nothing stops this train
Gadverdamme, mass adoption. Het is nu al zo traag en duur om een withdrawal te doen - en dan moeten er ook nog landen op die blockchain!?
Maktub
MrMrq schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:12:
[...]
Gadverdamme, mass adoption. Het is nu al zo traag en duur om een withdrawal te doen - en dan moeten er ook nog landen op die blockchain!?
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Rec3ZN2LA8aJFJIKgAb6Gizh.gif?f=user_large)
That's pretty fucking bullish.
[ Voor 30% gewijzigd door WillemdeZijger op 08-05-2023 18:41 ]
Ik ook niet, maar ik snap niet dat binance dit faciliteert terwijl die lui al zo onder een vergrootglas liggen als grootste exchange.
Wel aardigDarrell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:19:
Hoe gaat het met de PEPE shorts?
:strip_exif()/f/image/j5XPFV71JjRMd7u2EXCZROWg.jpg?f=fotoalbum_large)
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Wel een gekloot om van m'n ordi af te komen, maar dat was te verwachten. Ik had m graag boven de $25 verkocht, dat is niet gelukt.
[ Voor 14% gewijzigd door Gelukszoekr op 08-05-2023 19:36 ]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik vind het knap dat je hem gewoon laat staan als die weer redelijk terugbounced 😀anti elppa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:23:
[...]
Wel aardigdoor het putje met die drek
[Afbeelding]
Ik laat em nog ff door razen. Ik verwacht nog wel paniek bij henk en ingrid die het vakantiegeld erin geknikkerd hebben en nu hun all in vakantie naar turkije niet meer kunnen betalen (niet dat hun transvertragia vliegtuig uberhaubt nog vertrekt, maar oke)Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:35:
Ik heb de PEPE short net gestopt. Op zo'n 150% inderdaad. Met een -33% op de daily, en een -10% op de hourly met dit volume. Volgens mij kan je op niet veel meer wensen. Laat m maar ff boucen dan. Als ie nog weer naar 215 gaat misschien wel een nieuwe short. Uiteindelijk gaat het ding stuk, maar niet in 1x
Wel een gekloot om van m'n ordi af te komen, maar dat was te verwachten. Ik had m graag boven de $25 verkocht, dat is niet gelukt.
BREAKING: Binance to enable Lightning Network withdrawals⚡️ pic.twitter.com/GR11acDW61
— Bitcoin News (@BitcoinNewsCom) 8 mei 2023
zou mooi zijn!
Kraken heeft dit al, dus BTC op Kraken kopen en instant bij Binance?
dit zal een enorme klap zijn tegen vele andere crypto's
XLM, XRP, TRX you name it.......niet meer nodig om snel iets op Binance te zetten (voor Nederlanders iig)
[ Voor 29% gewijzigd door Kol Nedra op 08-05-2023 19:55 ]
nothing stops this train
Ik zet er wel ff een "stoploss" onder op 100%zenith schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:43:
[...]
Ik vind het knap dat je hem gewoon laat staan als die weer redelijk terugbounced 😀
Maar bounce? ik zie het niet. of kijk ik niet goed. tis juist zo tam als wat
Ik had al wat eerder gekocht. Heb nu 2 kratjes.JPS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:44:
[...]
^^
Ben mijn altportfolio aan het heroverwegen (om evt wat ASTR toe te voegen) en liep tegen je post aan Zwembroek. Vandaag is je kans gekomen!
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
omg LTC heeft gewoon BTC gefliptVis schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:59:
👀 LTC new adresses beats BTC, geen wonder want fee is 0,- om een transactie uit te voeren. En sneller.
[Afbeelding]
kwestie van tijd dus
:strip_exif()/f/image/UGQpczsPD88RhSgAk4KLlUf6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Kol Nedra op 08-05-2023 20:05 ]
nothing stops this train
Always have been.memeKol Nedra schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:02:
[...]
kwestie van tijd dus![]()
[Afbeelding]
omg LTC heeft gewoon BTC geflipt
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
edit...205%anti elppa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:23:
[...]
Wel aardigdoor het putje met die drek
[Afbeelding]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
nothing stops this train
Celer doet weer een vertrouwde 12% eraf, morgen pumpt die weer terugDarrell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:03:
Ja alles door het putje nu.
Lekker man, ben ik toch teveel op safe gegaan.
Eurotje gekocht, kijken of het zo gaat lopenVis schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:07:
[...]
