Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 47 ... 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-08 08:12
Andere vraag waar ik nog niet veel over heb gelezen. En sta weer eens stil op de a2 vanuit Oirschot.

Hoe is de audio? Vond het met proefrit niet heel geweldig maar heb dan ook niet gefinetuned.

Heb nu Skoda Kodiaq (2021) met Canton pakket. Geluid via CarPlay met bijv spotify is prima.

Hoe is dat bij de Ev9 GTline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:31
FlyingDutchMike schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:01:
[...]

Ik... maar niet op de achterste rij.
Dat was ook lastig met erin/eruit. Pastte alleen een kleine TRIXIE.

Ze zitten bij mij nu op de 2de rij met z'n allen.

Ik gebruik diverse items van DoctorBark (Duits superspul) waarop de bench 80x70 staat en waarin 1 van de honden zit in het veiligheidstuig.

Hangt ook een beetje van de maat hond af misschien, en hoeveel je er hebt...
Het gaat om een duitse herder, jouw bench neemt twee zitplaatsen in beslag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnneC
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-08-2024
Binnenkort mag ik eindelijk mijn Kia EV9 Launch Edition RWD gaan ophalen bij de dealer 🎉
We gaan deze zomer met drie kinderen kamperen ( eigen grote tent en daarmee een dakkoffer).

Zijn er hier mensen die al dakdragers hebben voor de launch edition (gesloten dakrail) en hun ervaringen en tips willen delen?
Ik zie nu dat er twee verschillende versies zijn van Thule en daarmee ook prijsverschil. Ik zie dat de een aerodynamisch is, maar vraag mij af of dat met een grote dakkoffer wel effect heeft, want we zullen toch al ongeveer 25% bereik verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:39

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

PoloShark schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:34:
Andere vraag waar ik nog niet veel over heb gelezen. En sta weer eens stil op de a2 vanuit Oirschot.

Hoe is de audio? Vond het met proefrit niet heel geweldig maar heb dan ook niet gefinetuned.

Heb nu Skoda Kodiaq (2021) met Canton pakket. Geluid via CarPlay met bijv spotify is prima.

Ik heb de GT-Line met Meridian sound systeem en het geluid is zeer goed. Weliswaar bestaan er nog betere systemen.

Wel is de kwaliteit van de geluidsbron van veel invloed. Stel Spotify in op de hoge / hoogste kwaliteit als je Carplay of Android Auto gebruikt. Dat geeft al een duidelijk hoorbaar verschil met de standaard settings van Spotify. Een nog betere geluidservaring geeft de ingebouwde Amazon audio streaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 04:30
Ik vind de audio ook erg goed. Er zullen vast betere systemen zijn, maar ben erg tevreden.
Kofferbak niet open als de trekhaak in gebruik is dan wel graag als optie. Wij hebben namelijk een koffer op de trekhaak die je naar voren kan klappen, waardoor de kofferbak nog open kan.
Ik vind het zelf jammer dat er niet meer updates OTA kunnen, maar altijd via de dealer moeten. Zo vaak kom je daar nou ook weer niet als het goed is en ze roepen je inderdaad niet zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-10 22:37

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

PoloShark schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:34:

Voor mij als audiofiel op zich prima, maar het is geen Bowers & Wilkins systeem.
Ik weet niet wat er in de normale EV9's zit maar deze Launch Edition heeft het higher end pakket en dat klinkt meer dan voldoende OK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Freezhost schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:27:
[...]

Het gaat om een duitse herder, jouw bench neemt twee zitplaatsen in beslag?
We hebben drie kleinere boefjes, 7-9 kg elk. Twee gaan samen in de grote bench; die neemt de twee plaatsen links in beslag, en zo'n Doctor Bark stoffen badkuip op de zitting links met #3 in een tuigje. De kuip hangt als het ware tussen de hoofdsteun van de achterbank en die gekke flap aan de achterkant van de voorstoel. Ze zijn er ook in grotere maten, voor twee of zelfs drie zitplaatsen. Die kuip ligt in 2 tellen achterin als er een derde persoon in de auto moet zitten. Die heeft dan prima plek, als de bench gewoon blijft staan. Die zit met riemen vast uiteraard.

Zo'n flexibele kuip kan wellicht in de juiste maat ook prima iets zijn voor op de derde rij. Ze zijn aan de zijkant open te ritsen waardoor de hond er makkelijk in en uit kan. Alle rommel blijft erin, makkelijk te wassen, ideaal als alternatief voor een starre (reis)bench misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
FlyingDutchMike schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 00:00:
[...]

We hebben drie kleinere boefjes, 7-9 kg elk. Twee gaan samen in de grote bench; die neemt de twee plaatsen links in beslag, en zo'n Doctor Bark stoffen badkuip op de zitting links met #3 in een tuigje. De kuip hangt als het ware tussen de hoofdsteun van de achterbank en die gekke flap aan de achterkant van de voorstoel. Ze zijn er ook in grotere maten, voor twee of zelfs drie zitplaatsen. Die kuip ligt in 2 tellen achterin als er een derde persoon in de auto moet zitten. Die heeft dan prima plek, als de bench gewoon blijft staan. Die zit met riemen vast uiteraard.

Zo'n flexibele kuip kan wellicht in de juiste maat ook prima iets zijn voor op de derde rij. Ze zijn aan de zijkant open te ritsen waardoor de hond er makkelijk in en uit kan. Alle rommel blijft erin, makkelijk te wassen, ideaal als alternatief voor een starre (reis)bench misschien.
Dat is inderdaad mooi spul maar ik heb twee zitplaatsen nodig voor onze herder. als ik haar op deze manier mee wil nemen. Ik ga eens kijken of ze niet gewoon achterin de koffer kan. Helaas zijn er geen hondenrekken beschikbaar daarvoor (voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janse
  • Laatst online: 05-06 22:25
Nestorix schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:20:
[...]

De dealers weten ondertussen dondersgoed dat die systeem software updates nodig zijn om problemen en stil komen te staan met een lege 12V accu te voorkomen. In het begin was het misschien even wennen of aftasten, maar nu niet meer lijkt me.

