Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 61 ... 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:50
OMX2000 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

Ook een mooie kleur! Ik moet zeggen dat ik alle EV9 kleuren wel kan waarderen. Wel jammer dat een aantal kleuren de in de VS beschikbaar zijn hier niet te krijgen zijn.
Omgekeerd hebben ze daar het rood niet *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:09

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

@Gies123 Het afschrijvingsverhaal wil er bij mij niet in.
Je ruilt de auto na 11 maanden in omdat ie zoveel afschrijft…. :+
Uiteraard schrijf je (net als bij iedere auto) in het 1e jaar idioot veel af, maar dat wordt aanzienlijk minder in de volgende jaren. Anders zou de auto in 2,5 jaar naar nul afgeschreven zijn. Ik maak me er niet zoveel zorgen over.

Geniet van je BMW! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Twiek-San schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

De hond zit in de bench die achterin staat (op de ingeklapte derde rij)
Ja dat is vreemd, geen idee hoe die detectie werkt. Wat krijg je voor een melding in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketser
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-09 16:57
ty5500 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

Dat rood staat de ev9 ook wel echt goed op de foto's die ik al heb gezien (niet de mijne voor alle duidelijkheid!). K'twijfel zelf ook nog tussen Pebble grijs en het Flare rood.
Niet twijfelen! Gewoon rood doen. Ik ben er nog steeds iedere dag blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten VDP
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-02 16:46
Gisteren hier zelf een trekhaak gëinstalleerd en vandaag laten keuren. Valt goed mee om zelf te doen en scheelt toch best veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:50
Maarten VDP schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:28:
Gisteren hier zelf een trekhaak gëinstalleerd en vandaag laten keuren. Valt goed mee om zelf te doen en scheelt toch best veel geld.
Heb je deze van Kia zelf geïnstalleerd of van een ander merk? Had er een filmpje van gevonden op internet en leek inderdaad nog goed te doen. Kia vraagt 1.500 euro dacht ik. Moet je op de keuring dan gewoon de gegevens van de trekhaak voorleggen? Heb dit in het verleden al eens zelf gedaan inclusief keuring maar is al weer heel lang geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door ty5500 op 16-10-2024 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten VDP
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-02 16:46
ty5500 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Heb je deze van Kia zelf geïnstalleerd of van een ander merk? Had er een filmpje van gevonden op internet en leek inderdaad nog goed te doen. Kia vraagt 1.500 euro dacht ik. Moet je op de keuring dan gewoon de gegevens van de trekhaak voorleggen? Heb dit in het verleden al eens zelf gedaan inclusief keuring maar is al weer heel lang geleden.
Het is deze, past allemaal perfect en de handleiding is duidelijk.
Deel dat je moet uitsnijden is ook aangeduid met lijntjes, dus kan je weinig verkeerd mee doen.

https://www.olifanttrekha...eurs-type-mv-062023-heden

Op de trekhaak en balk staat een sticker met alle gegevens, dit kijken ze na op de keuring, voor de rest moet je zelf niets voorleggen

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten VDP op 16-10-2024 17:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik begrijp ook niet helemaal dat je nu het verlies neemt. Het is toch algemeen bekend dat je het grootste deel afschrijft in de eerste twee jaar? Misschien voor elektrische auto's wat meer, maar je hebt ook weer voordelen van korting op MRB (nog even dan) en op de prijs per km (mits je veel thuis kunt opladen). Die extreme korting op de BMW zou je ook over 2 of 3 jaar kunnen pakken. Dan is de afschrijving per jaar van de EV9 vast lager. Maar als je niet tevreden bent over de auto, dan snap ik het wat meer.
Ik heb zelf heel weinig klachten, dus rij nog lekker even door. Hopelijk aan het eind van mijn huidige contract wat meer tweedehands markt voor elektrische auto's. Hoef niet beslist nieuw te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
[...]

Dat rood staat de ev9 ook wel echt goed op de foto's die ik al heb gezien (niet de mijne voor alle duidelijkheid!). K'twijfel zelf ook nog tussen Pebble grijs en het Flare rood.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Altijd Pebble Gray 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVlnkfNcG8-dix6BWRRfUgNzfMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc9lU267B9TbzmM27FDMFs5P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:37
Gies123 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:50:
[...]

Het is een combinatie van (kleine) ergernissen, maar met name de extreme afschrijving op EV's heeft me het zetje gegeven. Voor het jaarlijkse bedrag aan giga-afschrijving kan ik prima tanken. Ik had me jaren geleden voorgenomen om nooit meer ICE te gaan rijden, maar de huidige omstandigheden (aangewakkerd door onze (r)overheid) hebben me tóch anders doen beslissen helaas.

Wanneer je de EV9 langere tijd gaat rijden (8-10 jaar) dan lijkt het me prima want uiteindelijk schrijf je dan de laatste 4-5 jaar bijna niets meer af, maar als het plan is om er max 5 jaar in te rijden, dan gaat het pijn doen.

