Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 15 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 16:11
Bij mijn iPace is het zo ingesteld dat bij 1x drukken alleen de bestuurdersgreep open gaat en bij 2x drukken, alle grepen. Misschien is dit ook voor de EV9 in te stellen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Michel67 op 27-11-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 21:08

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Dat die plastic kapjes los gaan zitten heb ik nog niet gezien.
Heb je een RWD (19" velgen) of AWD (21") ? @JacqTrev

[ Voor 5% gewijzigd door Gasoline1234 op 27-11-2023 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-06 20:35
Ik rijd nu bijna een maand in de EV9 en behoudens wat ontbrekende features en irritante piepjes, heb ik nog geen serieuze issues gevonden. Trillingen zijn instant verholpen bij de wisseling naar andere velgen/banden en de vermoeidheidssensor heb ik afgeplakt. De meeste ergernissen ervaar ik bij het volgende:
- het niet automatisch op slot gaan van de deuren als de auto uitgezet is en ik met de sleutel wegloop
- het niet automatisch sluiten van de oplaadklep als de stekker verwijderd wordt (vervolgens sluit de klep alsnog als ik gewoon wegrijd, dus waarom niet 2 seconden na verwijderen stekker?).
- de snelheidswaarschuwing die je telkens weer -al rijdend, dus supergevaarlijk- moet uitzetten. Dit moeten ze bij Kia echt onder 1 van de sneltoetsen zetten zodat je met 1 druk op de knop het uit kunt schakelen.

Zodra ik de auto in P zet, komen alle deurgrepen naar buiten en gaan weer naar binnen zodra de auto in D of R wordt gezet. De kunt ervoor kiezen om de deuren te ontgrendelen bij de P stand óf bij het uitzetten van de auto. Afgelopen weekend nog serieus stevig doorgereden, maar gelukkig geen koffiepiep. Dus ik denk dat het afplakken van de vermoeidheidssensor hier ook tegen helpt. Of zijn er rijders met een afgeplakte sensor en toch nog koffiepiepjes?

(Oh ja, ik heb een metalen pennetje in de auto liggen voor het geval de boel geforceerd opnieuw opgestart moet worden, maar tot op heden nog geen vastlopers gehad)

[ Voor 6% gewijzigd door Gies123 op 27-11-2023 12:19 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ik heb mijn EV9 nog even een schoonheidsbehandeling gegeven.
Wat vinden we ervan?

[ Voor 70% gewijzigd door Gasoline1234 op 20-02-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 19:15
Gasoline1234 schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:47:
Wat vinden we ervan?

[Afbeelding]
Wat een unit!! Wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Gasoline1234 schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:47:
Wat vinden we ervan?

[Afbeelding]
Schitterend! Welke behandeling heeft ze gekregen? Gewoon het wekelijkse sopje, of een 'special treatment'? (glasscoating, folie)

Ik zie wel dat jouw "luchthappers" zwart zijn. Of is dit niet de GT line? Zwart vind ik mooier dan wit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mn0Eb4x9NufvOxbyBau3zRh2wC8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UMuna2HEGTEUG8fgoPPv90v3.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Gies123 op 27-11-2023 15:07 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skieur
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05 12:59
Die piepjes en knipperende verkeersborden met snelheidsweergave als je volgens de auto te hard rijdt zijn vervelend en het blijkt dat ze te snel komen.

Ik heb de snelheid gecontroleerd met een navigatie-app op mijn telefoon en de afwijking bij zowel 50 km/u als 80 km/u is 3 km/u. Ik heb nog niet gekeken wat de afwijking bij hogere snelheid is.

Kia zit dus met de waarschuwing aan de veilige kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:03:
[...]

Schitterend! Welke behandeling heeft ze gekregen? Gewoon het wekelijkse sopje, of een 'special treatment'? (glasscoating, folie)

Ik zie wel dat jouw "luchthappers" zwart zijn. Of is dit niet de GT line? Zwart vind ik mooier dan wit:
[Afbeelding]
:-), het gaat inderdaad om de wrap van de voorheen witte luchthappers.
Uitgevoerd in hoogglans zwart, zodat het matcht met de rest van de grille.

Die sterk contrasterende luchthappers vind ik van begin af aan al een storend styling element van de GT-Line. De RWD vond ik eigenlijk mooier. Het lijkt net alsof de design afdeling van Kia die luchthappers op het laatste moment nog heeft toegevoegd omdat iemand in de directie vond dat de GT-Line zich meer moest onderscheiden.

Mooie foto van jou, trouwens, met de verlichting aan. Die moet ik ook maar eens maken, inclusief de zwarte wrap dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Gasoline1234 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:35:
[...]

:-), het gaat inderdaad om de wrap van de voorheen witte luchthappers.
Uitgevoerd in hoogglans zwart, zodat het matcht met de rest van de grille.

Die sterk contrasterende luchthappers vind ik van begin af aan al een storend styling element van de GT-Line. De RWD vond ik eigenlijk mooier. Het lijkt net alsof de design afdeling van Kia die luchthappers op het laatste moment nog heeft toegevoegd omdat iemand in de directie vond dat de GT-Line zich meer moest onderscheiden.