Ik vind het bizar dat men niet preventief alle EV9 bezitters uitnodigt om langs te komen om deze updates te doen. Je kan dit toch veel beter gecoördineerd en gepland willen doen dan elke keer een boze/teleurgestelde klant acuut te moeten helpen? Scheelt ook nog eens kosten bij KIA met de pechhulp die mogelijk nodig is.
Ik heb vandaag gebeld. Scherm valt dagelijks uit en 5 uur per dag naar koffiekopje luisteren is ook geen pretje. Volgende is straks een lege accu, maar de dealer heeft pas over 1,5 week tijd. Collega van mij had dezelfde problemen en zijn auto is vandaag weggesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Pfft wat een flutdealers hebben jullie... gelukkig bij mij niet het geval. Dealer weet veel, werkt overal aan mee. Nu alleen Kia Nederland nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:14
Freezhost schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:42:
Pfft wat een flutdealers hebben jullie... gelukkig bij mij niet het geval. Dealer weet veel, werkt overal aan mee. Nu alleen Kia Nederland nog :+
Welke dealer heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Autoservice van der Linden, helaas sinds 1 april geen officiële dealer meer maar 30 jaar lang dealer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janse
Zeeuw & Zeeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 04:30
Krijg ik net een melding van Vattenfall dat slim laden beschikbaar is. Hiermee zou je beter gebruik moeten kunnen maken van de opbrengst van je eigen zonnepanelen en krijg je 2.5 cent per kWh voordeel. Blijkt dat ze de Kia's nog niet ondersteunen. Terwijl ik een laadpaal via Vattenfall heb aangeschaft en zij volgens mij officiële partner zijn van Kia.
Bovendien moet je zowel de netbeheerder als Vattenfall toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Ik heb toch de voorkeur voor een lokale oplossing. Krijg steeds minder vertrouwen in deze partijen. Hoe pakken jullie slim laden aan?

[ Voor 15% gewijzigd door AgeOfPanic op 12-06-2024 17:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 21:10
AnneC schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:12:
Binnenkort mag ik eindelijk mijn Kia EV9 Launch Edition RWD gaan ophalen bij de dealer 🎉
We gaan deze zomer met drie kinderen kamperen ( eigen grote tent en daarmee een dakkoffer).

Zijn er hier mensen die al dakdragers hebben voor de launch edition (gesloten dakrail) en hun ervaringen en tips willen delen?
Ik zie nu dat er twee verschillende versies zijn van Thule en daarmee ook prijsverschil. Ik zie dat de een aerodynamisch is, maar vraag mij af of dat met een grote dakkoffer wel effect heeft, want we zullen toch al ongeveer 25% bereik verliezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNvMSHa1r0naGWS1vfW6twBUiYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxiAWS087hclzdLFrXqop9m3.jpg?f=fotoalbum_large

Net gemonteerd, thule wingbars en een hapro carver 8.5 dakkoffer.

Vrij stil op de snelweg, we gaan het verbruik zien wanneer we richting Spanje vertrekken 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:37
Freezhost schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:47:
[...]

Autoservice van der Linden, helaas sinds 1 april geen officiële dealer meer maar 30 jaar lang dealer geweest.
Die van mij komt ook bij Van der Linden vandaan (Sliedrecht). Prima dealer en heel behulpzaam!

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06

OMX2000

By any means necessary...

henkie32 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:41:
[...]

[Afbeelding]

Vrij stil op de snelweg, we gaan het verbruik zien wanneer we richting Spanje vertrekken 😅.
Very nice! Ik denk dat ik ook voor zwart ga. Andere kleuren zijn ook mooi, maar mezelf kennende gaat me dat na een tijd vervelen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:55:
[...]

Die van mij komt ook bij Van der Linden vandaan (Sliedrecht). Prima dealer en heel behulpzaam!
Ja dat wist ik al, heb de foto's van je velgen bij de dealer gezien. En het grappige is dat ik weet wie je bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Freezhost schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:52:
[...]

Ja dat wist ik al, heb de foto's van je velgen bij de dealer gezien. En het grappige is dat ik weet wie je bent ;)
Hahahaha dat is grappig... ken ik jou ook dan? Werden onze auto's toevallig gelijktijdig geleverd? Dan weet ik ook wie jij bent ;) (en dan weer gauw on-topic)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
  • Laatst online: 24-08 08:12
henkie32 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:41:
[...]

[Afbeelding]

Ben benieuwd naar je verbruik en je snelheden.

Die van mij komt net na onze vakantie (eind augustus helaas). Dus nu nog naar zuidwest Frankrijk met de Kodiaq en dakkoffer. Daarna Ev9 met dakkoffer…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:58:
[...]

Hahahaha dat is grappig... ken ik jou ook dan? Werden onze auto's toevallig gelijktijdig geleverd? Dan weet ik ook wie jij bent ;) (en dan weer gauw on-topic)
Nee, onze auto's werden niet gelijk geleverd want je had die velgen er al op zitten toen ik heb besteld. En of je mij herinnert weet ik niet, we hebben wel eens contact gehad dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn_Gallet
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:40
Even een algemenere vraag ivm EVs en caravans, als je onderweg op vakantie bijlaadt, ben je dan telkens genoodzaakt om je caravan los te koppel alvorens je de laadsessie start?

De meeste laadparkings zijn (bij mijn weten) niet voorzien dat je er kan laden terwijl er een caravan achter je hangt. Of ben ik mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Stijn_Gallet schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:45:
Even een algemenere vraag ivm EVs en caravans, als je onderweg op vakantie bijlaadt, ben je dan telkens genoodzaakt om je caravan los te koppel alvorens je de laadsessie start?

De meeste laadparkings zijn (bij mijn weten) niet voorzien dat je er kan laden terwijl er een caravan achter je hangt. Of ben ik mis?
Nope, dat zal in de meeste gevallen zo zijn. In NL kan je met fastneds vaak wel achter elkaar staan (buitenland ook), dus die optie zou ik zoveel mogelijk gebruiken. De meeste anderen is achteruit parkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Inmiddels heb ik ook de SideSteps (treeplanken).
Erg blij met het resutlaat. De lichtgekleurde metalen rand vind ik goed matchen bij de witte auto.

Ik ben benieuwd of het ook tot verbeterd energieverbruik leidt, zoals Mercedes beweert over de treeplanken van hun EQS SUV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ITar7guaJKyln0sgCW3jH0Li8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrURZ4YBnlN9ISDP3m1mPn17.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8rqiamlLiJd6Eo1rImoBM5kPF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRVQ8DVg0WePSxDuQC64ufj9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 11:52
Gasoline1234 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:43:
Inmiddels heb ik ook de SideSteps (treeplanken).
Erg blij met het resutlaat. De lichtgekleurde metalen rand vind ik goed matchen bij de witte auto.