Anderzijds: autorijden doet bijna altijd pijn en is meestal een slechte investering. Gewoon niet teveel aan denken en genieten van je mooie auto!
Stiekem hoop ik zelfs op een flinke afschrijving. Plan is om de EV9 5jaar te rijden en dan vanuit de lease over te nemen. Gaat de EV9 naar de vrouw/gezinsauto en lease ik zelf een kleine middenklasser terug.
Waarschijnlijk begint het over 4 jaar weer te kriebelen en gaat het plan overboord, maar dat terzijde (ik ken mezelf :*) )
Bovendien zijn veel van onze keuzes (ook hier in het forum) ingegeven door politieke keuzes.
Als de regering het EV rijden had blijven 'ondersteunen', dan was de afschrijving op EV's momenteel niet zo hoog geweest en had je nog lekker in de EV9 blijven rijden.
Wie weet wat ze de komende jaren nog doen, maar ik heb er toch wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:51
Loepoog schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:00:
[...]

Stiekem hoop ik zelfs op een flinke afschrijving. Plan is om de EV9 5jaar te rijden en dan vanuit de lease over te nemen. Gaat de EV9 naar de vrouw/gezinsauto en lease ik zelf een kleine middenklasser terug.
Waarschijnlijk begint het over 4 jaar weer te kriebelen en gaat het plan overboord, maar dat terzijde (ik ken mezelf :*) )
Bovendien zijn veel van onze keuzes (ook hier in het forum) ingegeven door politieke keuzes.
Als de regering het EV rijden had blijven 'ondersteunen', dan was de afschrijving op EV's momenteel niet zo hoog geweest en had je nog lekker in de EV9 blijven rijden.
Wie weet wat ze de komende jaren nog doen, maar ik heb er toch wel vertrouwen in.
Haha dat komt goed hoor. *Mark my words* :D

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
Gies123 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:27:
[...]

Haha dat komt goed hoor. *Mark my words* :D
Mooie auto zo’n 530e 👍🏻. Een collega van me heeft er een dus heb er ook serieus over nagedacht. Ik vind zelf de ‘leefruimte’ in de auto echter te klein dus ben daarom voor de EV9 gegaan.

Veel rijplezier met de 530e 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
arjola schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:25:
[...]

Mooie auto zo’n 530e 👍🏻. Een collega van me heeft er een dus heb er ook serieus over nagedacht. Ik vind zelf de ‘leefruimte’ in de auto echter te klein dus ben daarom voor de EV9 gegaan.

Veel rijplezier met de 530e 👍🏻
Dank je wel, en inderdaad: qua ruimte is de EV9 onovertroffen!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 11:42

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:58:
[...]

Dank je wel, en inderdaad: qua ruimte is de EV9 onovertroffen!
En de EV9 is bij het stoplicht ook veel sneller weg dan de BMW 🙂.
Vind ik 1 van de leukste aspecten van de EV9, een wolf in schaapskleren. Men verwacht het niet van zo'n tank.
Maar: veel plezier met de BMW! Het is natuurlijk ook een leuke hobby om regelmatig wat nieuws te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Gasoline1234 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

En de EV9 is bij het stoplicht ook veel sneller weg dan de BMW 🙂.
Vind ik 1 van de leukste aspecten van de EV9, een wolf in schaapskleren. Men verwacht het niet van zo'n tank.
Maar: veel plezier met de BMW! Het is natuurlijk ook een leuke hobby om regelmatig wat nieuws te proberen.
Haha klopt, de EV9 is sneller, dat weet ik. Bij 11.000km moest ik dan ook 2 nieuwe achterbanden _/-\o_
Freude am Fahren

Homevolt dashboard

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A lex
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:21
Vandaag voor het eerst de dakkoffer gemonteerd.

Past goed!

Morgen naar het VK.

Ik ben benieuwd, want ik weet dat de laadinfrastructuur daar belachelijk is vergeleken met hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKd5f5sMjdzzsxuyJAQhjooxNFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Z8ZI6I4tdOZlAXR7mOOQpKA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketser
Mooie kleur!
Gefeliciteerd en veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:38
A lex schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:56:

Past goed!

Morgen naar het VK.

Ik ben benieuwd, want ik weet dat de laadinfrastructuur daar belachelijk is vergeleken met hier.

[Afbeelding]
Veel plezier! Ik hoop dit najaar ook te gaan en uit het voorwerk wat ik had gedaan lijkt het inderdaad een uitdaging te worden qua laden. Benieuwd naar jouw ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

A lex schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:56:

Past goed!

Morgen naar het VK.

[Afbeelding]
Dat valt gelukkig reuze mee. :)

Handige laadapps:
Electroverse (IMHO de beste)
Zapmap

Parkeerapps:
RingGo
PayByPhone
Sippi

Veel plezier in UK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:38
Als je een autostoeltje met isofix bevestigd, hoe stop je dan het biepen, of moet ik echt de gordel er achter vast klikken of fake gordels kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
blinded schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:28:
Als je een autostoeltje met isofix bevestigd, hoe stop je dan het biepen, of moet ik echt de gordel er achter vast klikken of fake gordels kopen?
Ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ant.Tiger
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-08 22:50
blinded schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:28:
https://amzn.eu/d/5TkGvfT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Wij hebben twee stoeltjes die met Isofix bevestigd zijn, maar de autogordel gebruiken om het kind vast te zetten. Deze triggeren echter niet het alarm als er geen kind mee rijdt. Alleen als er een kind zonder gordel in de stoel zit.

Nog een korte video over V2X laders in Nederland: YouTube: Hij is binnen!!! De 25kW DC V2X lader van Haier en jij kan ‘m komen ...