Mooie foto van jou, trouwens, met de verlichting aan. Die moet ik ook maar eens maken, inclusief de zwarte wrap dan.
Ja precies! Veel mooier zo. Ik denk erover het dak ook zwart te wrappen.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Oh dat is wel heel gaaf! Jij bent goed bezig @Gies123 ! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:20
Weet iemand waar beste zakelijke lease deal te krijgen is? DM ook zeer op prijs gesteld! Mijn focus is 60 maanden, 25000km pj

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvBAqThvB4UfZHx7Qtyf0Z6fiHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kREQ7HOqhkGyIYBQBsCFiF2f.jpg?f=user_large

Geen top foto, maar geeft wel een beeld. 😎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLK9GUH1SVvzXsTII18nQT9-ETw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRQQUWsdUKDk13J809XRt0dv.jpg?f=fotoalbum_large

De matten zijn binnen…

Ze passen precies, zijn wat dunner dan de originele maar zullen denk ik prima voldoen voor vier kinderen en 2 honden, wonend aan de kust…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 14:06
sloddervos schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:34:
[Afbeelding]

De matten zijn binnen…

Ze passen precies, zijn wat dunner dan de originele maar zullen denk ik prima voldoen voor vier kinderen en 2 honden, wonend aan de kust…
Was er een reden waarom je het niet gewoon bij de originele matten gehouden hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 11:40
Vorige week de AWD GT line launch edition besteld in het zwart. Levering zal eind december, begin januari plaatsvinden.

Wellicht een interessante toevoeging dat mijn huidige auto een Model Y RWD is, mijn vorige een Mercedes EQC en mijn eerste elektrische auto een Model S 75 RWD.

De terugkeer naar Tesla met de Model Y was een verademing op software gebied. Om die reden ben ik enigzins huiverig voor de software ervaring van de Kia. Qua rijeigenschappen verwacht ik een forse stap vooruit te maken. De Autopilot van de Model Y is slecht (veel slechter dan in mijn Model S en laten we het over de ruitenwissers helemaal niet hebben), de auto is niet stil van binnen en hij is erg stug geveerd.

Natuurlijk ga ik het gemak van geen sleutel nodig hebben en de walk away door lock zeker missen. Evenals de Spotify integratie en de Google Maps navigatie.

De waarschuwingspiepjes kijk ik ook niet naar uit. Ik lees hier dat men hoopt dat dit aangepakt zal worden door Kia. Echter lees ik bij Ev6 topics dat Kia op dat soort gebieden weinig veranderingsgezind is.

Hoe dan ook, kijk er erg naar uit om deze prachtige, comfortabele auto te gaan rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ivanzoomski schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:21:
Vorige week de AWD GT line launch edition besteld in het zwart. Levering zal eind december, begin januari plaatsvinden.

Wellicht een interessante toevoeging dat mijn huidige auto een Model Y RWD is, mijn vorige een Mercedes EQC en mijn eerste elektrische auto een Model S 75 RWD.

De terugkeer naar Tesla met de Model Y was een verademing op software gebied. Om die reden ben ik enigzins huiverig voor de software ervaring van de Kia. Qua rijeigenschappen verwacht ik een forse stap vooruit te maken. De Autopilot van de Model Y is slecht (veel slechter dan in mijn Model S en laten we het over de ruitenwissers helemaal niet hebben), de auto is niet stil van binnen en hij is erg stug geveerd.

Natuurlijk ga ik het gemak van geen sleutel nodig hebben en de walk away door lock zeker missen. Evenals de Spotify integratie en de Google Maps navigatie.

De waarschuwingspiepjes kijk ik ook niet naar uit. Ik lees hier dat men hoopt dat dit aangepakt zal worden door Kia. Echter lees ik bij Ev6 topics dat Kia op dat soort gebieden weinig veranderingsgezind is.

Hoe dan ook, kijk er erg naar uit om deze prachtige, comfortabele auto te gaan rijden.
Proficiat met je aankoop. Je hebt je goed ingelezen, want je verwachtingen kloppen wel.
Als ex-Tesla rijder ervaar ik de infotainment software ook als een achteruitgang, ondanks dat de Tesla software, ook de custom Spotify player, zeker niet perfect was.

Aan de andere kant is het gewoon even wennen aan de nieuwe UI en met Android Auto / Apple Carplay heb je Google Maps navigatie als vanouds.

De Driver Assistance systemen van de Kia zijn in ieder geval veel beter dan de Europese Autopilot van Tesla, die al meer dan 3 jaar niet meer doorontwikkeld wordt. Ik gebruik die Assistance nu daadwerkelijk (Adaptive Cruise Control en Autosteer) en heb nog nooit een phantom brake gehad. Met scherpe bochten en verdrijvingsvlakken kan de EV9 overigens minder goed overweg, dus het blijft toch vooral iets voor op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-06 17:38

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gies123 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:12:
Afgelopen weekend nog serieus stevig doorgereden, maar gelukkig geen koffiepiep. Dus ik denk dat het afplakken van de vermoeidheidssensor hier ook tegen helpt. Of zijn er rijders met een afgeplakte sensor en toch nog koffiepiepjes?
Sensor ook afgeplakt en dan alleen nog een koffie-waarschuwing bij het raken van de rijbaanscheiding.
Maar die gaat snel weer weg. 1-2 piepjes en het icoontje voor een paar seconden.
Blijkt goede tip.
Maar eigenlijk moet de sensor natuurlijk actief kunnen zijn en de auto beter geprogrammeerd/afgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

rover12345 schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:10:
Weet iemand waar beste zakelijke lease deal te krijgen is? DM ook zeer op prijs gesteld! Mijn focus is 60 maanden, 25000km pj
Bij ons bleek ARVAL voor de Launch Edition in OKT de laagste prijs voor 35.000/48 mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-06 21:38
Ik lees heel veel irritatie omtrent die piepjes, gaat dan dan om de piepjes bij het rijden over de streep of bij overschrijding van de snelheid? In mijn EV6 kun je een marge instellen dus als het limiet 50 is dan kun je met een marge van 5 er voor zorgen dat je pas bij 55 een waarschuwing krijgt.

