Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 16 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 19:06
Mijn auto staat sinds begin deze week bij de dealer, ik zou gister of vandaag worden gebeld voor de oplever afspraak, dus hoop uiterlijk komende week. Dit weekend zal wel niet meer lukken.

Dit weekend maar eens achter verzekeringen aan, zouden jullie nog aanraden ook bij Kia op te vragen of heeft dat niet veel zin (kwa kosten vergeleken met andere aanbieders)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-06 10:13
EVJB schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:41:
Nog opleveringen vandaag of dit weekend, of zitten we allemaal op een kenteken te wachten?
Deze middag mag ik de mijne ophalen! :P

Zijn er nog vragen die ik moest stellen aan de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Kia is niet goedkoop en vereist als ik het me goed herinner klasse 4 alarm. Voordeel bij Kia is wel de optie voor 5 jaar nieuwwaarde-regeling, overigens wel met verplichte aankoop van nieuwe Kia mocht de situatie zich voordoen.

Enige verzekeraar waar je zo terecht kunt, zonder inbouw additionele systemen, is Unive. Via de website van Unive kun je kiezen voor 3 jaar nieuwwaarde-regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
pepperke schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:30:
[...]

Deze middag mag ik de mijne ophalen! :P

Zijn er nog vragen die ik moest stellen aan de dealer?
Nice! 😃 Volgens mij staan er nu enkel nog vragen voor Belgische markt open, ik kan uit je profiel niet opmaken of je daar woont, maar indien dat het geval is, vraag even naar de voucher! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
EVJB schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:33:
[...]

Nice! 😃 Volgens mij staan er nu enkel nog vragen voor Belgische markt open, ik kan uit je profiel niet opmaken of je daar woont, maar indien dat het geval is, vraag even naar de voucher! 😉
Idd Belg, auto wordt opgehaald in Kortrijk. :)

Ik stel de vraag naar de voucher en hoe ze omgaan met de trillingen in de banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Je naam deed het vermoeden, maar onze zuidelijke medelanders zouden ook iets dergelijks kunnen verzinnen, dus ik dacht ik vraag het even. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Laatst online: 02-05 22:59
jongf7 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:20:
Dit weekend maar eens achter verzekeringen aan, zouden jullie nog aanraden ook bij Kia op te vragen of heeft dat niet veel zin (kwa kosten vergeleken met andere aanbieders)?
Mij auto staat er al langer. Maar was ook showroom/voorraad model.
Toch aflevering in december.
Ws vandaag kenteken aanvraag. Platen (luxe) laten maken.
De factuur opmaken. En dus ook nog betalen.
Woensdag auto ophalen

Ik heb m gekocht bij Kooijman. Die levert ook verzekering. Niet on/gunstiger dan Univé.
Wel 2e auto op gelijke voorwaarden en jaren. Dat scheelt wel tov andere aanbieders.

Ik houd de Skoda Kodiaq er bij. En blijf dan op 9 jaar ipv terugval naar 2 jaar (zoals nu nog met onze 2e auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
Die van mij komt ook van Kooijman :)

Net uitgebreid met Unive gebeld, die kosten de helft van wat ANWB aanbied waar ik nu zit.
Incl. 3 jaar nieuwwaarde kom ik op €70,- per maand.

Onze tweede auto krijgt bij Unive overigens ook gelijke voorwaarden, dus ook 80% korting, op basis van de schadevrije jaren van de eerste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:52
pepperke schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:38:
[...]

Idd Belg, auto wordt opgehaald in Kortrijk. :)

Ik stel de vraag naar de voucher en hoe ze omgaan met de trillingen in de banden.
Welke versie en kleur?
En over welke voucher hebben we het?
Ik weet van een platinum pakket voor de eerste 500 verkochte ev9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
juakali schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:01:
[...]

Welke versie en kleur?
En over welke voucher hebben we het?
Ik weet van een platinum pakket voor de eerste 500 verkochte ev9
Ocean Blue GT-Line met Zwart/Wit 6 zetel config

De vocher die blijkbaar aan bepaalde NL klanten wordt toegekend, 2000 euro budget in de the Kia store.

Auto is zakelijk dus ik vrees er wel een beetje voor maar wie niet vraagt, wie niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Laatst online: 02-05 22:59
jongf7 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:08:
Die van mij komt ook van Kooijman :)

Net uitgebreid met Unive gebeld, die kosten de helft van wat ANWB aanbied waar ik nu zit.
Incl. 3 jaar nieuwwaarde kom ik op €70,- per maand.

Onze tweede auto krijgt bij Unive overigens ook gelijke voorwaarden, dus ook 80% korting, op basis van de schadevrije jaren van de eerste auto.
Dan ga ik me daar ook nog eens in verdiepen
Nu via een volmacht kantoor alle verzekeringen geplaatst. (Camper oldtimer 2x motor en alle overige zaken)

Maar geen 2e auto op voorwaarden 1e helaas (ASR)

Kia gaat tzelfde kosten als 6 jaar oude Kodiaq (All-risk)
Helaas maar 8 jaar over doordat een onverlaat een alu plaat kwijtraakte op de A27 die zich door de intercooler en radiateur van de Skoda heen boorde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
EVJB schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:41:
Nog opleveringen vandaag of dit weekend, of zitten we allemaal op een kenteken te wachten?
Ik mag om 15 uur 🥳

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:26
CBreedijk schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:47:
[...]
...
Ik heb m gekocht bij Kooijman. Die levert ook verzekering. Niet on/gunstiger dan Univé.
Wel 2e auto op gelijke voorwaarden en jaren. Dat scheelt wel tov andere aanbieders. ...
De kooijman autoverzekering heeft een verplichting van min. klasse 3 alarm of lojack bij cat.waarde > 60.000 euro.
Bij Unive ligt die grens op 80.000 euro. Als het zonder extra alarm kan, heb ik dat liever. Of heb jij wel een alarm geregeld?
Overigens is Unive in mijn geval ook stuk voordeliger dan de kooijman autopolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Laatst online: 02-06 11:12

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gasoline1234 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:28:
Mijn Kia dealer gaat volgende week vrijdag in de werkplaats vier software updates installeren.
Dit zijn updates die niet Over The Air (OTA) kunnen, dus deze updates zaten volgens de dealer niet in de "Navigatie update .231027" die wij zelf met een USB-stick konden installeren.

