[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.226.207 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:51:
[Afbeelding]

Al dat gelul over de meme coins, meeste mensen verliezen gewoon geld met dit gegok. Ik kies liever voor de geleidelijk weg waarbij mijn bots traden bij de juiste signalen.
In een uptrend kan iedereen traden, in de bovenstaande periode deed Bitcoin ook even 100%. Denk niet dat er veel van over blijft in een down trend behalve grote bags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05-2023
Via cryptobottrading.nl
Nieuwe Tradingview signals werken nog beter, gaat pas handelen bij juiste marktomstandigheden. Laatste weken is de % winst dan ook wel weer wat hoger. Ga uiteindelijk helemaal over naar alleen die bots.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezm4sQQauQgEObWF6H76sFJ2cT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wk1hcg2CWrCEtTSntpATBmh7.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:36
Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:01:
Ah, ik heb een eerste volger. Misschien kan ik d'r nog wat leren :P

[Afbeelding]
Verkeerde twitter handle. Oppassen dus, al maakt ik me niet zo’n zorgen bij jou in dit geval. Je had het vast zelf al gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 07-05-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
Nopheros schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:03:
[...]

In een uptrend kan iedereen traden, in de bovenstaande periode deed Bitcoin ook even 100%. Denk niet dat er veel van over blijft in een down trend behalve grote bags.
Downtrend is prima te doen met de bots die alleen kopen op de juiste signalen maar de oudere settings bleven soms haken als de markt echt tankt met 50%. Maar goed heb ik bijna allemaal al "los" gekregen door DCA bij te kopen. Ik zorg gewoon dat ik er elke maand geld bij pomp en cash apart houdt voor als er een mega drop komt dan kun je lekker middelen. Een 100% altijd geld verdienen optie is er niet maar dit is wel lekker passief en doet het goed. Herinvesteer de winst weer deels waardoor ik inmiddels een leuk bedrag heb en exponentieel groei qua vermogen. Kan nog niet rentenieren ervan maar doet het al 2 jaar leuk dus als ik dit kan doorzetten ben ik al heel blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:07
Wel opvallend dat het memecircus niet alleen op ETH maar zelfs op zk L2 groot effect heeft. Helaas geeft de link geen duidelijk antwoord op de vraag die ook in het artikel gesteld wordt: L2 zou toch voor veel lagere fees gaan? Optimistic heeft het beter opgevangen. @jvel92 weet jij daar meer over? Betekent het dat zk rollups het vanwege de fees under stress gaan "verliezen"?

<Edit> ik denk er even over na en bedenk me dat het wellicht komt omdat juist zoveel transacties direct op ETH. Gas omhoog, dus ook voor de rollups zelf. Als iedereen het via de rollups zou doen waren gas fees niet zo hoog. Hebben optimistic rollups meer transacties in een rollup/batch?

[ Voor 31% gewijzigd door Wiley99 op 07-05-2023 11:28 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Via cryptobottrading.nl
Nieuwe Tradingview signals werken nog beter, gaat pas handelen bij juiste marktomstandigheden. Laatste weken is de % winst dan ook wel weer wat hoger. Ga uiteindelijk helemaal over naar alleen die bots.
Als lurker ga ik me hier ook eens in verdiepen. Ik HODL nu al jaren en koop soms wat bij. Maar door onbekendheid met traden en handelen op alle platforms nooit de stap aangedurfd. Toch eens kijken of ik hiermee ook de stap kan maken naar traden en het snappen ervan :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:30
S.McDuck schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Als lurker ga ik me hier ook eens in verdiepen. Ik HODL nu al jaren en koop soms wat bij. Maar door onbekendheid met traden en handelen op alle platforms nooit de stap aangedurfd. Toch eens kijken of ik hiermee ook de stap kan maken naar traden en het snappen ervan :-)
Zou er ver van wegblijven, dit soort bots lijken in theorie fantastisch, echter als je ze goed wil laten werken moet je er continu mee bezig zijn en je strategie blijven updaten. Daarnaast is het slechts een kwestie van tijd voordat je met bags opgescheept zit.

De enige die hier geld aan verdient is de maker van de bot, niet de traders die het gebruiken.

Iets met ervaringsdeskundige ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Junia op 07-05-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
Junia schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:39:
[...]

Zou er ver van wegblijven, dit soort bots lijken in theorie fantastisch, echter als je ze goed wil laten werken moet je er continu mee bezig zijn en je strategie blijven updaten. Daarnaast is het slechts een kwestie van tijd voordat je met bags opgescheept zit.

De enige die hier geld aan verdient is de maker van de bot, niet de traders die het gebruiken.

Iets met ervaringsdeskundige ;)
Ik ben het niet met je eens, je stelt ze 1x in. Is misschien tien minuutjes werk geweest en dan kan je kiezen welke bots je wilt gebruiken en that's it je weet dus niet echt waar je het over hebt want je verteld onzin.