Ik kwam er van het weekend uit dat je het volume in de EV6 van die waarschuwingstonen ook op 0 kan zetten, is dat bij de EV9 niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:21
Freezhost schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:54:
Ik lees heel veel irritatie omtrent die piepjes, gaat dan dan om de piepjes bij het rijden over de streep of bij overschrijding van de snelheid? In mijn EV6 kun je een marge instellen dus als het limiet 50 is dan kun je met een marge van 5 er voor zorgen dat je pas bij 55 een waarschuwing krijgt.

Ik kwam er van het weekend uit dat je het volume in de EV6 van die waarschuwingstonen ook op 0 kan zetten, is dat bij de EV9 niet mogelijk?
Ik heb die deze morgen kunnen afzetten, die 4 biepjes voor net iets te snel rijden, maar ik veronderstel dat die vanavond terug zullen verschijnen...

Kan je die favoriet '*' knop op het stuur zelf volledig vrij programmeren eigenlijk om zo sneller in menu te komen waar de je de piepjes kunt afzetten?

mvg,
Stefaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ja lang leven de nieuwe regels die dit soort systeem verplichten... maar wat dan wel vreemd is: de EV9 heeft geen (veel te hard) pong geluid bij achteruit rijden terwijl ze bij de EV6 zeiden dat dit verplicht was 8)7

Momenteel wacht ik nog op de offerte om te kijken wat het maandbedrag gaat doen. Enige nadeel is dat de laadklep rechts i.p.v. achter zit en ik niet strak naast de muur kan parkeren als ik moet opladen. Dan wordt het krap op de oprit waar de laadpaal hangt, die laadklep steekt namelijk enorm uit. Optie is om hem op de andere oprit te zetten die veel breder is maar dan moet de laadpaal verhangen of een nieuwe aanschaffen.

[ Voor 49% gewijzigd door Freezhost op 28-11-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Freezhost schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:40:

Momenteel wacht ik nog op de offerte om te kijken wat het maandbedrag gaat doen. Enige nadeel is dat de laadklep rechts i.p.v. achter zit en ik niet strak naast de muur kan parkeren als ik moet opladen. Dan wordt het krap op de oprit waar de laadpaal hangt, die laadklep steekt namelijk enorm uit. Optie is om hem op de andere oprit te zetten die veel breder is maar dan moet de laadpaal verhangen of een nieuwe aanschaffen.
ik ben ook tot de vaststelling gekomen bij eerste keer thuis laden, dat ik mijn wagen achterwaarts op de oprit moet zetten omdat mijn (vaste) Zappi laadkabel anders te kort is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Hier ook een Zappi, met die 5 meter kon het nog wel eens lastig worden. Ik parkeer standaard achteruit in dat is makkelijker in ons geval. Maar ik heb besloten om sowieso voordat ik teken de demo wagen even op te halen om te passen en nog een ritje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
surfonce schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:47:
[...]

Was er een reden waarom je het niet gewoon bij de originele matten gehouden hebt?
omdat Kia die niet kon leveren. Misschien is dat inmiddels anders, maar ik wacht nog op de achterbak bescherming van KIA zelf...die kon ik alleen maar reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
sloddervos schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:24:
[...]

omdat Kia die niet kon leveren. Misschien is dat inmiddels anders, maar ik wacht nog op de achterbak bescherming van KIA zelf...die kon ik alleen maar reserveren.
Voor België zouden de matten pas in februari komen…
Mij dealer had er zelf andere voorzien in afwachting 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Die van mij een week of 2 geleden besteld en dealer geeft aan dat ze gewoon geleverd worden bij levering auto aankomende week. We wachten het even af. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 12:29
Horen die matten erbij of is dat een optie ?
In mijn prijslijst van juni zie ik ze nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Mijn dealer heeft het koffiekopje probleem aangemeld bij Kia Nederland.
Dit systeem heet officieel "Waarschuwing onoplettendheid bestuurder - pauze nemen".

Begrijp ik uit onderstaande documentatie dat het koffie-kopje-met-piepen uitsluitend komt als het Waarschuwingssysteem voor onoplettendheid is UITgeschakeld?

