuw frame, en tot nog toe geen problemen er meer mee. Heeft wel een tijd geduurd, maar was ook gedeeltelijk omdat het nieuwe frame niet op voorraad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-05 08:29
Er staat een terugroepactie open mbt dit issue. Zie RDW kentekencheck; voer je kenteken in en je ziet of de terugroepactie ook voor jouw auto van toepassing is. Ik kreeg ook een brief binnen van KIA om een afspraak te maken bij mijn lokale dealer. Is inmiddels de tweede terugroepactie. Vooralsnog keurig opgepakt door de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 09:38
Bij mij werd het ook steeds meer. Na jaartje (ok, beetje laks van me verder) toch maar eens belletje aan gewaagd (november) en zowaar vandaag staat ie bij de dealer voor een nieuwe stoelframe. Benieuwd of het gaat helpen.

Overigens nooit iets over gezien bij RDW voor eventuele terugroep actie of een brief ontvangen hiervoor.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ty5500
Tuuan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:35:
[...]

Bij mij werd het ook steeds meer. Na jaartje (ok, beetje laks van me verder) toch maar eens belletje aan gewaagd (november) en zowaar vandaag staat ie bij de dealer voor een nieuwe stoelframe. Benieuwd of het gaat helpen.

Overigens nooit iets over gezien bij RDW voor eventuele terugroep actie of een brief ontvangen hiervoor.
Zijn het ook niet twee verschillende zaken? Degene die aangeven dat er beweging zit in de stoel, daarbij lijkt het stoelframe steeds vervangen te worden. En de terugroepactie is voor de stoelbouten na te kijken, en heeft dacht ik ook eerder betrekking op de tweede en derde zetelrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
ty5500 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:12:
[...]

Zijn het ook niet twee verschillende zaken? Degene die aangeven dat er beweging zit in de stoel, daarbij lijkt het stoelframe steeds vervangen te worden. En de terugroepactie is voor de stoelbouten na te kijken, en heeft dacht ik ook eerder betrekking op de tweede en derde zetelrij.
Zou kunnen, maar reageerde op bericht van Paradise (die speling in rijdersstoel heeft) waarop werd gereageerd met terugroep actie ;)

Hoe dan ook ... net gebeld dat de stoel gefixt is ... enkel wel ook de melding dat ik 2 nieuwe achterbanden nodig heb omdat het canvas al te zien was (blijkbaar aan binnenzijde). Vind wat snel na nog geen 23.000km. :?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:50
Gekeken bij RDW, geen terugroep actie. Ook niks qua brief.

Nu bijna op 25.000km (sinds 25 okt), dus bijna voor beurt. Paar puntjes opgeschreven
  • linker spiegel dimt extreem snel en blijft lang gedimd. Sneller en langer dan rechterspiegel (is bij iedereen volgens mij, dus zal wel niet veranderen)
  • updates die niet via OTA zijn gegaan
  • vaak storing op 1 van de sensoren, zonder echte reden en dan ook weer ineens weg
  • Remmen achter lijken vast te zitten als die paar uur of nacht stil staat.
  • loszittende stoel frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:50
Ook vandaag (eindelijk) weer de zomerbanden laten monteren.

Veel meer trillingen dan met de winterbanden….

Vooral boven de 100 en in de buurt van de 120.
Bij 140 en 150 is er niks aan de hand 😬

Zelfs de voertuigen in de achteruitkijkspiegel trillen… dus maar eens bellen met de banden boer en daarna met Kia…

[ Voor 16% gewijzigd door PoloShark op 30-04-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB W
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:00
We zijn inmiddels weer een week verder en de auto staat nog steeds in de haven. Elke week wordt er gezegd: ‘ja hij is ingepland en zal uiterlijk eind volgende week arriveren…’ Net weer gebeld of het inderdaad deze week nog wordt, blijkt het nu 8 mei te zijn. En nog kan men niet zeggen of dat de exacte datum is.

Echt beschamend dit, heb gevraagd om van de koop af te zien en dan maar voor een goede demo te kijken, maar dan moet je uiteraard 15% boete betalen.

Als ik 6 maanden geleden had geweten dat dit zo zou lopen had ik even gewacht en een jonge demo gekocht….

We maakten in december nog de grap: nou het moet wel heel gek lopen als we de auto niet hebben voor de mei vakantie… (planning was 28 jan)….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
EB W schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:11:
We zijn inmiddels weer een week verder en de auto staat nog steeds in de haven. Elke week wordt er gezegd: ‘ja hij is ingepland en zal uiterlijk eind volgende week arriveren…’ Net weer gebeld of het inderdaad deze week nog wordt, blijkt het nu 8 mei te zijn. En nog kan men niet zeggen of dat de exacte datum is.

Echt beschamend dit, heb gevraagd om van de koop af te zien en dan maar voor een goede demo te kijken, maar dan moet je uiteraard 15% boete betalen.

Als ik 6 maanden geleden had geweten dat dit zo zou lopen had ik even gewacht en een jonge demo gekocht….

We maakten in december nog de grap: nou het moet wel heel gek lopen als we de auto niet hebben voor de mei vakantie… (planning was 28 jan)….
Is de dealer ver rijden?
Soms helpt het er face to face wat stampij te maken ipv een telefoontje wat ze weg kunnen leggen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwitta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 23:03
Boudewijm schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:59:
[...]

Is de dealer ver rijden?
Soms helpt het er face to face wat stampij te maken ipv een telefoontje wat ze weg kunnen leggen…
Lijkt me ook maar blijkbaar hebben ze het transport niet goed geregeld vanaf de haven maar de dealer. Wat een groot verschil ook tussen dealers. Mijn dealer stuurde me elke keer order informatie en de auto was na het lossen in de haven binnen twee dagen bij de dealer. 6 mei ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiDo
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-05 08:59
ty5500 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:12:
[...]

Mijn EV9 heeft maandag en dinsdag bij een Kia dealer gestaan, ook met de klacht voor een knik in stoelframe maar die wordt niet vervangen. Valt binnen de tolerantie die de importeur heeft afgegeven |:(
Aldus de woorden van de chef werkplaats, probeer het over een paar maanden maar als hij nog wat losser zit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Dwitta schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:40:
[...]

