killercow schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:53:
[...]
Same here. model 3, 180k gedaan, 1 keer bij de garage geweest na 140k voor een bekend eufel.
Maarja, de ev9 lonkt, maar lijkt vooral niet volwassen gefixt te worden. Losse stoelen, hobbelende banden, lege accu's, onwaarschijnlijke verschillen in bugjes en features in het dashboard/mediameuk? Dat voelt niet in lijn met een volwassen bedrijf als KIA.
Als je denkt dat dit problemen zijn, dan zou ik eens een avondje in het forum van de Zeekr 001 gaan lezen.
Heb lang getwijfeld om die te bestellen, maar van die verhalen kreeg ik toch wel schrik.
KIA kan beter, maar loopt echt niet heel veel uit de pas met andere 'gearriveerde' merken.
Je merkt gewoon dat er wereldwijd een enorme concurrentieslag is om het qua features allemaal nog mooier en beter te maken. Helaas worden daar ook fouten in gemaakt.
Het gaat er wel om hoe een bedrijf het vervolgens oplost. Bij Zeekr hangen ze van beloftes aan elkaar en worden de issues ook niet echt heel veel minder. Of ze lossen links iets op en rechts komt er wat bij.
Bij KIA krijg ik toch het gevoel dat er zeker kinderziektes waren, maar dat het wel minder wordt. Tenminste als ik dit forum als handvat mag nemen.
Wat waren de grote issues?
- 12v batterij
- Losse stoel
- Trilling boven de 100k/ph
Ik kan wat vergeten zijn, maar van de laatste 2 lees ik lang niet meer zoveel als in het begin.
Geef het nog een jaar en 'alles' is wel opgelost. Dan ga je van een 98% ervaring naar 100% (en een grote groep rijders zit al tegen de 99-100% aan)
Dit ging bij de Enyaq ook zo en zal hier niet anders zijn.
Ook Zeekr zal het uiteindelijk voor elkaar krijgen, net als Tesla dat is gelukt.