De Mol - 2023 België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:00:
Ik vond de actie van Lancelot tijdens de eieren opdracht wel erg opvallend...
Dat rood ei stuk maken bij Ruben? Dat zag er inderdaad wel heel onhandig uit. Desondanks kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat Lancelot zich graag bewust verdacht maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het verdwijnen van zijn eerste ei was ook apart. Hij was zelf bezig met koffers naar buiten brengen toen zijn ei verdween. In een later shot zie je het ei ook buiten liggen.
Natuurlijk makkelijk om zelf je ei weg te gooien, een 3e onbekende te beschuldigen en daarna in de auto te gaan zitten mokken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:26:
[...]

Even dacht ik ook nog dat Lieselot stiekem een vrijstelling had genomen. Want dat hadden ze wel goed gedaan. Een hele kamer vol vrijstellingen en dus veel kans om er stiekem een te nemen en het gedachteproces van de andere persoon te beïnvloeden.
Het lijkt wel zo te zijn, en kan nog steeds zo zijn, ze kunnen natuurlijk niet al €5000 in de pot stoppen zonder te verklappen dat er nog een niet gebruikte vrijstelling in het spel is. Dus vandaar wellicht alvast alleen maar €2000.

En met die eieren, wat een opdracht, dat stuk in de jeep was wel heel extreem met die kleine zakjes waar de eieren in moesten.. zeker voor de persoon die helemaal niet kon zitten (met het ei aan de poep) was het ook nog een een marteling als die gebukt had moeten staan de hele rit.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Crazy D

I think we should take a look.

Bij de eieren opdracht hoefde de Mol niet echt te mollen. Dat was sowieso gedoemd om nauwelijks wat op te leveren.

Bij de hoefijzers was het makkelijk om wat te mollen (jolly jumping / jumper). Maar vind het lastig om op basis daarvan een idee te hebben wie nu echt een beetje de boel zat te saboteren.

Bij de vrijstellingen begreep ik vanuit de Mol podcast, dat er in België wel bontjes zijn of dingen worden gedeeld, maar dat dat op tv niet zou wordt getoond. Dan is het als jij bv aan het poepscheppen was geweest bij de hoefijzers wel handig als je toch wat info krijgt. Door een 2e vrijstelling het spel te pakken (en dat na 3 afleveringen) maak je je niet geliefd. Dus dat pleit wel weer voor het feit dat Toos die vrijstelling niet wilde pakken. Aan de andere kant (en dat maakt het lekker verneukeratief), als je uitlegt dat het 2000 euro was bij geen vrijstellingen en 5000 bij 1 vrijstelling, snappen diversen ook wel dat je voor de vrijstelling gaat. Maar ja, als ze dan omdat je dan toch door bent niets willen delen, kom je jezelf alsnog een keer tegen. Leuk als je zelfs zou weten wie de Mol is, maar je moet de vragen nog wel goed beantwoorden.

Kortom, ik heb opnieuw geen idee :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:46
@Crazy D Bij die vrijstelling was er geen goede keuze.
Hij kreeg gezeik omdat er niet voor 5000 euro is gegaan. Zijn beredenering werd compleet weggeveegd zonder er rustig over na te denken.
Daarnaast als hij hem wel had gepakt, dan hadden ze alsnog staan zeiken omdat hij dan voor een vrijstelling is gegaan en het argument van 5000 euro wordt dan van tafel geveegd.

Lesser of both evils in mijn ogen. Ze kunnen hem nu niet pakken op het nemen van een vrijstelling voor de 2e keer.

De eieren opdracht was inderdaad gedoemd. Het maakt niet uit wat je doet, er valt toch heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2023? (na aflevering 4)
Comfort
Ruben
Thomas
Lieselot
Toos
Lancelot
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405473&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:53

masauri

aka qwybyte

Als ik het dus goed begrepen het uit het dagboek van de mol, zat de mol dus niet boven bij de nucleaire opdracht!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat een prachtig slagveld weer, heerlijk zo al die dubbele bodems. Ik ben toch wel heel benieuwd wat de reactie van de makers was na de actie van Lieselot en Lancelot, zeker na de vorige aflevering. Dat had denk ik niemand aan zien komen. Die moeten zich bijna de haren uit het hoofd trekken van gekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:11
Stel nou dat het wel Comfort is… dat zou op zich ook best sneaky zijn. Niemand verdenkt haar nu meer… maar de mol gaat nooit naar huis, dus dat rode scherm zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik vond het een bijzonder vermakelijke aflevering. Los van de heerlijke proeven blijft het West Vlaams leuk, vind ik Lancelot een steeds leukere kandidaat en komt er vast en zeker nog wel een gifje van de mep van Ruben aan dat kind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

masauri schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:52:
Als ik het dus goed begrepen het uit het dagboek van de mol, zat de mol dus niet boven bij de nucleaire opdracht!
Het was enkelvoud zoals het werd gezegd, "pasvraag" en niet "pasvragen" dus helemaal zeker is dat niet. Ik denk dat het groepsgevoel ook slaat op de momenten die je op tv niet ziet, en niet letterlijk het spel onder de grond want daar vond ik juist geen groepsgevoel. Ruben die de code niet wilde geven, ook Ruben (toch?) die niet wilde dat Thomas hielp om het juiste pad te vinden. Sowieso hadden ze door elkaar te helpen, sneller dat pad kunnen vinden. Maar goed met het idee van het stuk dat in de krant stond was de aanname dat de 2 die door het mijnenveld kwamen, de pasvragen kregen, niet onlogisch. En dan wil je daar zelf natuurlijk graag bij zitten.

Wel totale mindfuck dat ze niet voor de pasvragen gingen, en vorige week ook al niet voor de vrijstellingen.

Vond de bingo/zoo opdracht wel leuk, maar vond hem ook van iets teveel geluk afhangen. Ze konden nooit alle vragen omdraaien om te beantwoorden, dus er moesten wel een aantal balletjes goed vallen. Daar hadden ze nooit het volledige bedrag kunnen halen, maar er had wel iets meer ingezeten. Thomas die aan het eind nota bene hardop de foute tekst opleest. Maar aan de andere kant, dat was als mol wel best opvallend geweest ik gok dat dat meer de stress van het spel was. Denk wel dat de mol in de zoo was, daar kon je toch iets makkelijker mollen. En vond bij cafe De Mol het wel een goede: Ruben zei een paar keer "ik vind antwoord X, maar jullie vinden Y dus doe Y maar" waarbij Y vervolgens fout was. Dat is wel een deja vu met eerdere mollen die op die manier zich een soort van indekken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@Crazy D het was Toos die geen hulp van Thomas wilde bij het vinden van het pad.

En ja, Ruben doet wel vaker behulpzaam zijn maar dan twijfel zaaien of suggereren dat men toch maar de groep moet volgen naar het foute antwoord. En dan achteraf wel zeggen dat hij het juist had. Een bekende mol tactiek maar soms ook gewoon iets uit onzekerheid of angst om het verkeerde te doen. Ik herken het van quizzen met vrienden. Sommigen durven hun antwoord niet doorduwen omdat ze geen fout willen maken en niet 100% zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:46
Wat er gebeurde aan het einde geeft mij het idee dat Comfort nooit meer de Mol kan zijn. Of heeft iemand daar andere ideeën over?
Als de Mol wel het rode scherm kan krijgen, daarna terug in de tijd en die vragen corrigeren, dan kan deze dus dat voordeel wegspelen op een vrij makkelijke manier. Lijkt me sterk dat ze dat zo zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dat lijkt mij ook, want anders zijn ze de regels van het spel wel heel erg aan het buigen. Sowieso zou dan dat hele stuk overbodig zijn omdat de echte verliezer al bekend was, en er niets ging veranderen. Ik ga er dus van uit dat Comfort niet de mol meer kan zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Maar wat gebeurt er dan als Comfort in de finale komt? Zo zou de tegenkandidaat direct weten wie de Mol is. Dus enige twijfel is nog wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:57

ralpje

Deugpopje

Dat is precies een beetje wat me steekt bij deze opdracht. In NL gebeurde iets vergelijkbaars (met die koffers met bedragen waarmee je je rode scherm weer kon 'wegkopen')j, met dat verschil dat de rest daar niet wist wie in eerste instantie dat rode scherm had.