Lijkt me ook maar blijkbaar hebben ze het transport niet goed geregeld vanaf de haven maar de dealer. Wat een groot verschil ook tussen dealers. Mijn dealer stuurde me elke keer order informatie en de auto was na het lossen in de haven binnen twee dagen bij de dealer. 6 mei ophalen.
Er zit een verschil tussen “ een weekje of twee” transport en januari vs mei…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
NiDo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:19:
[...]

Mijn EV9 heeft maandag en dinsdag bij een Kia dealer gestaan, ook met de klacht voor een knik in stoelframe maar die wordt niet vervangen. Valt binnen de tolerantie die de importeur heeft afgegeven |:(
Aldus de woorden van de chef werkplaats, probeer het over een paar maanden maar als hij nog wat losser zit _/-\o_
Dat zuigt ... terwijl het blijkbaar toch wel een issue is :|

Gisteren is mijn frame vervangen en zit stuk geruster in de stoel. Hoewel je weet dat er maar klein beetje speling in zat, ben je er bij iedere linker bocht wel van bewust dat het niet hoort.

Sterkte nog even dan ... en lekker veel rotondes nemen 8)7

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
tvdoc schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:28:
[...]

Ja, bij mij werd het ook steeds erger. Heb je het al gemeld bij de dealer? Ik heb inmiddels een nieuw frame, en tot nog toe geen problemen er meer mee. Heeft wel een tijd geduurd, maar was ook gedeeltelijk omdat het nieuwe frame niet op voorraad was.
Jep, en stoelframe is in bestelling, maar ook mijn dealer gaf aan dat dat nog wel even duren kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

tvdoc schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:28:
[...]

Kunnen jullie aangeven wat er PRECIES is vervangen, evt met onderdeel nummer oid?
Ik ben bij deze dealer de eerste en het gaat allemaal erg moeilijk... Wel grappig dat aan de balie de verkoper inhaakte en zei dat mijn klacht precies hetzelfde was 'als die van anderen'.
Dat zette de service man wel een beetje voor joker...

Ik hoop op een positief vervolg. Nummertje zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:56
Heb helaas geen bestelnummer, mijn dealer is niet zo scheutig met dingen op papier zetten...
Het werd gelijktijdig gedaan met de 30k beurt, maar stond verder niets van vermeld op de factuur daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

NiDo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:19:
[...]

Beweging "binnen de tolerantie" voor een stoel die zichzelf duidelijk verstelt in een linkerbocht lijkt me toch een erg slecht verhaal... om onder vervanging uit te komen dan.
Mijn dealer moest 'een filmpje maken' van de importeur. Ja, succes daarmee...
Het gebeurd ook niet meteen bij de eerste Bocht linksaf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JVruc153
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:07
Stefzone schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:36:
[...]

Yep, altijd met de rem ingetrapt. Ben wel benieuwd wat was dan de oplossing lang geleden, die van mij heeft t dus nog, dan kan ik de dealer op het juiste pad zetten om dit te fixen
Had vroeger hetzelfde probleem tot de dealer er mij op wees dat je de auto pas in D mag zetten nadat de groene READY op het dashboard verschenen is. Dus niet alles in 1 handbeweging, aanzetten + direct in Drive, want anders heb je het af en toe voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Loepoog schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:08:
[...]

Heb de auto pas een week dus ik weet niet of ik representatief ben maar vooruit hier mijn input:
- RWD met 21inch originele Kia Rebel velgen. Deze zijn nog van de dealer aangezien mijn velgen met banden nog onderweg zijn. Er zit een gebruikte set Goodyear Eagle F1 onder. Ik voel geen trillingen

Toen ik de auto vorige week ging halen en ter sprake kwam welke banden ik erop wilde (zomer of allseason) stelde ik de vraag of hij bekend was met de trillingen. Dat zijn ze en het komt volgens hem niet alleen bij de GT versie voor.
De set Totale die er straks op gaat komen gaan ze dan ook niet zelf monteren maar via een speciale bandenboer. Allemaal uit eigen initiatief, ik heb daar niet op aangedrongen.

Zal hem de eerst volgende keer eens vragen of hij meer achtergrond info heeft.
Dealer niet kunnen spreken, maar heb nu wel de definitieve set velgen en banden eronder.
Betreft een set KIA Totale 21 inch velgen.
De dealer en/of leasemaatschappij hebben daar een set zomerbanden van Hankook VENTUS S1 EVO3 SUV (285/45R21) op laten leggen. Wat het in de winter wordt, zie ik dan wel weer.
Nog maar een paar kilometer mee kunnen rijden, maar wel even de 125km aan kunnen tikken.
Morgen heb ik een langer stuk snelweg wat ik kan pakken.
Voor nu echter wederom geen trillingen opgemerkt. Ja de binnenspiegel trilt een beetje op hogere snelheden, maar dan dat net zo goed de bass zijn geweest.
Ik merk in elk geval niets aan het stuur of de rijervaring.

Ben verder niet bekend met Hanhook (en dit type), dus geen idee of het wat is.
Op de Enyaq lagen destijds Pirelli Scorpions. Bijna 110.000km mee kunnen rijden, echter vond ik de grip in de regen niet super.
Dat is voor mij ook het referentiepunt. Goede grip op een nat wegdek en hopelijk geen super hoge slijtage. Het is dan wel een leaseauto, maar ik ben niet iemand die normaliter z'n banden afragt.

Dus ik hoop dat degene met tril-issues er wat aan hebben en dat ik straks, na een paar honderderd km op de snelweg, niet alsnog de klos ben

Ps. de bandendruk was 2,7 voor en 2,6 achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:17
Loepoog schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:11:
[...]

Ja de binnenspiegel trilt een beetje op hogere snelheden, maar dan dat net zo goed de bass zijn geweest.
Ik merk in elk geval niets aan het stuur of de rijervaring.
Ik zoek nog steeds een manier om de bass zo hoog te krijgen dat het de binnenspiegel laat trillen... Als iemand tips heeft, hou ik me aanbevolen.

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Pierke S. schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:56:
[...]

Ik zoek nog steeds een manier om de bass zo hoog te krijgen dat het de binnenspiegel laat trillen... Als iemand tips heeft, hou ik me aanbevolen.
Het scheelt al een hoop als je niet naar Spotify(Android) luistert.

DAB Tomorrowland klinkt voor mij namelijk prima, maar ik ben dan ook geen audiofiel.

