Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 39 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jongf7 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:03:
Moet je dat ergens aanzetten? Ik mis dat juist van mijn Tesla.
Both exterior mirrors can tilt downward when the vehicle is shifted into Reverse. When you shift back into another drive mode, the mirrors return to their normal upward position. To turn this feature on or off, touch Controls > Mirrors > Mirror Auto Tilt.
https://www.tesla.com/own...8D-BBD0-9090C0E05F22.html

[ Voor 33% gewijzigd door HekkeySE op 27-03-2024 12:25 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ja ik weet dat het in mijn Tesla werkte, daarom miste ik het op de EV9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:03
Er blijkt een terugroepactie te zijn voor een onderdeel van de deurklink(en)...
Binnen 2 weken binnen hiervoor (en voor het 15.000km 'onderhoud')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:42
Crupa schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:57:
Maandag in de garage geweest en die wisten mij niks te vertellen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
juakali schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:17:
[...]

misschien alleen voor een bepaalde batch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 16:29
Ik wacht al sinds januari op de portierklinken.

Maar ondervind ook geen problemen… duurt lang voordat ze binnen zijn.

Vandaag velgen gewisseld en de originele continentals er onder gezet. Volgens de monteur zijn de trillingen niet weg. Ik heb nog niet harder dan 50km gereden dus ik weet het nog niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerk
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-09 00:10
juakali schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:17:
[...]

Klopt. Reeds uitgevoerd op mijn Earth Launch Edition.

6,4 KWp Zuid/ SMA Tripower 5kW / HW P1 + / 1x Marstek Venus 5,12 KWh V153 / Kia EV9 / Alfen Eve Single Pro-Line

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:46
De mijne (AWD GT Line Launch edition) staat nu bij de dealer voor een software upgrade en ook de deurklinken. De issue met de klinken betreft alleen de eerste series (waarschijnlijk de mijne dus ook). Geen idee wat er mis mee is. Technisch werken ze gewoon goed. Mocht de software update nog iets zinnigs voortbrengen dan laat ik het wel weten.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:13

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Zijn die software updates van de dealer eigenlijk verplicht? Als een soort onderhoud om je garantie te behouden?

Don't fix it if it ain't broken.

Mijn EV9 is eigenlijk perfect. Nooit meer last van de koffiepieper, geen zwart scherm, nooit 12v problemen, Android Auto wireless werkt prima, etc. etc.

Een software update doe ik dus liever niet. Je weet maar nooit of oude problemen weer terugkomen. Maar als de garantievoorwaarden het vereisen, dan moet je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

De Kia EV9 heeft de hoogste award in Automotive behaald:
World Car of the Year 2024.

[ Voor 5% gewijzigd door Gasoline1234 op 27-03-2024 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 23:01
Vandaag mijn EV9 GT ocean blue opgehaald en eerste km's mee gereden. Uberhaupt eerste EV voor ons gezin en we komen uit een Diesel VW Sharan 2012.

Best een verandering! Tot nu toe positief en laden lijkt ook te werken.

vraag, kan je instellen dat als je in de auto stapt de binnenverlichting aangaat tot je de machine opgestart hebt? Dat had ik in mijn sharan en is best fijn. Dan kan je even je sleutels in je bakjes zetten etc. Als je gaat rijden kan dan de verlichting weer uit.

Vanavond stuk snelweg gereden, was toch iets van 3,5Km/1Kwh. Dat wordt nog spannend op de snelweg met soms 400 km voor de boeg (Zeeland/Utrecht/Zeeland). Die zie ik niet lukken zonder te laden tussendoor. Avontuur!

De auto voelt in weggedrag trouwens behoorlijk als een VW Sharan, zelfde omvang (gevoelsmatig) en logheid, iets strakker over de drempes (maargoed de VW was 12 jaar 254K km oud en moe). De Kia rijd wel 100x soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
  • Laatst online: 05-08 19:59
Paar EV9 vragen;
  • Hoe zijn de meningen over Single of Dual Motor? Welke is fijner / beter voor gezin van 7.
  • Hoe zit het met de voucher voor Nederlandse particulieren klanten?
  • Iemand geinstaleerde Side Steps, ervaringen / fotos?
Ben opzoek naar een model met zonnedak, wat zijn deze opties precies en wat is de meer waarde?
  • Intelligente parkeerassistentie voor, zij en achter (PCA)
  • Slimme parkeerassistentie, intelligent en autonoom inparken met smart key bediening (RSPA 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:16
Iemand ervaring met Fulli in Frankrijk?
Ik heb een télépéage abonnement bij hen, en ze hebben ook een laadkaart.
9.90€/kaart en 0,70 incl. BTW of 0,56 excl. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

DarkGodMaster schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:22:
Paar EV9 vragen;
  • Hoe zijn de meningen over Single of Dual Motor? Welke is fijner / beter voor gezin van 7.
  • Hoe zit het met de voucher voor Nederlandse particulieren klanten?
  • Iemand geinstaleerde Side Steps, ervaringen / fotos?
Ben opzoek naar een model met zonnedak, wat zijn deze opties precies en wat is de meer waarde?
  • Intelligente parkeerassistentie voor, zij en achter (PCA)
  • Slimme parkeerassistentie, intelligent en autonoom inparken met smart key bediening (RSPA 2.0)
Ik kom van een Tesla en de EV9 RWD zou voor mij te traag zijn. Ik simuleer het wel eens met de Eco mode aan op mijn GT-Line, en dan merk ik telkens weer dat de fun uit de EV is.