Ik ben benieuwd of het ook tot verbeterd energieverbruik leidt, zoals Mercedes beweert over de treeplanken van hun EQS SUV.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou toch denken meer energieverbruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

blinded schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:16:
[...]

Je zou toch denken meer energieverbruik ?
Volgens Mercedes geven de sidesteps een verbeterde stroomlijn, en daardoor een lager verbruik. Maar ik heb nooit percentages kunnen vinden hoeveel zuiniger dat dan zou zijn.

Als je ziet hoeveel verzonken deurgrepen of kapjes op de velgen al verschil maakt in de aerodynamica, dan ben ik wel bereid te geleven dat die sidesteps ook wat kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Klinkt meer als een verkooppraatje... klepjes en verzonken deurgrepen zorgen voor minder obstakels dus minder weerstand en een verbeterde stroomlijn.

Sidesteps geven toch juist meer weerstand en de vorm is ook niet echt dat je denk hé dat gaat werken als een spoiler. Zeker op de EV9 kan ik mij niet voorstellen dat het met beter zou zijn dan zonder..

[ Voor 13% gewijzigd door Freezhost op 13-06-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus Antonius
  • Laatst online: 29-01 14:51
Het is hier al vaak genoeg besproken maar ik blijf worstelen met het snelladen. Hij verbind heel even maar eindigt de laad sessie vaak direct. Bij zowel IONITY, SHELL en andere laders… het komt denk ik dat hij niet goed de verbinding houdt maar is echt irritant als je Tesla gewend was. Wat is nou de beste workaround? Eerst pasje ervoor? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Marcus Antonius schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:37:
Het is hier al vaak genoeg besproken maar ik blijf worstelen met het snelladen. Hij verbind heel even maar eindigt de laad sessie vaak direct. Bij zowel IONITY, SHELL en andere laders… het komt denk ik dat hij niet goed de verbinding houdt maar is echt irritant als je Tesla gewend was. Wat is nou de beste workaround? Eerst pasje ervoor? Thanks!
ga naar de dealer, neem een monteur mee en ga snelladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Klinkt toch als dat er iets mis is met de verbinding.

Anyway, bij mij staat altijd locken niet aan. Verder hou ik altijd pasje er eerst voor, voordat ik hem aan de laadpaal hang. Eigenlijk nooit problemen gehad (hooguit 1x een andere lader gepakt, en 1x opnieuw verbinden oid).

Anders wellicht die viltjes proberen? (heb ik niet nodig gehad).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik heb viltjes en hou hem altijd even goed vast tot ik hem hoor en voel locken, duurt vijf seconden ofzo. Daarna blijft hij altijd goed zitten en laad hij netjes door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Iemand zijn levering al gekregen van de boot van 2 weken geleden :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-10 09:08
blinded schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:04:
Nope. Staat nog bij dealer. Ik begrijp dat het enkel nog wachten is op toekenning kenteken. Duurt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 21:14

soap

diskoers.

blinded schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:04:
Hij was maandag aangekomen bij de dealer, komende week ophalen! :9

[edit]
Wilde eerst nog all-seasons eronder ipv de banden waarmee die geleverd werd maar dealer bleef onduidelijk over wat er dan onder zou komen en wat het precies zou kosten dus heb ik uiteindelijk maar geskipt. Aanbod banden voor deze wagen is nog karig naar ik begrijp, ook vanuit dit topic :)

[ Voor 37% gewijzigd door soap op 14-06-2024 11:43 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
soap schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:41:
[...]

[edit]
Wilde eerst nog all-seasons eronder ipv de banden waarmee die geleverd werd maar dealer bleef onduidelijk over wat er dan onder zou komen en wat het precies zou kosten dus heb ik uiteindelijk maar geskipt. Aanbod banden voor deze wagen is nog karig naar ik begrijp, ook vanuit dit topic :)
Dat is vlot. Die van mij is 29/30 mei aangekomen bij de dealer. Er moest nog een trekhaak op, een speciale behandeling (via KIA) van de lak en de bestelde accessoires moesten nog worden geïnstalleerd. Inclusief een peilzender. Die laatste zit er zeker al in. Rest staat auto al 2 weken voor in de werkplaats. Zal ook zijn ivm de nodige updates (ga ik vanuit). Kenteken is ook nog niet toegekend, zoals hierboven al aangegeven.

Ik hoop toch vandaag of begin volgende week wel bericht te krijgen over een uitleverdatum.

[ Voor 10% gewijzigd door BEV9 op 14-06-2024 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKZ
  • Laatst online: 07-02 10:31

PKZ

Heb vorige week donderdag 6 juni mijn auto opgehaald, heb hem 23 januari 2023 besteld.
Helaas ook een probleem met de banden.
Bij een snelheid van 120/125 km/uur begint het stuur, de middenconsole en de rechter voorstoel ongelofelijk te trillen.
Jammer omdat ik de dealer van tevoren gezegd heb dat ik dit niet zou accepteren. Na een telefonisch contact hebben ze mij toegezegd terug te bellen. Ik heb de banden dezelfde dag nog 3D laten balanceren, conclusie: alle 4 de banden hebben onbalans en hoogteslag en moeten vervangen worden.
Terug naar de dealer met verslag en zei deden totaal niet moeilijk en er staan 4 nieuwe banden in bestelling.
Verder trouwens nog geen problemen geconstateerd en rijd het voortreffelijk (eerste elektrische auto die ik rijd)

Moet er overigens wel bij vermelden dat na het balanceren het trillen wel een heel stuk minder is, maar nog niet weg.

[ Voor 7% gewijzigd door PKZ op 14-06-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Ik kreeg de uitleg dat er geen vrachtwagens/chauffeurs genoeg zijn om de auto van de haven naar de dealer te krijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-10 17:39
Stijn_Gallet schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:45:

Meestal zul je moeten afkoppelen inderdaad. Ik zou me gewoon even goed voorbereiden en van tevoren uitzoeken (Google street view, foto's, etc) waar je niet hoeft af te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap

soap

diskoers.