[ Voor 51% gewijzigd door AgeOfPanic op 18-10-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-07 16:47
Zou v2x dan nu vrijgegeven zijn? Dan zullen andere v2x laders toch snel volgen. Of is Europese wetgeving nog niet zo ver en is dit ‘illegaal’?
Of heeft dit ermee te maken dat hun installatie ook off grid werkt (zie eerdere video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Dat weet ik niet zo goed. Misschien dat alleen de lader er nu is en dat de rest nu moet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Er was dus iemand die zei: “hou een biertje vast tijdens de opname, komt beter over” .. denk ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A lex
Een beetje omrijden, maar ik vond een Porsche-dealer met een aantal 350 kW-laders. Perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8F1J4fPaqKFUCpPWMsRVHDuEa4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ud7sq80UhX8YVZwrE1VUptul.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:45
Iemand interesse in een set Thule dakdragers? De stilste versie Wingbar Evo, 135cm. Incl bijbehorende sleutels. Passen oa op de GT line met open dakrails. Stuur me een prive berichtje Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqZTIvMkj1Q2UC0ZvkMs18B5keM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXkLm5FmwedwIaEIQbuIdg9A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwyyVsqXPLo89OBu0CpuDNeM32c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woNYFJ8bLamIpXqR7dH8hnV6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door Stefzone op 19-10-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-06 21:27
Stefzone schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:28:
Iemand interesse in een set Thule dakdragers? De stilste versie Wingbar Evo. Incl bijbehorende sleutels. Passen oa op de GT line met open dakrails. Stuur me een prive berichtje [Afbeelding]

[Afbeelding]bijbehorende
Voornamelijk ter informatie: hoe lang zijn de dragers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58
CBreedijk schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

Voornamelijk ter informatie: hoe lang zijn de dragers?
Die van 135cm die hij aanbiedt bedoel je…? :D :+ 7(8)7 :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefzone
  • Laatst online: 17:45
Ro-Maniak2 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Die van 135cm die hij aanbiedt bedoel je…? :D :+ 7(8)7 :>
Ik heb het er voor t gemak ff bij gezet inderdaad 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ant.Tiger
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-08 22:50
Ik neem mijn EV9 GT over een paar weken in ontvangst. Tips en tricks zijn meer dan welkom voor een nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:27

soap

diskoers.

Gies123 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:04:
[...]

Dit angst had ik ook maar uiteindelijk heb ik voor het hemeltje geen clips los hoeven te maken. Alleen de hard-kunststof afdekkap bij de achterwisser moest er wel af om de kabel netjes door de bestaande rubbers van de achterklep heen te voeren. Maar die kap trek je er heel makkelijk af en klik je er zo weer op met een stuk of zes grote clips die echt niet afbreken.
...
Nog een vraagje over de FitcamX installatie, want ik heb deze dus ook langs de hemelbekleding aan de bestuurderskant doorgetrokken. Maar ik heb hem alleen bij de A - pilaar achter de airbag langs (dus tussen frame en airbag) en niet bij de twee rijen erachter. Maar nu lees ik hier: https://www.kiaevforums.c...v9-fitcamx-install.12098/ dat je ze dan eigenlijk voor de gordijn-airbags langs laat lopen. Hebben jullie het via het dak helemaal gedaan dus niets via de zijpilaren en hoe dan? Of zit het bij jullie wel voor de gordijn-airbags langs?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
  • Laatst online: 14-09 09:56
Met dat koning winter in zicht is.

Nemen jullie winterbanden en zo ja welke type of toch 4 seizoensbanden of doorrijden en trillen op de zomer conti's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
pepperke schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:05:

Nemen jullie winterbanden en zo ja welke type of toch 4 seizoensbanden of doorrijden en trillen op de zomer conti's? ;)
Ik zou het sowieso hebben gedaan (principe, wintersport naar DE/AUT) maar gezien het getril heb ik er 2 weken geleden Pirelli winterbanden om laten leggen. Om de org velgen (bij de GT) en dan ga ik geyle zomerwielen maken van mooie velgen plus de conti's (in de hoop dat dat dan niet trilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik moet ook nog iets voor de winter aangezien we met oud en nieuw in Denemarken zitten en dus door Duitsland rijden. Huidige banden zijn nog niet versleten maar als dat wel het geval was geweest zou ik voor all season gaan, nu twijfel ik nog... zal woensdag even informeren bij de garage wat ze adviseren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hou er rekening mee dat ze het sneeuwvlok symbool moeten hebben in Duitsland sinds dit jaar. Dus niet alleen M+S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketser
pepperke schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:05:

Zitten bij mij (EV9 RWD) al winterbanden van Continental op en rijden prima. Geen trillingen en bandengeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-09 15:58
Ketser schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:05:
[...]

Zitten bij mij (EV9 RWD) al winterbanden van Continental op en rijden prima. Geen trillingen en bandengeluid.
Idem hier, vorige winter Continental XL WinterContact op de standaard 21'' velgen laten leggen en geen trillingen ervaren.
(wel zachtere band dan zomerband?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Ketser schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:05:
[...]