Celer doet weer een vertrouwde 12% eraf, morgen pumpt die weer terug
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
dit is ook gewoon puur gokken. gooi de SL nu ff naar 140%Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:09:
[...]
Lekker man, ben ik toch teveel op safe gegaan.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
blijf dan kijkenJDx schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:11:
Waarom gebeuren dit soort dingen altijd net als ik kijk na een hele dag niet te hebben gekeken
Dan verzoek ik je dringend namens de hele slowchat muv. @anti elppa om maar helemaal niet meer te kijken.JDx schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:11:
Waarom gebeuren dit soort dingen altijd net als ik kijk na een hele dag niet te hebben gekeken
[ Voor 3% gewijzigd door Darrell op 08-05-2023 20:13 ]
"Bitvavo iDeal komt niet gelijk aan"
nothing stops this train
hahahah ook goed. dus of hele dag kijken, of nooit meer kijken.....crypto ban van 10 jaarDarrell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:13:
[...]
Dan verzoek ik je dringend namens de hele slowchat muv. @anti elppa om maar helemaal niet meer te kijken.
dit lijkt dus idd support te zijnanti elppa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:04:
[...]
tja we kunnen nog wel ff in deze range hangen....
[Afbeelding]
En dat terwijl de btc dominance gedaald is de afgelopen 24 uur. Het echte bloedbad moet dus nog komen.zwembroek schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:16:
Haha lang niet rekt geroepen maar vooruit REKT. Arbitrum 1.06, GLMR bijna ICO prijs...
Ja die alts krijgen een zware zomer.knakworst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:20:
[...]
En dat terwijl de btc dominance gedaald is de afgelopen 24 uur. Het echte bloedbad moet dus nog komen.
Verwijderd
Beetje jammer alleen dat mijn GAK iets van $1.40 is.
Was nog uit 2021, je weet wel, die tijd dat je zoveel winst maakte dat je maar wat kocht van de kratjes stables.
Klopt want BTC lijkt nu support te hebben op de 27.3k, als die bounce doorzet gaan de alts nog harder rektknakworst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:20:
[...]
En dat terwijl de btc dominance gedaald is de afgelopen 24 uur. Het echte bloedbad moet dus nog komen.
Take profit op 0,001 😅anti elppa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:10:
[...]
dit is ook gewoon puur gokken. gooi de SL nu ff naar 140%
Wat zijn de ordinals?Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:24:
Ik denk dat die Ordinals best wel voor een deel verantwoordelijk zijn voor deze ellende. Er is gewoon een groep mensen die door deze dure, trage bende het allemaal minder rooskleurig inziet
Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:24:
Ik denk dat die Ordinals best wel voor een deel verantwoordelijk zijn voor deze ellende. Er is gewoon een groep mensen die door deze dure, trage bende het allemaal minder rooskleurig inziet
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fyVqO3WKzdpYdZfw8SY7KBPr.jpg?f=user_large)
Nieuw type shitcoins die misbruik maken van het BTC netwerk.
nee die staat zoals ik gisteren melde op 0,0005
Oke het is niet instant, maar wel sneller dan het Bitcoin netwerk hahahaha, eat that shit.
Via de Rabo overgemaakt? Kijken wie dan het laatste lacht.Vis schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:38:
Bitvavo ideal komt zojuist binnen 20 sec binnen!
Oke het is niet instant, maar wel sneller dan het Bitcoin netwerk hahahaha, eat that shit.
[Twitter: https://twitter.com/0xfoobar/status/1655572178220269568]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
ABNknakworst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:40:
[...]
Via de Rabo overgemaakt? Kijken wie dan het laatste lacht.
Ik heb vernomen dat daar altijd goeie babes gespot worden op zulke feestjes._Gast_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:43:
Zit er dan toch een summer break aan te komen?
Het geeft volgens mij juist aan hoe goed Ethereum dit kan tov Bitcoin. Shitcoins hosten bedoel ik dan
Klopt, maar volgens mij zit vooral niemand op een hoge Bitcoin dominance te wachten icm ordinals / traagheid / BTC shitcoins.Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:45:
[...]
Het geeft volgens mij juist aan hoe goed Ethereum dit kan tov Bitcoin. Shitcoins hosten bedoel ik dan
https://www.coindesk.com/...-in-march/?outputType=ampTaro schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:48:
[...]
Klopt, maar volgens mij zit vooral niemand op een hoge Bitcoin dominance te wachten icm ordinals / traagheid / BTC shitcoins.
