Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 59 ... 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58
Gies123 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:55:
Vandaag een van mijn grootste ergernissen met de EV9 opgelost: de automatic doorlock geïnstalleerd! Zodra de (digitale) sleutel zich verwijdert van de auto, sluit deze zichzelf na 10 seconden. Werkt perfect, blij mee.

Ik heb hem trouwens hier gekocht:
https://sharkracing.com/p...ule-various-applications/

Hier de bedrading aan het aansluiten
[Afbeelding]

En hier ligt ‘ie, achter de 3e zitrij:
[Afbeelding]

En je kunt hem ook hier kopen:
https://www.theioniqguy.c...-rXQ5Ah4Kwiwlr2Pu3FhjR_vN
Wat een held, een echte tweakert!! 🦸

[python]
Our hero!!
[/python]

En zou fantastisch zijn als je hier nog iets meer uitleg en duidelijkere foto’s bij kunt verstrekken (mini guide…?), dan kunnen we dit allemaal doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-09 13:51
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:05:
[...]

Wat een held, een echte tweakert!! 🦸

[python]
Our hero!!
[/python]

En zou fantastisch zijn als je hier nog iets meer uitleg en duidelijkere foto’s bij kunt verstrekken (mini guide…?), dan kunnen we dit allemaal doen!
Dank u, dank u, maar het is makkelijker dan je denkt. Je kunt gewoon deze gedetailleerde instructies aanhouden
https://docs.google.com/d...tEfeHWDAB3gJz2xLZ1iM/edit

We gebruiken dezelfde stekker (zie hieronder, groene circel), maar bij onze EV9 zit daar geen zwarte draad in, dus die moet je gebruiken van de stekker die onder de 3e zitrij zit (zie hieronder, rode circel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8CTowToZRTMCsa2Zw_ZEaBfeYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dyl0mjg5rDpDNoOesbFSx8Nr.jpg?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
@Gies123 Nice! Heb je het gewoon geprobeerd of heb je dit toch nog ergens terug kunnen vinden?

• Gies123
Freezhost schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:54:
@Gies123 Nice! Heb je het gewoon geprobeerd of heb je dit toch nog ergens terug kunnen vinden?
Gewoon geprobeerd. De zwarte en rode draad zijn de plus- en mindraad om het printje van stroom te voorzien, dus maakt het denk ik niet zo veel uit waar je die vandaan haalt (mits het voltage klopt).

Homevolt dashboard

• Freezhost
Gies123 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:11:
[...]

Gewoon geprobeerd. De zwarte en rode draad zijn de plus- en mindraad om het printje van stroom te voorzien, dus maakt het denk ik niet zo veel uit waar je die vandaan haalt (mits het voltage klopt).
Ah ja wel logisch, daarom zijn die ook wat dikker 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Freezhost op 26-09-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Freezhost schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:32:
[...]

Ah ja wel logisch, daarom zijn die ook wat dikker 8)7
Ik denk er over om hem ook te kopen, hij gaat niet op slot als de sleutel in de auto ligt neem ik aan?
Klopt, die 12V draden zijn wat dikker :)
Klopt ook, zodra er een sleutel in de buurt is, gaat hij niet op slot (dus ook als de sleutel in de auto ligt).

Wat ik ook getest heb: Wanneer de auto met een open deur staat (er stappen nog mensen uit en de sleutel is buiten bereik (omdat ik al binnen ben), dan gaat hij alsnog direct op slot zodra de laatste deur gesloten is.

[ Voor 11% gewijzigd door Gies123 op 26-09-2024 11:13 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:37
Gies123 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:11:
[...]

Klopt ook, zodra er een sleutel in de buurt is, gaat hij niet op slot (dus ook als de sleutel in de auto ligt).

Wat ik ook getest heb: Wanneer de auto met een open deur staat (er stappen nog mensen uit en de sleutel is buiten bereik (omdat ik al binnen ben), dan gaat hij alsnog direct op slot zodra de laatste deur gesloten is.
Eigenlijk wel prima en lijkt op wat ik nu al heb.
Zou namelijk best irritant zijn als ik met de sleutel op zak bivj de honden ga uitlaten en de auto opengaat en niet meer dicht.
Nu sluit het vanzelf weer. Hoe is dat bij de EV9 (zonder aanpassing)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Loepoog schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:27:
[...]

Eigenlijk wel prima en lijkt op wat ik nu al heb.
Zou namelijk best irritant zijn als ik met de sleutel op zak bivj de honden ga uitlaten en de auto opengaat en niet meer dicht.
Nu sluit het vanzelf weer. Hoe is dat bij de EV9 (zonder aanpassing)?
Wanneer de EV9 van slot is geweest en één van de portieren is open geweest, dan gaat hij niet meer vanzelf op slot. Je krijgt een melding in de app dat de auto niet gelocked is en dus moet je óf naar je auto lopen en braaf (in de stortregen) op de deurhendel drukken (met sleutel bij je uiteraard) óf via de app de auto afsluiten (omslachtig).

Wanneer de EV9 automatisch van slot gaat omdat er een sleutel in de buurt is maar er wordt geen portier geopend, dan sluit hij zichzelf wél af als de sleutel zich verwijderd van de auto.

Ofwel een volkomen ruk implementatie :+
Het ding moet gewoon op slot gaan als de deuren dicht zijn en er geen sleutel in de buurt is. Kan dus worden opgelost met eerder genoemde (aftermarket) module.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
Ik blijf er bij dat dit ook door Kia geïmplementeerd kan worden door middel van een software update. Kunnen ze gelijk die slimme kofferbak verbeteren want als je de boodschappen eenmaal hebt gedropt in de kofferbak gaan de deuren niet vanzelf van het slot... 8)7

Voor mij als ontwikkelaar niet te te begrijpen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten VDP
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-02 16:46
Zijn nog wel zaken die nie echt goed uitgewerkt. Ik laad hier thuis met een Tesla laadpaal. Om niet het volle capaciteitstarief te betalen wil ik trager lader dan 11kw en stel ik dus de AC laadsnelheid in op 60%. Echter blijft de auto tegen 11kw laden, en volgens Kia klopt dit en zou dit aan de laadpaal liggen. Dan vraag ik me af wat die beperking van 60% voor de AC laadsnelheid dan wel zou betekenen.