Aan de andere kant: Commy kan nu ook heel veel nuttige info halen uit het feit dat ze in eerste instantie een rood scherm kreeg en daarna niet meer en dus waarschijnlijk ook iemand afschrijven als Mol. Dan mag de rest haar afschrijven, staat het weer gelijk :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja en ze heeft ook al wel het voordeel gehad van terug te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:44
Maar de Mol heeft wel een vrije hand hierin. Toen met Lennard werd hem ook sterk afgeraden om de €10K weg te spelen. Hij ging er toch mee door.
Misschien dat dit juist Comfort haar manier is om te zorgen dat niemand haar meer verdenkt. Kan wel zijn dat de spelleiding had gehoopt dat ze dit niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Maar vult de Mol überhaupt een test in? Mijn idee was altijd dat die dat niet hoefde te doen omdat het toch geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51
Pendora schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:38:
Maar de Mol heeft wel een vrije hand hierin. Toen met Lennard werd hem ook sterk afgeraden om de €10K weg te spelen. Hij ging er toch mee door.
Misschien dat dit juist Comfort haar manier is om te zorgen dat niemand haar meer verdenkt. Kan wel zijn dat de spelleiding had gehoopt dat ze dit niet zou doen.
Precies, het kán wel

De regel is dat de Mol naar huis gaat, niet perse dat die geen rood scherm krijgt

Als Mol kan je de test invullen (denk niet dat het verplicht is, want je gaat toch door)
Normaal gezien zul je dan het meeste goed hebben, omdat de vragen over jou gaan.

Maar als je als Mol op de hoogte bent van het spel dat ze gaan spelen, kun je er dus ook bewust voor kiezen om zo veel mogelijk fouten te maken. Waardoor je wel het rode scherm krijgt en dus het spel mag spelen.
En in het spel was weer een mogelijkheid om geld uit de pot weg te spelen
Admiral Freebee schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:42:
Maar vult de Mol überhaupt een test in? Mijn idee was altijd dat die dat niet hoefde te doen omdat het toch geen zin heeft.
Het heeft geen zin, want je kunt alles goed beantwoorden en je blijft toch in het spel
Maar test invullen kan gewoon

Er zijn ook situaties geweest waarin men gezamenlijk - of in ieder geval in elkaars zicht - de test heeft ingevuld. Dan doet de mol dus ook mee

[ Voor 20% gewijzigd door Chillz op 11-04-2023 09:44 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 13:48
Lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat comfort de mol is. Dat zou betekenen dat Leïla sowieso zou afvallen en dat ze de mol gewoon gratis wat geld uit de pot laten halen. Redelijk vals naar Leïla toe en ze zouden zo ook enkele regels breken qua eerlijkheid van het spel.
Ofwel moeten ze Comfort al inlichten welke score de slechtste kandidaat heeft op de test, waarna zij zo zou moeten invullen dat ze er 1 punt onder zit, je kan er nl niet van uit gaan dat de groep je terug wilt en helpt met foto's aan te duiden.
Worst case mocht ze dus maar 2 vragen opnieuw doen (4 max, pak nog dat ze er geloofwaardig ééntje juist gokte) en je kan niet hebben dat je mol naar huis moet.

Ofwel liegen ze vlakuit en doen ze alsof Comfort de slechtste score had en mag die gratis en zonder mogelijk weerwerk van de groep wat geld uit de pot halen, je wéét in zo'n situaties gewoon dat de groep je liever niet laat terugkeren.

Beide gevallen zouden de geloofwaardigheid van het spel aanzienlijk ondermijnen. Het spel is in de BE versie altijd sluw gespeeld, vaak ook scherp of gemeen, maar wel gewoon altijd eerlijk. Dit zou ver over die lijn zijn en dat zie ik ze niet doen.

Maar idd: Comfort zal nu maar eens de finale halen, dan ben je als tegenkandidaat wel heel erg zeker van je zaak lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

rouchken11 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:43:

Maar idd: Comfort zal nu maar eens de finale halen, dan ben je als tegenkandidaat wel heel erg zeker van je zaak lijkt me.
En toch zit je in De Mol. Niet is wat het lijkt. Ik denk dat je zelfs in dat geval niet honderd procent zeker bent van je zaak.
Denk aan Nikkie die Jeroen KidV daadwerkelijk zág mollen in het Nederlandse reünie-seizoen in de allereerste opdracht en toch tot aan de finale bleef twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nou ja op zich zit er wel wat in.
1. De mol moet altijd gewoon de test doen, en die heeft normaal altijd zo'n beetje alles wel goed aangezien je zelf wel weet wat je hebt gedaan.

2. Ze heeft expres antwoorden fout gedaan, zodat ze nog wat geld uit de pot kon halen. De goede antwoorden hoefde ze niet te herkennen, die kreeg ze natuurlijk gewoon door.

Maar, het manko hierin is: dit betekent dat als de mol dus wel de test moet invullen, er altijd toch een kans bestaat dat ie een rood scherm krijgt (omdat ie het traagste was). Ik geef toen, een hele kleine kans, Maar die kans is er, dus zou dat betekenen dat ze productie normaal gesproken de test van de mol gewoon negeert. En dat ze dat in dit geval er opeens wel naar kijken. Dat zou onlogisch zijn. Ik weet wel, de mol, niets is wat het lijkt. Maar het is gek als je normaal gesproken de test gewoon negeert, want de mol gaat toch niet naar huis. Maar de test dan nu opeens wel laat meetellen, met dus de kans dat de mol een paar vragen extreem verkeerd invult om te zorgen dat ze een rood scherm krijgt.

Hoe meer ik daar over denk, hoe onlogischer (en eigenlijk ook wel oneerlijker) dit is. Want, dan had het geen moer uit gemaakt hoeveel vragen commy in de herkansing zou beantwoorden (1 had dus feitelijk al genoeg geweest), want als mol ga je toch niet naar huis. En dat maakt het ook weer oneerlijk dat ze daarmee dus makkelijk meer geld uit de pot had kunnen halen.

Hoewel dan natuurlijk ook weer komt: het hele seizoen is het al dat een voordeel voor jezelf ook een risico is. In dit geval: de overige kandidaten konden Commy helpen om te voorkomen dat er geld uit de pot gaat (of beter nog, extra geld verdienen) met het risico dat ze in de herkansing dus iemand anders naar huis laat gaan. Of je kiest voor jezelf, je helpt Commy niet, en vervolgens dus het risico dat er geld uit de pot gaat.

Pfff. Kutspel 8)7 |:(

Maar goed, ik geloof dus niet dat Commy de Mol is, omdat ik vind dat het spel dan wel een beetje krom verloopt.

Blijf ik het wel gestoord vinden dat ze eerst geen vrijstellingen pakken, en daarna geen pasvragen. Like, wtf 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:37

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Lancelot is de mol. 100%. Zitten vanaf de eerste aflevering al op hem.

voorbeeld:
Bij de laatste aflevering zat hij boven de grond. Hij wist daarmee natuurlijk dat er 5000 euro uit de pot gespeeld kon worden. Hij ging daarna die tunnel in, in de hoop dat er iemand met hem meeging die sowieso voor de pasvragenzou gaan. Omdat die meid dat niet durfde kon hij moeilijk als een malle ook op die pasvragen gaan. Als hij met iemand anders zou gaan, kon hij makkelijker hem/haar opjutten om zo'n pasvraag te pakken. Hier had de mol dus even pech.

Ook bij de executie stond hij heel nonchalant te kijken naar de anderen. En zo zijn er nog wel legio voorbeelden.

PS:
Tof gedaan met die DeLorean!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

NeFoRcE schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:09:

voorbeeld:
Bij de laatste aflevering zat hij boven de grond. Hij wist daarmee natuurlijk dat er 5000 euro uit de pot gespeeld kon worden. Hij ging daarna die tunnel in, in de hoop dat er iemand met hem meeging die sowieso voor de pasvragenzou gaan. Omdat die meid dat niet durfde kon hij moeilijk als een malle ook op die pasvragen gaan. Als hij met iemand anders zou gaan, kon hij makkelijker hem/haar opjutten om zo'n pasvraag te pakken. Hier had de mol dus even pech.

Ook bij de executie stond hij heel nonchalant te kijken naar de anderen. En zo zijn er nog wel legio voorbeelden.

PS:
Het grootste argument om te weten (haha, denken) dat Lancelot (en Lieselot, for that matter) niet de mol is, is het feit dat de mol altijd geld zou laten schieten. Als Lancelot de mol was, had die gewoon 5000 euro uit de pot geknald door de twee pasvragen te nemen waar Lieselot afstand van deed. De groep had het waarschijnlijk zelfs gesnapt, want Toos en Thomas gingen ook gewoon voluit voor de pasvragen gegaan zijn.

Ik denk dat de mol net gedacht had dat de kandidaten sowieso voor pasvragen gingen gaan, en daarom voor een andere positie heeft gekozen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 11-04-2023 11:27 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:45
Arunia schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:14:
Wat er gebeurde aan het einde geeft mij het idee dat Comfort nooit meer de Mol kan zijn. Of heeft iemand daar andere ideeën over?
Als de Mol wel het rode scherm kan krijgen, daarna terug in de tijd en die vragen corrigeren, dan kan deze dus dat voordeel wegspelen op een vrij makkelijke manier. Lijkt me sterk dat ze dat zo zouden doen.
Ik vind het juist een mollige actie. Zoals @rouchken11 ook al zegt kunnen ze Comfort precies hebben verteld hoeveel vragen de slechtst scorende fout had, zodat ze er precies 1 onder kon zitten. Ze kreeg toch minimaal 2 vragen te herkansen (de laatste 2), dus had daar mooi rekening mee kunnen houden.