Iemand deze updates al gehad?
Heeft hij ook verteld wat ze gaan veranderen met deze updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Nee, dat is niet bekend. Maar zou even voor/na de update gevraagd moeten worden. Zijn we erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Bijna! 😃👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Meer mensen die geen proefrit hebben gedaan zodat ze het pas bij de eigen auto ervaren?
Maakt het ophalen extra spannend/ leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 14:06
pepperke schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:08:
[...]

De vocher die blijkbaar aan bepaalde NL klanten wordt toegekend, 2000 euro budget in de the Kia store.

Auto is zakelijk dus ik vrees er wel een beetje voor maar wie niet vraagt, wie niet wint.
Hier ook zakelijk en Belg dus hou me zeker op de hoogte Pepperke.
ik hoop stiekem de wagen volgende week af te mogen halen. Hij zou 19 november in Antwerpen toegekomen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:41
jongf7 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:53:
Meer mensen die geen proefrit hebben gedaan zodat ze het pas bij de eigen auto ervaren?
Maakt het ophalen extra spannend/ leuk :)
Zeker, ik heb de auto toen op basis van de specs gekocht, maar wel onder voorbehoud van een proefrit. Zeker geen spijt van!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:34
tvdoc schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:36:
[...]

De kooijman autoverzekering heeft een verplichting van min. klasse 3 alarm of lojack bij cat.waarde > 60.000 euro.
Bij Unive ligt die grens op 80.000 euro. Als het zonder extra alarm kan, heb ik dat liever. Of heb jij wel een alarm geregeld?
Overigens is Unive in mijn geval ook stuk voordeliger dan de kooijman autopolis.
Mijn dealer zegt dat de Bovag die restricties allemaal heeft laten vervallen en je de EV9 daar gewoon kunt verzekeren. Ik betaal voor mijn EV6 daar rond de 80 euro, wat de EV9 kost durf ik niet te zeggen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
michiel-123 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:58:
Shortcut button actie, zoals een toets op het stuur 5 sec indrukken lijkt mij nog steeds de beste oplossing. Het moet elke keer, maar vraagt nauwelijks afleiding
Precies, je kunt nu wel door de oke knop/wieltje ingedrukt te houden direct het scherm van de veiligheidssystemen openen maar dan moet je nog steeds een paar handelingen op het scherm doen om DAW en die snelheidscontrole uit te schakelen best wel irritant.

Ik heb hem net gepast op de oprit, straks net ff op de andere oprit passen en kijken of ik dr laadkabel er nog in krijg

[ Voor 3% gewijzigd door Freezhost op 01-12-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
surfonce schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:06:
[...]

Hier ook zakelijk en Belg dus hou me zeker op de hoogte Pepperke.
ik hoop stiekem de wagen volgende week af te mogen halen. Hij zou 19 november in Antwerpen toegekomen zijn....
Hier ook zakelijk en Belg en mijne is zwart GT is ook 19/11 aangekomen in Antwerpen. Maar zo te lezen duurt het ongeveer een maand van aankomst tot levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Mijn dealer zegt dat de Bovag die restricties allemaal heeft laten vervallen en je de EV9 daar gewoon kunt verzekeren. Ik betaal voor mijn EV6 daar rond de 80 euro, wat de EV9 kost durf ik niet te zeggen nog
Wel vreemd, als ik bij de KIA autoverzekering https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/verzekeren/( = Bovemij/Bovag) een kenteken van een EV9 GT line invoer, krijg ik daar gelijk een melding met :
Beveilingseis TV01 Terugvindsysteem
toch maar eens informeren dan of ze dat gewijzigd hebben.
Overigens is de verzekering waar ik het over had (die je via Kooijman af kan sluiten) geen KIA/Bovemij product, maar een label van Carmeleon(Ansvar)
https://www.kooijmanautopolis.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
[...]

Nice, ik was nog aan het twijfelen voor ocean blue of de matte. Maar die zwarte plastic steekt zo veel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel-123
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02-06 22:12
Vanochtend opgehaald 🥳🥳

Verzekering abn bank: 80 euro. 3 jaar nieuw waarde, inzittende verzekering 12 jaar schade vrij. Alarm klasse 3, wanneer deze ontbreekt is eigenrisico +\-2%

Bekleding achterkant 3e zitrij voor de Duitse herder bleek wat lastig. Maar de dealer had het hele assortiment matten binnen gehaald. Ook matten voor de verticale achterkant. Mooi en praktisch!

Trillingen wel iets aanwezig maar minder dan het demo model. Ze hadden hem een nachtje op zachte banden gezet. 👍🏻
Demo model had ik met 50 en 500km gereden. Verschil was toen al groot, dus ik verwacht er snel vanaf te zijn.

