De Mol - 2023 België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Het is weer tijd voor een nieuw seizoen van De Mol in België. Het seizoen gaat van start op zondag 19 maart en speelt zich dit keer af in Arizona. De Mol wordt uitgezonden in België op Play4 en is ook online te bekijken via GoPlay. Ik vermoed dat er ook deze keer wel bepaalde regiobeperkingen van toepassing zullen zijn maar manieren om die te omzeilen mogen hier niet besproken worden.

Via GoPlay kan je ook naar het praatprogramma Café de Mol kijken waarin er een voor- en nabeschouwing gegeven wordt en gepraat wordt met voormalige kandidaten. Op 12 maart wordt via dit programma bekend gemaakt wie de kandidaten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8YDeqZt0Jj55YUOQV36bgXCglk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lnof54l3kLFrWmqh1PSu0h3r.jpg?f=user_large

De volgende kandidaten doen mee in dit seizoen van de mol. Je kan op de afbeelding klikken om een introfilmpje te zien van elke kandidaat.
Comfort, 32 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sofXxEW6mg-Xlm-09q5yW_bL1Is=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rA8nec9DplY43Prs0b1NOgtM.jpg?f=user_large

Conny, 58 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUEqDo7fUZPs8_4Ghx7G2_XtL0w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3IGxlhB2D8ssypZC149i4bfP.jpg?f=user_large

Lancelot, 27 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8wul-6ZnDzr90HbHszjnWUTUOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CIW3e3ho7WJX0OvG3FtlT0Bk.jpg?f=user_large

Leïla, 34 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHMnN3Vbj-4SoIsT7JRqHcz9RSQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lg7QNB7ZzgQ7ipJg9YoYPyfN.jpg?f=user_large

Lieselot, 32 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxxdQzG3-wVfyS38Y32sXJZES-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1zlVOgzvro0u1QBqpyMTCUYH.jpg?f=user_large

Ruben, 22 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMl3XpCLyuPR2RfyuQPPY0Yb6gw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zU2keBjT6H9pppqfOWmzqfez.jpg?f=user_large

Samya, 26 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsepK55LSdYuUq4e7QKaMctIWes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ilhw6utnkBPo0U7Nu5PUt3kV.jpg?f=user_large

Thomas, 42 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J315a-HGLQOUTD45zowRprk370w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UQLT0OGGRJeSN7FnGMvl0liq.jpg?f=user_large]

Toos, 28 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDTX069ILsPOag-t2fl2b__hBxk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FjM5vXzwvCsPcXXn6PcBKyMj.jpg?f=user_large

Matteo, 35 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRE6gr7BMeCjX7gSgk8fXrgtjM0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jtrXlGL8I9hz7UMCm3jEvOWi.jpg?f=user_large
De tiende kandidaat is nog niet bekend. Er staat al wel een pagina op GoPlay: https://www.goplay.be/de-mol/vraagteken
De tiende kandidaat is Matteo Simoni, een Belgische acteur. Dit is de eerste keer dat een bekend persoon deelneemt aan de Belgische versie van De Mol.

Terug naar Inhoudsopgave

Deze keer speelt het seizoen zich af in Arizona in de Verenigde Staten.

Terug naar Inhoudsopgave

Na elke aflevering post ik een poll om bij te houden wie jullie verdenken. Ik zal het overzicht hieronder bewaren:
Terug naar Inhoudsopgave

In het programma Café De Mol wordt op het einde elke keer een recap gemaakt door Supercontent. Flauw maar ik wil ze jullie niet onthouden:
Terug naar Inhoudsopgave

Schaamteloos de topic start gekopiëerd van vorig jaar :) Als iemand graag mee de topicstart wil onderhouden, laat me gerust iets weten!

VersieDatumAanpassingenWie?
V1.006-03-2023Topic aangemaaktAdmiral Freebee
V2.013-03-20239 kandidaten toegevoegdAdmiral Freebee
V2.119-03-202310e kandidaat toegevoegdAdmiral Freebee
V2.220-03-2023Poll toegevoegdAdmiral Freebee
V2.327-03-2023Poll toegevoegd en update kandidatenAdmiral Freebee
V2.403-04-2023Poll toegevoegd en update kandidatenAdmiral Freebee
V2.510-04-2023Poll toegevoegd en update kandidatenAdmiral Freebee
V2.617-04-2023Video's van Supercontent toegevoegd aan de TSAdmiral Freebee
V3.019-04-2023Video's van Supercontent toegevoegd aan de TSAdmiral Freebee
V3.123-04-2023Poll toegevoegd en kandiaten een update gegevenAdmiral Freebee

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 179% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:03

sebasd

loopt op espresso

Ah nice, ik kan niet wachten tot we weer kunnen kijken. Hopelijk ook dit jaar ook gewoon weer in Nederland via Goplay te bekijken. De introfilmpjes in ieder geval wel, dus dat is een goed teken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:31
sebasd schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:59:
Ah nice, ik kan niet wachten tot we weer kunnen kijken. Hopelijk ook dit jaar ook gewoon weer in Nederland via Goplay te bekijken. De introfilmpjes in ieder geval wel, dus dat is een goed teken.
Ik geloof dat ze in ieder geval de dag na uitzending op NPO Start (Plus?) komen.

(link is nog voor 2022 seizoen)

[ Voor 3% gewijzigd door YoupS op 07-03-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Crazy D

I think we should take a look.

Gewoon kijken zou handig zijn. Klopjacht (Hunted BE) moet via VPN, of ik moest een BE nummer opgeven om sms-code op te ontvangen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:40
Volgens RTL Boulevard zou het een dag later via NPO Start te zien moeten zijn, zie: https://www.rtlboulevard....aart-te-zien-op-npo-start

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:00

basdej

OutSystems Consultant

Ralfie165 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:18:
Volgens RTL Boulevard zou het een dag later via NPO Start te zien moeten zijn, zie: https://www.rtlboulevard....aart-te-zien-op-npo-start
Een dag later? :o dat kan ik niet aan hoor

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 11:24
De afgelopen jaren was het gewoon via GoPlay te bekijken (soms niet op dag 1, omdat de geoblock nog weg moest), het seizoen van vorig jaar staat daar ook gewoon open voor Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42

masauri

aka qwybyte

De kandidaten zijn bekend gemaakt!
( de eerste 9 toch )
https://hbvl.be/cnt/dmf20230312_97575955

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:05

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Op GoPlay staat er per kandidaat al een voorstel-filmpje van ca 1,5 minuut per kandidaat!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 11:24
En de aflevering van cafe de mol met de bekendmaking: https://www.goplay.be/vid...-s5-aflevering-1#autoplay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb de tot nu toe bekende kandidaten toegevoegd aan de TS en de introductiefilmpjes gelinkt achter de plaatjes. Ik heb al enorm veel voorpret. Laat zondag maar komen!