Same met de Pirellis. Tenminste… geen… je wordt wat overgevoelig dus ik twijfel tussen “geen trillingen” en “veeeeeeeel minder dan met de conti’s”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Crupa schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

Idem hier, vorige winter Continental XL WinterContact op de standaard 21'' velgen laten leggen en geen trillingen ervaren.
(wel zachtere band dan zomerband?)
Ik ben ook aan het kijken, hebben jullie bij de dealer besteld of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ik heb de Falken Eurallseason banden. Met sneeuwvloksymbool, dus in alle landen toegestaan tijdens wintercondities.
Ik heb er nu 30.000km mee gereden en ze zijn iets luider geworden dan toen ze nieuw waren.
Dat zou door cuppen van het bandenprofiel kunnen komen. Daar hadden de Michelins onder mijn Tesla ook altijd veel last van.
Cuppen gebeurt helaas vaak bij krachtige EV's op zacht rubber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ant.Tiger schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:12:
Ik neem mijn EV9 GT over een paar weken in ontvangst. Tips en tricks zijn meer dan welkom voor een nieuwe eigenaar.
Tip: Aan het begin van je rit het audioknopje rechts op je stuur 3 sec inhouden.
You can thank me later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gasoline1234 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:26:
[...]

Tip: Aan het begin van je rit het audioknopje rechts op je stuur 3 sec inhouden.
You can thank me later.
Werkt alleen met de laatste software update dus mocht het niet werken dan heb je geen goede dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
F1dude schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Ik ben ook aan het kijken, hebben jullie bij de dealer besteld of ergens anders?
In BE geeft banden centrale betere prijs en service is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
Same here, net de continental wintercontact erop (keuze van de leasemaatschappij). Achterbanden waren trouwens helemaal op na 30k km. Volgens Euromaster moeten de achterwielen uitgelijnd worden, dus daar nu maar een afspraak voor gemaakt.

Gelijk ook een afspraak voor de eerste onderhoudsbeurt gemaakt, en dat voelt toch wel gek na 5 jaar Tesla... Wat gaan ze in godsnaam doen? Ruitenwisservloeistof bijvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Laatst online: 20:38
Op mijn EV9 RWD zitten NEXEN banden. Ik heb nu 21k gereden en ondanks mijn rustige rijstijl zit ik op de buitenkant van beide achterbanden al aan de maximale slijtage. De binnenkant is aanzienlijk minder afgesleten. Herkennen jullie deze schuine slijtage?
N.b. De bandenspanning houd ik altijd rond de 2,5-2,7 bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
reistier schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:43:
Op mijn EV9 RWD zitten NEXEN banden. Ik heb nu 21k gereden en ondanks mijn rustige rijstijl zit ik op de buitenkant van beide achterbanden al aan de maximale slijtage. De binnenkant is aanzienlijk minder afgesleten. Herkennen jullie deze schuine slijtage?
ik zit nu aan 39k (waarvan 30k om de zomerbanden) en ik heb nog geen enkele zichtbare slijtage. (zelfde bandendruk). Meestal rustige rijstijl.
Maar ik weet wel van vorige wagens, dat de uitlijning van de wielen soms gewoon om zeep kan zijn en dat dan de slijtage enorm snel gaat. (Als ik het zag was het eigenlijk al te laat) En dat was toen zonder verklaarbare reden...
Dus bij bandenwissel niet alleen balanceren maar ook laten uitlijnen als je er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Ro-Maniak2 schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:04:
Heb nu deze winterbanden besteld... iemand die ook? Ben iig benieuwd naar het resultaat... en de stilte... en het verbruik.... en de trilling...

https://banden.autoweek.n...2/285-45-r21-113v-483111/
en hoe bevallen de? PIRELLI
scorpion winter 2 (nc0) xl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
blinded schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

en hoe bevallen de? PIRELLI
scorpion winter 2 (nc0) xl?
Ja Pirelli Scorpion Winter 2 XL 285/45 R21

Bevalt goed. Officieel geen ev banden dus geen foam maar ik vind ze stil en fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
reistier schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:43:
Yep, dat had ik exact ook. Volgens de man bij Euromaster was het teflon al te zien.

Voor mij niet zo'n ramp want lease en ik was toch al niet zo'n fan van die NEXEN banden. Maar helemaal op in 30k km is wel extreem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketser
F1dude schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Via Profile Tyrecenter. Preferred supplier van de leasemaatschappij. Leasemaatschappij heeft overigens ook nog eens een voorkeur voor een aantal merken waaronder Continental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

EV9 is bij de WWCOTY gekozen tot „Beste Auto ter Wereld“. Komt vast door RSPA2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Bij ons ook na 30000 km de Nexen banden achter aan het eind van hun leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
AgeOfPanic schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:05:
Bij ons ook na 30000 km de Nexen banden achter aan het eind van hun leven.
Waarom geen Vredestein genomen? Lijkt me een logische keuze voor NL mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Deze zaten er op bij aflevering. Ik heb de auto ook in private lease, dus daar weinig invloed op. Ik weet ook niet wat de vervanging wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
pepperke schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:44:
[...]

Waarom geen Vredestein genomen? Lijkt me een logische keuze voor NL mensen?
RWD wordt standaard met NEXEN geleverd, GT met Conti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
KrullenO schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:58:
[...]