PKZ schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:06:
Heb vorige week donderdag 6 juni mijn auto opgehaald, heb hem 23 januari 2023 besteld.
Bij een snelheid van 120/125 km/uur begint het stuur, de middenconsole en de rechter voorstoel ongelofelijk te trillen.
Jammer omdat ik de dealer van tevoren gezegd heb dat ik dit niet zou accepteren. Na een telefonisch contact hebben ze mij toegezegd terug te bellen. Ik heb de banden dezelfde dag nog 3D laten balanceren, conclusie: alle 4 de banden hebben onbalans en hoogteslag en moeten vervangen worden.
Terug naar de dealer met verslag en zei deden totaal niet moeilijk en er staan 4 nieuwe banden in bestelling.
Verder trouwens nog geen problemen geconstateerd en rijd het voortreffelijk (eerste elektrische auto die ik rijd)

Moet er overigens wel bij vermelden dat na het balanceren het trillen wel een heel stuk minder is, maar nog niet weg.
Mmm, had gehoopt dat dat met deze lichtingen niet meer aan de orde zou zijn. 21” of 19” velgen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblestorm
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-10-2024
soap schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:48:
[...]

Mmm, had gehoopt dat dat met deze lichtingen niet meer aan de orde zou zijn. 21” of 19” velgen?
Mijn awd plus is 3 weken geleden geleverd (dec besteld) en heeft geen last van trillingen - dit zijn 19” dus ik denk voornamelijk dat de 21” last heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:45
Bubblestorm schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:18:
[...]

Mijn awd plus is 3 weken geleden geleverd (dec besteld) en heeft geen last van trillingen - dit zijn 19” dus ik denk voornamelijk dat de 21” last heeft?
Ben er inmiddels wel van overtuigd dat het de continental premium contact band zelf is op de 21inch. Iedereen heeft er last van van >110km/u. Ook mensen met een nieuwe set. Die banden lijken gewoon niet geschikt voor dit gewicht auto. Dealer doet er niks mee en heb geen zin om er veel energie in te steken. Rijdt zelden hard genoeg om het te voelen dus ergernis valt mee. Kia en dealers hebben wel echt hoop te leren in omgaan met klanten en dit soort problemen in het duurdere segment. Lees hier toch vooral over weerstand en afschuiven van problemen door dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

soap schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:41:
[...]

[edit]
Ik ben tevreden met mijn Falken Euroallseason 21" banden.

Let goed op dat je wel all season banden met sneeuwvloksymbool koopt, anders mag je er in Duitsland in winterse omstandigheden niet mee rijden. Dat aanbod van allseason banden is nog kleiner. Maar de Falken zijn dus geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Met mijn pirelli winterbanden geen last, continentals wel…

Ik ga ook maar 3d uitlijnen denk ik…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janse
Zojuist de auto afgevoerd. Ik had de geweldige Kia dealer Zeeuw & Zeeuw Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2Jge1ljotJRKDy85bmd_OJL8oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBcnE4zb0MgpQPcoR6V9YCeA.jpg?f=fotoalbum_largedeze week al 2 keer gebeld met het probleem van uitvallend scherm en continu koffiekopje. De volgende stapjes dat de accu het niet meer doet. Ze wilden niet kijken en ik moest gewoon 1,5 week wachten met als gevolg dat hij het zoals voorspeld nu niet meer doet. Waardeloos’

[ Voor 37% gewijzigd door Janse op 14-06-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Lekker eigenwijs die dealer... dit hadden ze kunnen weten en jij zit met gedoe terwijl een nieuwe accu het probleem oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
Is er ook al iemand die foto's heeft van een EV9 Pebble Gray in combinatie met GAORI Bi-Colour velgen? En is er al iemand die via de Kia Connect Store de "Slimme parkeerassistentie RSPA 2.0 in combinatie met PCA voor, zij en achter" heeft aangeschaft? Is dat een abonnement of eenmalige aanschaf? En wat zijn de kosten voor die optie?

[ Voor 53% gewijzigd door arjola op 15-06-2024 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Janse schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:40:
Zojuist de auto afgevoerd. Ik had de geweldige Kia dealer Zeeuw & Zeeuw [Afbeelding]deze week al 2 keer gebeld met het probleem van uitvallend scherm en continu koffiekopje. De volgende stapjes dat de accu het niet meer doet. Ze wilden niet kijken en ik moest gewoon 1,5 week wachten met als gevolg dat hij het zoals voorspeld nu niet meer doet. Waardeloos’
Bij welke Zeeuw&Zeeuw is dit? Aangezien ik er ook een bij hun heb besteld, verwacht wel wat verschil qua vestiging namelijk...

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
arjola schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:28:
Is er ook al iemand die foto's heeft van een EV9 Pebble Gray in combinatie met GAORI Bi-Colour velgen? En is er al iemand die via de Kia Connect Store de "Slimme parkeerassistentie RSPA 2.0 in combinatie met PCA voor, zij en achter" heeft aangeschaft? Is dat een abonnement of eenmalige aanschaf? En wat zijn de kosten voor die optie?
Wat is dat? Pca, zat het bij de launch editions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-10 22:12
Heb ik ook een paar keer gehad, Fastned gebeld en die geven ook aan bij Kia zien ze dit vaker, 20 seconde vasthouden en beetje "in het slot duwen" na het insteken en koppelen,pasje activeren.

Als hij begint te laden met vermogen of het laden start goed, dan kan je gewoon loslaten en koffie gaan drinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKZ

PKZ

soap schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:48:
[...]

21”
Dealer vroeg ook nog welke banden ik er terug onder wilde hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
DarkShadow schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Wat is dat? Pca, zat het bij de launch editions?
Alleen op de Launch Edition GT-Line, niet op de gewone Launch Edition. PCA = Intelligente parkeerassistentie voor, zij en achter. RSPA 2.0 = Slimme parkeerassistentie, intelligent en autonoom inparken met smart key bediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
arjola schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Alleen op de Launch Edition GT-Line, niet op de gewone Launch Edition. PCA = Intelligente parkeerassistentie voor, zij en achter. RSPA 2.0 = Slimme parkeerassistentie, intelligent en autonoom inparken met smart key bediening.
Beide opties zijn het m.i. niet waard om geld in te steken. Gewoon zelf je brik het vak inschuiven gaat veel sneller

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Beide opties zijn het m.i. niet waard om geld in te steken. Gewoon zelf je brik het vak inschuiven gaat veel sneller
PCA wel vind ik, dat zijn toch gewoon de parkeer sensoren? Kan wel een verschil maken met het wel of niet zien van een paaltje.

RSPA is het geld niet waard. Reuze Slome Parkeer Assistent :+

Zonde dolle automatisch inparken gaat traag maar doet het niet altijd even goed. Kan zoveel sneller en beter. Wat ik soms wel gebruik is vooruit/achteruit met de afstandsbediening en dat kan handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
Als pca de sensoren en rondom camera (360) is dan raad ik die zeker aan. Ik gebruik de bovenaf view en voorzijde altijd.

