Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 51 ... 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:27
@reistier : Ik overweeg ook een trekhaakbox, maar klopt het dat de autopilot (HDA) het dan niet meer doet? Adaptive cruisecontrol nog wel?

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:50
Gies123 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:18:
@reistier : Ik overweeg ook een trekhaakbox, maar klopt het dat de autopilot (HDA) het dan niet meer doet? Adaptive cruisecontrol nog wel?
Die vraag heb ik eerder gesteld en het klopt wat je zegt. Alternatief is een dakkoffer maar dat extra verbuik schijnt enorm te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 22:05
Gies123 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:18:
Ja, klopt helaas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 17:02
Nog één aanvulling hierop. Ook je level 4 regeneratief remmen (pedal MAX) werkt niet meer. Geen idee waarom want met adaptieve CC kan je wel gewoon tot een volledige stop komen.

Verder is de front vd EV9 wel echt een insectenmagneet. Normaliter valt dat niet op omdat ik in een platgespoten round-up landschap leef. Maar nu zit er na een dagje sturen door het Beierse woud een verzamelingen platgeslagen insecten op de voorkant waar Naturalis bij verbleekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
reistier schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:24:
....Maar nu zit er na een dagje sturen door het Beierse woud een verzamelingen platgeslagen insecten op de voorkant waar Naturalis bij verbleekt.
:D :D

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
Als ik een nachtje weer eens niet kan slapen door die verrekte muggen, droom ik ook gewoon meestal van de Ev9. Het helpt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 19:39

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Wij zijn ook met de trekhaakkoffer op vakantie.
Op de autobahn stel ik de Cruise Control in op 135 km/u, en soms bij inhalen rij ik iets harder.
Bij de vele Baustellen houd ik me netjes aan de maximale snelheid.

Na 1006 km en 3 laadstops had de EV9 GT-Line 22,4 kWh verbruik per 100km gemiddeld. Edit: afgelezen op dashboard, op de display achter het stuur.

Op de vakantiebestemming haal ik de trekhaakkoffer en fietsenrek eraf, zodat de auto weer wat minder lang is en alle assistentie-functies weer werken. Overigens mis ik dat automatisch rijbaanwisselen persoonlijk helemaal niet. Ik stuur liever zelf.

Ik kan een trekhaakkoffer echt alle grote gezinnen aanraden. Geen meerverbruik én geen windlawaai op het dak. Neem wel een kantelbare, zoals deze Thule, zodat je de kofferbak nog kan openen (en een Nespresso kan maken).

Ik ga voor komende winter ook nog een ski-adapter aan het rek bevestigen. Dan rijd je naar de wintersport met bagagebox én ski's, zonder meerverbruik, wat in de winter nog prettiger is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_QUzm-kpj61DeQ6rpkxX2iv-OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3MO6Bd2YyFc9Xm4Jzb7uAxg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Wauw, dat verbruik is heel netjes! Ik ga toch maar eens kijken naar trekhaakkoffer.
Het wisselen van rijstroken heb ik uitgezet, maar wat ik wel veel gebruik is de adaptive cruisecontrol en lane assist zodat hij binnen de lijntjes blijft rijden. Voor zover ik het nu begrijp blijft de adaptive cruisecontrol wel werken maar tussen de lijnen rijden niet meer (dus zelf die 1000km sturen).

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Mijn twijfel is ook om, ik ga ook voor een trekhaakkoffer, enige uitdaging die ik heb is dat we de hond mee hebben. Die zit achterin en gaat via een loopplank in en uit maar dat kan niet bij de meeste koffers.

Binnenkort ga ik kijken voor de Spinder, die schijnt 70cm uit te schuiven en mogelijk dat het dan net lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04:17
reistier schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:24:
Maar nu zit er na een dagje sturen door het Beierse woud een verzamelingen platgeslagen insecten op de voorkant waar Naturalis bij verbleekt.
Heeft iemand t front in PPF laten zetten om dit wat makkelijker te verwijderen en tegen steenslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
sly___ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Heeft iemand t front in PPF laten zetten om dit wat makkelijker te verwijderen en tegen steenslag?
Nee maar ik overweeg dat wel, om ergens te komen moet ik door het buitengebied en mijn front bestaat alleen nog maar uit muggen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Gasoline1234 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:08:
Wij zijn ook met de trekhaakkoffer op vakantie.
Op de autobahn stel ik de Cruise Control in op 135 km/u, en soms bij inhalen rij ik iets harder.
Bij de vele Baustellen houd ik me netjes aan de maximale snelheid.

Na 1006 km en 3 laadstops had de EV9 GT-Line 22,4 kWh verbruik per 100km gemiddeld. Edit: afgelezen op dashboard, op de display achter het stuur.

Op de vakantiebestemming haal ik de trekhaakkoffer en fietsenrek eraf, zodat de auto weer wat minder lang is en alle assistentie-functies weer werken. Overigens mis ik dat automatisch rijbaanwisselen persoonlijk helemaal niet. Ik stuur liever zelf.

Ik kan een trekhaakkoffer echt alle grote gezinnen aanraden. Geen meerverbruik én geen windlawaai op het dak. Neem wel een kantelbare, zoals deze Thule, zodat je de kofferbak nog kan openen (en een Nespresso kan maken).

Ik ga voor komende winter ook nog een ski-adapter aan het rek bevestigen. Dan rijd je naar de wintersport met bagagebox én ski's, zonder meerverbruik, wat in de winter nog prettiger is.

[Afbeelding]
Ik heb die ook, en kan hem aanraden. Mocht iemand hem willen huren, stuur een pm, want neem hem deze vakantie niet mee (want al surfplanken op het dak en dus dakkoffer ernaast).

Ik wist niet dat er ook een ski adapter voor was, hoe ziet dat eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58
DarkShadow schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Ik heb die ook, en kan hem aanraden. Mocht iemand hem willen huren, stuur een pm, want neem hem deze vakantie niet mee (want al surfplanken op het dak en dus dakkoffer ernaast).

Interesse in de ski adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 19:59
Hey uhm, hoort dit compartiment open te zijn?
Er vallen soms dingen uit naar je voeten als je op de bovenste plank iets neer legd…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzJIvHCWt6h7pX3lJSnqOOYNX0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdHR1tm2vjI8Kr6uRoq10Gtf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mk7XnUMdnSuNwoJDne0GTHSabck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J46lntr50KUK0RJEjizJkY9b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXTLEIU4H4OvVp0hef1pXJBiW2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFJR1FVjgjmgbL6OCHn9UpT8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Je sluit het blijkbaar met openen en dichten af dus als het open is niks in leggen… dan is het geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
De planning was dat de elektrische trekhaak vandaag gemonteerd zou worden op mijn EV9, helaas is deze niet geleverd en dus gaat er een afneembare op want zaterdag heb ik de trekhaak echt nodig.

