Ik blijf bij Lancelot als mol,
En de trailer voor de finale is veel belovend!
Ik sinds aflevering 2 op Toos of Ruben (waarbij per aflevering de hoofdverdachte wisselde). Dus ik heb nog kans om semi-goed te zittenstreamnl schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:11:
Sinds aflevering 2 zit ik in een Lancelot tunnel
Dus Toos of Comfort is de Mol
Maar uiteindelijk zit ik eigenlijk altijd fout, dus is het Comfort.
Yes, de finale rechtsreeks vanop de Shield TV zien

Dat werkt zeker niet vanuit Nederland? Zou wel tof zijn als dat wel zou werken. Op NPO staat hij een dag later online dacht ik.Admiral Freebee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:41:
nieuws: SBS België brengt GoPlay-app uit voor Android TV
Yes, de finale rechtsreeks vanop de Shield TV zien
Jawel, de Mol is via goplay live te bekijken vanuit Nederland. Of het ook werkt via de Google TV app weet ik niet maar ik neem aan van wel.darkdesign schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:33:
[...]
Dat werkt zeker niet vanuit Nederland? Zou wel tof zijn als dat wel zou werken. Op NPO staat hij een dag later online dacht ik.
Professioneel Heftruck Syndroom
[ Voor 7% gewijzigd door Jajofisher op 03-05-2023 13:44 ]
Je kunt het uitleggen als verdachtmaking van zich af trekken. Maar ja, dat is een heel groot bedrag om gewoon te laten liggen. Ik zat niet op Lancelot als mol. Ik dacht Ruben, maar goed, dat is nu niet meer mogelijkPiet_Piraat7 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:39:
Voor degenen die op Lancelot zitten: hoe verklaar je de situatie met Lieselot in de bunker? Lieselot wilde de jokers oppakken en weggooien wat € 5000 had gekost, Lancelot ging hier niet in mee. Was toch heel makkelijk geweest als mol om zo'n groot bedrag uit de pot te halen?
Door de opmerking van Comfort dat Lancelot wel vaak op een beslissende/plek zit, begin ik toch wel te twijfelen. Daar heeft ze namelijk wel een punt.
Ik moet even gaan twijfelen en hereiken denk ik
Mee eens dat andere kandidaten ook geld laten liggen en dat de laatste foto makkelijk te verpesten was. De situatie in de bunker staat mij alleen zo bij omdat iemand anders (Lieselot) die niet de mol was een actie wilde uithalen die geld zou kosten. Hierdoor zou een mol zich niet/nauwelijks verdacht maken door Lieselot de jokers op te laten pakken lijkt mij. Een cowboy foto verpesten moet je zelf doen als mol.
[ Voor 9% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-05-2023 14:04 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Gropah op 03-05-2023 14:09 ]
- Toos en Lieselot in de hotelkamer. Hier kon Toos een vrijstelling pakken en zou dat ook nog 3000 euro opleveren. (ze kregen dan 5000 i.p.v. de 2000 die ze kregen als niemand een vrijstelling pakte).
- Lancelot en Lieselot in de bunker. Hier kon Lancelot een vrijstelling pakken, maar zou dat 5000 euro kosten.
Lancelot's keuze is prima te verklaren als kandidaat (5000 euro! Plus peer-pressure door Lieselot's keuze), maar als mol kan je op z'n minst proberen om Lieselot haar oorspronkelijk plan om ze weg te smijten te laten uitvoeren en anders 'm zelf pakken. Uiteraard kan je als mol dat toch te verdacht vinden en dan die 5000 euro maar laten lopen. Oftewel: kandidatengedrag, maar nog verklaarbaar dat een mol het ook zo zou doen.
Maar wat Toos doet is rationeel gezien eigenlijk alleen te verklaren als hij de mol is. Welke kandidaat laat er nou een vrijstelling + 3000 euro voor de pot liggen? Het argument dat andere kandidaten hem daar raar op zouden aankijken is wel heel slap, je hebt immers 3000 euro verdiend voor de groep. Je kan natuurlijk hetzelfde zeggen over Lieselot, maar die had haar eigen redenen om nooit meer een vrijstelling aan te willen raken. Ook niet geheel rationeel en een beetje verdacht, maar ze was daar heel stellig in en we weten inmiddels dat ze de mol niet is. Bovendien, als zij wel een vrijstelling had gepakt, dan had Toos het natuurlijk ook gedaan en was er 0 euro verdiend, de ideale uitkomst voor de mol. Juist Lieselot's eigenzinnige opstelling zorgde ervoor dat Toos in de rare positie kwam dat hij een vrijstelling PLUS geld kon scoren.
[ Voor 16% gewijzigd door Lapa op 03-05-2023 14:34 ]
Maar als Mol wil je helemaal niet in zo'n situatie komen. Zeker gezien Toos samen met Lieselot was, waarvan hij vooraf kon weten dat ze een liability was mbt het pakken van vrijstellingen. Daar moet je je als Mol niet aan willen branden.Lapa schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:24:
Maar wat Toos doet is rationeel gezien eigenlijk alleen te verklaren als hij de mol is. Welke kandidaat laat er nou een vrijstelling + 3000 euro voor de pot liggen? Het argument dat andere kandidaten hem daar raar op zouden aankijken is wel heel slap, je hebt immers 3000 euro verdiend voor de groep. Je kan natuurlijk hetzelfde zeggen over Lieselot, maar die had haar eigen redenen om nooit meer een vrijstelling aan te willen raken. Ook niet geheel rationeel en een beetje verdacht, maar ze was daar heel stellig in en we weten inmiddels dat ze de mol niet is. Bovendien, als zij wel een vrijstelling had gepakt, dan had Toos het natuurlijk ook gedaan en was er 0 euro verdiend, de ideale uitkomst voor de mol. Juist Lieselot's eigenzinnige opstelling zorgde ervoor dat Toos in de rare positie kwam dat hij een vrijstelling PLUS geld kon scoren.
Precies idd hetzelfde als met Lancelot en de 5000. Als Mol moet je jezelf niet in zo'n positie maneuvreren, maar zorgen dat er 2 kandidaten zijn die sowieso voor pasvragen/vrijstellingen gaan.
Precies deze twee situaties zorgen ervoor dat ik nog altijd aan het twijfelen ben tussen Lancelot en Toos, en waardoor ik zelfs Comfort nog niet volledig uitsluit. Hrrr.... lastige dit, maar wie het ook is, sowieso goed gespeeld.
Ik geloof niet dat het op dit moment voor de rest al duidelijk was hoe bloedserieus ze Lieselot's stelling "ik ga nooit meer voor een vrijstelling" moesten nemen.Hogader schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:58:
[...]
Maar als Mol wil je helemaal niet in zo'n situatie komen. Zeker gezien Toos samen met Lieselot was, waarvan hij vooraf kon weten dat ze een liability was mbt het pakken van vrijstellingen. Daar moet je je als Mol niet aan willen branden.