En deze? Ik ga me er niet aan wagen koop wel gewoon Bitcoin maar valt wel op dat die meestijgen.
Edit: NorthRock identified three main layer 2 networks on Bitcoin: Lightning, RSK and Stacks. Each layer 2 “is complementary and has different goals, but of the three Stacks is furthest along in terms of developing an ecosystem for more traditional crypto applications (NFTs, DeFi, Name Services, etc.),” NorthRock wrote.
Ik ga me er eens in verdiepen, als simpele leek lees ik alleen een hele vage Bitcoin/Ethereum combinatie.
En $ALEX is dan de dex voor brc-20 coins?

[ Voor 35% gewijzigd door Alpina op 08-05-2023 20:59 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
[ Voor 57% gewijzigd door Trackerfire op 08-05-2023 21:02 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Voor de nieuwelingen. Dat is een soort launchpad waar je 1:1 Bitcoin krijgt
Dubbelle bitcion? Wow!Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:03:
Zal mij niks verbazen als we een hardfork krijgen met Bitcoin.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:03:
For a long time it was much more straightforward as an institution to own BTC vs ETH. You knew exactly what you were getting and ETH was more in flux. Now that BTC is finally starting to confront the decisions ahead it’s path is much more uncertain, while ETH on the other hand is…
— Hal Press (@NorthRockLP) 8 mei 2023
Ben deze laatste tweets even vol interesse aan het lezen. @jvel92 zal smullen
kan goed idd, zijn we ook direct weer van die rommel af.Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:03:
Is wel lang terug alweer zeg. Zo lang dat ik niet eens meer weet wat de laatste was.
Er is toen wat rommel langsgekomen zeg. Bitcoin cash, bitcoin gold, bitcoin diamond enz enz, wat een shitshow
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vO9aMav68SzYZ0MrqCzodJ9E.gif?f=user_large)
Zero.
Jij hebt genoeg babes gezien daar. Nu flink aan het werk dat wij ze hier ook weer kunnen zien!Pelox schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:12:
Jullie hebben goed je best gedaan de afgelopen week zie ik... kan weer alles gaan repareren na mijn vakantie..
[Afbeelding]
Stack Sats
Was het alweer vergeten, ik ga weer even kijken
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Maar het resultaat mag er alsnog zijn. 0.05 BTC (~€1350) geïnvesteerd. Ruim €200 aan fees en extra kosten betaald. Maar ik cash nu alsnog 0.28 BTC (~€7k) uit als winst. Maakt het gekloot meer dan goed, en stiekem is het ook gewoon leuk, nieuwe shit volgen en de spanning onderweg.
En nu weer samen met de PEPE-short satjes hup, veilig terug naar de ledger. Dan slaap ik ook weer rustig vannacht
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Gratis Tip:Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:23:
Nou, hehe. Na een dag kloten ben ik weer van "ordi" af. Een combinatie van bugs op het platform heeft er voor gezorgd dat ik de voorlopige top ben misgelopen, anders had ik rond de lunch alles gedumpt.
Maar het resultaat mag er alsnog zijn. 0.05 BTC (~€1350) geïnvesteerd. Ruim €200 aan fees en extra kosten betaald. Maar ik cash nu alsnog 0.28 BTC (~€7k) uit als winst. Maakt het gekloot meer dan goed, en stiekem is het ook gewoon leuk, nieuwe shit volgen en de spanning onderweg.
En nu weer samen met de PEPE-short satjes hup, veilig terug naar de ledger. Dan slaap ik ook weer rustig vannacht
Een namechange houdt de boormachines niet op afstand. Het duurt misschien een paar minuten langer
Dit is het moment dat je afhaakt. Je snapt niks meer van Ordinals. Je DOT staat onder water. Je hebt een grote bag PÉPÉ aan je broek hangen.
Je ziet je PF stilaan verder verdampen. En je overweegt om mee te doen in de algehele malaise. Nu nog verkopen, vóór morgen een USA bank de stonks en dus BTC verder in de modder drukt. Vóór Rusland het 9 mei offensief start.
Jij wil namelijk NIET die gast zijn die over twee jaar moet opbiechten dat hij BTC vasthield in de crash der crashes. Dat jij BTC hodlde van 27k naar 6 cent.
En juist daarom is er deze handleiding. Dit is hét moment om geen domme dingen te doen.
Het is niet mis met BTC. Het is niet mis met crypto.
Of in ieder geval niet misser dan in normie-land. Zie hier bijvoorbeeld een mislukte economie bijles in de praktijk.