Parkeer assitent nog nooit geprobeerd. Te ongeduldig 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
sloddervos schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:36:
Als pca de sensoren en rondom camera (360) is dan raad ik die zeker aan. Ik gebruik de bovenaf view en voorzijde altijd.

Parkeer assitent nog nooit geprobeerd. Te ongeduldig 🙃
Ja, dat heb ik ook in m’n launch edition, die assistent dan niet denk ik. Maar boeit me ook niet. 360 graden en piepjes weg fijn met zo’n grote bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janse
Brickman schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:09:
[...]

Bij welke Zeeuw&Zeeuw is dit? Aangezien ik er ook een bij hun heb besteld, verwacht wel wat verschil qua vestiging namelijk...
Schiedam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggerfoot
Vandaag weer charging issues. Na aansluiten van kabel vreemde flashes (zie video) YouTube: Kia flash fails charging

Oplossing was de kabel weer even met de hand ‘indrukken’ en vasthouden tot laden gestart is. Begin me toch af te vragen of dit niet een recall moet worden.

Kan toch niet zijn dat je bij begin van laden altijd de kabel met de hand moet indrukken tot het laden start.

Zijn er ook ev9 gebruikers die vaak geladen hebben (zowel fast als slow) en altijd hun kabel erin steken, loslaten en gaan laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:42
biggerfoot schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:35:
Vandaag weer charging issues. Na aansluiten van kabel vreemde flashes (zie video) YouTube: Kia flash fails charging

Oplossing was de kabel weer even met de hand ‘indrukken’ en vasthouden tot laden gestart is. Begin me toch af te vragen of dit niet een recall moet worden.

Kan toch niet zijn dat je bij begin van laden altijd de kabel met de hand moet indrukken tot het laden start.

Zijn er ook ev9 gebruikers die vaak geladen hebben (zowel fast als slow) en altijd hun kabel erin steken, loslaten en gaan laden?
Bij mij staat altijd locken aan en heb maar 1 maal moeten vasthouden aan een oude Ionity charger.
De rest is altijd insteken en naar de paal gaan om te badgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
juakali schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:01:
[...]

Bij mij staat altijd locken aan en heb maar 1 maal moeten vasthouden aan een oude Ionity charger.
De rest is altijd insteken en naar de paal gaan om te badgen.
Misschien moet ik dat altijd locken eens instellen. Thanks!

Andere reacties van altijd wel of altijd niet vasthouden? (Een poll opzetten zou wat inzicht geven, maar kan dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
biggerfoot schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:35:

Yes, geen issues. Ook met fast vaak losgelaten, ook wel eens vast gehouden, maar merkte dat het niet echt nodig was. Met ac sowieso al nooit gedaan. Hij gaat pas ‘s nachts laden, ivm daltarief,
Dus zou lang wachten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:36
Al bijna een week in Spanje en de rit er naar toe ging mega soepel. Handmatig de laadstations gekozen, anders moet je voor 1000KM 4 of meer keer stoppen, terwijl het prima lukt met 3 keer laden. Heb het verbruik nog niet echt berekend, maar heb waar het kon, 106KM/pu gereden en daarmee haalde ik ongeveer 400KM op een volle batterij. En ben heel blij dat mijn banden net voor de vakantie vervangen zijn, want het rijd nu echt heerlijk soepel. En kan ik de hotel-garage gratis laden, dus dat is ook lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

sloddervos schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:33:
Met mijn pirelli winterbanden geen last, continentals wel…

Ik ga ook maar 3d uitlijnen denk ik…
Hier na 2x Profile load balancing (3D etc.) met banden op velgen draaien nog steeds trillingen door hoogte-slag.

Via lease naar KIA dealer die eerst zelf met basis balanceerbank ging prutsen zonder resultaat waarna ik lokaal nog een 3e keer naar een specialist werd gestuurd voor 3D.

Hulde aan de Profile Apeldoorn crew. Ze hebben anderhalf uur lang alles geprobeerd incl. Masseren van de band-wang aan toe en velgen onderling wisselen maar zelfs de Hunter 3D bank bleef met foutmeldingen komen en waarschuwingen dat de constructie waarden werden overschreden…
Met deze resultaten terug naar KIA en nu heeft mijn eigen Profile vestiging Goodyears van ver laten komen die er volgende week onder gaan. Let op: er schijnt weinig voorraad te zijn voor deze maat en dit type. En inderdaad kunnen we vaststellen dat ook banden die waarschijnlijk niet via Korea hierheen zijn gekomen met de eerste groep auto’s (deze set was uit prod week 33 2023) gewoon niet goed of niet goed geschikt lijken voor deze auto.

Ik zou de 3D balanceer-stappen netjes even doorlopen, met een rapport van de specialist of foto’s van het resultaat en daarmee een ander merk van de dealer afdwingen onder garantie.
Ze weten donders goed wat er speelt maar kunnen kennelijk lastig met de kosten ergens naar toe (KIA NL in dit geval) dus duwen terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avT2ckbGgYMHt9sdGGq9TTmNtFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HI9dX2X5AsjVUnQ8a9SAJae3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWynZzPou0CFcw8S3kSXm4-FMfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0jeuegufnS2WICJBrCQ8fLG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQGtprkkOPyu734LYdgcSvXV5yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtlmICD9ujA1XP0hPQDAVIeH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emzL5sbTDqV2zeIU7ubBOGFACDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66wN2AOVgfqIYd09hvCjicsI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

PKZ schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:06:

Ik zou even checken of je een heel ander merk/type krijgt. Er ontstaat natuurlijk een overschot aan ‘nieuwe’ Conti’s die eraf komen waardoor het lijkt alsof je een andere set krijgt maar dat kan best een probleemset van een ander zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Janse schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:21:
[...]