Dit zou overigens natuurlijk al wel té duidelijk zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ7TbWwA832ytPPJ628NyNRyIMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sd38F8wyj9zKJuiERP5G3I3U.jpg?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-03-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:12

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Oh man, zin in. Echt zooooveel beter dan de NL versie!!!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-04 19:04
Ik ben weer benieuwd, dit jaar ben ik afgehaakt bij de Nederlandse versie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 20:39
NeFoRcE schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:22:
Oh man, zin in. Echt zooooveel beter dan de NL versie!!!
Opdrachten zijn veel leuker maar vorig jaar met drie afvallers die niet afvallen door de test was ook niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 19:03
Iemand een idee wat er met die 10e persoon gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Misschien halen ze Jens en zijn koekoeksklok weer terug? :P
Of men heeft iets verzonnen om interactie met de kijkers te krijgen en zo is de kijker de 10e persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:03

sebasd

loopt op espresso

Of misschien selecteren ze door een of andere opdracht / spel een laatste deelnemer uit de aanmeldingen?

Of misschien krijgt Ron Boszhard nog een kans?

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:44
Meestal zijn ze goed creatief, dus er zal vast iets uitkomen wat wij hier niet kunnen verzinnen ;)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:05:
Meestal zijn ze goed creatief, dus er zal vast iets uitkomen wat wij hier niet kunnen verzinnen ;)
ChatGPT is de mol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb via via vernomen dat Nederlandse kijkers rechtsreeks via GoPlay zouden kunnen kijken. Zou goed nieuws zijn als dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Wat een twist om te beginnen met de 10e kandidaat. Geweldige man! Heerlijke vent! En ne Limburger! En bekender dan alle "bv's" uit alle nl molseizoenen samen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag er een BV'er mee doen, issie gelijk foetsie :)

Doen ze vast niet nog een keer :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wel spijtig aangezien je dan kon speculeren of de acteur nu de mol was of niet. Eerst wat doen alsof je niet een ander kan spelen en dan heel de tijd de vermoorde onschuld spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:41
Admiral Freebee schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:32:
Ik heb via via vernomen dat Nederlandse kijkers rechtsreeks via GoPlay zouden kunnen kijken. Zou goed nieuws zijn als dat klopt.
Jep ik kon gewoon via website kijken en streamen naar de televisie! Grote vooruitgang met voorgaande jaren waar dit slecht ging.

Wat een heerlijke start weer. De ah en oh momenten gelijk weer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:25
@Admiral Freebee leuk dat je mijn creatie hebt meegenomen. :) Dit jaar geen tijd voor gehad om het topic te maken.

We gaan er morgen voor zitten, weer benieuwd!

Meteen de app op mijn telefoon gezet en hopen dat die het op de Nvidia Shield ook doet. Dan kunnen we vanavond met vrouw en een vriendin gaan kijken. Die komt speciaal langs.

[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 20-03-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:07
Fijne eerste aflevering weer! :)

Mooie beelden, goede muziek
Leuke opdrachten. Gelijk een paar goede twists om het seizoen te beginnen en de sfeer te zetten.

Mijn eerste inzet zou nu richting Comfort en Ruben gaan. Maar daar heb ik nog niet echt een reden voor eigenlijk.

---

Goed om over te denken;
Zou de Mol geweten hebben dat Matteo Matteo was, of dacht de Mol ook dat Matteo Steve was?

Want dat zou er wel voor zorgen dat de reactie van diegene op de eerste ontmoeting met Steve (en later de 'ontmaskering') heel anders bekeken moet worden

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Oh ja, nog even de verplichte poll :)
Poll: Wie is de Mol 2023 (na aflevering 1)
Comfort
Conny
Lancelot
Leïla
Lieselot
Ruben
Samya
Thomas
Toos
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405376&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Altijd moeilijk na de eerste aflevering maar ik ga voor Comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:19
basdej schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:37:
[...]

Een dag later? :o dat kan ik niet aan hoor
Net gekeken of ik de aflevering kon terugkijken op NPO start. Maar (tot nu toe) er staat nog niks op. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Turralyon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Net gekeken of ik de aflevering kon terugkijken op NPO start. Maar (tot nu toe) er staat nog niks op. :X
Je kan dit jaar gewoon De Mol bekijken via GoPlay vanuit Nederland, zelfs op de dag zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Ik heb een account aangemaakt bij GoPlay. En bij het starten van de stream de volgende melding:

Er liep iets mis tijdens het afspelen van de video.

Something went wrong while setting up a Google DAI stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Turralyon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:05:
Ik heb een account aangemaakt bij GoPlay. En bij het starten van de stream de volgende melding:

Er liep iets mis tijdens het afspelen van de video.

Something went wrong while setting up a Google DAI stream.
Dat lijkt mij iets te maken hebben met het injecteren van video ads. Gebruik je een adblocker of pi hole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Nee die had ik al uitgeschakeld. Maar we gaan te ver offtopic. Ik ga er gewoon vanuit dat het toch beschikbaar komt op NPO start. En anders slingeren we maar een vpn aan om het nog eens te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Turralyon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:54:
Nee die had ik al uitgeschakeld. Maar we gaan te ver offtopic. Ik ga er gewoon vanuit dat het toch beschikbaar komt op NPO start. En anders slingeren we maar een vpn aan om het nog eens te proberen
Als het goed is pas op maandag vanaf 20:00 online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
Wat blijft het toch een goed programma, genieten vanaf de 1e minuut, zoveel leuker & gezelliger dan de NL versie.

Blijf het ook een wonder vinden dat we het in NL gewoon via de site van vier.be (zo heette het vroeger) kunnen streamen. Begrijp me goed ik klaag zeer zeker niet, maar bij andere programma's waar er een BE en NL versie is ligt dat altijd lastig ivm rechten.

Overigens; het viel me op dat de afvaller tijdens het lopen naar de auto iets zei als "jammer dat ik niet aan X en Y mee kan doen" waarop Gilles ook even lichtjes opkeek zo van "wat zeg je nu?". Kwam op mij over alsof de afvaller al een beetje voorkennis had van wat komen ging... maar misschien was het noemen van X en Y gewoon speculatie van de afvaller. Als het écht belangrijk was dat het geheim bleef dan hadden dat stukje natuurlijk opnieuw opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
davidov schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:33:
Overigens; het viel me op dat de afvaller tijdens het lopen naar de auto iets zei als "jammer dat ik niet aan X en Y mee kan doen" waarop Gilles ook even lichtjes opkeek zo van "wat zeg je nu?". Kwam op mij over alsof de afvaller al een beetje voorkennis had van wat komen ging... maar misschien was het noemen van X en Y gewoon speculatie van de afvaller. Als het écht belangrijk was dat het geheim bleef dan hadden dat stukje natuurlijk opnieuw opgenomen.
Een paar opties;

- Matteo is een A-list acteur, nu ook weer bezig met opnames/ producties, zoals te zien in Cafe De Mol.
Het is natuurlijk mogelijk dat er vooraf overeenkomsten getekend moesten worden in verband met verantwoordelijkheden bij bepaalde activiteiten en risico's. En dat hij dus daarom wist dat ze iets misschien nog gingen doen.

- Maar meer mogelijk, waren het gewoon activiteiten die hij zelf nog graag had willen doen, in setting van opdracht bij De Mol. En dat hij dus maar gewoon wat noemt.

Even gekeken; Bungeejumpen en paardrijden. Nou kán paardrijden best gevaarlijk zijn, maar is dat denk ik niet het 2e (na 1. Bungeejumpen) waarvoor een risico-overeenkomst nodig is... Er zit bij De Mol bijna altijd een paintball opdracht, die zou dan nog eerder risico's bevatten
Dus ik gok dat het gewoon een persoonlijk wishlistje was :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
davidov schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:33:
Wat blijft het toch een goed programma, genieten vanaf de 1e minuut, zoveel leuker & gezelliger dan de NL versie.

Blijf het ook een wonder vinden dat we het in NL gewoon via de site van vier.be (zo heette het vroeger) kunnen streamen. Begrijp me goed ik klaag zeer zeker niet, maar bij andere programma's waar er een BE en NL versie is ligt dat altijd lastig ivm rechten.

Bungeejumpen is gewoon iets wat wel regelmatig terugkomt. Ik zeg ook altijd aan mijn vrouw dat ik dat nooit zou doen, zelfs niet voor de Mol :P

En paardrijden, dat idee had hij misschien na het zien van wat ranches in Arizona. Grote kans dat er nog zoiets in komt.

Overigens herhaalde hij dit nog eens in het interview in Café De Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Turralyon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:54:
Had ik na 65 minuten probleemloos kijken via Safari ook. In Firefox gestart, en toen werkte het wel.

Die Lieselot heeft wat schijtmazzel hoor, niets van de aflevering mee gekregen en wel door :D

[ Voor 10% gewijzigd door Crazy D op 20-03-2023 18:05 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
De aflevering is nu op NPO/NLZiet beschikbaar: https://www.npostart.nl/wie-is-de-mol-belgie/VPWON_1301610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net de aflevering gekeken. Super gaaf weer.
Zelf verwacht ik dat de mol in het groepje van het touw lopen zat. Veel geld kwijt te spelen door te pushen op Comfort omdat ze klein is.

Andere is Lieselotte als risico en om jezelf minder verdacht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Arunia schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:47:
Net de aflevering gekeken. Super gaaf weer.
Zelf verwacht ik dat de mol in het groepje van het touw lopen zat. Veel geld kwijt te spelen door te pushen op Comfort omdat ze klein is.

Andere is Lieselotte als risico en om jezelf minder verdacht te maken.
Maar bij het dansen was het wel supersimpel om geld te verliezen, 1 klein foutje in een dans van 3 minuten is niet heel lastig. Wie zat er te pushen dat Comfort het varken zou halen?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Crazy D schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:11:
[...]

Maar bij het dansen was het wel supersimpel om geld te verliezen, 1 klein foutje in een dans van 3 minuten is niet heel lastig. Wie zat er te pushen dat Comfort het varken zou halen?
Dat is ook zeker waar.
Qua pushen leek het erop dat ze allemaal zaten te pushen of in ieder geval het meteen eens waren.
Ik twijfel of de eerste die ging wellicht de Mol zou kunnen zijn. Uiteindelijk de lange van alleen had het beste als laatste gekund. Maar op dit moment zegt het natuurlijk niet zoveel.

Ik zou Lieselotte naar voren schuiven als de Mol. Zou wel een "Bolt" move zijn ook om jezelf eruit te zetten en dan de Mol te zijn. Maar die verwacht ik eerlijk gezegd niet.

De twee heren bij de eerste opdracht gingen vrij snel door en ramden naar eigen inzicht heel snel op die knop waardoor de klok ruim te vroeg was gestopt. Eén van die kan prima de mol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Arunia schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:15:
De twee heren bij de eerste opdracht gingen vrij snel door en ramden naar eigen inzicht heel snel op die knop waardoor de klok ruim te vroeg was gestopt. Eén van die kan prima de mol zijn.
Vooral na die opdracht die ze samen deden zette ze de tijd ff snel vooruit, 78x? nee maak daar maar 80 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 13:12

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Oh man, wat een heerlijke aflevering weer. Bij de BE wordt tenminste de tijd genomen om alles rustig uit te leggen. Infographics voor de kijkers, toffe 3d effecten met titles. En wat blijven die Belgen toch heeeerlijk rustig. Geen geschreeuw, gewoon chill. Een verademing ivm de NL versie.