• Gies123
Freezhost schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:26:
Ik blijf er bij dat dit ook door Kia geïmplementeerd kan worden door middel van een software update. Kunnen ze gelijk die slimme kofferbak verbeteren want als je de boodschappen eenmaal hebt gedropt in de kofferbak gaan de deuren niet vanzelf van het slot... 8)7

Voor mij als ontwikkelaar niet te te begrijpen 8)7
Eens, qua hardware is de auto prima, zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding, maar keuzes die gemaakt zijn/worden bij de implementatie van de software (en daarmee de gebruikersgemak) zijn voor ons Nederlanders niet handig. Het locken van de deuren gaan ze ook niet softwarematig oplossen (m.i. een heel klein stukje code) maar dat blijft zo. Is ook bij de EV6 zo en ook nooit aangepast want het zou kunnen zijn dat de auto dan automatisch dicht gaat terwijl er nog iemand in zit...

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:14:
[...]

Eens, qua hardware is de auto prima, zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding, maar keuzes die gemaakt zijn/worden bij de implementatie van de software (en daarmee de gebruikersgemak) zijn voor ons Nederlanders niet handig. Het locken van de deuren gaan ze ook niet softwarematig oplossen (m.i. een heel klein stukje code) maar dat blijft zo. Is ook bij de EV6 zo en ook nooit aangepast want het zou kunnen zijn dat de auto dan automatisch dicht gaat terwijl er nog iemand in zit...
Klopt, maar dat er iemand in zit kunnen ze ook detecteren dus ik zie het probleem niet. Ze maken rare keuzes die Koreanen. Ik kijk uit naar de auto die we zelf kunnen programmeren :+

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-09 15:58
Maarten VDP schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:36:
Zijn nog wel zaken die nie echt goed uitgewerkt. Ik laad hier thuis met een Tesla laadpaal. Om niet het volle capaciteitstarief te betalen wil ik trager lader dan 11kw en stel ik dus de AC laadsnelheid in op 60%. Echter blijft de auto tegen 11kw laden, en volgens Kia klopt dit en zou dit aan de laadpaal liggen. Dan vraag ik me af wat die beperking van 60% voor de AC laadsnelheid dan wel zou betekenen.
Bij mijn laadpaal (zappi) werkt dit wel hoor.
ik had het % per abuis lager gezet en heb lang moeten zoeken voor ik doorhad waarom de auto niet meer aan volle snelheid kon laden... 8)7

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 11:42

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Maarten VDP schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:36:
Met mijn Tesla Mobile Connector op een krachtstroomstekker (11 kW) werkt dit goed. 60% laadsnelheid is gewoon laden op ruim 6 kW.
Laat je niks wijsmaken door de vrijwel altijd onkundige eerstelijns helpdesk.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36
Gies123 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:11:
[...]

Werkt dit ook met de digitale sleutel op je telefoon of alleen met de gewone sleutel? Kun je die wiretaps op een later moment ook weer verwijderen?

[ Voor 8% gewijzigd door AgeOfPanic op 26-09-2024 21:15 ]

• Gies123
AgeOfPanic schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:13:
[...]

Werkt dit ook met de digitale sleutel op je telefoon of alleen met de gewone sleutel? Kun je die wiretaps op een later moment ook weer verwijderen?
Zeker, het werkt ook met je digitale sleutel (telefoon). Voor mij dé reden om dit te doen, want ik heb alleen mijn telefoon bij me.

De wiretaps kan je weer verwijderen, maar uiteraard is de buitenmantel van de kabel dan beschadigd. Ik zie geen reden om ze te verwijderen eigenlijk.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Peugeot E-5008 is in prijs verlaagd.
Of het een concurrent is laat ik in het midden, maar het is wel een 7-persoons EV.

Verschil met de basisversie van de EV9 wordt daarmee een paar duizend euro groter. Peugeot met grote accu (Allure 96KwH) is er vanaf €52915,- de EV9 start vanaf €67995,-
Eens kijken of onze Koreaanse vrienden zenuwachtig worden of er eigenlijk geen concurrentie in zien.

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Loepoog schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:29:
Peugeot E-5008 is in prijs verlaagd.
Of het een concurrent is laat ik in het midden, maar het is wel een 7-persoons EV.

Verschil met de basisversie van de EV9 wordt daarmee een paar duizend euro groter. Peugeot met grote accu (Allure 96KwH) is er vanaf €52915,- de EV9 start vanaf €67995,-
Eens kijken of onze Koreaanse vrienden zenuwachtig worden of er eigenlijk geen concurrentie in zien.

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
ze zullen zich eerder tegenover de EX90 zetten, als ik de GT line vergelijk met hun full option, dan is het verschil >20.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Denk niet echt vergelijkbaar, zeker niet qua ruimte op de derde rij en volgens mij zie ik ook een middentunnel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Is geen vergelijk met de EV9 inderdaad. En een middentunnel heeft hij niet, kijk hier maar:
YouTube: Peugeot e-5008 - AutoWeek Review

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Naast de e5008 is nu ook de id.buzz in 7 persoons versie leverbaar. En de prijzen daarvan vallen me mee.
https://www.autoweek.nl/a...wd-verlengd-en-goedkoper/
Ik denk dat de EV9 technisch gezien nog wel de betere auto is, maar ik weet niet of ik nu dezelfde keuze had gemaakt. Vind de id.buzz wel een leukere auto qua design.

Verder kreeg ik toevallig dit filmpje op youtube in de aanbevelingen: YouTube: Kia EV9 x Wallbox Quasar 2: Live demo Leuk om te zien, maar wel een grote unit voor op de oprit.