Hier had de mol, wie het ook is, eigenlijk geen invloed op het feit dat Lieselot boven bleef. Ze stond als eerste bij de bordjes met elementen, maar pakt dan zelf een niet-bestaand element. Als mol wil je bij die opdracht natuurlijk kostte wat het kost zorgen dat de twee achterblijvers bij de vrijstellingen komen en dan hopen dat toch minimaal eentje de verleiding niet kan weerstaan. Dat pleit dus inderdaad tegen Lancelot, als je achterblijft heb je te weinig invloed, en wel voor Toos. Die leek heel fanatiek zijn best te doen, maar hij heeft blijkbaar wel een code verkeerd ingevoerd (lieten ze zien bij Cafe de Mol), waardoor het sowieso ging mislukken. Comfort was intussen aan het proberen om Ruben toch zijn code te laten geven, wat je niet zou doen als mol; laat hem maar lekker verantwoordelijk zijn voor het mislukken van de opdracht terwijl je zelf "je best" gedaan hebt.Precies idd hetzelfde als met Lancelot en de 5000. Als Mol moet je jezelf niet in zo'n positie maneuvreren, maar zorgen dat er 2 kandidaten zijn die sowieso voor pasvragen/vrijstellingen gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Lapa op 03-05-2023 17:21 ]
Klopt, maar waarom toch dat risico lopen. Zeker weten deed niemand, maar ze had het ook niet onder stoelen of banken geschoven, dus was op zijn minst een liability.Lapa schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:17:
[...]
Ik geloof niet dat het op dit moment voor de rest al duidelijk was hoe serieus ze Lieselot's stelling "ik ga nooit meer voor een vrijstelling" moesten nemen.
Je kon van plek wisselen door een code te raden. Ik ga er hier even vanuit dat de Mol op de hoogte was van de codes van zijn/haar medekandidaten en daardoor dus altijd een plek had kunnen afpakken. Dat Lieselot boven bleef viel dus niks aan te doen, maar in het geval dat Lancelot de Mol is, had hij wel kunnen zorgen dat Thomas (die sowieso voor die pasvragen zou gaan) achter bleef bijvoorbeeld door met hem "te ruilen".[...]
Hier had de mol, wie het ook is, eigenlijk geen invloed op het feit dat Lieselot boven bleef. Ze stond als eerste bij de bordjes met elementen, maar pakt dan zelf een niet-bestaand element. Als mol wil je bij die opdracht natuurlijk kostte wat het kost zorgen dat de twee achterblijvers bij de vrijstellingen komen en dan hopen dat toch minimaal eentje de verleiding niet kan weerstaan. Dat pleit dus inderdaad tegen Lancelot, als je achterblijft heb je te weinig invloed, en wel voor Toos. Die leek heel fanatiek zijn best te doen, maar hij heeft blijkbaar wel een code verkeerd ingevoerd (lieten ze zien bij Cafe de Mol), waardoor het sowieso ging mislukken.
Hoe meer ik er zelf over na denk, hoe meer ik maar gewoon definitief voor Toos moet gaan. Zijn rare acties, zijn net iets minder gek ofzo...

Mee eens. Toch denk ik dat je bij voorkeur als mol zelf naar de kamer gaat zodat je in ieder geval kan voorkomen dat het maximum bedrag gescoord wordt. Ik heb even niet meer scherp hoe de duo's bepaald werden en hoeveel invloed Toos er dus op had dat het met Lieselot was.Hogader schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:23:
[...]
Klopt, maar waarom toch dat risico lopen. Zeker weten deed niemand, maar ze had het ook niet onder stoelen of banken geschoven, dus was op zijn minst een liability.
Ook helemaal mee eens.Hoe meer ik er zelf over na denk, hoe meer ik maar gewoon definitief voor Toos moet gaan. Zijn rare acties, zijn net iets minder gek ofzo...![]()
deze?Majora schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:08:
Weet iemand eigenlijk hoe dat synthesizer/orgel-stukje heet dat steeds bij aanvang van de eliminatie plaatsvindt? Mijn Googlefu laat me echt in de steek....
https://open.spotify.com/...NTOAU?si=12128d90ca6c4086
volgens de comments van deze youtube video zou het dat moeten zijn:
YouTube: De Mol Eliminatie Sound Effects
Hoi.
Ik keek tot nu toe De Mol terug op Go Play via de browser op m'n LG TV.Admiral Freebee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:43:
[...]
Jawel, de Mol is via goplay live te bekijken vanuit Nederland. Of het ook werkt via de Google TV app weet ik niet maar ik neem aan van wel.
Moet je voor live kijken op dezelfde pagina zijn? Ik zie op dit moment geen mogelijkheid tot live kijken van andere programma's of geldt dit alleen voor De Mol?
Vergeet niet dat de meeste programma's in NL niet te bekijken zijn, De Mol is een relatief zeldzame uitzondering.Sjurm schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:33:
[...]
Ik keek tot nu toe De Mol terug op Go Play via de browser op m'n LG TV.
Moet je voor live kijken op dezelfde pagina zijn? Ik zie op dit moment geen mogelijkheid tot live kijken van andere programma's of geldt dit alleen voor De Mol?
Zo is nu Blind Gekocht live, maar kan ik die aflevering niet openen en dus ook niet "met vertraging live kijken", wat bij De Mol tot nu toe altijd is gelukt.
Dat is niet met dat stukje aan het beginbasdej schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:11:
[...]
deze?
https://open.spotify.com/...NTOAU?si=12128d90ca6c4086
volgens de comments van deze youtube video zou het dat moeten zijn:
YouTube: De Mol Eliminatie Sound Effects
Nu wil ik volgende week wel de mol acties eens allemaal zien :-)
Bijna de winnaar gelezen.
Niet meer op deze tread kijken. Heb de voorbeschouwing van f1 gekeken
Winnaar goed ingeschat, misgekleund op de mol. Ik ben benieuwd naar wat specifieke uitleg.
Zouden er te veel kandidaten op Comfort gezeten hebben en hadden ze een manier nodig om haar minder verdacht te maken?
Dat kan volgens mij niet. Alles is dacht ik al gemonteerd voordat de eerste aflevering uitgezonden wordt (?)Admiral Freebee schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:24:
Zouden er te veel kandidaten op Comfort gezeten hebben en hadden ze een manier nodig om haar minder verdacht te maken?
Maar eens, voel me ook belazerd. Tenzij ze bij dr uitleg over de DeLorean-actie komen met een scenario wat ik volledig over het hoofd gezien heb.
Het was nipt, want pas tijdens de laatste opdracht viel het op zijn plaats voor me.
Even naar hierboven: gebruik spoilertags voor alles wat het voor hen die de finale nog niet gezien hebben aub.