Erg jammer maar laten we eerlijk zijn het scheelt wel heel veel geld en ik kom na aanschaf van een bagage box ongeveer op hetzelfde bedrag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Laatst online: 23-09 21:20
Freezhost schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:51:
De planning was dat de elektrische trekhaak vandaag gemonteerd zou worden op mijn EV9, helaas is deze niet geleverd en dus gaat er een afneembare op want zaterdag heb ik de trekhaak echt nodig.

Erg jammer maar laten we eerlijk zijn het scheelt wel heel veel geld en ik kom na aanschaf van een bagage box ongeveer op hetzelfde bedrag uit.
Vervelend voor je maar als het veel geld scheelt ben ik wel benieuwd.. wat is het verschil? In geld en praktijk.

Bij een elektrische kan je hem met een knop naar buiten en binnen schuiven? Afneembare heb ik wel eens op een lease auto gehad en in de praktijk haalde ik hem er nooit af. Huidige auto zit een vaste en vind dat ook niet storend. Waarom is het zoveel extra geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Even tussendoor: ik had een Kia voucher gekregen van 2000 euro shoptegoed en die nog niet helemaal opgemaakt. Nu wilde ik weer iets bestellen uit de Kia accessiore shop maar de voucher lijkt niet meer te werken... Bij de andere vroege EV9-bestellers ook het geval?

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ruvetuve schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Vervelend voor je maar als het veel geld scheelt ben ik wel benieuwd.. wat is het verschil? In geld en praktijk.

Bij een elektrische kan je hem met een knop naar buiten en binnen schuiven? Afneembare heb ik wel eens op een lease auto gehad en in de praktijk haalde ik hem er nooit af. Huidige auto zit een vaste en vind dat ook niet storend. Waarom is het zoveel extra geld waard?
Die trekhaak is niet het probleem, ik vind de positie van de stekker echt ruk. Bij de EV6 moest je echt op je knieën om die stekker aan te sluiten, daarnaast is het ronduit smerig daar en er zitten scherpe delen.

Bij een elektrische zit de aansluiting aan de zijkant van de haak zelf, veel beter bereikbaar dus. Mogelijk valt het met de EV9 mee omdat die hoger is dan de EV6

Wie heeft hier allemaal problemen met het naar voren klappen van de achterbank? Al vanaf levering wil bij mij het 1/3 deel niet naar voren. Status is nog steeds we zijn er mee bezig maar het begint irritant te worden en sta op het punt een officiële klacht in te dienen vandaar dat ik even benieuwd ben of meer mensen dit probleem ervaren.

[ Voor 16% gewijzigd door Freezhost op 18-07-2024 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:26:
Even tussendoor: ik had een Kia voucher gekregen van 2000 euro shoptegoed en die nog niet helemaal opgemaakt. Nu wilde ik weer iets bestellen uit de Kia accessiore shop maar de voucher lijkt niet meer te werken... Bij de andere vroege EV9-bestellers ook het geval?
Ik heb gebruik gemaakt van die actie met lagere rente dus geen voucher gekregen. Mogelijk zat er een einddatum op of er gaat gewoon iets niet goed. Zal mij ook niet verbazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-09 15:36
Vraagje; ik zat recentelijk te pielen met de Kia Charge app in het kader van een geplande vakantie richting Frankrijk. Ik heb een "easy" contract; enkel betalen bij laden. Geen abonnementskosten oid.

Je kunt een laadstation "selecteren" in de app om eens te kijken welke laadpunten hebben ze, zijn ze bezet etc etc. Per abuis heb ik blijkbaar op de groen knop "laden met betaalverplichting" gedrukt (niet bewust in ieder geval) en is er via de app een laadsessie gestart ergens in het buitenland.

Bijzonder, gezien ik aantoonbaar (met auto) thuis was in Nederland.

Daar kwam ik ca 24 uur later achter toen ik een andere route invoerde. Er bleek toen een laadsessie gestart te zijn en die stond inmiddels op >1500 min.

Uiteraard die ongein direct gestopt. Er verschijnt niks in mijn kia charge app: geen laadsessies geregistreerd (we zijn nu 24-48 uur verder). ECHTER; op mijn creditcard is wel 20 euro gereserveerd door "Digital Charging Solution Berlin DEU". Dit schijnt de partij te zijn die de kia charge app beheert. Het bedrag is gereserveerd, in retrospect, toen de laadsessie is gestart. Het is dus nog niet daadwerkelijk afgeschreven.

Ik heb er er maar eens een email aan gewaagd, want van dit soort praktijken ben ik niet gediend.

Iemand met soortgelijke ervaringen alhier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Freezhost schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Die trekhaak is niet het probleem, ik vind de positie van de stekker echt ruk. Bij de EV6 moest je echt op je knieën om die stekker aan te sluiten, daarnaast is het ronduit smerig daar en er zitten scherpe delen.

Bij een elektrische zit de aansluiting aan de zijkant van de haak zelf, veel beter bereikbaar dus. Mogelijk valt het met de EV9 mee omdat die hoger is dan de EV6

Wie heeft hier allemaal problemen met het naar voren klappen van de achterbank? Al vanaf levering wil bij mij het 1/3 deel niet naar voren. Status is nog steeds we zijn er mee bezig maar het begint irritant te worden en sta op het punt een officiële klacht in te dienen vandaar dat ik even benieuwd ben of meer mensen dit probleem ervaren.
Ah goed punt over de positie van de stekker! Ik ga ook eens checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:47
Gies123 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:26:
Net geprobeerd, de mijne werkt nog. Heb je de gegevens uit de mail van Kia ingevuld bij nummerbord en chassisnummer (beide anders dan de werkelijkheid)?

Bij mij had de mail met deze gegevens het onderwerp; “Een € 2.000,- Kia EV9 Cheque speciaal voor jou!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Thanks @gustavson, ik heb dat inderdaad geprobeerd. Er stond nog iets van 400 euro op, maar nu niet meer. Dank voor het testen!

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-09 15:33
Gies123 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:12:
[...]

Ik heb de dashcam ook besteld. Ben benieuwd!
Heb je al kunnen testen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Nee, ligt nog in de doos. Ik moet even tijd vinden om hem te installeren. Heel misschien vandaag/morgen en dan stuur ik nog wel wat foto's

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
gustavson schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:33:
[...]

Net geprobeerd, de mijne werkt nog. Heb je de gegevens uit de mail van Kia ingevuld bij nummerbord en chassisnummer (beide anders dan de werkelijkheid)?