Dat jij in een scam getrapt bent is vervelend voor je maar er zijn vele platforms waar je traders zelfs kan kopiëren, en dat werkt gewoon. Die doen het werk dus voor je en ja daarvoor draag je een klein beetje van je winst aan ze af.
Hier kan je gewoon zien hoe rendabel de bots zijn per user, ik gebruik deze omdat ze het al een lange tijd goed doen, ook in een dalende markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:17
Domino schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:06:
[...]

Verkeerde twitter handle. Oppassen dus, al maakt ik me niet zo’n zorgen bij jou in dit geval. Je had het vast zelf al gezien.
-edit.

Ik had het niet gezien, maar bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gelukszoekr op 07-05-2023 12:10 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
Maak je een geintje? De echte is @MadelonVos__ dus inderdaad dan even uitkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:07:
[...]

Maak je een geintje? De echte is @MadelonVos__ dus inderdaad dan even uitkijken.
je hebt gelijk, ik keek niet goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:48:
[...]

Ik ben het niet met je eens, je stelt ze 1x in. Is misschien tien minuutjes werk geweest en dan kan je kiezen welke bots je wilt gebruiken en that's it je weet dus niet echt waar je het over hebt want je verteld onzin.

Dat jij in een scam getrapt bent is vervelend voor je maar er zijn vele platforms waar je traders zelfs kan kopiëren, en dat werkt gewoon. Die doen het werk dus voor je en ja daarvoor draag je een klein beetje van je winst aan ze af.
Hier kan je gewoon zien hoe rendabel de bots zijn per user, ik gebruik deze omdat ze het al een lange tijd goed doen, ook in een dalende markt.
Geen onzin, evenals dat het niks met een scam te maken heeft, het is simpelweg de waarheid en veel anderen hier kunnen het bevestigen. Trading bots kunnen in een bullmarket de impressie wekken dat ze succesvol zijn, echter blijkt keer op keer dat het moment dat het iets minder gaat in de markt dat je opgezadeld gaat worden met absurde DCA bags.

Mocht je zelf een andere mening hebben, prima, laat over een jaar maar weten wat voor nette resultaten je hebt gemaakt.

Wat is jouw associatie met het betreffende platform? Simpelweg een eindgebruiker of probeer je iets te shillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
Junia schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:11:
[...]

Geen onzin, evenals dat het niks met een scam te maken heeft, het is simpelweg de waarheid en veel anderen hier kunnen het bevestigen. Trading bots kunnen in een bullmarket de impressie wekken dat ze succesvol zijn, echter blijkt keer op keer dat het moment dat het iets minder gaat in de markt dat je opgezadeld gaat worden met absurde DCA bags.

Mocht je zelf een andere mening hebben, prima, laat over een jaar maar weten wat voor nette resultaten je hebt gemaakt.

Wat is jouw associatie met het betreffende platform? Simpelweg een eindgebruiker of probeer je iets te shillen?
Ben gebruiker inderdaad, en voor mij werkt en al nu meer dan 2 jaar. En ja je hebt gelijk dat als de markt 50% zakt dat ze dan meezakken maar het grote verschil is dat ze pas veel later beginnen te traden en dan is de markt al flink gezakt en dan heb je maar een kleine sprong terug nodig om in de winst te zitten. Er zijn hier en daar wat bags "vast" komen te zitten maar die heb ik ook weer los gekregen (wel op lage niveau's bijgekocht) en tja risico is er altijd maar de winst/verlies ratio is gewoon heel goed. Ik sta op bijna 10k winst nu in totaal en met $21k begonnen dus mag niet klagen maar zal over een paar maanden een nieuwe update posten en je taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

knakworst

Get more sats!

_Gast_ schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:06:
Is er nog nieuws rondom CAKE?

De daling komt dus vooral doordat staked tokens vrijkomen. De uitdaging is nu om de juiste dip te kopen.
Die Cake wordt gewoon eindeloos bijgeprint voor liquidity pool houders en gedumpt. Nooit aan beginnen die troep. Kun je beter BNB hodl'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:01:
Ah, ik heb een eerste volger. Misschien kan ik d'r nog wat leren corrigeren :P

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik ben geen ervaringsdeskundige wat bots betreft, maar ik denk niet dat dit een garantie is op winst. Als dat zo zou zijn, dan had iedereen het wel gebruikt. Maar het blijft toch een relatief kleine groep mensen die hier mee bezig is.