Phone key werkt perfect. Aanmelding ging anders dan de gebruiksaanwijzing. Gewoon via Kia Connect. Met het kitesurfen enkel de smartwatch mee op het water 🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
michiel-123 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:11:
Vanochtend opgehaald 🥳🥳

Bekleding achterkant 3e zitrij voor de Duitse herder bleek wat lastig. Maar de dealer had het hele assortiment matten binnen gehaald. Ook matten voor de verticale achterkant. Mooi en praktisch!
Gefeliciteerd, veel plezier! :D

Hier ook een Duitse herder, heb jij een bench of zit hij/zijn gewoon los achter de derde zitrij? En welke matten heb je precies? En gebruik jij geen hondenrek? Ik zit even te kijken hoe ik die van ons kan vervoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel-123
Freezhost schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:03:
[...]

Hier ook een Duitse herder, heb jij een bench of zit hij/zijn gewoon los achter de derde zitrij? En welke matten heb je precies? En gebruik jij geen hondenrek? Ik zit even te kijken hoe ik die van ons kan vervoeren.
Dank je.

Ik twijfelde hoeveel ruimte ik hem zou geven, maar achter de derde zitrij gaat prima. En dat bespaart kwijl op de 2e zitrij

Geen bench of rek. Is waarschijnlijk niet helemaal volgens de regels, maar 2 zitrijen moet hem wel tegenhouden in geval van een ongeluk.

Deze heb ik, omdat het als klittenband plakt, blijven ze dus verticaal ook zitten. Ik maak morgen een foto met licht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzmsld737JtsKLnSPNNPwMOgAmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7GpkYmCy7cPgidS7Il4oi6a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVruc153
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-06 23:30
CBreedijk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:53:
heeft iemand al een EV-lader voor onderweg aangeschaft?

bij ons op de zaak is geen vaste lader (en die komt er ws ook niet).
Daarom denk ik er aan om een EV-lader voor onderweg aan te schaffen.
Maar dan wel een die ook via krachtstroom kan laden, zoals bv

https://www.voldt.nl/prod...2oOwtoEAQYBiABEgIAMvD_BwE

is daar al ervaring mee?

thnx
Ik heb deze aangeschaft en ben er best wel tevreden over: https://www.grodttrading...._pa_lengte-kabel=10-meter
Er is ook een adapter beschikbaar voor een gewoon stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
Die van mij staat inmiddels veilig op de oprit 😊. De trillingen vallen erg mee vind ik. Snelkoppeling gemaakt voor alle irritante piepjes, paar keer klikken, ik kan me er niet echt aan ergeren merk ik.

Vraag over de gebruikersprofielen... hoe zorg ik ervoor dat zaken als de stand van de stoel, klimaat (stoel- en stuurwielverwarming automatisch aan) enz aan een profiel gekoppeld worden? Ik wil dat als mijn vrouw rijdt, zij haar vingerafdruk gebruikt en alles vervolgens automatisch in haar stand gaat. Is dat mogelijk?

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pepperke
[...]

Auto gisterenmiddag kunnen ophalen in Kortrijk.

Wagen rijdt super maar hier ook het trillingsprobleem, de invoerder kijkt voor een algemene oplossing.
Auto had al matten maar stond niet op de laatste firmware (Wireless Carplay).

25 Kw/100km op de eerste 200 km.

Onderstel, ri-jassistentie en afrolcomfort is top. Ik ga mijn Tesla Model Y stuiterdoos snel vergeten.

En nu het leuke nieuws, blijkbaar is er een actie voor de eerste 500 EV9 in Belgïe:

- Laadpaal met installatie ter waarde van 1500 Euries :-)
- Laadkaart terwaarde van 1500 Euro

Zowel voor particulier als zakelijk.

Prettig weekend en hou het veilig op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Heel veel veilige kilometers gewenst @pepperke !

Mooie plot-twist weer, geen voucher van 2000 euro, maar een laadpaal en laadtegoed! 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
EVJB schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:55:
Heel veel veilige kilometers gewenst @pepperke !

Mooie plot-twist weer, geen voucher van 2000 euro, maar een laadpaal en laadtegoed! 😎
Laadpaal OF laad tegoed 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:46
pepperke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:33:
[...]

Wagen rijdt super maar hier ook het trillingsprobleem, de invoerder kijkt voor een algemene oplossing.

Onderstel, ri-jassistentie en afrolcomfort is top. Ik ga mijn Tesla Model Y stuiterdoos snel vergeten.

En nu het leuke nieuws, blijkbaar is er een actie voor de eerste 500 EV9 in Belgïe:

Zoals ik het begrepen had was het kiezen ts 1 van beide…😀

Wat zei je verkoper over het onderhoud om garantie te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ohhh, het stond genoteerd als een opsomming! 😃

Maar evengoed een mooie actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Crupa schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:11:
[...]

Zoals ik het begrepen had was het kiezen ts 1 van beide…😀

Wat zei je verkoper over het onderhoud om garantie te behouden?
Is idd OF.

Er was ook een derde keus voor onderhoudscontract maar daar doe je verlies op kreeg ik te horen :-)

Normaal maandag of dinsdag op de BE site te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
tvdoc schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:34:
[...]

Wel vreemd, als ik bij de KIA autoverzekering https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/verzekeren/( = Bovemij/Bovag) een kenteken van een EV9 GT line invoer, krijg ik daar gelijk een melding met :
Beveilingseis TV01 Terugvindsysteem
toch maar eens informeren dan of ze dat gewijzigd hebben.
Overigens is de verzekering waar ik het over had (die je via Kooijman af kan sluiten) geen KIA/Bovemij product, maar een label van Carmeleon(Ansvar)
https://www.kooijmanautopolis.nl/
Correctie, vandaag navraag gedaan en er moet wel een klasse 3 alarm of TV01 terugvindsysteem op.

