Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 49 ... 94 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.R.
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik vroeg mij af er nog eigenaars van de EV9 zijn die het gevoel hebben dat de bestuurderszetel niet helemaal recht staat.
Hiermee bedoel ik dus dat ik steeds het gevoel heb wat maar meer naar rechts te leunen en niet mooi recht zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-08 08:12
T B spl schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:44:
Hoe activeer je de one-way intercom?
De one-way intercom? Is toch bidirectional?
Zou wel fijn zijn dat je de twee achterste rijen op mute kan zetten 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodoeht
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-10 19:53
jongf7 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:49:
Ik krijg de auto geregeld niet dicht met het aanraken van de deurklink. Hebben meer mensen hier last van of hebben jullie trucs hoe dit het best te doen zodat het wel in 1 keer reageert?

Eigenlijk lock ik de auto om deze reden al maanden met de sleutel, maar met het goede weer laat ik die liever thuis en gebruik ik de telefoon nu als sleutel.

De deuren gaan eigenlijk wel altijd in 1 keer open met aanraken, dus heb niet het idee dat het een probleem met de sensoren is.
Werkt bij mij ook niet altijd in één keer. Doe het wel met de sleutel in de zak want mijn telefoon moet ik anders tegen de deurklink aanhouden (iPhone SE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:11
J.R. schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:04:
Ik vroeg mij af er nog eigenaars van de EV9 zijn die het gevoel hebben dat de bestuurderszetel niet helemaal recht staat.
Hiermee bedoel ik dus dat ik steeds het gevoel heb wat maar meer naar rechts te leunen en niet mooi recht zit.
Ja ik, heb al een tijd de stoel uit de demo wagen. Vanuit Kia lijkt niet echt iets te gebeuren, we zijn aan het onderzoeken zeggen ze. Net als het 1/3 deel van de achterbank wat niet naar voren wil.

Bedroevend dat dit zo lang moet duren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-10 16:46
Crupa schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Ik had de neiging om er te hard op te willen duwen.
Licht met de vinger ertegen (op het streepje) blijkt bij mij voldoende
(ik heb wel al de terugroepactie van de deurklink gehad, dus misschien is dat wel verbeterd...)
Ik deed eerst mijn vinger tegen het “inkepinkje” op de deurklink maar dat werkte niet betrouwbaar. Ik doe nu de buitenkant van mijn hand tegen die plek en dat gaat vele malen beter. Wel de sleutel dichtbij hebben en vlak naast de deurklink staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janse
  • Laatst online: 05-06 22:25
J.R. schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:04:
Ik heb precies hetzelfde. Daarnaast zit er ook iets los en knikt het soms. Begreep uit eerdere berichten in deze groep dat het een bekend probleem zou zijn en er in sommige gevallen iets met het frame mis is. Ik moet er zelf nog voor terug naar de dealer. Er moet in dat geval een nieuwe in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janse
  • Laatst online: 05-06 22:25
henkie32 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:08:
Hmmm, vandaag en gisteren s'ochtends een zwart scherm gehad.. nog niet eerder gezien.
Momenteel 7,5K km op de teller.

Is dit nu een voorbode van het 12V issue? We gaan over een week op vakantie :P.
Zeker. Heb ik ook gehad. Collega van mij ook. Paar dagen daarna startte de auto niet meer. Een software update bij de dealer is zo gedaan, maar bij mij lieten ze mij 2 weken wachten voordat ik kon komen met als gevolg dat mijn auto een paar dagen na het zwarte scherm en koffiekopje weggesleept moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

OMX2000

By any means necessary...

Vraagje over het interieur van de GT-line. Via leasemij zie ik daar twee opties voor:
  1. Bekleding, 'GT-Line' Quilted Syntex Bio PU Vegan
  2. Vegan lederen bekleding - GT-Line donkergrijs
Ik zie die Quilted Syntex nergens terug. Weet iemand het verschil, of beter nog hoe het eruit ziet.

Trouwens in Amerika hebben ze trouwens wel meer keuzes.

[ Voor 17% gewijzigd door OMX2000 op 29-06-2024 10:54 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkGodMaster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 18:40
Minor gripe
Je kan de bijrijder stoelverwarming/verkoeling niet bedienen via het “seats” menu.
Handig als iemand uitstapt zonder uit te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NbSWcGlg64l2EB1CvYjkly7qJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1o6OS1GY50v7ULFLpU8sGMLY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sii48Arjm1ccm3wx43hVC_Ku7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEiHMpGPuS0OKlYbUjdMeeyH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Nog een paar:

Geen zonnen bril vak.
Bestuurder heeft uitsparing voor handvat maar deze is niet geplaatst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPdD539bQzyrhvHQszZoFj4n1c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWfYTHL4XyNhxNpl5TWAdYTj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Geen prullenbak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
In een zoektocht naar een nieuwe laadpaal kwam ik laatst de Zaptec Go 2 tegen. Met de volgende nieuwe features:
- MID gecertificeerd
- ingebouwd display voor het monitoren van het kWh-verbruik
- 1/3 fase schakeling
- integratie zonne-energie
- native OCPP 1.6j
- AC V2G (ISO 15118-20 en editie 4 van IEC 61851-1)

Introductie in Q4 van 2024 in Duitsland, Zwitserland en de Benelux.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubblestorm
  • Laatst online: 26-10-2024
gustavson schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Had aanvankelijk deze instelbare, maar heb ik teruggestuurd ivm een onaangenaam hard tikkend geluid bij stoppen laden en een stop die er ook een keer op dat moment uit sloeg. Op andere plek (vakantiehuisje schoonouders) sloeg de ketel in storing (toeval?) op moment dat ik ging laden. Was de 8 jaar daarvoor nooit gebeurt en sindsdien ook niet meer.
Ik heb deze ook geprobeerd, maar de instelbare knoppen werken niet, dus deze gaat ook terug nu.