RWD wordt standaard met NEXEN geleverd, GT met Conti
Ik bedoel de mensen die 4 seizoenen of winter banden kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Laatst online: 19-09 10:25

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Ant.Tiger schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:12:
Veel succes dan bij het doorlezen van de 244 pagina’s…. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-08 08:12
Welke laadpaal app gebruiken jullie?
Ik heb er meerdere en zie afwijkende statusmeldingen.

Shell app zegt op een specifieke locatie 2/2 vrij terwijl zelfde moment ABRP zegt 1/2 vrij.

Je zou denken dat dit synchroon zou moeten lopen. Benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Ps. Vrijdag onze zwarte GT-line ophalen bij Vaneman Hoofddorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeOAPTwzvbkHmDYPz8i6yF__DFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Rtp2rhLmdUxZE2kM74SF2Ai.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand hier al iets over gehoord? Blijkbaar een terugroepactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BEV9
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-09 15:36
PoloShark schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 00:33:

Shell app zegt op een specifieke locatie 2/2 vrij terwijl zelfde moment ABRP zegt 1/2 vrij.

Je zou denken dat dit synchroon zou moeten lopen. Benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Chargemap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-09 15:36
sly___ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 05:38:
[Afbeelding]

Zie deze terugroepactie nu ook in mijn RDW staan ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO

Mobility+ van EbnW is wat mij betreft de beste. Zeker voor snelladers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:46

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMEfiEIsAEWmUOC9m7JjBGZoasQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0yWZ8MYvzw2ESoJyotyDAOw.jpg?f=fotoalbum_large

ABRP en Enbw Mobility+ voor op de snelweg
Chargemap en Smoov (Nederland) voor 11/22kW laders in dorpen of steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Er komt blijkbaar een nieuwe uitvoering van de EV9 aan. Dat wordt de First Edition en dan met een kleinere accu (77-78KwH). Zou 8K goedkoper zijn als de Air.
Meer details heb ik niet.
Hoorde het net bij de dealer, die het zojuist pas zelf had gehoord

edit:
https://www.autoweek.nl/a...we-accu-e8-000-goedkoper/

[ Voor 16% gewijzigd door Loepoog op 23-10-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Loepoog schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:58:
Er komt blijkbaar een nieuwe uitvoering van de EV9 aan. Dat wordt de First Edition en dan met een kleinere accu (77-78KwH). Zou 8K goedkoper zijn als de Air.
Meer details heb ik niet.
Hoorde het net bij de dealer, die het zojuist pas zelf had gehoord

edit:
https://www.autoweek.nl/a...we-accu-e8-000-goedkoper/
Altijd vermakelijk die reacties bij autoweek en andere sites... :+

Mogelijk dat de EV9 nu voor een groter publiek bereikbaar is, maakt hem dan wel weer minder uniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
De laatste paar keer op de snellader waren echt een pijn. Constante foutmeldingen en een weigering om op te laden.

Nadat we de auto zo'n 15-20 keer hadden vergrendeld/ontgrendeld, werkte het. Wij houden de kabel altijd 'omhoog' totdat deze vastklikt.

Best wel zenuwslopend als je nog maar 15% batterij hebt en nog een paar honderd kilometer te gaan hebt.

Is er iemand anders verder gekomen met de wiebelende bestuurdersstoel? Na een paar weken hebben we niets meer van Kia gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Even een heel andere vraag. Ik ga deze week mijn bestelling afronden en ga waarschijnlijk voor een Plus-uitvoering met Rebel velgen.
Heel toevallig kwam ter sprake dat ik dan eigenlijk maar 1 feature zou missen die ik er toch wel graag op zou willen hebben en dat is het met de sleutel naar voren en achteren rijden. Automatisch parkeren hoeft van mij niet, maar iedereen maakt het wel eens mee dat er gewoon verdomd weinig (of zelfs) geen ruimte is om fatsoenljk in te stappen. Ik zou dan een upgrade naar een GT-line moeten doen, maar dat is me alleen hiervoor te gortig.
Nu verteld de verkoper dat die optie, van het naar voren en achteren rijden, standaard op alle uitvoeringen zit.
Ik wil hem heeeeeel graag geloven en waarom zou ik er aan twijfelen......ik wil het hier toch even checken.
Ik heb inmiddels heel wat video's gezien en zou ik dit dan over het hoofd hebben gezien? De prijslijst is ook niet 100% overtuigend.

Wie kan bevestigen/ ontkennen dat een Air of Plus uitvoering dat kan.
Mocht het niet kunnen, zou dan iemand kunnen kijken of dat via de kia portal is te unlocken en wat dat kost?
De Amerikanen kunnen dat namelijk wel, maar daar hebben ze weer andere uitvoeringen dus wil ik daar niet blind op varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
[b]

net vanmorgen mijn EV9 opgehaald bij de dealer voor een 15K beurt (lang leve de garantie)
stelt niets voor IMO
Wel 2 recalls uitgevoerd 240167R0 (koplampen)
en 241164R0 Upgrading software on the intregrated electronic booster (IEB)
(in mn inspectierapport staat wel iets over de IEB upgrade voor RSPA operation logic improvement
mijn stoel heeft ook de "schommelfunctie" aangegeven (wederom), maar bij controle niets afwijkends gevonden :?