Volgens mij zit er zelfs geen subwoofer in de auto, maar passen ze een 'trucje' toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Loepoog op 01-05-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48
Ik krijg de airco vanaf afstand niet meer gestart: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNy_Y6XqECmT5wzrcwgZ46AKiTE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K8XPHGmVal55WdPU31be1e8a.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee? Remote laden gaat ook niet.

Remote deur op slot en open weer wel….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchmaik
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:56
Loepoog schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:17:
[...]
….

Volgens mij zit er zelfs geen subwoofer in de auto, maar passen ze een 'trucje' toe.
Jawel, in het zijpaneel rechtsachter (je ziet de “grill” daarvoor ook goed zitten), niet echt comfortabel voor de persoon die daar eventueel op de 3de zitrij zit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Dutchmaik schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Jawel, in het zijpaneel rechtsachter (je ziet de “grill” daarvoor ook goed zitten), niet echt comfortabel voor de persoon die daar eventueel op de 3de zitrij zit…
Je hebt gelijk. Ik verwoord het ook verkeerd. In de EV9 zit een ander type subwoofer. Een open air ipv een gesloten of vented systeem. Resultaat is dat ze minder ruimte innemen (en daarmee makkelijker in te bouwen) echter gaat het wel ten koste van het diepe bass geluid. Het is vlakker.
Ik heb de bass bij mij op 10 staan. Eigenlijk idioot dat als je een premium soundsysteem hebt, de stand op maximaal moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliajules
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 10-05 15:41
Problemen met langzaam laden
Problemen met 12v accu
Problemen met aanhanger

Inmiddels 10.000 km gereden en best wel wat dingetjes gehad, waarvan een paar met de dealer, inmiddels gewisseld van dealer.

Zo had de aankoopdealer de trekhaak er wel onder gezet maar niet aangesloten, bij bellen, werd mij gezegd dat dat niet kon. Dat het door mij zou komen. Echter controle bij een lokale garage wees anders uit. Het meest vervelende was dat ik de dag dat ik er achter kwam met een aanhanger stond om iets te gaan ophalen. Hele dagplanning in de soep, auto wissel moeten doen. Had dealer verder ook geen boodschap aan.

Bij ophalen auto misten enkele matten. Ze belden mij dat deze opgehaald konden worden - opsturen deden ze niet. Dealer lag best ver weg, bel vooraf “kom matten vandaag halen”, na voicemail dat ze binnen waren. Kom aan, matten niet aanwezig. Werd nog even fijntjes gezegd dat ik het niet goed begrepen had.

Na het weekend belt dealer terug met excuses dat de matten er wel degelijk waren geweest, dat de collega ze niet kon vinden toen we ze kwamen halen. En toen kon opsturen wel.

De pech was dat de dealer een brand kreeg, en mijn matten verloren waren gegaan. Uiteindelijk de nieuwe tweede versie matten opgestuurd gekregen. Overigens gelukkig geen menselijk letsel bij de brand.

Interessant was ook dat ik vroeg waarom men een laadkabel van 2m leverde bij een wagen van ca 5 m. Er werd mij verteld door die dealer dat er geen andere van Kia bestaan. Ik Google en vind direct officiële laadkabels van 5m van Kia. Werd echter niets mee gedaan. Dan maar via Amazon een kabel besteld.

Na al dit gedoe ben ik van dealer gewisseld. Hoewel het aardige klantgerichte mensen leken, ben ik het vertrouwen kwijt in die aankoop dealer. De nieuwe Kia garage is tot zover heel fijn.

—-

De laatste 1500 kilometer komen er bizarre storingen naar boven.

- Rond 8500 km stopte de langzame laadoptie er opeens mee. Er kwam een SOS teken in het dashboard. Advies dat werd gegeven: ga naar garage en gebruik tot die tijd snelladers.

- Wachten op afspraak garage voor controle / reparatie en in de tussentijd in een parkeergarage was bij terugkomst bij de auto de hele electronica ermee gestopt. De auto moeten openen met de sleutel die met moeite in de verzonken deurgreep en een klepje kon worden ingestoken. Helaas twee uur moeten wachten op de wegenwacht. 12 volt batterij helemaal leeg. Na opladen booster was SOS melding weg, en kon opladen aan gewone lader ook weer.

- Gemeld bij dealer dat issue verholpen was, konden in de auto geen enkel issue uitlezen. Hele dag verprutst met op en neer rijden, wachten, etc.

- Een week later en opeens meldt de wagen dat de aanhanger is aangesloten, of ik het controle menu wil doornemen. En hij stelt gelijk de actieradius naar beneden mee. Belangrijk detail: er hangt geen aanhanger aan. Tijdens het rijden verspringt hij van ca 245 km naar 500 km bereik, blijven meldingen komen over de aanhanger. Ook na herstart hetzelfde issue.

Helaas morgen maar weer naar de dealer bellen. Komt dit bekend voor? Ik heb al wat gezocht op het forum maar vind zo gauw niets in deze combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
FlyingDutchMike schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:21:
[...]

Kunnen jullie aangeven wat er PRECIES is vervangen, evt met onderdeel nummer oid?
Ik ben bij deze dealer de eerste en het gaat allemaal erg moeilijk... Wel grappig dat aan de balie de verkoper inhaakte en zei dat mijn klacht precies hetzelfde was 'als die van anderen'.
Dat zette de service man wel een beetje voor joker...

Ik hoop op een positief vervolg. Nummertje zou kunnen helpen.
Dit staat in mijn factuur. Hopelijk heb je er wat aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mFTafVJQHZ_NkJJxXVC7cR7FsY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rSL2yXsvBirQQR7rlKh0OxTk.jpg?f=user_large

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:39
Ik heb gisteren en vandaag (na software update ota) ineens een nieuw issue.
Het hoofdscherm gaat gedeeltelijk op zwart. Navi loopt door, ook in de Hud en na circa 30 seconden springt het scherm weer aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXQsWLxFT1UY2alJgaFWFdIVI28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6edq2r1wsWA60zxApi2bJql.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand dit dit probleem herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijm
Juliajules schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 23:51:
Problemen met langzaam laden
Problemen met 12v accu
Problemen met aanhanger

Inmiddels 10.000 km gereden en best wel wat dingetjes gehad, waarvan een paar met de dealer, inmiddels gewisseld van dealer.

