BEV9 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:54:
[...]
De conti's zitten dus nog onder iedere nieuw geleverde GT-line? Vraag ivm levering deze / volgende week wsl. Begrijp wel dat niet iedereen de trillingen ervaart. Naja, we gaan het zien.
De 19” heeft het niet. En je kan natuurlijk geluk hebben met een 21” set i.c.m. een goede banden-fluisteraar met voldoende tijd om de trukendoos erop los te laten. Ik heb 2 uur staan kijken naar wrijven, masseren, draaien, drukken etc.. Bij mij helaas zonder resultaat maar normaal gesproken kunnen ze best verbeteren als het in eerste instantie niet lekker erop zit.
KIA had voor mij een ‘andere, nieuwe’ set geregeld productie week 33 ’24 dus daar was mijn vroege EV9 niet mee uit Korea op de boot hierheen gekomen. Er werd aangenomen dat de problemen zijn ontstaan na te lang in de zon in de haven en/of met verkeerde spanning op de lange reis te hebben gestaan.
Of mijn ‘nieuwe’ set direct ‘uit de Conti fabriek’ kwam of van een andere EV9 die ook de reis heeft gemaakt is mij niet bekend, maar de set was absoluut waardeloos en kan zo de vuilnisbak in.
Dus ik zou dit type helemaal proberen te mijden, of er ten minste een voorwaarde aan hangen wat er wordt gedaan zodra na ophalen blijkt dat hij niet rustig is.
Trillingen worden niet door iedere bestuurder als hetzelfde of storend ervaren (neem mijn partner bijvoorbeeld…) maar een 3D balanceerbank met Road Force liegt niet.
En eerlijk, de vibraties van 180 Nm zoals bij mij, zouden een dood paard nog opvallen.
Succes bij het ophalen, en veel plezier ermee! Het is verder namelijk een heerlijke auto!