Maar anderen hier zijn tevreden met de RWD. Hij is natuurlijk ook zeker niet traag of sloom, is goedkoper en heeft een grotere frunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gasoline1234 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:44:
Zijn die software updates van de dealer eigenlijk verplicht? Als een soort onderhoud om je garantie te behouden?

Don't fix it if it ain't broken.

Mijn EV9 is eigenlijk perfect. Nooit meer last van de koffiepieper, geen zwart scherm, nooit 12v problemen, Android Auto wireless werkt prima, etc. etc.

Een software update doe ik dus liever niet. Je weet maar nooit of oude problemen weer terugkomen. Maar als de garantievoorwaarden het vereisen, dan moet je wel.
De sidesteps heb ik sinds december in bestelling staan. Volgens mij heeft niemand in Europa ze al op de EV9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Gasoline1234 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:52:
[...]

De sidesteps heb ik sinds december in bestelling staan. Volgens mij heeft niemand in Europa ze al op de EV9.
ik denk dat er mensen sidesteps van andere modellen ofzo hebben die passen? op de fb groepen zie ik er toch verschillende voorbij komen die er anders uitzien.

Vraag mij af hoeveel nut ze hebben om in te stappen of is het puur voor de looks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
Gasoline1234 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Ik kom van een Tesla en de EV9 RWD zou voor mij te traag zijn. Ik simuleer het wel eens met de Eco mode aan op mijn GT-Line, en dan merk ik telkens weer dat de fun uit de EV is.

Maar anderen hier zijn tevreden met de RWD. Hij is natuurlijk ook zeker niet traag of sloom, is goedkoper en heeft een grotere frunk.
Ik kom ook uit een Tesla (model 3 Long Range) en heb nu een RWD. Ik vind het eigenlijk heel erg meevallen. Mis het vermogen tot nu toe totaal niet.

Hij is natuurlijk een stuk langzamer, maar nog steeds snel genoeg om vlotjes mee te rijden in het verkeer. Alleen een golfje GTI eruit trekken bij het stoplicht is er niet meer bij...

Wat daarin helpt is dat het natuurlijk ook een heel andere auto is die ook niet zo uitnodigd tot flink gas geven. Ik zat vorig weekend nog eens in de model 3 van m'n broertje en dat voelt echt als een kart tov de EV9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-07 11:09

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

FlyingDutchMike schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:10:
WiFi - Hotspot
Ik heb gezocht hier en in de handleiding maar niets gevonden dus sorry als dit een uitbehandeld item al is maar ik zie een KIA-wifi in m’n EV zonder dat ik daar verder in de auto ook maar iets over heb kunnen vinden om er op in te loggen.

Iemand bekend met de mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crupa
[b]biggerfoot in "Het grote Kia EV9 Topic"

vraag, kan je instellen dat als je in de auto stapt de binnenverlichting aangaat tot je de machine opgestart hebt? Dat had ik in mijn sharan en is best fijn. Dan kan je even je sleutels in je bakjes zetten etc. Als je gaat rijden kan dan de verlichting weer uit.
Dat gaat volgens mij met een knop die je centraal in het 'dak' vindt.
Stond recent af bij mij, en als ik mij goed herinner, heb ik dat daar terug kunnen activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
-seagull- schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:33:
Iemand ervaring met Fulli in Frankrijk?
Ik heb een télépéage abonnement bij hen, en ze hebben ook een laadkaart.
9.90€/kaart en 0,70 incl. BTW of 0,56 excl. BTW.
In Frankrijk had ik begin dit jaar goeie ervaring met de Freshmile kaart (€0,35 incl btw).
Zelf heb ik alleen Freshmile en de Kia kaart (die ik nu sporadisch gebruik wegens laadtegoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Ik wacht op onderdelen hiervoor en op een nieuwe afspraak.
Weinig last in de praktijk, een enkele keer gaat hij niet op slot bij aanraken klink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Freezhost schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Daar kun je helaas niets mee
Handig, zo'n optie. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Laatst online: 14-09 06:42
Freezhost schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Daar kun je helaas niets mee
Volgens mij is dat voor de US market. Daar heeft KIA een overeenkomst met Verizone en kan je voor 24$ een unlimited abo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

biggerfoot schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:44:
Vandaag mijn EV9 GT ocean blue opgehaald en eerste km's mee gereden. Uberhaupt eerste EV voor ons gezin en we komen uit een Diesel VW Sharan 2012.

Best een verandering! Tot nu toe positief en laden lijkt ook te werken.

Vanavond stuk snelweg gereden, was toch iets van 3,5Km/1Kwh. Dat wordt nog spannend op de snelweg met soms 400 km voor de boeg (Zeeland/Utrecht/Zeeland). Die zie ik niet lukken zonder te laden tussendoor. Avontuur!

De auto voelt in weggedrag trouwens behoorlijk als een VW Sharan, zelfde omvang (gevoelsmatig) en logheid, iets strakker over de drempes (maargoed de VW was 12 jaar 254K km oud en moe). De Kia rijd wel 100x soepeler.
Had je een 5 of 7-zitter Sharan? Ben wel benieuwd naar je vergelijking qua been- en bagageruimte met de Sharan :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
The Legend schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:58:
[...]