Klasse 3 is een drama met die losse handzender. Iemand ervaring met een TV01 en wat de kosten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Freezhost schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:47:

Klasse 3 is een drama met die losse handzender. Iemand ervaring met een TV01 en wat de kosten zijn?
Dat is ook precies mijn afweging. Een extra handzender vindt ik niet praktisch. Eventueel een terugvindsysteem zou nog te overwegen zijn, ben je alleen wel weer een extra abonnement kwijt van zo'n 10 euro per maand. Het voordeligste alternatief wat ik gevonden heb is een lojack systeem, rond de 500 euro incl, 3 jaar abo, maar die wordt weer niet door alle verzekeringsmaatschappijen geaccepteerd(Geen SCM/TV01 certificaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@tvdoc

Ja die maandelijkse kosten zijn jammer. Balen dat de Kia sleutel niet SCM gekeurd is want dan zou je geen extra handzender nodig hebben. Die 10 euro per maand is dat wel waard denk ik en met een klasse 3 spoor je de auto niet op na diefstal mocht aan toch gestolen worden.

Ik heb bedragen gezien vanaf 399 voor een TV01 met SCM certificaat. Ik ga wat offertes opvragen en als ik daadwerkelijk prijzen hebt zal ik ze hier posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Freezhost op 02-12-2023 13:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
pepperke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:33:
[...]

Top om te horen dat hij zo goed meevalt.
Heb ook een testrit gedaan met de Model Y en dat veel heel hard tegen, ondanks het een hele mooie wagen is.
Wanneer was die van jou aangekomen in Antwerpen?
Heb aanvraag gedaan voor de laadpaal maar de garage wist nog niks van hoe en wat. Het enige was dat het via Pluginvest was.
Zou wel tof zijn om de paal te hebben voor de auto er is. Anders weet ik niet hoe ik die zal opladen. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel-123
Freezhost schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:03:
[...]

Hierbij nog de beloofde foto’s Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEaAgLA48z7048qzoIrPdEzJN3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yuajblp1C2lJCdzMGKpNwIys.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9fdbqTTuYtScMp1-0XAaanL_cE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Px5IjZBaOhuzaBX7wzDBR3Ru.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ziet er mooi uit, blij dat ik hetzelfde heb besteld. Maar is meer plastic dan echt rubber-achtig volgens mij. Zeker weer een duurzaam/milieubewust alternatief van KIA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pepperke
juakali schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:00:
[...]

Top om te horen dat hij zo goed meevalt.
Heb ook een testrit gedaan met de Model Y en dat veel heel hard tegen, ondanks het een hele mooie wagen is.
Wanneer was die van jou aangekomen in Antwerpen?
Heb aanvraag gedaan voor de laadpaal maar de garage wist nog niks van hoe en wat. Het enige was dat het via Pluginvest was.
Zou wel tof zijn om de paal te hebben voor de auto er is. Anders weet ik niet hoe ik die zal opladen. ;(
Ik denk rond 21/11 volgens de garage en deze week bij dealer en dan aandringen om snel te hebben :P
Normaal volgende week communicatie rond het "cadeau" voor de eerste kopers.

Model Y is een goeie auto maar de vering en bouw kwaliteit ga ik niet missen mss wel het verbruik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pepperke
Net de update naar https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/z5ckII gedaan:

- App downloaden update op USB stick/schijf plaatsen
- Update starten via menu
- 1U30 auto laten aanstaan en opeens krijg je de vraag om te herstarten en zijn de nieuwe functies beschikbaar
- Wireless Apple Carplay is beschikbaar

Nu nog de "vierkante" banden en we zijn er :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skieur
  • Laatst online: 06-05 12:59
Vandaag de eerste etappe naar de Franse Alpen afgelegd. Morgen verder. Een ervaring rijker. Snelladen ging snel. Ik haalde 200 KW. Als je een snellader in de navigatie selecteert dan wordt de accu op tijd voorverwarmd zodat je snel kunt laden,

Het verbruik was ongeveer 30 kWh/100 km. Ik had als kruissnelheid 130 km/u. Soms wat langzamer als het moest. Soms wat sneller als het even nodig was.

Bij 130 km/u worden de wangen van de stoel opgepomt om je meer steun te geven. Als je langzamer gaat dan worden ze weer slap. Zo krijg je gelijk een soort massage. De stoelmassage heb ik af en toe ook aangezet.

Dan de temperatuur. Het is koud! De temperatuur was rond het vriespunt. Ik reed alleen dus de temperatuur op Driver Only gezet. Stuurverwarming en stoelverwarming aan. Zelfs met de luchtstroom gericht op beneden en 22 ˚C kreeg ik het onderin de auto (mijn benen) niet warm genoeg. Een fles water die onderin dat vak van de middenconsole lag werd goed gekoeld. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Iets om te melden bij de dealer als ik weer terug ben in de lage landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 14:06
EVJB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:28:
[...]

Hoe rijden de nieuwe sloffen, even los van het niet hebben van de trillingen? Heb dezelfde besteld, dus ben benieuwd! 😊
Hoe ervaren jullie de Pirelli Scorpion Winter 2 's als winterbanden ?
ze zouden zuiniger zijn en minder lawaai maken dan Michelin of Continental alternatieven.

ik had Michelin Pilot Alpin 5 banden besteld maar kreeg enkele dagen later te horen dat ze niet meer leverbaar waren bij de winkel waar ik ze kocht. Geld teruggekregen en ze konden me geen waardig (bekend merk) alternatief bieden.

dus terug op zoek.

waar hebben jullie ze aangeschaft ?
was op deze vergelijkingssite aan het kijken:
https://banden.autoweek.n...2/285-45-r21-113v-483111/
https://banden.autoweek.n...5/285-45-r21-113v-362091/

heb al door dat de prijzen zelfs op enkele minuten tijd enorm kunnen schommelen op bepaalde websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ja daar is werd ik dus helemaal aggressief van, die schommelingen, gewoon misdadig. Gewoon bij afrekenen ineens een andere prijs, bizar!