Maar ik ben dan ook meer van de hodl, en kom eens in de zoveel tijd een kansje tegen waar ik dan induik.
Hoe laat gaat PEPE vandaag een nieuwe low neerzetten trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:35
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Ben gebruiker inderdaad, en voor mij werkt en al nu meer dan 2 jaar. En ja je hebt gelijk dat als de markt 50% zakt dat ze dan meezakken maar het grote verschil is dat ze pas veel later beginnen te traden en dan is de markt al flink gezakt en dan heb je maar een kleine sprong terug nodig om in de winst te zitten. Er zijn hier en daar wat bags "vast" komen te zitten maar die heb ik ook weer los gekregen (wel op lage niveau's bijgekocht) en tja risico is er altijd maar de winst/verlies ratio is gewoon heel goed. Ik sta op bijna 10k winst nu in totaal en met $21k begonnen dus mag niet klagen maar zal over een paar maanden een nieuwe update posten en je taggen.
Mijn ervaring is dat als je een beetje kan traden, je het stukken beter kan doen dan die bots.
Vind jou gemaakte winst prachtig natuurlijk. Alleen performed zelfs spot BTC beter dan je bot.

Ik heb een grote spot aankoop btc gedaan in november op 16k. Hoef je niet uit te leggen natuurlijk hoeveel dat nu is. En dan heb ik het nog niet over alle leverage trades die ik gedaan heb in die run up.
Voor mij zou een bot iig dus totaal niet werken

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
anti elppa schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:31:
[...]

Mijn ervaring is dat als je een beetje kan traden, je het stukken beter kan doen dan die bots.
Vind jou gemaakte winst prachtig natuurlijk. Alleen performed zelfs spot BTC beter dan je bot.

Ik heb een grote spot aankoop btc gedaan in november op 16k. Hoef je niet uit te leggen natuurlijk hoeveel dat nu is. En dan heb ik het nog niet over alle leverage trades die ik gedaan heb in die run up.
Voor mij zou een bot iig dus totaal niet werken
Kwestie van zelf op het juiste moment instappen, dan moet je er dagelijks mee bezig zijn. Dit is gewoon passief dus werkt voor mij top. Scheelt een hoop stress en tijd.
Ik denk juist met de komst van AI dat dit de toekomst is. Bots zijn ook al geupgrade, als je kijkt naar de laatste maand dan stijgt de winst harder. Leg daar nog even jouw BTC naast en dan wint de bot weer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Ik hoop voor je dat we niet over een tijdje een post op tweakers.net krijgen met "help, ik moet eerst x bedrag aftikken voordat ik mijn crypto saldo kan opnemen",

Daarnaast vind ik het vanuit een risico oogpunt knap van je dat je dit soort bedragen durft onder te brengen bij dit soort vage/shady bedrijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:34:
[...]

Kwestie van zelf op het juiste moment instappen, dan moet je er dagelijks mee bezig zijn. Dit is gewoon passief dus werkt voor mij top. Scheelt een hoop stress en tijd.
Ik denk juist met de komst van AI dat dit de toekomst is. Bots zijn ook al geupgrade, als je kijkt naar de laatste maand dan stijgt de winst harder. Leg daar nog even jouw BTC naast en dan wint de bot weer..
als grote groepen dit gaan gebruiken (met of zonder AI), dan werkt het dus niet meer (je trade dan tegen dezelfde bots). Sowieso word je dan een extreem makkelijke prooi van de grote jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Die nieuwe ai i.c.m. met bots is natuurlijk wel een grappige ontwikkeling. Als er nieuwe bots zijn/komen die de markt helemaal domineren dan zal iedereen het willen gebruiken.

Wie weet zijn er dan over een paar jaar bestaan er geen traders meer. Dan zijn het alleen nog maar bots die de koers bepalen. En aangezien die bots een beetje kunnen denken vraag ik me af of ze dan nog zoveel geld in shitcoins zullen pompen. Zonder menselijke emotie gaat alles naar Bitcoin.. toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:51:
[Afbeelding]

Al dat gelul over de meme coins, meeste mensen verliezen gewoon geld met dit gegok. Ik kies liever voor de geleidelijk weg waarbij mijn bots traden bij de juiste signalen.
De TA'er die klaagt over de memecoiners, als je het hebt over de pot die de ketel verwijt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:21:
Maar ik ben dan ook meer van de hodl, en kom eens in de zoveel tijd een kansje tegen waar ik dan induik.
Hoe laat gaat PEPE vandaag een nieuwe low neerzetten trouwens?
PEPE zet nu op de inversed chart een nieuwe low neer ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Taro schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:52:
[...]

PEPE zet nu op de inversed chart een nieuwe low neer ;)
Ik zag het ja, er stond iets aan te komen na een halve dag compressie. Toch gok ik nog steeds op verder down :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]
"De komst van AI" -> AI is gewoon een stapel regels / algoritmes die uit bepaalde historische informatie kunnen putten en al jaren wordt toegepast. Betere AI betekent niet per definitie betere trades, alleen als de historie zich opnieuw herhaalt wat niet het geval hoeft te zijn.