@Gies123 De enige reden om dit systeem te verwijderen is dat ik de auto in private lease heb en ik niet weet of zij hem accepteren met deze modificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:09

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

De Buzz heb ik bekeken voor de aanschaf van de EV9. Van buiten idd leuk (mits in 2-tone) maar van binnen echt een (taxi)busje. Praktisch maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vandaag had ik de eerste storing die sterk lijkt op het 12V accu probleem. Auto reed in eerste instantie zo'n 100 meter probleemloos, maar gaf toen storing, stuurberkrachtiging werkte niet en een bak aan meldingen. Auto stil gezet, paar keer opnieuw gestart, geen resultaat. Contact opgenomen met KIA mobiliteitsservice, die Wolves stuurde (lijken dus alleen af te slepen?). Toen ik 5 minuten later de auto weer opnieuw aanzette, was de melding weg. Mobiliteitsservice afgebeld (belden 2.5 uur later omdat de afmelding kennelijk niet doorgekomen was, betekent dat ik ook daadwerkelijk 2.5 uur had moeten wachten als de auto toch niet weer fatsoenlijk gestart was!) en naar de KIA dealer gereden. Die heeft de auto uitgelezen en een tiental opgeslagen storingen gewist, en wilden een afspraak maken voor een hele dag om verder te onderzoeken. Die kan echter pas over 3 weken plaatsvinden, dus hopelijk blijf ik tot die tijd normaal op de weg..

Auto is overigens afgeleverd op 1 juli van dit jaar, dus ik had verwacht dat updates die betrekking hebben op het 12v probleem al geinstalleerd zouden zijn (en wellicht is dat ook wel zo).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OP-MgguggjGi0W_r0d544qHLoeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUsmF32J6YQ8dG6XVwizw9a5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Paradise op 27-09-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm030
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09 23:12
Heb je bij de EV9 ergens toegang tot een volledige lijst van toegepaste software updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janse
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-06 22:25
tvdoc schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:17:
[...]

Stoelverwarming automatisch aan ? Nee, dat heb ik nog niet meegemaakt. Er zit beweging in de stoel aan de rechterkant in de hoek, meestal te voelen als je een bocht naar links maakt.
Als je de instellingen van de stoelzitting en rugleuning een paar keer veranderd is het weer een tijdje beter, maar na een paar dagen komt het toch weer terug.
Probleem is al bekend bij KIA, dealer had me al een filmpje laten zien wat in het KIA systeem stond waaruit bleek dat in dit geval waarschijnlijk het stoelframe vervangen moest worden. Maar daarvoor moet eerst de stoelbekleding er af en moeten ze een filmpje maken van het probleem en daarna kan KIA beslissen of het frame vervangen mag worden.
Maar dat willen ze doen als ze mijn banden gaan vervangen, dus ik hoop dat dat dit jaar nog een keer gaat gebeuren :(
Heb je al een update over het stoelframe? Bij mij nog niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Ik heb rechts een brakke Meridian speaker. Minder dan 2 weken, klinkt ‘opgeblazen’. (Maar is niet zo, heb niks geks gedaan met harde muziek oid). Maar dealer aanspreken dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Ro-Maniak2 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:41:
Ik heb rechts een brakke Meridian speaker. Minder dan 2 weken, klinkt ‘opgeblazen’. (Maar is niet zo, heb niks geks gedaan met harde muziek oid). Maar dealer aanspreken dan…

Ps ik denk het kleine speakertje in de deurstijl.

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Janse schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:46:

Heb je al een update over het stoelframe? Bij mij nog niet opgelost
Nee, is nog niet opgelost. Ze hebben een paar weken geleden wel gekeken, maar konden het probleem niet vinden, terwijl degene die de auto terugbracht zei dat ie het zelf ook geconstateerd had. Heb het idee dat er niet veel actie is ondernomen in de tussentijd. Vorige week weer geïnformeerd, hij zou er weer achteraan gaan, en begin deze week zou ie het laten weten. Maar natuurlijk sindsdien niets meer gehoord. Ga volgende week wel weer informeren. Heb wel het idee dat kia zoveel mogelijk doet om onder garantieclaims uit te komen door het de dealers extra moeilijk te maken bij het indienen van een claim. Allerlei eisen/bewijzen/fotos/filmpjes aanleveren enzo.

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:41
Wat raar, ik had alleen aangegeven dat ik vaak een klak hoorde en het leek of de stoel soms "bewoog". Hierna is het frame vervangen door de dealer ? Dealer Vaneman Amsterdam

• tvdoc
Misschien dat ik dan ook maar een andere dealer moet gaan zoeken... Hier gaat het allemaal erg stroef. Bandenprobleem is ook nog steeds niet opgelost.

• Rammboy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 07:12
Sinds de multimedia update (met de snelheidswaarschuwibgdemper) gaat het geluid ineens erg luid wanneer je tussen account aan het wisselen bent bij het opstarten. Nog iemand dit? Een oplossing hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Nu ik toch aan het tweaken ben: ik heb een module gekocht die ervoor zorgt dat de Lane Keeping Assist niet standaard aan staat. Nu moet ik hem bij elke rit uitzetten. Uiteraard via de sneltoets maar het blijft vervelend. Als die module het goed doet, laat ik het weer weten.

https://www.carelectronic...erung-memory-modul_77_111

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketser
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-09 16:57
Gies123 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:03:
Nu ik toch aan het tweaken ben: ik heb een module gekocht die ervoor zorgt dat de Lane Keeping Assist niet standaard aan staat. Nu moet ik hem bij elke rit uitzetten. Uiteraard via de sneltoets maar het blijft vervelend. Als die module het goed doet, laat ik het weer weten.
Loop je met al die tweaks niet het risico dat de garantie niet meer geldt of dat de verzekering niet uitkeert bij eventuele schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:21
Mijn EV9 stond deze week ook bij de dealer voor het stoelframe. Antwoord was 'we hebben het naar KIA gestuurd.

Banden ook gebalanceerd om te proberen de trillingsproblemen op te lossen.

Er waren geen foutcodes in het systeem, waardoor softwareproblemen niet konden worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Ketser schreef op zondag 29 september 2024 @ 00:32:
[...]