:strip_exif()/f/image/YA6ZAFX47DxKDECHUdlCFayc.jpg?f=fotoalbum_large)
De FNV vergeet even dat hogere lonen een óórzaak zijn van hogere prijzen. Ze zouden niet een gevolg moeten zijn….
Wanneer dat soort dingen gebeuren, en niemand vraagt zich af wie hier nou de snackbar is, dán moet je gewoon een bedrag dat je kan missen in BTC laten zitten.
Weest sterk, kameraad!
[ Voor 8% gewijzigd door MrMrq op 08-05-2023 21:51 ]
Maktub
Achja, Ik heb het succesverhaal met de vrouw gedeeld, die heeft het virtueel alweer uitgegeven...D_Jeff schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:34:
[...]
Gratis Tip:
Een namechange houdt de boormachines niet op afstand. Het duurt misschien een paar minuten langer
[ Voor 51% gewijzigd door Gelukszoekr op 08-05-2023 21:47 ]
Zeker "part of the deal"?Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:41:
[...]
Achja, Ik heb het succesverhaal met de vrouw gedeeld, die heeft het virtueel alweer uitgegeven...
Jij mag in die Ponzi's zitten (en daarmee dus ook geen gezeik geeft bij verlies), zolang zij de winst mag uitgeven?
Kan alleen als je een taproot adres aanmaakt op de Ledger. Anders sats weg.Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:58:
Ik heb wel weer een uitdaging nu. Die Bitcoin moet naar een Taproot supported adres gestuurd worden. Ik heb op de ledger voor nu alleen een native segwit account. Ik zit eigenlijk niet te wachten op meerdere accounts. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Dus niet downwards compatible.. En dan kan je vanaf dat Taproot adres wel weer naar het SegWit adres sturen lijkt me?knakworst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:03:
[...]
Kan alleen als je een taproot adres aanmaakt op de Ledger. Anders sats weg.
-edit. Google zegt; Taproot accounts are fully compatible with non-Taproot accounts. This means that you can safely send BTC from a Taproot account to a Legacy, SegWit, and Native-Segwit account and vice versa
-nog een edit. Comfirmed. Het kan. Even een proeftransactie gedaan
[ Voor 31% gewijzigd door Gelukszoekr op 08-05-2023 22:11 ]
Due to how Bitcoin has developed, improving over time, you will find that addresses are mostly backwards-compatible. Since Taproot is such a new upgrade, there may still be issues with services not supporting it for a while. A Bech32 can send to a P2SH or P2PKH address without worrying about anything.Gelukszoekr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:06:
[...]
Dus niet downwards compatible.. En dan kan je vanaf dat Taproot adres wel weer naar het SegWit adres sturen lijkt me?
-edit. Google zegt; Taproot accounts are fully compatible with non-Taproot accounts. This means that you can safely send BTC from a Taproot account to a Legacy, SegWit, and Native-Segwit account and vice versa
-nog een edit. Comfirmed. Het kan. Even een proeftransactie gedaan
It is also possible to send from a legacy address to a Bech32, but there may be issues due to older wallet clients that use legacy addresses often not recognizing Bech32 or P2SH addresses as valid, therefore not letting you send, even though the transaction would likely go through. This is simply an outdated protective mechanism that rejects invalid addresses but which hasn’t updated its definitions of what is valid.
https://blog.trezor.io/bi...-to-use-them-35e7312098ff
Dat maakt het toch wel sketchy. Bitcoin is backwards compatible, maar niet altijd...knakworst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:16:
[...]
Due to how Bitcoin has developed, improving over time, you will find that addresses are mostly backwards-compatible. Since Taproot is such a new upgrade, there may still be issues with services not supporting it for a while. A Bech32 can send to a P2SH or P2PKH address without worrying about anything.
It is also possible to send from a legacy address to a Bech32, but there may be issues due to older wallet clients that use legacy addresses often not recognizing Bech32 or P2SH addresses as valid, therefore not letting you send, even though the transaction would likely go through. This is simply an outdated protective mechanism that rejects invalid addresses but which hasn’t updated its definitions of what is valid.
https://blog.trezor.io/bi...-to-use-them-35e7312098ff
Hoe kunnen hogere lonen een oorzaak zijn van hogere prijzen, terwijl de prijzen eerst zijn gestegen?MrMrq schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:38:
De FNV vergeet even dat hogere lonen een óórzaak zijn van hogere prijzen. Ze zouden niet een gevolg moeten zijn….