Dan is dit dus de straf voor het telkens uitzetten van deze functie.
Ik zal er eens op letten door dit systeem een paar dagen áán te laten staan, en kijken of het koffiekopje dan niet meer komt. Dan krijg je dus wel een piepje als je 1 seconde te lang naar je navigatie kijkt, maar dat is minder erg dan een half uur met het permanente gepiep van het koffiekopje te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MDVVpJ_UaaBSC1AO9z8aSl0NIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVakvnXkNCbVL0xBzyof0uNM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
jongf7 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:27:
Horen die matten erbij of is dat een optie ?
In mijn prijslijst van juni zie ik ze nergens.
Gaat hier om rubber matten die in feite bovenop de standaard matten komen of in plaats van. Is een accesoire en verkrijgbaar via de Kia webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Wat betreft die pauze melding, bij de EV6 gebeurd dat ook als je veel slingert of over de streep rijdt. Mogelijk dat dit bij de EV9 ook een melding triggert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Freezhost schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:01:
Wat betreft die pauze melding, bij de EV6 gebeurd dat ook als je veel slingert of over de streep rijdt. Mogelijk dat dit bij de EV9 ook een melding triggert?
Zou goed kunnen, dat suggereert de handleiding ook, maar kun je die pauzemelding in de EV6 uitzetten? Of in ieder geval het geluidssignaal daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Gasoline1234 dat durf ik niet niet zeggen zo... ik zal straks even kijken. Normaal gesproken krijg ik die melding niet, pas bij werkzaamheden moest ik regelmatig over de oorspronkelijke strepen en dat ziet hij als vermoeidheid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

De EV9 geeft de pauze-melding ook als je netjes binnen de lijnen van de rijbaan blijft en je je ogen strak open houdt. Er zit duidelijk een bug in de software. Maar als ik het geluid zou kunnen uitzetten, dan zou dat al heel nuttig kunnen zijn.

Het afplakken van de bestuurder-sensor met tape wil ik niet aan beginnen (en dat heeft ook geen invloed op detectie van overschrijding van belijning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Gasoline1234 Mogelijk kun je het volume van de waarschuwingssignalen op 0 zetten? De EV9 heeft andere software dan de EV6 dus we kunnen die twee niet helemaal met elkaar vergelijken.

Kia moet gewoon met een update komen om dit op te lossen maar mijn ervaring is dat ze niet zo scheutig zijn met updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Freezhost schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:27:
@Gasoline1234 Mogelijk kun je het volume van de waarschuwingssignalen op 0 zetten? De EV9 heeft andere software dan de EV6 dus we kunnen die twee niet helemaal met elkaar vergelijken.

Kia moet gewoon met een update komen om dit op te lossen maar mijn ervaring is dat ze niet zo scheutig zijn met updates
Bedankt, ja, je kunt wat geluidsvolumes in stellen, zelfs de Stille Modus aanzetten. Maar die pauzepieper trekt zich nergens wat van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHLGMD
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik overweeg een TowBox aan te schaffen voor de wintersport, aangezien ik heb gelezen dat de actieradius met 25% kan afnemen bij het gebruik van een dakkoffer. Bovendien begrijp ik dat een TowBox zelfs kan bijdragen aan een verbeterde actieradius, wat zeker welkom zou zijn.

Mijn vraag aan jullie is of er aanzienlijke verschillen zijn tussen deze TowBoxen, of dat aerodynamica niet echt van invloed is? Iemand met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
NHLGMD schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:36:
Ik overweeg een TowBox aan te schaffen voor de wintersport, aangezien ik heb gelezen dat de actieradius met 25% kan afnemen bij het gebruik van een dakkoffer. Bovendien begrijp ik dat een TowBox zelfs kan bijdragen aan een verbeterde actieradius, wat zeker welkom zou zijn.

Mijn vraag aan jullie is of er aanzienlijke verschillen zijn tussen deze TowBoxen, of dat aerodynamica niet echt van invloed is? Iemand met ervaring?
Nog geen ervaring maar ik had precies hetzelfde idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ik heb ervaring met een Thule bagagebox op de trekhaak en de actieradius was iets beter dan zonder, maar dan moet je denken aan 2%. Dus eigenlijk zit dat nog in de meetfoutmarge.
In ieder geval veel energiezuiniger dan een bagagebox op het dak en ook gemakkelijker in gebruik, omdat je er beter bij kunt.

Mijn tip is om een bagagebox te nemen die je op je fietsendrager plaatst, zoals de Thule. Dan heb je een 2-in-1 systeem dat je vaker kunt gebruiken (fietsendrager en bagagebox).

2e tip: Neem een kantelbaar systeem, zodat je de achterklep nog kunt openen.

Nadeel is dat je auto 6 meter lang wordt. Op de vakantiebestemming haal ik het bagageboxsysteem er weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
NHLGMD schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:36:

ik huur er een om eind december op reis te gaan.
de v3 (400l).
Dan kan ik mijn ervaring delen...
(trekhaak moet wel nog na geïnstalleerd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gasoline1234 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:05:
[...]

Bedankt, ja, je kunt wat geluidsvolumes in stellen, zelfs de Stille Modus aanzetten. Maar die pauzepieper trekt zich nergens wat van aan.
Net even gekeken, en bij de Ev6 kun je het uitschakelen onder veiligheidsysstemen en dan DAW.

Stille modus is volgens mij niets anders dan het uitschakelen van de achterspeakers zodat je muziek kunt luisteren als er achterin iemand wil slapen. Tenminste dat is het bij de EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Freezhost schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:58:
[...]

Net even gekeken, en bij de Ev6 kun je het uitschakelen onder veiligheidsysstemen en dan DAW.