Wat btw ook weinig voorstelt zijn de mudflaps (gelukkig uit t tegoed aangeschaft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
Loepoog schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:53:
Even een heel andere vraag. Ik ga deze week mijn bestelling afronden en ga waarschijnlijk voor een Plus-uitvoering met Rebel velgen.
helaas ik kan je niet helpen met de functie op de Plus uitvoering.
Maar let wel op, het alarm (als je dat verzekeringstechnisch moet installeren) gaat wel af bij het remote gebruik. Ik heb een Gemini alarm en die wordt geactiveerd bij vergrendeling.

ten 2e, check de velgen of dat ze genoeg draagkracht hebben.
Veelal wordt alleen naar de draagkracht van de banden gekeken, maar er staan velgen in de webshop die niet altijd voldoen aan de juiste gewichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
CBreedijk schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

helaas ik kan je niet helpen met de functie op de Plus uitvoering.
Maar let wel op, het alarm (als je dat verzekeringstechnisch moet installeren) gaat wel af bij het remote gebruik. Ik heb een Gemini alarm en die wordt geactiveerd bij vergrendeling.

ten 2e, check de velgen of dat ze genoeg draagkracht hebben.
Veelal wordt alleen naar de draagkracht van de banden gekeken, maar er staan velgen in de webshop die niet altijd voldoen aan de juiste gewichten.
Dat van de velgen heb ik met de dealer besproken. Zij leveren, het staat in de officiele EV9 accessoirelijst, dus zij zijn aansprakelijk. Niet dat ik dan geen hartverzakking krijg als het fout gaat, maar dan heb ik in elk geval geen gedoe en mogen de dealer en leasemaatschappij samen in de ring om het uit te vechten.
Bovendien heb ik online een goedkeuring gevonden van het type REBEL (en TOTALE) voor de EV9.
Volgens mij heb ik de link daarnaartoe nog met iedereen gedeeld.
De REBEL zie ik trouwens op een hoop demo-auto's/ filmpjes en in het echt voorbijkomen. Ik 'gok' er op dat als het echt een probleem was dat KIA dit niet zou doen EN er al schadegevallen waren geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door Loepoog op 23-10-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:42
15k beurt?
Dacht dat het 30k was. Heb bijna 20k en nog niks ontvangen of gezien op mijn Dashboard
CBreedijk schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

net vanmorgen mijn EV9 opgehaald bij de dealer voor een 15K beurt (lang leve de garantie)
stelt niets voor IMO
Wel 2 recalls uitgevoerd 240167R0 (koplampen)
en 241164R0 Upgrading software on the intregrated electronic booster (IEB)
(in mn inspectierapport staat wel iets over de IEB upgrade voor RSPA operation logic improvement
mijn stoel heeft ook de "schommelfunctie" aangegeven (wederom), maar bij controle niets afwijkends gevonden :?

Wat btw ook weinig voorstelt zijn de mudflaps (gelukkig uit t tegoed aangeschaft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Heel toevallig kwam ter sprake dat ik dan eigenlijk maar 1 feature zou missen die ik er toch wel graag op zou willen hebben en dat is het met de sleutel naar voren en achteren rijden. Automatisch parkeren hoeft van mij niet, maar iedereen maakt het wel eens mee dat er gewoon verdomd weinig (of zelfs) geen ruimte is om fatsoenljk in te stappen. Ik zou dan een upgrade naar een GT-line moeten doen, maar dat is me alleen hiervoor te gortig.
Nu verteld de verkoper dat die optie, van het naar voren en achteren rijden, standaard op alle uitvoeringen zit.
Ik wil hem heeeeeel graag geloven en waarom zou ik er aan twijfelen......ik wil het hier toch even checken.
Ik heb inmiddels heel wat video's gezien en zou ik dit dan over het hoofd hebben gezien? De prijslijst is ook niet 100% overtuigend.

Wie kan bevestigen/ ontkennen dat een Air of Plus uitvoering dat kan.
Mocht het niet kunnen, zou dan iemand kunnen kijken of dat via de kia portal is te unlocken en wat dat kost?
De Amerikanen kunnen dat namelijk wel, maar daar hebben ze weer andere uitvoeringen dus wil ik daar niet blind op varen.
Dat met de sleutel vooruit en achteruit rijden is optioneel op de Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsPyEAXWzVNkNt5hT8WXn7p328A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/K3Xx0e3WaZzAQWq8QCFsCBbu.png?f=user_large

Dat kun je via de store aanschaffen maar als ik de store open staat daar 12 maanden gratis proefversie dus mogelijk, daarna moet je er voor betalen als je geen GT-Line hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
juakali schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:05:
15k beurt?
Dacht dat het 30k was. Heb bijna 20k en nog niks ontvangen of gezien op mijn Dashboard

[...]
Zou dit een verschil zijn ts BE en NL?
BE: 15K
NL: 30K

hier (BE) al binnen geweest voor verplichte 15K en 30K beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:42
Juist telefoontje gedaan met garage in Aalst. Voor EV9 is het 30k of binnen de 2 jaar, afhankelijk wat er eerst komt.
Normaal is het ook ingesteld in de wagen.
Crupa schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Zou dit een verschil zijn ts BE en NL?
BE: 15K
NL: 30K

hier (BE) al binnen geweest voor verplichte 15K en 30K beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

….maar 1 feature zou missen die ik er toch wel graag op zou willen hebben en dat is het met de sleutel naar voren en achteren rijden. Automatisch parkeren hoeft van mij niet, maar iedereen maakt het wel eens mee dat er gewoon verdomd weinig (of zelfs) geen ruimte is om fatsoenljk in te stappen.
Leuk als je de auto ergens tussen lepelt, maar de “buurman” zit dan met een probleem. Dat lost hij in het slechtste geval op door zijn deur in die van jou te duwen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
Twiek-San schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:02:
[...]