Initieel ging ik voor de Bridgestone Blizzak's, maar die kreeg ik nergens te pakken. Uiteindelijk dus duurder geslaagd met de Pirelli's, maar op papier zijn ze ook beter. 350 euro per band betaald.

Kan nog niet vertellen hoe het rijdt, vrijdag 8 december gaan ze eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Skieur schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:16:
Vandaag de eerste etappe naar de Franse Alpen afgelegd. Morgen verder.
Je doet je naam eer aan! Of nog niet onderweg naar de piste? 😃

Gek verhaal met die koude benen. Ik zou even goed kijken of al het plastic is verwijderd, misschien zitten er wat roosters dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:56
Skieur schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:16:
Vandaag de eerste etappe naar de Franse Alpen afgelegd. Morgen verder. Een ervaring rijker. Snelladen ging snel. Ik haalde 200 KW. Als je een snellader in de navigatie selecteert dan wordt de accu op tijd voorverwarmd zodat je snel kunt laden,

Het verbruik was ongeveer 30 kWh/100 km. Ik had als kruissnelheid 130 km/u. Soms wat langzamer als het moest. Soms wat sneller als het even nodig was.

Bij 130 km/u worden de wangen van de stoel opgepomt om je meer steun te geven. Als je langzamer gaat dan worden ze weer slap. Zo krijg je gelijk een soort massage. De stoelmassage heb ik af en toe ook aangezet.

Dan de temperatuur. Het is koud! De temperatuur was rond het vriespunt. Ik reed alleen dus de temperatuur op Driver Only gezet. Stuurverwarming en stoelverwarming aan. Zelfs met de luchtstroom gericht op beneden en 22 ˚C kreeg ik het onderin de auto (mijn benen) niet warm genoeg. Een fles water die onderin dat vak van de middenconsole lag werd goed gekoeld. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Iets om te melden bij de dealer als ik weer terug ben in de lage landen.
Oei, benieuwd of anderen dat hebben. Reed hier gisteravond nog door -22 graden. Geen zin in kou. Hopelijk is dit niet met alle voertuigen het geval. :?

Mijn auto komt als het goed is in Januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Ik heb mijn Pirelli’s bij bandenleader.nl besteld voor 360€ per band

Rijdt goed, weinig opgevallen, behalve dat deze bij hoge snelheid niet trillen. Misschien iets meer bandgeluid dan de Continentals, maar dat komt denk ik door het type rubber/band.

Nog maar 2 dagen vol mee gereden overigens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Voor de RWD bezitters, ik zie net dat rspa2 1 jaar gratis is. Je hoeft hem alleen maar te activeren in de KIA connect store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05 16:51
Voor degene die de auto al in bezit hebben, zit er ook een 'granny lader' bij? Ik las in vorige post waarschijnlijk niet, maar wilde het ff dubbelchecken - wel zo handig voor vakantie denk ik :)

[ Voor 21% gewijzigd door F1dude op 03-12-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
F1dude schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:37:
Voor degene die de auto al in bezit hebben, zit er ook een 'granny lader' bij? Ik las in vorige post waarschijnlijk niet, maar wilde het ff dubbelchecken - wel zo handig voor vakantie denk ik :)
Granny lader als die voor het in het normale stopcontact?
Dat is een optie apart te kopen.
In België toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
juakali schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:41:
[...]

Granny lader als die voor het in het normale stopcontact?
Dat is een optie apart te kopen.
In België toch
Yes - inderdaad om in het normale stopcontact te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-06 23:02

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Geen koude benen gehad. Vrijdagavond nog een traject van 3 uur lang gereden.
De climate control bevalt tot nu toe erg goed. Ook geen beslagen ramen gezien. Dat was in de Tesla wel eens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Inmiddels meer duidelijkheid over de inhoud van de software update die mijn EV9 vrijdag gaat krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNY_ndgCgqdLr2rLz69GrUYEQzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oJ26zKo6CZNCSJeQrIx5UzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een update in het 12v systeem, zo te zien. Misschien ter voorkoming van het afslepen,.dat @Mohnow heeft ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
F1dude schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:37:
Nee, zit er niet standaard bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
michiel-123 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:56:
[...]

Nee, zit er niet standaard bij
Thanks!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skieur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PenwwfgBDFNb71u9STqkBo2HqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cD3n66ZZoGOA8skeisztdvJC.jpg?f=user_large

Ik ben boven (Val Thorens, 2300 m). Vandaag de climate control op automatisch laten staan. Toch nog een minder prettig gevoel die koudere benen, maar beter dan gisteren. Ik heb de indruk dat driver only niet heel bevorderlijk is voor de luchtcirculatie. De verwarming achter staat bij mij uit (daar zat namelijk niemand). Er stroomt warme lucht bij de voeten. Dat is dus het probleem niet. Misschien wordt het mede veroorzaakt voor de stoelverwarming. Dat je onderlijf dan anders verwarmd wordt: deels door de stoel, deels door de luchtstroom. Met de stoelverwarming uit leek het namelijk beter te gaan.

Snelladen gaat (bij geschikte laders) telkens met 200 kW. Dat is fijn. De prijsverschillen tussen de laders en de laadpasaanbieders is een ander verhaal: wat een gekkenhuis is dat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Laatst online: 09:19
Gasoline1234 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:19:
Geen koude benen gehad. Vrijdagavond nog een traject van 3 uur lang gereden.
De climate control bevalt tot nu toe erg goed. Ook geen beslagen ramen gezien. Dat was in de Tesla wel eens anders.
Ik heb vandaag echt permanent natte ramen gehad op rij 2 en 3. Panodaken ook permanent vochtig, ondanks voorverwarmen vanmorgen.