Het gaat allemaal om kansberekening. Mijn ervaring met bots is dat het vaak goed gaat, maar die ene zepert die ze maken handmatig door je hersteld moet worden en soms wel meer pijn doet dan de winst die er tot dan toe is gemaakt. Je moet er dus constant met het koppie bij blijven om bij te sturen.

Ik ben overigens niet tegen bots, maar wel sceptisch over de rendementen op de langere termijn (>4 jaar) in vergelijk tot de marktontwikkeling in diezelfde termijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik durf te wedden dat een behoorlijk percentage van de mensen die beginnen met AI, eens bedenken of ze niet de beurs door een AI kunnen gooien, of crypto. En gokje, als het zo makkelijk was, dan waren er al lang AIs die elk stukje winst die je op deze manier kan maken zouden afromen, waardoor jou het niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
wat ik zie is met de komst van AI dat manipulatie nog groter wordt in aandelenmarkt/crypto of w/e waar ze kunnen traden. Je moet gewoon met het spelletje meedoen want manipulatie is er overal waar geld te verdienen is.

aan ene kant ook logisch dat het een spelletje is, geld is gewoon lucht ;)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsVExnf2AiybZ7OrPAKJnfOqCb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mH2NKmCJ0KtcZc5eCUhvL30T.jpg?f=fotoalbum_large

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Ik zag het ja, er stond iets aan te komen na een halve dag compressie. Toch gok ik nog steeds op verder down :P
Onkruid vergaat helaas niet (snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
knakworst schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Onkruid vergaat helaas niet (snel).
En als je er niets tegen doet wordt het alleen maar meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Taro schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:27:
[...]

En als je er niets tegen doet wordt het alleen maar meer...
Ideetje voor de volgende memecoin: Konijntjes. Eentje op de BSC die zichzelf vermenigvuldigt. Een soort CAKE maar dan anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Wiley99 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:22:
Wel opvallend dat het memecircus niet alleen op ETH maar zelfs op zk L2 groot effect heeft. Helaas geeft de link geen duidelijk antwoord op de vraag die ook in het artikel gesteld wordt: L2 zou toch voor veel lagere fees gaan? Optimistic heeft het beter opgevangen. @jvel92 weet jij daar meer over? Betekent het dat zk rollups het vanwege de fees under stress gaan "verliezen"?

<Edit> ik denk er even over na en bedenk me dat het wellicht komt omdat juist zoveel transacties direct op ETH. Gas omhoog, dus ook voor de rollups zelf. Als iedereen het via de rollups zou doen waren gas fees niet zo hoog. Hebben optimistic rollups meer transacties in een rollup/batch?
Zowel optimistic (Optimism en Arbitrum) als zk-rollups (zkSync en Starknet) posten data op het Ethereum L1 netwerk. Het posten van die data kost gas. Er is dus een directe relatie tussen de hoogte van de fees op het Ethereum netwerk en de transactie fees, die je betaald op een L2. EIP-4844 (proto-danksharding) gaat ervoor zorgen het het posten van deze data goedkoper en sneller gaat, waardoor de fees verder naar beneden gaan. Mocht je je erin willen verdiepen: https://www.eip4844.com/ en https://github.com/ethereum/go-ethereum/issues/27047.

Wat betreft de Optimistic vs zk-rollups is de onderliggende techniek van Optimistic rollups vele malen eenvoudiger te implementeren. ZK-rollups zijn technisch complex en daarom zie je ook dat bijvoorbeeld een Arbitrum al veel verder is dan zkSync. Laatst genoemde heeft veel toekomst potentieel (bijvoorbeeld account abstraction) en is veelbelovend, maar heeft echt nog wel een lange weg te gaan.

Overigens geeft Metamask altijd een voorspelling van de fees en die ligt in den regel hoger dan de daadwerkelijk betaalde fees. Zie ook de documentatie: https://era.zksync.io/doc...ns/fee-model.html#refunds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:37
knakworst schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:16:
[...]

Die Cake wordt gewoon eindeloos bijgeprint voor liquidity pool houders en gedumpt. Nooit aan beginnen die troep. Kun je beter BNB hodl'en.
Gelijk heb je. Beter gaan ze hun model even veranderen. Anders schieten ze op de lange termijn in hun eigen voet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 22:04
https://coinmarketcap.com...0dea4691f90c9a755301818b/

Gaat lekker zeg $Sponge! Wordt dit de volgende $PEPE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afgelopen week bekeken, rond 45$ gasfee op uniswap, dat hield mij tegen 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:56
Same here. Bij verkoop ben je het ook kwijt dus dan moet je of met een leuk bedrag instappen, of hopen op een x 10 wil het een beetje de moeite waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:37
Junia schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:36:
[...]