De grote bedrijven zijn nu massaal aan het graaien, omdat de gelegenheid (oorlog in Ukraine) zich aandient.
[ Voor 4% gewijzigd door GioStyle op 08-05-2023 22:30 ]
Die Dots hoorden inderdaad in meme topic. Van de andere kant, PEPE wordt ook door de vingers gezien.
Dat de FNV eerst de lonen absurd omhoog staakt bij beroepen die eerst op de lijst staan om geautomatiseerd te worden als ze te duur worden en dan roepen om lagere prijzen want dan hoeven de lonen niet omhoog is bizar.GioStyle schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:30:
[...]
Hoe kunnen hogere lonen een oorzaak zijn van hogere prijzen, terwijl de prijzen eerst zijn gestegen?
De grote bedrijven zijn nu massaal aan het graaien, omdat de gelegenheid (oorlog in Ukraine) zich aandient.
Om het nog in topic te houden; Die FNV boomers zitten in hun Mooon trip en roepen alleen maar meer looooon.
En zoals de geïnterviewde staker bij de AH riep met de mic onder de neus, ja joh lekker gezellig hangen met de matties en zo meteen meer doekoes.
Denk je dat bedrijven hier die bui niet zien hangen?
Die sorteren natuurlijk gewoon voor op hogere kosten en zo start de wedloop.
Iedere loonsverhoging lager dan de inflatie is er op achteruit gaan. Wel megawinsten, maar de mensen die er werken 6% geven is alsnog 4% in de min gaan bij een inflatie van 10%. De mensen aan de top en aandeelhouders worden dan weer eens rijker terwijl de normale man achteruit gaat. Ik snap FNV wel hoor.Barrycade schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:47:
[...]
Dat de FNV eerst de lonen absurd omhoog staakt bij beroepen die eerst op de lijst staan om geautomatiseerd te worden als ze te duur worden en dan roepen om lagere prijzen want dan hoeven de lonen niet omhoog is bizar.
Om het nog in topic te houden; Die FNV boomers zitten in hun Mooon trip en roepen alleen maar meer looooon.
En zoals de geïnterviewde staker bij de AH riep met de mic onder de neus, ja joh lekker gezellig hangen met de matties en zo meteen meer doekoes.
Denk je dat bedrijven hier die bui niet zien hangen?
Die sorteren natuurlijk gewoon voor op hogere kosten en zo start de wedloop.
Verwijderd
De arbeiders moeten gewoon de Barrycade opgaan.Barrycade schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:00:
Snap dat het "iedereen moet inkopen dat is goed voor de waarde" breed leeft in dit topic, maar op deze manier gaan de prijzen van alles zeker op korte termijn niet dalen. Dat is leuk in geval van crypto muntjes. Maar in de praktijk niet als je daar niet terecht kan met die muntjes.
Verwijderd
Ik heb net gekocht dus dat lijkt me sterk.Bartje-bart schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:08:
Ik denk niet dat je buy order gehit wordt Taro. De komende weken gaan we explosief stijgen
Op 10 mei de inflation data van de VS. Neem aan dat die gezakt is. Zal wel weer tot groene kaarsen leiden.Bartje-bart schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:08:
Ik denk niet dat je buy order gehit wordt Taro. De komende weken gaan we explosief stijgen
Ik vind dit gezeik met Binance altijd weer zo een typische FUD-situatie. Even withdrawals stil leggen; iedereen panikeert; prijs dumpt, shorten als de hel. Speculanten stappen in en dan gaan we gewoon weer verder omhoog.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
ScuL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 00:23:
[...]
Op 10 mei de inflation data van de VS. Neem aan dat die gezakt is. Zal wel weer tot groene kaarsen leiden.
Ik vind dit gezeik met Binance altijd weer zo een typische FUD-situatie. Even withdrawals stil leggen; iedereen panikeert; prijs dumpt, shorten als de hel. Speculanten stappen in en dan gaan we gewoon weer verder omhoog.
:strip_exif()/f/image/tGC0oVaoHxQ8h9BSVwvqIALj.jpg?f=fotoalbum_large)
nothing stops this train
Nu bittrex failliet. Wat gebeurt en toch allemaal de laatste tijd

Dit... Sowieso zie je dat er op veel plekken "inflatie"! Word geroepen als reden voor gestegen kosten... Terwijl voor genoeg bedrijven dit niet eens zo is. Zelfs bedrijven die roepen "ja de lonen worden hoger dus we berekenen het door" terwijl de genoemde loonsverhoging nog helemaal niet ingevoerd is....PilatuS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:50:
[...]