Daarnaast is er een dashcam uitgekomen van fitcamx, ik lees op reddit erg goede verhalen hierover. Ik ga deze ook bestellen, installatie schijnt erg makkelijk te zijn. Iemand anders ervaring met deze dashcam?
https://fitcamx.com/produ...00?variant=43625018556588

[ Voor 7% gewijzigd door Bubblestorm op 30-06-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:31
Mijn middenconsole trilt op de autostrade. Zou het aan de banden liggen?

Alsook hoor ik een raar hol getok achterin op oneffen wegen, is dat gewoon de schokdemper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:42
Bubblestorm schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:30:
[...]

Ik heb deze ook geprobeerd, maar de instelbare knoppen werken niet, dus deze gaat ook terug nu.

Daarnaast is er een dashcam uitgekomen van fitcamx, ik lees op reddit erg goede verhalen hierover. Ik ga deze ook bestellen, installatie schijnt erg makkelijk te zijn. Iemand anders ervaring met deze dashcam?
https://fitcamx.com/produ...00?variant=43625018556588
Ik heb de dashcam ook besteld. Ben benieuwd!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Gaaf daar zat ik op te wachten, helaas geen email gehad terwijl dat wel was toegezegd.

@Gies123 Welke versie hebben je besteld?

Edit:
Net contact gehad met de dealer de elektrische trekhaak komt er aan. Staat inmiddels ook in de webshop: https://webshop.kia.nl/ac.../0/DO285ADE00&modelid=175

Welk een flinke smak geld € 2.495,00 voor een trekhaak maar ik heb het toch maar gedaan, stuk makkelijker om de kabel aan te sluiten. Het gaat er nog even om spannen of hij op tijd is voor de vakantie en anders wordt het alsnog een afneembare.

[ Voor 62% gewijzigd door Freezhost op 01-07-2024 09:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BEV9
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-10 09:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4RSbtj8v7RQ8FOFFPOYM4yT_wM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/seaaH4esQY7APCRP5GeSVEAf.jpg?f=fotoalbum_large

Donderdag auto opgehaald. Meteen vrouw + paard afgegooid aan andere kant van het land en zondag retourtje nogmaals gereden. Heerlijke auto. Voorzien van laatste updates. Geen trillingen (even getest t/m 130 km/uur) en moeiteloos heen en weer van regio Breda naar Apeldoorn + paardentrailer. Niet bij hoeven laden. Keurig! Heel blij met "the beast from the east".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubblestorm
  • Laatst online: 26-10-2024
Freezhost schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:45:
Gaaf daar zat ik op te wachten, helaas geen email gehad terwijl dat wel was toegezegd.

Edit:
Net contact gehad met de dealer de elektrische trekhaak komt er aan. Staat inmiddels ook in de webshop: https://webshop.kia.nl/ac.../0/DO285ADE00&modelid=175

Welk een flinke smak geld € 2.495,00 voor een trekhaak maar ik heb het toch maar gedaan, stuk makkelijker om de kabel aan te sluiten. Het gaat er nog even om spannen of hij op tijd is voor de vakantie en anders wordt het alsnog een afneembare.
Als je dashcam in je mandje doet en 6u wacht krijg je een kortingscode per mail van 10%. Ik denk wel ff dat je een account moet aanmaken eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Freezhost schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:45:

Deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lh1ax0v66a24ZJC0_l-Jpxps3Is=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DmIArYyLeGFHyNla3U7TtIdr.png?f=user_large

Overigens kreeg ik daarna deze mail, dus het proces is nog een beetje houtje-touwtje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEIqPyiRGY2FWjcarSYjnB5Ie5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PXA2uzj9VgySWF8rLPDHxFOu.png?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Gies123 Ze willen blijkbaar zeker zijn dat het past? Wel vreemd dat ze het in de email hebben over auto-dimming mirrors terwijl het op de regensensor wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Tja, ik vind het ook wat apart, maar goed, zal het later deze week wel doorgeven en dan zien we wel

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PoloShark
  • Laatst online: 24-08 08:12
BEV9 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:05:
[Afbeelding]

Donderdag auto opgehaald. Meteen vrouw + paard afgegooid aan andere kant van het land en zondag retourtje nogmaals gereden. Heerlijke auto. Voorzien van laatste updates. Geen trillingen (even getest t/m 130 km/uur) en moeiteloos heen en weer van regio Breda naar Apeldoorn + paardentrailer. Niet bij hoeven laden. Keurig! Heel blij met "the beast from the east".
Gaaf!! Die van mij is wederom vervroegd. Dus vanaf komende vrijdag weer een zwarte GTLine op de weg. Zaterdag direct richting Zeist en Leeuwarden en terug (~350km in totaal). Ben benieuwd 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:13
Sinds ik hem donderdag heb opgehaald, hebben we er al bijna 1000 km bijgekregen.

Er zijn zeker wat kinderziektes.

De waarschuwing voor een kopje koffie/pauze is krankzinnig - soms piept en zoemt hij al na 2-3 minuten rijden op de snelweg.

Die van ons trilt lichtjes rond de 120 km/u, niets geks, dus ik houd het voorlopig in de gaten.

De auto werkt perfect met mijn Samsung S24 Ultra, maar de S24+ van mijn vrouw kan er niet goed mee overweg... constant verbinden en verbreken.

De auto denkt dat er iemand op de middelste achterbank zit, zelfs als hij niet in gebruik is.

2x 'miscommunicatie' gehad bij het opladen via een openbare laadpaal. 1x DC 1x AC. DC was uiteindelijk succesvol.

Dat gezegd hebbende, we zijn dol op de auto. Het is stil, snel, goed in elkaar gezet, heeft genoeg ruimte, ziet er geweldig uit (voor ons)...