Loop je met al die tweaks niet het risico dat de garantie niet meer geldt of dat de verzekering niet uitkeert bij eventuele schade?
Garantie: zou kunnen maar daar ben ik niet zo bang voor. Verzekering: dat denk ik niet omdat bijvoorbeeld Lane Keeping Assist altijd aan moet staan. Je kunt het ook manueel aan- en uitzetten en die functionaliteit blijft, maar niet by default ‘aan’.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:33
Hallo Allemaal, vanwege een gezinsuitbreiding (hond + twee kids) ben ik aan het orienteren op een Kia EV9. Ik ben laatst in Waddinxveen bij een dealer geweest, proefrit was subliem. Wel iets mindere bouwkwaliteit dan mijn huidige I4, maar op sommige fronten wint de EV9 weer grond.

Ik was redelijk om tot ik het aanbod bekeek waarbij ik mijn I4 zou inruilen. Daar kreeg ik slechts 35.000 voor terug (Auto is 2 jaar oud, 25.000 km op de teller en kostte bij aanschaf 75.000). Nu had ik wel een behoorlijk verlies verwacht, maar de helft lijkt me toch wel heel gortig.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mogelijk tips? Ik ga komende weken nog wat andere dealers afbellen om te zien of die waarde nog ergens op te krikken valt. Anders wordt het toch een andere wagen vrees ik. Ook ga ik het aanbod afketsen op deze prijs om te zien of ze daar terugkomen op de inruilwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
dedeurwaarder schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:29:
Hallo Allemaal, vanwege een gezinsuitbreiding (hond + twee kids) ben ik aan het orienteren op een Kia EV9. Ik ben laatst in Waddinxveen bij een dealer geweest, proefrit was subliem. Wel iets mindere bouwkwaliteit dan mijn huidige I4, maar op sommige fronten wint de EV9 weer grond.

Ik was redelijk om tot ik het aanbod bekeek waarbij ik mijn I4 zou inruilen. Daar kreeg ik slechts 35.000 voor terug (Auto is 2 jaar oud, 25.000 km op de teller en kostte bij aanschaf 75.000). Nu had ik wel een behoorlijk verlies verwacht, maar de helft lijkt me toch wel heel gortig.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mogelijk tips? Ik ga komende weken nog wat andere dealers afbellen om te zien of die waarde nog ergens op te krikken valt. Anders wordt het toch een andere wagen vrees ik. Ook ga ik het aanbod afketsen op deze prijs om te zien of ze daar terugkomen op de inruilwaarde.
Dat is wel een asociaal laag bedrag. Maat van me heeft een paar weken terug een BMW 5-serie touring van 10jaar oud met 280.000km op de teller (nieuwprijs 80k) ingeruild op een occassion BMW 5-serie touring hybride met 25.000km (vraagprijs 50k). Hij moest uiteindelijk 35.000 bijbetalen.
Die 35k die jou geboden wordt zou voor mij onbespreekbaar zijn.
Waarschijnlijk krijg je een veel betere prijs als je bij BMW gaat kijken voor een IX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004

Bever!

3

Zou nog een paar dealers langsgaan dan, handelswaarde is hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123

Triest inderdaad. Mijn ervaring is dat op dit moment EV’s extreem afschrijven vanwege o.a. stoppende subsidies vanuit de (onbetrouwbare) overheid. Ik heb de afgelopen 2 weken mijn EV9 aangeboden op een BMW maar daar kreeg ik nog 54.500 voor terug (aanschafwaarde bijna 85.000 euro in november dus nog geen jaar oud en minder dan 20.000km op de klok).

Mijn keuze is geworden dat ik de komende 4 jaar gewoon doorrijd in de EV9, wat zeker geen straf is.

Blijft triest dat supergoede EV’s zo hard afschrijven.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Mooie iceberg green EV9 op de A27. Iemand van hier? Ik zat in de witte ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Gies123 op 30-09-2024 09:04 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Vraagje over de trillende wielen: heb ik ook. (das geen vraag die komt nu 😜)

Ligt dat aan de banden/de combi van de conti banden met de velgen?

Mijn plan is namelijk andere winterbanden uitzoeken en die om de velgen laten leggen. Is het dan weg (en moet ik de contis dumpen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
Ro-Maniak2 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:20:

Mijn plan is namelijk andere winterbanden uitzoeken en die om de velgen laten leggen. Is het dan weg (en moet ik de contis dumpen)?
Ik heb mijn winterbanden op de zelfde velg laten leggen en toen had ik geen trillingen meer (en op de standaard zomerband toen wel nog).
Nu heb ik er ook op mijn zomerbanden geen last meer van, maar ook al veel km mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Belastingvoordeel elektrisch rijden sneller afgebouwd vanwege misrekening
Bij het verlengen van de regeling is alleen geen rekening gehouden met feit dat elektrische auto's gemiddeld zwaar zijn, vanwege het gewicht van de accu's. Hoe zwaarder een auto, hoe hoger de wegenbelasting, en dus valt het totale kortingsbedrag hoger uit dan gedacht. Daarbij kwam ook nog dat er meer elektrische auto's zijn verkocht dan voorzien.
Ongelofelijk dit.... mijn eerste reactie is "functie elders" als je dit over het hoofd ziet ben toch gewoon onbekwaam voor je positie |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ro-Maniak2 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:20:

Mij pirelli winterbanden trilde niet op de originele velgen en de continentals trilde op de orginele als op mijn zwarte brock v41 velgen.

Na roadforce analyse, band iets verschuiven op de velg en banden omwisselen van voor naar achter. Geen trillingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Freezhost schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:05:
Belastingvoordeel elektrisch rijden sneller afgebouwd vanwege misrekening

[...]