Stille modus is volgens mij niets anders dan het uitschakelen van de achterspeakers zodat je muziek kunt luisteren als er achterin iemand wil slapen. Tenminste dat is het bij de EV6
Bedankt voor het nakijken.
Bij de EV9 kun je DAW ook uitzetten, maar het koffiekopje-met-pieper blijft dan toch komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Gasoline1234 oké balen dat die koffie piep blijft. En als ik dit https://www.ad.nl/auto/ka...nt-uitschakelen~a053e1a6/ lees komt er ook hoogstwaarschijnlijk geen update voor

We zullen met die systemen moeten leren leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-06 18:44
Freezhost schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:19:
@Gasoline1234 oké balen dat die koffie piep blijft. En als ik dit https://www.ad.nl/auto/ka...nt-uitschakelen~a053e1a6/ lees komt er ook hoogstwaarschijnlijk geen update voor

We zullen met die systemen moeten leren leven
Hoog tijd voor de cracking-scene weer stof laten afblazen. Elke firmware update ‘schoonmaken’ van rommel zoals die irritante features. Eigenlijk puur en alleen wijzigen van de ‘default’ setting.

Jammer dat dit moet. Of nouja het moet niet want Tesla en een aantal anderen doen het ook (grotendeels) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel-123
  • Laatst online: 09:10
Shortcut button actie, zoals een toets op het stuur 5 sec indrukken lijkt mij nog steeds de beste oplossing. Het moet elke keer, maar vraagt nauwelijks afleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
michiel-123 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:58:
Shortcut button actie, zoals een toets op het stuur 5 sec indrukken lijkt mij nog steeds de beste oplossing. Het moet elke keer, maar vraagt nauwelijks afleiding
Om de lane assist uit te schakelen werk dat het beste inderdaad, maar om de snelheidswaarschuwingen uit te schakelen moet je echt een aantal keren op je scherm tikken. Vervelend en gevaarlijk.

Wel wonderlijk dat merken als Tesla niet aan deze gekte meedoen. Weet iemand of je dit soort piepjes middels een OBD dongle kunt aanpassen?

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
Gies123 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:36:
[...]

Om de lane assist uit te schakelen werk dat het beste inderdaad, maar om de snelheidswaarschuwingen uit te schakelen moet je echt een aantal keren op je scherm tikken. Vervelend en gevaarlijk.
Ik bedoelde het ook meer als suggestie voor Kia.
En voice control? Daar al mee gespeeld?

Ik mag hem vrijdag eindelijk ophalen, dan kan ik de speurtocht ook starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
michiel-123 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:23:
[...]

Ik bedoelde het ook meer als suggestie voor Kia.
En voice control? Daar al mee gespeeld?

Ik mag hem vrijdag eindelijk ophalen, dan kan ik de speurtocht ook starten
Voicecontrol een paar keer geprobeerd, maar eerlijk gezegd ben ik niet zo van het "tegen dingen praten". Het werkte die keren ook niet erg goed, maar dat kan aan mij liggen :). Ik heb de menu optie met bestuurdershulpen onder een sneltoets gezet, maar daarna moet je nog wel 2 kliks op het scherm doen om het audiosignaal uit te zetten.

Verder echt een heel fijne, comfortabele auto hoor, dus begrijp me niet verkeerd.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:22
@NHLGMD
Ik heb sinds twee jaar de TowBox v1, met de extra skidragers erbij. De ski's en snowboard gaan in een snowboardtas bovenop de Towbox. Hij is kantelbaar (dit is een must) en alle schoenen, helmen, stokken etcetera passen erin. Ik laat hem erop tijdens de bestemming, aangezien we vaak met de auto naar de lift rijden. Geen noemenswaardig meerverbruik t.o.v. zonder de Towbox. Ik heb helaas alleen een foto van voren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jq0fKEMzbAIQlaeNc1p1U-Mo56Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7uIEx1SWiBOEmd2cxzchPJAC.png?f=user_large

Mijn IX3 is echter wel wat kleiner dan de EV9, ik vraag me wel af hoe praktisch het nog is met een dergelijke grote auto :) De lane assist werkt niet bij de IX3 met de Towbox eraan gekoppeld(aanhangermodus). Weet niet hoe dat is bij de EV9, maar wel iets om rekening mee te houden. Owh ja, het is ook een onding om op te ruimen... Als je weinig ruimte hebt is een Thule Onto een betere optie.

Het leuke, je hebt altijd veel bekijks en aanspraak bij de oplaadpunten :+

[ Voor 3% gewijzigd door jeeedeee op 29-11-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_33qi77K62Z3QDcSnrVw5KjE10s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hwgmKcYnEsNGfHYYul0eNQR.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is jullie inschatting, gaat bovenstaande systeem werken op het kofferdeksel van de EV9? Meer verticaal(stand van zuignap-ding, uiteraars ski's over de breedte van de auto) dan voorbeeld van deze sedan. Liever niet op de ruit ivm zicht naar achter en de ruitenwisser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

sloddervos schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:24:
[...]