[ Voor 46% gewijzigd door KrazyJay op 07-05-2023 23:39 ]
Ik geloof wel dat het hele idee uitgewerkt was maar dat men pas tijdens het filmen besloot om Comfort laag te laten scoren omdat men aan eerdere eliminatiescores zag dat veel kandidaten haar verdachtten.Sebas1979 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:30:
[...]
Dat kan volgens mij niet. Alles is dacht ik al gemonteerd voordat de eerste aflevering uitgezonden wordt (?)
Maar eens, voel me ook belazerd. Tenzij ze bij dr uitleg over de DeLorean-actie komen met een scenario wat ik volledig over het hoofd gezien heb.
Spoilertags lijken me overbodig. Je kan eenvoudig het topic mijden als je de finale nog niet gezien hebt.KrazyJay schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:36:
Hier tijdens de laatste aflevering (nog voor het einde) de juiste winnaar en mol aangeduid.
Het was nipt, want pas tijdens de laatste opdracht viel het op zijn plaats voor me.
Even naar hierboven: gebruik spoilertags voor alles wat het voor hen die de finale nog niet gezien hebben aub.
spoiler:Belazerd voel ik me niet, omdat er bij gezegd was dat plaatsnemen in de wagen niet definitief was, wist ik dat het nkg alle kanten op kon gaan en onderdeel van het spel was.
[ Voor 37% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-05-2023 13:02 ]
Blijkt toch dat die twijfel bij het laten schieten van pasvragen/vrijstellingen terecht was, maar onvoldoende consequenties aan gehangen..
Ik ben zeker ook benieuwd naar de aflevering van volgende weekSebas1979 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:30:
én de uitleg hierover
Hoe ik het zie;
Het is enerzijds natuurlijk een kans voor degene met rood scherm om terug te komen in het spel,
Anderzijds is het een opdracht, een spel waarbij degene die op de juiste positie zit geld uit de pot kwijt kan spelen. Dus als de Mol daar terecht komt heeft die invloed op de pot.
Enige vraag is dan: Was Commy geholpen door de productie en op de hoogte van de testscores van de anderen, of heeft ze op eigen kracht gezorgd dat ze in die positie terecht kwam?
Want daar ben ik wel benieuwd naar om te beoordelen of dit nu wel/ niet een goede actie was...
Leeg - Sinds 20180907
Haalt ze het niet om op eigen kracht niet meer de slechtste test te hebben, dan móét de productie wel bijspringen. Vandaar mijn chagrijn over de DeLorean-opdracht.
Op die fiets had Toos ook nooit de Mol kunnen zijn, die had er in aflevering 1 al uit kunnen liggen met een soort gelijk risico. Dan bleef alleen Lancelot over die de mol kon zijn, dan was het ook niet echt spannend meer geweest.Sebas1979 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:44:
Of ze geholpen is, is niet zo relevant. Uiteindelijk neemt ze natuurlijk helemaal geen risico: ze is de mol, dus ze kan er niet uit vliegen.
Haalt ze het niet om op eigen kracht niet meer de slechtste test te hebben, dan móét de productie wel bijspringen. Vandaar mijn chagrijn over de DeLorean-opdracht.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Nee hoor.LordSinclair schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:22:
[...]
Op die fiets had Toos ook nooit de Mol kunnen zijn, die had er in aflevering 1 al uit kunnen liggen met een soort gelijk risico. Dan bleef alleen Lancelot over die de mol kon zijn, dan was het ook niet echt spannend meer geweest.
Lieselot had altijd mee mogen doen aan de eliminatie, alleen mogelijk met 0 informatie als ze niet bevrijd was uit de caravan. Die (eerste) eliminatie had ze prima op volledig gokken kunnen overleven, idem dito voor Toos als hij in die situatie had gezeten.
Anders gezegd: als Toos of Liselot de mol was geweest, had de productie nooit iets hoeven doen bij de eliminatieronde na de caravan.
[ Voor 9% gewijzigd door Sebas1979 op 08-05-2023 21:23 . Reden: typo ]
Totaal niet gedacht dat Comfort de mol zou zijn.. Dan nog eerder Toos.
Ben benieuwd naar de aflevering van volgende week.
Ik vond het al een minder seizoen, maar dit is wel erg jammer zo.
"De Mol gaat nooit naar huis" is iets anders dan dat de Mol nooit een rood scherm krijgt. Maar ik ben ook wel heel benieuwd naar de verhalen hoor.J_star schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:46:
Ik vind het erg wrang. De mol moet niet een rood scherm kunnen krijgen, dat is toch de hele basis van dit spel? Je bent wat mij betreft nu compleet op het verkeerde been gezet omdat de regels bij een los spelelement niet gelden.
Ik vond het al een minder seizoen, maar dit is wel erg jammer zo.
Vond het een leuk seizoen met leuke opdrachten, ook de finale opdrachten vond ik leuk.
Exact expert nodig?
De eliminatie was pas daarna, toen er echt iemand uit ging. En dat kan nooit de mol zijn, dus die dame die er toen uit vloog, zou er waarschijnlijk sowieso uit gaan.
En let wel: Commy kon niet zo maar 0 vragen goed hebben, want in de biosfeer opdracht is bekend geworden hoeveel vragen de mol goed had.. en als ze voor 0 was gegaan, was dat wel heel erg opgevallen.
Dus… het rode scherm van Commy was onderdeel van een opdracht, geen eliminatie.
Ik vind het geniaal! De makers hebben ons allemaal te pakken gehad.
Wie kijkt nog even terug om te kijken of Gilles het over opdracht of eliminatie heeft?
Even snel terug gekeken
[ Voor 8% gewijzigd door Crazy D op 09-05-2023 06:32 ]
Exact expert nodig?
Ikzelf zat op Lancelot als de Mol, mijn vrouw op Toos. Beide dus niet goed.
Commie begon ik in de biosphere over te twijfelen omdat ik zag dat ze de eerste sleutel eerst in de linker plank (voor de kijkers) stak en de goede sleutel in de rechter plank. Dat vond ik al erg vreemd.
Mijn vrouw had dat ook gezien.
Heb zin in de aflevering van volgende week!
Dat voelt te manipulatief en oneerlijk, het past niet in de ontzettend hoge kwaliteit van dit programma.
Ik zat vanaf het begin trouwens op Lancelot en Ruben, waarbij Lancelot op een gegeven moment afviel omdat hij geld begon te verdienen en omdat hij toen met Lieselot in de bunker niet koos voor de vrijstelling (en daarmee een flink bedrag weg te spelen).
Ruben dus, duidelijk zelfs, totdat hij een rood scherm kreeg. Wat hem een ontzettend knullige kandidaat maakt die blijkbaar niet opzettelijk van alles verprutste
Daarna moest het wel Toos zijn. Op zich ook logisch aangezien hij nooit hoog scoorde bij de lijst 'verdachten', dat paste mooi in het plaatje dus. Lancelot als winnaar had ik ook wel verwacht.