Verbruik wel een beetje van geschrokken. Ik heb een GT Line mee, maar had vanmorgen met 115-120 op de HDA een verbruik van 29 kwh/100
Vanavond wilde ik snel naar huis en zat ik met 140-150 over 70 km op 38 kwh/100

Het is vandaag natuurlijk ook waardeloos weer voor een EV, maar ik wilde “slechts” 340 km op 1 accu doen, dat heb ik niet gered. Heb hem bij 10% aan de snellader gehangen, toen moest ik nog 40 km. Was dus wel met 5 minuten laden (met 170 kw, kon niet preconditionen want had te weinig range …) weer weg O-)
Al met al vandaag 430 km gereden met 5 minuten snelladen en 3 uur 11kw laden bij Sinterklaas ;-). Kwam thuis met 23%.

Verder wel gewoon tevreden. Ik kan er echt gaten in schieten (waarom is de ACC radar niet verwarmd zoals op m’n BMW was? Waarom piept ie om ALLES? Waarom moet die laadklep zo giga? Waarom kan dat stuur niet dichter naar me toe? Waarom is de draaicirkel alsof ik een vrachtwagen bestuur terwijl het een EV is?)
Maar al met al gaat ie morgen terug en ga ik over tot aankoop. Ik ga m’n Volvo missen en als geld geen rol zou spelen zou ik wachten op de EX90, maar rationeel kan ik dat gewoon niet meer aan mezelf verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door ThaRoof op 03-12-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxela84
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06 22:17
Skieur schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:50:
[Afbeelding]

Ik ben boven (Val Thorens, 2300 m). Vandaag de climate control op automatisch laten staan. Toch nog een minder prettig gevoel die koudere benen, maar beter dan gisteren. Ik heb de indruk dat driver only niet heel bevorderlijk is voor de luchtcirculatie. De verwarming achter staat bij mij uit (daar zat namelijk niemand). Er stroomt warme lucht bij de voeten. Dat is dus het probleem niet. Misschien wordt het mede veroorzaakt voor de stoelverwarming. Dat je onderlijf dan anders verwarmd wordt: deels door de stoel, deels door de luchtstroom. Met de stoelverwarming uit leek het namelijk beter te gaan.

Snelladen gaat (bij geschikte laders) telkens met 200 kW. Dat is fijn. De prijsverschillen tussen de laders en de laadpasaanbieders is een ander verhaal: wat een gekkenhuis is dat!
Hoeveel keer heb je moeten stoppen om te snelladen? En wat was het gemiddeld verbruik?
Veel reviews online, maar geen enkele die duidelijke info geeft over het effectieve verbruik en het snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ergens in de menu's kwam ik tegen dat de climate control standaard op een energiezuinige modus staat. Die kun je daar uitzetten, als de climate control niet toereikend functioneert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skieur
Hoeveel keer heb je moeten stoppen om te snelladen? En wat was het gemiddeld verbruik?
Veel reviews online, maar geen enkele die duidelijke info geeft over het effectieve verbruik en het snelladen.
Mijn gemiddeld verbruik was 30 kWh/100 km. Ik heb gereden via Duitsland en Zwitserland.

Moeten stoppen is niet aan de orde geweest. Ik stop altijd na ca. 2 uur rijden en heb laadpunten gevonden die passen bij mijn pauzemomenten. Concreet: Thuis vertrokken met volle accu. Daarna omgeving Koblenz snelladen (altijd tot 80% capaciteit). Dan omgeving Landau. Vervolgens bij mijn overnachtingsadres (geen snellader, 100% opgeladen). Toen bij Lully en als laatste bij Albertville.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gasoline1234 schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:13:
Ergens in de menu's kwam ik tegen dat de climate control standaard op een energiezuinige modus staat. Die kun je daar uitzetten, als de climate control niet toereikend functioneert.
Klopt maar toch alleen als je in de ECO modus rijdt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crupa
Gisteren >300km op de baan met 5 personen.
koud en sneeuw, gereden met AWD modus (normal, niet sport) met A/C aan en iPadle.
vertrokken bij 100% en na 320km had ik nog 10% over
80% autosnelweg (100-110 km/u want ook wat sneeuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Weet iemand een dealer die een Iceberg Green of een Ocean Blue?
Ik twijfel tussen die twee kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 16:36
Freezhost schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:09:
Bij Kia Nootdorp hebben ze de Iceberg Green staan als demo, maar ligt er natuurlijk aan of je in de buurt woont of dat handig is ;) . Daar heb ik de kleur gechecked voor ik hem bestelde ... nog 2 weekjes :O

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Jammer genoeg is dat te ver weg om even te gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:49
Freezhost schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:09:
Bij Kia Fase Waddinxveen hebben ze een RWD in Ocean Blue staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Even op Gaspedaal kijken, staan er volgens mij al aardig wat te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
Kooijman Naarden heeft de ocean blue voor proefritten en als het goed is staat mijn iceberg green er ook op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Freezhost schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:08:
[...]

Klopt maar toch alleen als je in de ECO modus rijdt?
Nee, kan in iedere rijmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Crupa schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:57:
Gisteren >300km op de baan met 5 personen.
koud en sneeuw, gereden met AWD modus (normal, niet sport) met A/C aan en iPadle.
vertrokken bij 100% en na 320km had ik nog 10% over
80% autosnelweg (100-110 km/u want ook wat sneeuw)
Hoe schakel je AWD modus in zonder de Sport stand en Terrain mode te gebruiken?
De 4WD modus van Terrain mode is namelijk niet geschikt voor snelweggebruik.
Ik schakel bij gladheid de Sport stand in, maar misschien kan dat anders/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Gasoline1234 Ik meen gezien te hebben dat SNOW er ook bij staat als je op de Terrain mode drukt? Is dat niet geschikt voor op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Gasoline1234 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:48:
[...]