Als het koffiekopje-ding was gerepareerd, zou ik echt niet veel negatiefs te zeggen hebben - het is waanzin dat KIA het op deze manier op de markt heeft laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@A lex Weet je zeker dat je de laatste updates hebt? Die koffiekop verschijnt bij mij alleen als daar aanleiding voor is. Wat die S24+ betreft even verwijderen en opnieuw koppelen, soms helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
Freezhost schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:08:
@A lex Weet je zeker dat je de laatste updates hebt? Die koffiekop verschijnt bij mij alleen als daar aanleiding voor is. Wat die S24+ betreft even verwijderen en opnieuw koppelen, soms helpt dat
Als je de verkopende dealer mag geloven, dan ja, dan heeft hij alle updates gehad... maar wie weet.

Het koffiekopje verpest bijna de rijervaring. We hebben gisteren 500 km gereden en ik moest letterlijk de sensoren met mijn hand afdekken (om de waarschuwingen te stoppen) om de 5-10 minuten, en ze begonnen al na een paar minuten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
A lex schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Als je de verkopende dealer mag geloven, dan ja, dan heeft hij alle updates gehad... maar wie weet.

Het koffiekopje verpest bijna de rijervaring. We hebben gisteren 500 km gereden en ik moest letterlijk de sensoren met mijn hand afdekken (om de waarschuwingen te stoppen) om de 5-10 minuten, en ze begonnen al na een paar minuten rijden.
Daar heb ik echt nul last van. Ik heb in bijna 1000 km sinds donderdag jl. welgeteld 2x koffiekopje gehad. En dat was terecht. Zou daar toch even mee terug gaan naar de dealer of het in ieder geval kenbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26

soap

diskoers.

Voor mij na de eerste 1.000km eigenlijk maar 3 kritische noten:

- Wireless charge is hit or miss met mn iPhone, zit een magsafe case op misschien dat dat nog scheelt maar zou niet mogen.
- HUD instructies met Apple Maps werkt niet goed, HUD werkt helemaal niet met Waze/Google maps.
- Omgevingsgeluid ín de auto valt me tegen, heb al geprobeerd of het aan de afscherming van het open dak lag maar dat is het niet, lijkt alsof de zijdeur/ramen niet goed sluiten vergeleken met mijn oude Volvo (met gelamineerde zijruiten), die was vele malen stiller en dat was ook nog een diesel :)

Hier iig geen onterechte koffiekop meldingen, alleen een keer toen ik gaapte :P

[ Voor 5% gewijzigd door soap op 01-07-2024 15:06 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
soap schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:06:

- Wireless charge is hit or miss met mn iPhone, zit een magsafe case op misschien dat dat nog scheelt maar zou niet mogen.
- HUD instructies met Apple Maps werkt niet goed, HUD werkt helemaal niet met Waze/Google maps.
- Omgevingsgeluid ín de auto valt me tegen, heb al geprobeerd of het aan de afscherming van het open dak lag maar dat is het niet, lijkt alsof de zijdeur/ramen niet goed sluiten vergeleken met mijn oude Volvo (met gelamineerde zijruiten), die was vele malen stiller en dat was ook nog een diesel :)

Hier iig geen onterechte koffiekop meldingen, alleen een keer toen ik gaapte :P
HUD met Google Maps/Android auto werkt prima voor ons - Samsung S24 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
A lex schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:10:
[...]

HUD met Google Maps/Android auto werkt prima voor ons - Samsung S24 Ultra.
Same here. Ook wireless charging gaat vlekkenloos (telefoon zit in leren hoes). Auto is verder erg stil. Stukken stiller dan mijn Tesla M3.

Wat mij wel opvalt is dat via Android auto de muziek niet alle speakers bereikt (althans, dat lijkt zo). Geen surround sound. Als je de voorgeprogrammeerde ontspannende tunes aanzet van KIA, dan lijkt het alsof je in een 3D imax voorstelling zit. Enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:21

gebruik je de draadloze carplay of via kabel.
Ik gebruik Carplay via kabel en inderdaad, de HUD wegaanduiding bij afslag van Apple Maps is compleet verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 20:58

Wiebbe

<none />

BEV9 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:17:
[...]

Same here. Ook wireless charging gaat vlekkenloos (telefoon zit in leren hoes). Auto is verder erg stil. Stukken stiller dan mijn Tesla M3.

Wat mij wel opvalt is dat via Android auto de muziek niet alle speakers bereikt (althans, dat lijkt zo). Geen surround sound. Als je de voorgeprogrammeerde ontspannende tunes aanzet van KIA, dan lijkt het alsof je in een 3D imax voorstelling zit. Enorm verschil.
Van dat geluid heb ik ook gemerkt. Tot nu toe alles via YouTube Music en mijn telefoon. Mijn kids hoorde er eigenlijk niks van.

Daarna om het te proberen Amazon Prime Music even geactiveerd: Bam, hele auto vol met geluid en bas. Naast het feit dat de app van Amazon echt belachelijk slecht is op de Kia zelf was het geluid wel indrukwekkend.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap

soap

diskoers.

Crupa schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:24:
[...]
gebruik je de draadloze carplay of via kabel.
Ik gebruik Carplay via kabel en inderdaad, de HUD wegaanduiding bij afslag van Apple Maps is compleet verkeerd...
Draadloos, maar dus zelfde probleem :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:21
soap schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Draadloos, maar dus zelfde probleem :)
dan weet ik nu wel dat ik niet daarom moet overschakelen naar de wireless :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
er zijn wel 3 standen als je radio luistert? iemand een idee wat best werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-10 21:21

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Mijn Samsung Galaxy S24+ werkt prima met Android Auto en de EV9 (wireless). Geen klachten.

