Daar ben ik het mee eens. Im verwacht zelfs eerder een voorjaars offensief in Luhansk dan in het zuiden. Oekraïne heeft nog meer tijd nodig voor om materieel op te bouwen voor een aanval Melitopol.TheBrut3 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:11:
Ik denk eigenlijk dat de Krim pas als laatste aan de beurt is.
Lijkt mij logischer dat ze nu eerst vanuit Zaporizja naar Melitopol en de kust gaan. Daarna kunnen ze naar het westen oprukken en ook gaan drukken vanuit Cherson. De Russen zitten dan vast en kunnen alleen nog maar naar de Krim terugtrekken. Oekraïne kan het terugtrekken erg moeilijk maken als ze Perekop in bereik hebben. Oekraïne kan dan het noorden van de Krim dichtzetten met relatief weinig mensen en de focus verleggen naar het oosten van het land. Ondertussen kunnen ze met raketten zoveel mogelijk doelen in de haven van Sebastopol proberen te raken. Na een tijdje ook de bruggen in het oosten opblazen en natuurlijk de watertoevoer zo snel mogelijk blokkeren.
Pas als het oosten van Oekraïne vrij is denk ik dat de focus naar de Krim gaat. Want we hebben het nu vaak over Rusland die troepen door de meatgrinder duwt, maar de Krim proberen te veroveren terwijl het andere land ook nog een actieve vloot heeft is pas een meatgrinder voor de Oekraïense trroepen.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.