Zo had de aankoopdealer de trekhaak er wel onder gezet maar niet aangesloten, bij bellen, werd mij gezegd dat dat niet kon. Dat het door mij zou komen. Echter controle bij een lokale garage wees anders uit. Het meest vervelende was dat ik de dag dat ik er achter kwam met een aanhanger stond om iets te gaan ophalen. Hele dagplanning in de soep, auto wissel moeten doen. Had dealer verder ook geen boodschap aan.

Bij ophalen auto misten enkele matten. Ze belden mij dat deze opgehaald konden worden - opsturen deden ze niet. Dealer lag best ver weg, bel vooraf “kom matten vandaag halen”, na voicemail dat ze binnen waren. Kom aan, matten niet aanwezig. Werd nog even fijntjes gezegd dat ik het niet goed begrepen had.

Na het weekend belt dealer terug met excuses dat de matten er wel degelijk waren geweest, dat de collega ze niet kon vinden toen we ze kwamen halen. En toen kon opsturen wel.

De pech was dat de dealer een brand kreeg, en mijn matten verloren waren gegaan. Uiteindelijk de nieuwe tweede versie matten opgestuurd gekregen. Overigens gelukkig geen menselijk letsel bij de brand.

Interessant was ook dat ik vroeg waarom men een laadkabel van 2m leverde bij een wagen van ca 5 m. Er werd mij verteld door die dealer dat er geen andere van Kia bestaan. Ik Google en vind direct officiële laadkabels van 5m van Kia. Werd echter niets mee gedaan. Dan maar via Amazon een kabel besteld.

Na al dit gedoe ben ik van dealer gewisseld. Hoewel het aardige klantgerichte mensen leken, ben ik het vertrouwen kwijt in die aankoop dealer. De nieuwe Kia garage is tot zover heel fijn.

—-

De laatste 1500 kilometer komen er bizarre storingen naar boven.

- Rond 8500 km stopte de langzame laadoptie er opeens mee. Er kwam een SOS teken in het dashboard. Advies dat werd gegeven: ga naar garage en gebruik tot die tijd snelladers.

- Wachten op afspraak garage voor controle / reparatie en in de tussentijd in een parkeergarage was bij terugkomst bij de auto de hele electronica ermee gestopt. De auto moeten openen met de sleutel die met moeite in de verzonken deurgreep en een klepje kon worden ingestoken. Helaas twee uur moeten wachten op de wegenwacht. 12 volt batterij helemaal leeg. Na opladen booster was SOS melding weg, en kon opladen aan gewone lader ook weer.

- Gemeld bij dealer dat issue verholpen was, konden in de auto geen enkel issue uitlezen. Hele dag verprutst met op en neer rijden, wachten, etc.

- Een week later en opeens meldt de wagen dat de aanhanger is aangesloten, of ik het controle menu wil doornemen. En hij stelt gelijk de actieradius naar beneden mee. Belangrijk detail: er hangt geen aanhanger aan. Tijdens het rijden verspringt hij van ca 245 km naar 500 km bereik, blijven meldingen komen over de aanhanger. Ook na herstart hetzelfde issue.

Helaas morgen maar weer naar de dealer bellen. Komt dit bekend voor? Ik heb al wat gezocht op het forum maar vind zo gauw niets in deze combinatie.
Welke dealer zat je en zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
DaWayne schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:31:
Ik heb gisteren en vandaag (na software update ota) ineens een nieuw issue.
Het hoofdscherm gaat gedeeltelijk op zwart. Navi loopt door, ook in de Hud en na circa 30 seconden springt het scherm weer aan.
[Afbeelding]

Iemand dit dit probleem herkent?
Ik ben zo benieuwd naar de auto… ik heb hoop dat iedereen die geen problemen heeft hier niet post :D ik krijg de auto dus woensdag en begin af en toe een beetje bang te worden van het aantal issues 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:55
Boudewijm schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:41:
[...]

Ik ben zo benieuwd naar de auto… ik heb hoop dat iedereen die geen problemen heeft hier niet post :D ik krijg de auto dus woensdag en begin af en toe een beetje bang te worden van het aantal issues 🤣
Ja ik hoop dat in ieder geval alle hardware issues al verholpen zijn met de nieuw geproduceerde auto’s, maar zeker hier ook zorgen. Leuk al die jaren garantie maar als je om de haverklap de auto niet kan gebruiken is de lol er snel af.
Er zit gelukkig een Kia dealer op 1km afstand…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:02
[...]

>60.000 km en, behalve wat trillingen in de banden int begin, een zalige auto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfellman
  • Laatst online: 17:43
Ontken de frustraties niet die mensen hebben en mogelijk ben ik ook minder "verwend" maar heb met het basis model eigenlijk geen problemen. En geniet elke dag nog van de wagen.

Koffiekopje komt wat vaak na een lange dag werken of soms al na een paar honderd meter.

Problemen worden via het Internet eigenlijk altijd vergroot omdat mensen waarbij niets fout gaat dat niet melden of al helemaal niet op Internet community's tegen komen omdat ze geen reden hebben om te zoeken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
Behalve wat mensen die je nakijken ;), hier na 2 weken nog geen issues

Stond vanmorgen bij het stoplicht naast een andere zwarte EV9. Was toch wel een mooi gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Zit er eigenlijk een handsfree manier op om de achterklep te openen? (Voet onder de bumper)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfellman
  • Laatst online: 17:43
Boudewijm schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:05:
Zit er eigenlijk een handsfree manier op om de achterklep te openen? (Voet onder de bumper)?
Er is een setting dat als je lang dicht bij de achterklep staat dat deze open gaat. heb het weer uitgezet want als je met een fietsendrager aan het klooien bent doet hij dat ook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Boudewijm schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:05:
5 seconden met de sleutel in de buurt, achter de klep staan. De knipperlichten tellen dan af. Handig voor als je per ongeluk in de buurt staat en de klep niet open moeten, dan weet je dat je weg moet wezen.

Voet onder de bumper had voor mij ook goed geweest, maar KIA heeft hiervoor gekozen

Ps het knopje voor de centrale vergrendeling op de achterklep is trouwens ideaal. Was hier al eerder gemeld en ik kan het alleen maar beamen

[ Voor 12% gewijzigd door Loepoog op 02-05-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:30

Bever!

3

[...]