Had je een 5 of 7-zitter Sharan? Ben wel benieuwd naar je vergelijking qua been- en bagageruimte met de Sharan :)
ikzelf had de 7-zitter Grand Espace (2014 - de laatste grote versie) en qua gecombineerde been ruimte is de EV9 beter. En blijft er ook meer ruimte over achter de 3e rij in de koffer.
Maar omdat je uit de Espace de zetels kon verwijderen was er zo een grotere hoogte beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
Iemand al een tip voor een goede telefoonhouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

juakali schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Volgens mij is dat voor de US market. Daar heeft KIA een overeenkomst met Verizone en kan je voor 24$ een unlimited abo nemen.
Hier is de KIA via Vodafone verbonden (tenzij de modem wegvalt... |:( ) voor alle realtime info en navi planning.
Had handig geweest als er ook zoiets zou zijn bij ons. Voor de dashcam bv...
Maar waarom zou de EV9 constant een wifi signaal uitzenden als we er niets mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-04-2024
Heeft iemand uit BE eigelijk al een OTA update ontvangen? Ik zag al op verschillende forums posts voorbij komen met OTA updates bij eigenaars, maar ik heb nog nergens een melding ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb die ook aan m’n rekker volgens de dealer. Heb de onderdelen laten bestellen, maar wacht nog even met vervangen tot eerste onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Crupa schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:16:
[...]

ikzelf had de 7-zitter Grand Espace (2014 - de laatste grote versie) en qua gecombineerde been ruimte is de EV9 beter. En blijft er ook meer ruimte over achter de 3e rij in de koffer.
Maar omdat je uit de Espace de zetels kon verwijderen was er zo een grotere hoogte beschikbaar.
En tussen de 1e en 2e rij? Ik ben 2 meter dus er blijft in veel auto’s nauwelijks ruimte achter mij over om te zitten voor mensen mét benen. De Sharan gaat nog nu de kinderen nog klein zijn. De Superb was ruimer, maar ik ben inmiddels zo gewend aan ‘hoog’ zitten dat ik eigenlijk niet meer naar een station terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
The Legend schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:58:
[...]

Ik had een 5 zitter, dus technisch nog meer ruimte in de kofferbak. Dit oogt ongeveer even groot (maar is volgens specs nog groter). Groot zat zeg maar voor gezin met 2 kinderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hier drie kinderen, dus dan is meer ruimte meer beter :p Helaas alleen nog geen 70k liggen :+

[ Voor 24% gewijzigd door The Legend op 28-03-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
Kent iemand dit systeem? Mijn verzekeraar staat erop dat ik een klasse 4 systeem of dit https://apps.lojackbenelu...t/order?view=&partner=zlm systeem installeer.

Iemand ervaringen mee? Wissel van verzekeraar kan ook; maar heeft niet de voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
biggerfoot schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:10:
Kent iemand dit systeem? Mijn verzekeraar staat erop dat ik een klasse 4 systeem of dit https://apps.lojackbenelu...t/order?view=&partner=zlm systeem installeer.

Iemand ervaringen mee? Wissel van verzekeraar kan ook; maar heeft niet de voorkeur.
Ik heb ook zoiets maar niet van lojack. Volgens mij zijn er wel in dit topic die dat systeem hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

blinded schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:08:
[...]

ik denk dat er mensen sidesteps van andere modellen ofzo hebben die passen? op de fb groepen zie ik er toch verschillende voorbij komen die er anders uitzien.

Vraag mij af hoeveel nut ze hebben om in te stappen of is het puur voor de looks?
Sidesteps zijn vooral voor de looks. Ik vind het wel mooi.

Voor kinderen wordt het instappen iets gemakkelijker, maar niet echt noodzakelijk.

En de sidesteps schijnen de stroomlijn iets te verbeteren, waardoor je range toeneemt.

Zijn die filmpjes die jij hebt gezien uit Europa? In Korea zijn de sidesteps in ieder geval al een tijdje geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:37
The Legend schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:46:
[...]

En tussen de 1e en 2e rij? Ik ben 2 meter dus er blijft in veel auto’s nauwelijks ruimte achter mij over om te zitten voor mensen mét benen. De Sharan gaat nog nu de kinderen nog klein zijn. De Superb was ruimer, maar ik ben inmiddels zo gewend aan ‘hoog’ zitten dat ik eigenlijk niet meer naar een station terug wil.
Ik ben bijna twee meter en kon achter mijzelf zitten (eerste rij) en daar ook weer achter (tweede rij). Stond perplex..

Dan nog drie kids erbij en blazen met dat ding (eerst nog proefrit inplannen!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
The Legend schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:46:
[...]

Zelf geen 2m, maar volwassene op 1e rij en daarachter tiener op 2e rij en nog één op de 3e rij en ieder zit comfortabel…
Als ik jou was zou ik er in de showroom es gaan in zitten en met de afstanden spelen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:16
KrullenO schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:18:
Iemand al een tip voor een goede telefoonhouder?
Ik heb al jaren een universele Brodit ProClip telefoonhouder.
Ik zie nog geen model voor de EV9, maar het model voor de EV6 lijkt me wel te passen.
Meestal hebben ze ook modellen met een voeding zodat je telfoon kan opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik heb deze besteld in de hoop dat hij goed zou plakken:

https://www.bol.com/nl/p/...-482e0e5cc9e0&language=nl

Maar liet binnen een half uur al los (netjes een nacht laten zitten voor de telefoon eraan te hangen).