Wel merkte ik afgelopen weekend dat het draadloos opladen de telefoon gloeiend heet maakte, maar de batterij gewoon leeg liep en uiteindelijk afsloot.

Ik gebruik wireless charging eigenlijk nooit, ik had het ook altijd uitgeschakeld in het menu, maar dit weekend had ik het nodig en bleek dit dus onbruikbaar. Die hitte lijkt me zelfs schadelijk voor de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Heb je gekeken naar bekerhouder prullenbakken?
Ben aan het kijken naar een paar passende, voorin en achter de kinderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
DarkGodMaster schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Maar juist de bekerhouder gebruik ik heel veel voor waar die voor bedoeld is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 15-10 06:59
DarkGodMaster schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:06:
[...]

ik ga deze halen
https://www.amazon.com.be...efix=e%2Caps%2C728&sr=8-3

blijkbaar een bug met apple maps, de andere (waze/google maps) zouden normaal wel OK moeten zijn.
apple maps geeft op HUD veel teveel pijlen aan voor de rijvakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
saikoboarder schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:30:
[...]

ik ga deze halen
https://www.amazon.com.be...efix=e%2Caps%2C728&sr=8-3

[...]

blijkbaar een bug met apple maps, de andere (waze/google maps) zouden normaal wel OK moeten zijn.
apple maps geeft op HUD veel teveel pijlen aan voor de rijvakken.
Ziet er tof uit! Maar die onderste lijkt de bak onderaan wel een stuk minder diep te maken. En het is nog steeds geen prullenbakje wat je gemakkelijk even leegt. Zal vast wel komen.

Ik heb met Google en Waze helemaal geen pijlen in m’n HUD. Apple idd wel, maar verkeerd en dubbel.

Is er iemand trouwens die met een vaste knop wel direct naar CarPlay kan? Als ik telefoonprojectie onder de mode knop instel, dan gebeurt er niks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nestorix
DarkShadow schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:08:
[...]
Is er iemand trouwens die met een vaste knop wel direct naar CarPlay kan? Als ik telefoonprojectie onder de mode knop instel, dan gebeurt er niks.
Ja, met de STER in het midden op het dashboard onder de schermen ga ik rechtstreeks naar Apple Carplay.

Met de STER op het stuur, ga ik naar het scherm waar ik die belachelijke door de Europese Unie opgedrongen snelheidswaarschuwing piep kan uitzetten (scheelt me een paar klikken extra).

Overigens schijn je bij de volgende entertainment/navigatie update die snelheidswaarschuwing piep uit te kunnen zetten door het rechter tuimelschakelaartje op je stuur een paar seconden ingedrukt te houden. Dit zag ik bij een video over de EV3 en er werd genoemd dat dit ook voor de EV9 beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodoeht
  • Laatst online: 11-10 19:53
A lex schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:58:
[...]

En het is niet de 'driver monitoring camera' die je aan het begin van iedere rit uit moet zetten? Het koffiekopje heb ik tot nu toe alleen gehad toen ik echt wat vermoeid achter het stuur zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Roodoeht schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:08:
[...]

En het is niet de 'driver monitoring camera' die je aan het begin van iedere rit uit moet zetten? Het koffiekopje heb ik tot nu toe alleen gehad toen ik echt wat vermoeid achter het stuur zat..
Nee, dat is het niet. Er zit blijkbaar echt wel verschil in. Bij mij is het ook absurd vaak, het went gek genoeg, maar het is wel rete irritant. Zelfs afdekken van de sensor helpt niet, want dan nog gaat het mis bij net iets teveel over de lijn gaan (en hier veel wegen waarbij dat niet anders kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
DarkShadow schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:17:
Nee, dat is het niet. Er zit blijkbaar echt wel verschil in. Bij mij is het ook absurd vaak, het went gek genoeg, maar het is wel rete irritant. Zelfs afdekken van de sensor helpt niet, want dan nog gaat het mis bij net iets teveel over de lijn gaan (en hier veel wegen waarbij dat niet anders kan).
Ja, ik heb ook gemerkt dat het koffiekopjegepiep begint als je niet zo netjes binnen de lijnen rijdt. Op smallere wegen (vooral zoals laatst in het binnenland van Frankrijk) waar je toch wel even iets meer naar rechts wilt aanhouden bij een tegenligger, viel me dit ook op.

Al dan niet met zonnebril op (wanneer de ogen niet gezien worden) heb ik ook het gevoel dat er naar de beweging van je hoofd gekeken wordt. Ik heb misschien het compleet verkeerde gevoel dat ik het koffiekopje sneller stil krijg door even heftig met mijn hoofd "nee" te schudden.

Ik zet op die smalle wegen (zeker als er alleen strepen aan de zijkant staan) ook vaak de lane guidance uit (met vasthouden van het knopje op het stuur). Ik heb toch wel een paar keer gehad dat ik flink rechts wil houden voor bijv. een tegemoetkomend landbouwvoertuig en dat de KIA precies op het verkeerde moment toch even een stukje naar links trekt aan mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Nestorix schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:30:
[...]

Ja, ik heb ook gemerkt dat het koffiekopjegepiep begint als je niet zo netjes binnen de lijnen rijdt. Op smallere wegen (vooral zoals laatst in het binnenland van Frankrijk) waar je toch wel even iets meer naar rechts wilt aanhouden bij een tegenligger, viel me dit ook op.

Al dan niet met zonnebril op (wanneer de ogen niet gezien worden) heb ik ook het gevoel dat er naar de beweging van je hoofd gekeken wordt. Ik heb misschien het compleet verkeerde gevoel dat ik het koffiekopje sneller stil krijg door even heftig met mijn hoofd "nee" te schudden.

