FlyingDutchMike schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:52:
[...]
Mijn ervaring: zeker alternatieven op zak hebben, voor nood. Bijv. Shell Recharge (voorheen New Motion) of een Duitse / Oostenrijkse aanbieder zoeken die bijvoorbeeld kortingen geeft op snelladen bij partners. Dan betaal je aanzienlijk minder per beurtje. Kan zelfs een maand-abo voordelig zijn maar dat hangt van de frequentie van reizen af.
Er is een website die je veel info geeft over de tarieven van de verschillende opties:
Laadpastop10 is er zo een. Kijk ook eens bij TAP Electric.
Ik heb een zakelijke MTC laadpas die niet goedkoop zal zijn maar wel bijna overal werkt. Alleen voor privé niet verkrijgbaar denk ik. Maar ook daarmee sta je wel eens met lege handen omdat het (even?) niet werkt op een bepaalde paal. Dan is het goed een alternatief op zak te hebben, zelfs als het niet de voordeligste optie is op dat moment. Helaas heb ik de KIA Charge nog niet vaak geprobeerd.
Mijn EV9 (helemaal zwart, net als iemand anders hier (naam vergeten)) is ook besteld. Kleur was uit een poll met het gezin. Donker grijs of zwart met een nipte overwinning voor zwart. Komt eind augustus (hopelijk). Zijn we wel helaas terug van vakantie in Zuid/West Frankrijk bij de Spaanse grens. Al heb ik jaren benzine gereden, dus niet erg om de laatste vakantie trip met de Skoda Kodiaq te doen. Auto was sinds maart 2021 bij ons en is zeer goed bevallen. Wilden alleen nog iets groter ivm onze 4 kinderen van 11, 12 en 2x 15.
Heb dit forum helemaal uitgelezen en blijf! Thnx iedereen voor alle info en foto’s!
Ik rij ook zakelijk en dus een MTC. Ook met mijn huidige auto tank ik gewoon met de pinpas als het een keer ergens niet lukt (zoals 2 weken terug op weg naar Zwitserland). Even gemeten toen en Elke 2u/2,5u stoppen voor koffie, plas en eetpauze te doen en dan zit je ook zo op 20mins.
Tevens gekeken naar laadpalen op onze bestemming (en ook al even teruggezocht naar onze wintersport locatie in Livigno hoe het zit qua palen). Livigno zeer beperkt. Zwitserland prima. En in de zomervakantie lijkt het ook prima te zijn. Afgelopen weekend in de Ardennen geweest waarbij een tesla mee was en die hebben we uiteindelijk via de slaapkamer geladen :-) Sowieso dus altijd een granny lader mee.
Stiekem hoop ik dat die palen ook overgaan van tankpassen naar ook gewoon kunnen betalen met pinpas. Net als met Ov-Kaart… al zit hier nog wel een verdien model achter de laadpaal passen..
@
FlyingDutchMike welke laadpas heb jij er naast? Die van Shell en Kia zelf? Net als ik kun jij waarschijnlijk gewoon declareren bij MTC als MTC niet werkt.
[
Voor 8% gewijzigd door
PoloShark op 20-05-2024 10:13
]