Heb hem sinds december en eigenlijk heel tevreden, piepjes en aftellen van menu zijn wel storend maar is iets van deze tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
mfellman schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:08:
[...]

Er is een setting dat als je lang dicht bij de achterklep staat dat deze open gaat. heb het weer uitgezet want als je met een fietsendrager aan het klooien bent doet hij dat ook......
Ja en als dan doorloopt naar je deur gaat die niet meer open... heb je alsnog je sleutel nodig 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:21
Freezhost schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Ja en als dan doorloopt naar je deur gaat die niet meer open... heb je alsnog je sleutel nodig 8)7
Ja!! Die is echt heel raar en elke keer weer teleurstellend -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
  • Laatst online: 31-05 23:15
Pierke S. schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:56:
[...]

Ik heb het idee dat de sub in sterkte afneemt naarmate je het volume omhoog gooit. ik vermoed dat Meridian dat aanstuurt om te voorkomen dat de boel gaat resoneren. Daarnaast is spotify in de huidige opzet via Android auto of CarPlay stukken minder kwaliteit dan rechtstreeks zoals bijvoorbeeld Amazon Music, die kwaliteit is top, alleen werkt de app in kia voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
Koptelefoontje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:48:
[...]

Ja ik hoop dat in ieder geval alle hardware issues al verholpen zijn met de nieuw geproduceerde auto’s, maar zeker hier ook zorgen. Leuk al die jaren garantie maar als je om de haverklap de auto niet kan gebruiken is de lol er snel af.
Er zit gelukkig een Kia dealer op 1km afstand…
Ik heb de auto nu 15 maanden. In het begin 1x het 12V probleem maar dat is verholpen met een software update (van de koplampen). Voor de rest alleen het stoelframe laten vervangen.

Ja, software is soms wat onlogisch (vooral de berijdersprofielen wat mij betreft). En de vele nutteloze veiligheidssystemen maar dat is alleen om de EU dat vereist. Denk persoonlijk dat dit systemen alleen maar een hoger risico op ongelukken geven. Maar daar hebben alle nieuwe auto's last van.

Voor de rest een zalige auto ... lekker van gaan genieten dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
PoloShark schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:23:
Ook vandaag (eindelijk) weer de zomerbanden laten monteren.

Veel meer trillingen dan met de winterbanden….

Vooral boven de 100 en in de buurt van de 120.
Bij 140 en 150 is er niks aan de hand 😬

Zelfs de voertuigen in de achteruitkijkspiegel trillen… dus maar eens bellen met de banden boer en daarna met Kia…
Join de club met trillingen en sterkte om dit opgelost te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
Ro-Maniak2 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:11:
[...]

Ja!! Die is echt heel raar en elke keer weer teleurstellend -O-
En als je, met de sleutel in je broekzak, de handgreep aanraakt? Vooral op het plekje waar dat rechtvormige inkepinkje zit? Ik heb het gevoel dat ie dan bij mij wel altijd open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Nestorix schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:08:
[...]

En als je, met de sleutel in je broekzak, de handgreep aanraakt? Vooral op het plekje waar dat rechtvormige inkepinkje zit? Ik heb het gevoel dat ie dan bij mij wel altijd open gaat.
Dan werkt het wel maar, dat duurt altijd even waardoor ik mij soms afvraag of het wel werkt en dus de sleutel pak. Hoe hard moet je precies drukken/aanraken om het goed te laten werken, dat vind ik nog best lastig.

Daarnaast lijkt het er op dat de sleutel tegenwoordig veel dichter bij de auto moet zijn dan toen ik hem net had. Waarom komen ze niet gewoon naar buiten als ik de knop gebruik om de kofferbak te sluiten, als ik de knop sluiten en vergrendelen gebruik snap ik het wel want dan heb je niet de intentie om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Sinds de laatste update onthoud de radio de favorieten niet meer. Lijst was leeg, heb alles weer ingesteld, maar als ik de auto sluit en weer open is alles weer weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34

soap

diskoers.

Dacht dat het mij bespaard zou blijven maar afgelopen vakantie stond de EV9 op de P6 valet parking bij Schiphol in Valet modus en toen ik twee dagen voor terugkomst eens Kia connect opende om te kijken hoe het met de auto stond was deze 45% aan batterij kwijt geraakt 😅
Hij was na de rit naar de parking (7 km) gelijk uitgezet kon ik zien in het Valet mode scherm van de app en toch 2-3% verloren per dag. Toen ik de 12V checkte zag ik de laatste 3 dagen dat die naar de 5% was gezakt en weer terug omhoog, en toen weer gedaald was…
Gelukkig konden ze hem bij Schiphol na een belletje nog aan de laadpaal hangen voordat we terugkwamen maar dat was anders wel even balen na zo’n vlucht met de kids 😅

Volgende week naar de garage, sindsdien is de 12V wel weer stabiel maar ja, dit hoort niet te gebeuren natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gH9rURj1JNUjNOf52y9VkrbSmd0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HSmuXVBYAbYwngK2ZbyPxOBs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pxsya3mOwtL2HGo4yf_FsUMd1KY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fYueYqo2bMTYATgKOP0srBZ7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTkqTxMV7bdXm6LcXc1JQyvgghI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ma6IcrOuOQKfEgU5WYBpOClA.png?f=fotoalbum_large

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Zag dit op Facebook langskomen: in de Kia App voor iOS kan je nu ook je remote services bedienen. Eindelijk dark mode..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eyu8S5la9PxtWHzU7boJS5EQzw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/voyHIEf6vyfuVJhrxy2aG0FM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-oLSdsX4tbw30iZdOtCEkI7rVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A145rYYtagcXRiNznorAgNm1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fxykcIOn84ftYBohn-qUzC61XQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U4LrfKgnhg6UQ0zMNEdLfxM0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dcto4Mb7zAMsqDUgpurydIL2ocQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F5DqYyLDOX99wdpF8x7sbnzz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:21
Mijn Kia app (en die van mijn vrouw) vraagt ineens om pincode, en wat we ook intypen, is onjuist. Eerst kwam een melding: biometrische login disabled due to remote control password changed.

Maar we hebben niets veranderd en nu lukt het dus ook niet om de app überhaupt nog te gebruiken.

Echt heel raar. Ik vergeet nooit een pincode. En je hebt vijf pogingen en hij kent geen van de pincodes die ik probeer.