Ongelofelijk dit.... mijn eerste reactie is "functie elders" als je dit over het hoofd ziet ben toch gewoon onbekwaam voor je positie |:( 8)7
Zoals ik het nu lees, gaat het 2025 naar 75% korting, 2026 naar 25% en dan in 2031 naar 0%. Wie weet zit er over een paar jaar een andere regering die deze regeling weer aanpast. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:50
Paradise schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:59:
Vandaag had ik de eerste storing die sterk lijkt op het 12V accu probleem. Auto reed in eerste instantie zo'n 100 meter probleemloos, maar gaf toen storing, stuurberkrachtiging werkte niet en een bak aan meldingen. Auto stil gezet, paar keer opnieuw gestart, geen resultaat. Contact opgenomen met KIA mobiliteitsservice, die Wolves stuurde (lijken dus alleen af te slepen?). Toen ik 5 minuten later de auto weer opnieuw aanzette, was de melding weg. Mobiliteitsservice afgebeld (belden 2.5 uur later omdat de afmelding kennelijk niet doorgekomen was, betekent dat ik ook daadwerkelijk 2.5 uur had moeten wachten als de auto toch niet weer fatsoenlijk gestart was!) en naar de KIA dealer gereden. Die heeft de auto uitgelezen en een tiental opgeslagen storingen gewist, en wilden een afspraak maken voor een hele dag om verder te onderzoeken. Die kan echter pas over 3 weken plaatsvinden, dus hopelijk blijf ik tot die tijd normaal op de weg..

Auto is overigens afgeleverd op 1 juli van dit jaar, dus ik had verwacht dat updates die betrekking hebben op het 12v probleem al geinstalleerd zouden zijn (en wellicht is dat ook wel zo).

[Afbeelding]
Heb je je wireless phone charger en digital key aanstaan? Deze zouden de batterij extra belasten (niet dat het dan normaal is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ty5500 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:53:
[...]

Heb je je wireless phone charger en digital key aanstaan? Deze zouden de batterij extra belasten (niet dat het dan normaal is)
Jep die staan beiden aan, omdat ik in de veronderstelling was dat updates die hierop van toepassing zijn al wel geinstalleerd zouden zijn. Het vreemde is echter dat ik de auto maar 30minuten stil had laten staan, en daarvoor nog ruim 30 minuten gereden had. Je zou denken dat met welke accu-bug dan ook, de accu in zo'n korte tijd (nadat ie geladen is tijdens de rit van 30 minuten) niet zo ver leeg zou kunnen lopen dat dit soort meldingen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:50
Paradise schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:08:
[...]

Jep die staan beiden aan, omdat ik in de veronderstelling was dat updates die hierop van toepassing zijn al wel geinstalleerd zouden zijn. Het vreemde is echter dat ik de auto maar 30minuten stil had laten staan, en daarvoor nog ruim 30 minuten gereden had. Je zou denken dat met welke accu-bug dan ook, de accu in zo'n korte tijd (nadat ie geladen is tijdens de rit van 30 minuten) niet zo ver leeg zou kunnen lopen dat dit soort meldingen verschijnen.
Best wel vreemd (eigelijk al gewoon dat de auto met een dergelijk gigantische batterij toestaat dat de 12v batterij leegloopt). Hopelijk geven ze aan dat hij niet alle updates had en is het opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Heb nu deze winterbanden besteld... iemand die ook? Ben iig benieuwd naar het resultaat... en de stilte... en het verbruik.... en de trilling...

https://banden.autoweek.n...2/285-45-r21-113v-483111/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
Yep, ik. Op de 21 inch stock velgen.

Geen trilling. Geluid niet meer of minder of in elk geval niet opvallend.

Verbruik.. tja. Ik rij awd, vooral snelweg en alleen op vakantie in ecostand dus ik heb een gemiddelde van 24kw/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
sloddervos schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:59:
Yep, ik. Op de 21 inch stock velgen.

Geen trilling. Geluid niet meer of minder of in elk geval niet opvallend.

Verbruik.. tja. Ik rij awd, vooral snelweg en alleen op vakantie in ecostand dus ik heb een gemiddelde van 24kw/100km
Wat zijn stock velgen? De meegeleverde? en wissel je dan de banden op de velg (lijkt me lange termijn kostbaarder dan 4 andere velgen kopen).

Iemand ervaring met de bandenconcurrent of euromaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KTM SDGT
  • Laatst online: 27-04 18:12
Hi,
Ik denk erover een EV9 te kopen ter vervanging van onze Ford Galaxy. Eén van de zaken waar die voor gebruikt gaat worden is de wintersportvakantie. Ben erg benieuwd wat de range is in de winter met een skibox op het dak bij normale snelheid (ca 130kmh). Kunnen jullie ervaringen delen? En wellicht nog tips?
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggerfoot
KTM SDGT schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:36:
Hi,
Ik denk erover een EV9 te kopen ter vervanging van onze Ford Galaxy. Eén van de zaken waar die voor gebruikt gaat worden is de wintersportvakantie. Ben erg benieuwd wat de range is in de winter met een skibox op het dak bij normale snelheid (ca 130kmh). Kunnen jullie ervaringen delen? En wellicht nog tips?
Thanks!
130 Km/h zijn geen normale EV snelheden :-) Kan denk ik wel, maar dan ben je om de 300 km aan het laden gok ik voor 20-25 minuten.

Ga je 110 rijden, gok ik dat je 350 makkelijk moet kunnen halen en dan pauzeer je om de 3 uur. (zijn dan 3x 20 minuten pauze over 1000 Km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
Eind deze maand krijg ik mijn EV9 en nu vraag ik me af of er een "granny charger" en type-2 laadkabel meegeleverd worden... of zijn dat opties en moet ik die nog kopen? Zo ja, welke "granny charger" zouden jullie dan adviseren?

[ Voor 14% gewijzigd door arjola op 01-10-2024 06:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammboy
arjola schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:25:
Eind deze maand krijg ik mijn EV9 en nu vraag ik me af of er een "granny charger" en type-2 laadkabel meegeleverd worden... of zijn dat opties en moet ik die nog kopen? Zo ja, welke "granny charger" zouden jullie dan adviseren?
Geen granny, wel 2 maal een andere type 2 kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammboy
In de VS lijkt de DC bidirectionele laadpaal van Wallbox weldra op de markt te komen. Benieuwd naar de prijs. https://quasar2forkiaev9....tm_campaign=quasar2forkia

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sloddervos
biggerfoot schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:02:
[...]

Wat zijn stock velgen? De meegeleverde? en wissel je dan de banden op de velg (lijkt me lange termijn kostbaarder dan 4 andere velgen kopen).