Ik ben wat aan het experimenteren met deze, via Bol:

A.
“Grote hondenvoertuig, cargo-liner-afdekking, huisdier, stoelhoes, mat, antislip, waterdicht, universeel, voor auto, SUV, vrachtwagen, jeeps vans, XL”
- lang, incl bumper flap; dik/iets gewatteerd. Klein opstaand randje links en rechts van 6-8 cm
- Duur(der)

En B.
“Universele kofferbakbescherming voor honden, waterafstotend en onderhoudsvriendelijk, ideale autodeken voor honden, zwarte kofferbakmat met bumperbescherming (zwart)”
- korter, dunner maar hogere zijwanden die met klittenband in een bak-vorm kunnen worden vastgezet aan de achterwand. Breder, hoger aan de zijkanten en Goedkoop(er)!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiI89Qu8YJR96plbfYNLcrBtOJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3ZqOkXqPc7wtYqYeDC9wQxt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uxu9FfFZRRqFkzAiHvtsc1jzk48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXSIKuEbrdTLaWUZZnltFCvD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ben ook nog opzoek naar een oplossing voor die 2 monsters van ons. Heb ze het liefst helemaal niet in de auto. 😂 Laatste foto lijkt beter te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
https://webshop.kia.nl/ac...DVOUCHER2000&modelid=175/

Huh, ik wil ook wel 15.000 km gratis rijden. Iemand deze al besteld? (zónder 2000 euro te betalen?)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Gies123 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:51:
https://webshop.kia.nl/ac...DVOUCHER2000&modelid=175/

Huh, ik wil ook wel 15.000 km gratis rijden. Iemand deze al besteld? (zónder 2000 euro te betalen?)
Die werd me beloofd door mijn dealer O-)
(maar nog niet ontvangen)
maar ik zie daar staan 'particuliere klanten', dus hopelijk geen vergissing van dealer...

[ Voor 11% gewijzigd door Crupa op 29-11-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaaan99
  • Laatst online: 09-03-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door christiaaan99 op 04-12-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel-123
Ik werd net hierover gebeld. Voor die 2000,- halen ze de trekhaak van de factuur en zetten er alarm klasse 3 in (wel na oplevering) . Leuk kadootje. Ben ik blij dat ik hem niet op de zaak heb gezet :)

Voor de hond heb ik de achterkant van de achterbank laten bekleden met kunstleer. Met zo'n antislip mat blijft de auto dan netjes zonder dat het er rommelig uitziet. Dit had ik in de sorento ook en werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
christiaaan99 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:06:
[...]

Dit is alleen voor particulier koop klanten of ZZP'ers, niet voor zakelijk (BV/VOF etc).

[Afbeelding]
Waar staat specifiek ZZP'er genoemd of eenmanszaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
Vandaag eindelijk de winterbanden eronder…

Weg trillingen!

Hoop dat de continentals een beetje terug vormen in de opslag…

( 21 inch Pirelli scorpion winter 2 285/45 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaaan99
EVJB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:19:
[...]

Waar staat specifiek ZZP'er genoemd of eenmanszaak?
Via dealerinformatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Hahaha, heel goed. Zojuist mijn dealer gebeld, die duikt er even in. Hoor ik morgen. 😊

Maar in ieder geval bedankt voor de tip! 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
sloddervos schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:30:
Hoe rijden de nieuwe sloffen, even los van het niet hebben van de trillingen? Heb dezelfde besteld, dus ben benieuwd! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
EVJB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:09:
Hahaha, heel goed. Zojuist mijn dealer gebeld, die duikt er even in. Hoor ik morgen. 😊

Maar in ieder geval bedankt voor de tip! 👍🏼
Heb nog maar heel klein stukje met snelweg en een toefje te hard gereden ( :P ) maar het rijdt wel beter… strakker lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Is natuurlijk ook al de juiste winterbanden temperatuur, dus dat helpt ook. Rijgeluid is door de isolatie volgens mij ook geen issue. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-06 13:56
Heeft er al iemand een fatsoenlijke Charging test en range test gevonden? Bjorn komt pas in jan-24...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Maar begrijp ik het goed, dat je voor 2000 euro aan Kia Charge laadtegoed koopt en vervolgens naast het laadtegoed voor 2000 euro aan vouchers krijgt, in te wisselen in de Kia webshop?

Zit toch anders... 😃

2000 euro webshop tegoed, ook voor particuliere en klein zakelijke rijders die al rijden. Je wordt hiervoor benaderd door dealer, dus houd dit even in de gaten.

Je zou met die voucher kunnen kiezen voor die 2000 euro laad tegoed, maar ook iets anders. Trekhaak, velgen, alarm, etc.

Hele mooie incentive. Ze wilden het al eerder lanceren, maar werd uitgesteld om technische redenen.

[ Voor 38% gewijzigd door EVJB op 29-11-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaaan99
EVJB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:02:
[...]

Maar begrijp ik het goed, dat je voor 2000 euro aan Kia Charge laadtegoed koopt en vervolgens naast het laadtegoed voor 2000 euro aan vouchers krijgt, in te wisselen in de Kia webshop?

Zit toch anders... 😃

2000 euro webshop tegoed, ook voor particuliere en klein zakelijke rijders die al rijden. Je wordt hiervoor benaderd door dealer, dus houd dit even in de gaten.

Je zou met die voucher kunnen kiezen voor die 2000 euro laad tegoed, maar ook iets anders. Trekhaak, velgen, alarm, etc.

Hele mooie incentive. Ze wilden het al eerder lanceren, maar werd uitgesteld om technische redenen.
Dat klopt, je kan het besteden aan wat je maar wilt. Zolang het maar te koop is in de webshop. In week 49 krijgen dealers meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ja, dat zei mijn dealer ook. En gaf de complimenten aan het forum voor de snelheid van de informatie. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 14:06
EVJB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:02:
[...]