Hoe schakel je AWD modus in zonder de Sport stand en Terrain mode te gebruiken?
De 4WD modus van Terrain mode is namelijk niet geschikt voor snelweggebruik.
Ik schakel bij gladheid de Sport stand in, maar misschien kan dat anders/beter?
Onderaan het stuur kun je 'Drive Mode' selecteren (=/= terrain mode) en dan komen er 4 opties (uit het hoofd):
- ECO / Normal / Sport / Personal
En als je Sport of Normal selecteert en dan kiest voor het schermpje waar hij de motor verdeling naar de wielen toont, dan zie je dat hij bij die 2 standen de 4 wielen aanstuurt en bij ECO alleen de achterste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Freezhost schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:53:
@Gasoline1234 Ik meen gezien te hebben dat SNOW er ook bij staat als je op de Terrain mode drukt? Is dat niet geschikt voor op de snelweg?
De Terrain mode heeft 3 standen:
- Mud
- Sand
- Snow
De handleiding schrijft over de Terrain mode het volgende, en ik neem aan dat dat voor alle 3 de standen geldt, dus ook voor de Snow stand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjXeO0WX7Q3Xx5eg3HvHjtttaF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/krWXQlb3Yx0SEn4GbNkdTPhM.png?f=fotoalbum_large

Dus Terrain-mode Snow zou je niet op de snelweg moeten gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Freezhost schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:53:
Wat ik heel vreemd vond gisteren bij het gebruiken van de Snow functie bij het rijden op sneeuw, is dat ie de Regeneration naar Lvl 1 bracht en dat ie dus heel weinig op de motor remt.
Waardoor heel snel de ABS in werking moest treden.
Als ik hem op Normal (AWD) liet staan met Reg. level 3 (of iPadel), dan remde de auto goed op de motor en kon ik veel gecontroleerder vertragen op sneeuw...
vond ik nogal vreemd eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Crupa schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:49:
[...]

Onderaan het stuur kun je 'Drive Mode' selecteren (=/= terrain mode) en dan komen er 4 opties (uit het hoofd):
- ECO / Normal / Sport / Personal
En als je Sport of Normal selecteert en dan kiest voor het schermpje waar hij de motor verdeling naar de wielen toont, dan zie je dat hij bij die 2 standen de 4 wielen aanstuurt en bij ECO alleen de achterste...
Dat is juist, maar de stand Normal schakelt pas laat de aandrijving op 4 wielen in, vind ik. De Sport stand drijft permanent 4 wielen aan, ook bij weinig watt geven. Dat lijkt mij geschikter voor gladde wegen, dan veel watt geven waarbij met een voelbare schok 2 wielen worden bijgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Gasoline1234 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:54:
[...]

Dat is juist, maar de stand Normal schakelt pas laat de aandrijving op 4 wielen in, vind ik. De Sport stand drijft permanent 4 wielen aan, ook bij weinig watt geven. Dat lijkt mij geschikter voor gladde wegen, dan veel watt geven waarbij met een voelbare schok 2 wielen worden bijgeschakeld.
Dat had ik niet gezien.
Ik had de indruk dat hij direct naar AWD overschakelde, maar ik heb het ook maar 1 keer gecheckt en ging er vanuit dat het altijd zo was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Crupa schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:53:
[...]

Wat ik heel vreemd vond gisteren bij het gebruiken van de Snow functie bij het rijden op sneeuw, is dat ie de Regeneration naar Lvl 1 bracht en dat ie dus heel weinig op de motor remt.
Waardoor heel snel de ABS in werking moest treden.
Als ik hem op Normal (AWD) liet staan met Reg. level 3 (of iPadel), dan remde de auto goed op de motor en kon ik veel gecontroleerder vertragen op sneeuw...
vond ik nogal vreemd eigenlijk
Ja, zie mijn vorige post, daarom dus beter niet te gebruiken op hogere snelheden op normale wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Gasoline1234 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:56:
[...]

Ja, zie mijn vorige post, daarom dus beter niet te gebruiken op hogere snelheden op normale wegen.
het was op een trage weg, met sneeuw.
Dus nog altijd heel vreemd dat de wagen veel minder op de motor remt bij SNOW functie ipv Normal, niet?
Je zou net het omgekeerde verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Crupa schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:58:
[...]

het was op een trage weg, met sneeuw.
Dus nog altijd heel vreemd dat de wagen veel minder op de motor remt bij SNOW functie ipv Normal, niet?
Je zou net het omgekeerde verwachten?
Teveel op de motor remmen is ook gevaarlijk. Op gladde wegen kan dit de auto juist in een slip brengen, en daarom wordt de regeneratie op een lagere stand gezet. Maar té laag, en zelfs een ABS die dan aan slaat, is ook weer niet goed.
De Tesla Roadsters stonden er om bekend een veel te heftige regeneratie te hebben. Op gladde wegen was dat problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gasoline1234 schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:13:
Grote kans dat ook de Airco stand (= ontvochtiging) niet vanzelf aangaat bij AUTO en te koud weer als alleen verwarming gevraagd wordt.
Ik heb die gisteren tijdens de sneeuw ook handmatig aan moeten zetten vanwege iets beslagen ramen.