Iemand ervaring met de bandenconcurrent of euromaster?
Ja de meegeleverde dichte vierkante velgen voor de winter.

De Brock b41 voor de zomer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtErlugOvN7-JDVIP0O0B7rlijI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kX69YRAjbpF179XSdX74UHlS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crupa
KTM SDGT schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:36:
Hi,
Thanks!
Vorige wintervakantie, volledig volgeladen (6pers.) met grote skibox op het dak kwam ik aan een verbruik van 27kwh/100km. (110-120km/u waar toegestaan)
Tip: niet volladen ter plaatse als je eerst terug de berg af moet 😉

[ Voor 5% gewijzigd door Crupa op 01-10-2024 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
Rammboy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:49:
[...]

Geen granny, wel 2 maal een andere type 2 kabel.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
sloddervos schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:09:
[...]

[Afbeelding]
Nice. Heb je ook een foto van de voor- en achterkant. Volgens mij heb je de EV all-black gemaakt of zie ik dat verkeerd? Ben eens benieuwd hoe dat er dan uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
https://www.youtube.com/watch?v=ALj2eBb3sos

Wellicht interessant, hou wel van zijn tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

[...]

[Afbeelding]
Van die Brock velgen word ik wel hebberig. Een stel goede 4-seizoenen banden erop en klaar.
En mooi. :)
Heb je de TPMS over laten zetten of de KIA OE-R versie van Giva?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sloddervos
Er zitten nieuwe tpms sensoren op, ik geloof zelfs kia.

Hier nog eens de wrap foto’s ( met wintervelgen :))

Wil eigenlijk nog de remklauwen verven….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDJlQ3r0g5G41Dng2Jeg02OYMXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JaAKH7uGPjqqHOQvkRRc2Bf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7c-2FitBEVIEUlvFeSq8j7Ll9vY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMCOAlWiSDbQt8CW3L4KPKBo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJC6In_-NOhF7p0jP2weqkyECwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMDyiI9WO0xwapPBPGshqZCi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Hij is wel heel zwart. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm030
[...]

Die Brock B41 velgen zien er heel goed uit onder deze auto!
Welke versie van de 21" heb je genomen, qua breedte en ET waarde? Ik zie nl dat ’ie er niet is in exact dezelfde specs als de stock 21" wielen van de GT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Zwartkijker :+

[ Voor 3% gewijzigd door Freezhost op 01-10-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
pm030 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Die Brock B41 velgen zien er heel goed uit onder deze auto!
Welke versie van de 21" heb je genomen, qua breedte en ET waarde? Ik zie nl dat ’ie er niet is in exact dezelfde specs als de stock 21" wielen van de GT.
Heel gaaf ja, net even geconfigureerd, 3500 euro met goede All-Seasons met 3PMSF goedkeuring... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Oef, ik zie dat de velgen 500 € duurder zijn geworden…

Ik was voor 4 velgen 1800€ kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:11
sloddervos schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:07:
Oef, ik zie dat de velgen 500 € duurder zijn geworden…

Ik was voor 4 velgen 1800€ kwijt.
Betreft dat de 8.5Jx21 5x114.3 ET47 met naafgat 72,6, draaglast 1020kg?

En heb je daar dan centreerringen bijgekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Ze zetten ze er daar toch meteen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Ik heb aan mijn “mannetje” doorgegeven welke velgen ik wilde, hij heeft ze besteld en op de wagen gezet.

Ik weet niet welke ET enzo was… kan het ook niet terugvinden helaas…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:02
biggerfoot schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:52:
[...]

130 Km/h zijn geen normale EV snelheden :-) Kan denk ik wel, maar dan ben je om de 300 km aan het laden gok ik voor 20-25 minuten.

Ga je 110 rijden, gok ik dat je 350 makkelijk moet kunnen halen en dan pauzeer je om de 3 uur. (zijn dan 3x 20 minuten pauze over 1000 Km...
Met box haalden we in de zomer een kilometer of 300 tussen stops met iets van 110. In de winter verwacht ik dat bereik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-08 08:12
sloddervos schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:41:
Er zitten nieuwe tpms sensoren op, ik geloof zelfs kia.

Hier nog eens de wrap foto’s ( met wintervelgen :))
Waar heb jij je auto laten wrappen?
Mijn zwarte komt vrijdag of maandag aan bij de dealer. Zit er ook over na te denken om helemaal zwart te doen. Oftewel jouw na-apen 😬

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Matthijs192
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-04 16:17
Goedemorgen allemaal,

na een aantal jaren lurken (het emailadres waar ik ooit een GoT account op had werkt al een jaar of 10 niet meer en ik heb niet zo vaak de behoefte om actief mee te lullen). Echter, na de volledige 200zoveel pagina's te hebben gelezen, heel veel filmpjes reviews enz gekeken te hebben, en 3 x een proefrit gemaakt te hebben, heb ik gisteren op de verzendknop van de email gedrukt en de aankoop van mijn EV9 definitief gemaakt.

Eind november/begin december komt hij binnen bij de dealer; een Iceberg Green GT Line. Beetje korting, setje winterbanden en trekhaak erbij gebietst en verder ga ik het wel zien. 10 vierkante meter auto! Na heel veel oude barrels (langer geleden) en diverse youngtimers en leaseauto's (korter geleden) is dit de eerste, en gelijk grootste (en duurste) auto die ik zelf helemaal nieuw gekocht heb.

Dat gevoel moet nog even inzinken.

Zin in! Nog een maand of 2 uitzingen met de model 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Matthijs192 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:59:
Goedemorgen allemaal,

na een aantal jaren lurken (het emailadres waar ik ooit een GoT account op had werkt al een jaar of 10 niet meer en ik heb niet zo vaak de behoefte om actief mee te lullen). Echter, na de volledige 200zoveel pagina's te hebben gelezen, heel veel filmpjes reviews enz gekeken te hebben, en 3 x een proefrit gemaakt te hebben, heb ik gisteren op de verzendknop van de email gedrukt en de aankoop van mijn EV9 definitief gemaakt.