Bij mij had de mail met deze gegevens het onderwerp; “Een € 2.000,- Kia EV9 Cheque speciaal voor jou!”
Hoe kom je aan zo’n voucher? Tijdelijke actie? Onderhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblestorm
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-10-2024
Heeft er iemand onlangs nog zelf updates uitgevoerd? Ik heb de EV9 sinds mei en sinds levering de laatste updates gehad, maar zelf nog geen updates gedraaid - zijn er updates beschikbaar die de moeite waard zijn die jullie gedaan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:47
Ruvetuve schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Hoe kom je aan zo’n voucher? Tijdelijke actie? Onderhandeling?
Was tijdelijke actie de eerste maanden (mijne besteld nov 23).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freezhost
Bubblestorm schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:20:
Heeft er iemand onlangs nog zelf updates uitgevoerd? Ik heb de EV9 sinds mei en sinds levering de laatste updates gehad, maar zelf nog geen updates gedraaid - zijn er updates beschikbaar die de moeite waard zijn die jullie gedaan hebben?
Niet echt de moeite waard volgens mij, ik wacht met smart op de volgende... daar schijnt een sneltoets in te zitten voor de mute van die snelheidwaarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
Freezhost schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Niet echt de moeite waard volgens mij, ik wacht met smart op de volgende... daar schijnt een sneltoets in te zitten voor de mute van die snelheidwaarschuwingen.
Wat zou daar anders aan zijn dan dit menu nu onder sneltoets te zetten (sterretje op stuur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblestorm
Freezhost schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Dat zou wel fijn zijn inderdaad, hopelijk ook om dat oogje stil te houden. Die zet ik nu ook elke keer handmatig uit -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
BEV9 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:03:
[...]

Wat zou daar anders aan zijn dan dit menu nu onder sneltoets te zetten (sterretje op stuur)?
Na het sterretje moet je nog steeds op de knop snelheidswaarschuwing klikken en daarna de audio waarschuwing uitzetten (tijdens het rijden!)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
Gies123 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:08:
[...]

Na het sterretje moet je nog steeds op de knop snelheidswaarschuwing klikken en daarna de audio waarschuwing uitzetten (tijdens het rijden!)
Ik doe dat direct na het instappen en starten van de auto alvorens weg te rijden. Maar inderdaad; als er een update komt waarbij dat met maar 1 druk op de knop kan, waar dan ook, is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
BEV9 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:03:
[...]

Het schijnt dat je het rechter wieltje ingedrukt kunt houden en dan staat hij op stil... komt sowieso naar de EV3 en volgens diverse auto reviews ook naar de EV9. Dat is ook vrij logisch aangezien de hardware en software overeen komen. Daarnaast is de lente update veel later dan gebruikelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

DarkShadow schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Het is mogelijk de Thule Snowpack skidragers te monteren aan het metalen frame van het fietsenrek. De ski's passen dan tussen de bagagebox en de auto.

De montage vergt wel enig boorwerk met kunststof kapjes die je bij een bouwmarkt moet zien te vinden. Het is geen officiële oplossing van Thule, maar wel een mooie oplossing.

Onderstaande Tesla rijder heeft er goede ervaring mee. Ik moet de montage zelf nog doen. Heb wel al de 2 Thule Snowpack skidragers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naKpwJ3t-3EY-7YG8yEdQn7iZ4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ml9ASCLizByPOiIIbtAjxEpA.jpg?f=fotoalbum_large
(bagagebox in gekantelde stand)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMYebgaW-Y6_nVOvo3ua3gWnioY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/se4h4I11Pf2ubFgWY9AqFyVV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Gasoline1234 op 18-07-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04:17
FlyingDutchMike schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Er wordt helaas wel een halve bodemplaat verwijderd…
En slecht afgewerkt…
En dat na 7 maanden wachten…

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit bij iedereen zo of zijn er dealers die dit wat netter aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:42

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Ik heb het topic doorzocht op Amazon Music, maar geen eenduidig antwoord gevonden dus voor de zekerheid:
Amazon Music werkt helemaal NIET met een Prime Abonnement? Ik heb me aangemeld met mijn Prime Abonnement, maar kan helemaal niks met Amazon Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Twiek-San schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:49:
Ik heb het topic doorzocht op Amazon Music, maar geen eenduidig antwoord gevonden dus voor de zekerheid:
Amazon Music werkt helemaal NIET met een Prime Abonnement? Ik heb me aangemeld met mijn Prime Abonnement, maar kan helemaal niks met Amazon Music.
Werkt bij mij prima met Amazon Prime abo.
Hoge audiokwaliteit, maar de app kan heel weinig. Ik tap altijd maar een playlist aan, als ik even geen Android Auto met Spotify wil gebruiken (bijv. om batterij van telefoon te besparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:46
Gek, ik moest wel apart amazon music als dienst activeren en betalen ondanks prime lid. Dus als extra dienst…voor 9,95

Ben wel weer gestopt. Spotify werkt beter voor mij en mis de iets betere kwaliteit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Gasoline1234 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Werkt bij mij prima met Amazon Prime abo.
Hoge audiokwaliteit, maar de app kan heel weinig. Ik tap altijd maar een playlist aan, als ik even geen Android Auto met Spotify wil gebruiken (bijv. om batterij van telefoon te besparen).
Dat is bijzonder. Heb je alleen een Prime abonnement of had je daarvóór ook al een account bij de shop van Amazon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Twiek-San schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:49:
[...]

Dat is bijzonder. Heb je alleen een Prime abonnement of had je daarvóór ook al een account bij de shop van Amazon?
Al een paar jaar een shop account met Amazon Prime toevoeging. Is wel de Duitse Amazon. Misschien maakt dat een verschil. Ik betaal in ieder geval niet extra voor Amazon Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
voor wat dient de knop aan de laadklep die niet is voor het sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Laatst online: 23-09 17:02
Je achterklep heeft twee knoppen. De eerste om de achterklep te sluiten de tweede om je achterklep te sluiten en je auto op slot te doen. Deze knop werkt echter alleen als je de sleutel ook bij je hebt als je op de knop drukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
reistier schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 06:59:
Je achterklep heeft twee knoppen. De eerste om de achterklep te sluiten de tweede om je achterklep te sluiten en je auto op slot te doen. Deze knop werkt echter alleen als je de sleutel ook bij je hebt als je op de knop drukt.
Aha, ik heb me ook al vaak afgevraagd: waarom doet deze knop niets? Weer een voorbeeld van een halve implementatie van Kia. Met de sleutel doet 'ie het blijkbaar wel, maar met een digitale sleutel (telefoon) doet 'ie het niet. Ik blijf me verbazen.

Overigens kreeg ik dinsdag 16 juli opeens tijdens het rijden nieuwe gebruikers voorwaarden voor de Kia Connect software. Uiteraard niet gelezen maar op OK geklikt... Blijkbaar moest er iets ge-herconfigureerd worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odgOpbXdX7zFuG2MLKQlRxnSnxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttoGS8wdKj6yfiBeQtiNnxOS.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna uit nieuwsgierigheid in de Kia Connect app gekeken en daar zag ik bij toeval onderin het menu 'testlink' (staat er nu niet meer in).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdhGGWX7pOxtM1Ja_Lu9dlQ09eQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9ylN3PB6AhqnMGMbOlAym1l.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteraard erop geklikt :D en toen kwam ik op een pagina van Vodafone:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ss2-IQuW7feufUjCWNpKYUIf1Xw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QJGU1PhBTE44FpQThPQUuSeu.png?f=fotoalbum_large

Mezelf gewoon aangemeld (account aangemaakt). Paar keer op OK geklikt en toen had ik opeens Wifi in de auto. Geen idee hoe lang het blijft werken, maar ik denk dat dit dus verder uitgerold gaat worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sq1G8KCISAKcsFhjapQfjd2hL8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UXCJFczcaV0ihCVuvy00eJRo.png?f=fotoalbum_large

Wifi verbinding in de auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbwFPVpLIfCUtUaDBXCRJqmoiNA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vkzo1fUNoLVBv2fQ4uN4AgEZ.png?f=fotoalbum_large

Hebben meer mensen dit al voorbij zien komen?

