Ik heb vandaag echt permanent natte ramen gehad op rij 2 en 3. Panodaken ook permanent vochtig, ondanks voorverwarmen vanmorgen.
Verbruik wel een beetje van geschrokken. Ik heb een GT Line mee, maar had vanmorgen met 115-120 op de HDA een verbruik van 29 kwh/100
Vanavond wilde ik snel naar huis en zat ik met 140-150 over 70 km op 38 kwh/100
Het is vandaag natuurlijk ook waardeloos weer voor een EV, maar ik wilde “slechts” 340 km op 1 accu doen, dat heb ik niet gered. Heb hem bij 10% aan de snellader gehangen, toen moest ik nog 40 km. Was dus wel met 5 minuten laden (met 170 kw, kon niet preconditionen want had te weinig range …) weer weg
Al met al vandaag 430 km gereden met 5 minuten snelladen en 3 uur 11kw laden bij Sinterklaas ;-). Kwam thuis met 23%.
Verder wel gewoon tevreden. Ik kan er echt gaten in schieten (waarom is de ACC radar niet verwarmd zoals op m’n BMW was? Waarom piept ie om ALLES? Waarom moet die laadklep zo giga? Waarom kan dat stuur niet dichter naar me toe? Waarom is de draaicirkel alsof ik een vrachtwagen bestuur terwijl het een EV is?)
Maar al met al gaat ie morgen terug en ga ik over tot aankoop. Ik ga m’n Volvo missen en als geld geen rol zou spelen zou ik wachten op de EX90, maar rationeel kan ik dat gewoon niet meer aan mezelf verkopen.
[
Voor 5% gewijzigd door
ThaRoof op 03-12-2023 22:04
]