Ik heb vandaag gebeld. Scherm valt dagelijks uit en 5 uur per dag naar koffiekopje luisteren is ook geen pretje. Volgende is straks een lege accu, maar de dealer heeft pas over 1,5 week tijd. Collega van mij had dezelfde problemen en zijn auto is vandaag weggesleept.
Koffiepieper shortcut: cameralens op het stuurhuis even afplakken. Werkt als de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Michel67 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:30:
Al bijna een week in Spanje en de rit er naar toe ging mega soepel. Handmatig de laadstations gekozen, anders moet je voor 1000KM 4 of meer keer stoppen, terwijl het prima lukt met 3 keer laden. Heb het verbruik nog niet echt berekend, maar heb waar het kon, 106KM/pu gereden en daarmee haalde ik ongeveer 400KM op een volle batterij. En ben heel blij dat mijn banden net voor de vakantie vervangen zijn, want het rijd nu echt heerlijk soepel. En kan ik de hotel-garage gratis laden, dus dat is ook lekker makkelijk.
Gt line? Want ik haal wel echt meer met die snelheid en zomers weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54

Bever!

3

DarkShadow schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Hoeveel dan? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Op het moment 460-480 met snelweg op 105. Gemiddeld met woon werk verkeer onder de 20 kWh/100 km, dus zelfs meer dan 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:36
DarkShadow schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Sorry, ja GT-line. En dit is natuurlijk ook met veel heuvels/bergen, dus dat werkt ook niet mee. En die 400 zijn wel echte kilometers, niet wat de auto aangeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Vanmorgen bij Profile 21” GOODYEAR EAGLE F1 MO op de EV9 gekregen ipv de Conti’s van de diverse Road Force foto’s eerder gepost. De rekening gaat naar de KIA dealer.

Zonder op de velg draaien en pielen meteen slechts 20 Nm tot max 40 Nm op de road force bank.

Helemaal prima zo en het kan dus nog zelfs iets beter als er een modernere Road Force bank en meer tijd voorhanden zou zijn geweest. Maar nu al heel acceptabel en wat een verschil met die rommel van Continental.

Volhouden en doordrukken is dus mijn advies!
Het is het waard om zonder trillingen te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
FlyingDutchMike schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:26:
Vanmorgen bij Profile 21” GOODYEAR EAGLE F1 MO op de EV9 gekregen ipv de Conti’s van de diverse Road Force foto’s eerder gepost. De rekening gaat naar de KIA dealer.

Zonder op de velg draaien en pielen meteen slechts 20 Nm tot max 40 Nm op de road force bank.

Helemaal prima zo en het kan dus nog zelfs iets beter als er een modernere Road Force bank en meer tijd voorhanden zou zijn geweest. Maar nu al heel acceptabel en wat een verschil met die rommel van Continental.

Volhouden en doordrukken is dus mijn advies!
Het is het waard om zonder trillingen te kunnen rijden.
De conti's zitten dus nog onder iedere nieuw geleverde GT-line? Vraag ivm levering deze / volgende week wsl. Begrijp wel dat niet iedereen de trillingen ervaart. Naja, we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

BEV9 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:54:
[...]

De conti's zitten dus nog onder iedere nieuw geleverde GT-line? Vraag ivm levering deze / volgende week wsl. Begrijp wel dat niet iedereen de trillingen ervaart. Naja, we gaan het zien.
De 19” heeft het niet. En je kan natuurlijk geluk hebben met een 21” set i.c.m. een goede banden-fluisteraar met voldoende tijd om de trukendoos erop los te laten. Ik heb 2 uur staan kijken naar wrijven, masseren, draaien, drukken etc.. Bij mij helaas zonder resultaat maar normaal gesproken kunnen ze best verbeteren als het in eerste instantie niet lekker erop zit.

KIA had voor mij een ‘andere, nieuwe’ set geregeld productie week 33 ’24 dus daar was mijn vroege EV9 niet mee uit Korea op de boot hierheen gekomen. Er werd aangenomen dat de problemen zijn ontstaan na te lang in de zon in de haven en/of met verkeerde spanning op de lange reis te hebben gestaan.
Of mijn ‘nieuwe’ set direct ‘uit de Conti fabriek’ kwam of van een andere EV9 die ook de reis heeft gemaakt is mij niet bekend, maar de set was absoluut waardeloos en kan zo de vuilnisbak in.
Dus ik zou dit type helemaal proberen te mijden, of er ten minste een voorwaarde aan hangen wat er wordt gedaan zodra na ophalen blijkt dat hij niet rustig is.
Trillingen worden niet door iedere bestuurder als hetzelfde of storend ervaren (neem mijn partner bijvoorbeeld…) maar een 3D balanceerbank met Road Force liegt niet.
En eerlijk, de vibraties van 180 Nm zoals bij mij, zouden een dood paard nog opvallen.

Succes bij het ophalen, en veel plezier ermee! Het is verder namelijk een heerlijke auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 20:58

Wiebbe

<none />

BEV9 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:54:
[...]

Ik weet niet zo goed wat iedereen bedoeld met de trillingen. Ik heb er een GT-Line sinds begin mei en heb nergens last van. Zal even goed kijken welke banden ik heb.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 06:59
Volgens volgend topic heeft het te maken met een soort schuim in de banden.

https://www.kiaevforums.c...s-handrest-console.11516/

er staan ook enkele YT filmpjes bij en gebruikers die bevestigen dat hun probleem opgelost is na het verwijderen van het schuim.

Dus als je dealer echt niet meewerkt is dit misschien ook een optie om te bekijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gies123
https://www.theioniqguy.c...le?variant=40964277043271

Kijk, hier is een slimme Amerikaan die mijn grootste ergernis met de EV9 opgelost lijkt te hebben!
(Ik heb er een besteld en zal laten weten of het goed werkt)

[ Voor 14% gewijzigd door Gies123 op 19-06-2024 08:36 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKZ

PKZ

saikoboarder schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 06:56:

er staan ook enkele YT filmpjes bij en gebruikers die bevestigen dat hun probleem opgelost is na het verwijderen van het schuim.

Dus als je dealer echt niet meewerkt is dit misschien ook een optie om te bekijken.
Vraag me af of dit het probleem oplost. Ik heb hoogteslag (gebleken na 3D meting) in mijn banden die buiten de toleranties valt, dit is er met het verwijderen van schuim of balanceren niet uit te krijgen. Kan volgens bandenspecialist alleen wat verminderd worden door de band te draaien op de velg of te verwisselen van voor naar achter, het probleem blijft echter bestaan en er is maar één oplossing: nieuwe banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKZ

PKZ

Hier ook nog een linkje van de ANWB met wat informatie over hoogteslag

https://www.anwb.nl/experts/auto/4/156/hoogteslag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:15:
https://www.theioniqguy.c...le?variant=40964277043271

Kijk, hier is een slimme Amerikaan die mijn grootste ergernis met de EV9 opgelost lijkt te hebben!
(Ik heb er een besteld en zal laten weten of het goed werkt)
Lijkt mij ook ideaal, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Loszittend sound-dampening foam kan inderdaad een oorzaak zijn voor trillingen, maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat al die 21" banden van de GT-Lines te maken hebben met loszittend foam.