Iedere loonsverhoging lager dan de inflatie is er op achteruit gaan. Wel megawinsten, maar de mensen die er werken 6% geven is alsnog 4% in de min gaan bij een inflatie van 10%. De mensen aan de top en aandeelhouders worden dan weer eens rijker terwijl de normale man achteruit gaat. Ik snap FNV wel hoor.
En dan na die loonsverhoging weer de prijzen nog een keer omhoog gooien en de vakbonden de schuld geven. @Barrycade noemt het boomers en voila, weer een pilaar die nog voor iets van werknemers-rechten strijd naar de klote. En de VVD/Musk/Bezos lachen in hun vuistje...
De Nederlandsche Bank waarschuwt voor loon-prijsspiraal:
https://www.bnnvara.nl/ka...vakbonden-hun-zin-krijgen
Maar ondertussen mag Unilever wel even de prijzen omhoog gooien en meer winst maken, want dat heet 'marktwerking'.
https://www.rtlnieuws.nl/...prijzen-verder-omhoog-dit
Maarja, het is natuurlijk makkelijker om tegen een simpele arbeider aan te schoppen dan tegen een graaiende multinational.
Kwam er net via Facebook op. Ook fijn om te zien dat het anti-witwas/fraude beleid van de banken zo goed werkt.MrFX schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:46:
Hopelijk dekt men bij het bedrijf Bitvavo de risico's beter af dan dat de CEO dit doet. Het lijkt erop dat je die laatstgenoemde alles wijs kan maken![]()
https://fd.nl/financiele-...-aan-wonderbelegger-max-r
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Het feit dat inmiddels 1/5e tot 1/4e van de personeelsbestanden van de grote drie aan KYC en AML werkt en een dergelijk geval er niet uit weet te pikken, is pijnlijk. Echter, statistisch gezien blijft het een anomaly. Dit zal wel weer een gevalletje feedback-loop worden waarbij institutionele verontwaardiging gepaard met een tik op de vinger resulteren in nog strenger toezicht en gezeik voor mensen die een keer een rug naar een exchange overmaken.sh4d0wman schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 03:15:
[...]
Kwam er net via Facebook op. Ook fijn om te zien dat het anti-witwas/fraude beleid van de banken zo goed werkt.Ja ze hadden hem in het vizier maar toen tikte meneer al de 26 miljoen aan.
Inmiddels worden de beloften t.a.v. toezicht op cryptobedrijven (exchanges, brokers & custodians) niet nagekomen en is het even duur voor een cryptobedrijf om een vergunning te krijgen als voor een pensioenverzekeraar (echt, wtf?):
Cryptobedrijven zouden onder toezicht komen in 2020. Witwas toezicht. En, zo zei Financiën. Kost niet zoveel hoor. De kosten inschatting vooraf: 130.000 voor de hele sector voor invoering en dan 60.000 per aanbieder erna.
— Simon Lelieveldt - finhstamsterdam.bsky.social (@finhstamsterdam) 8 mei 2023
Wat er toen gebeurde raad je nooit...… pic.twitter.com/0RFIFsdIm8
Waar komt die obsessie vandaan in dit land met crypto en waarom moet het strenger en duurder dan de EU-norm? Toezichthouders zitten (zoals ik al eerder heb bepleit in dit topic) vast in een perpetuele doom-loop waarin maatschappelijke verontwaardiging en populistisch geneuzel hen dwingen om irrationeel en buitenproportioneel op te treden. Het is allemaal voor de bühne terwijl systemische problemen niet worden aangepakt of vooruit worden geschoven. De sleutel ligt bij de banken, alleen zijn die te bang om op te staan. Goede oproep van Simon:
En mijn oproep aan de bankbestuurders is simpel.
— Simon Lelieveldt - finhstamsterdam.bsky.social (@finhstamsterdam) 17 april 2023
Lees nou eens een keer zelf alle stukken.
Ga eens met je kinderen praten.
En draai om: stop de antiwitwasmanie waarin je gevangen zit.
Geef je bankierseed inhoud en denk zélf na over grondrechten en ethiek.
Pak die witte pet! pic.twitter.com/8nRR0OeTsv
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Neem daar een beetje verantwoordelijkheid en je neemt heel wat sceptisch cryptosentiment weg. En je geeft dit soort scams (pepe bijv.) ook veel minder kans van slagen.
Dit topic is gesloten.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!