Eind november/begin december komt hij binnen bij de dealer; een Iceberg Green GT Line. Beetje korting, setje winterbanden en trekhaak erbij gebietst en verder ga ik het wel zien. 10 vierkante meter auto! Na heel veel oude barrels (langer geleden) en diverse youngtimers en leaseauto's (korter geleden) is dit de eerste, en gelijk grootste (en duurste) auto die ik zelf helemaal nieuw gekocht heb.

Leuk gefeliciteerd, mooie kleur ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Ook een nieuwe EV9 rijder hiero, komend vanaf een audi.

Even een vraag aan de andere EV9 rijders, is bij jullie het DAB ontvangst ook zo hopeloos? Ik luister wisselend naar KINK, Veronica en dat doe ik al jaren.

Met de Audi echt een enkele keer dat de ontvangst wegvalt, maar met de Kia kan ik gewoon niet fatsoenlijk 1 nummer luisteren. Ik switch nu uit elende maar naar carplay, en dan de KINK app. Ik heb er al over geklaagd bij de dealer, ik vermoed namelijk dat er misschien een stekker naar de antenne losligt oid. Maar just to be sure, hoe is het ontvangst bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Matthijs192 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:59:
Goedemorgen allemaal,

Welkom en leuk voor jou!

Zelf word ik wel een klein beetje chagrijnig van jouw verhaal over de deal die je hebt weten te maken, bij Kia Veneman in Amsterdam kreeg ik echt met heel veel moeite € 1000 korting losgepeuterd. En verder niks. Weglopen hielp ook niet- en geloof me als ik kijk naar mijn resultaten over de jaren kan ik echt wel een beetje onderhandelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvdb
  • Laatst online: 16-09 15:22
XO101 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:45:

Even een vraag aan de andere EV9 rijders, is bij jullie het DAB ontvangst ook zo hopeloos? Ik luister wisselend naar KINK, Veronica en dat doe ik al jaren.

Maar just to be sure, hoe is het ontvangst bij jullie?
Hier het zelfde verhaal, waanzinnig slecht DAB maar ook FM ontvangst als ik het vergelijk met de Skoda Superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 18-09 08:34
XO101 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:45:

Met de Audi echt een enkele keer dat de ontvangst wegvalt, maar met de Kia kan ik gewoon niet fatsoenlijk 1 nummer luisteren. Ik switch nu uit elende maar naar carplay, en dan de KINK app. Ik heb er al over geklaagd bij de dealer, ik vermoed namelijk dat er misschien een stekker naar de antenne losligt oid. Maar just to be sure, hoe is het ontvangst bij jullie?
wat gebeurd er als hij weg valt?
helemaal geen geluid? of switchen tussen FM/DAB ?

het switchen heb ik ook gehad maar is een instelling die je kan aanpassen.
Wegvallen heb ik enkel last van tijdens ritten in bepaalde tunnels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
saikoboarder schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

wat gebeurd er als hij weg valt?
helemaal geen geluid? of switchen tussen FM/DAB
Bij een zender als KINK steeds wegvallend geluid, eigenlijk onluisterbaar. KINK kent ook geen fm terugval aangezien ze hier in Gelderland niet op fm zitten. Veronica switch idd veel tussen fm/DAB en dat ga ik vanavond maar ff uitzetten.

Vooral bizar dat m’n vorige auto op de routes die ik reed prima ontvangst had op DAB bij deze zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-06 21:27
tvdoc schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:25:
Misschien dat ik dan ook maar een andere dealer moet gaan zoeken... Hier gaat het allemaal erg stroef. Bandenprobleem is ook nog steeds niet opgelost.
Ik heb nog steeds t idee dat de linker en de rechterkant niet “gesynchroniseerd” zijn. Ik niet onder de stoel gekeken of er 1 of 2 aandrijvingen onder zitten

Bij t in de hoogte verstellen (achterzijde) gaan links en rechts niet gelijk.

De 22e voor “beurt” spatlappen modificaties en hopelijk een stoel controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
CBreedijk schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:24:

Ik heb nog steeds t idee dat de linker en de rechterkant niet “gesynchroniseerd” zijn. Ik niet onder de stoel gekeken of er 1 of 2 aandrijvingen onder zitten

Bij t in de hoogte verstellen (achterzijde) gaan links en rechts niet gelijk.
Zou best kunnen. Het is ook zo dat, al ik een paar keer met die stoel-instellingen aan de gang ga ( zitting helemaal omhoog/naar beneden) het weer een tijdje beter gaat en er minder beweging in zit, maar na een paar dagen komt het toch weer terug, terwijl ik dan in de tussentijd niets aan de instellingen verander.
Maar goed, de manier waarop KIA dit soort klachten oppakt, is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm030
Same 😄

[Afbeelding]
Ah, @Ro-Maniak2 ik zie nu pas dat dit die EV9 is die ik sinds vorige maand bij ons in de wijk zie staan, hahaha. Nice.
Ik twijfel al een tijd tussen de EV9 en de Model Y. Hopelijk komende week eindelijk eens een beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
pm030 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Ah, @Ro-Maniak2 ik zie nu pas dat dit die EV9 is die ik sinds vorige maand bij ons in de wijk zie staan, hahaha. Nice.
Ik twijfel al een tijd tussen de EV9 en de Model Y. Hopelijk komende week eindelijk eens een beslissing nemen.
Oh ja, abc mede-tweakert…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm030
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Oh ja, abc mede-tweakert…?
Yep, ik hobbel bij jou de drempels over de buurt in. En daar altijd even opletten of ik geen plassende bouwvakker plat rij. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JJL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 01:14

JJL

Het geduld is behoorlijk op de proef gesteld maar de elektrische trekhaak is sinds vandaag een feit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inv2drmaHK6u6T4reBc_9op2fGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Giq8PXGtQuwuDU1Y8sCktK2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awig2GWXA-O-RYmPinW5RRzuQ-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4NQ6htFif6CyPZV5HPRfzjC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mk2cSxlyD0L-Nc-hBhzThZRvifs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CO9jRSKaRUrHngDal062rRZV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3NM_9taq5d5uCAMSj5pdNASigg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqM4SQaZS3fIzcNfxDERRMln.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-06 21:27
Wel met een veel betere plaats voor de stekker dan de afneembare trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
pm030 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Yep, ik hobbel bij jou de drempels over de buurt in. En daar altijd even opletten of ik geen plassende bouwvakker plat rij. :)
:D :+ :D :+

Nou mocht je een keer live je keuze willen komen wikken/wegen, wees welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AgeOfPanic
JJL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:10:
Het geduld is behoorlijk op de proef gesteld maar de elektrische trekhaak is sinds vandaag een feit [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En de bodemplaat lijkt ook een stuk netter afgewerkt dan bij mijn afneembare trekhaak.