Als Mol kan je jezelf hier heel makkelijk af laten schrijven bij andere kandidaten en zonder dat het echt geld had moeten opbrengen.

voorbeeld:

PS:
Juist door je voorbeeld vind ik Lancelot geen Mol. Lieselot opperde zelfs nog om ze te pakken en weg te gooien. Enkel het pakken was al afdoende om 5000 euro eruit te spelen. Hij had dus een perfect excuus om er iig 1 te pakken (of weg te gooien), maar heeft dit nagelaten. Bijna de helft van de huidige pot ook nog eens.

Nee als Lancelot de Mol is, dan vind ik dit heel raar. Idem met Lieselot, die ieder moment aangrijpt om vooral geld te verdienen.

Wie van de andere 4 het dan wel is blijf ik lastig. Als ik mij niet vergis ging Leila vol op Ruben, wat hem dus al afschrijft. Met elke uitzending begin ik Thomas meer en meer te verdenken, maar kan er ook niet omheen dat het er bij Toos best dik op lijkt te liggen. mmmm keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

voorbeeld:

PS:
Op die plek had hij (Lancelot) eenvoudig een pasvraag kunnen pakken én fors geld uit de pot kunnen spelen, met erg weinig risico. De plek waar de mol wil zitten is onder de grond. Daar hoef je alleen de code op je rug niet door te geven en daarmee de boel saboteren. De kans dat er 2 kandidaten pasvragen laten liggen is erg klein (maar zoals al bleek, zeker niet onmogelijk :p )

Ruben is wat mij betreft de mol. Hij heeft bij meerdere opdrachten al opmerkelijke dingen gedaan.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mavamaarten schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:17:
[...]

Het grootste argument om te weten (haha, denken) dat Lancelot (en Lieselot, for that matter) niet de mol is, is het feit dat de mol altijd geld zou laten schieten. Als Lancelot de mol was, had die gewoon 5000 euro uit de pot geknald door de twee pasvragen te nemen waar Lieselot afstand van deed. De groep had het waarschijnlijk zelfs gesnapt, want Toos en Thomas gingen ook gewoon voluit voor de pasvragen gegaan zijn.

Ik denk dat de mol net gedacht had dat de kandidaten sowieso voor pasvragen gingen gaan, en daarom voor een andere positie heeft gekozen.
Als Lancelot de mol zou zijn dan zou hij inderdaad gewoon die pasvragen genomen hebben. Hij kreeg er zelfs twee aangeboden en iedereen zou begrepen hebben dat hij dat zou gedaan hebben. Vooral ook omdat hij overkomt als iemand die meedoet voor het spel en daarbij groepsgevoel opzij zou schuiven.

Van Lieselot krijg ik slecht hoogte. Ik sluit het niet uit dat zij de mol is hoewel er vreemde acties bij zitten als dat zo zou zijn. Het zou kunnen dat zij in het begin die belofte heeft gemaakt over pasvragen en vrijstellingen en die niet durft breken om zo vertrouwen te winnen. Tegelijk maken haar medekandidaten dan vreemde keuzes waardoor er toch geld verdiend wordt. Stof tot nadenken. Ze staat bij mij als outsider :)

En hieronder ook nog eens jullie stemevolutie van de drie afgesloten polls:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j18u8ZicKhV9WB9Kwt0KjmdECmk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xiNeH10a6ABBAMxsagLnPz70.png?f=user_large

Na aflevering 3 schoot Toos als een raket de hoogte in qua verdachtheid bij jullie :)

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-04-2023 20:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:01
Laat ik eerst eens beginnen met zeggen dat er ook geen betere presentator bestaat voor dit dan Gilles. Die doet het echt perfect.

Wat betreft de Mol, ik zit eigenlijk al sinds het begin op Toos. Die doet eigenlijk elke aflevering wel een aantal rare dingen, hoewel dat deze aflevering wat minder was en de bingo sowieso geen logische plek is voor de Mol.

Ik had Comfort als reservemol, maar dat werd al steeds minder en na het gebeuren met het rode scherm is die bij mij helemaal uit beeld verdwenen. Ik kan echt geen enkel scenario bedenken waarbij de Mol het rode scherm zou krijgen en het NIET vooropgezet is. Bij een vooropgezet rood scherm van de Mol zijn de kandidaten verkeerd ingelicht en dat is iets wat ik niet vind passen bij hoe integer het programma normaal gemaakt wordt.

Thomas zou het kunnen zijn, maar ik kan mijn vinger niet echt op hem leggen eerlijk gezegd. Op het "these beats" na heb ik hem weinig verdachts zien doen, maar toch sluit ik hem niet volledig uit.

Lancelot heb ik deze aflevering afgeschreven, 5k verdienen en de pot zowat verdubbelen is echt veel te veel voor een Mol. Zeker als Lieselot aangeeft "jij mag er een pakken hoor" en het dan alsnog laten liggen is zo on-mols. En tegenover de groep is een pasvraag pakken sowieso zeer goed te verdedigen en dat zal je echt niet verdacht maken.

Lieselot vind ik te passief om de Mol te zijn. Ze positioneert zich veel te vaak in posities waarbij ze te weinig aan het spel kan bijdragen. Lijkt me niet handig voor een mol. Ze heeft weliswaar Toos en Lancelot proberen te verleiden vrijstellingen/pasvragen te pakken, maar ze was niet mega-overtuigend daarin en toen niemand meeging in die verleiding legde ze zich er ook direct bij neer.

Ruben zie ik een beetje als het tegenovergestelde van Lieselot, te veel op de voorgrond waardoor hij zichzelf te verdacht maakt bij anderen. Zie in hem meer de nepmol die anderen in de war wil brengen op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Laatst online: 06-07 21:19
Ik heb me ook suf zitten puzzelen over die constructie met het opnieuw invullen van testvragen door degene met de slechtste test.

Uiteindelijk tot dezelfde conclusie gekomen als @Crazy D en @Vld1989 : als de Mol degene is met het rode scherm, moeten de spelregels enorm opgerekt worden, en ik denk niet dat de makers dat zouden doen.

Ik schrijf Comfort dus af als mol.

Datzelfde heb ik na de opdracht in de lanceerinstallatie gedaan met Lieselot en Lancelot: als mol (met voorkennis over deze opdracht) zou je absoluut mee willen naar beneden, om daar te zorgen dat het tegenhouden van de lift mislukt. Bovendien was het heel goed mogelijk om, met voorkennis van de opdracht, er voor te zorgen dat je er ook bij zou zitten (achteruit naar radioactief element lopen, juiste meenemen). En vervolgens aan het einde laten L&L ook de pasvragen lopen, en 5000 euro in de pot.

Lieselot: afgeschreven
Lancelot: afgeschreven.

Dan houden we Toos, Ruben en Thomas over.

Op dit moment ga ik gevoelsmatig voor Thomas. Misschien wel omdat we daar het minste 'rare' acties van in beeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sebas1979 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:52:
Op dit moment ga ik gevoelsmatig voor Thomas. Misschien wel omdat we daar het minste 'rare' acties van in beeld krijgen.
Thomas is ook mijn nummer 1 mol. Hij zit vaak wel op de juiste plek en lijkt op het scherm niet zo veel fout te doen maar eerdere seizoenen hebben mij al geleerd dat niet wil zeggen dat er niet heel wat gesaboteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:33
Ik heb me ook suf zitten puzzelen over die constructie met het opnieuw invullen van testvragen door degene met de slechtste test.

Uiteindelijk tot dezelfde conclusie gekomen als @Crazy D en @Vld1989 : als de Mol degene is met het rode scherm, moeten de spelregels enorm opgerekt worden, en ik denk niet dat de makers dat zouden doen.

Datzelfde heb ik na de opdracht in de lanceerinstallatie gedaan met Lieselot en Lancelot: als mol (met voorkennis over deze opdracht) zou je absoluut mee willen naar beneden, om daar te zorgen dat het tegenhouden van de lift mislukt. Bovendien was het heel goed mogelijk om, met voorkennis van de opdracht, er voor te zorgen dat je er ook bij zou zitten (achteruit naar radioactief element lopen, juiste meenemen). En vervolgens aan het einde laten L&L ook de pasvragen lopen, en 5000 euro in de pot.

Lieselot: afgeschreven
Lancelot: afgeschreven.

Dan houden we Toos, Ruben en Thomas over.

