Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 56 ... 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:21
Knolders schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:21:
Hier helaas zelfde probleem. 25.000km geen probleem met 12V systeem en nu elke week wel een keer de accu leeg. Geeft op dat moment een berg aan fouten aan in het display en dan weet ik wel genoeg.

Ook bij mij begon het probleem nadat het scherm een keer helemaal zwart is geweest. Als de auto 15 minuten met een deur of achterklep open heeft gestaan lijkt de accu al leeg te zijn.

[Afbeelding]
Wat balen zeg, lijkt nog steeds of iedereen vroeg of laat aan de beurt komt. Weet iemand of je ipv de standaard accu een betere/zwaardere 12V kunt plaatsen? Heb er in fora niet veel over gelezen tot op heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolders
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-09-2024
Wat mij opvalt is dat bij mij het probleem speelt als de auto stilstaat en met een deur open ( boodschappen uitladen enz.)

Na een nacht stilstaan doet hij het altijd goed en start hij gewoon. Alleen staat hij 10 a 15 minuten stil met een deur open dan gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04 09:25
Knolders schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:20:
Wat mij opvalt is dat bij mij het probleem speelt als de auto stilstaat en met een deur open ( boodschappen uitladen enz.)

Na een nacht stilstaan doet hij het altijd goed en start hij gewoon. Alleen staat hij 10 a 15 minuten stil met een deur open dan gaat het mis.
Bij mij is het juist na een nacht stil staan is. De enige relatie die ik kan leggen wat bij mij anders was na 12.000km rijden is dat ik op vakantie ben geweest en meerdere snelladers heb gebruikt en heb ik opgeladen tot 100%. Hiervoor was het altijd max 11kw laden en tot max 90%. Bij terugkomst van de vakantie als eerst zwarte schermen, toen de koffiepieper en nu dode accu. De dealer laat hem dit weekend staan om te kijken of hij maandag niet weer dood is. Ik hoop dat ik af ben van dit gedoe zodat ik weer vertrouwen ga krijgen in deze nog geen 5 maanden oude auto van €73K…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Net voor onze vakantie reis door Oostenrijk en Italië, bleek er een battery management probleem te zijn. Een analyse leerde dat er een cell kapot was en de auto maar tot 60% opladen. Een complete check + vervanging van batterij duurt echter weken.

We hebben nog getwijfeld met een andere kleinere auto te gaan, maar hebben uiteindelijk maar de gok genomen de reis toch toch met de ev9 te doen. Het is 95% mee gevallen. Wel wat meer stoppen maar ook sneller vol waardoor je weer snel weg kon rijden. Meestal op de IONITY laders gemikt en zelfs met 10% over laden je direct vol speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:33
blinded schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:07:
Hoe voeg je best een 2de gebruiker toe inc gsm app? Via uitnodiging auto delen of via nieuwe user in de auto?
Heeft iemand dit werkend gekregen, krijg de auto niet gedeeld met een tweede gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 20:09
sly___ schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:43:
[...]

Heeft iemand dit werkend gekregen, krijg de auto niet gedeeld met een tweede gebruiker.
Ja , heb wel eerst de gebruiker aangemaakt in de auto volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
Ja dat heb ik ook gedaan. Maar uitnodigen vanuit hoofdaccount werkt niet , twee kanten op niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:26
djwb schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:00:
Net voor onze vakantie reis door Oostenrijk en Italië, bleek er een battery management probleem te zijn. Een analyse leerde dat er een cell kapot was en de auto maar tot 60% opladen. Een complete check + vervanging van batterij duurt echter weken.

We hebben nog getwijfeld met een andere kleinere auto te gaan, maar hebben uiteindelijk maar de gok genomen de reis toch toch met de ev9 te doen. Het is 95% mee gevallen. Wel wat meer stoppen maar ook sneller vol waardoor je weer snel weg kon rijden. Meestal op de IONITY laders gemikt en zelfs met 10% over laden je direct vol speed.
Neem aan dat uiteindelijk de accu wel vervangen gaat worden? krijg je dan een leenauto of kan je een week of 2 gaan fietsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 17:15
pepperke schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:30:
[...]

Ik merk hier ook dat hij sneller van DAB naar FM gaat en terug. De gevoeligheid is precies aangepast.
Hier ook gemerkt, aangezien ik wekelijks door een gebied rij waar er slecht ontvangst is valt het enorm op.
Ik heb het media scherm open gezet en je ziet dan of je op FM of DAB zit. De radio valt een fractie van een seconde weg bij het switchen en de kwaliteit op FM is enorm slecht.

Bij de instellingen aangepast dat hij nu niet meer mag switchen tussen DAB/FM en dit heeft het probleem opgelost (en tot nutoe ook nog nergens zonder radio gevallen)

Het volume had ik ook gemerkt maar ik dacht dat ik het me inbeelde. Als je langzamer gaat rijden dan gaat de muziek ook zachter blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
biggerfoot schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:25:
[...]

Neem aan dat uiteindelijk de accu wel vervangen gaat worden? krijg je dan een leenauto of kan je een week of 2 gaan fietsen?
Valt volledig onder de garantie. Als het goed is moet het batterij pakket er 2 keer 1 dag uit. Eerst voor een uitgebreide analyse en dan voor vervanging van een cell, een groep cellen of het hele pakket (afhankelijk van wat er uit de analyse komt)
Vervangend vervoer bij de Kia garantie is erg beperkt. Pas als de auto helemaal niet meer werkt krijg je vervangend vervoer. En dan wordt het nooit iets vergelijkbaars aangeboden 😓

Voor de twee losse dagen, krijg ik idd een leenfiets. Gelukkig niet zo erg gezien mijn kantoor en de dealer bij elkaar om de hoek zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 16:41
saikoboarder schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:11:
[...]