Leuk als je de auto ergens tussen lepelt, maar de “buurman” zit dan met een probleem. Dat lost hij in het slechtste geval op door zijn deur in die van jou te duwen. :'(
Exact... Snap het nut er ook niet van. En het gaat zo tergend langzaam dat het praktisch onbruikbaar is.

Is er hier iemand die het in dagelijkse praktijk regelmatig gebruikt? Of toch vooral een trucje om aan de buurman te laten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@KrullenO Ik gebruik het niet dagelijks wel met enige regelmaat. Als de auto van mijn vrouw aan mijn laadpaal moet dan rijd ik de EV9 met de afstandsbediening naar achter zodat ze er nog voor kan staan.

Automatisch parkeren gebruik ik niet, dat gaat idem te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heeft er iemand al passende 19 inch all season met sneeuwvlok gevonden?
Volgens mijn dealer zijn deze er nog niet.🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Is Battery Winter Mode een ding dat we met zijn allen instellen? Haal mijn GT begin november op en ben benieuwd of ik deze setting maar gelijk aan zet

https://www.kia.com/nmc/e...er-using-winter-mode.html

[ Voor 3% gewijzigd door Ruvetuve op 24-10-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
[Afbeelding]

Ik zie hem ook staan, heb nog niks gehoord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mfellman
  • Laatst online: 22:40
[...]

Dat rood staat de ev9 ook wel echt goed op de foto's die ik al heb gezien (niet de mijne voor alle duidelijkheid!). K'twijfel zelf ook nog tussen Pebble grijs en het Flare rood.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is binnen. Mijn laadkabel blijkt alleen tekort thuis. Eens kijken of ik wat kan met het op afstand laten rijden van de tank :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUW7VafDJOe3DMElcXZm9zOd1Q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybmExZoe18i2CBW01klSNUoL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oApZR1GKjezW5iEcr3z-h3_eXh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GMfpbIqjx7q7Qg824xoR1Cp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blinded
Freezhost schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

Altijd vermakelijk die reacties bij autoweek en andere sites... :+

Mogelijk dat de EV9 nu voor een groter publiek bereikbaar is, maakt hem dan wel weer minder uniek
Daar rijd ik dan met mijn full option GT line en denken de mensen dat het een autotje van 60k is :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T B spl
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-06 13:03
Ivm de iLumen bidirectionele laadpaal:

Ik heb hier binnenkort een afspraak om dit te testen en alles eens in werking te zien.
Moest er iemand geïnteresseerd zijn wil ik hier wel een verslagje van maken.
En als je vragen hebt die ik kan/moet stellen, mag je deze ook altijd doorgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door T B spl op 24-10-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Ruvetuve schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:52:
Is Battery Winter Mode een ding dat we met zijn allen instellen? Haal mijn GT begin november op en ben benieuwd of ik deze setting maar gelijk aan zet

https://www.kia.com/nmc/e...er-using-winter-mode.html
Nog niet tegengekomen. Is (gewoon?) bar conditioning als ik het zo lees…? De voor/nadelen zijn nogal verwarrend:

Cautions
-Activating the winter mode may decrease the driving range due to the consumption of battery power.
- If the battery charge is low, the winter mode may not be effective in increasing the driving range

…which one is it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

Nog niet tegengekomen. Is (gewoon?) bar conditioning als ik het zo lees…? De voor/nadelen zijn nogal verwarrend:

Cautions
-Activating the winter mode may decrease the driving range due to the consumption of battery power.
- If the battery charge is low, the winter mode may not be effective in increasing the driving range

…which one is it??
Als ik het goed lees is dit om de batterij warm te houden TIJDENS het laden?

03 A snowflake symbol will appear on the battery gauge on the instrument panel during charging when the winter mode is activated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Kan iemand voor mij eens testen hoe de achterbank naar voren klapt als je op de derde rij wil gaan zitten. Bij het 2/3 deel klapt de leuning naar voren en daarna de rest, bij het 1/3 deel blijft de leuning staan. Is dit bij jullie ook zo? Dat 1/3 deel ging niet naar voren en dat is een bekend probleem volgens de dealer. Nu is dit gisteren hersteld/vervangen maar hij klapt wel naar voren maar de leuning blijft nog steeds staan en ik vraag mij af of dat klopt.

Die hele dag in de werkplaats was overigens ook een goede test voor de 12V accu, kreeg al vrij snel melding vanuit Home Assistant dat het percentage onder de 80 was gezakt. Hier zie je het verloop, ben benieuwd hoe snel hij weer bij trekt als ik straks aan de laadpaal sta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krAJctJjz2904csL9dSQBBCmTd8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RqLny28iYWbnwk0sDvSdy5St.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
blinded schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:15:
[...]