Het enige wat je zou kunnen doen in dat scenario als mol:

De laatste 10 vragen expres verkeerd invullen, de eerste 10 goed. Dan een rood scherm krijgen, uiteindelijk 6 vragen bij elkaar sprokkelen en dan met 16 goed alsnog een groen scherm weer krijgen. (mogelijk hoor je van de productie hoeveel vragen je goed moet hebben om door te gaan, en dan weet je hoeveel vragen je weer groen moet spelen).

Maar ik vind het wel tricky, dus denk niet dat dat is wat gebeurd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 14-04-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tenzij je kennis van de vorige aflevering hebt en de vrijstellingen achtergelaten werden. Dan wil je misschien juist wel boven de grond zitten. Maar dan moet je je niet laten afbluffen en wel gewoon die dingen pakken. Misschien dat de mol dat niet durfde, maar ik zou als kandidaat iemand die pasvragen niet pakt, best wel wantrouwen (wat in dit geval tegenstrijdig is want niet pakken betekent meer geld in de pot).

8)7

Ik zie even niet zo snel een follow the money overzicht met de laatste aflevering erbij. T/m vorige aflevering waren comfort, Lancelot en leila degenen met het minste geld opgebracht,. Ruben en Toos middenmoot, Toos en Lieselot sky high.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:23:
[...]

Tenzij je kennis van de vorige aflevering hebt en de vrijstellingen achtergelaten werden. Dan wil je misschien juist wel boven de grond zitten. Maar dan moet je je niet laten afbluffen en wel gewoon die dingen pakken. Misschien dat de mol dat niet durfde, maar ik zou als kandidaat iemand die pasvragen niet pakt, best wel wantrouwen (wat in dit geval tegenstrijdig is want niet pakken betekent meer geld in de pot).

8)7

Ik zie even niet zo snel een follow the money overzicht met de laatste aflevering erbij. T/m vorige aflevering waren comfort, Lancelot en leila degenen met het minste geld opgebracht,. Ruben en Toos middenmoot, Toos en Lieselot sky high.
Op een Facebook groep vond ik volgend overzicht van na de vorige aflevering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTruZeLJ4vKDa0ptaioqEjg0bUw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JEbanhWURm1ErezISySnnQ2Y.jpg?f=user_large

De eerste rij zijn de bedragen die die persoon verdiend heeft en de tweede de bedragen die die persoon heeft laten schieten.

Let wel dat Follow the Money theorieën altijd erg afhangen van wat er op het scherm getoond wordt en de interpretatie van de maker want geld verdienen of niet verdienen is vaak geen individuele actie.

[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-04-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Hoe interpreteer ik die bedragen? Is dat 'euro's verdiend' vs 'had kunnen verdienen'. Ik snap m even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sebas1979 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:31:
[...]

Hoe interpreteer ik die bedragen? Is dat 'euro's verdiend' vs 'had kunnen verdienen'. Ik snap m even niet.
De bovenste rij is hoeveel euro de kandidaat verdiend heeft en de onderste rij is hoeveel euro de kandidaat heeft laten schieten door een fout te maken of iets te saboteren.

Vandaar, dit overzicht is heel subjectief want je krijgt slechts een deel van de informatie en je moet kiezen wie er hoeveel heeft bijgedragen aan het winnen van geld en wie hoeveel heeft bijgedragen aan het niet verdienen van geld.

Stel: Lancelot pakt bij de nucleaire proef toch pas vragen. Zeg je dan dat hij €5000 heeft gekost aan de groepspot of kijk je ook naar al de acties van andere kandidaten die ervoor gezorgd hebben dat Lancelot aan de pasvragen geraakt is. Hoeveel verantwoordelijkheid draagt Ruben die zijn code niet wilde delen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:32

Ik vind eigenlijk dat het nog wel mee valt: men weet hoeveel vragen de kandidaten gemiddeld juist hebben dus ze kunnen Confort bij de mol-briefings een richtgetal geven van vragen die ze moet hebben. De meeste kandidaten spreiden over verschillende mensen dus de kans dat iemand all in op de verkeerde gaat is klein. Indien wel is het ook zo: dan heeft de mol gefaald en kan die zelf niet meer sturen hoeveel geld er uit de pot verdwijnt. Indien ze wel een rood scherm heeft mag ze 2 tot 10 vragen minder juist hebben om een rood scherm te hebben dat nog om te zetten valt in een groen scherm. Bij de voorbereiding van de mol geven ze reeds de juiste foto's door waarmee de mol zelf nog kan sturen hoeveel vragen minstens opnieuw ingevuld mogen worden en parallel hoeveel geld er uit de pot verdwijnt. Eventueel zijn er zelfs nog minder subtiele manieren dan het vanbuiten leren vooraf: de chauffeur kan een briefje geven indien de mol instapt of de chauffeur kan gewoon iemand van de productie zijn die het influisterd. Dit gebeurde bijvoorbeeld ook toen Gilles de mol was en bij een race tegen de metro ingefluisterd werd wat de status was van de kandidaten in de metro.
De mol en de productie weet dat de laatste X vragen opnieuw gesteld gaan worden dus ook daar kan gebruik van gemaakt worden. Een kandidaat die de eerste 20 vragen fout heeft en de laatste 10 juist kan zijn eindscore niet meer veranderen, terwijl de mol de eerste 10 vragen juist beantwoord en de laatste 20 fout, die kan zijn score nog verdubbelen om zeker van rood naar groen te gaan.

Volgens mij gaat het in de nabeschouwingen van de mol als laatste aflevering van het seizoen ook vaak over die testen op de computer waarbij de mol moet doen alsof hij/zij nadenkt en dergelijke. De mol kan nooit afvallen dus het maakt ook niet uit wat die invult. Heel de opzet van deze test en rood scherm kan dus opgezet spel zijn zonder dat er mijn inziens spelregels gebroken worden.

Het blijft moeilijk om op basis van dergelijke informatie met zekerheid conclusies te trekken :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Malantur schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:09:
[...]

Ik vind eigenlijk dat het nog wel mee valt: men weet hoeveel vragen de kandidaten gemiddeld juist hebben dus ze kunnen Confort bij de mol-briefings een richtgetal geven van vragen die ze moet hebben. De meeste kandidaten spreiden over verschillende mensen dus de kans dat iemand all in op de verkeerde gaat is klein. Indien wel is het ook zo: dan heeft de mol gefaald en kan die zelf niet meer sturen hoeveel geld er uit de pot verdwijnt. Indien ze wel een rood scherm heeft mag ze 2 tot 10 vragen minder juist hebben om een rood scherm te hebben dat nog om te zetten valt in een groen scherm. Bij de voorbereiding van de mol geven ze reeds de juiste foto's door waarmee de mol zelf nog kan sturen hoeveel vragen minstens opnieuw ingevuld mogen worden en parallel hoeveel geld er uit de pot verdwijnt. Eventueel zijn er zelfs nog minder subtiele manieren dan het vanbuiten leren vooraf: de chauffeur kan een briefje geven indien de mol instapt of de chauffeur kan gewoon iemand van de productie zijn die het influisterd. Dit gebeurde bijvoorbeeld ook toen Gilles de mol was en bij een race tegen de metro ingefluisterd werd wat de status was van de kandidaten in de metro.
De mol en de productie weet dat de laatste X vragen opnieuw gesteld gaan worden dus ook daar kan gebruik van gemaakt worden. Een kandidaat die de eerste 20 vragen fout heeft en de laatste 10 juist kan zijn eindscore niet meer veranderen, terwijl de mol de eerste 10 vragen juist beantwoord en de laatste 20 fout, die kan zijn score nog verdubbelen om zeker van rood naar groen te gaan.

Volgens mij gaat het in de nabeschouwingen van de mol als laatste aflevering van het seizoen ook vaak over die testen op de computer waarbij de mol moet doen alsof hij/zij nadenkt en dergelijke. De mol kan nooit afvallen dus het maakt ook niet uit wat die invult. Heel de opzet van deze test en rood scherm kan dus opgezet spel zijn zonder dat er mijn inziens spelregels gebroken worden.

Het blijft moeilijk om op basis van dergelijke informatie met zekerheid conclusies te trekken :)
Men kan nooit het risico nemen dat de mol het rode scherm krijgt, en vervolgens onvoldoende foute antwoorden weet te herstellen.
Omdat je wel kunt gokken, maar niet kunt weten hoe goed de anderen de test zullen maken, zul je, als je de mol uiteindelijk in de auto wil hebben, de mol inderdaad moeten voorzien van het exacte aantal foute antwoorden van de slechtste kandidaat, zodat de mol de test zo kan invullen dat die (indien mogelijk) 1 of 2 fouten meer maakt dan de slechtste kandidaat.
Als de mol meer dan 2 punten slechter scoort dan de slechtste kandidaat, ontstaat het risico dat je moet 'valsspelen' (doorgeven welke kinderfoto bij welke kandidaat hoort) om het risico uit te sluiten dat de mol het niet haalt.