Ik hoop voor je dat we niet over een tijdje een post op tweakers.net krijgen met "help, ik moet eerst x bedrag aftikken voordat ik mijn crypto saldo kan opnemen",
Als je een beetje onderzoek doet naar Bot trading sites dan merk je snel genoeg welke wel/niet betrouwbaar zijn. En bij de 'normale' kan je gewoon je exhange koppelen aan de Bot site, en die handelt dan direct voor jou op de exchange. Dus je hoeft geen x bedrag over maken voordat je je winst kan uitkeren, want alles staat gewoon op je eigen exchange.
Daarnaast vind ik het vanuit een risico oogpunt knap van je dat je dit soort bedragen durft onder te brengen bij dit soort vage/shady bedrijfjes.
Zoals hierboven beschreven is het niet geld onderbrengen bij een bedrijf, maar wel een koppeling maken.

Verder zit er natuurlijk wel een risico aan, want je geeft de site bepaalde permissies op de exhange om voor jou te handelen. Als je API gegevens e.d. worden gelekt, dan kan het wel fout gaan.

Hier zelf al een paar jaar gebruiker van 3Commas, waar vorig jaar wel wat problemen waren met API leaks (gelukkig zelf niet getroffen). Ondertussen zelf wat maatregelen genomen, en 3Commas zelf ook.

Het meest ideale zou zijn als exchanges zelf bot mogelijkheden zouden aanbieden, dan zit je qua mogelijke API leaks iig veilig. Pionex biedt wel wat mogelijkheden aan, maar erg karige opties qua start condities e.d..

En qua redbags, tja dat is idd een mogelijkheid, vooralsnog een kwestie van de juiste startcondities en pairs en goeie DCA settings, en 99% van de gevallen kom je er zonder moeite uit (maar kan soms even duren).

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38
True story

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3TwmQoWGYvWW2FW5gQZuZ7UOGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i788go1nRfc56wsEpivQH9r.jpg?f=fotoalbum_large

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:51

raq

Sissors schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:08:
Ik durf te wedden dat een behoorlijk percentage van de mensen die beginnen met AI, eens bedenken of ze niet de beurs door een AI kunnen gooien, of crypto. En gokje, als het zo makkelijk was, dan waren er al lang AIs die elk stukje winst die je op deze manier kan maken zouden afromen, waardoor jou het niet meer lukt.
In het verleden heb ik er eens mee gespeeld en tientallen AI modellen (eigenlijk ML modellen) tegenaan gegooid, zonder enig succes op de daily/weekly timeframes. In de verste verte zelfs niet, nou ben ik geen ML/AI specialist. Volgens mij mistte ik relevante data in mijn dataset die de een enorme invloed op de koers hebben zoals hacks, omvallende exchanges, regelgeving, enz (halvings had ik wel toegevoegd :)).
Nu gebruik ik mijn botjes om m'n handmatige spot aankopen op een gegeven moment te verkopen of een DCA op te doen. De bot is voor mij meer een handige tool geworden om overzicht te houden en wat verkoopacties te automatiseren. Een volledige aankoop/verkoop strategie heeft mij enkel bags/verlies opgeleverd, weliswaar tijdens een brutal-bear. Risico-management kende ik toen nog niet 8)7.
Op de meeste exchanges kun je wel grid en DCA botjes draaien, dat werkt voor mij prima.

$Dione is aardig afgekoeld, denk dat ik de eerste stappen in deze dikke tech ga zetten. Daar komen vast nog wat meer nieuwe gure coins bij op mexc :)

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
raq schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:50:
[...]

In het verleden heb ik er eens mee gespeeld en tientallen AI modellen (eigenlijk ML modellen) tegenaan gegooid, zonder enig succes op de daily/weekly timeframes. In de verste verte zelfs niet, nou ben ik geen ML/AI specialist. Volgens mij mistte ik relevante data in mijn dataset die de een enorme invloed op de koers hebben zoals hacks, omvallende exchanges, regelgeving, enz (halvings had ik wel toegevoegd :)).
Nu gebruik ik mijn botjes om m'n handmatige spot aankopen op een gegeven moment te verkopen of een DCA op te doen. De bot is voor mij meer een handige tool geworden om overzicht te houden en wat verkoopacties te automatiseren. Een volledige aankoop/verkoop strategie heeft mij enkel bags/verlies opgeleverd, weliswaar tijdens een brutal-bear. Risico-management kende ik toen nog niet 8)7.
Op de meeste exchanges kun je wel grid en DCA botjes draaien, dat werkt voor mij prima.

$Dione is aardig afgekoeld, denk dat ik de eerste stappen in deze dikke tech ga zetten. Daar komen vast nog wat meer nieuwe gure coins bij op mexc :)
Tja er zijn al genoeg artikelen in het nieuws gekomen dat AI de toekomst is van het beleggen. Op basis van data uit het verleden kan je beter toekomstige prijsontwikkeling voorspellen. Hoeft geen 100% te zijn want dat heeft geen enkele trader nu, maar het kan wel "beter" zijn dan de huidige percentages.

de DCA botjes maar dan met betere instapmogelijkheden op tradingview signals zijn voor mij echt top en daarmee profiteer ik mee met echte profs die er dagelijks mee bezig zijn.

Maar goed ik merk al dat er hier nog veel slimmere poppetjes zijn die het allemaal wel beter weten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
Junia schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:36:
[...]

Zoals hierboven ook al gezegd staat het geld gewoon op de exchange, in mijn geval Binance dus die vlieger gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
anti elppa schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:37:
[...]

als grote groepen dit gaan gebruiken (met of zonder AI), dan werkt het dus niet meer (je trade dan tegen dezelfde bots). Sowieso word je dan een extreem makkelijke prooi van de grote jongens.
Je zegt het zelf al goed "grote groepen". In mijn werk van online marketing zou iedereen met ChatGPT moeten werken maar ondertussen blijkt dat 2% het doet. Dus in mijn optiek is er nog een hoop te verdienen voordat de grote groep het gaat gebruiken.

Je ziet ook dat er veel mensen heel kritisch zijn terwijl ze geen idee hebben hoe het precies werkt en in elkaar zit maar wel veel commentaar met hypotethische situaties niet aan de orde zijn dus ik denk dat het nog wel een flinke tijd gaat duren voordat een grote groep overstag gaat. Fine by me! :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31

Barrycade

Through the...

Weet niet of het helemaal met crypto te maken heeft, maar als je een oud barrel opknapt is er ergens metaal, aardolie, energie gebruikt dat in veel gevallen ergens vandaan komt waar andere mensen en de natuur op zijn minst last van hebben gehad tijdens het winnen, opwekken, produceren.

Alles wat we als mensen hier doen, incl crypto voegt niets toe maar holt de boel alleen maar uit. Als je de bijen uit laat sterven heeft de natuur een probleem. Als we met zn allen morgen uitsterven heeft de natuur nergens last van meer (afgezien van de rommel die we achterlaten van de afgelopen 150 jaar).

Maar hé laten we er niet te diep in gaan hier, hier gaat het om magische muntjes die door een paar slimmerts verzonnen zijn om een probleem op te lossen. Het probleem dat we met zn allen in het westen hebben, zo veel rijkdom dat we kunnen nadenken of we magische muntjes kopen om nog meer rijkdom te vergaren of toch ons dagelijkse maaltijd bij elkaar moeten scharrelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 23:11
Bijna tijd voor de 29k babe :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 07:40
told ya, 5 mei 8:08 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Pepe haalt even alle shorts op.
Alles met een hefboom 3 a 4 (of groter) is eruit gekickt.
(Ligt er uiteraard aan waar je ingestapt bent)

[ Voor 31% gewijzigd door PlanR op 07-05-2023 15:58 ]

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
PlanR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:57:
Pepe haalt even alle shorts op.
Alles met een hefboom 3 a 4 (of groter) is eruit gekickt.
(Ligt er uiteraard aan waar je ingestapt bent)
Is maar net vanaf wanneer je bent gestart, mijn x5, alsmede die van @anti elppa hangt er nog aan

-edit. Dat dus ja :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 07-05-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:00:
[...]

Is maar net vanaf wanneer je bent gestart, mijn x5, alsmede die van @anti elppa hangt er nog aan

-edit. Dat dus ja :P
Jammer van je short, liquidation price kan niet meer ver weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:51

raq

mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:05:
[...]
Tja er zijn al genoeg artikelen in het nieuws gekomen dat AI de toekomst is van het beleggen. Op basis van data uit het verleden kan je beter toekomstige prijsontwikkeling voorspellen. Hoeft geen 100% te zijn want dat heeft geen enkele trader nu, maar het kan wel "beter" zijn dan de huidige percentages.

de DCA botjes maar dan met betere instapmogelijkheden op tradingview signals zijn voor mij echt top en daarmee profiteer ik mee met echte profs die er dagelijks mee bezig zijn.