En een foam check is natuurlijk het eerste wat Kia / Continental / De Bandenspecialist doet als dit probleem wordt aangepakt.

Maar goed, ik heb mijn probleembanden thuis in de opslag. Ik zal eens kijken of er ergens wat foam los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Grote
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-10 22:04
Allemachtig zeg: loszittend schuim en niemand van Continental die daar over denkt…
Mijn vorige auto: XC90 T8 had ook brede Continentals type 5 maar zonder schuim en die bleven ook trillen dus ik verdenk Continental zo wie zo van het produceren van “onronde” banden.
Krijg binnenkort mijn nieuwe Brock B41 velgen en dan proberen we eerst maar eens te balanceren met huidige banden zonder schuim en als dat niet helpt heb ik een nieuwe set Pirelli’s P Zero runflat liggen die ik goedkoop op MP op de kop heb getikt. Hebben de zelfde waardes als de Conti’s en Komen van een X5 50e dus dat zal wel goed zijn hoop ik.
Ben benieuwd of de stuggere RF band veel meer herrie maakt of stuitert….maar het is ook wat waard dat je (langzaam) door kan rijden met een lekke band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos

Hebben ze in de States dezelfde continentals?

Of weet iemand zeker dat onze continentals foam hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Ze hebben foam, dat weet ik zeker. Ze zijn er van de winter van de velgen gehaald en vorige week op een andere set geplaatst. Ik vraag me af wat, als het al loszit, foam doet met 3 bar in de band. Daarbij is het volgens mij zo dat de natuurkunde ervoor zorgt dat de foam ook naar buiten, dus op z'n plek, wordt gedrukt. Dus persoonlijk geloof ik niet in de loszittende foam theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKZ

PKZ

EVJB schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:06:
Ze hebben foam, dat weet ik zeker. Ze zijn er van de winter van de velgen gehaald en vorige week op een andere set geplaatst. Ik vraag me af wat, als het al loszit, foam doet met 3 bar in de band. Daarbij is het volgens mij zo dat de natuurkunde ervoor zorgt dat de foam ook naar buiten, dus op z'n plek, wordt gedrukt. Dus persoonlijk geloof ik niet in de loszittende foam theorie.
Heb hetzelfde idee, en trouwens de banden zijn niet "rond" en daardoor hoogteslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Freezhost schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:24:
Iemand al iets vernomen van de elektrische trekhaak?
Tot op heden helaas nog steeds niets bekend, ik wacht tot de eerste week van juli en dan plan ik een afspraak voor de afneembare.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• soap

soap

diskoers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HEpVpXeucDy82nJUUX-4RZUiQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbQsgfbtbT2KCIDm4564NUzD.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opgehaald in Iceberg Green. Genieten, maar dit was wel gelijk de eerste wijziging ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:29
Ah een GT line? Fotootje? 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soap

soap

diskoers.

sly___ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:17:
Ah een GT line? Fotootje? 😁
Nee, een RWD Earth met "Business pack" zoals dat in België wordt aangeboden (oa open dak, HUD, relaxation seats, Meridian, surround en blind spots camera's). Snel gaan boeit me niet en vond minder velg en meer band fijner rijden dus toen vond ik RWD met comfort opties een betere keuze.

Foto zelfde als Berger74 in "Het grote Kia EV9 Topic" alleen dan met Belgisch kenteken :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 06:59
soap schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:04:
[...]

Nee, een RWD Earth met "Business pack" zoals dat in België wordt aangeboden (oa open dak, HUD, relaxation seats, Meridian, surround en blind spots camera's). Snel gaan boeit me niet en vond minder velg en meer band fijner rijden dus toen vond ik RWD met comfort opties een betere keuze.

Foto zelfde als Berger74 in "Het grote Kia EV9 Topic" alleen dan met Belgisch kenteken :P
ik heb recent dezelfde besteld, enkel in het wit omdat ik net niet genoeg leasebudget had voor nog een kleur te kiezen.

hoelang heb jij moeten wachten?
mijne is pas besteld en ik ben al ongeduldig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap

soap

diskoers.

saikoboarder schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:39:
[...]

ik heb recent dezelfde besteld, enkel in het wit omdat ik net niet genoeg leasebudget had voor nog een kleur te kiezen.

hoelang heb jij moeten wachten?
mijne is pas besteld en ik ben al ongeduldig O-)
Net geen 4 maanden van bestelbon tot levering.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
Voor alle mensen met laadissues , ik heb zelf een Volvo XC40 P8 (eerste variant volledig electrisch) en wij hadden ook vaak laad issues bij laadpalen met zware Phoenix contact kabels. Ze hingen er een beetje uit, constant laad problemen. De temp fix was om niet bij de paal te parkeren met je laadpoort maar er of een meter of 2 vandaan (zodat de kabel opzij word getrokken) of (en ik mag dit eigenlijk echt niet adviseren) de auto zo te parkeren dat de kabel over dak/achterraam gaat.. dit werkte eigenlijk altijd wel bij mij, Zie foto hieronder.

Volvo heeft uiteindelijk een terugroep actie gehad waarbij ze een specifieke pin iets hebben gebogen. Je voelt echt met het plaatsen van een normale kabel en snellader dat het wat lastiger gaat, maar het geheel zit veel strakker vast en geeft verder geen laad issues meer. Wellicht iets om bij Kia neer te leggen?

PS. ik hou dit topic in de gaten omdat de EV9 op het lijstje staat als vervanger.. maar lees best wat kinderziektes nog zo (en die heb ik allemaal al gehad met de Volvo ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZQRv44zQpeTxO36_ECYYyG4Xbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jrik7BwkzJETJurFfounSrgA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door 4v4t4r op 20-06-2024 15:24 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
4v4t4r schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:23:
Voor alle mensen met laadissues , ik heb zelf een Volvo XC40 P8 (eerste variant volledig electrisch) en wij hadden ook vaak laad issues bij laadpalen met zware Phoenix contact kabels. Ze hingen er een beetje uit, constant laad problemen. De temp fix was om niet bij de paal te parkeren met je laadpoort maar er of een meter of 2 vandaan (zodat de kabel opzij word getrokken) of (en ik mag dit eigenlijk echt niet adviseren) de auto zo te parkeren dat de kabel over dak/achterraam gaat.. dit werkte eigenlijk altijd wel bij mij, Zie foto hieronder.