Verbruik trouwens ook bij mij niet super. 3,4 km/kWh ‘at best’ / 29,4 Wh. NL/D, van alles wat qua snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Skieur schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:50:
[Afbeelding]

Hoe was de ervaring met de tractie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Oké dat had ik nog niet gelezen, dan zul je toch Normal of Sport moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skieur
FlyingDutchMike schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:39:
[...]
Hoe was de ervaring met de tractie?
Ik heb op de snelweg op eco gereden (alleen achterwielaandrijving). Bergopwaarts op stand normal. Je kunt dan in het scherm waar de aandrijving wordt weergegeven zien dat voornamelijk de achterwielen aangedreven worden maar ook de voorwielen (minder). De laatste 10 km over besneeuwde wegen. Dan bedoel ik geen wegen met een beetje sneeuw, maar echt over een sneeuwdek. Dat ging in stand normal prima. Ik heb geen terreinmodus (snow) nodig gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVJB
EVJB schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:12:
[Afbeelding]

Oproep aan het EV9-collectief!

Gebruik de onderstaande link of doe het via de app:

https://abrp.upvoty.com/b/add-a-vehicle/

Graag even bij de app ABRP(hele fijne routeplanner(ook buiten NL) met laadpunten) aangeven dat je graag wilt dat de app wordt uitgebreid met de EV9 als auto. Hierdoor worden alle specificaties automatisch ingeladen en houdt de app rekening met o.a. de range.

Alvast bedankt! 👍🏼
De teller staat op 47, zou mooi zijn als we dat even richting de 100 helpen. Niet dat het dan sneller zal gaan, maar geeft wel aan dat er een grote behoefte is.

Hier nog even een link naar een blog waar de ABRP OBD integratie goed wordt uitgelegd:

https://obdwarenhuis.nl/b...er-voor-elektrische-autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 166441wb25
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Heeft de EV9 ook een ontdooifunctie in de app? En zo ja; hoe beviel deze jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Gasoline1234 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:24:
Inmiddels meer duidelijkheid over de inhoud van de software update die mijn EV9 vrijdag gaat krijgen:

[Afbeelding]

Ook een update in het 12v systeem, zo te zien. Misschien ter voorkoming van het afslepen,.dat @Mohnow heeft ervaren?
Al merkbare verschillen ontdekt? Misschien dat door de BDC reset walk-away locking wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris Schnee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-05 10:54
Beetje domme vraag misschien maar wat moet je precies doen met de usb of sd card nadat je daarop de laatste update hebt gedownload?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EVJB schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:26:
[...]

Al merkbare verschillen ontdekt? Misschien dat door de BDC reset walk-away locking wel werkt?
Ik krijg de software updates vrijdag in de werkplaats. Ik zal laten weten welke verschillen ik ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Floris Schnee schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:06:
Beetje domme vraag misschien maar wat moet je precies doen met de usb of sd card nadat je daarop de laatste update hebt gedownload?
https://update.kia.com/EU/NL/updateGuide

Even de guide volgen, staat best aardig beschreven! 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Gasoline1234 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:14:
[...]

Ik krijg de software updates vrijdag in de werkplaats. Ik zal laten weten welke verschillen ik ervaar.
Oh, ik dacht dat we al iemand in ons midden hadden met de updates. Zal morgen de dealer even bellen of hij een en ander even meepakt, zodat hij woensdag up-to-date wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris Schnee
Bedankt voor je reactie EVJB maar ik weet nog steeds niet wat ik met de geheugen card moet doen. Ik zie nergens een sleuf om hem in te steken zodat de EV9 hem kan lezen.

[ Voor 31% gewijzigd door Floris Schnee op 04-12-2023 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
Floris Schnee schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:49:
Bedankt voor je reactie EVJB maar ik weet nog steeds niet wat ik met de geheugen card moet doen. Ik zie nergens een sleuf om hem in te steken zodat de EV9 hem kan lezen.
Je hebt USB C usb stick/schiif nodig en of een omvormer van USB A naar C. Deze prik je in de USB C data poort en dan kan je de update starten.

Duurt wel even ;) , je kan het ook starten tijden het rijdens trouwens en dan doet hij de update bij het verlaten van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris Schnee
Bedankt Pepperke, dat was het antwoord dat ik nodig had. Ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
nog iets wat me deze morgen is opgevallen over de iPadle:
- bij iPadle wordt de AWD ingeschakeld ook bij ECO mode
- het gemiddeld verbruik is minstens 2,5kWh hoger dan bij Reg Lev 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47
pepperke schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:58:
[...]

Je hebt USB C usb stick/schiif nodig en of een omvormer van USB A naar C. Deze prik je in de USB C data poort en dan kan je de update starten.

Duurt wel even ;) , je kan het ook starten tijden het rijdens trouwens en dan doet hij de update bij het verlaten van de auto.
Ik heb een USB-stick gekocht die zowel een USB-C en een USB-A aansluiting heeft.

https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

[ Voor 7% gewijzigd door Michel67 op 05-12-2023 10:28 . Reden: Artikel toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rednaxela84
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06 22:17
Bestelling geplaatst voor een Pebble Gray AWD Gt Line met premium pack. 🎉
Deze stond nog klaar in de haven in Antwerpen dus levering ergens begin 2024.

Blijkbaar zijn er momenteel een 200-tal verkocht in Belgie, dus ik kan nog kiezen tussen de laadpaal of laadpas van 1500 euro.

[ Voor 29% gewijzigd door rednaxela84 op 05-12-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Welkom bij de club! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

EVJB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:40:
Ben ook nog opzoek naar een oplossing voor die 2 monsters van ons. Heb ze het liefst helemaal niet in de auto. 😂 Laatste foto lijkt beter te passen.
De B is smaller maar meer een 'bak' achterin door vast zetten middels klittenband, en met bescherming voor de derde rij armsteunen/bekerhouders etc.
Ook goedkoper. Eur 45 vs 123.
Past ook mooi in een iX3... :-)
Pagina: 1 ... 16 ... 84 Laatste