(Ps. de 2e en 3e screenshot heb ik achteraf gemaakt (zie de timestamps) omdat ik op het moment zelf te snel door het proces was gegaan.)

[ Voor 8% gewijzigd door Gies123 op 19-07-2024 08:49 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
FlyingDutchMike schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Er wordt helaas wel een halve bodemplaat verwijderd…
En slecht afgewerkt…
En dat na 7 maanden wachten…

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah wat slecht, welke variant is dat? Afneembare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Kan dat eigenlijk kwaad, die afdekplaat doorzagen voor een trekhaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BEV9
Gies123 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Aha, ik heb me ook al vaak afgevraagd: waarom doet deze knop niets? Weer een voorbeeld van een halve implementatie van Kia. Met de sleutel doet 'ie het blijkbaar wel, maar met een digitale sleutel (telefoon) doet 'ie het niet. Ik blijf me verbazen.

Overigens kreeg ik dinsdag 16 juli opeens tijdens het rijden nieuwe gebruikers voorwaarden voor de Kia Connect software. Uiteraard niet gelezen maar op OK geklikt... Blijkbaar moest er iets ge-herconfigureerd worden.
[Afbeelding]

Daarna uit nieuwsgierigheid in de Kia Connect app gekeken en daar zag ik bij toeval onderin het menu 'testlink' (staat er nu niet meer in).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mezelf gewoon aangemeld (account aangemaakt). Paar keer op OK geklikt en toen had ik opeens Wifi in de auto. Geen idee hoe lang het blijft werken, maar ik denk dat dit dus verder uitgerold gaat worden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Ps. de 2e en 3e screenshot heb ik achteraf gemaakt (zie de timestamps) omdat ik op het moment zelf te snel door het proces was gegaan.)
Gebruikersvoorwaarden wel. Testlink niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
reistier schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 06:59:
laad klep als in opladen niet koffer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblestorm
Gies123 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:43:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zal het eens proberen, zal wel relaxed zijn in de vakantie voor de ipads van de kinderen :)

edit: staat er inderdaad niet meer in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblestorm
Twiek-San schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:49:
[...]

Er is een verschil tussen Amazon Music Prime en Amazon Music Unlimited.
Music Prime heb je advertenties en lage audie kwaliteit, Music Unlimited is vergelijkbaar met een betaald sportify abbonement.

Zie ook hier: https://www.howtogeek.com...d-amazon-music-unlimited/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Melding van de voorwaarden kreeg ik ook, je kunt er wel e.e.a. uithalen aan nieuwe dingen. Rijscore en 360 camera en frunk via de app etc.. natuurlijk nog de vraag wat er daadwerkelijk geïmplementeerd wordt maar dat we dit krijgen is al een teken dat er een update aanstaande is.

Zie ook deze video YouTube: New Features coming to EU/UK Kia Connect 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Bubblestorm schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Zal het eens proberen, zal wel relaxed zijn in de vakantie voor de ipads van de kinderen :)

edit: staat er inderdaad niet meer in de app.
Sluit je dan een abonnement af bij Vodafone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Ruvetuve schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:06:
[...]

Sluit je dan een abonnement af bij Vodafone
Ja een speciaal Klokko abonnement van 999 per maand exclusief aansluitkosten van 9999 euro :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Bubblestorm schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:47:
[...]

Music Prime heb je advertenties en lage audie kwaliteit, Music Unlimited is vergelijkbaar met een betaald sportify abbonement.

Dat wist ik. Maar Amazon Music doet noppes nada op mijn Prime account. Niets speelt. Altijd de vraag om naar unlimited over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-09 23:05
Freezhost schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:03:
Melding van de voorwaarden kreeg ik ook, je kunt er wel e.e.a. uithalen aan nieuwe dingen. Rijscore en 360 camera en frunk via de app etc.. natuurlijk nog de vraag wat er daadwerkelijk geïmplementeerd wordt maar dat we dit krijgen is al een teken dat er een update aanstaande is.

Zie ook deze video YouTube: New Features coming to EU/UK Kia Connect 2024?
Ik had afgelopen dinsdag de eerste keer de melding om de voorwaarden te accepteren en vanochtend de tweede keer. Nu ik dit lees zal de eerste keer wel de onbedoelde activering vanuit KIA van de nieuwe situatie zijn en de tweede keer het terugzetten van de vorige software versie of zo.

Ik zag inderdaad van de week ook een KIA SSID toen ik stond te wachten bij het laadpunt in Frankrijk maar ik dacht dat wellicht van de KIA dealer die toevallig in de buurt zat. Nou, weten we dat ook weer. Ben benieuwd.

Ik zou zelf nooit betalen voor zo’n WiFi optie. Heb genoeg dataverkeer op onze iPhones en met een Personal Hotspot kan ik ook de andere apparatuur (iPad’s) op internet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Bubblestorm schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:47:
[...]

Nog nooit een advertentie gehoord met Amazon in de Kia. En de audiokwaliteit is uitstekend (beter dan Spotify via Android Auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Nestorix schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:43:
[...]

Ik had afgelopen dinsdag de eerste keer de melding om de voorwaarden te accepteren en vanochtend de tweede keer. Nu ik dit lees zal de eerste keer wel de onbedoelde activering vanuit KIA van de nieuwe situatie zijn en de tweede keer het terugzetten van de vorige software versie of zo.

Ik zag inderdaad van de week ook een KIA SSID toen ik stond te wachten bij het laadpunt in Frankrijk maar ik dacht dat wellicht van de KIA dealer die toevallig in de buurt zat. Nou, weten we dat ook weer. Ben benieuwd.

Ik zou zelf nooit betalen voor zo’n WiFi optie. Heb genoeg dataverkeer op onze iPhones en met een Personal Hotspot kan ik ook de andere apparatuur (iPad’s) op internet aansluiten.
Ik heb de voorwaarden ook meerdere keren moeten accepteren deze week. Worden er nou ongevraagd, zonder mijn toestemming, software-updates OTA geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gasoline1234 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Ik heb de voorwaarden ook meerdere keren moeten accepteren deze week. Worden er nou ongevraagd, zonder mijn toestemming, software-updates OTA geïnstalleerd?
Nee dat doet Kia NL zeker niet
Die zijn veel te bang dat het fout gaat of geld kost 8)7 Maar als je de voorwaarden weigert wordt Kia Connect gedeactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Freezhost schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:12:
[...]