Als je als productie-team bereid bent om dat te doen, trek je de eerlijkheid van het spel omver: de afvaller staat dan toch al vast, alleen de mol krijgt nog even een freebie om extra geld uit de pot te halen.

Daarmee wordt de hele 'herstel-je-rode-scherm-exercitie een farce.
Ik geloof daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Sebas1979 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:06:
[...]

Als je als productie-team bereid bent om dat te doen, trek je de eerlijkheid van het spel omver: de afvaller staat dan toch al vast, alleen de mol krijgt nog even een freebie om extra geld uit de pot te halen.
Eerlijkheid van het spel...?

Het is een spel rondom een saboteur, welke in opdracht van- en samen met de productie probeert opdrachten te sturen, zodanig dat er zo min mogelijk geld verdient wordt...

De mol heeft altijd iets van voorkennis, dus wat dat betreft is het spel nooit eerlijk.
(zelfs toen Elisabeth pas op de eerste dag als Mol werd gekozen, met tot dan toe dus niks aan voorkennis, werd ze heel snel over dingen bijgepraat, zodat ze toch dingen wist voordat het ging gebeuren)

Wat mij betreft zou het zeker kunnen dat Comfort de Mol is; en toch het rode scherm kreeg en dus deze opdracht mocht spelen.
(of je het als productie moet willen is een andere vraag, juist om dit soort discussies te voorkomen ;) )

De overige kandidaten hadden daarbij ook nog altijd invloed op het wel of niet geld verdienen of uit de pot spelen, als ze hadden geholpen bij het aangeven van de juiste foto's.
Met daarbij een mooi dilemma;
- Comfort helpen = Geld in pot, maar ook meer kans dat ze terugkomt en dus zelf meer kans op rood
- Comfort niet helpen = Kans op geld uit de pot, maar wel meer kans om te mogen blijven.

Mensen kijken vaak wat de meest ideale positie is voor de mol in een spel; nou:
Voor de mol is de DeLorean eigenlijk juist een goede plek om terecht te komen, juist omdat daar een extra mogelijkheid is om geld weg te spelen.
Het is geen freebee voor het verliezen van geld, want als kandidaten besluiten te helpen, wordt het heel lastig om dan toch nog een andere foto te kiezen. Als alle kandidaten helpen wordt een mogelijke mol buiten spel gezet...

Nogmaals, goed voer voor discussie... :)
Mocht Comfort er binnenkort toch nog uitliggen, niks aan de hand
Mocht het blijken dat ze de Mol is, dan hebben Gilles en zij vast wel een mooie verklaring over waarom ze voor deze tactiek gekozen hebben

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 13:48
Chillz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:38:
[...]

Eerlijkheid van het spel...?

Het is een spel rondom een saboteur, welke in opdracht van- en samen met de productie probeert opdrachten te sturen, zodanig dat er zo min mogelijk geld verdient wordt...

De mol heeft altijd iets van voorkennis, dus wat dat betreft is het spel nooit eerlijk.
(zelfs toen Elisabeth pas op de eerste dag als Mol werd gekozen, met tot dan toe dus niks aan voorkennis, werd ze heel snel over dingen bijgepraat, zodat ze toch dingen wist voordat het ging gebeuren)
Er zijn wel 2 losstaande onderdelen in het spel die je apart moet bekijken: geld verdienen en de eliminatie. De mol mag (moet) zoveel mogelijk saboteren in het eerste onderdeel, maar dat 2de is in onze BE versie altijd eerlijk verlopen. Er zit een zekere integriteit in het afvallen, als je er daar uit gaat ligt het aan jou of heb je op zijn minst altijd kans om het te sturen.

Als Comfort hier de mol was, hadden ze evengoed kunnen zeggen "Leïla valt af en de mol heeft besloten om gewoon 1500 euro uit de groepspot te laten verdwijnen, pech gehad".
Want daar komt het wel op neer als ze Comfort moeten gaan zeggen hoeveel en welke vragen ze foutief in moet vullen om daarna nog es te zeggen hoeveel foto's ze juist mag antwoorden om toch zeker genoeg vragen over te hebben om een toch al veroordeeld persoon eruit te gooien.

Op ethisch vlak is dat 5 grenzen voorbij wat de makers in België proberen te doen met het programma en hoe ze zichzelf en het afvallen altijd geprofileerd hebben in interviews ed. Dat zou héél slecht vallen bij het publiek als moest blijken dat de afvalselectie niet zuiver zou gebeuren.

En om ook maar meteen my 2 cents te geven: Enerzijds verdenk ik Thomas, anderzijds ook Lieselot. Ja, die brengt dik 7K binnen in de afgelopen 2 afleveringen, maar ik denk wel dat ze het zo probeerde te sturen dat Lancelot voor de pasvragen ging, wetende dat Lancelot het spel iets egocentrischer speelt.
Imo verdenken Toos en Lancelot haar ook, beiden wilden precies nogal graag mee de bingo-opdracht doen met haar (zeker voor iemand als Toos leek me dat raar).
Lancelot zijn "is dat het beste wat je kan verzinnen" opmerking toen ze beiden op die stoel boven zaten te wachten duwde mij ook wat in die richting, net zoals Lieselot haar nogal zekere "Geef mij eens een west-vlaming" in aflevering 1 toen ze met de groep mocht telefoneren.
En de mol kloeg wel over het sterke groepsgevoel, wat ook perfect in Lieselot haar steeg zou passen, zeker nadat Lancelot niks deed met de pasvragen ook al stuurde Lieselot daar wel op aan.

[ Voor 20% gewijzigd door rouchken11 op 14-04-2023 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou het ook wel vreemd vinden als Comfort (als mol) een rood scherm zou kunnen krijgen, maar wellicht vind ik het nog vreemder als zij hierdoor volledig uitgesloten is als mol.

Volgens mij kan het vrij simpel zijn: "Comfort, jij doet bij de eerste ronde van de eliminatie gewoon mee met de rest. Aan jou de keus of je zoveel mogelijk fouten wil maken en dus de als slechtste de test maakt om je tegenspelers zand in de ogen te strooien. Je kunt uiteindelijk bij de 'echte' eliminatie niet afvallen, want de mol hoeft uiteraard nooit naar huis. Optie twee is dat je de test zo goed mogelijk invult en een kandidaat mag de auto in om zijn/haar hachje te redden."

Mindfuckery!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:32

basdej

OutSystems Consultant

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2023? (na aflevering 5)
Comfort
Toos
Ruben
Thomas
Lancelot
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405489&layout=2&sort=prc

Een interessante aflevering weer. Lieselot kunnen we schrappen als outsider. Ik blijf op Thomas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En de nieuwe evolutie van de poll na aflevering 4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fCfqN5D17MJ6yF_2S5Eau-_I6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iu04PFBisTexTTlofDVNTOZY.jpg?f=user_large

Sorry voor de slechte kleuren :P Ik heb wel kandidaten die toen al geëlimineerd waren eruit gelaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-04-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Ondanks wat ze bij Cafe de Mol zeiden, denk ik toch dat de mol bij de boodschappen wil zitten. Alleen daar kan je medekandidaten, door eventueel te saboteren bij het oplaadstation. Bij de hotdogs kan je alleen klieren op individueel nivea, medekandiaten heb je totaal geen invloed op. Dus met wat pech sta je erbij en kijk je erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
Ik kijk het via NPO maar daar lijkt iets fout te gaan. Aflevering 5 staat er wel op maar met 11 februari als datum waardoor die al direct niet meer te kijken is (kan maximaal een week oud kijken zonder betaald account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Laatst online: 06-07 20:06
Piet_Piraat7 schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:21:
Ik kijk het via NPO maar daar lijkt iets fout te gaan. Aflevering 5 staat er wel op maar met 11 februari als datum waardoor die al direct niet meer te kijken is (kan maximaal een week oud kijken zonder betaald account)
Maak gewoon een account op goplay.be. Dan is hij ook nog in 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Lanfear89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:06:
Ondanks wat ze bij Cafe de Mol zeiden, denk ik toch dat de mol bij de boodschappen wil zitten. Alleen daar kan je medekandidaten, door eventueel te saboteren bij het oplaadstation. Bij de hotdogs kan je alleen klieren op individueel nivea, medekandiaten heb je totaal geen invloed op. Dus met wat pech sta je erbij en kijk je erna
Ik ga cafe de mol nog even kijken, maar dat denk ik eigenlijk ook. In de supermarkt kun je, om maar wat te noemen, je robotje zonder stroom komen laten staan. In de weg gaan staan bij een ander. Dat oplaad apparaat proberen toe te eigenen met een mooi bluf verhaal zodat zowel jij als iemand anders even niets staan te doen. Je kunt heel klungelig tegen een stapel dozen aanlopen waar bovenop toevallig een 1000 euro doos stond |:( Dat is zowat een mol-paradijs :o

De vliegtuigen opdracht moet ik nog een keer goed terugkijken, ben in slaap gevallen. Niet omdat het saai was maar omdat ik echt vertieft was. Vond Comfy daar wel erg mooi faken, dat heb ik dan weer wel meegekregen :D Maar met die drone, vooral de 1e, wat zaten ze te klungelen zeg. En het was toch Lancelot die alle poortjes had gehaald en eigenlijk daardoor de film goed hadden? Dat zou hem wel weer minder verdachte maken als mol.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Crazy D schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:50:
Ik ga cafe de mol nog even kijken, maar dat denk ik eigenlijk ook.
Eens.
Bij de Supermarkt / Hotdog-opdracht is de supermarkt de beste plek voor de Mol. Want daar heb je ook invloed op de anderen (en hun verdiensten).
Bij de Drone / Vliegtuig-opdracht is de beste plek om te mollen bij de drones. Alleen daar is geld te verdienen. En pasvragen. En kun je de anderen dwarszitten. In het vliegtuig heb je alleen sturing op 1 van de 4 hints voor een film.