Ik zet op die smalle wegen (zeker als er alleen strepen aan de zijkant staan) ook vaak de lane guidance uit (met vasthouden van het knopje op het stuur). Ik heb toch wel een paar keer gehad dat ik flink rechts wil houden voor bijv. een tegemoetkomend landbouwvoertuig en dat de KIA precies op het verkeerde moment toch even een stukje naar links trekt aan mijn stuur.
Nee klopt, je hoofdpositie lijkt idd mee te spelen. Je leert er bijna mee om te gaan. Al die hulpmiddelen maken het idd niet perse in iedere situatie beter, en soms zelfs gevaarlijker. Die koffiepiep kan zo storend zijn dat je vooral daarmee bezig bent ipv het verkeer. Uiterst idiote ontwikkeling. (wel fijn als je in slaap valt avonds natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammboy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 07:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUL0v-zDBTXJJdlSYdO1WY_GjwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b67IXfc8Tnq3xHOTV7wQ1Ly6.jpg?f=user_large Iemand dit al eerder gehad? Buitensensor op 60 graden en de airco wil enkel stevig koud blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:38
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen, hoeveel tijd geven jullie de accu om op temp te komen alvorens het snelladen te starten?

Omdat ik ga rijden op google maps zal ik de accu conditionering handmatig moeten starten, de auto weet immers niet dat deze zal gaan snelladen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-10 21:21

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

henkie32 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:49:
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen, hoeveel tijd geven jullie de accu om op temp te komen alvorens het snelladen te starten?

Omdat ik ga rijden op google maps zal ik de accu conditionering handmatig moeten starten, de auto weet immers niet dat deze zal gaan snelladen.
Vandaag heb ik de conditionering nog gestart voordat ik bij Ionity ging snelladen. Dat was een kwartier van te voren. Binnen 10 minuten was de batterijtemperatuur al "geschikt".

In de winter kan dat wel een half uur duren.

Overigens, van 9% naar 80% geladen in 24 minuten. Hoogste laadsnelheid van 215 kW bij 58%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Gasoline1234 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Vandaag heb ik de conditionering nog gestart voordat ik bij Ionity ging snelladen. Dat was een kwartier van te voren. Binnen 10 minuten was de batterijtemperatuur al "geschikt".

In de winter kan dat wel een half uur duren.

Overigens, van 9% naar 80% geladen in 24 minuten. Hoogste laadsnelheid van 215 kW bij 58%.
Toch doe ik het meestal niet onderweg, ik gebruik de navigatie ook niet om te navigeren naar een snellader, dus vanzelf gaat het al niet. En eigenlijk haal ik altijd vrij vlot de 200 kW. Volgens mij valt het wel mee hoeveel voordeel het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik denk dat het met de huidige temperaturen ook niet uitmaakt of je de batterij voorverwarmd. Mijn laatste rit naar Spanje in april was de batterij al op temperatuur als ik voorverwarmen activeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
sloddervos schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:47:
Ik denk dat het met de huidige temperaturen ook niet uitmaakt of je de batterij voorverwarmd. Mijn laatste rit naar Spanje in april was de batterij al op temperatuur als ik voorverwarmen activeerde.
Het kost ook energie die je dan weer moet bijladen natuurlijk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skieur
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-08 21:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QM2GNhsv_nhI2ZvKarD_mOH5LpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9dTEVPXvHoTdll5dqkQw6tx.jpg?f=fotoalbum_large

Zo kan het ook. Een laadpark met 24 IONITY laadpalen naast een ander laadpark van Tesla en wat laadpalen van een lokaal Noors netwerk. Daar kunnen we in de rest van Europa nog wat van leren. Geen 4 laadpalen verstopt achter een benzinepompstation langs de snelweg in Duitsland bijvoorbeeld. Er valt nog veel te verbeteren. En dan ook nog laden tegen veel lagere tarieven dan hier gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:44
@Skieur Lekker rustig daar! :-)
Ionity Metz mag er trouwens ook zijn: 18 stuks 350kW laders. En ook naast een Tesla SuperCharger locatie. Plus nog een aantal AC laders als je daar lange tijd verwacht te gaan winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Skieur schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:10:
[Afbeelding]

Zo kan het ook. Een laadpark met 24 IONITY laadpalen naast een ander laadpark van Tesla en wat laadpalen van een lokaal Noors netwerk. Daar kunnen we in de rest van Europa nog wat van leren. Geen 4 laadpalen verstopt achter een benzinepompstation langs de snelweg in Duitsland bijvoorbeeld. Er valt nog veel te verbeteren. En dan ook nog laden tegen veel lagere tarieven dan hier gebruikelijk.
Vind het zelf wel fijn om gewoon langs de snelweg te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skieur
Langs de snelweg is prima, maar dan moeten er wel genoeg zijn en niet een stuk of vier.

In Noorwegen waren er ook vaak snelladers bij supermarkten. Ideaal: boodschappen doen en als je klaar bent zit de accu weer vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 11:22
Chainsaw2002 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:14:
Vandaag iets vreemds meegemaakt. Voor het eerst een erg warme dag waarbij de auto de hele dag in de zon heeft gestaan. Toeval of niet dat opeens mijn laadklep niet dichtging na drukken knop. Moest het een paar keer proberen en uiteindelijk ging het dicht. Tevens werkt mijn schuifdak niet meer. Noch via de knop, noch via de stemsturing. Krijg dan een melding dat de functie niet werkt.
Voor degenen die dit ook meemaken. Laadklep is inderdaad bekend dat dit onder bepaalde omstandigheden niet meer kan functioneren. Dealer zou de noodzakelijke onderdelen vervangen.
Schuifdak is een bug dat in sommige gevallen software matig het schuifdak niet meer weet wat de stand is en daarom kuren gaat vertonen. Dealer moet opnieuw configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Voor de vakantie zit ik te kijken welke laadpassen ik nodig heb. Er zit soms echt een enorm verschil in de tarieven, helaas is er nog niet echt een app waarbij je kunt zien welke pas het voordeligst is.