Nee dat doet Kia NL zeker niet
Die zijn veel te bang dat het fout gaat of geld kost 8)7 Maar als je de voorwaarden weigert wordt Kia Connect uitgeschakeld volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:34
Het is mij opgevallen dat bij warme dagen soms een brommend en vibrerend geluid optreedt bij afremmen op level 3 en/of I-pedal. Ik kan het niet goed reproduceren, maar het gebeurd enkel op warme dagen. Herkennen meer mensen dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nestorix
Na een kort tripje door Frankrijk eens nauwkeuriger bij het laden opgelet op de tarieven.

Ik heb een aantal RFID cards of Apps waarmee je kan laden en betalen:
  1. Shell Recharge (Fysieke card en gratis en omdat ik nog Newmotion laadpalen thuis heb)
  2. KIA charge (Fysieke card en gratis voor 2 jaar bij de EV9)
  3. Chargemap (Fysieke card voor € 19,95 eenmalig)
  4. Electroverse (Fysieke card, volledig gratis)
  5. IONITY (App, geen abonnement)
  6. Fastned (App, gekoppeld aan mijn KIA charge card)
Tot nu toe had ik op eerdere tripjes vooral de KIA charge card gebruikt, lekker makkelijk. Maar deze keer eens beter gekeken en tot mijn verbazing zaten er grote verschillen tussen de kWh prijzen.

Zo had ik meerdere keren een DC charger waar de kWh prijzen varieerde van € 0,44 bij Electroverse tot € 0,69 bij KIA charge. Andere keren was KIA charge weer de goedkoopste (vooral bij IONITY chargers) vanwege extra korting van het aanvullende pakket. Ik heb zelfs DC laadpunten gezien in de App (dus niet zelf geweest) waar het een verschil was van € 0,40 per kWh. Dat is met een beetje volladen toch al gauw de kosten voor de koffie en broodjes bij het aangrenzende tank/service-station.

De Chargemap card zweefde een beetje daar tussen in.

Ik had de Electroverse card genomen voor ons aanstaande tripjes naar de UK waar KIA charge en Shell Recharge duidelijk minder dekking lijken te hebben. Electroverse is blijkbaar van een of ander Engels energiebedrijf en viel me op doordat ze volledig gratis de RFID card opsturen.

Ook de Apps hebben allemaal hun voor- en nadelen maar de App waar alles perfect is, nog niet gevonden. Met de KIA Charge App kan je makkelijk de locatie van de DC charger naar je favoriete navigatie App sturen. Maar de Electroverse App laat meer details zien en is in mijn ogen wat gebruikersvriendelijker.

De Chargemap App heeft dan weer veel foto's staan die gebruikers ingestuurd hebben zodat je een beetje kan beoordelen of het een knappe laadplek is.

Gelukkig hebben we bij elke keer laden de tijd om met de verschillende Apps te spelen 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Chainsaw2002 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:13:
Het is mij opgevallen dat bij warme dagen soms een brommend en vibrerend geluid optreedt bij afremmen op level 3 en/of I-pedal. Ik kan het niet goed reproduceren, maar het gebeurd enkel op warme dagen. Herkennen meer mensen dit?
Vandaag ook ervaren, dacht dat het de airco was maar weet niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
<knip>]

[Afbeelding]
Kijk eens aan:
https://nieuws.kia.nl/sam...iensten-voor-kia-rijders/

Edit: bericht is al een jaar oud zie ik nu pas 😂

[ Voor 4% gewijzigd door Gies123 op 21-07-2024 12:28 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-09 10:25

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

DarkGodMaster schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:44:
[...]

Ah wat slecht, welke variant is dat? Afneembare?
Ja, afneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik ben vandaag aan de beurt voor een lege accu. Eigenlijk niet echt waarschuwingen van te voren gehad, wel iets minder gereden, maar ook niet heel bijzonder. Gisteren nog op pad geweest.

Vanmiddag wilde ik even wegrijden, auto ging nog open, maar kreeg direct veel meldingen over ABS en remmen controleren, en hij wilde niet in de D. Dus even aan en uitgezet om er zeker van te zijn dat ik de rem ingedrukt had bij het opstarten, en toen zwart scherm en hij deed niks meer.

Ik had een jumpstarter, die erop gezet, auto ging direct weer aan en ik kon een rondje rijden. Maar na een uur weer leeg. Deze keer deed de jumpstarter het niet (die gaf een alarm). Dus toch maar pechhulp gebeld.
Die gaven aan dat je sowieso een half uur moet rijden om de accu op te laden, klopt dat?

Ik hoop ik snel een nieuwe accu kan krijgen van de garage, maar die nemen nog contact met mij op. Blijkbaar moest die accu wel besteld worden (gek, want je zou denken dat je inmiddels wel weet dat dat voor veel mensen een probleem is). Vrijdag gaan we op vakantie, we gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
DarkShadow schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:07:
Ik ben vandaag aan de beurt voor een lege accu. Eigenlijk niet echt waarschuwingen van te voren gehad, wel iets minder gereden, maar ook niet heel bijzonder. Gisteren nog op pad geweest.

Vanmiddag wilde ik even wegrijden, auto ging nog open, maar kreeg direct veel meldingen over ABS en remmen controleren, en hij wilde niet in de D. Dus even aan en uitgezet om er zeker van te zijn dat ik de rem ingedrukt had bij het opstarten, en toen zwart scherm en hij deed niks meer.

Ik had een jumpstarter, die erop gezet, auto ging direct weer aan en ik kon een rondje rijden. Maar na een uur weer leeg. Deze keer deed de jumpstarter het niet (die gaf een alarm). Dus toch maar pechhulp gebeld.
Die gaven aan dat je sowieso een half uur moet rijden om de accu op te laden, klopt dat?

Ik hoop ik snel een nieuwe accu kan krijgen van de garage, maar die nemen nog contact met mij op. Blijkbaar moest die accu wel besteld worden (gek, want je zou denken dat je inmiddels wel weet dat dat voor veel mensen een probleem is). Vrijdag gaan we op vakantie, we gaan het meemaken...
Dat is klote. Wij vertrekken vrijdag ook richting Frankrijk. Vooralsnog geen problemen gehad, maar ook nog maar slechts 2500 km op de teller. Auto is van 27/6 (uitgeleverd) met alle updates tot die datum.

Was jij nog in afwachting van updates? Of wel alles al up to date?

Hoop dat ze het snel voor je oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:17
Iemand een idee hoe je het alarm voor inzittenden op de achterbank kan uitschakelen?

We staan met onze ev9 op een camping, daarvoor zetten we altijd de kampeermodus aan en dat ging goed. Tot nu. Wanneer je de auto op slot doet gaat na enkele seconden het alarm af en schakelt hij die kampeermodus ook terug uit.

Zeer vervelend.

Uiteraard staat er nu bagage op de achterbank, we zijn dan ook aan het kamperen dus het mag wat meer rommel zijn.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

DarkShadow schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:07:

Dat is balen, zeg. We zouden toch inmiddels mogen aannemen dat de 12v problemen definitief opgelost zijn met de software updates.

Wij zijn gisteravond teruggekomen van vakantie, en de Kia heeft zich voorbeeldig gedragen. Rijden in de bergen is geweldig. En zuinig was ie ook. Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten.

Enige probleem op de terugreis was weer gepruts met een Ionity laadstation die contact met de laadstekker verloor na 1 minuut laden en vervolgens in storing ging. Alle overige laadstations (allemaal met kapotte display trouwens) waren bezet, etc. Dan verlang je toch weer even terug naar 6 jaar probleemloos laden met de Tesla.

Ik zal de laadpoortoplossing met de viltjes toch maar gaan toepassen, want het lijkt er niet op dat Kia hier zelf iets aan gaat doen.

Nog 1 vraag @DarkShadow , toen jouw 12v accu plat ging, stond je koplamp verlichting ingesteld op Auto of op Aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
Gasoline1234 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:46:
[...]

Dat is balen, zeg. We zouden toch inmiddels mogen aannemen dat de 12v problemen definitief opgelost zijn met de software updates.

Wij zijn gisteravond teruggekomen van vakantie, en de Kia heeft zich voorbeeldig gedragen. Rijden in de bergen is geweldig. En zuinig was ie ook. Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten.

Enige probleem op de terugreis was weer gepruts met een Ionity laadstation die contact met de laadstekker verloor na 1 minuut laden en vervolgens in storing ging. Alle overige laadstations (allemaal met kapotte display trouwens) waren bezet, etc. Dan verlang je toch weer even terug naar 6 jaar probleemloos laden met de Tesla.

Ik zal de laadpoortoplossing met de viltjes toch maar gaan toepassen, want het lijkt er niet op dat Kia hier zelf iets aan gaat doen.

Nog 1 vraag @DarkShadow , toen jouw 12v accu plat ging, stond je koplamp verlichting ingesteld op Auto of op Aan?
Lees vaak dat je de lader (ionity is berucht) tot aan vergrendeling handmatig wat omhoog moet duwen en dat het dan wel goed gaat.

Hoe heb je het opgelost? Doorgereden naar ander laadstation?

Reden van de vraag: wij hebben ook enkele stops "voorbereid". Als back up. Dat zijn verschillende aanbieders (fastned, superchargy, powerdot) waaronder enkele malen ionity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Gasoline1234 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:46:
[...]

Ik vermoed auto. Weet het niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
BEV9 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:12:
[...]

Dat is klote. Wij vertrekken vrijdag ook richting Frankrijk. Vooralsnog geen problemen gehad, maar ook nog maar slechts 2500 km op de teller. Auto is van 27/6 (uitgeleverd) met alle updates tot die datum.

Was jij nog in afwachting van updates? Of wel alles al up to date?

Hoop dat ze het snel voor je oplossen!
Ik weet het nooit zeker, met bandenwissel waren als het goed is ook updates uitgevoerd. Ik heb inmiddels 19000 km erop zitten, probleemloos tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

BEV9 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Lees vaak dat je de lader (ionity is berucht) tot aan vergrendeling handmatig wat omhoog moet duwen en dat het dan wel goed gaat.

Hoe heb je het opgelost? Doorgereden naar ander laadstation?

Reden van de vraag: wij hebben ook enkele stops "voorbereid". Als back up. Dat zijn verschillende aanbieders (fastned, superchargy, powerdot) waaronder enkele malen ionity.
De stekker omhoog duwen doe ik standaard bij Ionity, anders lukt het starten van het laden überhaupt niet. Daarna laat ik heel langzaam de stekker los terwijl ik bid tot onze lieve Heer dat het laden niet stopt. Deze keer crashte dus ook nog de hele zuil.

Ik en mijn hele gezin, hebben vervolgens 15 minuten gewacht tot een andere laadzuil vrij kwam.
Het voordeel van de hoge laadsnelheid van de Kia gaat op deze manier geheel verloren.

Afijn, ik probeer voortaan Ionity stations met slechts 4 zuilen te vermijden.
En ter info: Ik heb zo'n Kia Charge tegoed van 2.000 euro met Ionity Power abo. Daarom ga ik zo min mogelijk naar Fastned, Aral, Allego, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxUzWoqgLFzLSos0ZwPpdTL0ND0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nx0SjkyNAmKUoda7a00vQR5A.jpg?f=fotoalbum_large

Pechhulp heeft hem meegenomen. De accu ging tijdens het rijden alweer uit. Best bijzonder als je het mij vraagt, want tijdens het rijden zou hij toch dat ding niet gebruiken?

Hopelijk kan hij snel vervangen worden, zou ontzettend balen als ik nu op vakantie moet met een leenauto. Sowieso moet ik dan een 7 zitter hebben met dakdragers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Voor degenen die naar Engeland gaan:
1.
De spoorbreedte in de dubbeldekker wagons van LeShuttle is maar weinig breder dan de spoorbreedte van de EV9. Met 21 inch banden raken de wangen af en toe de zijkant. Met 22 inch zou je best wel eens de velg kunnen raken.
2.
De meeste mooie binnenwegen zijn smal en de EV9 is breed. En een wit bord met rode rand waar breedte 6 feet 6 inches op staat, maakt het rijden best spannend. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nestorix
BEV9 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:52:
[...]
Onze eerste EV9 trip naar Frankrijk lukte het laden bij IONITY totaal niet.

Thuisgekomen verder gezocht en de "Plug & Charge" schijnt de oorzaak te zijn. Vervolgens bij de IONITY bij Nieuwegein geprobeerd met "Plug & Charge" aan, dit ging ook fout. Toen "Plug & Charge" uitgezet, toen ging het goed.

Net terug van onze tweede EV9 trip naar Frankrijk en IONITY werkt prima nu ook. Ik laat dat "Plug & Charge" dus lekker uitstaan.

Hoewel Fastned het prima doet kreeg ik dat Autocharge van Fastned niet aan de praat. Eens kijken of ik nu met "Plug & Charge" uit ook dat Autocharge van Fastned aan de praat ga krijgen.

Bij alle DC laders houden we de connector altijd vast en ietwat omhoog totdat je de aansluiting hoort vastklikken en de DC laadpaal hoort opstarten. Je hoort dan wat geklik, vaak gaan ventilators aan, etc en dan gaat het gewoon goed. Tijdens onze eerste trip ging dit nog wel eens mis omdat je die DC kabel/connector erin "hangt" alsof het een benzinepomp is, maar nu bij de tweede trip totaal geen problemen meer gehad.