En wie zat op beide plekken (supermarkt en drone)... Lancelot

Maar dan inderdaad ook weer:
En het was toch Lancelot die alle poortjes had gehaald en eigenlijk daardoor de film goed hadden? Dat zou hem wel weer minder verdachte maken als mol.
Bij de drones deed hij het eigen juist heel goed.
Goede positie om te mollen, minder goed gemold

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:48
Cafe De Mol is duidelijk ook populair in Nederland. Excuses voor alle West Vlamingen die we er in steken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Hoezo excuses? Mooi volk! Ik kan altijd wel van dat Vlaams genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat ik bijzonder vind…
Ik heb het gevoel dat ik ze allemaal versta. De ondertiteling staat hier in ieder geval niet aan en we hebben niet het idee dat we iets niet begrijpen.
Maar onderling is er wél vaak commentaar over de taalgebruik en dat ze elkaar niet verstaan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

streamnl schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:08:
Wat ik bijzonder vind…
Ik heb het gevoel dat ik ze allemaal versta. De ondertiteling staat hier in ieder geval niet aan en we hebben niet het idee dat we iets niet begrijpen.
Maar onderling is er wél vaak commentaar over de taalgebruik en dat ze elkaar niet verstaan.

***members only***
wederkeren? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Onder ander ja.

Vorige (?) aflevering hadden ze toch een discussie in de auto dat ze elkaar niet verstaan.
Zoiets vind ik dan bijzonder omdat ik ze wél versta. De ene uiteraard beter dan een ander.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
offtopic: Van wie is het liedje uit de ode aan Lieselot ? Help.. /offtopic

Dialecten en de discussies zijn wel een dingetje bij de Vlamingen. Een obsessie zelfs. West-Vlaams is wel koploper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
stresstak schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:52:
Het "En ze is dus niet de mol..."-liedje?
Volgens mij gewoon eigen werk van Supercontent.
Die maken welke week zo'n samenvatting. (en nog veel meer leuke videos ihmo, check Youtube :) )
streamnl schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:32:
Vorige (?) aflevering hadden ze toch een discussie in de auto dat ze elkaar niet verstaan.
Zoiets vind ik dan bijzonder omdat ik ze wél versta. De ene uiteraard beter dan een ander.
Vind ik heel herkenbaar.
Ik heb ook altijd het gevoel dat ik meerdere Vlaamse dialecten wel goed kan begrijpen. Dat ik het dan vreemd vind dat het ondertitels krijgt.

Nou woon ik ook vlak bij de grens (in NL, zo'n 10km van België). Kom ook vaak over de grens. Zelfs voor geregeld werk . En heb ik een tijd een (ex-) schoonfamilie gehad in westvlaanderen...
Maar toch... :)

[ Voor 47% gewijzigd door Chillz op 19-04-2023 09:11 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:52

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Chillz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:06:
[...]

Het "En ze is dus niet de mol..."-liedje?
Volgens mij gewoon eigen werk van Supercontent.
Die maken welke week zo'n samenvatting. (en nog veel meer leuke videos ihmo, check Youtube :) )

[...]...
Zeker weten?? Ik zou zweren dat het deze was: YouTube: Lange Frans & Thé Lau - Zing Voor Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Nee, niet zeker weten
De muziek kan natuurlijk makkelijk ergens anders vandaan komen (al hoor ik Zing Voor Me er zelf zo nog niet in terug)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik blijf in de lancelot tunnel. Ook een bijzondere actie dat ie op schrijft; 'ben ik de mol?'. Zou wel heel gedurfd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:57:
Ik blijf in de lancelot tunnel. Ook een bijzondere actie dat ie op schrijft; 'ben ik de mol?'. Zou wel heel gedurfd zijn.
:Y
Ik denk ook nog steeds dat Lancelot de Mol is.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dank. Het is inderdaad 'Zing voor me' van Frans en The Lau.

Voor mij is Lancelot de mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Chillz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:51:
Nee, niet zeker weten
De muziek kan natuurlijk makkelijk ergens anders vandaan komen (al hoor ik Zing Voor Me er zelf zo nog niet in terug)
stresstak schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:52:
Ik wil het ook weten want ik heb heel de tijd het gevoel dat het op het puntje van mijn tong ligt. Lees: wellicht is het gebaseerd op een bekend nummer of een bekende en vaak gebruikte melodie :)

Edit: ik heb de video's van Supercontent toegevoegd aan de TS voor wie Café de Mol niet wil of kan bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-04-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Oooh Thomas was mijn mol!
Wel een leuke aflevering. Ik heb echt genoten van de proef met de bus. Heerlijk!

Poll: Wie is de Mol 2023? (na aflevering 6)
Lancelot
Comfort
Ruben
Toos
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405509&layout=2&sort=prc

[ Voor 140% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-04-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Wat een opdrachten weer. Zalig.
Maar ik verdenk lancelot des te meer nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Volle bak op Ruben hier, na vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ralpje schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:37:
Volle bak op Ruben hier, na vandaag.
Ruben was mijn nummer 2 na Thomas dus ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
Lancelot is telkens een vis op het droge, en daarmee te opvallend als mol.
Ruben is te goed in mollen als kandidaat, winnen door afleiding.
Thomas viel af, zat niet genoeg op Ruben dacht hij. Er zijn andere namen die ik minder hoor.
Comfort heeft zichzelf te duidelijk als kandidaat getoond met dat stukje "groen". (ik ga niet eens kijken )
Het is Toos denk ik nu, voorheen op zat ik niet echt op iemand... maar vandaag was duidelijk:
Opdracht 1: Niks goed doen is ook tegenwerken, laat Ruben maar evt dingen fout doen.
Opdracht 2: Bizar snel gestopt, als enige, alsof het normaal is (ook in montage? alle spanning is ervoor en erna)
Opdracht 3: Als chauffeur kan je alles verneuken: de pingpongdoos, de flitspaal, het rc-autotje, benzine etc. En tegelijkertijd als een kandidaat mopperen dat je nergens bij betrokken raakt ;)

Op een bepaalde manier valt veel op zn plek voor mn gevoel, was hij ook niet ergens verdacht ooit voor dat ei dat iedereen moest beschermen?

Bijzonder goede aflevering iig, films vorige week viel tegen maar ditmaal een teacher drama (?) taxi driver en speed! Was de extra lengte meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
davidov schreef op maandag 24 april 2023 @ 00:11:
Lancelot is telkens een vis op het droge, en daarmee te opvallend als mol.
Ruben is te goed in mollen als kandidaat, winnen door afleiding.
Thomas viel af, zat niet genoeg op Ruben dacht hij. Er zijn andere namen die ik minder hoor.
Comfort heeft zichzelf te duidelijk als kandidaat getoond met dat stukje "groen". (ik ga niet eens kijken )
Het is Toos denk ik nu, voorheen op zat ik niet echt op iemand... maar vandaag was duidelijk:
Opdracht 1: Niks goed doen is ook tegenwerken, laat Ruben maar evt dingen fout doen.
Opdracht 2: Bizar snel gestopt, als enige, alsof het normaal is (ook in montage? alle spanning is ervoor en erna)
Opdracht 3: Als chauffeur kan je alles verneuken: de pingpongdoos, de flitspaal, het rc-autotje, benzine etc. En tegelijkertijd als een kandidaat mopperen dat je nergens bij betrokken raakt ;)
Ik ben het er mee eens dat je als mol achter het stuur zou willen zitten, alleen lukte in de bus juist alles. Alleen dat rc-autootje ging de mist in, maar je kon duidelijk zien dat die onder de wielen reed ipv dat de bus er overheen reed. En zelfs toen gaf Comfort nog de goede kleur door, dus het ging niet eens fout door dat wagentje, maar omdat Ruben zo hard riep dat het geel moest zijn.