En tenminste serieuze geldbedragen. In 1 aflevering al de mogelijkheid om meer op te halen dan het eindbedrag bij de NL.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
NeFoRcE schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:21:
Oh man, wat een heerlijke aflevering weer. Bij de BE wordt tenminste de tijd genomen om alles rustig uit te leggen. Infographics voor de kijkers, toffe 3d effecten met titles. En wat blijven die Belgen toch heeeerlijk rustig. Geen geschreeuw, gewoon chill. Een verademing ivm de NL versie.

En tenminste serieuze geldbedragen. In 1 aflevering al de mogelijkheid om meer op te halen dan het eindbedrag bij de NL.
Absoluut. Ieder jaar weer smullen.
Ik dacht dat het 1 ton was wat ze max kunnen verdienen. Haal je natuurlijk nooit, maar toch.

Gisteren gekeken met een vriendin van mijn vrouw en die maakt exact dezelfde opmerking als iedereen maakt omtrent België en Nederland. Dan doen ze daar toch iets goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik denk logisch gezien, wil je als mol bij de opdrachten zitten, dus ga je niet voor je eigen voordeel kiezen.
Die 2 kunnen we afstrepen als mol.

Matteo sowieso ook dus, en waar zou ik zelf als mol willen zijn?
Ik verwacht bij het touw.
Daar kan je nog wat sturen, bij het dansen weet je sowieso dat er mogelijk veel uit kan.
Dus dat maakt 4 kandidaten die overblijven.

Verder, als mol wil ik niet als eerste gaan. Ik weet dat de kleinste er niet aan kan of wil ik het risico niet lopen dan moet ik zelf als laatste gaan. Dus als 3e bij voorkeur om te kijken wat mogelijk is en testen of ze er aan zal kunnen of niet.
Wie ging er als 3e weer???

Oh ja, geen mollendagboek op het einde, dat miste ik nu wel bedenk ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Vooral na die opdracht die ze samen deden zette ze de tijd ff snel vooruit, 78x? nee maak daar maar 80 van.
Volgens Lancelot was Ruben vaak laks geweest met het omdraaien van de zandloper. Dus toen die zei dat ze aan 81 zaten zei Lancelot "maak daar maar 90 van". (Vals) molwerk of oprechte bezorgdheid dat Ruben fouten aan het maken was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Crazy D schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:11:
[...]

Ik vond dat ze eerst zichzelf een klein beetje op de voorgrond zette, maar daarna vooral gepusht werd omdat Samya zo in haar kunnen geloofde. Dus wel een puntje voor Samya op de lijst wat mij betreft.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Admiral Freebee schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:31:
[...]

Volgens Lancelot was Ruben vaak laks geweest met het omdraaien van de zandloper. Dus toen die zei dat ze aan 81 zaten zei Lancelot "maak daar maar 90 van". (Vals) molwerk of oprechte bezorgdheid dat Ruben fouten aan het maken was?
Ik weet uit mn hoofd niet meer hoe lang die zandloper er over deed. Maar als dat rond de 30s was is dat zomaar het verschil van de 5 minuten dat ze te vroeg de klok stil zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Dit jaar ook weer door het satire nieuwsprogramma De Ideale Wereld: Het Molletje
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=u0ohhbR7avo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

masauri schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:30:
Ik denk logisch gezien, wil je als mol bij de opdrachten zitten, dus ga je niet voor je eigen voordeel kiezen.
Die 2 kunnen we afstrepen als mol.
Dat denk ik ook.
Matteo sowieso ook dus, en waar zou ik zelf als mol willen zijn?
Ik verwacht bij het touw.
Daar kan je nog wat sturen, bij het dansen weet je sowieso dat er mogelijk veel uit kan.
Dus dat maakt 4 kandidaten die overblijven.
Ja maar het verneukeratieve is dus, dat het bij het dansen niet heel moeilijk was om 1500 euro uit de pot te halen met een klein foutje. En daarbij maak je het ook nog eens lastiger om dat varken te vullen. Aan de andere kant, bij het touw kun je in 1 x 3000 euro uit de pot houden (maar het dansen was 3 x 500 en 1 x 1000?) maar, ook wel weer iets lastiger. Tenzij.... je inderdaad Comfort "pushed" omdat die op gym heeft gezeten (maar niet op de evenwichtbalk geturnd heeft....) maar wel klein is. Pfff. Kutspel 8)7
Verder, als mol wil ik niet als eerste gaan. Ik weet dat de kleinste er niet aan kan of wil ik het risico niet lopen dan moet ik zelf als laatste gaan. Dus als 3e bij voorkeur om te kijken wat mogelijk is en testen of ze er aan zal kunnen of niet.
Wie ging er als 3e weer???
Als 2e of 3e zou wel ideaal zijn. Maar die kerel die als 1e ging, voelde wel een beetje alsof die de leiding nam. Waardoor het plannetje van de mol misschien iets overrompelt was (zoiets zat in de NL mol ook, waardoor de mol zijn plannetje niet kon uitvoeren). Kortom, echt geen flauw idee.

Vond het trouwens wel scherp van Lieselot dat ze keihard loog over de resterende tijd, alsof ze wist dat die anderen toch tijd zouden gaan rekken. En dan vervolgens nog geen eens een rood scherm hebben.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:36:

Vond het trouwens wel scherp van Lieselot dat ze keihard loog over de resterende tijd, alsof ze wist dat die anderen toch tijd zouden gaan rekken. En dan vervolgens nog geen eens een rood scherm hebben.
En dat is dus precies waarom ik de Belgische variant zo leuk vind! Ze snappen het spel, spelen het best scherp en liegen vanaf dag 1 voor eigen bestwil. En de groep accepteert dat gewoon. En tegelijkertijd denkt de groep ook collectief dat zij een gevaar is voor de rest en sluiten haar buiten. It's all in the game, en niemand vindt daar wat van.

In Nederland was het janken geweest als iemand voor zichzelf kiest ipv de groep. Want iedereen wil altijd sympathiek overkomen ofzo. Daar hebben ze in België geen last van, heerlijk!

Ik heb trouwens ook The Mole (Netflix) gekeken, de US variant. Die was ook best vermakelijk, en er werd ook echt redelijk vals gespeeld op momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Sorry voor late reactie, had wat famiale verplichtingen maar we zijn weer van de partij.

Geef het half uurtje ofso :)

Vanaf deze week terug zondag erop ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 17:10
Ergens wel grappig dat ik het als Nederlander De Mol in hogere kwaliteit kan kijken op Play4 dan op de NPO website. Gebeurt niet vaak dat de infrastructuur beter is in Vlaanderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
Marrtijn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:35:
Ergens wel grappig dat ik het als Nederlander De Mol in hogere kwaliteit kan kijken op Play4 dan op de NPO website. Gebeurt niet vaak dat de infrastructuur beter is in Vlaanderen. :+
Kijk je gratis via NPO Start? Ja.. dat is 562p. NPO Plus (of NLZiet) is wel HD kwaliteit, denk niet dat er dan veel verschil zit tussen NPO Plus/NLZiet en Play4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 17:10
ChrisM schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:42:
[...]

Kijk je gratis via NPO Start? Ja.. dat is 562p. NPO Plus (of NLZiet) is wel HD kwaliteit, denk niet dat er dan veel verschil zit tussen NPO Plus/NLZiet en Play4.
Gratis natuurlijk. Zoals ik al zei, ik ben een Nederlander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 20:46
Erg leuk om weer te genieten van Wie is de Mol België. Deze is gewoon zoveel beter als de Nederlandse variant. Ik hoop dat het een eenmalig iets blijft om een BV te introduceren. Dit is juist de zwakte van de Nederlandse variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
J_star schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:39:
Erg leuk om weer te genieten van Wie is de Mol België. Deze is gewoon zoveel beter als de Nederlandse variant. Ik hoop dat het een eenmalig iets blijft om een BV te introduceren. Dit is juist de zwakte van de Nederlandse variant.
Ik denk dat deze BV gewoon heeeeeeel graag mee wilde doen en dat ze dat voor een keer wilden proberen. Daarnaast denk ik dat ze niet over gaan stappen op een BV versie van De Mol. Ze kunnen natuurlijk precies zien in Nederland hoe dat is. En ook het commentaar van Nederlanders hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:00

basdej

OutSystems Consultant

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2023? (na aflevering 2)
Comfort
Conny
Lancelot
Leila
Lieselot
Ruben
Thomas
Toos
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405399&layout=2&sort=prc

Een zeer interessante aflevering. Lieselot maakte een slechte beurt bij het aardappel schillen. Ruben heeft wat mij betreft de meest valse reactie bij het filmpje en Laila zat wel mooi als niet alcoholgebruiker in het groepje dat stevig moest drinken. Misschien heeft ze zelfs Samya overtuigd om mee te komen op de trein zodat de anderen meer alcohol moesten drinken?

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-03-2023 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik vond Lancelot wel opvallend strak reageren bij zijn groene scherm. En buiten in de dessert toen er ook iets onverwacht viel en iedereen omkeek, bleef hij ook gewoon staan.

Wel slechte dag voor de mol. Hoewel bij de trein/spulletjes niets, bij de legeroefening wel veel geld. Maar misschien dat er daar een stuk moeilijker gemold kon worden. Daar waren de dames eigenlijk in de lead, die hadden veel vaker kunnen wisselen (blijkbaar kregen ze wel te horen wat die anderen aan het doen waren), maar aan het eind toch genoeg getreuzeld om nog 4 kilo geschilde aardappels weg te laten schieten. Was het Lancelot niet die wat geschilde aardappels nog wilde pakken nadat zij er waren en hadden gezegd de ongeschilde te pakken?

Wel weer leuke aflevering hoor, met meerdere kleine opdrachten die wel bij elkaar horen, Dat vind ik leuker dan een alles of niets opdracht.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
Leuke aflevering maar die opdracht met de trein was wel een flop zeg, gedoemd te mislukken. Begon allemaal erg leuk en aardig, maar bij het gooien bleek het nagenoeg onmogelijk puur omdat het hek zelf al te ver weg stond. En dan te bedenken dat ze nog een best flinke salontafel!!!! van 2000,- 10 meter ver moesten slingeren, ja tuurlijk. Maar misschien mocht de mol de voorwerpen kiezen, zo niet dan is het wel een beetje suf.

De 2e opdracht was echter super gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:32
Was weer een leuke aflevering. Ik zelf twijfel beetje tussen Toos en Leila op dit moment.

Het kwam Leila wel heel goed uit dat ze niet dronk (en zo dus nog kon rijden) alsook dat ze tijdens het uithoudingsproef precies net telaat terug aankwam.

Toos was er als de kippen bij om de emmer met geschilde aardappelen te pakken en verder zat er niet heel veel puf in bij Toos tijdens de uithoudingsproef, terwijl Comfort zelfs nog langer heeft gelopen en wel kon finishen.

Het begin van de tunnel is iig gegraven... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Voila, we zijn terug bij de zaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
De Ruben met z'n "Party in the USA"...

Als Mol zou het té verdacht zijn om zo'n nummer te kiezen, zou je zeggen.
(of waarom zou iemand uberhaubt dit nummer kiezen :D )

Maar zouden ze hun muzieklijst moeten opgeven vóórdat ze de bestemming weten, of pas erna?
En zou er om specifieke genres/ type nummers gevraagd zijn?
Want dat zou een hoop verschil kunnen maken natuurlijk.

- Ruben, we gaan naar Arizona, USA, kun jij een paar toepasselijke nummers op je lijst zetten?
= Miley Cyrus - Party in the USA

is al veel minder toevallig dan:

- Ruben, welkom bij de intake, wat is je favoriete nummer?
= Miley Cyrus - Party in the USA

Ben ik toch benieuwd...

Plus we hebben nu alleen over dit nummer van hem gehoord. Nog niets over liedjes/ lijsten van anderen.
Dat zou ook nog meer duidelijkheid kunnen geven.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 27 maart 2023 @ 07:31:
Ik vond Lancelot wel opvallend strak reageren bij zijn groene scherm. En buiten in de dessert toen er ook iets onverwacht viel en iedereen omkeek, bleef hij ook gewoon staan.

Wel slechte dag voor de mol. Hoewel bij de trein/spulletjes niets, bij de legeroefening wel veel geld. Maar misschien dat er daar een stuk moeilijker gemold kon worden. Daar waren de dames eigenlijk in de lead, die hadden veel vaker kunnen wisselen (blijkbaar kregen ze wel te horen wat die anderen aan het doen waren), maar aan het eind toch genoeg getreuzeld om nog 4 kilo geschilde aardappels weg te laten schieten. Was het Lancelot niet die wat geschilde aardappels nog wilde pakken nadat zij er waren en hadden gezegd de ongeschilde te pakken?

Wel weer leuke aflevering hoor, met meerdere kleine opdrachten die wel bij elkaar horen, Dat vind ik leuker dan een alles of niets opdracht.
Ik geloof niet in Lancelot als de mol. Hij komt voor mij over als iemand die 100% voor het spel gaat en zich daarbij niets in de weg laat leggen. En bij voor het spel gaan bedoel ik zelfs niet geld verdienen maar zo ver mogelijk in het spel geraken en de mol ontmaskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bij het terugkijken van de aflevering op GoPlay kreeg ik om de zoveel tijd even een wit frame er tussen door. Ik neem voor het gemak maar aan dat dit niet zo bij de tv uitzending was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Lanfear89 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:46:
Bij het terugkijken van de aflevering op GoPlay kreeg ik om de zoveel tijd even een wit frame er tussen door. Ik neem voor het gemak maar aan dat dit niet zo bij de tv uitzending was? :)
dit was idd niet zo tijdens de tv uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:10
Chillz schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:22:

Plus we hebben nu alleen over dit nummer van hem gehoord. Nog niets over liedjes/ lijsten van anderen.
Dat zou ook nog meer duidelijkheid kunnen geven.
In vorige seizoenen stonden die playlists allemaal online. Vind het dit jaar precies niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducks
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik zit nu wel echt op Leila en dan vooral om haar gedrag binnen de groep en hoe ze op bepaalde dingen reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Crazy D schreef op maandag 27 maart 2023 @ 07:31:
Wel slechte dag voor de mol. Hoewel bij de trein/spulletjes niets, bij de legeroefening wel veel geld. Maar misschien dat er daar een stuk moeilijker gemold kon worden.
Het was uiteindelijk x4 en niet x9, dus minder dan de helft van de opdracht in de pot. Niet zo heel slecht voor een Mol.

Daarnaast, leren ze in België niet onderhands gooien? Daar kan je vaak preciser mee mikken en vaak ook iets verder slingeren omdat het dan met een boog omhoog gaat ipv een boog naar beneden wat het vaak wordt met het bovenhands gooien wat ik zie gebeuren in de aflevering.

De opdracht met de trein was gedoemd te mislukken. Naast dat de netten ver weg stonden waren ze ook redelijk klein voor de objecten die gegooid moesten worden. Wat uit een rijdende trein extra lastig is omdat je die beweging ook mee moet rekenen.. en dat allemaal nadat je al flink wat alcohol hebt moeten nuttigen (wat mij altijd verbaast in de Belgische variant, dat ze alcohol als onderdeel van een spel op TV inzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Het was uiteindelijk x4 en niet x9, dus minder dan de helft van de opdracht in de pot. Niet zo heel slecht voor een Mol.

Daarnaast, leren ze in België niet onderhands gooien? Daar kan je vaak preciser mee mikken en vaak ook iets verder slingeren omdat het dan met een boog omhoog gaat ipv een boog naar beneden wat het vaak wordt met het bovenhands gooien wat ik zie gebeuren in de aflevering.

De opdracht met de trein was gedoemd te mislukken. Naast dat de netten ver weg stonden waren ze ook redelijk klein voor de objecten die gegooid moesten worden. Wat uit een rijdende trein extra lastig is omdat je die beweging ook mee moet rekenen.. en dat allemaal nadat je al flink wat alcohol hebt moeten nuttigen (wat mij altijd verbaast in de Belgische variant, dat ze alcohol als onderdeel van een spel op TV inzetten).
Het leuke is dat er in de meeste opdrachten zoveel dingen verkeerd kunnen gaan dat je vaak niet eens kan zeggen wie nu echt gemold heeft. Mensen gaan sowieso dingen verkeerd doen of fout inschatten.

Wat de alcohol betreft, het is mij altijd wel opgevallen dat er vlot met alcohol wordt omgegaan. Wijntjes en cocktails komen vaak in beeld bij het eten maar dat het onderdeel van de opdracht is vind ik niet meer echt meegaan met de tijdsgeest. Dat zal later ook nog wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Het leuke is dat er in de meeste opdrachten zoveel dingen verkeerd kunnen gaan dat je vaak niet eens kan zeggen wie nu echt gemold heeft. Mensen gaan sowieso dingen verkeerd doen of fout inschatten.

Wat de alcohol betreft, het is mij altijd wel opgevallen dat er vlot met alcohol wordt omgegaan. Wijntjes en cocktails komen vaak in beeld bij het eten maar dat het onderdeel van de opdracht is vind ik niet meer echt meegaan met de tijdsgeest. Dat zal later ook nog wel veranderen.
De Nederlandse tijdgeest is niet gelijk aan de Belgische tijdgeest. Zijn toch wel meer cultuur verschillen tussen NL en BE. Maar dit is wel off-topic

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
TheKerremenke schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:24:
[...]