Hier ook gemerkt, aangezien ik wekelijks door een gebied rij waar er slecht ontvangst is valt het enorm op.
Ik heb het media scherm open gezet en je ziet dan of je op FM of DAB zit. De radio valt een fractie van een seconde weg bij het switchen en de kwaliteit op FM is enorm slecht.

Bij de instellingen aangepast dat hij nu niet meer mag switchen tussen DAB/FM en dit heeft het probleem opgelost (en tot nutoe ook nog nergens zonder radio gevallen)

Het volume had ik ook gemerkt maar ik dacht dat ik het me inbeelde. Als je langzamer gaat rijden dan gaat de muziek ook zachter blijkbaar.
‘t zegt op zich niks maar bij mijn (nog 3 dagen) huidige Skodiaq is het een instelling: adaptief volume, automagisch harder bij harder rijden en omgekeerd. Wellicht bij ev9 (nu) ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn_Gallet
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-09 09:44
[...]

Heb je soms een foto kunnen nemen waar die instelling zich precies bevindt? Dat is altijd handig _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:35
Iets anders: wat een hoge stroomprijzen in Duitsland en Oostenrijk :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv_e6r6uj1aP2eo1n-0d-op7ovs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OWLmdar9Mu21dHhDSyzVHnUT.png?f=user_large

Kan je nog beter op benzine rijden |:(

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-09 16:40
Gies123 schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:22:
Iets anders: wat een hoge stroomprijzen in Duitsland en Oostenrijk :?
[Afbeelding]

Kan je nog beter op benzine rijden |:(
Dat is via de KIA kaart?
Die is één van de duurdere laadpassen heb ik de indruk.
Ik gebruik die ook alleen maar op vakantie om mijn laadtegoed op te maken. Anders staat die helemaal achteraan in de rij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:34
dekkersp schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:38:
Thuis heb ik een Alfen laadpaal, welke aangeeft dat ie max 13,9kW aan capaciteit heeft. Echter, telkens bij het laden kom ik niet verder dan 6.0kW, zoals ook te zien in de Kia Connect App. Thuis heb ik gewoon een 3x25A aansluiting. Het lijkt erop of dat de auto zelf deze restrictie oplegd.

Heb de manual doorgespit en alle menu's in de EV9 doorlopen, maar kan nergens vinden of ik dit kan aanpassen. Iemand kennis van zaken of deze restrictie aan de auto zelf ligt, en zo ja, hoe deze aan te passen?

[Afbeelding]
Dit ligt niet aan de auto, maar 100% aan de laadpaal.

De Alfen heeft een safety fallback voor de max laadsnelheid van 10A wanneer hij de slimme meter niet kan uitlezen tijdens load balancing. 10A op 3 fase is 6,9kW, afgerond 6kW in de auto.

De connectie tussen de P1 poort op je slimme meter en de Alfen is dus niet in orde / aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 19:57

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Crupa schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:47:
[...]

Dat is via de KIA kaart?
Ik gebruik die ook alleen maar op vakantie om mijn laadtegoed op te maken. Anders staat die helemaal achteraan in de rij ;)
Inderdaad, de Kia Charge Card alleen bij Ionity gebruiken. Dan is het 0,54 euro per kWh. Bij andere laadpalen is die kaart veel te duur.
edit: tarief in combinatie met Ionity Power abo van Kia.

[ Voor 5% gewijzigd door Gasoline1234 op 02-09-2024 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvdb
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-09 15:22
Komende vrijdag mag ik mijn EV9 gaan ophalen! Ik heb gekozen voor een voorraad model dus het was wachten op het aflopen van mijn huidige leasecontract. Ik ga van een Skoda Superb naar een Zwarte EV9 Plus AWD, uitgevoerd met een open dakje en 21" Rebel velgen met All Season banden van Vredestein. De afgelopen tijd heb ik dit volledige topic gelezen (inmiddels een behoorlijke klus) maar sluit niet uit dat er vragen gaan ontstaan omdat dit mijn eerste EV is.

Vorigeweek de laadpaal geïnstalleerd, gekozen voor de Peblar Home Plus. Vanuit installatie en configuratie perspectief ben ik daar erg tevreden over. Vanaf vrijdag ga ik in de praktijk ervaren hoe dit werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door hjvdb op 02-09-2024 15:46 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Crupa schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:47:
[...]

Dat is via de KIA kaart?
Nee hoor, ik dacht slim te zijn en een kaart te gebruiken van de lokale energieleverancier Maingau. De kaart werkte prima, maar de facturatie ook :)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:26

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

hjvdb schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:44:
… uitgevoerd met 21" Rebel velgen met All Season banden van Vredestein.
Dáár ben ik benieuwd naar! Graag een link naar de velgen en banden en komend weekend uiteraard een fotootje van je nieuwe bolide 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvdb
Twiek-San schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:59:
[...]

Dáár ben ik benieuwd naar! Graag een link naar de velgen en banden en komend weekend uiteraard een fotootje van je nieuwe bolide 8)
Dit zijn de velgen: https://webshop.kia.nl/ac...0ADB21BPBTGW&modelid=175/
Banden weet ik niet exact. De dealer had een A-merk band gekozen maar die was niet voorzien van een sneeuwvlok logo. Op mijn aangeven dat dit juist het voordeel is van een all-season band verontschuldigde hij zich en heeft hij de Vredestein band (met mijn goedkeuring) gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Dit zijn toch gewoon de GMP Katana maar dan rebranded/labeled…

https://www.velgenshop.nl...h-80j-5-1143-et-45-5305-1

Heb ik, onder mijn Skodiaq. Mooie velgen heur.

Scheelt slechts eur 3,6k / minus de banden die je nog bij moet kopen. :o :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 02-09-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvdb
Ro-Maniak2 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:30:
Dit zijn toch gewoon de GMP Katana maar dan rebranded/labeled…

https://www.velgenshop.nl...h-80j-5-1143-et-45-5305-1

Heb ik, onder mijn Skodiaq. Mooie velgen heur.

Scheelt slechts eur 3,6k / minus de banden die je nog bij moet kopen. :o :+
Ik zie toch wel veel verschillen tussen de velgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knolders
  • Laatst online: 02-09-2024
gustavson schreef op zondag 1 september 2024 @ 07:45:
[...]

Wat balen zeg, lijkt nog steeds of iedereen vroeg of laat aan de beurt komt. Weet iemand of je ipv de standaard accu een betere/zwaardere 12V kunt plaatsen? Heb er in fora niet veel over gelezen tot op heden
Vandaag nieuwe 12V accu gekregen. Ben benieuwd of het probleem nu is opgelost. Accutest gaf wel aan dat de accu defect was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
hjvdb schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:36:
[...]

Ik zie toch wel veel verschillen tussen de velgen :+
Zelfs dan blijft de tip… heel mooie velgen die hier erg op lijken/in dezelfde stijl voor veel minder ping ping. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvdb
Ro-Maniak2 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:48:
[...]

Zelfs dan blijft de tip… heel mooie velgen die hier erg op lijken/in dezelfde stijl voor veel minder ping ping. :9
Ik heb gezocht naar aftermarket velgen maar dat viel toch wel tegen. Niet heel veel koopjes op de markt en de keuze is niet reuze als het gaat om 21” velgen die op de EV9 passen inclusief de juiste sensoren. Maar er is vast en zeker een optie die wat voordeliger uit pakt.

Daar komt bij dat ik nu nooit in een situatie kan verzeilen waarbij de dealer kan schuilen achter velgen die ik heb uitgekozen maar niet van Kia zijn. Met alle berichten over trillingen heb ik maar eieren voor m’n geld gekozen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Karel de Grote
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaDgn2cJh-avgEzM8jxpqy_v8N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOrJMky3gBkyQklDcZunuZ7k.jpg?f=fotoalbum_large

Brock velgen 21inch. met Pirelli P Zero runflat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-09 17:45
Ze zijn bij kia gek op chroom en alu. Iemand de standaard 19 inch wielen zwart gewrapped? Toevalliig een fotootje van de zijkant?
En ook de chromen accenten zwart gemaakt? (raamlijsten, voor en achter bumper en de strips bij de gril). Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvdb
Stefzone schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:42:
Ze zijn bij kia gek op chroom en alu. Iemand de standaard 19 inch wielen zwart gewrapped? Toevalliig een fotootje van de zijkant?
En ook de chromen accenten zwart gemaakt? (raamlijsten, voor en achter bumper en de strips bij de gril). Ben benieuwd!
RobHop heeft foto's in dit topic gepost, ergens begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

Iemand al eens geprobeerd te laden bij tesla v4 chargers? Zouden 800v moeten ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-09 10:25

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Bever! schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:35:
Iemand al eens geprobeerd te laden bij tesla v4 chargers? Zouden 800v moeten ondersteunen
Ik meen te hebben gelezen dat de eerste “V4”s hier in NL design V4 maar hardware V3 zijn.
Dus wel de lange kabel maar waarbij het laden dus nog steeds niet lukt.

Maar het blijft het proberen waard om bij nieuwe stations te testen.

V2 gaat altijd wel ‘goed’, maar helaas met 86kW max. bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saikoboarder
Stijn_Gallet schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:51:
[...]

Heb je soms een foto kunnen nemen waar die instelling zich precies bevindt? Dat is altijd handig _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhCm3wOzqFazsYeoA9SbbZEqOA8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WoAFUzTw7k7LzGpRdBpf5Azh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BU0B6Vr6MBZkvC8Gu2opULSrOxM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Ah6odhdHK20ueNO8rICBFrl.png?f=user_large

hopelijk heeft iemand hier iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madevill
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-07 13:56
Inmiddels 5 weken onderweg met de wagen en al 4.500 kilometer op de teller.
Mijn ervaring is eigenlijk relatief vrij van problemen, zeer tevreden van de wagen ook. Op gebied van comfort is het na vier jaar Tesla Model 3 echt wel een verademing.
Het enige probleem dat hier al meermaals is gemeld waar ik ook last van heb is het 'locken' van de laadkabel aan de wagen. Op vakantie had ik redelijk systematisch problemen bij Ionity. Laden daar vereiste altijd dat ik de stekker goed indrukte tot het laden begonnen was, eens het laden bezig was ging het wel probleemloos. Bij de meeste andere providers geen probleem gehad, maar wat lastiger is, met de meegeleverde, KIA branded, Type2 kabel van Mennekes heb ik dit probleem ook. En dan durft het zelfs gebeuren dat een laadsessie na verloop van tijd onderbroken wordt omdat de stekker niet goed zit. Dat is wat mij betreft toch wel een pijnlijke fout. Ik overweeg nu ook om met de viltjes te werk te gaan zoals enkele anderen hier reeds gedaan hebben.

Wat betreft het laadpaal issue hierboven: Zeker dat de laadpaal correct is aangesloten op 3 fasen? Mijn laadpaal is op 1 fase aangesloten (terwijl ik ook 3 fasen net heb, knullige installateur) en die topt ook af op 6kwh, wat exact volgens de specificatie van de wagen is (staat ook zo op de sticker in het laadklepje geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

Gies123 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:50:
[...]

Nee hoor, ik dacht slim te zijn en een kaart te gebruiken van de lokale energieleverancier Maingau. De kaart werkte prima, maar de facturatie ook :)
Kan het zijn dat jij gisterenmiddag reed op de snelweg in de buurt van Rotterdam? Ik was die Tesla rijder die steeds zat te kijken naar de ev9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Haha. Wanneer plannen we de eerste Grote EV9 Meet and Greet BBQ 😁😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 18:34
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:10:
Haha. Wanneer plannen we de eerste Grote EV9 Meet and Greet BBQ 😁😎
Grote parkeerplaats nodig, ah nee kan gewoon op een veld ergens en elektrische bbq aansluiten op de auto 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Bever! schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:49:
[...]

Kan het zijn dat jij gisterenmiddag reed op de snelweg in de buurt van Rotterdam? Ik was die Tesla rijder die steeds zat te kijken naar de ev9 :D
Volgens mij ben ik gisteren niet op de snelweg geweest maar ik woon wel in de buurt van 010.

Als de (witte) EV9 grote wielen had en een zwart dak, dan zou ik het geweest kunnen zijn. Sowieso is het nog steeds een nekkendraaier. Wel leuk 😉.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
FlyingDutchMike schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:26:
[...]

Ik meen te hebben gelezen dat de eerste “V4”s hier in NL design V4 maar hardware V3 zijn.
Dus wel de lange kabel maar waarbij het laden dus nog steeds niet lukt.

Maar het blijft het proberen waard om bij nieuwe stations te testen.

V2 gaat altijd wel ‘goed’, maar helaas met 86kW max. bij mij.
Klopt, niet alleen in NL. Alle V4's zijn nog V3 infrastructuur wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-09 13:37
[...]

Wat mij opvalt, is dat het geluid van DAB en Media (Spotify via Bluetooth) na de update hetzelfde niveau heeft, daarvoor was dat niet zo, zodat je naar Spotify kon luisteren op 25 en dan terug naar de radio schakelen die op 3 stond, nu na de update staat het geluid van de radio ook op 25 (wat veel luider is) en vice versa, jammer, want ik vond dit net een leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Na de update valt mij ook op dat de Wireless Android Auto verbinding pas start nadat ik mijn telefoon heb geselecteerd in het telefoon-projectie menu. Een extra handeling dus, iedere keer als ik de auto gebruik. Vóór de update was dat niet nodig en opende direct het Android Auto scherm met navigatie en Spotify op de display van de Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Laatst online: 21:09
Gasoline1234 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:41:
Na de update valt mij ook op dat de Wireless Android Auto verbinding pas start nadat ik mijn telefoon heb geselecteerd in het telefoon-projectie menu. Een extra handeling dus, iedere keer als ik de auto gebruik. Vóór de update was dat niet nodig en opende direct het Android Auto scherm met navigatie en Spotify op de display van de Kia.
Is dat geen instelling die je kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 13:11
De auto is vandaag getest middels inmiddels bekende roadforce test, zie onderstaand plaatje.
Continental mag hier nu een ei over leggen schijnbaar, als leek zou ik zeggen dat "machine onbalans"voldoende is om de banden te vervangen :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xmLYA1YoBzwIJ8ycWyQSVYuQHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y3WZmoxnWGxlbS2VGxSVj5hy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 20:09
Kan je dat ergens in België met road force,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Bestelling is via leasemij naar dealer gegaan. Dus nu billen knijpen of hij dit jaar nog komt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
henkie32 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:09:
De auto is vandaag getest middels inmiddels bekende roadforce test, zie onderstaand plaatje.
Continental mag hier nu een ei over leggen schijnbaar, als leek zou ik zeggen dat "machine onbalans"voldoende is om de banden te vervangen :P.
Nou, succes er mee, ben benieuwd hoe snel ze dit voor je oplossen.
Ik ben al vanaf de aflevering in januari bezig hiermee. Eindelijk een paar weken geleden 2 nieuwe banden gekregen (zelfde type premium contact C), omdat volgens de test er 2 buiten de specs vielen, maar het probleem van het trillen is nog niet opgelost hiermee. Dealer is weer in overleg gegaan met KIA/continental maar nog geen update gehad erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-09 23:05
tvdoc schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:12:
[...]

Nou, succes er mee, ben benieuwd hoe snel ze dit voor je oplossen.
Ik ben al vanaf de aflevering in januari bezig hiermee. Eindelijk een paar weken geleden 2 nieuwe banden gekregen (zelfde type premium contact C), omdat volgens de test er 2 buiten de specs vielen, maar het probleem van het trillen is nog niet opgelost hiermee. Dealer is weer in overleg gegaan met KIA/continental maar nog geen update gehad erover.
Dit voelt allemaal wel als rekken net zo lang tot de banden versleten zijn en de klant toch wel nieuwe banden moet kopen.

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 13:11
henkie32 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:09:

[Afbeelding]
Inmiddels reactie van de dealer, ze "mogen" 1 band vervangen van continental.

Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens gezien de huidige banden er al 13K km op liggen en een stukje versleten zijn.

Wordt vervolgd.

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Freezhost schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:53:
[...]

Is dat geen instelling die je kunt aanpassen?
Heb die instelling niet kunnen vinden. Er is wel een instelling "Media niet starten bij starten auto". Maar die lijkt geen invloed te hebben op het automatisch tonen van Android Auto op de display.

• Freezhost
  • Laatst online: 21:09
Gasoline1234 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:19:
[...]

Heb die instelling niet kunnen vinden. Er is wel een instelling "Media niet starten bij starten auto". Maar die lijkt geen invloed te hebben op het automatisch tonen van Android Auto op de display.
Als ik de update geïnstalleerd heb ik zal ik eens kijken of ik kan vinden waar het staat. Mogelijk is het veranderd...

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gasoline1234 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:19:
[...]

hmmm, nu werkt het ineens wel weer.
Misschien heeft het geholpen om die setting na de update een keer aan- en uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
Weet iemand eigenlijk hoe je met kofferbak open kan rijden, zonder dat er allerlei waarschuwingen afgaan en de handrem er automatisch op blijft zitten?

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-08 08:12
Karel de Grote schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:34:
[Afbeelding]

Brock velgen 21inch. met Pirelli P Zero runflat
Mooi velgen!!
Lijkt alsof je niet de standaard witte stoelen hebt of is dat gewoon licht val? @Karel de Grote

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• saikoboarder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNXuTsKMnqtdRRVGrb48k_JHw2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKTdYnN5Dsp40BsjlZhdBgpw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUj4W6lNNAHeNIeLvYC6K8OpaUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PnUPP1yQakKRbjt39v9xha1P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gies123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnAoq3f7EYd8kFiYDB-7M9_fdBQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CWmuIX6vH3eGc0apcH41f7M1.png?f=fotoalbum_large
Nu het dakje nog en de aluminium accenten en dan is ie bijna hetzelfde ;)

Maar netjes gedaan hoor!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfellman
  • Laatst online: 07:46
OMX2000 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:10:
Bestelling is via leasemij naar dealer gegaan. Dus nu billen knijpen of hij dit jaar nog komt.
Volg dit topic al een tijdje. Heb een rode AIR RWD bij de leasemaatschappij besteld in mei... Levertijd staat al maanden op 18 oktober..

Rij op dit moment een rode e-Niro en bijzonder tevreden over deze auto.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NiDo
  • Laatst online: 19-09 10:04
Al maanden dit topic aan het volgen, vandaag opgehaaldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjrFu44ZoNXo6H3R5n0ir7XtJpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72VRFU5NU5pkGrF8CCF3nsnK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door NiDo op 06-09-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

mfellman schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:17:
[...]

Volg dit topic al een tijdje. Heb een rode AIR RWD bij de leasemaatschappij besteld in mei... Levertijd staat al maanden op 18 oktober..

Rij op dit moment een rode e-Niro en bijzonder tevreden over deze auto.
Verwachte afleverdatum die nu afgegeven is is 31 januari. Beetje jammer. Maar hopen dat het meevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant.Tiger
  • Laatst online: 12-08 22:50
Voor degenen die een lopende bestelling hebben:

-Wanneer hebben jullie besteld?
-Welk model hebben jullie besteld?
-Wat is de verwachte leverdatum en is deze tussentijds vaak gewijzigd?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
NiDo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:01:
Al maanden dit topic aan het volgen, vandaag opgehaald[Afbeelding]
Same 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0udOW23JO2LdYjavjRmlxnpThU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PacClDpakE8V5CL0n972Rk5y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 06-09-2024 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-08 08:12
Ant.Tiger schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:11:

Eerste keer

Begin april
GT-Line zwart, 6zits
Vrijdag 5 juli
Op dinsdag 2 juli gebeld dat het een 7zits bleek te zijn… oeps foutje. We gaan opnieuw bestellen…
Helaas kinderen lekker gemaakt om
Naar zuid Frankrijk te gaan.. toch in de Kodiaq nog een keer…

De tweede keer:
2 juli besteld
GT-Line zwart, 6zits
~ oktober (niet gewijzigd, ze blijven vaag)
Beide keren besteld bij Vaneman Hoofddorp

Ben dus benieuwd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder

Niet meer lopend, maar:
-Leasing heeft bestelling doorgeven 20 juni
-Kia EV9 earth RWD parelmoer wit met business pack (België)
-verwachte leverdatum 5 december
-1 augustus kreeg ik melding dat hij er was. We waren toen op vakantie dus 13 augustus gaan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13

- 20 mei besteld bij Zeeuw & Zeeuw Leiderdorp
- Air RWD flare red
- Verwachte leverdatum eind september (waarschijnlijk 15 september in Rotterdam)
Tussendoor niet gewijzigd, boot heeft wel iets vertraging gehad (via Kaapstad ipv Suez kanaal).

Wat zijn de ervaringen qua verzekering voor de Kia EV9? Bij de vergelijkingsites kwam er weinig bijzonders uit en ook lastig te selecteren op hoe lang de nieuwwaarde blijft.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Bestelling, via leasemaatschappij, bevestigd door dealert “Auto de Waard” op 6 september. Verwachte levering op 31 januari 2025.

GT line Zwart en 6 zits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Brickman schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:08:
[...]

- 20 mei besteld bij Zeeuw & Zeeuw Leiderdorp
- Air RWD flare red
- Verwachte leverdatum eind september (waarschijnlijk 15 september in Rotterdam)
Tussendoor niet gewijzigd, boot heeft wel iets vertraging gehad (via Kaapstad ipv Suez kanaal).

Wat zijn de ervaringen qua verzekering voor de Kia EV9? Bij de vergelijkingsites kwam er weinig bijzonders uit en ook lastig te selecteren op hoe lang de nieuwwaarde blijft.
Ik heb er veeeel teveel werk van gemaakt. Doe je voordeel mee :-). De EV9 heeft alarmklasse één. Dan verzekert eigenlijk alleen Turien hem. Je kunt als optie klasse drie laten inbouwen (€ 1000 btw) en daarboven op klasse vier (nog eens € 1000 extra, totaal € 2000, ex btw).

Klasse drie heeft niet echt zin want dan krijg je er één of twee verzekeraars bij, met name NN. Dat is wel iets goedkoper alleen gaan die wel maar tot drie jaar nieuwwaarde.

Turien heeft als een van de weinigen vijf jaar nieuwwaarderegeling.

Kort en goed ga je dus hetzij voor Turien met vijf jaar nieuwwaarde, of je laat klasse vier inbouwen en dan heb je echt ruime keuze om te vergelijken. Maar de terugverdientijd daarvan is wel heel hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reistier
  • Laatst online: 22-09 15:03
Vandaag de wasstraatmodus aangezet. Blijkbaar heeft de auto ook wat Deense genen??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxDNzz1HjgT16M0WrE8kboYE06U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWD6FNCY3HojeemLIYVWfxnS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten VDP
  • Laatst online: 04-02 16:46
Nog mensen die de optie voor automatische grootlichten niet vinden of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvetuve
Ik heb Zolio (caravanspiegels.nl) gemaild of er spiegels voor de EV9 komen. Kan ik mijn oude spiegels hergebruiken.. ik ben erg fan van hun spiegels omdat ze gegoten zijn voor het model auto. Weinig trillingen hierdoor

Nu is het mogelijk niet eens nodig voor de EV9 aangezien deze al erg breed is en je mogelijk al langs de caravan naar achter kan kijken.

Al mensen ervaring met caravan spiegels en de EV9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Maarten VDP schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:03:
Nog mensen die de optie voor automatische grootlichten niet vinden of mis ik iets?
De dealer en ik hebben bij de aflevering hier iets van 5 minuten aan besteed en toen maar gelaten om het later uit te zoeken.

Wie weet mag het zeggen, zeer geïnteresseerd!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hjvdb
Hier ook afgelopen vrijdag de EV9 opgehaald. Complimenten voor de dealer! Netjes afgeleverd, voorzien van de laatste update (check door volume knopje op het stuur even ingedrukt te houden, snelheidswaarschuwing uit). Duidelijke instructie van de noodzakelijk functionaliteiten, en direct ook even geholpen met de Kia Connect app. Daarnaast ook duidelijk communicatie over het restpuntje: afneembare trekhaak niet leverbaar.

Ervaringen na de eerst 200 km zijn geweldig!

Voordat ik naar de foto's ga nog één vraagje naar jullie ervaring met kinderslot. Wanneer het kinderslot actief is komen -na het uitschakelen van de auto- de deurgrepen van de achter portieren niet naar buiten. Niet ideaal....
Is dit gedrag zoals het hoort, of zie ik ergens een instelling over het hoofd?

Samen met zijn voorganger op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSiiMJC4XIYUS5T4PfaWS7o49WA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3WZ6MnHbfBpEXk7hq0DDvkk.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs een Superb verdwijnt achter de EV9 :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNYZxD5kI_bJSXDFYUEs2IJmLd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfTdMGBBrP6hsKvWms4x7HnT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zijn er al mensen die de laatste update, waarmee de snelheidswaarschuwing met de mute knop uitgeschakeld kan worden, OTA hebben kunnen installeren? Ik zag 'm laatst wel langskomen in de systeem-instellingen, maar inmiddels is ie 'verdwenen' en zo te zien nog steeds niet geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:46
Automatisch grootlicht werkt als je de licht schakelaar op A hebt staan en dan de hendel naar voren ( of naar achteren, weet niet hit mn hoofd) hebt gehaald. Grootlicht gaat aan als er geen tegenliggers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:46
hjvdb schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:41:

Voordat ik naar de foto's ga nog één vraagje naar jullie ervaring met kinderslot. Wanneer het kinderslot actief is komen -na het uitschakelen van de auto- de deurgrepen van de achter portieren niet naar buiten. Niet ideaal....
Nee, dat gebeurt bij mij niet… en ook totaal niet logisch! maar ik weet uit mijn hoofd niet een instelling die de achterportieren van de voorportieren scheidt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiDo
  • Laatst online: 19-09 10:04
Na vrijdag de EV9 opgehaald te hebben gisteren vanuit Rijswijk naar Geesteren gereden.
Komende van een Peugeot 5008 is dit mijn eerste EV.

HDA werkt heel fijn, zolang het rustig is. Met teveel verkeer om je heen twee keer gehad dat hij ineens op de rem trapt bij wisselen rijbaan.

Laden: daar moet ik echt even inkomen. Bij Shell op de A12 getracht te laden, na 5 keer pakte hij de lader pas ( de tip met viltjes moet ik dus denk ik gaan toepassen ) en daarna met maar 68 kwh aan het laden geweest. Volgens mij is dat wat traag ? Aansluitend doorgereden naar Fastned bij Zoetermeer en daar met 217 kwh de rest bijgeladen.

Geen last van trillingen bij 130 km/uur en de stoel zit volgens mij redelijk vast.

Verder een hele fijne auto om mee te rijden, een proefrit van 30 minuten is wat anders een rit van 5 uur.

Vandaag maar verder pielen om de Amazon Music aan de praat te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
sloddervos schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:53:
Automatisch grootlicht werkt als je de licht schakelaar op A hebt staan en dan de hendel naar voren ( of naar achteren, weet niet hit mn hoofd) hebt gehaald. Grootlicht gaat aan als er geen tegenliggers zijn.
Staat er dan iets bij (“auto”??) of alleen de blauwe schijnwerper…?

Want wij kregen alleen blauwe schijnwerper zonder ‘auto’ oid met doen wat je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Ro-Maniak2 schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:40:
[...]