Ik ben voorlopig toch nog op Lancelot, als mol wil je voor de klas staan omdat daar alles gebeurd. En uiteindelijk faalde de opdracht daar ook.
Op een bepaalde manier valt veel op zn plek voor mn gevoel, was hij ook niet ergens verdacht ooit voor dat ei dat iedereen moest beschermen?

Bijzonder goede aflevering iig, films vorige week viel tegen maar ditmaal een teacher drama (?) taxi driver en speed! Was de extra lengte meer dan waard.
Het was inderdaad wel weer een heel leuke aflevering d:)b

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Was weer een zeer goede aflevering iig.
Zit hier ondertussen in een 50/50 split tussen Toos en Lancelot. Ruben en Comfort heb ik ondertussen wel voort afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En ook weer de evolutie van jullie stemmen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AsYsfgZ63u1GYEDMxxzye26UtQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RhioPRoYKn4MOV9BeaHE2Xsq.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Valt mij wel op dat het weer veel alles of niks opdrachten zijn. Dus als de mol niet meewerkt is de kans op niks wel heel hoog.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik denk nog steeds dat Lancelot hij is.

En ik hoop dat Comfort de finale haalt. <3

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:05
Hogader schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:03:
Was weer een zeer goede aflevering iig.
Zit hier ondertussen in een 50/50 split tussen Toos en Lancelot. Ruben en Comfort heb ik ondertussen wel voort afgeschreven.
Ik zit eigenlijk vanaf het begin op Ruben en Toos, waarbij ik Toos steeds meer ben gaan afschrijven en Ruben dus overblijft.

Toos had als chauffeur inderdaad een goede positie om subtiel te mollen, maar hij doet het eigenlijk heel goed, daar heeft het niet aan gelegen. En wie geeft er de cruciale verkeerde kleur door? Het ligt er bijna te dik bovenop, maar dat is toch weer 5000 euro die Ruben door de WC spoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
Thomas was mijn reservemol en Toos mijn "echte" mol, dus uiteraard wordt mijn tunnel alsmaar dieper. Hij deed het prima als chauffeur, maar uiteindelijk toen iedereen voor groen wilde gaan was hij degene die omwierp "waarom gaan jullie blind voor Commy, kunnen we niet overleggen?" en besloot hij toch de gele kleur die van Ruben kwam te pakken.

Als Lancelot de mol is zou ik er overigens echt problemen mee hebben dat hij de pasvragen in de bunker niet pakte. Dat is voor mij HET argument dat hij de mol niet is, 5k in de pot brengen (wat op dat moment een verdubbeling van de pot was en nu nog steeds bijna een derde van de totale pot) is echt not done als mol vind ik. En zo'n pasvraag pakken maakt je echt niet verdacht, iedere kandidaat zal dat snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ter verdediging van Ruben: een deel van de bus leek wel gelig bruin te zijn. Hij had ook een VR bril op en keek dus op een ander scherm met mogelijk een andere kleurweergave. Toos beslist dan wel mooi over de foute kleur.

Verder was het voor mij ook wel duidelijk groen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:24
Is dit programma gratis te zien vanuit Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-07 12:27
Zenomyscus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:06:
Via npo plus in iedergeval wel; je kan npo start proberen. Dat viaplay werkte voorgaande jaren ook maar qua kwaliteit minder dan de betaalde npo streams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, zelfs live op goplay.be dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zeker

Via NPO
Via GoPlay

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:22
Bij NLZIET staat die er maandagsavonds om 20.00 ook op. (y)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
GoPlay heeft beter kwaliteit

Iemand het onderstaande ook gemerkt?
Ik irriteerde bij Mol Talk aan een man die constant ("stiekem") met zijn telefoon bezig was. Hij zat op de achtergrond tussen de presentator en zijn gasten in.
Tijdens de aflevering van De Mol heeft hij een andere plek gekregen. Daarna zat linksachter 😂
En terrecht.
Maar ja, daarna was een jong meisje met haar smartwatch aan het klooien. 😡

Is het nou zo moeilijk om je fatsoen te houden bij een live uitzending...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Lapa schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:33:
[...]

Ik zit eigenlijk vanaf het begin op Ruben en Toos, waarbij ik Toos steeds meer ben gaan afschrijven en Ruben dus overblijft.

Toos had als chauffeur inderdaad een goede positie om subtiel te mollen, maar hij doet het eigenlijk heel goed, daar heeft het niet aan gelegen. En wie geeft er de cruciale verkeerde kleur door? Het ligt er bijna te dik bovenop, maar dat is toch weer 5000 euro die Ruben door de WC spoelt.
Echter moest Ruben de kleur zien door een lastige FPV bril, terwijl hij zich moest concentreren op het rijden. Hier zit vaak geen 4K resolutie achter met perfecte kleuren. Deze had Comfort wel. Dit kan makkelijk het verschil verklaren. En uiteindelijk wordt de keuze gemaakt door Toos, met een voorzet van Lancelot ("beslis jij maar").

Overigens kon Toos wss bij deze opdracht als chauffeur vooral subtiel mollen door wat meer benzine te gebruiken en/of af en toe lichte stuurcorrecties doen die het lastig maken voor de rest.

Als je verder puur naar deze aflevering kijkt bij de leraren opdracht is het Ruben die 2/3 spellen wint (en ja 1'tje faalt), maar heeft Toos hier 0,0 input in gehad. Lancelot zorgt er dan weer juist voor dat hij de laatste fun fact niet doorgeeft.

Verder schrijf ik Ruben ook vooral af, omdat Leila vol op Ruben ging toen ze eruit viel (voor zover ik dat goed onthouden heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

LordSinclair schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:32:
Valt mij wel op dat het weer veel alles of niks opdrachten zijn. Dus als de mol niet meewerkt is de kans op niks wel heel hoog.
Ja eens, alleen de taxi driver opdracht was diverse kleine bedragen. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant... zo ver in het spel, het mag voor zowel de mol als voor de kandidaten wel wat "serieuzer" worden.

Wat een baas is die Lancelot toch. Gewoon even voor de klas gaan staan om 3 kwartier ergens over te gaan lullen terwijl je geen idee hebt.... Heb echt dubbel gelegen om zijn "in het leven moet je je vaak aanpassen, dus klap klap". Mooie tijdswinst.

Je zou kunnen zeggen, mooi gemold, want achteraf gezien hadden ze het geld verdient als hij bij de laatste fun fact er geen verhaal van had gemaakt maar het gewoon ff snel gezegd had. Maar ja, als hij de mol zou zijn, zouden ze hem dan met signalen hebben kunnen vertellen hoeveel vragen de studenten goed kunnen hebben zodat hij daarmee kon weten of hij tijd moet rekken of niet? Zou dat wel erg ver gezocht vinden en ook niet helemaal eerlijk. Ik vind van te voren opdrachten doorspreken prima. Maar tijdens een opdracht de Mol instrueren zodat hij weet dat de kans groot is dat als hij de laatste fun fact niet verteld, ze het geld niet verdienen, wel een beetje te ver gaan.
Daarmee is Lancelot voor mij geen mol.

Thomas is de mol niet, dus ondanks zijn voor mijn gevoel wat geklungel in de bieb, maakt dat dus niet uit.

Op beeld heb ik niet het idee dat Commy foute dingen heeft doorgegeven. En ik blijf het twijfelachtig vinden dat ze een rood scherm heeft gehad, en daarna terug kon komen. Ook al kan dat prima, het voelt niet helemaal lekker en daarom geloof ik niet dat Commy de mol is (dus zal ze het wel zijn :P).

Dus op basis van de schoolopdracht zouden het Toos of Ruben moeten zijn. En, die hadden ook wel beter hun best kunnen doen om de fun facts te verdienen. Precies het verkeerde bordje omschieten met de propjes... mooie Molstreek, maar wel beetje te opvallend in beeld eigenlijk. Dat lijkt mij dus meer een klungelige actie dan een Mol. Dus zou Toos de mol zijn....

De bus was echt superleuk. Vond de kandidaten in de bus wel serieus het spel spelen, het zag er niet echt naar uit dat ze bv om die sleutel te krijgen bewust gassen en remmen verkeerd om deden of zo. De namen doorgeven aan de FBI op basis van de beschrijving.. Als je thuis zit is het makkelijk natuurlijk. Maar 2 afbeeldingen met man met bril. "Een klein beetje haar op de kin". Volgens die beschrijving kozen ze op zich wel de juiste (maar toch de verkeerde...). Als ze (zowel bus als FBI) hadden gezegd: we hebben er 2 met een bril. 1 heeft echt een paar plukjes op z'n kin, bij de ander lijkt het een baard, had de FBI misschien makkelijker kunnen zeggen wat de juiste dan moet zijn. Maar ja, als Commy of Ruben de mol is, vinden zij het prima dat ze de verkeerde naam doorgeven natuurlijk. En als je maar heel fanatiek "ja, dat moet hem zijn!" roept krijg je de ander ook wel mee. Vond Commy haar analyse wel een mooie. Ruben deed alsof hij erg druk was, maar heeft hij wel echt iets gedaan?.... Nou ja, keer heen en weer rijden omdat het dus de verkeerde naam was.