De Nederlandse tijdgeest is niet gelijk aan de Belgische tijdgeest. Zijn toch wel meer cultuur verschillen tussen NL en BE. Maar dit is wel off-topic
Helemaal off topic is het alcoholgebruik tijdens de opdracht niet nietwant daardoor konden Lancelot, Lieselot en Comfort toch niet rijden naar het restaurant? En zo deden zij automatisch niet mee voor het kunnen zien van alle filmpjes want dat voorstel werd enkel gedaan aan de twee chauffeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Helemaal off topic is het alcoholgebruik tijdens de opdracht niet nietwant daardoor konden Lancelot, Lieselot en Comfort toch niet rijden naar het restaurant? En zo deden zij automatisch niet mee voor het kunnen zien van alle filmpjes want dat voorstel werd enkel gedaan aan de twee chauffeurs.
Klopt, zo had ik het nog niet bekeken. Maar dat kan ook betekenen dat die filmpjes niet zo heel belangrijk zijn. Er was ook geen bedrag aan gekoppeld. Misschien puur schermvulling? ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
TheKerremenke schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Klopt, zo had ik het nog niet bekeken. Maar dat kan ook betekenen dat die filmpjes niet zo heel belangrijk zijn. Er was ook geen bedrag aan gekoppeld. Misschien puur schermvulling? ;)
De makers gaan nooit filmpjes laten zien die iets duidelijk aantonen maar heel vaak zit er wel zoiets in het programma omdat het discussies genereert en mensen in hun tunnelvisie kan bevestigen. Ik vind het leuk :9

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik kom deze net op reddit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMxwFUXJcAWQs4NwGZ0vKSVOebo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AjGcoxTsJhd2ilvHNLBbayQC.png?f=fotoalbum_large
Komt schijnbaar van deze discord af: https://discord.com/invite/5XA8TcUm

Ik kan zulke stukjes van achter de schermen altijd wel waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Begrijp ik aan jouw bericht dat je om 20:00 uur al live kan kijken via GoPlay?
Zo ja, kan je het dan ook meteen streamen naar de TV?

Zou super zijn.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:26:
[...]

Zo ja, kan je het dan ook meteen streamen naar de TV?

Zou super zijn.
De livestream zou ook moeten werken vanuit Nederland ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
Admiral Freebee schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:38:
[...]

De livestream zou ook moeten werken vanuit Nederland ja.
Ja dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Thanks. Dan zet ik geen andere serie op en blijf ik nog 15 min op Tweakers scrollen totdat het begint.

Hopelijk is de kwaliteit goed. Zal morgen sowieso mijn ervaring delen wat ik prettiger vind, npo plus of GoPlay

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
Wij streamen via airplay naar een Apple tv en dat is sinds jaren stukken beter geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Het werkt als een tierelier om naar een Google TV te streamen.

1 nadeel… je hebt nu wél reclame _O-

Maar potverdikkie, wat hebben ze hard gesprint! Respect hoor.

En ps… ik wist niet dat het paard van Sinterklaas in België anders heet. Terwijl ik toch een km of 15 van de grens woon :/

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:32:
Het werkt als een tierelier om naar een Google TV te streamen.

1 nadeel… je hebt nu wél reclame _O-

Maar potverdikkie, wat hebben ze hard gesprint! Respect hoor.

En ps… ik wist niet dat het paard van Sinterklaas in België anders heet. Terwijl ik toch een km of 15 van de grens woon :/
Niet gewoon slechtweervandaag in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:33:
[...]

Niet gewoon slechtweervandaag in Nederland?
Nope. Sinds een paar jaar Ozosnel.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
We zitten hier gewoon hardop te lachen.
Wat een geweldige opdracht _O- _O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:46:
We zitten hier gewoon hardop te lachen.
Wat een geweldige opdracht _O- _O-
Heel geinig maar een beetje over the top qua moeilijkheidsgraad. Het maakt het wel erg moeilijk om te zien wie de mol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2023? (na aflevering 3)
Comfort
Leila
Toos
Lancelot
Lieselot
Thomas
Ruben
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405447&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap dat niet met die vrijstellingen he. Jij hoeft niet? Pak ik er wel twee... Zo lastig is dat toch niet?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:07:
Ik snap dat niet met die vrijstellingen he. Jij hoeft niet? Pak ik er wel twee... Zo lastig is dat toch niet?
Iets zegt me dat er wel wat regels aan vast hangen ;)
Wat mij betreft is Lieselot hiermee niet meer verdacht maar Toos des te meer. Als hij Lieselot echt geloofde zou hij als mol er best aan doen om geen vrijstelling te nemen en zo zeker geen €5000 te verdienen.

Als hij niet de Mol is dan snap ik niet waarom hij niet zou kiezen voor zichzelf én €3000 extra. Zijn imago in de groep lijkt me een lauw excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Admiral Freebee schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:12:
[...]

Iets zegt me dat er wel wat regels aan vast hangen ;)
Wat mij betreft is Lieselot hiermee niet meer verdacht maar Toos des te meer. Als hij Lieselot echt geloofde zou hij als mol er best aan doen om geen vrijstelling te nemen en zo zeker geen €5000 te verdienen.

Als hij niet de Mol is dan snap ik niet waarom hij niet zou kiezen voor zichzelf én €3000 extra. Zijn imago in de groep lijkt me een lauw excuus.
Kijkend naar de propositie en dat bekend moest zijn dat Lieselot mogelijk niet voor een vrijstelling zou gaan, vind ik zelf dat dit een puntje is om Toos af te schrijven als Mol. Je wilt namelijk dat er een tweetal naartoe gaat dat sowieso beide voor die vrijstelling gaat (immers dan geen geld).

Dat hij dan alsnog geen vrijstelling pakt is raar. (net als Lieselot, maar daar krijg ik uberhaupt geen hoogte van)

Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik zou (denk ik) als Mol wél naar de kamer willen gaan. Dan heb je nog kans dat je het daar ook nog wat kan sturen.
Ben je daar niet, dan moet je hopen op de hebberigheid van je medekandidaten.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:18:
Ik zou (denk ik) als Mol wél naar de kamer willen gaan. Dan heb je nog kans dat je het daar ook nog wat kan sturen.
Ben je daar niet, dan moet je hopen op de hebberigheid van je medekandidaten.
Die hebberigheid is wel bijna gegarandeerd bij dit programma hoor. Als het er op aan komt gaan de meeste kandidaten voor die vrijstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
streamnl schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:26:
19:50u al
Dan kun je het vooraf stukje van Cafe De Mol ook kijken :)
(niet dat dat heel veel toevoegd, maar toch)
Admiral Freebee schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:12:
Snap het ook niet. Je zou zeggen, als kandidaat ga je altijd voor een vrijstelling.
(en als Mol ook, om de kandidaat te spelen)

Ik zou door deze actie juist Toos minder verdenken als Mol.
Lieselot heeft een goede reden om Nee te zeggen. Ze heeft natuurlijk eerder gezegd geen vrijstellingen meer te pakken.
En doordat zij nu snel als eerste kiest geen vrijstelling te nemen, verdienen ze sowieso geld én zet ze Toos voor het blok... Zo kan ze hem testen als mol. Pakt hij er een, verdienen ze nog meer, wat een mol niet zou willen. Pakt hij niet, dan moet hij ook de test doen en is er kans om af te vallen (en procentueel minder kans op een rood scherm voor Lieselot zelf) of hij is de mol en die heeft toch geen vrijstelling nodig.