Het probleem lijkt te zitten in de communicatie tussen laadpaal en auto. Dit zit in de twee pennen aan de bovenkant van de connector die mogelijk net geen goed contact maken zolang de kabel niet vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
Twiek-San schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:18:
Voor degenen die naar Engeland gaan:
1.
De spoorbreedte in de dubbeldekker wagons van LeShuttle is maar weinig breder dan de spoorbreedte van de EV9. Met 21 inch banden raken de wangen af en toe de zijkant. Met 22 inch zou je best wel eens de velg kunnen raken.
2.
De meeste mooie binnenwegen zijn smal en de EV9 is breed. En een wit bord met rode rand waar breedte 6 feet 6 inches op staat, maakt het rijden best spannend. :+
Heb je toevallig op de terugweg de inrit voor auto's hoger dan 1m85 genomen? Je komt dan terecht tussen de busjes en andere grotere voertuigen. Ben benieuwd of het daar wat breder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Het plan is idd om op de terugweg bij de hogere en vooral bredere voertuigen te komen. Van reizen met een busje herinner ik me probleemloos in- en uitrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 22:26
Vandaag in Italië ook ionity geladen, geen probleem en 211kw op de teller gezien.

Maar idd plug and charge werkt hier ook niet goed met ionity (eerder beschreven hier).

Verder werkt alles met laden prima in Italië op alle laadpalen. Ik druk hem wel altijd lichtjes eerste 20-30 sec tegen de auto aan. Tot mijn mobiel piept en zegt dat hij start met laden. Daarna nooit meer fout gegaan.

Die 12v storing blijft wel boven de auto hangen als ik het zo lees, dat geeft geen goed gevoel dat dat elk moment kan toeslaan zonder goede reden/oorzaak. Tot nu toe 14000km en 2300 vakantie km in Italië geen issues gehad op veel te smalle straatjes na hier in middellandse zee gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wij hebben Plug and Charge ook uitstaan en Autocharge van Fastned werkt prima en vindt het erg handig. De keren dat ik bij Ionity heb geladen ook geen problemen gehad.
Wij zijn nu op vakantie, dus de auto staat 3.5 weken op een parkeerplaats. Ben benieuwd hoe ik hem aantref als we terugkomen. Problemen met de 12V accu wekken weinig vertrouwen. Heb in ieder geval de fysieke sleutel maar meegenomen en er ligt een starter in de frunk.
Wij hebben trouwens ook een brief gekregen over een terugroepactie voor het probleem met het differentieel. Iemand anders deze ook gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterHV
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-09-2024
Korte vraag over levertermijnen bij jullie.
Sinds 02/24 in bestelling geplaatst, geleverd in de haven op 30/05, vandaag nog steeds niet voorzien voor transport naar de dealer. Lijkt jullie dit correct dat ze er ondertussen bijna 2 maanden over doen om de wagen tot bij de dealer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
WouterHV schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:47:
Korte vraag over levertermijnen bij jullie.
Sinds 02/24 in bestelling geplaatst, geleverd in de haven op 30/05, vandaag nog steeds niet voorzien voor transport naar de dealer. Lijkt jullie dit correct dat ze er ondertussen bijna 2 maanden over doen om de wagen tot bij de dealer te krijgen.
Dat lijkt me niet. Mijn auto is ook rondom die tijd aangekomen in de haven. Eind februari besteld. Uitlevering, inclusief alle updates en installatie accessoires (ao afneembare trekhaak) was op 27/6. En dat duurde met name wat langer vanwege de trekhaak die later geleverd werd dan verwacht. Dealer zit in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterHV
Raar, mijn dealer is in België, nu wel niet de grootste KIA dealer van het land maar dan nog. We nemen er met de firma ondertussen genoeg auto's af (Van Mossel) De verkoper beweert ook dat hij geen vragen noch info kan krijgen, dit ligt puur in de handen van KIA. Ze schermen ook altijd met, er zijn niet genoeg transporteurs om de wagens te vervoeren. Een collega heeft zijn wagen wel al op 6 weken tijd maar deze stond op stock. Had beter een kleur op stock genomen ipv productie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:35
WouterHV schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:01:
Raar, mijn dealer is in België, nu wel niet de grootste KIA dealer van het land maar dan nog. We nemen er met de firma ondertussen genoeg auto's af (Van Mossel) De verkoper beweert ook dat hij geen vragen noch info kan krijgen, dit ligt puur in de handen van KIA. Ze schermen ook altijd met, er zijn niet genoeg transporteurs om de wagens te vervoeren. Een collega heeft zijn wagen wel al op 6 weken tijd maar deze stond op stock. Had beter een kleur op stock genomen ipv productie :(
Ik herinner me van mijn uitlevering vorig jaar dat de dealer enkel kon aanvragen voor snelle uitlevering in hun systeem.
Maar dat het inderdaad Kia algemeen was die de planning opmaakt.
Ik heb toen +-1 maand moeten wachten na aanmeren in Antwerpen en dat bleek heel snel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Even een update over de weggesleepte wagen. Die staat nu bij de dealer, dus zal wel snel horen of het inderdaad een kwestie is van accu vervangen en gaan.

Ik hoorde van de monteur dat de koplampen update het probleem met een 12 volt accu inderdaad normaal zou moeten verhelpen. En die update had ik al wel gehad.

Dus het kan ook gewoon domme pech zijn, of er is iets anders aan de hand (maar dat lijkt mij sterk, aangezien de accu jumpstarten in ieder geval de eerste keer wel even hielp).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BEV9
DarkShadow schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:28:
Even een update over de weggesleepte wagen. Die staat nu bij de dealer, dus zal wel snel horen of het inderdaad een kwestie is van accu vervangen en gaan.

Ik hoorde van de monteur dat de koplampen update het probleem met een 12 volt accu inderdaad normaal zou moeten verhelpen. En die update had ik al wel gehad.

Dus het kan ook gewoon domme pech zijn, of er is iets anders aan de hand (maar dat lijkt mij sterk, aangezien de accu jumpstarten in ieder geval de eerste keer wel even hielp).
Dank voor de update. Ik laat, ondanks de updates, de verlichting altijd op "o(ff)" staan of zet hem tijdens het rijden op "auto" en schakel bij uitstappen terug naar "o(ff)". Groot en mistlichten idem.

Eigenlijk zouden deze acties en zorgen gewoon niet mogen bij een auto van dit kaliber, zoals al vaker aangegeven hier. Ondanks dat ik vooralsnog geen problemen ervaar is dit toch iets wat in je achterhoofd wat onrust geeft. Zeker bij lange reizen in het vooruitzicht.

Ik hoor graag het definitieve vonnis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Naast de koplamp-control-units, die de 12v accu bij stilstand leeg konden trekken, was ook de wireless phone charger een mogelijke schuldige. Die kun je het beste uitschakelen in het menu, of had je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:32
Hoe weten jullie zo gedetailleerd iets over levertijden? Ik heb besteld bij Kia Vaneman Amsterdam: die zegt dat ik nergens updates kan krijgen en zij zelf alleen globaal.