Maar helaas bleek Commy de mol te zijn, dat vind ik toch heel jammer.
als dat antwoord 0 was. Of echt laag.. dan was dat wel opvallend geweest, hè. En ze moest dan ook haar best doen, maar ook weer niet teveel, om kandidaten over te halen haar te helpen. Juist dit soort psychologische dingetjes maak De Mol geweldig. Let ook: die tranen die ze had, die kan je niet faken (denk ik). Dus dit doet ook wel iets met haar koppie, verwacht ik.
Ik vind het echt top!
[/einde overhaal modus]
Daarnaast, als er ergens de ongeschreven regel was dat de mol daar niet in mocht zitten vanwege dat rode scherm waar op dat moment geen eliminatie aan vast hing, dan had je eigenlijk tot het einde geweten dat Commy niet de mol kon zijn, wat tegen het spelconcept is.
Ik had tot op het moment van die sleuteltjes in de mangrove Commy niet vermoed als mol. Maar inderdaad, ik zag ook dat ze eerst voor haar de rechterkant open probeerde te maken met de valse sleutel, en daarna met de juiste sleutel uiteindelijk de andere opende. Niet dat daar direct een conclusie aan gehangen kon worden, maar dat was voor mij het moment dat ik wist dat zij waarschijnlijk de beste mol zou zijn van die drie. Toos leek te naief, Lancelot emotioneel te expliciet.
Als kandidaat neem je daar een duidelijk risico: ga ik de test slecht maken, zodat ik de kans krijg om een verdachte af te strepen? Dat is een risico, want wat als ik vervolgens niet genoeg vragen kan herstellen om alsnog door te gaan? En wat als ik de test slecht maak, maar niet slecht genoeg? Dan loop ik de kans dat de eerste afvaller genoeg vragen corrigeert en ik er alsnog uit moet, zonder dat ik daar zelf nog invloed op heb.
Allemaal risico's die de mol niet heeft. Die kan de test zo slecht mogelijk maken, vervolgens in theorie geen enkele vraag kunnen corrigeren, en tóch niet naar huis hoeven.
Ik ben heel benieuwd hoeveel fouten degene had die nu wél weg moest, en of de mol echt puur door het spel daarboven is gekomen (wat sowieso flauw is, want in theorie heeft de mol natuurlijk alle vragen goed), of dat de mol heeft kunnen corrigeren van 6 naar 10 goed en vervolgens iemand naar huis heeft gespeeld die 11 vragen goed had. Als dat laatste het geval is, schuurt het toch bij me.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Professioneel Heftruck Syndroom
Het werd wel een eliminatie genoemd, dus dat is al raar. Daarnaast vind ik dit te ver gaan met wat de mol kan/mag doen. De kandidaten moeten een kans hebben, en in dit geval is er voor de mol geen enkel risico om veel vragen fout te maken, geld uit de pot te spelen en daarna iemand anders er daadwerkelijk uit te knikkeren. En ze zullen er misschien volgende week wel een mooie draai aan geven, maar uiteindelijk zal de mol er echt niet uit gaan en is het dus een oneerlijke opdracht.KrazyJay schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:40:
Ik denk dat er te zwaar wordt getild aan dat de mol in de DeLorean heeft gezeten. Het was onderdeel van het spel omdat er aan het zitten in de DoLorean niet per definitie een eliminatie aan vast hing. Het concept is nog altijd dat de mol, hoe dan ook, tot het einde meespeelt. Een rood schem is daar maar een tool voor, omdat daar altijd de eliminatie aan vast hing. Maar dat was hier niet aan de orde, zoals ook gemeld tijdens het spel.
Precies daarom vond ik het toen al een stomme opdracht. En dan niet vanwege de opdracht zelf, maar juist omdat dit hierdoor helemaal geen opdracht meer is. De kandidaten hadden hierin geen enkele kans en dus is het simpelweg de pot verlagen door de mol. Alleen als ze dit tussen de kandidaten hadden gehouden was het echt een opdracht geweest. Ik vind het dan ook tegen vallen dat het uiteindelijk toch de mol blijkt te zijn die in de auto plaats nam.Daarnaast, als er ergens de ongeschreven regel was dat de mol daar niet in mocht zitten vanwege dat rode scherm waar op dat moment geen eliminatie aan vast hing, dan had je eigenlijk tot het einde geweten dat Commy niet de mol kon zijn, wat tegen het spelconcept is.
[removed]
Precies dit. Bovendien laat het teveel ruimte voor dingen die fout kunnen gaan. Zoals Commy het nu deed uitschijnen, wist ze niets af van de scores van de anderen. Maar wist ze dan wél op voorhand welke foto's bij wie hoorden ? Zo ja, dan hebben ze haar ergens in de tussentijd wel moeten vertellen hoeveel vragen ze minstens nodig had om een legit groen scherm te krijgen.redwing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:27:
Precies daarom vond ik het toen al een stomme opdracht. En dan niet vanwege de opdracht zelf, maar juist omdat dit hierdoor helemaal geen opdracht meer is. De kandidaten hadden hierin geen enkele kans en dus is het simpelweg de pot verlagen door de mol. Alleen als ze dit tussen de kandidaten hadden gehouden was het echt een opdracht geweest. Ik vind het dan ook tegen vallen dat het uiteindelijk toch de mol blijkt te zijn die in de auto plaats nam.
Anders loop je het risico dat de mol slechter scoort dan de laagste kandidaat en moeten ze zich op de loophole beroepen dat het de "kandidaat" is met de slechtste score die het spel moet verlaten (en de mol is geen "kandidaat") maar dan ben je aan het regelneuken.
Leuk seizoen maar dat de mol in de wagen zat was een enorm dieptepunt imo.
Ik vond het een erg leuk seizoen. Leuke opdrachten!
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
Als je het zo bekijtk is het niks geen tweede kans geneuzel, je kon de gok nemen om iemand uit te sluiten, alles of niets. Net als Toos en Liesbeth met de vrijstelling in de eerste aflevering. Maar niemand hapte deze keer voldoende, dus was de mol aan zet.
Leïla heeft alleen precies gedaan wat er gezegd werd (die is vol op 1 mol gegaan), maar kwam niet in de deLorean. Die 6 die Comfort goed had waren er dus zoveel dat zelfs als je vol op de foute mol zat, je alsnog meer dan 6 vragen goed had. Maar daardoor werd Leïla wel 2e en lag ze er uit. Dat Leïla niet in de deLorean zat geeft wel aan dat het alleen voor de mol mogelijk was om in de auto te komen. En had Leïla wel alles fout in kunnen vullen, waren die 6 vragen die ze mocht corrigeren alsnog alleen genoeg voor een gelijkspel met Comfort, oftewel dan had ze er ook uitgelegen.Lanfear89 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:03:
Hier een of andere GoPlay show waarbij Comfort het al even heeft over de opdracht met de DeLorean. Het moest mogelijk zijn voor mensen om in de auto te geraken als ze de ballen hadden om bewust de test heel slecht te maken (vandaar die 6/20), maar verder ging het er om dat het een spel is waarbij geld verdient kon worden.