Nu heb ik het bolletje op een blokje kunststof geschroefd dat precies in het luchtrooster klemt (22mm).
Zit perfect nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClYDXlTaKaGiOIH01cmW1qFnbfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxizpm1buoQjovhIQOeROyuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andre24
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:26

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

jongf7 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:37:
Ik heb deze besteld in de hoop dat hij goed zou plakken:

https://www.bol.com/nl/p/...-482e0e5cc9e0&language=nl

Maar liet binnen een half uur al los (netjes een nacht laten zitten voor de telefoon eraan te hangen).

Nu heb ik het bolletje op een blokje kunststof geschroefd dat precies in het luchtrooster klemt (22mm).
Zit perfect nu.

[Afbeelding]
Waarom zou je een houder kopen als je draadloos Android Auto/Apple Carplay kunt gebruiken en je EV9 een draadloze oplader al heeft?

Sinds ik de EV9 heb, heb ik m'n telefoon altijd op de draadloze lader liggen en dat waar ik m'n telefoon nog voor gebruik (Flitsmeister en af en toe een binnengekomen appje bekijken) kan via Android Auto. Ik mis een houder in de EV9 dan ook totaal niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04 09:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4P3TRrvzw37Wt4W7GgYKzJomuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPHAe4jfZnZGjvIevhp7O4dG.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk 😍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrullenO
Andre24 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Waarom zou je een houder kopen als je draadloos Android Auto/Apple Carplay kunt gebruiken en je EV9 een draadloze oplader al heeft?

Sinds ik de EV9 heb, heb ik m'n telefoon altijd op de draadloze lader liggen en dat waar ik m'n telefoon nog voor gebruik (Flitsmeister en af en toe een binnengekomen appje bekijken) kan via Android Auto. Ik mis een houder in de EV9 dan ook totaal niet.
Ik gebruik het vooral op langere ritten omdat ik dan ook carscanner wil gebruiken. En vaak waze en ABRP naast elkaar draai. Of voor laad apps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gies123
biggerfoot schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:10:

Ik heb het direct in laten bouwen. Schittert door afwezigheid in de positieve zin van het woord (geen piepjes of extra afstandsbedieningen e.d.). Alle ritten worden indien gewenst geregistreerd en de anti-diefstal module wordt pas geactiveerd op het moment dat je de meldkamer belt. Inbouw hebben ze bij mij op locatie gedaan. Wat mij betreft een aanrader.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 09:40
Gies123 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Ik heb het direct in laten bouwen. Schittert door afwezigheid in de positieve zin van het woord (geen piepjes of extra afstandsbedieningen e.d.). Alle ritten worden indien gewenst geregistreerd en de anti-diefstal module wordt pas geactiveerd op het moment dat je de meldkamer belt. Inbouw hebben ze bij mij op locatie gedaan. Wat mij betreft een aanrader.
Hier ook een tevreden Lojacker :)
Het is nog steeds rot als je auto weg is, maar hopelijk helpt dit bij het terug vinden. En rit registratie vindt ik wel handig ivm zakelijke en prive kilometers.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AitfeOSuTn6IRq0yrfWLRxtkHiI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O2ttQMfxaDLydDOvKD8DQ8rd.png?f=fotoalbum_large

Ter info het verbruik van een rit vanavond van België naar Zeeland met een fietsendrager op de trekhaak (1 racefiets)

In België 120-125 op de snelweg en in NL gezien het na 19u was 130-135.

Verbruik lijkt me dus goed mee te vallen met een awd gt line.

Vandaag was het wel weinig wind en droog.

Volgende test zal het verbruik met een dantent zijn, daar verwacht ik wel wat anders.
Iemand al ervaringen met een daktent (op het dak uiteraard of aanhangwagen onder de 750kg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
surfonce schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:36:
[Afbeelding]

Ter info het verbruik van een rit vanavond van België naar Zeeland met een fietsendrager op de trekhaak (1 racefiets)

Volgende test zal het verbruik met een dantent zijn, daar verwacht ik wel wat anders.
Iemand al ervaringen met een daktent (op het dak uiteraard of aanhangwagen onder de 750kg?
Wanneer je met een fietsendrager (of wat anders verbonden met stroom via je trekhaak onderweg bent worden wel redelijk wat rijhulp systemen uitgeschakeld (o.a. ook de dodehoek in je zijspiegels) . Dat is dan wel even aanpassen. Ook de auto regeneratie gaat uit, kan je manueel nog wel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
surfonce schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:36:
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Andre24 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Mijn iPhone werd na half uurtje te warm in de QI lader in de EV en schakelde uit…
Een apart scherm voor Flitsmeister of als extra routeplanner ivm de soms trage file info in de EV Navi is voor mij ook een reden om de iPhone in het zicht te hebben. Ben nog geen fan van CarPlay als ik laad stations moet inplannen tijdens de rit.
Ik heb een BELKIN passieve houder met zuignap aan de voorruit links hangen. Top kwaliteit en blijft normaal gesproken maanden ‘plakken’ zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Even iets anders: ik heb sinds november nog nooit een OTA update gehad. Ik kan er ook niets over vinden in de Kia Connect app. Heeft iemand al wel een OTA gehad en krijg je daar bericht van in de Kia Connect app? (De update met wireless carplay kon ik via een USB stick installeren, daarna dus niks meer gehad)

[ Voor 17% gewijzigd door Gies123 op 30-03-2024 16:44 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJL
  • Laatst online: 09-02 01:14

JJL

Gies123 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:30:
Even iets anders: ik heb sinds november nog nooit een OTA update gehad. Ik kan er ook niets over vinden in de Kia Connect app. Heeft iemand al wel een OTA gehad en krijg je daar bericht van in de Kia Connect app? (De update met wireless carplay kon ik via een USB stick installeren, daarna dus niks meer gehad)
Ik heb een OTA gehad halverwege februari waarna ik volgens mij de CarPlay wireless optie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Dat zat in de Navi update, was niet OTA maar via USB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biggerfoot
Ik had woensdag een ota update!