Iemand ervaring met laden in Denemarken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skieur
Freezhost schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:10:
Iemand ervaring met laden in Denemarken?
Ja. Laden in Denemarken gaat soepel en tegen lage tarieven. Kia, Elton en ANWB heb ik gebruikt. Soms drie aanbieders op 1 plek met drie verschillende tarieven. Het is een jungle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Skieur schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:22:
[...]

Ja. Laden in Denemarken gaat soepel en tegen lage tarieven. Kia, Elton en ANWB heb ik gebruikt. Soms drie aanbieders op 1 plek met drie verschillende tarieven. Het is een jungle.
Ja slaat nergens op die jungle, veel te ondoorzichtig. Wordt tijd voor meer regelgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Skieur @DarkShadow Ja het gaat nergens over, je ziet ook twee verschillende aanbieders in dezelfde straat 4,5 DKK en iets verder op 9.50 DKK per kWh 8)7

Ik heb nu Kia en E-Flux en zal nog wel registreren bij Shell en van Clever heb ik de app dan moet het goedkomen. Misschien Maingau nog, die had ik zakelijk aangemaakt maar dat is veel duurder dan op privé.

Er zijn wel wat apps en sites die tarieven per pas tonen maar dat is vaak niet actueel, nadeel is dat je afhankelijk bent van derde partijen wat betreft de tarieven

Dit is bijvoorbeeld wel een goed begin https://nl.chargeprice.app/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BEV9
Freezhost schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:48:
@Skieur @DarkShadow Ja het gaat nergens over, je ziet ook twee verschillende aanbieders in dezelfde straat 4,5 DKK en iets verder op 9.50 DKK per kWh 8)7

Ik heb nu Kia en E-Flux en zal nog wel registreren bij Shell en van Clever heb ik de app dan moet het goedkomen. Misschien Maingau nog, die had ik zakelijk aangemaakt maar dat is veel duurder dan op privé.

Er zijn wel wat apps en sites die tarieven per pas tonen maar dat is vaak niet actueel, nadeel is dat je afhankelijk bent van derde partijen wat betreft de tarieven

Dit is bijvoorbeeld wel een goed begin https://nl.chargeprice.app/
Chargemap. Handige app. Up to date. Gebruikersreviews (aktueel). Hebben ook eigen pas. Ik heb chargemap, e-flux, KIA en mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@BEV9 thnx voor de tip, chargemap zal ik ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
Skieur schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:10:
In Nederland gaat het toch allemaal niet zo snel met DC laden vind ik, vergeleken met bijv. Frankrijk waar je bij supermarkten en winkelcentra vette 350kW DC chargers hebt.

Daarnaast verbied (of gaat verbieden) de Nederlandse overheid dat je als tankstation voor benzine ook laadpalen investeert en exploiteert. Waarom je dat zou verbieden is me niet duidelijk maar zo schiet het niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

OMX2000

By any means necessary...

Nestorix schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:25:
[...]

In Nederland gaat het toch allemaal niet zo snel met DC laden vind ik, vergeleken met bijv. Frankrijk waar je bij supermarkten en winkelcentra vette 350kW DC chargers hebt.

Daarnaast verbied (of gaat verbieden) de Nederlandse overheid dat je als tankstation voor benzine ook laadpalen investeert en exploiteert. Waarom je dat zou verbieden is me niet duidelijk maar zo schiet het niet echt op.
Lobby van oliemaatschappijen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
DarkShadow schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Toch doe ik het meestal niet onderweg, ik gebruik de navigatie ook niet om te navigeren naar een snellader, dus vanzelf gaat het al niet. En eigenlijk haal ik altijd vrij vlot de 200 kW. Volgens mij valt het wel mee hoeveel voordeel het oplevert.
Als het buiten rond het vriespunt is, dan zit je echt niet snel op 200 kWh. Heb dit wel eens geprobeerd, maar bleef op de helft of minder hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajdevries
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-08 16:50
Ik overweeg om de Kia EV9 - GT Line aan te schaffen, maar we twijfelen over de kleur. We twijfelen over, Pebble Gray of Aurora Black Pearl. De zwarte kunnen we helaas niet bewonderen bij de dealer, kortom is er iemand in de omgeving Overijssel waar we een keer kunnen kijken?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10 14:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6hHYYnAQE_gPfTfrZUzk6wYJOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIY1njll8GKKzFdph1YcDbyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is hij dan eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:53
Wat zijn dat voor velgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soap

soap

diskoers.

Hebben ze bij jou nog de beschermfolie op de eerste twee onderste raamlijsten gelaten of was je al begonnen met wrappen? :)

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
ajdevries schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:43:
Ik overweeg om de Kia EV9 - GT Line aan te schaffen, maar we twijfelen over de kleur. We twijfelen over, Pebble Gray of Aurora Black Pearl. De zwarte kunnen we helaas niet bewonderen bij de dealer, kortom is er iemand in de omgeving Overijssel waar we een keer kunnen kijken?
Wel een GT-Line Iceberg Green in Overijssel, maar die staat niet op je voorkeurslijst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soap

soap

diskoers.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Nestorix schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:25:
[...]

dat lijkt me niet logisch, het zou toch handig zijn als alle tankstations nu een stoplaatsje worden met 20+ palen en een winkeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn_Gallet
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-10 14:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofM9STuxrlkPFInRLTL24QhvSes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sqb62yXmQxMOFKUvGtGO0sba.jpg?f=user_large

Voor onze EV9 zouden we deze rubbermat willen aanschaffen voor de koffer, zodat onze (soms) vuile hond na een wandeling niet gans de auto vuil maakt.