Maar goed ik merk al dat er hier nog veel slimmere poppetjes zijn die het allemaal wel beter weten.. 8)7
Nou, wat ik wil zeggen is dat AI de BTC koers voorlopig niet rendabel gaat voorspellen m.i. op de grotere timeframes. Incidenten die de koers bepalen hebben daar een te grote impact op, de afgelopen bear was een aaneenschakeling van dergelijke incidenten. Dergelijke AI artikelen lees ik altijd met een eetlepel zout, ze zijn voornamelijk bedoeld voor de beeldvorming bij bestuurders/investeerders, vol met kleine leugens en onrealistische vergezichten.
Ik zie het in m'n werk, daar voorspellen we de vraag naar bepaalde dienstverlening. Eigenlijk al jaren voldoende spot-on geweest, totdat er een incident plaatsvind (storingen in infra, extreem weer, covid, vluchtelingen, Mexicaanse griep, onrust onder werknemers, enz), dan staat er teveel of te weinig capaciteit en moet je toch je boerenverstand gaan gebruiken. En daar zitten een paar Phd's dagelijks aan te werken.
Dat je met een botje winst kan maken lijkt me evident, mits je weet wat je doet, risicomanagement toepast en voldoende tijd erin steekt. Eigenlijk net zoals day-traders dat doen. Als dat voor jou werkt, vooral doen en ben ik echt benieuwd of je bot de markt structureel out-performd op een lange termijn.
Ben zelf meer van de buy-in tijdens de bear en de sell in de weg omhoog.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Nopheros schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:04:
[...]

Jammer van je short, liquidation price kan niet ver weg meer zijn?
Op 311 ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Nu online
Als het mijn short was had ik nu verkocht, om er volgens een dag later achter te komen dat 0.xxx308 het hoogste punt is geweest en PEPE nu ergens in de 100 range zit :+

Niets voor mij leverage traden maar het blijft toch knagen om er een keer 200 euro in te gooien.

[ Voor 24% gewijzigd door Nopheros op 07-05-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:56
zenith schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:20:
[...]

Misschien is $PEPEF iets voor je? Te koop via Pancakeswap dus lage fees.

https://pepefloki.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Nopheros schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:09:
Als het mijn short was had ik nu verkocht, om er volgens een dag later achter te komen dat 0.xxx308 het hoogste punt is geweest en PEPE nu ergens in de 100 range zit :+

Niets voor mij leverage traden maar het blijft toch knagen om er een keer 200 euro in te gooien.
Zo laat er nog uit stappen levert ook niks meer op. En inderdaad dat traden is ook niks voor mij, maarja, je probeert eens wat.

Ach, het is maar een fooitje in vergelijking met de gains die ik maar op ordi momenteel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39

Darrell

Fiat moonboy

Nopheros schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:09:

Waarom 200 eur. Kan je ook met wat wisselgeld gaan spelen om te oefenen.

Ik heb in het verleden weleens wat met opties gespeeld en er toen al achtergekomen dat het niets voor mij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Nu online
Darrell schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Waarom 200 eur. Kan je ook met wat wisselgeld gaan spelen om te oefenen.

Ik heb in het verleden weleens wat met opties gespeeld en er toen al achtergekomen dat het niets voor mij is.
200 euro totaal, zou dan eerst met 50 euro daadwerkelijke inleg beginnen oid.

Heb ooit als student wel met sprinters(hefboomproduct) en olie gespeeld. Ging goed totdat het niet meer goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Nopheros schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:21:
[...]

200 euro totaal, zou dan eerst met 50 euro daadwerkelijke inleg beginnen oid.

Heb ooit als student wel met sprinters(hefboomproduct) en olie gespeeld. Ging goed totdat het niet meer goed ging.
Herkenbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:41
mike123456789 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:05:
[...]

Tja er zijn al genoeg artikelen in het nieuws gekomen dat AI de toekomst is van het beleggen.
Zoals in 2002 ‘kennismanagement’ de oplossing zou worden voor al onze problemen, lijkt dat nu AI. Een pleister voor alles.
Waarbij we overigens vooral machine learning bedoelen, of zelfs BI.

Ik moet telkens denken aan de flash crashes op de beurs, veroorzaakt door algoritmes.

En aan de boeken van Nassim Taleb. Hij legt keurig uit dat wij steeds fijnmaziger webben spinnen van modellen, regels en systemen, waardoor we juist kwetsbaarder worden voor een zwarte zwaan die onvermijdelijk een keer al die rekenmodellen overhoop haalt.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
29K, come on..

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
zenith schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:20:
[...]

De fees zijn nu wel wat lager toch? Tot nu toe gaat hij lekker! Hoor FARB ook vaak voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oepsje
BTW 29k babe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Awesome! Even een shoutout naar Satsback.com