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Geen idee wat ik fout doe, maar ik wou Amazon Music eens proberen. Heb de dienst toegevoegd in de Kia Connect app en ik heb een Amazon Prime account. (Nog) geen amazon music unlimited account want ik wil eerst wel eens horen of er überhaupt een significant verschil is met Spotify.
Enfin, als ik vervolgens in de auto naar Amazon Music ga dan krijg ik de melding "selecteer een data-abonnement in de Kia Connect app".
Prima, maar waar doe ik dat? Ik zie die hele optie nergens staan.

Iemand een idee of werkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Loepoog schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:48:
Geen idee wat ik fout doe, maar ik wou Amazon Music eens proberen. Heb de dienst toegevoegd in de Kia Connect app en ik heb een Amazon Prime account. (Nog) geen amazon music unlimited account want ik wil eerst wel eens horen of er überhaupt een significant verschil is met Spotify.
Enfin, als ik vervolgens in de auto naar Amazon Music ga dan krijg ik de melding "selecteer een data-abonnement in de Kia Connect app".
Prima, maar waar doe ik dat? Ik zie die hele optie nergens staan.

Iemand een idee of werkwijze?
Yep, je moet eerst amazon music hebben :). Dus activeren bij Amazon en dan doet je muziek het. Kost dacht ik een tientje per maand? Heb het een maandje geprobeerd maar vond het geen meerwaarde en geluidsverschil te klein met spotify via carplay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:21

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

55.000km gereden sinds november 2023. De EV9 heeft me nooit in de steek gelaten. Geen 12v problemen, altijd paraat.

Trillende banden had ik ook, maar na 1 discussie met de Kia dealer heb ik meteen besloten om ergens anders 4 nieuwe banden te laten monteren en mijn plezier van de aankoop niet te laten vergallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
sloddervos schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:12:
[...]

Yep, je moet eerst amazon music hebben :). Dus activeren bij Amazon en dan doet je muziek het. Kost dacht ik een tientje per maand? Heb het een maandje geprobeerd maar vond het geen meerwaarde en geluidsverschil te klein met spotify via carplay
Damn. Dat kostte me weer een uurtje aanklooien op de oprit dan.
Ach ja, dan ga ik maar wachten op de Spotify app (met de hoop dat die wel fatsoenlijk over de speakers komt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:21

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Loepoog schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:33:
[...]

Damn. Dat kostte me weer een uurtje aanklooien op de oprit dan.
Ach ja, dan ga ik maar wachten op de Spotify app (met de hoop dat die wel fatsoenlijk over de speakers komt)
Ik zou niet op 1 mening afgaan.
Amazon Music klinkt véél beter dan Spotify via Carplay. Tenminste, op het Meridian Sound System.
Zo, nu heb je 2 meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Gasoline1234 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Ik zou niet op 1 mening afgaan.
Amazon Music klinkt véél beter dan Spotify via Carplay. Tenminste, op het Meridian Sound System.
Zo, nu heb je 2 meningen.
Dat lees ik dus ook op meer plekken. En ik vind het echt HEEL SUF! In de tesla had ik Spotify en Tidal tot mijn beschikking. En nu ik eindelijk weer carplay kan gebruiken, wordt de geluidskwaliteit om wat voor reden dan ook beperkt in de EV9? En no way dat ik een abonnement bij Amazon Music ga nemen alleen voor in de auto.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijm
Categorie domme vragen, maar als je een profiel aanmaakt voor jezelf, en een profiel aanmaakt voor je vrouw. Slaat de auto dan ook de stoel settings en spiegel settings op?

Of is daar een andere manier voor?
Ik heb dat nu wel op de kodiaq en ben ik toch wel erg fan van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
[...]

Heb hem sinds december. Echt een zalige auto, geen problemen of ergernissen voorlopig en zou hem zo opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Boudewijm schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:07:
Categorie domme vragen, maar als je een profiel aanmaakt voor jezelf, en een profiel aanmaakt voor je vrouw. Slaat de auto dan ook de stoel settings en spiegel settings op?

Of is daar een andere manier voor?
Ik heb dat nu wel op de kodiaq en ben ik toch wel erg fan van
Ja, als je een gebruiker kiest in het scherm worden de stoelinstellingen en wrs ook spiegelinstellingen van die gebruiker geladen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
OMX2000 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:50:
[...]

Dat lees ik dus ook op meer plekken. En ik vind het echt HEEL SUF! In de tesla had ik Spotify en Tidal tot mijn beschikking. En nu ik eindelijk weer carplay kan gebruiken, wordt de geluidskwaliteit om wat voor reden dan ook beperkt in de EV9? En no way dat ik een abonnement bij Amazon Music ga nemen alleen voor in de auto.
Zo sta ik er ook in. Heb het duurste Spotify abbo al en Amazon zou dan alleen voor de auto zijn. Had het ujt nieuwsgierigheid willen testen aangezien ik ook Prime heb maar dat functioneert dus niet. Misschien maar goed dat ik het verschil niet ervaren heb, dan hoef ik er ook niet over te twijfelen.
Verschil tussen DAB en Android is in elk geval wel gigantisch. Het Meridian Systeem hadden ze beter het Mediocre of Medium Syteem kunnen noemen.
Toch bijzonder toch ze zo'n audio streaming service dan weer beginnen met apps die verre van mainstream zijn. Zal wel gesponsord zijn, maar denk ook eens aan de gebruikers KIA/Hyundai...

[ Voor 3% gewijzigd door Loepoog op 03-05-2025 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_Muis
  • Nu online
Ik heb mijn auto gisteren opgehaald (Pebble gray) en blijkbaar stond de wind gisteren de verkeerde kant op want de auto is verstopt onder een dikke laag zand.

Hoe zijn de ervaringen in de wasstraat ?

Ik heb ergens gelezen dat je dan krasjes kreeg op de zwarte randen van de auto.

Ik was eigenlijk niet van plan om de auto veel met de hand te wassen maar wil hem eigenlijk ook wel netjes houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Loepoog schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 00:04:
[...]