Iemand al ervaring met deze mat (eventueel in combinatie met een hond :) )? Meer bepaald, kan een middelgrote hond er makkelijk z'n evenwicht op houden en glijdt de mat niet te makkelijk weg of ligt die goed vast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
Wij hebben deze matten ook, maar zonder hond. Ze zitten redelijk vast en bieden volgens mij ook voldoende grip. Enige wat ik iets minder vind is dat de ene mat onder de andere moet schuiven als je de derde rij omhoog doet. Dat werkt niet perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Stijn_Gallet Ik heb die matten en ook een hond maar die heeft er nog niet in gezeten. Zijn prima matten, schuift niet en is stroef. Let wel op dat er wat ruimte zitten tussen de matten van de 3e rij.

En inderdaad wat @AgeOfPanic zegt bij het uitklappen van de 3e rij schuiven die matten niet lekker onder elkaar en komen ze omhoog.

Als het goed is krijg ik deze week nog een kofferbakbescherming op maat binnen. Deze heb ik besteld bij Kleinmetall en daarmee zijn ook de zijkanten beschermd.

Wij hebben o.a. een Duitse Herder en ik was toch wat huiverig voor het kunststof.

We hebben goede ervaring met de bescherming van https://www.hatchbag.nl maar die is nog niet leverbaar voor de EV9, zijn ze momenteel mee bezig.

[ Voor 8% gewijzigd door Freezhost op 04-07-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-09 15:33
Hi all,

zijn er mensen die ook gekraak merken bij het blazen van koude airco lucht. Bij het afkoelen van de auto is er vaak een kraak te horen linksboven in het dashboard en deze verdwijnt naarmate de auto op 1-zelfde temp komt.

Nog mensen die dit hebben?

Thanks,

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
biggerfoot schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Is dat dezelfde plug and charge zoals bij FastNed? want dat is wel heel fijn in gebruik (na 10 seconde wat lichte druk op de stekker).
nee, denk het niet. dit is een instelling in de auto, die van Fastned wordt van hun kant geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam020
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 04-07-2024
Zelf een ev9
Helaas hadden wij alle pech. Dashboard viel steeds uit en moest je continu resetten. Dit gelukkig met een update opgelost. Oplaad klep blijft nog wel eens hangen. Hoor hard geluid van banden bij het rijden terwijl je bij electrisch juist minder verwacht.
Nu zijn we op vakantie geweest en veel problemen met opladen gehad. Ned- belg- fra geen probleem maar spanje echt drama. Meer deze ervaring of hebben jullie tips? Buiten de stress van een werkend oplaadstation ook opeen maar 365 km bij 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
amsterdam020 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:57:
Zelf een ev9
Helaas hadden wij alle pech. Dashboard viel steeds uit en moest je continu resetten. Dit gelukkig met een update opgelost. Oplaad klep blijft nog wel eens hangen. Hoor hard geluid van banden bij het rijden terwijl je bij electrisch juist minder verwacht.
Nu zijn we op vakantie geweest en veel problemen met opladen gehad. Ned- belg- fra geen probleem maar spanje echt drama. Meer deze ervaring of hebben jullie tips? Buiten de stress van een werkend oplaadstation ook opeen maar 365 km bij 100%
Spaanse stroom is gewoon niet zo krachtig :)

Maar misschien dat het een stuk warmer is in Spanje waardoor de airco harder moet werken. Als je ook minder hard rijdt en vaker stil staat, is het voor de warmtewisselaar harder werken om "kou" uit de lucht te halen vergeleken met 130km/h op de Franse autoweg. En misschien stiekem toch wat meer hoogteverschillen die je overbrugt?

Het verbruik dat de EV9 laat zien is exclusief het gebruik voor airco, elektra (entertainment unit, phone laders, etc). Je kan wel zien hoeveel stroom dit kost maar het telt niet mee in de verbruikerscijfers op je primaire display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Stijn_Gallet schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:00:
[Afbeelding]

Voor onze EV9 zouden we deze rubbermat willen aanschaffen voor de koffer, zodat onze (soms) vuile hond na een wandeling niet gans de auto vuil maakt.

Iemand al ervaring met deze mat (eventueel in combinatie met een hond :) )? Meer bepaald, kan een middelgrote hond er makkelijk z'n evenwicht op houden en glijdt de mat niet te makkelijk weg of ligt die goed vast?
De rubbermatten zijn van matige kwaliteit, ik vind het zelf niet zo super, zal wat fotos maken van mijn set.
Mogelijk 3rd party wat betere (dikkere) en beter passende set want hij past niet goed in mijn auto.
Dealer ook verbaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
DarkGodMaster schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:16:
[...]

De rubbermatten zijn van matige kwaliteit, ik vind het zelf niet zo super, zal wat fotos maken van mijn set.
Mogelijk 3rd party wat betere (dikkere) en beter passende set want hij past niet goed in mijn auto.
Dealer ook verbaast.
Voor "neprubber" vind ik het wel meevallen maar ze zijn inderdaad vrij dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam020
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 04-07-2024
Nestorix schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Spaanse stroom is gewoon niet zo krachtig :)

Maar misschien dat het een stuk warmer is in Spanje waardoor de airco harder moet werken. Als je ook minder hard rijdt en vaker stil staat, is het voor de warmtewisselaar harder werken om "kou" uit de lucht te halen vergeleken met 130km/h op de Franse autoweg. En misschien stiekem toch wat meer hoogteverschillen die je overbrugt?

