16000 km in het eerste kwartaal dat ik hem heb.
vorige week op shortski geweest naar oostenrijk. (+-800km enkele rit)
op voorhand wat gekeken op ABRP en wat liggen spelen met de snelheidsparameters en een route uitgestippeld.
Na ongeveer 200km gaf Waze een andere route aan vanwege een ongeval, daarna de hele strategie over boord gegooid en gewoon de cruise crontrol op 160 gezet en gekeken waar we zouden uitkomen.
eerste stop op +-330 km , een E-on lader van 175Kwh, deze stopte echter bij 40Kwh.
Snel eten binnengespeeld en doorgereden naar een Fastned, daar nog 15 minuten bijgeladen tot 80% en terug vertrokken.
na 240 km nog eens bijgeladen tot 80% op ongeveer 20 minuten.
vanaf toen waren er veel werken en ging de snelheid er wat uit. In principe zouden we op die lading tot aan het hotel komen. Maar ik heb nog even bijgeplugd toen ik een vignett ging kopen (+-10 minuten)
In het hotel stonden er voldoende laadpalen in de garage.
Met het naar huis rijden was het hard aan het sneeuwen, auto (RWD) hield goed grip op de winterbanden.
Na de foto werd het nog een beetje erger tot we de pas over waren, daarna ging de temperatuur snel boven het vriespunt en ging het vlotter.
Op de terugweg telkens Fastned en Ionity gezocht.
op een plaats was alles bezet en zijn we doorgereden naar de volgende.
voor de rest nergens problemen gehad, ook 2 keer geladen in het terug komen, telkens tegen +200KwH tot aan de 80%. een keer terug bijna tot 100% gegaan omdat ons eten nog niet op was.
In totaal 436Kwh verbruikt en dit koste 312 euro.
meevallers
- altijd 160 aangehouden waar het kon.
- laadtijd viel overal goed mee behalve bij de e-on
- auto is heel comfortabel en vlot
- gaf goed vertrouwen in de sneeuw
- """massage"" zetels zorgen toch voor een afwisseling tijdens het rijden
- telefoonhouder van FISC zit op de goede plek voor snel even een laadstation te zoeken als de passagier slaapt
tegenvallers
-HDA, deze is toch niet van hetzelfde caliber als dat van de vorige passat. Zoekt soms het midden van de baan en is hier niet al te goed in. Als er een bocht naar links in de baan is en ik zit op rijvak 3 heeft hij soms problemen als er op rijvak 2 een andere auto zit.
rode driekhoek bij het inhalen werkt soms wel, soms niet en piept irritant als je te vroeg invoegt.
(Als je pas invoegt als de driehoek weg is heeft de Audi achter je al 3 keer met zijn lichten geflikkert)
- GPS functie van ABRP is niet van hetzelfde niveau als waze. We hebben ABRP redelijk snel uitgezet en enkel waze gebruikt.
- Android Auto (wireless) verliest regelmatig zijn verbinding (dit is pas recent)
- GPS van de auto werkte soms niet mee. telkens als ik op +-15% zat navigeerde ik met de auto GPS naar een snellader zodat ook de batterij opgewarmd was. Maar de GPS gaf bij alle laadstations aan dat er niks vrij was, ABRP en maps gaven gelukkig de juiste data aan.
Bij een poging tot navigeren gaf hij dan ook iets aan in de aard van "deze service is hier niet beschikbaar".
gelukkig is manueel voorverwarmen ook nog altijd mogelijk.
-Android auto