Staat er dan iets bij (“auto”??) of alleen de blauwe schijnwerper…?

Want wij kregen alleen blauwe schijnwerper zonder ‘auto’ oid met doen wat je beschrijft.
er staat dan wel iets in het icoon vh grootlicht. A of Auto... Zit achter mn stuur verscholen maar het is wel te zien. verandert ook van kleur groen / blauw volgens mij wanneer de lampen als grootlicht actief worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Grootlicht blijft ook aan bij tegenliggers. Dankzij de matrix lichten gaat alleen het lichtdeel uit dat de tegenligger kan verblinden. Het grootste deel van het grootlicht blijft gewoon aan. Dit werkt erg goed moet ik zeggen (conclusie vanwege dat niemand mij terugflitst). GT-Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
FlyingDutchMike schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:07:
[...]

er staat dan wel iets in het icoon vh grootlicht. A of Auto... Zit achter mn stuur verscholen maar het is wel te zien. verandert ook van kleur groen / blauw volgens mij wanneer de lampen als grootlicht actief worden.
Ik ga nog een keer heel goed kijken maar dit leek niet zo te zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketser
  • Laatst online: 05-09 16:57
hjvdb schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:41:

[Afbeelding][/URL]
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Er zit inderdaad een instelling bij 'deuren' waarmee je kunt instellen of de deurgrepen er allemaal uit moeten komen wanneer de auto uitgaat.

Kun je ook in de KIA connect app regelen:
Gebruikersprofiel -> voertuiginstellingen -> deur -> automatisch ontgrendelen -> voertuig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Ro-Maniak2 schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:14:
[...]

Ik ga nog een keer heel goed kijken maar dit leek niet zo te zijn…
Ik vermoed dat het niet standaard is op alle versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
FlyingDutchMike schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:59:
[...]

Ik vermoed dat het niet standaard is op alle versies...
Ok… ik heb de GT, is er nog een luxere dan???!! ( :+ nee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvdb
Ik heb dit topic en de handleiding al onder vuur genomen met de zoek functie maar ik kan het niet vinden... Ligt het aan mijn "mannelijke zoekgedrag" of is er geen mogelijkheid om favoriete contactpersonen in te stellen in de standaard telefoon functionaliteit van de EV9? (dus zonder gebruik van Carplay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvdb
-seagull- schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:16:
[...]

Ik heb al jaren een universele Brodit ProClip telefoonhouder.
Ik zie nog geen model voor de EV9, maar het model voor de EV6 lijkt me wel te passen.
Meestal hebben ze ook modellen met een voeding zodat je telfoon kan opladen..
Heeft iemand de ProClip voor de EV6 toevallig al geprobeerd op de EV9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
  • Laatst online: 07:46

De bestelling is eind mei verwerkt door de leasemaatschappij.
We zijn gegaan voor de AIR RWD in het rood (wel met trekhaak, dashcam en gesloten roofrails en donker interieur)
Tot nu toe staat het geloof ik op 18 oktober (hoewel de app van de leasemaatschappij nu de auto kwijt is :( )

Het blijkt nog steeds een zeldzame kleur te zijn het rood (heb nu ook een rode e-Niro).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karel de Grote
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV7-NQX4VyADDMJuO1Z8-bPJKwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhs751uaiZUcSPABMrK93Gua.jpg?f=fotoalbum_large

Toch maar een grilletje erop gezet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astronaut75
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoi Allemaal,

sinds kort ook trots bezitter van de Kia EV9. Heel blij mee.

Ik heb echter wat vreemds. Ik maak gebruik van Flitsmeister Pro en heb zo'n One apparaat van Flitsmeister in mijn auto. Die werkt prima maar bij elke melding die hij maakt spingt mijn radio naar Apple Musis en begint hij die af te spelen. Ik wil gewoon dat hij na de melding terugkeert naar de radio die aan stond.

Iemand anders deze problemen ervaren? Hoe kun je dit oplossen want het is vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
Wat is t idee achter die grill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
astronaut75 schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:08:
Hoi Allemaal,

sinds kort ook trots bezitter van de Kia EV9. Heel blij mee.

Ik heb echter wat vreemds. Ik maak gebruik van Flitsmeister Pro en heb zo'n One apparaat van Flitsmeister in mijn auto. Die werkt prima maar bij elke melding die hij maakt spingt mijn radio naar Apple Musis en begint hij die af te spelen. Ik wil gewoon dat hij na de melding terugkeert naar de radio die aan stond.

Iemand anders deze problemen ervaren? Hoe kun je dit oplossen want het is vervelend.
Dit heb ik ook inderdaad, ik heb geen FM pro maar gebruik gewoon de app. Na elke melding springt hij bij mij ook naar apple music. Ik heb nog geen oplossing gevonden - ik schakel met de mode knop op het stuur gewoon terug naar radio/apple carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 07:54

Aragornwj

Blerf

Ruvetuve schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:13:
Ik heb Zolio (caravanspiegels.nl) gemaild of er spiegels voor de EV9 komen. Kan ik mijn oude spiegels hergebruiken.. ik ben erg fan van hun spiegels omdat ze gegoten zijn voor het model auto. Weinig trillingen hierdoor

Nu is het mogelijk niet eens nodig voor de EV9 aangezien deze al erg breed is en je mogelijk al langs de caravan naar achter kan kijken.

Al mensen ervaring met caravan spiegels en de EV9
Ik heb de EV9 via lease in bestelling staan maar ben zeker nieuwsgierig naar wat er beschikbaar is aan spiegels. Met een caravan van 2m50 breed red ik het niet met de spiegels van de wagen zelf. Op de Kodiaq nu gebruik ik Emuk, dus ik hoop dat die er voor de EV9 ook komen.