Het verbruik dat de EV9 laat zien is exclusief het gebruik voor airco, elektra (entertainment unit, phone laders, etc). Je kan wel zien hoeveel stroom dit kost maar het telt niet mee in de verbruikerscijfers op je primaire display.
Dat de auto sneller leeg is kan ik nog verklaren maar het opladen zelf kon dus een paar keer maar tot 365 dat is gek. Hoe kan hij opeens op 100% zitten en dan 365 km laten zien? Ik vind dst nogal een verschil. En helemaal maar reizen wil je niet tot het einde wachten dus dat ben je bijna om het 1,5 uur aan het laden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Laatst online: 14-09 06:42
DarkGodMaster schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Dealer ook verbaast.
Heb hetzelfde idee, niet top kwalitatief en te dun en te glad. Alles schuift er op. In mijn x5 had ik een mat van automaten ofzo en die had super grip.
Ook de standaard mat, de achterste past niet zo goed en de ronden zijn te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
amsterdam020 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:14:
[...]

Dat de auto sneller leeg is kan ik nog verklaren maar het opladen zelf kon dus een paar keer maar tot 365 dat is gek. Hoe kan hij opeens op 100% zitten en dan 365 km laten zien? Ik vind dst nogal een verschil. En helemaal maar reizen wil je niet tot het einde wachten dus dat ben je bijna om het 1,5 uur aan het laden......
Geen dakkoffer in gebruik of iets aan of op de trekhaak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karel de Grote
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-10 23:17
Iemand deze telefoonhouder al gezien?

https://www.amazon.nl/FIC...efoonhouder/dp/B0CKHC245C

Ik heb hem gisteren binnen gekregen en je krijgt een bevestiging voor links en voor rechts aan het centrale display, made in Korea en het zit als gegoten. De telefoonhouder zelf gebruik in niet; ik had nog een magneet liggen waar die kogel in past (kogelmaat is universeel denk) en die heb ik erop gezet want dat vind ik makkelijker dan in- en uitklemmen😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
Gaaf, heb dezelfde velgen in Bi-Colour besteld... levering van m'n EV9 staat op 30 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
Pebble Gray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:56
Voor de aankomende vakantie vond ik het wel een prettig idee om ook een granny charger mee te nemen. Dus via de KIA webshop dit exemplaar besteld. De lader zou bij mijn plaatselijke dealer bezorgd worden waarna ik deze kon ophalen. We zijn ondertussen een week verder maar ik heb nog niets gehoord van de dealer en als ik nabel hebben ze ook geen idee hoe lang dit gaat duren. Wat een aanfluiting ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53
Welke kleur is dit??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-10 23:29

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Stijn_Gallet schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:00:
[Afbeelding]

Heb je een link naar deze matten? Dank!
EDIT: dit is de originele KIA set. Die zocht ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Twiek-San op 05-07-2024 14:28 . Reden: Gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Groen

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10 14:02
Dit is Iceberg Green

[ Voor 29% gewijzigd door voog op 05-07-2024 15:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
Ja Iceberg Green en dat is de mooiste kleur die je kan kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53
Serieus! Haalde ik geen groen uit. Sorry. Vind het zeker mooi. Heb zelf pebble grey besteld vandaar……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
Ro-Maniak2 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:52:
Serieus! Haalde ik geen groen uit. Sorry. Vind het zeker mooi. Heb zelf pebble grey besteld vandaar……
Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammboy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 07:12
Ro-Maniak2 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:52:
Het ligt aan de foto, in het echt is hij meestal groen maar soms in donkere situaties lijkt hij meer op de pebble grey. Op youtube staan enkele clips waar de echte kleur zichtbaar is, maar ons menselijk brein maakt er inderdaad zijn eigen interpretatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Karel de Grote schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:51:
Iemand deze telefoonhouder al gezien?

https://www.amazon.nl/FIC...efoonhouder/dp/B0CKHC245C

Ik heb hem gisteren binnen gekregen en je krijgt een bevestiging voor links en voor rechts aan het centrale display, made in Korea en het zit als gegoten. De telefoonhouder zelf gebruik in niet; ik had nog een magneet liggen waar die kogel in past (kogelmaat is universeel denk) en die heb ik erop gezet want dat vind ik makkelijker dan in- en uitklemmen😅
Dit is echt een heel mooie oplossing! Ik heb hem nu ook in de auto en ook in combinatie met een magsafe magneethouder van ESR. Elegante oplossing zonder boren of plakken met 3M tape. Dank voor de tip!

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Brickman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:06:
In een zoektocht naar een nieuwe laadpaal kwam ik laatst de Zaptec Go 2 tegen. Met de volgende nieuwe features:
- MID gecertificeerd
- ingebouwd display voor het monitoren van het kWh-verbruik
- 1/3 fase schakeling
- integratie zonne-energie
- native OCPP 1.6j
- AC V2G (ISO 15118-20 en editie 4 van IEC 61851-1)

Introductie in Q4 van 2024 in Duitsland, Zwitserland en de Benelux.
Kan je ze nou ook zo instellen alleen voor binnenhuis te leveren?
Dus niet naar het net terug leveren maar alleen eigen verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnneC
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-08-2024
Zijn er hier mensen die naar/door Frankrijk reizen met een dakkoffer en een tolbadge? Wat zijn jullie ervaringen met het verkeerd beoordeeld worden bij de tolpoorten? Worden jullie gewoon als classe 1 beoordeeld, of moet je iedere keer aangeven dat je geen classe 2 bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
DarkGodMaster schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:44:
[...]

Kan je ze nou ook zo instellen alleen voor binnenhuis te leveren?
Dus niet naar het net terug leveren maar alleen eigen verbruik?
Dat lijkt mij wel want dat is toch juiste de bedoeling van het hele systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Freezhost schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Dat lijkt mij wel want dat is toch juiste de bedoeling van het hele systeem?
Voor het teruglevering aan huis heb je waarschijnlijk nog meer nodig dan alleen een lader. Anders krijg je een vergelijkbaar systeem als met zonnepanelen waarbij de omvormer uitgaat als er geen netspanning is.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Pagina: 1 ... 49 ... 94 Laatste