Andere vraag, kan je instellen dat je auto standaard op eco gaat rijden? Hij start nu altijd in normal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
De enige OTA update die ik heb gehad na ophalen begin februari was de update met Wireless CarPlay en AA. Waarschijnlijk heb jij die dus al via usb geïnstalleerd. Ben benieuwd naar de frequentie van updates die nog gaan komen.
Meest gewenste feature van mijn kant is opslaan in profiel van de rijhulpinstellingen (inclusief snelheid en lane assist). Verder hoop ik dat AA toegang krijgt tot de accu gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Helaas trillen de continentals nog steeds…

Ze zijn in de opslag niet vanzelf ronder geworden 😏

Dus nu rijd ik op advies van de dealer op 3,6 bar. Het idee is dat met hogere druk en warme banden het rubber zich weer kneed…

Ik hoop dat het werkt. Ik geef het 1500 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dat is toch wel te gek voor woorden eigenlijk. Je moet dus nu met een veel hogere bandenspanning gaan rijden dan eigenlijk wordt aangeraden. Dat betekent toch feitelijk ook gewoon een onveiligere wegligging? Het zal misschien geen tientallen procenten zijn (geen idee eigenlijk), maar Continental / Kia adviseren toch niet voor niets een lagere spanning onder normale omstandigheden? Glij je straks met een hoosbui een afrit af, komt dat dan door je hoge bandenspanning en gaat de dealer dan de schade betalen? Zal wel meevallen allemaal uiteindelijk, maar ik had deze vraag nog wel even gesteld voordat ik dit voorstel van de dealer zou volgen..

Ze moeten gewoon die banden vervangen vanuit Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:20
Wat mij op valt op dit moment is dat de line assist onbetrouwbaar is geworden na de update. Ziet de lijnen niet goed waardoor de “stuur” teken en de “auto tussen de lijnen” teken op grijs gaan. Ook bij de bochten schiet de auto sneller uit. Dit is gebeurd na de laatste update. Ik hoop dat er snel een update komt waardoor de line assist weer beter wordt.
De trekhaak is gemonteerd. Zelfs de stopcontact is inklapbaar waardoor je helemaal niets van de trekhaak ziet. Ik laat het wel altijd op staan ( is een extra beveiliging voor die niet kunnen parkeren:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

sloddervos schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:30:

Dus nu rijd ik op advies van de dealer op 3,6 bar. Het idee is dat met hogere druk en warme banden het rubber zich weer kneed…

Sorry maar dit is echt belachelijk en levensgevaarlijk! Die banden mogen maar op 3.4 bar max koud worden opgepompt (staat op de zijkant van de band) en zoals de andere reactie al schreef, loop je kans op ongelukken. De dealer moet gewoon de banden vervangen. Het is een bekend probleem, ik heb ook nieuwe banden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Yep, dat ben ik met je eens en daar zal het op uitdraaien.

Ik zal er 0,2 bar afhalen en dan zal ik binnen 2 weken weer bij de dealer staan.

@Andre24 nederlamdse dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

sloddervos schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:25:
Yep, dat ben ik met je eens en daar zal het op uitdraaien.

Ik zal er 0,2 bar afhalen en dan zal ik binnen 2 weken weer bij de dealer staan.

@Andre24 nederlamdse dealer?
Klopt, ik heb inderdaad een NL dealer.

Ik zou de druk verlagen tot 3.0 bar. Dat is veilig, hoger betekent verminderde rij eigenschappen en risico op ongelukken. Het gaat echt niet helpen om het trillen op te lossen.

Je zou de druk voordat je naar de dealer teruggaat weer kunnen verhogen naar 3.4 zodat die het idee heeft dat je braaf op die belachelijk hoge druk hebt gereden, maar persoonlijk zou ik het tegen de dealer hebben aangegeven hoe ze het in hun hoofd durven halen om je met deze gevaarlijke druk in de banden de weg op te sturen 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Ik ga het terugzetten naar 2,75 bar, dat is de max voor deze band (40psi)

Ff praten met de dealer deze week…

( beetje vreemde situatie, ben weg bij de verkopende dealer, nu bij de dealer waar ik al was met andere kia..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Wat is dat toch met die Kia dealers, hoor maar weinig, nee ik hoor te weinig positieve verhalen.

Zou een ander merk verschil maken of is het een Kia probleem?

Veel dealers hebben inmiddels meerdere merken in de portefeuille, dus ik hoop op het eerste, maar ben bang dat het geen zak uitmaakt.

Iemand een positieve after sales ervaring met een Kia dealer in Noord-Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

sloddervos schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:03:
Ik ga het terugzetten naar 2,75 bar, dat is de max voor deze band (40psi)

Ff praten met de dealer deze week…

( beetje vreemde situatie, ben weg bij de verkopende dealer, nu bij de dealer waar ik al was met andere kia..)
Ik heb ze op 2.9 bar staan. Ik doe er altijd (ook bij ICE auto's) zo'n 0.2 /0.3 meer in dan wat het boekje zegt bij een licht beladen auto omdat je dan net wat zuiniger rijdt en het verschil in comfort dan niet merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

EVJB schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:30:
Wat is dat toch met die Kia dealers, hoor maar weinig, nee ik hoor te weinig positieve verhalen.