Laatste info: "einde augustus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
Gasoline1234 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:56:
Naast de koplamp-control-units, die de 12v accu bij stilstand leeg konden trekken, was ook de wireless phone charger een mogelijke schuldige. Die kun je het beste uitschakelen in het menu, of had je dat al gedaan?
Staat bij mij wel nog op actief. Wellicht dat ik die ook maar uit ga zetten. Leuke gadget, maar vooralsnog overbodig.

Overigens zou dit probleem ook via updates al opgelost moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door BEV9 op 23-07-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblestorm
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:35:
Hoe weten jullie zo gedetailleerd iets over levertijden? Ik heb besteld bij Kia Vaneman Amsterdam: die zegt dat ik nergens updates kan krijgen en zij zelf alleen globaal.

Laatste info: "einde augustus".
Ik had ook bij Vaneman besteld, kreeg alleen - zoals bij jou - een globale aflevertijd te horen, deze werd een paar keer een week naar achteren verplaatst en ongeveer 2/3 weken van te voren kreeg ik een definitieve week te horen.

Eind augustus zou wel dus gaan kloppen, wellicht kan het nog 1/2 weken eerder/later worden (wordt meestal later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 14:13
Zelf 20/06 besteld in Belgie. (van Mossel)
leverdag zou 05/12 worden.

Als deze uitgesteld wordt met 2 weken dan heb ik pech want de leasemaatschapij schrijft geen voertuigen in tussen 12/12 en begin januari :s

dus dan zou het nog een maandje extra wachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterHV
saikoboarder schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:06:
Zelf 20/06 besteld in Belgie. (van Mossel)
leverdag zou 05/12 worden.

Als deze uitgesteld wordt met 2 weken dan heb ik pech want de leasemaatschapij schrijft geen voertuigen in tussen 12/12 en begin januari :s

dus dan zou het nog een maandje extra wachten zijn.
Van Mossel Lier bij mij, midden februari besteld, er werden 3 maanden fabricatie + transport gerekend wat klopt want hij staat er sinds 30/05. Snap niet dat KIA er 2 maanden over doet om hem van A - B in het zelfde land te brengen of mijn garage geeft niet alle details of weten toch meer. Stop dan ook met klagen dat de parkings in Antwerpen en Zeebrugge nokvol staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Iemand hier toevallig al een hondenrek in gebruik voor achter de derde zitrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janse
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-06 22:25
DarkShadow schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:48:
[Afbeelding]

Pechhulp heeft hem meegenomen. De accu ging tijdens het rijden alweer uit. Best bijzonder als je het mij vraagt, want tijdens het rijden zou hij toch dat ding niet gebruiken?

Hopelijk kan hij snel vervangen worden, zou ontzettend balen als ik nu op vakantie moet met een leenauto. Sowieso moet ik dan een 7 zitter hebben met dakdragers.
Normaal gesproken is het de updates installeren, een nieuwe accu en klaar. Bij mij hadden ze geen tijd om eraan te beginnen, maar toen ze de klus uitgevoerd hebben was het binnen 2 uurtjes klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janse
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-06 22:25
Gasoline1234 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:51:
[...]

De stekker omhoog duwen doe ik standaard bij Ionity, anders lukt het starten van het laden überhaupt niet. Daarna laat ik heel langzaam de stekker los terwijl ik bid tot onze lieve Heer dat het laden niet stopt. Deze keer crashte dus ook nog de hele zuil.

Ik en mijn hele gezin, hebben vervolgens 15 minuten gewacht tot een andere laadzuil vrij kwam.
Het voordeel van de hoge laadsnelheid van de Kia gaat op deze manier geheel verloren.

Afijn, ik probeer voortaan Ionity stations met slechts 4 zuilen te vermijden.
En ter info: Ik heb zo'n Kia Charge tegoed van 2.000 euro met Ionity Power abo. Daarom ga ik zo min mogelijk naar Fastned, Aral, Allego, etc.
Bij sommige IONITY laders breekt het laden inderdaad snel af. Ik hou in eerste instantie ook altijd de stekker omhoog, maar als de zware kabel naar beneden hangt (10cm boven de grond) dan breekt hij hem vaak af. Ik zet er dan iets onder zodat de kabel ondersteund wordt. Als ik dat doe dan gaat het wel goed. Zie er raar uit maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madevill
  • Laatst online: 29-07 13:56
Ik heb mijn bestelling in april geplaatst. Ik kreeg toen van de dealer ook de melding dat hij enkel kon inschatten wanneer de wagen in België zou zijn omdat transport rommelig is. Normaal ging de wagen half juni in België zijn. Dat was uiteindelijk einde juni. De wagen is nu sinds afgelopen vrijdag bij de dealer, dus hoop hem volgende week te hebben. Twee maanden in de haven lijkt mij absurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:23
Dit is de KIA-Nederland procedure voor het trillingsprobleem.
Onderaan staan drie opties voor andere Continentals.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMWkOOzwlvwch0QbUVtzNxgiasc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7EnG4xRTNZlrFqeBdbriZnDx.png?f=user_large

Wie heeft met bovenstaande banden ervaringen?
Welke andere merken banden en typen geven geen trillingen?

Ik ben me bewust van de constatering dat de banden blijkbaar kunnen verdraaien op de velgen bij krachtig accelereren.

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:35
Remco45 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:28:
Dit is de KIA-Nederland procedure voor het trillingsprobleem.
Onderaan staan drie opties voor andere Continentals.

Wie heeft met bovenstaande banden ervaringen?
Welke andere merken banden en typen geven geen trillingen?

Ik ben me bewust van de constatering dat de banden blijkbaar kunnen verdraaien op de velgen bij krachtig accelereren.
voor winterbanden heb ik deze, zonder trillingen:
285/45-21 XL Continental WinterContact TS 850 P SUV AO TL 113V

de standaard 21'' zomerbanden liggen er nu +- 20k op en ik ervaar geen trillingen meer.

Wat ik wel opmerk:
Ik parkeer mijn wagen op werkdagen ondergronds in de parkeergarage, die heeft een gepolieerde (volledig vlakke) vloer. Om mijn plaats uit te rijden, draai ik mijn stuur volledig om en dan lijkt het of ik 2x over een hobbel rijd, net alsof de band afgevlakt is. Dus van 10u stilstaan lijkt de band af te vlakken?
Vreemde is dat ik het alleen voel als ik volledig het stuur gedraaid heb en achteruit rijd...
Iemand die dit ook al opgemerkt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik heb helaas nog steeds trillingen ( heb er meer dan 9k op gereden) en laat vrijdag ze 3d meten en corrigeren.

Met mijn Pirelli winterbanden geen trillingen en wil dan als vervanging ook geen continentals meer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
sloddervos schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:42:
Ik heb helaas nog steeds trillingen ( heb er meer dan 9k op gereden) en laat vrijdag ze 3d meten en corrigeren.

Met mijn Pirelli winterbanden geen trillingen en wil dan als vervanging ook geen continentals meer…
Het 3d meten, betaal je dat zelf of wordt het via de dealer vergoed / gedaan?
Pagina: 1 ... 51 ... 93 Laatste