Als je het zo bekijtk is het niks geen tweede kans geneuzel, je kon de gok nemen om iemand uit te sluiten, alles of niets. Net als Toos en Liesbeth met de vrijstelling in de eerste aflevering. Maar niemand hapte deze keer voldoende, dus was de mol aan zet.
[removed]
Ik ben heel benieuwd wat hier nog voor aap uit de spreekwoordelijke mouw gaat komen.
Ik niet eerlijk gezegdralpje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:13:
Ik begreep uit de Trust Nobody podcast (die al sinds die aflevering roepen dat als Commy de mol is die hele DeLorean actie onvergeeflijk is) dat er komend weekend in de reünieaflevering een prima uitleg over de regels / acties achter deze opdracht zit. Die ze nu uiteraard in de podcast nog niet mochten delen, want het zit komend weekend in de aflevering
Ik ben heel benieuwd wat hier nog voor aap uit de spreekwoordelijke mouw gaat komen.
Ook al vind ik het leuke van de Belse Mol juist dat ze allerlei dingen uitproberen, is dit een ding dat ze snel weer moeten schrappen omdat het veel teveel in het voordeel van de mol is.
[removed]
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik het snap dat dit gewoon gepland is en niet ertussen is gepropt om de verdenkingen bij haar weg te nemen.
De beste plek voor de Mol is in de DeLorean. Als Mol wil je daar zitten en door sympathy kan je geld weg spelen.
Het enige waar ik (nog) niet aan kan wennen, is dat de Mol (en de rest) een rood scherm te zien kreeg. Dat hoort voor mijn gevoel niet.
Ons (nou ja, mijn vrouw) viel trouwens op dat Comfort ineens andere kleren aan had tijdens de laatste opdracht. De kleren van Comfort in het water en wat ze aan had toen je haar door de gang zag rennen, waren niet hetzelfde.
Dan is er soms toch een soort "pauze" zodat de kandidaten tijd hebben om zich om te kleden.
Mijn vrouw ook, ze was droog. Misschien was het water te koud en was het medisch niet verantwoord om verder te gaan. Klok pauzeren omkleden en weer door gaan. Geeft opzich niks.streamnl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:49:
Ons (nou ja, mijn vrouw) viel trouwens op dat Comfort ineens andere kleren aan had tijdens de laatste opdracht. De kleren van Comfort in het water en wat ze aan had toen je haar door de gang zag rennen, waren niet hetzelfde.
Dan is er soms toch een soort "pauze" zodat de kandidaten tijd hebben om zich om te kleden.
Ben sowieso vooralsnog niet erg enthousiast over Commy als mol. Een aantal opdrachten die ze voltooide had ze volgens mij makkelijk kunnen laten schieten zonder verdacht te worden. Maar goed, ik wacht eerst volgende week wel af voordat ik verder oordeel.
Tevens is de actie van Toos in de hotelkamer wel heel erg bizar nu we weten dat hij de Mol niet is. Welke kandidaat wil er nou geen vrijstelling hebben en ook nog eens 3.000 euro extra verdienen? Dat argument "ja maar ik denk aan de onderlinge relaties in de groep" slaat natuurlijk nergens op, als je 3k in de pot gooit is de groep gewoon blij met je hoor.
De actie van Toos en eigenlijk ook die van Lieselot heeft er goed ingehakt in het begin. Dit was ook de groep die niet voor vrijstellingen ging. Dat gaf Gilles ook aan de laatste aflevering.
Lancelot twijfelde nog in die bunker, maar heeft het toen ook niet gedaan.
Ah, ik dacht begrepen te hebben dat ze 6/20 zou halen. Maar maakt niet uit, het is in ieder geval goed om te weten dat anderen ook een kans moesten hebben en de productie verder niet heeft ingefluisterd hoeveel de op-1-na-slechtste goed had. Dat maakt dat ik er nog een beetje mee kan leven, maar ik hoop dat er volgend jaar niet meer zo'n actie in zit.Arunia schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:11:
@Vld1989 Commy moest voor zover ik weet zelf maar bedenken hoeveel vragen ze goed ging hebben. Dus dat was al een gok, denk dat ze ook wist wat anderen later te zien konden krijgen over die actie. Dus dat maakt het een probleem als je dan 0/20 zou doen.
De actie van Toos en eigenlijk ook die van Lieselot heeft er goed ingehakt in het begin. Dit was ook de groep die niet voor vrijstellingen ging. Dat gaf Gilles ook aan de laatste aflevering.
Lancelot twijfelde nog in die bunker, maar heeft het toen ook niet gedaan.
Precies!streamnl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:49:
Het is altijd kansloos voor de deelnemers. De Mol gaat immers niet naar huis.
Het is gewoon een zekerheid dat er elke week een kandidaat afvalt.
Dus of de mol nu (on-)gepland een rood scherm heeft, doet er uiteindelijk niet toe. De mol valt niet af, een kandidaat wel.
Dat is zeker. Het is een geplande opdracht.Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik het snap dat dit gewoon gepland is en niet ertussen is gepropt om de verdenkingen bij haar weg te nemen.
Ik zit het stuk - eliminatie opdracht met rood scherm en DeLorean - nu terug te kijken.
(wat ik nu iedereen aanraad, want mijn herinnering van hoe het verlopen was was ook al weer wat vervaagd)
Het wordt door Gilles uitgebreid uitgelegd dat dit gaat gebeuren voor degene met een rood scherm. Dat iedereen dit kan gebruiken als strategische keuze om eventueel meer te weten te komen.
(bijvoorbeeld door alles op 1 verdachte te zetten, krijg je dan rood, weet je dat dat (en die molverdachte) fout is en kun je nog aanpassen naar een ander)
Een paar van de kandidaten geven bij invullen van de test ook aan dat ze wel van de optie gebruik willen maken als ze fout zitten. Commy (maar dat duidelijk), maar ook Lancelot (inzet op 2), Toos, Thomas, Leila.
Ruben onduidelijk (zegt alles in te zetten op zijn hoofdverdachte, maar niet voor de optie te gaan... maar als hij fout zit komt het daar toch op neer...)
Alleen Lieselot niet, die zegt nog echt te spreiden.
Iedereen is dus op de hoogte van wat er gaat gebeuren en hoe ze het tactisch/ strategisch kunnen gebruiken.
Het is dus niet zo dat er eerst 'gewoon' een eliminatie is, met rood scherm voor Commy, en daarna blijkt dat er een optie is om terug te komen.
Leeg - Sinds 20180907
Maar vervolgens:Vld1989 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:02:
[...]