Daar rijd ik dan met mijn full option GT line en denken de mensen dat het een autotje van 60k is :D
Dat vind ik niet zo erg maar hoe meer op de weg hoe minder uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris Schnee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 12:53
T B spl schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:34:
Ivm de iLumen bidirectionele laadpaal:

Ik heb hier binnenkort een afspraak om dit te testen en alles eens in werking te zien.
Moest er iemand geïnteresseerd zijn wil ik hier wel een verslagje van maken.
En als je vragen hebt die ik kan/moet stellen, mag je deze ook altijd doorgeven.
Ik ben zeer geïnteresseerd in je bevindingen T B! Prijs? Werkt ie ook in Nederland? En werkt de app iLusmart ook in Nederland ivm uitlezen slimme meter? Dat zijn mijn belangrijkste vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBreedijk
Diper schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:32:
Heeft er iemand al passende 19 inch all season met sneeuwvlok gevonden?
Volgens mijn dealer zijn deze er nog niet.🤷
ARBEX ARBEX 9 8.5x19 5X114 ET 45 72.6 Titan
Michelin CROSSCLIMATE SUV 275/55 R19 111V CCLISUVMO

die heb ik als winter(all season) set onder de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
juakali schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:05:
15k beurt?

[...]
mijn "persoonlijke" onderhoudsplan gaat nu over naar 48/78/108.000 KM
dus 30.000 KM of 2 jaar.

ik kreeg melding in de auto en online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:27

Coffee

Coffee

Goedenavond, zou iemand hier de “Send to Car” functie via de Kia Connect app willen toelichten?

Vanuit mijn huidige Tesla model 3 ben ik gewend dat ik op Android en iOS vanuit Google Maps, of welke app dan ook, adressen kan delen met mijn auto. Dan wordt er automatisch een route gestart.

Ik weet dat er in de Connect app een Send to Car functie is. Echter lijkt het in de video’s er op dat je hiervoor eerst de app moet openen, en naar de kaart sectie moet gaan. Dat zou betekenen dat je het adres twee keer moet opzoeken, eerst in een echte kaarten app en dan in Kia Connect.

Ik heb zelf een EV3 besteld, welke een vergelijkbaar systeem met die van de EV9. Ben dus benieuwd jullie ervaring is!

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:46
Yep, er is geen integratie tussen google maps en de kia connect app

Dus opzoeken in google maps, kopieren naar connect app en dan navigeren in Kia navigatie

Of direct via carplay googlemapsnavigatie maar dan zonder integratie van waypoints in de hud.

Of apple kaarten en wel integratie van waypoints in de hud, maar niet perfect.

( nu de situatie in de EV9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodoeht
  • Laatst online: 18-09 22:24
[quote]Freezhost schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:09:
Kan iemand voor mij eens testen hoe de achterbank naar voren klapt als je op de derde rij wil gaan zitten. Bij het 2/3 deel klapt de leuning naar voren en daarna de rest, bij het 1/3 deel blijft de leuning staan. Is dit bij jullie ook zo? Dat 1/3 deel ging niet naar voren en dat is een bekend probleem volgens de dealer. Nu is dit gisteren hersteld/vervangen maar hij klapt wel naar voren maar de leuning blijft nog steeds staan en ik vraag mij af of dat klopt.

Ja, net even getest en zo werkt het bij mij ook. Grappig, was mij dus nog niet eens opgevallen...

Overigens bij 2/3 klapt de leuning en dan schuift de zitting. Bij 1/3 klapt de hele stoel omhoog en schuift dan naar voren.

[ Voor 8% gewijzigd door Roodoeht op 25-10-2024 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Krijg 'm net via de leasemaatschappij (maar heb 'm deze week al bij dealer laten doen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8dJTjSewLSp_NHv6yK3lJiHejI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KEzOMZ2gsIDZZxMx3IR53t9S.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Bij mij zijn er 5 updates geïnstalleerd deze week, ben benieuwd of deze er ook bij zat. Vooralsnog is hij niet afgemeld bij de RDW maar dat duurde bij mijn EV6 ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
mfellman schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Hij is binnen. Mijn laadkabel blijkt alleen tekort thuis. Eens kijken of ik wat kan met het op afstand laten rijden van de tank :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel plezier met de auto! Die wielen blijven toch echt vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:27

Coffee

Coffee

sloddervos schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:54:
Yep, er is geen integratie tussen google maps en de kia connect app

Dus opzoeken in google maps, kopieren naar connect app en dan navigeren in Kia navigatie

Of direct via carplay googlemapsnavigatie maar dan zonder integratie van waypoints in de hud.

Of apple kaarten en wel integratie van waypoints in de hud, maar niet perfect.

( nu de situatie in de EV9)
Hmmm, matig. Dan zal de ingebouwde kaartenapplicatie niet zo veel door mij gebruikt gaan worden 😅 Dank voor het antwoord

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ketack
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-06 09:31
Overigens vind ik de ingebouwde navigatie van KIA helemaal niet zo slecht. Heb het op reis en in NL afwisselend gebruikt met Google Maps en dat ging prima.

Je kunt natuurlijk ook in je Google maps op je telefoon de locatie(s) opslaan waar je naartoe wilt navigeren en dat openen in Android Auto/Carplay. Die favorieten kun je gewoon openen. Helaas geen Tesla ervaring....

[ Voor 41% gewijzigd door ketack op 25-10-2024 15:10 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 93 Laatste