Zo sta ik er ook in. Heb het duurste Spotify abbo al en Amazon zou dan alleen voor de auto zijn. Had het ujt nieuwsgierigheid willen testen aangezien ik ook Prime heb maar dat functioneert dus niet. Misschien maar goed dat ik het verschil niet ervaren heb, dan hoef ik er ook niet over te twijfelen.
Verschil tussen DAB en Android is in elk geval wel gigantisch. Het Meridian Systeem hadden ze beter het Mediocre of Medium Syteem kunnen noemen.
Toch bijzonder toch ze zo'n audio streaming service dan weer beginnen met apps die verre van mainstream zijn. Zal wel gesponsord zijn, maar denk ook eens aan de gebruikers KIA/Hyundai...
Ik heb altijd weinig verwachtingen van auto audio, niets van dat formaat in deze prijsklasse kan echt goed zijn. Wellicht al bekabeld geprobeerd muziek af te spelen? Scheelt meestal ook erg veel kwaliteit (kijk maar naar DAB+ en in Skoda Bluetooth VS CarPlay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Boudewijm schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:16:
[...]

Ik heb altijd weinig verwachtingen van auto audio, niets van dat formaat in deze prijsklasse kan echt goed zijn. Wellicht al bekabeld geprobeerd muziek af te spelen? Scheelt meestal ook erg veel kwaliteit (kijk maar naar DAB+ en in Skoda Bluetooth VS CarPlay)
Ik ga er verder niks hardwarematig aan aanpassen, want ik ben dus geen audiofiel. Maar zelfs ik merk dat het matig is. Het is gewoon raar. In mijn vorige auto (waar geen speciaal geluidssysteem in zat) had ik een beter geluid. En al helemaal geen verschil in geluidssterkte tussen Android en FM/DAB (DAB klinkt voor mij helemaal prima). Kan niet anders als dat een software dingetje is.
Misschien heb ik een setting verkeerd staan. Anyone?

Ik heb nu mijn Spotify mappen op de hoogste kwaliteit gedownload om eens te kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:08
Stefzone schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Join de club met trillingen en sterkte om dit opgelost te krijgen...
Hier ook, had met vorige zomerbanden geen last, nu wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qga2H1stLDYSCFubfaLzwRYsIiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpK7eXIGVe7jFF9Kec3CzgHA.jpg?f=fotoalbum_large

Net terug uit Denemarken. Ik heb alleen de EV Routeplanner gebruikt en die werkte ideaal. De laadstops duurden soms wat langer, maar dat kwam vooral doordat de kinderen aan het spelen waren.

We reden met een Thule bagagebox achterop. In Denemarken, met veel 80 km/u wegen, kwamen we uit op zo’n 19 kWh/100 km. Volgens mij heeft de box weinig impact maar ik rijd in Nederland voornamelijk snelweg en heb geen vergelijkingsmateriaal. De Autobahn is natuurlijk een ander verhaal 😅

We zaten met 7 personen in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi9Yd6WWLUBTg8GJPA4yNs20TKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItFYFqNDvuz8Y3w7HXwRfMCk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:08
Loepoog schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:05:
[...]

Ik ga er verder niks hardwarematig aan aanpassen, want ik ben dus geen audiofiel. Maar zelfs ik merk dat het matig is. Het is gewoon raar. In mijn vorige auto (waar geen speciaal geluidssysteem in zat) had ik een beter geluid. En al helemaal geen verschil in geluidssterkte tussen Android en FM/DAB (DAB klinkt voor mij helemaal prima). Kan niet anders als dat een software dingetje is.
Misschien heb ik een setting verkeerd staan. Anyone?

Ik heb nu mijn Spotify mappen op de hoogste kwaliteit gedownload om eens te kijken of dat verschil maakt.
Het verschil valt mij ook op, het is gewoon niet zo lekker genieten als bij het b&w systeem in m’n vorige xc40.

Amazon app niet geprobeerd en eigenlijk vind ik dat het kon weer niet waard. Had wel verwacht dat er na een jaar meer apps zouden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sloddervos
Je kunt het geluid natuurlijk wat aanpassen wat betreft bass en treble maar ook surround en dat maakt behoorlijk uit. Dat laatste is wat lastiger te doen.

Als je in carplay zit en je drukt op media kom je in dit scherm Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nm2DOPGCuJrYUIgtEtFUjCxWR7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OvMFTeCpo9WUcyWj6Gk5cJD.jpg?f=fotoalbum_large

Als je rechts onder in op de afspelende media drukt kom je in dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntigEGLoEhLCSqmlUb5plCX6K1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfakiLLxqbgNCqa8tFBKaqWj.jpg?f=fotoalbum_large

Daar kan je tussen authentic/surround/ custom kiezen.

Voor mij maakte dit veel goed.

Ik denk dat veel mensen gewend zijn aan een subwoofer onder de bestuurdersstoel en dat is hier niet, dus voel je minder het geluid… ik vind dit geluidsysteem veel beter dan in de volvo omdat er nauwelijks vervorming in zit bij volume verschillen. Maar smaken verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
sloddervos schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:43:
Je kunt het geluid natuurlijk wat aanpassen wat betreft bass en treble maar ook surround en dat maakt behoorlijk uit. Dat laatste is wat lastiger te doen.

Als je in carplay zit en je drukt op media kom je in dit scherm [Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk dat veel mensen gewend zijn aan een subwoofer onder de bestuurdersstoel en dat is hier niet, dus voel je minder het geluid… ik vind dit geluidsysteem veel beter dan in de volvo omdat er nauwelijks vervorming in zit bij volume verschillen. Maar smaken verschillen!
Lifesaver!!

Weer een stap in de goede richting.
Merkte ook dat de equaliser in de Spotify app verkeerd stond. Dat scheelde ook weer een klap.
Downloadkwaliteitsverschil tussen hoog of zeer hoog, hoor ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Mike_Muis schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:06:
Ik heb mijn auto gisteren opgehaald (Pebble gray) en blijkbaar stond de wind gisteren de verkeerde kant op want de auto is verstopt onder een dikke laag zand.

Hoe zijn de ervaringen in de wasstraat ?

Ik heb ergens gelezen dat je dan krasjes kreeg op de zwarte randen van de auto.

Ik was eigenlijk niet van plan om de auto veel met de hand te wassen maar wil hem eigenlijk ook wel netjes houden.
Proficiat, pebble staat hem erg goed!