Ah, ik dacht begrepen te hebben dat ze 6/20 zou halen. Maar maakt niet uit, het is in ieder geval goed om te weten dat anderen ook een kans moesten hebben en de productie verder niet heeft ingefluisterd hoeveel de op-1-na-slechtste goed had. Dat maakt dat ik er nog een beetje mee kan leven, maar ik hoop dat er volgend jaar niet meer zo'n actie in zit.
Commy heeft 6 goed in de test, en is daarmee de slechtste.
Hoeveel heeft de op-1-na-slechtste?
Als dat 12 of meer is (onwaarschijnlijk, ik weet het), kan Commy het verschil niet meer herstellen.
En dan? Ga je dan als productie liegen over Commy's aantal juiste antwoorden?
Als de op 1-na-slechtste 9 punten heeft? Ga je Commy dan influisteren welke foto's juist zijn?
Deze opdracht, met Mol in de DeLorean, is niet veilig op eigen kracht te spelen door de mol.
Ik heb daar ook over nagedacht ja, maar het aantal juiste vragen wordt toch nooit bekend gemaakt. Wat mij betreft is dat dan geen liegen, er wordt gewoon niks gezegd. Het had natuurlijk wel zo kunnen zijn dat niemand had geholpen en je dan alle foto's fout hebt, maar dat is ondervangen door foto's van haarzelf toe te voegen. Want het is natuurlijk mogelijk dat je de slechtste bent met 1 vraag minder goed of zelfs op tijd. Dan kan je het fixen met die 2 vragen van je eigen foto.Sebas1979 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:31:
[...]
Maar vervolgens:
Commy heeft 6 goed in de test, en is daarmee de slechtste.
Hoeveel heeft de op-1-na-slechtste?
Als dat 12 of meer is (onwaarschijnlijk, ik weet het), kan Commy het verschil niet meer herstellen.
En dan? Ga je dan als productie liegen over Commy's aantal juiste antwoorden?
Als de op 1-na-slechtste 9 punten heeft? Ga je Commy dan influisteren welke foto's juist zijn?
Deze opdracht, met Mol in de DeLorean, is niet veilig op eigen kracht te spelen door de mol.
En het principe is gewoon dat de Mol nooit naar huis gaat, misschien vult de mol bij een "normale" eliminatie voor de grap ook alles fout in of maakt ie de test niet eens. Is dat dan ook liegen als de mol dan groen krijgt? Ik denk dat je het uiteindelijk een beetje op deze manier moet zien. Al met al begin ik steeds meer vrede te krijgen met deze opdracht, maar ik hoop ook dat er nooit meer zoiets in zit.
Dit exact. De mol gaat nooit naar huis. Van de anderen is niet bekend wat de scores is.Vld1989 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:51:
[...]
Ik heb daar ook over nagedacht ja, maar het aantal juiste vragen wordt toch nooit bekend gemaakt. Wat mij betreft is dat dan geen liegen, er wordt gewoon niks gezegd. Het had natuurlijk wel zo kunnen zijn dat niemand had geholpen en je dan alle foto's fout hebt, maar dat is ondervangen door foto's van haarzelf toe te voegen. Want het is natuurlijk mogelijk dat je de slechtste bent met 1 vraag minder goed of zelfs op tijd. Dan kan je het fixen met die 2 vragen van je eigen foto.
En het principe is gewoon dat de Mol nooit naar huis gaat, misschien vult de mol bij een "normale" eliminatie voor de grap ook alles fout in of maakt ie de test niet eens. Is dat dan ook liegen als de mol dan groen krijgt? Ik denk dat je het uiteindelijk een beetje op deze manier moet zien. Al met al begin ik steeds meer vrede te krijgen met deze opdracht, maar ik hoop ook dat er nooit meer zoiets in zit.
Dus de Mol kan een rood scherm krijgen in deze opdracht en uiteindelijk door het goed beantwoorden van de eigen foto de mogelijkheid krijgen voor de kandidaten zelf dat het lijkt alsof de Mol niet gefaald heeft en dus boven de één na laagste te komen en die gaat dan sowieso naar huis.
Voor deze opdracht hebben ze de Mol gewoon qua scherm zichtbaar gemaakt terwijl dat bij andere eliminaties gewoon nooit zichtbaar is en dus altijd groen.
Oftewel de mol kon maar wat doen waardoor ze altijd in de deLorean terecht kwam, en daarna maakte het geen bal uit wat ze deed want ze is toch standaard door. En zoals hierboven al gezegd waren er meerdere kandidaten die voor de 1 mol gingen en niet in de auto terecht kwamen waarbij Leïla dus daadwerkelijk aangegeven heeft dit gedaan te hebben. Conclusie is dus dat het voor de kandidaten de kans wel heel klein was dat ze in de die auto konden komen, en dan ook nog voldoende vragen konden corrigeren om alsnog door te gaan. Conclusie, waardeloze opdracht welke ik zeker bij de Belse Mol niet zo had verwachtArunia schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:43:
[...]
Dit exact. De mol gaat nooit naar huis. Van de anderen is niet bekend wat de scores is.
Dus de Mol kan een rood scherm krijgen in deze opdracht en uiteindelijk door het goed beantwoorden van de eigen foto de mogelijkheid krijgen voor de kandidaten zelf dat het lijkt alsof de Mol niet gefaald heeft en dus boven de één na laagste te komen en die gaat dan sowieso naar huis.
Voor deze opdracht hebben ze de Mol gewoon qua scherm zichtbaar gemaakt terwijl dat bij andere eliminaties gewoon nooit zichtbaar is en dus altijd groen.
[removed]
Niet helemaal dus, want er was zo blijkt van te voren bepaald dat ze moest mikken op een dergelijk aantal goede antwoorden waarbij anderen ook een kans op de DeLorean hadden. Dat is 6/20 geworden en het was gewoon afwachten of dat het slechtst zou zijn of niet, dat is niet gestuurd geweest.redwing schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:41:
[...]
Oftewel de mol kon maar wat doen waardoor ze altijd in de deLorean terecht kwam, en daarna maakte het geen bal uit wat ze deed want ze is toch standaard door. En zoals hierboven al gezegd waren er meerdere kandidaten die voor de 1 mol gingen en niet in de auto terecht kwamen waarbij Leïla dus daadwerkelijk aangegeven heeft dit gedaan te hebben. Conclusie is dus dat het voor de kandidaten de kans wel heel klein was dat ze in de die auto konden komen, en dan ook nog voldoende vragen konden corrigeren om alsnog door te gaan. Conclusie, waardeloze opdracht welke ik zeker bij de Belse Mol niet zo had verwacht
PSN: Shiver23
Welnee, zodra de mol in de auto kwam, kwam die score zoals normaliter te vervallen. De score van de mol deed nu eenmalig mee om in de auto te komen. Verder telde deze niet mee, het lot van Leila was bezegeld zodra bleek dat Commy de auto in mocht.Shiver23 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:20:
Maar wat was het gevolg geweest als ze bijvoorbeeld 1/20 goed had en daarmee zelfs na de Delorean nog onderaan stond? Had ze dan een rood scherm gehad en had de mol verloren? Ik ben benieuwd of we daar nog een uitleg over krijgen.