Zit toch anders... 😃

Dat klinkt heel mooi.
Hopelijk laten ze de Belgen ook niet in de kou staan.
Is er al een Belgische landgenoot die hiervan ook al gehoord heeft in België ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfOp_2KsQLCpPgb8d8zStKpMyqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilciyzZRPVXnhVZfP6WfIZoN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht ik kijk even voor je op de Belgische site. Maar jullie hebben een accessoire app ipv een webshop. Echter kom ik daar ook niet mee verder. Ik zou even de dealer bellen als ik jou was. 😃

[ Voor 15% gewijzigd door EVJB op 29-11-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaaan99
EVJB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:53:
Ja, dat zei mijn dealer ook. En gaf de complimenten aan het forum voor de snelheid van de informatie. 😃
Voor mij scheelt het dat ik directe lijntjes met informatie heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
surfonce schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:58:
[...]

Dat klinkt heel mooi.
Hopelijk laten ze de Belgen ook niet in de kou staan.
Is er al een Belgische landgenoot die hiervan ook al gehoord heeft in België ?
yep ;)
mijn dealer had dit laten weten toen ik mijn auto dit weekend ging ophalen.
Hij wachtte ook nog op meer informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Waarom niet voor zakelijk gekochte auto’s?

Is er een btw aftrek dingetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaaan99
.

[ Voor 99% gewijzigd door christiaaan99 op 04-12-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Dus maar weer contact opnemen met de dealer… had gehoopt daar van af te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Klinkt als een goede band! NL PKZM rijders worden sowieso door dealer benaderd, dus je kunt het ook nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Tja, het probleem is nou net dat er geen initiatief is, dus afwachten zal wel niets opleveren…

Maar ik zal geduldig wachten…

Hoor graag hier wie hiervan gebruik heeft mogen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaaan99
sloddervos schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:40:
Tja, het probleem is nou net dat er geen initiatief is, dus afwachten zal wel niets opleveren…

Maar ik zal geduldig wachten…

Hoor graag hier wie hiervan gebruik heeft mogen maken!
In de week van 4 december zullen de eerste klanten de bon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-06 12:50
christiaaan99 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:29:
[...]

[Afbeelding]

Zowel particulier als klein zakelijk, net bekend geworden.

Alleen voor klanten die geen gebruik hebben gemaakt van financiering!
Hoezo geen financiering? Ook geen particuliere financiering via Kia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaaan99
F1dude schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:48:
[...]

Hoezo geen financiering? Ook geen particuliere financiering via Kia?
Nee, mensen die de 3,99% actie hebben aangenomen zijn uitgesloten van de bon. Waarom durf ik niet te zeggen. Wellicht omdat je 4% rente korting krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-06 12:50
christiaaan99 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:50:
[...]

Nee, mensen die de 3,99% actie hebben aangenomen zijn uitgesloten van de bon. Waarom durf ik niet te zeggen. Wellicht omdat je 4% rente korting krijgt?
Ah ok - dat is jammer, dan gaat het over ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterChu
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06 23:44
sloddervos schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:30:
Vandaag eindelijk de winterbanden eronder…

Weg trillingen!

Hoop dat de continentals een beetje terug vormen in de opslag…

Heb je daar dan een extra set velgen bij gekocht?

• Gies123
Waar staat PKZM voor? Prive - Klein Zakelijk - M?

Homevolt dashboard

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 12:29
Particulieren en klein zakelijke markt volgens mij

• Gies123
ah thanks

Homevolt dashboard

• CBreedijk
  • Laatst online: 24-06 14:43
heeft iemand al een EV-lader voor onderweg aangeschaft?

bij ons op de zaak is geen vaste lader (en die komt er ws ook niet).
Daarom denk ik er aan om een EV-lader voor onderweg aan te schaffen.
Maar dan wel een die ook via krachtstroom kan laden, zoals bv

https://www.voldt.nl/prod...2oOwtoEAQYBiABEgIAMvD_BwE

is daar al ervaring mee?

thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Mijn Kia dealer gaat volgende week vrijdag in de werkplaats vier software updates installeren.
Dit zijn updates die niet Over The Air (OTA) kunnen, dus deze updates zaten volgens de dealer niet in de "Navigatie update .231027" die wij zelf met een USB-stick konden installeren.

Iemand deze updates al gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@CBreedijk Ik had zo’n type lader bij mijn Enyaq. Op zich handig, met de verschillende opzetstukken universeel toepasbaar.

Ik heb hem verkocht, want ik gebruikte hem niet. Heb wel een granny charger terug gekocht voor het geval dat, die “gewoon” in Schuko kan, maximaal 1x16A. Compact en doeltreffend.

Grootste nadeel van die 3-fase mobiele laders is namelijk dat ze behoorlijk groot en onhandelbaar zijn, omdat alles 5-aderig is uitgevoerd. Deze uit jouw voorbeeld zelfs voor 32 ampère… Die pak je er niet graag “even” bij, me dunkt.

Maar als je een krachtstroom CEE aansluiting hebt op je vaste werkplek bijvoorbeeld, is het zeker een goede optie…

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
CBreedijk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:53:
heeft iemand al een EV-lader voor onderweg aangeschaft?

bij ons op de zaak is geen vaste lader (en die komt er ws ook niet).
Daarom denk ik er aan om een EV-lader voor onderweg aan te schaffen.
Maar dan wel een die ook via krachtstroom kan laden, zoals bv

https://www.voldt.nl/prod...2oOwtoEAQYBiABEgIAMvD_BwE

is daar al ervaring mee?

thnx
Heb je je auto al?
als ik me goed herinner heb ik zo'n kabel standaard bij de auto gekregen.
Ik zal straks eens zoeken in mijn Frunk :)

• sloddervos
PeterChu schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:43:
[...]