Ben ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen die geregeld naar de car wash gaan. Ik was gewoonlijk met een self car wash men auto's. Was een tijd geleden naar een gewone car wash geweest en nadien vielen mij inderdaad hele fijne "krasjes" op op de zwarte sierstrips als de zon heel goed op de auto scheen. Nu zie ik het weer bijna niet maar het is ook niet zo extreem zonnig nu. Mogelijks zie je het dan ook amper als je er niet echt op let. Hopelijk kan iemand die wel geregeld gaat uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Was hiernet eens aan het expirementeren met de remote parking assist via de afstandsbediening. We hebben een garage waar boven de auto wat plaats is om allerhande rommel te stockeren. Hiernaast staat het voor de auto redelijk vol waardoor de auto geregeld wel eens in en uit de garage moet (niet moeilijk met zo'n slagschip) als er iets groter genomen moet worden. Dit gecombineerd met een hond die redelijk suicidiaal is en graag voor rijdende wielen gaat zitten om zeker niet vergeten te worden.
Was dan ook wel benieuwd of de ev9 zelf in en uit de garage zou kunnen rijden.

Uitrijden gaat erg goed. De poort is erg smal aan de spiegels maar dat doet hij allemaal zonder problemen (hij heeft er ook minder last van want de spiegels blijven ingeklapt met remote parking). Inrijden wil hij echter niet goed. Hij rijdt tot aan de garagedorpel maar wilt dan geen gas 'bijgeven" om hierover te rijden.Nu goed, voor hetgeen het gemaakt is (in- en uit parkeervakken rijden) zal hij niet echt over een dorpel moeten rijden dus al bij al maar normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door ty5500 op 03-05-2025 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hearthquake
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:00
Ik vond op Reddit dat "Volume Normalisation" (onder "Playback" en kopje "Volume Controls") van Spotify ook roet in het eten gooit met Android auto. Toen ik dat uit heb gezet klonk het bij mij ook allemaal een stuk beter. Het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
Mbt het gebrek aan Spotify app, meld het bij Kia. Hoe meer meldingen hoe beter denk ik dan maar. Niet dat ze er direct iets mee gaan doen maar dan is het in ieder geval officieel gemeld ipv alleen op een forum van gebruikers. Geldt overigens ook voor de andere klachten, meld het bij de dealers en bij Kia zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:39
sloddervos schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:43:

Als je in carplay zit en je drukt op media kom je in dit scherm [Afbeelding]

[Afbeelding]

Surround klinkt wel beter ja! Benieuwd of hij dit ook gaat onthouden. Zal is testen als er geen baby in de auto zit 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mike_Muis
  • Nu online
Er is een nieuwe KIA connect app in de google play store.(ongetwijfeld ook in de app store)
Hij heet 'KIA app' en is meer van het zelfde plus een aantal leuke extra opties om de auto te bedienen van op afstand

Inloggen met bestaande passwords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
Mike_Muis schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:00:
Er is een nieuwe KIA connect app in de google play store.(ongetwijfeld ook in de app store)
Hij heet 'KIA app' en is meer van het zelfde plus een aantal leuke extra opties om de auto te bedienen van op afstand

Inloggen met bestaande passwords.
Op IOS geven ze nog wel aan dat het een BETA versie is en dat je de oude apps moet gebruiken als je wilt dat het altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_Muis
  • Nu online
Nestorix schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:17:
[...]

Op IOS geven ze nog wel aan dat het een BETA versie is en dat je de oude apps moet gebruiken als je wilt dat het altijd werkt.
Ik zie daar in de play store niets over bij staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• reistier
  • Laatst online: 31-05 22:46
Afgelopen week zijn wij (2volw+4kids) met de EV9 in Tsjechië geweest. De EV9 is en blijft een geweldige reisauto. Ik heb bewust de heen- en terugweg anders ingericht. Heenweg wat rustiger aan met 3 laadstops, terugweg een stuk harder gereden met 4 laadstops. Details:

Heenweg
Afstand: 1066km
Aantal stops: 3
Cruise snelheid: ca. 100-120
Totale tijd (incl stops) 11hr43min
Gem. snelheid (incl stops) 91 km/u

Terugweg
Afstand: 1075km
Aantal stops: 4
Cruise snelheid: ca. 120-140
Totale tijd (incl stops) 11hr21min
Gem. snelheid (incl stops) 94 km/u

Het verbruik valt niet goed te vergelijken i.v.m. veranderende weersomstandigheden. Uiteindelijk was het verbruik over de hele trip ca. 27kwh/100km.
Onderweg trouwens overal kunnen laden met Ionity, direct via hun app. Nergens hoeven wachten, laadsnelheden van >200kw en een prijs 39ct/kwh! Echt heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Laatst online: 13:39
ty5500 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:18:
Was hiernet eens aan het expirementeren met de remote parking assist via de afstandsbediening. We hebben een garage waar boven de auto wat plaats is om allerhande rommel te stockeren. Hiernaast staat het voor de auto redelijk vol waardoor de auto geregeld wel eens in en uit de garage moet (niet moeilijk met zo'n slagschip) als er iets groter genomen moet worden. Dit gecombineerd met een hond die redelijk suicidiaal is en graag voor rijdende wielen gaat zitten om zeker niet vergeten te worden.
Was dan ook wel benieuwd of de ev9 zelf in en uit de garage zou kunnen rijden.

Uitrijden gaat erg goed. De poort is erg smal aan de spiegels maar dat doet hij allemaal zonder problemen (hij heeft er ook minder last van want de spiegels blijven ingeklapt met remote parking). Inrijden wil hij echter niet goed. Hij rijdt tot aan de garagedorpel maar wilt dan geen gas 'bijgeven" om hierover te rijden.Nu goed, voor hetgeen het gemaakt is (in- en uit parkeervakken rijden) zal hij niet echt over een dorpel moeten rijden dus al bij al maar normaal.
Ik ben benieuwd hoe het werkt met het vooruit of achteruit rijden via de afstandsbediening.

Ik heb de GT-Line, maar het lukt me op geen enkele manier om de remote parking-functie te activeren met de afstandsbediening.

Ik stap uit, doe de deur op slot en houd de hold-knop ingedrukt om de motor te starten, maar er gebeurt vervolgens niets.

Ik heb ook al even in het menu van de auto gekeken, maar zie geen instelling of optie hiervoor.
Heeft iemand tips?
Pagina: 1 ... 80 ... 84 Laatste