Dit was dan denk ik ook meer het spel voor de mol dan voor de kandidaten.
Absoluut 0 risico,
Leuk dat ze een twist aan het spel geven, maar deze was mislukt.
Achteraf gezien was het misschien netter geweest als er van tevoren een 'score van de mol' vast was gesteld i.p.v. Commy zelf te laten kiezen. Of was Commy eerder alj ingefluisterd wat de gemiddelde score ongeveer was, zodat haar score niet als een te groter uitschieter zou eindigen..
Vragen vragen, hopelijk komt dit weekend uitgebreid antwoord.
Ook niet,Sebas1979 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:18:
Wat we dus al 3 pagina’s zeggen: de DeLorean was gratis pot-graaien voor de mol.
Absoluut 0 risico,
want als iedereen gewoon had meegewerkt met het aangeven van zn eigen foto, dan had er geen geld uit de pot gegaan.
Het was voornamelijk een psychologisch spelletje ook,
Degene in de DeLorean gaat naar huis (als kandidaat), behalve als die vragen verdient.
De rest kan helpen. Enerzijds wil je dat niet doen, want dan heeft de 'afvaller' meer kans terug te komen.
Anderzijds als je niet helpt kost het geld uit de pot - én ben je een medekandidaat bewust aan het tegenwerken, wat je ze ook niet gunt.
In mijn ogen gaat het meer om dát spel,
terwijl iedereen nu voornamelijk valt over de manier waarom de speler van dat spel geselecteerd is (of als Mol zich in die positie gezet heeft)
Leeg - Sinds 20180907
Daar ben ik het niet mee eens. De laatste paar pagina's gaan er juist een aantal mensen (waaronder ikzelf) van deze mening die jij omschrijft over op "het was eigenlijk wel acceptabel", vanwege die onthulling die Commy heeft gedaan over dat de afspraak was dat ze een score moest neerzetten waarbij andere kandidaten ook een kans hadden in DeLorean te komen. Het was dus zeker niet evident dat ze in de DeLorean zou komen en het is ook niet gestuurd door de productie door middel van influisteren hoeveel ze moest scoren om laatste te worden ofzo.Sebas1979 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:18:
Wat we dus al 3 pagina’s zeggen: de DeLorean was gratis pot-graaien voor de mol.
Absoluut 0 risico,
Leuk dat ze een twist aan het spel geven, maar deze was mislukt.
Dan vind ik het zeker niet 0 risico en gratis potgraaien.
Ze weet alle antwoorden, dus ook precies hoeveel ze er goed/fout zal hebben. Ze heeft dus bewust 6/20 gescored. En wat ik hier al aangaf is dat precies zo'n aantal waar je maar amper onder komt (zelfs op de verkeerde mol zul je verschillende vragen goed hebben). En dan moet je daarna ook nog zoveel vragen weer goed hebben dat je meer goede antwoorden hebt dan de eerstvolgende kandidaat.Vld1989 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:15:
[...]
Niet helemaal dus, want er was zo blijkt van te voren bepaald dat ze moest mikken op een dergelijk aantal goede antwoorden waarbij anderen ook een kans op de DeLorean hadden. Dat is 6/20 geworden en het was gewoon afwachten of dat het slechtst zou zijn of niet, dat is niet gestuurd geweest.
Maar zoals ik al zei, in de praktijk is Leïla vol op 1 mol gegaan welke achteraf gezien duidelijk niet de goede was. Ze had daarbij meer dan 6 vragen goed, maar te weinig om door te gaan. Een beter bewijs om te laten zien dat deze opdracht niet te halen was door de kandidaten is er niet.
[removed]
0 risico is het altijd voor de mol. Het gaat dan ook vooral om dat laatste, en het is mij overduidelijk dat dit een onmogelijke opdracht was voor de kandidaten en daarom gratis potgraaien voor de mol. En dat naast het rode scherm, wat naar mijn idee sowieso niet bij een mol zou mogen komen.Vld1989 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:49:
[...]
Dan vind ik het zeker niet 0 risico en gratis potgraaien.
[removed]
Dat ligt er maar net aan op wie je gaat zitten, kies je net de verkeerde mol die toevallig de hele dag met de echt mol optrok? He wat leuk, kamernummer goed, gedeelte van de opdracht waar de mol zat goed, auto goed, etc. etc. Dan gaat het al gauw erg hard.redwing schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:58:
[...]
Maar zoals ik al zei, in de praktijk is Leïla vol op 1 mol gegaan welke achteraf gezien duidelijk niet de goede was. Ze had daarbij meer dan 6 vragen goed, maar te weinig om door te gaan. Een beter bewijs om te laten zien dat deze opdracht niet te halen was door de kandidaten is er niet.
Zoiezo hebben we nooit echt een goed beeld hoeveel vragen mensen gemiddeld goed hebben. Is dat op zo'n moment 5/20? 8/20? 12/20? Het enige wat we weten is dat ze bij de laatste test vaak vrijwel alles goed hebben. Dus op die 6/20 van dat moment kan je ook niet oordelen.
Aangezien het meestal om 2 groepen gaat is de kans nogal groot dat je op zijn minst een aantal vragen goed hebt. Dan zul je met de verkeerde mol al snel een derde van de vragen goed hebben. Oftewel dan je er al meer dan de mol.....Lanfear89 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:17:
[...]
Dat ligt er maar net aan op wie je gaat zitten, kies je net de verkeerde mol die toevallig de hele dag met de echt mol optrok? He wat leuk, kamernummer goed, gedeelte van de opdracht waar de mol zat goed, auto goed, etc. etc. Dan gaat het al gauw erg hard.
Zoiezo hebben we nooit echt een goed beeld hoeveel vragen mensen gemiddeld goed hebben. Is dat op zo'n moment 5/20? 8/20? 12/20? Het enige wat we weten is dat ze bij de laatste test vaak vrijwel alles goed hebben. Dus op die 6/20 van dat moment kan je ook niet oordelen.
Maar zoals ik al eerder aangaf blijft dit een mening en de mijne blijft dat dit een opdracht was die niet in de Mol thuis hoort. De mol had hier gewoon zo goed als vrij spel, terwijl de kandidaten een enorm risico lopen met zo goed als geen kans om iets te winnen.
[removed]
Hoi.
https://www.goplay.be/vid...s11-aflevering-9#autoplaybasdej schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:59:
Heeft iemand een live link? ik zie hem zelf nog niet via goplay
Staat pas echt net online, normaal een stuk vroeger idd
Ben nog steeds niet helemaal mee eens met Back to the future… maar so be it.