Heb je daar dan een extra set velgen bij gekocht?
Nee standaard de dichte 21 inch velgen. Voor de zomerbanden ga ik open velgen kopen.

De trillingen komen door de banden, niet door de ( combinatie met de ) velgen

• Skieur
  • Laatst online: 06-05 12:59
Gasoline1234 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:28:
Mijn Kia dealer gaat volgende week vrijdag in de werkplaats vier software updates installeren.
Dit zijn updates die niet Over The Air (OTA) kunnen, dus deze updates zaten volgens de dealer niet in de "Navigatie update .231027" die wij zelf met een USB-stick konden installeren.

Wat houden deze updates in?

• Gies123
Gasoline1234 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:28:

Nee nog niet gehad. Ik ben benieuwd wat het brengt!

Homevolt dashboard

• CBreedijk
Crupa schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:36:
[...]

Heb je je auto al?
als ik me goed herinner heb ik zo'n kabel standaard bij de auto gekregen.
Ik zal straks eens zoeken in mijn Frunk :)
nog niet, volgende week woensdag.
heb nog niet gereden met de/mijn (showroom) auto, dus benieuwd naar de trillingen,
maar heb sws al een set 19" met all seasons in de bestelling staan.

Heeft iemand al banden laten balanceren? ivm de trillingen?
dan vraag ik nl gelijk of ze de 21" originele set balanceren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Het issue is niet weg te balanceren, is namelijk een vlak kantje door te lang stilstaan. Vergelijk het met blokkeren tijdens remmen in de F1. Alleen daar zijn de banden meteen klaar, hier is de theorie dat een en ander na verloop van tijd door gebruik rechttrekt. Of beter gezegd, krom! 😂

[ Voor 5% gewijzigd door EVJB op 30-11-2023 13:37 ]

• EVJB
Je zou, zoals al eerder is aangehaald, ervoor kunnen kiezen om de banden extra hard op te pompen en weg te leggen. Ik heb geen idee of er sprake is van memory van het rubber en dat je het er echt uit moet rijden. Maar baat het niet dan schaadt het niet, in het beste geval hoef je dus minder lang dan de rest met trillingen in de zomerbanden te rijden.

• vierheren
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-04 16:35
@CBreedijk : welke 19 inch all seasons heb jij besteld (255/60)? Ik kan maar 1 mogelijk type vinden: de Pirelli Scorpion Verde, maar die presteren matig bij nat weer.... Heb jij nog iets anders gevonden?

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Let bij All Season banden op de aanwezigheid van het sneeuwvloksymbool.
Alleen de vermelding M+S is niet genoeg voor Duitsland.

De Pirelli Scorpion Verde All-Season zijn dus niet toereikend (geen sneeuwvlok).

Zelf heb ik de nieuwe Falken EuroAll Season AS 220 Pro besteld. Één van de zeer weinige All-Season banden met sneeuwvloksymbool die beschikbaar zijn in 285/45/R21 .

Van de ANWB:
In Duitsland is de regelgeving met betrekking tot M+S banden aangescherpt. Tot 31 september 2024 worden banden met alleen M+S nog geaccepteerd als band geschikt voor winterse weersomstandigheden, mits de banden voor 31 december 2017 zijn geproduceerd. Is de band later geproduceerd dan worden alleen banden geschikt geacht voor winterse omstandigheden die zijn voorzien van een Alpine-symbool.

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Skieur schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:51:
[...]

Wat houden deze updates in?
De dealer kon niet zien wat er in de updates zit.
Ik heb alle versienummers genoteerd van de huidige software/firmware. Ik zal na de updates kijken wat er veranderd is. Ik hoop in ieder geval iets met de koffiepieper.

• vierheren
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-04 16:35
@Gasoline1234 : dank voor jouw informatie. Mooie band. Ook deze is helaas niet in de maat 255/60 r19 te krijgen. Op een of andere manier een vreselijk slecht verkrijgbare maat...

• CBreedijk
vierheren schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:11:
@CBreedijk : welke 19 inch all seasons heb jij besteld (255/60)? Ik kan maar 1 mogelijk type vinden: de Pirelli Scorpion Verde, maar die presteren matig bij nat weer.... Heb jij nog iets anders gevonden?
ik ben gegaan voor 275/55 R19,
deze banden geven een 0,61% verschil VS 0,16% voor de 255/60 R19.
(tov 285/45 R21)(volgens willtheyfit.com)

ze komen op Arbex 8,5J x 19 velgen

• EVJB
Is er iemand die de strook tussen KIA logo en de nummerplaat kan opmeten?

Zit te denken aan zuignapsysteem voor snowboard op achterklep, zie schets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYIWpS5PbZY5EzpMAetSpTR4o70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fPgzx7TviaSWIVxezZzrK78D.jpg?f=user_large

Heb bij de fabrikant de vraag uitstaan wat de buitenmaten zijn van 2 zuignappen. Staan wel dimensions op internet, maar ik vermoed dat dat de buitenmaat van de beugel is. Hoogte en breedte als het kan. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7x6jdflDjXU1_uuiqlbO43vaLN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a66y7LS4cxn1NrBc0IxHZWKW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Nog opleveringen vandaag of dit weekend, of zitten we allemaal op een kenteken te wachten?
Pagina: 1 ... 15 ... 86 Laatste