[ Voor 7% gewijzigd door AgeOfPanic op 02-10-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
JJL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:10:
Het geduld is behoorlijk op de proef gesteld maar de elektrische trekhaak is sinds vandaag een feit [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!!! Waar heb je die laten zetten, ik vraag me af of ik dit wel bij mijn eigen dealer wil doen. En wat kostte het totaal incl/excl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 01:14

JJL

Ro-Maniak2 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:33:
[...]

Nice!!! Waar heb je die laten zetten, ik vraag me af of ik dit wel bij mijn eigen dealer wil doen. En wat kostte het totaal incl/excl?
Bij Wensink, hier in het Noorden. Gewoon in de Kia webshop besteld (trekhaak plus kabelbos), naar hen op laten sturen en bij binnenkomst is er een afspraak gemaakt. Heb mijn voucher tegoed hiervoor gebruikt, maar was 2330 ex btw (plus 14 eur voor kentekenplaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 13:53

madpilot0

I ain't mad

XO101 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:46:
[...]

Bij een zender als KINK steeds wegvallend geluid, eigenlijk onluisterbaar. KINK kent ook geen fm terugval aangezien ze hier in Gelderland niet op fm zitten. Veronica switch idd veel tussen fm/DAB en dat ga ik vanavond maar ff uitzetten.

Vooral bizar dat m’n vorige auto op de routes die ik reed prima ontvangst had op DAB bij deze zenders.
Hier precies hetzelfde met Kink in Gelderland. Met de Lynk was het maar op een paar plekken. Met de EV9 is het wat vaker :/ Via Carplay is het dan wel prima te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
hjvdb schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Hier het zelfde verhaal, waanzinnig slecht DAB maar ook FM ontvangst als ik het vergelijk met de Skoda Superb.
waarom niet naar een andere dealer met betere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
Wat kost bij jullie een kleine beurt voor de EV9? Ik heb er nu 30K mee gereden en een afspraak gemaakt. Kost 260 euro. Kan me niet goed voorstellen wat er aan een auto van 8 maanden met 30.000 km gedaan kan worden wat 260 euro kost.

In ieder geval geen olie en oliefilter :)

Andere particulieren hier al tegenaan gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs192
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-04 16:17
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Welkom en leuk voor jou!

Zelf word ik wel een klein beetje chagrijnig van jouw verhaal over de deal die je hebt weten te maken, bij Kia Veneman in Amsterdam kreeg ik echt met heel veel moeite € 1000 korting losgepeuterd. En verder niks. Weglopen hielp ook niet- en geloof me als ik kijk naar mijn resultaten over de jaren kan ik echt wel een beetje onderhandelen…
Goeiemorgen daar, misschien ligt het aan Amsterdam? Zeg ik als Rotterdammert, haha. Nee geen idee, wel vreemd dat er blijkbaar zulke grote verschillen bestaan. Ik heb wel echt mijn best gedaan, en uiteindelijk ook 2 dealers (van verschillende groepen) een beetje tegen elkaar uitgespeeld. Eentje had precies de kleur en uitvoering die ik wou (nou ja in aantocht dan) en de ander had mij goed geholpen met proefrit, etc. En wilde mij heel graag een auto verkopen... die alleen net niet de kleur had die ik het liefste wou. Dus nou ja dat heb ik een beetje gebruikt. Niks in te hoeven ruilen scheelt misschien ook?

Als je de details en de prijs wilt weten, stuur maar een pbtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Matthijs192 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:51:
[...]

Goeiemorgen daar, misschien ligt het aan Amsterdam? Zeg ik als Rotterdammert, haha. Nee geen idee, wel vreemd dat er blijkbaar zulke grote verschillen bestaan. Ik heb wel echt mijn best gedaan, en uiteindelijk ook 2 dealers (van verschillende groepen) een beetje tegen elkaar uitgespeeld. Eentje had precies de kleur en uitvoering die ik wou (nou ja in aantocht dan) en de ander had mij goed geholpen met proefrit, etc. En wilde mij heel graag een auto verkopen... die alleen net niet de kleur had die ik het liefste wou. Dus nou ja dat heb ik een beetje gebruikt. Niks in te hoeven ruilen scheelt misschien ook?

Als je de details en de prijs wilt weten, stuur maar een pbtje
Goed punt, ik heb wel vrij voordelig ingeruild… daar de Max uitgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 11:42

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

biggerfoot schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:12:
Wat kost bij jullie een kleine beurt voor de EV9? Ik heb er nu 30K mee gereden en een afspraak gemaakt. Kost 260 euro. Kan me niet goed voorstellen wat er aan een auto van 8 maanden met 30.000 km gedaan kan worden wat 260 euro kost.

In ieder geval geen olie en oliefilter :)

Andere particulieren hier al tegenaan gekomen?
Ik heb een paar weken geleden de 30.000km beurt laten doen.
Kostte 440 euro (incl. BTW).
Het duurste is eigenlijk het arbeidsloon voor het nalopen van de vele controlepunten.
En de remvloeistof vervangen.
Beide grotendeels overbodig voor een auto van 10 maanden met 30.000km. Maar goed. Eigenlijk betaal je gewoon voor het behoud van de 7 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Maken ze ook de remmen gangbaar dan? Alles even los , schoonmaken en invetten?
Pagina: 1 ... 59 ... 93 Laatste