De hint waren goed verzonnen. Achteraf… hadden we het kunnen weten.
En het mooie is dat ik nog tegen mijn vrouw zei, waarom staat haar naam wel volledig? Haar reactie: geen idee.
En we hebben het er niet meer over gehad en zijn het weer vergeten. Helemaal niet bij stil gestaan dat het een hint kon zijn

Toos zat al vrij snel in de juiste tunnel. Knap (en gevaarlijk).
Lancelot speelde het interessant, door Toos volledig uit te sluiten. Hij had dus feitelijk 0 goed of alles goed kunnen hebben. Had hij een rood scherm gehad, wist hij dus zeker wie de mol wel was. Het was voor de deelnemers natuurlijk wel een risico, maar goed, het had ook veel duidelijkheid kunnen geven.redwing schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:51:
[...]
Aangezien het meestal om 2 groepen gaat is de kans nogal groot dat je op zijn minst een aantal vragen goed hebt. Dan zul je met de verkeerde mol al snel een derde van de vragen goed hebben. Oftewel dan je er al meer dan de mol.....
Maar zoals ik al eerder aangaf blijft dit een mening en de mijne blijft dat dit een opdracht was die niet in de Mol thuis hoort. De mol had hier gewoon zo goed als vrij spel, terwijl de kandidaten een enorm risico lopen met zo goed als geen kans om iets te winnen.
Exact expert nodig?
Wat ik hier echter bij miste is dat Leïla ook vol op 1 mol was gegaan en daardoor er dus nog steeds meer dan 6 goed had. Dat ze die 'vergeten' zijn te melden geeft naar mijn idee wel aan dat ze zelf ook wel door hebben dat dit achteraf gezien niet zo'n heel slimme opdracht wasCrazy D schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:36:
[...]
Lancelot speelde het interessant, door Toos volledig uit te sluiten. Hij had dus feitelijk 0 goed of alles goed kunnen hebben. Had hij een rood scherm gehad, wist hij dus zeker wie de mol wel was. Het was voor de deelnemers natuurlijk wel een risico, maar goed, het had ook veel duidelijkheid kunnen geven.
Maar wat @streamnl ook al zegt, ik blijf het er niet helemaal mee eens, maar so be it. Voor de rest was het gewoon weer een heel leuk seizoen met een leuke mol
[removed]
Wut? Er is letterlijk gezegd dat ze door overlap een aantal goede antwoorden had, ondanks dat ze op een totaal andere mol.redwing schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:14:
[...]
Wat ik hier echter bij miste is dat Leïla ook vol op 1 mol was gegaan en daardoor er dus nog steeds meer dan 6 goed had. Dat ze die 'vergeten' zijn te melden geeft naar mijn idee wel aan dat ze zelf ook wel door hebben dat dit achteraf gezien niet zo'n heel slimme opdracht was
Die heb ik dan gemistLanfear89 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:41:
[...]
Wut? Er is letterlijk gezegd dat ze door overlap een aantal goede antwoorden had, ondanks dat ze op een totaal andere mol.
[removed]
Toevallig werd ook gezegd dat Leila dus 7 op 20 goed had door de overlap en het dus ook nog eens een close call was.redwing schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:59:
[...]
Die heb ik dan gemistPunt blijft wel dat ze goed de focus legden op dat Lancelot op 0 uit had kunnen komen, terwijl degene die er uiteindelijk uit ging 100% op 1 mol was gegaan.
Overlap is er gewoon al snel, en daarom was de manier van Lancelot dus ook de enige echte juiste. Ik vond de uitleg iig meer dan prima en duidelijk dat het eerlijk is verlopen.
Waardoor je dus al zeker bent van overlap met de vraag of de mol een man of vrouw is.
Dat deed Lancelot dan slimmer,
Doordat hij koos tussen inzetten op een vrouw (Commy) of een man (Toos).
Leeg - Sinds 20180907
Leve Commy? De laatste 3 kandidaten zaten volledig op haar...Lindenberger schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:03:
Chapeau hoe goed die laatste aflevering weer in elkaar steekt zeg. Een viering van het molschap. Leve Commy.
Ondanks dat wel weer een heerlijk seizoen om naar gekeken te hebben.
Oftewel alleen als je de goede mol koos om op te gokken kon je in de deLorean komen. De uitleg was inderdaad duidelijk, maar eerlijk vind ik het gewoon echt niet. De kans dat je er uit zou gaan door vol op een mol te gaan was een stuk groter dan dat je in die deLorean terecht zou komen.Hogader schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:29:
[...]
Toevallig werd ook gezegd dat Leila dus 7 op 20 goed had door de overlap en het dus ook nog eens een close call was.
Overlap is er gewoon al snel, en daarom was de manier van Lancelot dus ook de enige echte juiste. Ik vond de uitleg iig meer dan prima en duidelijk dat het eerlijk is verlopen.
Maar nogmaals; Ik blijf het er weliswaar niet helemaal mee eens zijn, maar so be it. Voor de rest was het gewoon weer een heel leuk seizoen met een leuke mol
[removed]
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240302_92493072
Plots verschijnt logo van ‘De mol’ op meerdere locaties in Vlaanderen: wordt hier al belangrijke tip prijsgegeven?
Zouden er niet één, maar twee saboteurs kunnen zijn in het nieuwe seizoen van ‘De mol’? Meerdere recente tips lijken daar alvast op te wijzen.
Dat hoop ik eigenlijk van niet.masauri schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:43:
Er is een nieuwe hint naar het volgende seizoen gegeven:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240302_92493072
Plots verschijnt logo van ‘De mol’ op meerdere locaties in Vlaanderen: wordt hier al belangrijke tip prijsgegeven?
Zouden er niet één, maar twee saboteurs kunnen zijn in het nieuwe seizoen van ‘De mol’? Meerdere recente tips lijken daar alvast op te wijzen.

Aan de andere kant, ik zal eerst kijken of het inderdaad zo is en na enkele afleveringen pas een onderbouwde mening geven
Geen fan van verandering?streamnl schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:39:
[...]
Dat hoop ik eigenlijk van niet.![]()
Aan de andere kant, ik zal eerst kijken of het inderdaad zo is en na enkele afleveringen pas een onderbouwde mening geven.
Soms.
Maar als ik iets erg goed of lekker vind, dan hoeven ze voor mij niets te veranderen.
Vaak valt een verandering tegen.
In het geval van De Mol BE zijn er al vaak veranderingen toegevoegd aan een nieuw seizoen. Dit telkens éénmalig. En dat valt hier steeds in de smaakstreamnl schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:05:
[...]
Soms.
Maar als ik iets erg goed of lekker vind, dan hoeven ze voor mij niets te veranderen.
Vaak valt een verandering tegen.