Veel dealers hebben inmiddels meerdere merken in de portefeuille, dus ik hoop op het eerste, maar ben bang dat het geen zak uitmaakt.

Mijn dealer in Oost Groningen (heb je niets aan ik weet t🙃) levert, nadat ik ik het begin zelf heel duidelijk aangaf wat ik verwachtte van een 80K auto en al had gehoord van de toen nog aanwezige diverse issues, wel de service die je mag verwachten. Dus ze kunnen het best 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
EVJB schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:30:

Ter verduidelijking ik ben over mijn huidige dealer wel tevreden, ze hebben een goede werkplaats. Helaas konden ze de ev9 niet als eerste leveren en daarom
moest ik naar die andere k* dealer.

Ik hoop dat ze de banden goed afhandelen. Maar ik denk ook dat er wel dingen van bovenaf ( kia nl) gedicteerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Hier hetzelfde.
Staat allemaal wel ‘aan’ maar er komt niks.
Ook de andere updates via de dealer zijn er telkens niet voor mijn VIN hoewel er nu recent 1 in het systeem zou staan.
Jij hebt er ook één uit een eerste bootlading toch, eind okt/nov 23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

sloddervos schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:30:

De enige werkende behandeling was van een rally expert die in een make-shift bandenwarmer met een hittekanon de banden had verwarmd. Geen idee hoe lang en tot welke temp. Maar met een beetje rotondes rijden worden ze niet warm genoeg. Zou juist verwachten dat eerst rijden met een lage spanning beter zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Stephanos schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:20:
Wat mij op valt op dit moment is dat de line assist onbetrouwbaar is geworden na de update. Ziet de lijnen niet goed waardoor de “stuur” teken en de “auto tussen de lijnen” teken op grijs gaan. Ook bij de bochten schiet de auto sneller uit. Dit is gebeurd na de laatste update. Ik hoop dat er snel een update komt waardoor de line assist weer beter wordt.
De trekhaak is gemonteerd. Zelfs de stopcontact is inklapbaar waardoor je helemaal niets van de trekhaak ziet. Ik laat het wel altijd op staan ( is een extra beveiliging voor die niet kunnen parkeren:))
Kun je een fotootje -kaatsen misschien?

Is dit de dure van 3k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Laden jullie met de Freshmile pas bij Fastned? Hij geeft bij mij dat het een ongeldige pas is als ik deze voor de lezer van Fastned hou. Misschien moet ik de volgende keer proberen via de app te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

AgeOfPanic schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:23:
Laden jullie met de Freshmile pas bij Fastned? Hij geeft bij mij dat het een ongeldige pas is als ik deze voor de lezer van Fastned hou. Misschien moet ik de volgende keer proberen via de app te starten?
Het werkt bij mij prima. Alleen de eerste keer had ik hetzelfde als jij, maar na nog een keer proberen, ging het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ok. Ik heb nu ook de vraag uitgezet bij Freshmile. Heb al meerdere keren geprobeerd. Starten via de app wordt niet ondersteund bij Fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
FlyingDutchMike schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:06:
[...]

Kun je een fotootje -kaatsen misschien?

Is dit de dure van 3k?
Dit is de simpele versie (€1500)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibgxEKr7STl5vactHk8xHMP59n4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjO9fAMtCcV9QH7kSgrYS5eF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
FlyingDutchMike schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:58:
[...]

Hier hetzelfde.
Staat allemaal wel ‘aan’ maar er komt niks.
Ook de andere updates via de dealer zijn er telkens niet voor mijn VIN hoewel er nu recent 1 in het systeem zou staan.
Jij hebt er ook één uit een eerste bootlading toch, eind okt/nov 23?
Goed om te weten en inderdaad heb ik er een uit de eerste bootlading 😊

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Wij hebben dezelfde trekhaak. Vindt alleen de aansluiting voor de kabel lastig te bereiken en aan te sluiten, maar is wel mooi weggewerkt wanneer je hem niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfonce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssQax0PHHokGWDYt2Mbp_NZMcWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzMtbk8t5wU83haLuKz95jY8.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor de eerste keer eens een snellader getest. Opladen gestart toen de batterij 12% was. Om een of andere reden wel vergeten om de batterij te conditioneren (eerste EV, tegen dat we in de zomervakantie met de auto op reis gaan zal het wel in ons systeem zitten zeker )

Maar de laadsnelheid viel goed mee.
Al iemand hogere snelheden gehaald met conditioneren?

Opladen gebeurde bij een Total Energies snellader 300 DC met onze Awd GT Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
AgeOfPanic schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:36:
Wij hebben dezelfde trekhaak. Vindt alleen de aansluiting voor de kabel lastig te bereiken en aan te sluiten, maar is wel mooi weggewerkt wanneer je hem niet gebruikt.
Helemaal mee eens, het is mooi weggewerkt maar ik vind het alles behalve handig. Maar het is wel de beste oplossing ook qua lucht weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Mijn modem werkt nog steeds niet. Er is nu een onderdeel in bestelling (loopt via de dealer en de verkoper kon mij niet vertellen welk onderdeel, soit)

Verder alweer 5000 om erop zitten, rijd fantastisch. Binnenkort banden omwisselen naar zomerbanden, hopelijk dan ook geen trillingen (heb rwd dus 19 inch).