Jij al wat gehoord van Zolio?

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Supergaaf, Karel! Ik vind het mooi en het maakt hem uniek. Zal ook eens kijken.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:14:
[...]

Supergaaf, Karel! Ik vind het mooi en het maakt hem uniek. Zal ook eens kijken.
Ben ook wel benieuwd hoe die "grille" op een witte EV9 staat. Dat witte oppervlak vol met bloedsporen van insecten is ook maar zo zo.
Vandaag door de wasstraat geweest, maar zit nog steeds vol vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Morgen trouwens de eerste onderhoudsbeurt. 30.0000km. Iemand hier al gedaan en wat kostte het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Ook met kinderslot aan moeten de handgrepen wel naar buiten komen. Je kunt volgens mij ergens instellen wanneer de deuren zich ver- en ontgrendelen. Bij is dat na de auto in P te hebben gezet. Als ik te snel ben en meteen de auto ook uitschakel, dan komen de handgrepen niet naar buiten. Dan handmatig met de ontgrendel knop in de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvetuve
Aragornwj schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:39:
[...]

Ik heb de EV9 via lease in bestelling staan maar ben zeker nieuwsgierig naar wat er beschikbaar is aan spiegels. Met een caravan van 2m50 breed red ik het niet met de spiegels van de wagen zelf. Op de Kodiaq nu gebruik ik Emuk, dus ik hoop dat die er voor de EV9 ook komen.

Jij al wat gehoord van Zolio?
Ja toevallig vandaag, toch maar opzoek naar alternatief..
Uw vraag (****) of er maatwerk caravanspiegels voor uw auto beschikbaar zijn hebben we uitgezocht.

Helaas kunnen we deze op dit moment (nog) niet leveren. We zullen u informeren zodra deze wel leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madevill
  • Laatst online: 29-07 13:56
Over de grootlichten: YouTube: Kia eV9 LED matrix headlights test

Rond 6:50 hoor je wat uitleg. Hoe ik het begrijp staan de grootlichten dus altijd in auto wanneer je ze aan zet.

Deze ga ik morgen zelf controleren: YouTube: Operating High Beam Assist (HBA)|The Kia EV9

[ Voor 24% gewijzigd door madevill op 10-09-2024 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-09 16:40
Gasoline1234 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:14:
Morgen trouwens de eerste onderhoudsbeurt. 30.0000km. Iemand hier al gedaan en wat kostte het?
€350 als ik mij goed herinner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikoboarder
madevill schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:53:
Over de grootlichten: YouTube: Kia eV9 LED matrix headlights test

Rond 6:50 hoor je wat uitleg. Hoe ik het begrijp staan de grootlichten dus altijd in auto wanneer je ze aan zet.

Deze ga ik morgen zelf controleren: YouTube: Operating High Beam Assist (HBA)|The Kia EV9
HBA,
Als je de lichten op auto hebt staan kan je de HBA activeren door de hendel van je weg te duwen.
Boven aan in het display komt er dan auto te staan.

de KIA kijkt dan zelf wanneer het past om de high beam aan te zetten of terug uit te zetten.
Vaak moet je wel al in een redelijke donkere straat zijn waar deze dan aan gaan.

Als er tegen verkeer is gaan of de hele high beams uit, of enkel een vlak (als je de matrix lampen hebt)

je kan door nog eens te duwen ook de high beams zelf aanzetten maar dan is de HBA niet meer actief.
De high beams gaan dan gewoon aan maar gaan niet meer vanzelf uit door tegenliggers of als het niet meer nodig is.

De HBA afzetten is enorm vervelend...
Die kan je alleen afzetten door even de high beams aan te zetten en dan terug af.

al vaker gehad op een volle autostrade dat tegenliggend vrachtverkeer toch niet goed werd gefilterd door de matrix koplampen. En dan moet je dus even de high beams aanzetten op een volle autostrade om de HBA af te zetten.

hopelijk is deze text een beetje duidelijk 8)7

EDIT:
bovenstaande filmpje is duidelijker als mijn uitleg en zo te zien kan ik de HBA ook afzetten door de gewone lichten van auto naar 'aan' te klikken.

weer iets bijgeleerd !

[ Voor 5% gewijzigd door saikoboarder op 10-09-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sinds een aantal dagen ontgrendeld de laadkabel niet meer zodra ik de auto open. Ik moet dan de nood ontgrendeling gebruiken, op een andere manier gaat het niet. Iemand hetzelfde gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astronaut75
  • Laatst online: 10-12-2024
F1dude schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:30:
[...]

Dit heb ik ook inderdaad, ik heb geen FM pro maar gebruik gewoon de app. Na elke melding springt hij bij mij ook naar apple music. Ik heb nog geen oplossing gevonden - ik schakel met de mode knop op het stuur gewoon terug naar radio/apple carplay.
Ja klopt zo los ik het ook op maar ik rij op een weg waar 8 flitsers staan dus dan is het steeds schakelen. Terwijl ik dit niet in andere auto's had met CP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterHV
  • Laatst online: 24-09-2024
Collega EV9 rijders, ik vind nergens of ik een ota update die ik niet onmiddellijk heb aanvaard, achteraf nog opnieuw kan doen. Ik krijg sinds een paar dagen bandenspanning meldingen en dit is opgelost in een update. Tips? Ik vind het ook precies nergens in de encyclopedie van een handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Als ik vragen mag: waar heb je dit gekocht? Ik kan het zo gauw online niet vinden.

Homevolt dashboard

Pagina: 1 ... 56 ... 93 Laatste