Volvo heeft uiteindelijk een terugroep actie gehad waarbij ze een specifieke pin iets hebben gebogen. Je voelt echt met het plaatsen van een normale kabel en snellader dat het wat lastiger gaat, maar het geheel zit veel strakker vast en geeft verder geen laad issues meer. Wellicht iets om bij Kia neer te leggen?

PS. ik hou dit topic in de gaten omdat de EV9 op het lijstje staat als vervanger.. maar lees best wat kinderziektes nog zo (en die heb ik allemaal al gehad met de Volvo ;) )

[Afbeelding]
Hier zelfde overstap gemaakt, ik kan het je aanraden. Ook met kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
DarkShadow schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:45:
[...]

Hier zelfde overstap gemaakt, ik kan het je aanraden. Ook met kinderziektes.
Mag pas ruim in 2025.. dus nog tijd gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
4v4t4r schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:23:

[Afbeelding]
Als hij start dan gaat hij gewoon door.

Alleen het starten geeft dus issues als je hem niet ertegenaan duwt bij initiatie voor 20-30 seconde. Ionity moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
biggerfoot schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:37:
[...]

Alleen het starten geeft dus issues als je hem niet ertegenaan duwt bij initiatie voor 20-30 seconde. Ionity moet ik nog testen.
Ja dat was bij ons ook, vast houden werkte vaak wel, bij mij helaas niet altijd. Het resulteerde zelfs in dat op vakantie de snellaadmodule (zekeringendoos) is gesmolten en ik niet meer kon snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:46
biggerfoot schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:37:
[...]

Na een weekje Frankrijk en 17 keer laden kan ik zeggen dat DC laden eigenlijk altijd goed ging, hoewel ik soms 2 of 3 keer moest proberen en het probleem inderdaad met "hangen" van de kabel te maken lijkt te hebben. Blijkbaar is de "communicatie pin" dan niet goed aangesloten want ik kreeg foutmeldingen dat de "communicatie met de auto niet lukte" (maar dan in het Frans). Omhoog houden tijdens het opstarten (tot de laadpaal lawaai begint te maken) voorkwam dit.

Overigens kreeg ik IONITY op geen enkele manier aan de praat, bij meerdere locaties en bij de diverse palen per locatie niet. Overigens was ik niet de enige, ook sommige andere auto's (van andere merken) leken daar een probleem te hebben. Misschien net een ander merk connector (vergeten te kijken) want die van de wel werkende palen waren vooral van PHOENIX CONTACT.

Overigens meer dan genoeg DC 150-300kW laadpunten langs de snelweg. En van de snelweg af ook genoeg DC laadpunten (100+kW) bij de Carrefour, Fast-Food restaurants, tankstations, etc. Daar kunnen we in Nederland nog wel wat van leren.

Buiten de grote steden in het prachtige rustige binnenland eigenlijk geen DC laadpunten. En aan de weinige AC laadpunten heb je dan eigenlijk niets. Maar het was goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEV9
Nestorix schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:46:
[...]

Na een weekje Frankrijk en 17 keer laden kan ik zeggen dat DC laden eigenlijk altijd goed ging, hoewel ik soms 2 of 3 keer moest proberen en het probleem inderdaad met "hangen" van de kabel te maken lijkt te hebben. Blijkbaar is de "communicatie pin" dan niet goed aangesloten want ik kreeg foutmeldingen dat de "communicatie met de auto niet lukte" (maar dan in het Frans). Omhoog houden tijdens het opstarten (tot de laadpaal lawaai begint te maken) voorkwam dit.

Overigens kreeg ik IONITY op geen enkele manier aan de praat, bij meerdere locaties en bij de diverse palen per locatie niet. Overigens was ik niet de enige, ook sommige andere auto's (van andere merken) leken daar een probleem te hebben. Misschien net een ander merk connector (vergeten te kijken) want die van de wel werkende palen waren vooral van PHOENIX CONTACT.

Overigens meer dan genoeg DC 150-300kW laadpunten langs de snelweg. En van de snelweg af ook genoeg DC laadpunten (100+kW) bij de Carrefour, Fast-Food restaurants, tankstations, etc. Daar kunnen we in Nederland nog wel wat van leren.

Buiten de grote steden in het prachtige rustige binnenland eigenlijk geen DC laadpunten. En aan de weinige AC laadpunten heb je dan eigenlijk niets. Maar het was goed te doen.
Wat bedoel je met "aan de weinige AC laadpunten heb je dan eigenlijk niets"? Ik vermoed qua laadsnelheid? Neem aan dat ze wel gewoon hun werk doen toch?

Wij gaan deze zomer richting de Ardeche. Snelwegen en weg er heen maak ik me geen zorgen om. Komt vast goed met al die snellaad punten. Heb app Fastned en Ionity en laadpassen van e-flux en chargemap. Echter in binnenland (waar we zitten) wel enige laadpalen (11-22KW) en op de camping schijnen ook 3 laadpunten voor electrische voertuigen te zijn. Granny lader gaat voor zekerheid mee (van Tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 14:34
Heeft iemand al ervaring met het zo goed als leeg rijden <5% al dan niet gepland ?

Hoever zou je nog komen na 0% ?

YouTube: I Drove So Far Below 0% In This Kia EV9 70-MPH Highway Range Test! G...

De video hierboven geeft aan dat er best een aardige veiligheidsmarge opzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVDS0
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-08 21:12
Vraagje aan de eigenaars: Moeten jullie veel de achteruitrijcamera proper maken? Met mijn huidige wagen (Peugeot 508) moet ik dat wekelijks doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggerfoot
JanVDS0 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:25:
Vraagje aan de eigenaars: Moeten jullie veel de achteruitrijcamera proper maken? Met mijn huidige wagen (Peugeot 508) moet ik dat wekelijks doen.
Neugh, hier geen last van gehad.. Zit geen sproeier op, dat klopt, maar heb ik nog niet ervaren als irritant of ondermaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
JanVDS0 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:25:
Voor parkeren, die camera niet extra schoongemaakt deze winter, de camera voor de achteruitkijkspiegel wel, die zit net onder de spoiler en regent niet goed schoon. Nu in de lente en zomer overigens niet hoeven doen, wel in de winter en vooral op lange vakantieritten.
Pagina: 1 ... 47 ... 93 Laatste