Vraag is of Lieselot zo ver door heeft gedacht in die paar minuten bedenktijd...
of Toos, die zich zo wel/niet in laat pakken...

Er is in ieder geval geld verdiend. Wat een mol eigenlijk helemaal niet zou willen...
Dat zou dan beiden vrij pleiten. Mol zou misschien juist vol willen zetten op beide een vrijstelling

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Chillz schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:32:
Snap het ook niet. Je zou zeggen, als kandidaat ga je altijd voor een vrijstelling.

Ik zou door deze actie juist Toos minder verdenken als Mol.
Lieselot heeft een goede reden om Nee te zeggen. Ze heeft natuurlijk eerder gezegd geen vrijstellingen meer te pakken.
En doordat zij nu snel als eerste kiest geen vrijstelling te nemen, verdienen ze sowieso geld én zet ze Toos voor het blok... Zo kan ze hem testen als mol. Pakt hij er een, verdienen ze nog meer, wat een mol niet zou willen. Pakt hij niet, dan moet hij ook de test doen en is er kans om af te vallen (en procentueel minder kans op een rood scherm voor Lieselot zelf) of hij is de mol en die heeft toch geen vrijstelling nodig.

Vraag is of Lieselot zo ver door heeft gedacht in die paar minuten bedenktijd...
of Toos, die zich zo wel/niet in laat pakken...

Er is in ieder geval geld verdiend. Wat een mol eigenlijk helemaal niet zou willen...
Dat zou dan beiden vrij pleiten. Mol zou misschien juist vol willen zetten op beide een vrijstelling
Even dacht ik ook nog dat Lieselot stiekem een vrijstelling had genomen. Want dat hadden ze wel goed gedaan. Een hele kamer vol vrijstellingen en dus veel kans om er stiekem een te nemen en het gedachteproces van de andere persoon te beïnvloeden.

Ik heb nog een overzichtje gemaakt van hoe jullie verdenkingen evolueren tussen de afleveringen door ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XK5Pnqgxyxa6x02GoN7GiyDInwk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DEbbWj1YudmqlXXTSt5e6LE8.png?f=user_large

Vanaf aflevering twee zijn Leïla en Toos ineens in beeld gekomen voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Chillz schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:32:

Ik snap de redenatie wel. Als jij al twee keer een vrijstelling hebt gehad ben je al het vertrouwen in de groep kwijt terwijl je dat nu juist wint. Dan kan het een gok zijn, hopen dat een andere kandidaat er naast zit en jij alsnog door gaat, een kans die nu redelijk groot is, en dan later de kans krijgen om een voordeel te bemachtigen als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Tsurany schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:24:
[...]

Ik snap de redenatie wel. Als jij al twee keer een vrijstelling hebt gehad ben je al het vertrouwen in de groep kwijt terwijl je dat nu juist wint. Dan kan het een gok zijn, hopen dat een andere kandidaat er naast zit en jij alsnog door gaat, een kans die nu redelijk groot is, en dan later de kans krijgen om een voordeel te bemachtigen als het echt nodig is.
In dit geval snap ik dat juist niet. Door een vrijstelling te pakken stop je veel geld in de pot wat je weer kunt gebruiken voor dat vertrouwen. Desnoods pak je wel de vrijstelling en zet je hem niet in of gooi je hem zelfs weg. Die vrijstelling niet pakken is naar mijn idee dan ook wel erg verdacht. Sowieso verwacht iedereen dat je voor de vrijstelling gaat, dat zou elke andere kandidaat (zoals ze zelf ook zeiden) ook zonder na te denken doen. De enige die er geen voordeel bij heeft is juist de mol.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
redwing schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:32:
[...]

In dit geval snap ik dat juist niet. Door een vrijstelling te pakken stop je veel geld in de pot wat je weer kunt gebruiken voor dat vertrouwen. Desnoods pak je wel de vrijstelling en zet je hem niet in of gooi je hem zelfs weg. Die vrijstelling niet pakken is naar mijn idee dan ook wel erg verdacht. Sowieso verwacht iedereen dat je voor de vrijstelling gaat, dat zou elke andere kandidaat (zoals ze zelf ook zeiden) ook zonder na te denken doen. De enige die er geen voordeel bij heeft is juist de mol.
Volgens mij werken bij De Mol de regels omtrent Pasvragen (jokers) en vrijstellingen anders dan bij de NL versie. In tegenstelling tot de NL versie, gebruik je ze bij De Mol gewoon automatisch bij de eerst volgende test. Dus geen opsparen en/of tactisch inzetten.

Dus weggooien of later inzetten zijn geen opties. (voor zover bij mij bekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hogader schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:46:
[...]

Volgens mij werken bij De Mol de regels omtrent Pasvragen (jokers) en vrijstellingen anders dan bij de NL versie. In tegenstelling tot de NL versie, gebruik je ze bij De Mol gewoon automatisch bij de eerst volgende test. Dus geen opsparen en/of tactisch inzetten.

Klopt. Die regels worden nooit uitgelegd maar ik zie ze altijd zo gebruikt worden. Een vrijstelling of pasvraag gebruik je gewoon bij de eerstvolgende eliminatietest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Hogader schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:46:
[...]

Zit wat in, zo gebruiken ze ze wel inderdaad. Maar dan nog is het prima te verdedigen om die vrijstelling te pakken. 3k verschil is toch een aardig bedrag en en naar mijn idee iets wat een kandidaat altijd zou moeten pakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 12:05

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik vond de actie van Lancelot tijdens de eieren opdracht wel erg opvallend...
Pagina: 1 2 3 Laatste