Over 1,5 maand ga ik naar Italië. Nog tips? Ik lees hier over een freshmile kaart, heeft die ook goede tarieven in Duitsland en Italië?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04 09:25
Inmiddels zo’n 600km gereden in mijn RWD launch edition sinds vrijdag. Ik las hier veel dingen die me zorgen baatte. Gelukkig kan ik het volgende melden:
- geen trillende banden
- ota update gekregen voor wireless CarPlay
- wat een heerlijke auto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
RobHop schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:28:
Inmiddels zo’n 600km gereden in mijn RWD launch edition sinds vrijdag. Ik las hier veel dingen die me zorgen baatte. Gelukkig kan ik het volgende melden:
- geen trillende banden
- ota update gekregen voor wireless CarPlay
- wat een heerlijke auto!!
Het was ook wel te verwachten dat je geen last had van trillende banden. Zover hier uit dit forum blijkt zijn volgens mij alle trillingsklachten gerelateerd aan de 21 inch Continental banden die op de AWD Gtline gemonteerd zijn. Jij hebt waarschijnlijk de 19 inch Nexen banden er onder zitten.
Maar voor de rest ( buiten de trillingen om) mee eens , heerlijke auto !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:28
Wat is de gedachte mbt tot restwaarde van deze kolos? Zou een prive aanschaf zijn.

Gaat een ev9 niet gigantisch afschrijven puur doordat t een Kia is, zwaar en onzuinig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:25
Als je niet veel wilt afschrijven, kijk dan vooral niet naar een nieuwe auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

surfonce schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:53:
[Afbeelding]

Vandaag voor de eerste keer eens een snellader getest. Opladen gestart toen de batterij 12% was. Om een of andere reden wel vergeten om de batterij te conditioneren (eerste EV, tegen dat we in de zomervakantie met de auto op reis gaan zal het wel in ons systeem zitten zeker )

Denk niet dat het heel veel sneller zal gaan dan dit. Als ik het goed heb is de spec van de EV9 210kW max dus die 216 is al top dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Gies123 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:38:
[...]

Goed om te weten en inderdaad heb ik er een uit de eerste bootlading 😊
https://owners.kia.com/co...-update-release-note.html

"certain 2024 EV9 vehicles " voor de carplay, en latere modellen de waterpomp update.

niet de eerst bootlading dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Andre24 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Het werkt bij mij prima. Alleen de eerste keer had ik hetzelfde als jij, maar na nog een keer proberen, ging het wel goed
Mag ik toch nog vragen of hij iets bijzonders hebt gedaan om het werkende te krijgen? Welke betaalmethode heb je toegevoegd en/of hoeveel balans op de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:28
voog schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:21:
Als je niet veel wilt afschrijven, kijk dan vooral niet naar een nieuwe auto
Zeker...maar een XC90 T8 of een X5 45e van 2022/2023 kosten net zoveel of zelf meer als een ev9.
Ik vraag me af of dan voor full electric gaan niet een slimmere optie is. Que techniek en onderhoud toch een simpelere oplossing.

Iemand ervaring met hoe de achterbank van de ev9 zich verhoudt tot die van de XC90? Vooral in de breedte en met kinderstoelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ongelooflijk. Het koffiepieper-die-nooit-meer-stopt-probleem is vanavond weer teruggekomen. Tijdens een rit van 180km heb ik 3x een parkeerplaats moeten zoeken om de pieper uit te krijgen. Sinds ik in december een software-update van de dealer had gehad was dit probleem opgelost. Zelfs tijdens 2x heen en terug naar Oostenrijk heb ik die pieper niet gehoord en gezien.

En vanavond is dat probleem dus zomaar weer terug. Mijn gezin, en ikzelf, werd er stapelgek van. Na de 3e stop heb ik mijn portemonnee voor de sensor gelegd en dat hielp.
Wat baal ik hier van. Al het goede van de auto (en dat is heel veel goeds) wordt teniet gedaan door die gekmakende koffiepieper-die-niet-meer-uit-gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

AgeOfPanic schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:58:
[...]

Mag ik toch nog vragen of hij iets bijzonders hebt gedaan om het werkende te krijgen? Welke betaalmethode heb je toegevoegd en/of hoeveel balans op de kaart?
Ik heb hem gekoppeld aan m'n creditcard. Ik heb verder niets bijzonders gedaan. Alleen de eerste keer laden moest ik hem een keer opnieuw aanbieden (en de kabel eerst weer uit de auto halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
Gasoline1234 schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:16:
Ongelooflijk. Het koffiepieper-die-nooit-meer-stopt-probleem is vanavond weer teruggekomen. Tijdens een rit van 180km heb ik 3x een parkeerplaats moeten zoeken om de pieper uit te krijgen. Sinds ik in december een software-update van de dealer had gehad was dit probleem opgelost. Zelfs tijdens 2x heen en terug naar Oostenrijk heb ik die pieper niet gehoord en gezien.

En vanavond is dat probleem dus zomaar weer terug. Mijn gezin, en ikzelf, werd er stapelgek van. Na de 3e stop heb ik mijn portemonnee voor de sensor gelegd en dat hielp.
Wat baal ik hier van. Al het goede van de auto (en dat is heel veel goeds) wordt teniet gedaan door die gekmakende koffiepieper-die-niet-meer-uit-gaat.
Ik heb ook wel koffie pieper gehad, maar dat kwam ook omdat ik teveel niet naar de weg keek :-) na wat focus op de weg en dan gaat de koffie pieper weer weg (bij mij tenminste nu 2-3x).

Vooralsnog niet een parking moeten opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

biggerfoot schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:08:
[...]

Ik heb ook wel koffie pieper gehad, maar dat kwam ook omdat ik teveel niet naar de weg keek :-) na wat focus op de weg en dan gaat de koffie pieper weer weg (bij mij tenminste nu 2-3x).

Vooralsnog niet een parking moeten opzoeken.
Ja, dat is okay. Zo hoort de pieper te werken en ik zou met dat gedrag van de koffiepieper tevreden zijn.
Het probleem bij mij was/is dat hij nooit meer stopt met piepen (totdat je de auto vrijwel stil zet).

Wat mij nog opviel is dat de rijstrookassistent (die de auto binnen de lijnen houdt (niet auto-steer)) tijdens het piepen ook niet meer uit te zetten is. Software bugs...

Wat ik bizar vind is dat het probleem na 3 maanden ineens terug is. Zonder software-update of iets dergelijks. Misschien een memory leak, of een ander softwareprobleem dat met een koude reboot (12v afkoppelen) te resetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
sly___ schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:02:
[...]

Zeker...maar een XC90 T8 of een X5 45e van 2022/2023 kosten net zoveel of zelf meer als een ev9.
Ik vraag me af of dan voor full electric gaan niet een slimmere optie is. Que techniek en onderhoud toch een simpelere oplossing.

Iemand ervaring met hoe de achterbank van de ev9 zich verhoudt tot die van de XC90? Vooral in de breedte en met kinderstoelen?
Ik heb 1 kinderstoel en 4 kinderen. Ze zijn er in ruimte op vooruitgegaan. Vooral de stoelen naar voren en achteren railen is beter en geeft meer ruimte. Instappen naar de 3e rij is veel ruimer en beter. Kinderstoel staat dan achter de bestuurder op het 2/3 deel van de 2e rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkGodMaster
Iemand ervaring met dashcam, andere matten of andere accessories die handig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
DarkGodMaster schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:07:
Iemand ervaring met dashcam, andere matten of andere accessories die handig zijn?
Ik heb zelf de rubberen matten, heel blij mee zeker in deze periode van het jaar. Wat dashcam betreft wacht ik op FitcamX die zijn bezig met het ontwikkelen van een versie voor de EV9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Ik heb de rubberen kofferbak (inclusief rugleuning rij 3) set. Bevalt erg goed want geen geglij meer van m'n paraplu en boodschappen tas op de standaard (gladde) mat💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
Ik ga vrijdag een proefrit in de EV9 maken. Ben in het najaar aan de beurt om te wisselen en deze staat hoog op de lijst. De verkoper bij de lokale dealer kon me alleen niet vertellen welke configuraties er straks beschikbaar zijn, aangezien deze week (volgens hem) de launch editions worden geschrapt.
Of een Plus, met schuif/kanteldak en 6 stoelen dan nog mogelijk is, kon hij niet aangeven.
Best wel bijzonder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJL
  • Laatst online: 09-02 01:14

JJL

Heb de matten in de webshop van Kia besteld. Rubberen matten 1 tm 3e rij bevallen erg goed, zijn robuste matten met kleine opstaande rand.

Rubber mat in de kofferbak + achterleuning 3e zitrij bevalt ook goed, alles blijft beter liggen en je klopt ze gemakkelijk even uit wanneer er vuil op ligt. Die op de vloer van de kofferbak heeft (bij mij) echter geen klitteband oid op de onderkant dus de mat zelf ging wat schuiven. Heb ik opgelost met een stukje antislip mat (voor vloerbedekking). Heb nog niet geprobeerd er grotere dingen mee te vervoeren maar kan me voorstellen dat je het er in minder makkelijk in schuift (maar je hebt ze ook zo gedemonteerd natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
DaWayne schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:09:
Ik ga vrijdag een proefrit in de EV9 maken. Ben in het najaar aan de beurt om te wisselen en deze staat hoog op de lijst. De verkoper bij de lokale dealer kon me alleen niet vertellen welke configuraties er straks beschikbaar zijn, aangezien deze week (volgens hem) de launch editions worden geschrapt.
Of een Plus, met schuif/kanteldak en 6 stoelen dan nog mogelijk is, kon hij niet aangeven.
Best wel bijzonder toch?
Bijzonder, zou hier ook wel meer over willen weten, wil je launch gt kopen binnenkort.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDg38-5mDAQrK6h1rmjuVNzC_m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9eombbijuIF4yv8jfb1qBcL.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag met 449 km van 100% naar 0% 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
[Afbeelding]

Moet diep graven in mijn geheugen, maar ik meen 213 als hoogste gezien te hebben. Dus niet sneller. Wel geconditioneerd en bij Ionity in Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guerk
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-09 00:10
[Afbeelding]

Vet! Max. 211 gehaald.

6,4 KWp Zuid/ SMA Tripower 5kW / HW P1 + / 1x Marstek Venus 5,12 KWh V153 / Kia EV9 / Alfen Eve Single Pro-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdeaux
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 16:21
De vingerafdruk scanner heeft een wat wisselende werking, maar er kan ook een pincode worden ingevoerd. Weet iemand hoe je die reset want die pincode is niet hetzelfde als de pincode van je profiel in de kia connect app wat mij logisch leek.
Pagina: 1 ... 39 ... 92 Laatste