Met het karretje rijden, tja, met bril op. Misschien zien de kleuren er iets anders uit. Ze hebben dat beeld waarin hij de kleur kon zien erg kort in beeld gehad (of ik was vannacht te suf....), ik vond geel en groen beiden geloofwaardig. Commy was erg overtuigd groen, maar liet zich makkelijk overrulen door Ruben om voor geel te gaan.

Als Toos de mol is, denk ik dat hi gaat zeggen dat hij bij het besturen van de bus het niet aandurfde om te langzaam te rijden, dat zou best wel opvallen. Dat hij misschien bewust het autootje heeft platgereden (wat me nog best lastig lijkt met je achterwielen), soi. Maar deze opdracht maakt hem voor mij niet verdachter. Ruben en Commy dan weer wel...

De taxi driver vond ik grappig, maar beetje zinloos. Vond dat je niet helemaal lekker in beeld kon zien wat er gebeurde. Bv de vrouw komt steeds wat brengen, dan wil je zien of het aannemen van wat ze geeft (of het bedanken, of het direct oppakken nadat ze het heeft neergezet) een hint kan zijn. Of bij Lancelot zijn bril even goed zetten. Ruben die wel vaak met z;'n hand bij z'n gezicht zat. Maar ik vond het weer net te onregelmatig in beeld om daar echt iets van te kunnen vinden. Toos stopte wel heel snel,. en was bij ik dacht Commy wel heel enthousiast aan net roepen dat ze door moest gaan...
Als ik me verveel deze week zal ik misschien nog een keer kijken of ik luister podcast wel :P Ik ben er niet wijzer van geworden.

Nou ja, samengevat: ik heb nog steeds geen flauw idee 8)7 . Ruben te opvallend. Toos had juist meer kansen om te mollen maar vond ik m niet echt doen. Commy misschien toch de mol? En Lancelot... hoe fanatiek was hij bij de bus en bij de taxi driver nu echt bezig?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
Hogader schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:59:
[...]
Overigens kon Toos wss bij deze opdracht als chauffeur vooral subtiel mollen door wat meer benzine te gebruiken en/of af en toe lichte stuurcorrecties doen die het lastig maken voor de rest.
Mijn indruk was dat de opdracht gewoon een limiet had van exact een uur, waarbij het benzine verhaal alleen een gimmick was. Van de andere kant... dan hadden ze net zo goed een klassieke aftellende timer op de bom kunnen zetten die je in lekker dramatische shots in beeld kan brengen, dus misschien heb ik dat wel verkeerd geïnterpreteerd.
Verder schrijf ik Ruben ook vooral af, omdat Leila vol op Ruben ging toen ze eruit viel (voor zover ik dat goed onthouden heb).
Dat is inderdaad een goede. Dat soort info is altijd het meest waardevol. Zou dat even moeten terugkijken. Meestal hoor je juist niet van de afvaller hoe ze exact de test hebben gemaakt, juist om dit soort info bij de kijker weg te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Lapa schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:13:
[...]

Mijn indruk was dat de opdracht gewoon een limiet had van exact een uur, waarbij het benzine verhaal alleen een gimmick was. Van de andere kant... dan hadden ze net zo goed een klassieke aftellende timer op de bom kunnen zetten die je in lekker dramatische shots in beeld kan brengen, dus misschien heb ik dat wel verkeerd geïnterpreteerd.
In de film Speed is de hoeveelheid brandstof ook bepalend voor de tijd die ze hebben. Daar komt het naar mijn idee vandaan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Zo, ook weer bij.

Mijn mol (Thomas) moest vertrekken, dus heb ik een nieuwe nodig…

Ik heb Commy nog steeds afgeschreven, maar heb het idee dat de kandidaten dat nog niet gedaan hebben.

Op basis van de laatste aflevering kan ik alleen maar de conclusie trekken dat de kandidaten er vooral in geïnteresseerd zijn zichzelf zo verdacht mogelijk te maken.

Lancelot verpest de les-opdracht, Ruben verpest de Speed-opdracht, Commy geeft de verkeerde titel van een schilderij door (hoe dan?) en Thomas accepteert dat klakkeloos… de pot interesseert ze niet meer. Twijfel zaaien bij de anderen des te meer.

Voorlopig zet ik in op Toos als de mol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Mooie opdrachten in een mooie setting:Y

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 21:34

Harrie

NederVlaming

Goede aflevering weer!
Ik blijf bij Lancelot als mol,
spoiler:
1 keer die bandieten wegjagen, want hij wist wellicht dat die bandieten nog een keer langs zouden komen voor die laatste foto.

En de trailer voor de finale is veel belovend!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2023? (na aflevering 7)
Lancelot
Comfort
Toos
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405534&layout=2&sort=prc
Weeral mijn verdachte er uit. Ik ben er niet goed in :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Sinds aflevering 2 zit ik in een Lancelot tunnel :Y

Dus Toos of Comfort is de Mol _O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
streamnl schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:11:
Sinds aflevering 2 zit ik in een Lancelot tunnel :Y

Dus Toos of Comfort is de Mol _O-
Ik sinds aflevering 2 op Toos of Ruben (waarbij per aflevering de hoofdverdachte wisselde). Dus ik heb nog kans om semi-goed te zitten :)

Maar uiteindelijk zit ik eigenlijk altijd fout, dus is het Comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
nieuws: SBS België brengt GoPlay-app uit voor Android TV

Yes, de finale rechtsreeks vanop de Shield TV zien *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat werkt zeker niet vanuit Nederland? Zou wel tof zijn als dat wel zou werken. Op NPO staat hij een dag later online dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
darkdesign schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Dat werkt zeker niet vanuit Nederland? Zou wel tof zijn als dat wel zou werken. Op NPO staat hij een dag later online dacht ik.
Jawel, de Mol is via goplay live te bekijken vanuit Nederland. Of het ook werkt via de Google TV app weet ik niet maar ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Het is lancelot, ik zei het vanaf aflevering 2 ofzo al, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Voor degenen die op Lancelot zitten: hoe verklaar je de situatie met Lieselot in de bunker? Lieselot wilde de jokers oppakken en weggooien wat € 5000 had gekost, Lancelot ging hier niet in mee. Was toch heel makkelijk geweest als mol om zo'n groot bedrag uit de pot te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:25
Helaas zijn we nu op een punt dat een soortgelijke situatie ('onnodig geld pakken') voor alle kandidaten van toepassing is. En dat is wel vaker bij De Mol; niet verdacht worden is belangrijker dan geen geld verdienen. Deze aflevering had de laatste foto ook heel makkelijk verpest kunnen worden, maar die is ook binnen gehaald, ongeacht wie de mol is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jajofisher op 03-05-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:39:
Voor degenen die op Lancelot zitten: hoe verklaar je de situatie met Lieselot in de bunker? Lieselot wilde de jokers oppakken en weggooien wat € 5000 had gekost, Lancelot ging hier niet in mee. Was toch heel makkelijk geweest als mol om zo'n groot bedrag uit de pot te halen?
Je kunt het uitleggen als verdachtmaking van zich af trekken. Maar ja, dat is een heel groot bedrag om gewoon te laten liggen. Ik zat niet op Lancelot als mol. Ik dacht Ruben, maar goed, dat is nu niet meer mogelijk :+

Door de opmerking van Comfort dat Lancelot wel vaak op een beslissende/plek zit, begin ik toch wel te twijfelen. Daar heeft ze namelijk wel een punt.

Ik moet even gaan twijfelen en hereiken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Jajofisher @Gropah

Mee eens dat andere kandidaten ook geld laten liggen en dat de laatste foto makkelijk te verpesten was. De situatie in de bunker staat mij alleen zo bij omdat iemand anders (Lieselot) die niet de mol was een actie wilde uithalen die geld zou kosten. Hierdoor zou een mol zich niet/nauwelijks verdacht maken door Lieselot de jokers op te laten pakken lijkt mij. Een cowboy foto verpesten moet je zelf doen als mol.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-05-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik lees je bericht nu pas wat beter. Was het niet juist Lieselot die uiteindelijk iets zei in de zin van "ik hoef ze niet, maar snap het als jij het wel wilt. Dan mag je ze allebei."? Als dat zo is, moet je wel een interessante tactiek hebben als mol om dan niet 5000 euro uit de pot te naaien.

[ Voor 24% gewijzigd door Gropah op 03-05-2023 14:09 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste