Ik rijd nu bijna een maand in de EV9 en behoudens wat ontbrekende features en irritante piepjes, heb ik nog geen serieuze issues gevonden. Trillingen zijn instant verholpen bij de wisseling naar andere velgen/banden en de vermoeidheidssensor heb ik afgeplakt. De meeste ergernissen ervaar ik bij het volgende:
- het niet automatisch op slot gaan van de deuren als de auto uitgezet is en ik met de sleutel wegloop
- het niet automatisch sluiten van de oplaadklep als de stekker verwijderd wordt (vervolgens sluit de klep alsnog als ik gewoon wegrijd, dus waarom niet 2 seconden na verwijderen stekker?).
- de snelheidswaarschuwing die je telkens weer -al rijdend, dus supergevaarlijk- moet uitzetten. Dit moeten ze bij Kia echt onder 1 van de sneltoetsen zetten zodat je met 1 druk op de knop het uit kunt schakelen.
Zodra ik de auto in P zet, komen alle deurgrepen naar buiten en gaan weer naar binnen zodra de auto in D of R wordt gezet. De kunt ervoor kiezen om de deuren te ontgrendelen bij de P stand óf bij het uitzetten van de auto. Afgelopen weekend nog serieus stevig doorgereden, maar gelukkig geen koffiepiep. Dus ik denk dat het afplakken van de vermoeidheidssensor hier ook tegen helpt. Of zijn er rijders met een afgeplakte sensor en toch nog koffiepiepjes?
(Oh ja, ik heb een metalen pennetje in de auto liggen voor het geval de boel geforceerd opnieuw opgestart moet worden, maar tot op heden nog geen vastlopers gehad)
[
Voor 6% gewijzigd door
Gies123 op 27-11-2023 12:19
]