Ik maakte een fuckup bij het uitbetalen van 33k sats naar een verkeerde wallet. Een admin heeft het nog kunnen blokkeren. Gratis klantenservice op een zondag. Top toko!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:56
Hopelijk dekt men bij het bedrijf Bitvavo de risico's beter af dan dat de CEO dit doet. Het lijkt erop dat je die laatstgenoemde alles wijs kan maken :X

https://fd.nl/financiele-...-aan-wonderbelegger-max-r

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MrFX schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:46:
Hopelijk dekt men bij het bedrijf Bitvavo de risico's beter af dan dat de CEO dit doet. Het lijkt erop dat je die laatstgenoemde alles wijs kan maken :X

https://fd.nl/financiele-...-aan-wonderbelegger-max-r
Misschien kan je het even samenvatten? Moet helaas deze maand mijn Tradingview accountje weer vernieuwen, dus geen geld voor een FD abbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Laatst online: 09:00
Taro schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Misschien kan je het even samenvatten? Moet helaas deze maand mijn Tradingview accountje weer vernieuwen, dus geen geld voor een FD abbo.
Die samenvatting zetten ze er gelukkig zelf al boven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlfcB9jXrDnlNCAt4qOKSouvuaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kjMF4YIrKE81L1S2LWkGn9n9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Taro schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Of alles lezen via archive.ph

Dan krijg je: https://archive.is/MSbBN

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Bijna 20 euro om je duurverdiende satjes van Bitvavo af te halen 🤣 wat een geitenbende jongens.. het hele Bitcoin netwerk blaast zichzelf zo op.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Ik 312. Maar gaat nu weer de goede kant op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
Vis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:43:
Bijna 20 euro om je duurverdiende satjes van Bitvavo af te halen 🤣 wat een geitenbende jongens.. het hele Bitcoin netwerk blaast zichzelf zo op.
ondertussen bij Kraken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GH17Dh9pE4ahVnQHMmM5XjU6xE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiL5g4J6kMr4hwR9tlb34lj8.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:13
Vis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:43:
Convert service is niet voor niets een zeer populaire bij Binance. Net als low-cost TRX als postduif

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Allemaal leuk en aardig, maar er zijn ook meer dan 400.000 unconfirmed transactions momenteel via het BTC netwerk.
Binance heeft zn withdrawals stopgezet. Gaat lekker zo, en we zitten niet eens in een bullrun.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:15:
Allemaal leuk en aardig, maar er zijn ook meer dan 400.000 unconfirmed transactions momenteel via het BTC netwerk.
Binance heeft zn withdrawals stopgezet. Gaat lekker zo, en we zitten niet eens in een bullrun.
Nee, maar wel met Ordinals die het netwerk verstoppen dicht laten slibben :(

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 07-05-2023 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Yup. Dit gaat nog wel een staartje krijgen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Godsamme Roellie, eerst die shillactie en nu het bitcoinnetwerk om zeep helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Darrell schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:36:
Godsamme Roellie, eerst die shillactie en nu het bitcoinnetwerk om zeep helpen.
Volgens mij heeft er letterlijk niemand na aanleiding van m'n post zich in ordinals geïnteresseerd.

Het is wat het is. Bitcoin is niet meer wat het was 3 maanden geleden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
M'n ordi is wel naar de maan gegaan, 300% in een halve week. Een van m'n beste trades ooit... tot nu toe :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:46:
[...]

Volgens mij heeft er letterlijk niemand na aanleiding van m'n post zich in ordinals geïnteresseerd.

Het is wat het is. Bitcoin is niet meer wat het was 3 maanden geleden...
Ben niet zo serieus, weet je wel toch? :(:)

Wel apart dat Kraken nergens van lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Darrell schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:51:
[...]

Ben niet zo serieus, weet je wel toch? :(:)

Wel apart dat Kraken nergens van lijkt te hebben.
Zeker, no offence :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
Gelukszoekr schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:08:
Heb ik het onderwerp ordinals eerder gemist misschien? Dit is echt een big deal. Dit heeft de potentie om Bitcoin "stuk" te maken. En als Bitcoin zijn vertrouwen verliest dan gaat de hele cryptomarkt de bietenbrug op.

Voor de onwetenden, ordinals is een paar maanden geleden ondekt. Het geeft de mogelijkheid data toe te voegen aan induviduele sats. Plaatjes, audio en video bestanden worden onderdeel van de Bitcoin blockchain. Bloatware dus. Blocks worden zwaarder, fees gaan omhoog. Het gaat ten koste van de kern van Bitcoin. De impact hiervan op Bitcoin, en daarmee de hele cryptomarkt wordt imo zwaar onderschat. Maar in plaats hiervan praten we liever over de volgende launchpad....
Ik had het dus wel gemist. Wat een geitenbende inderdaad.

Hopelijk een kwestie van tijd tot de optie op data mee te geven eruit gepatched wordt...

...wat het nu dan weer extra interessant maakt om er asap een te regelen?

Wat een teringzooi :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Richh schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:57:
[...]

Hopelijk een kwestie van tijd tot de optie op data mee te geven eruit gepatched wordt...
Maar maar... Bitcoin was toch decentraal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Vis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:03:
[...]

Maar maar... Bitcoin was toch decentraal? :+
...Dus?

Alsof je dan geen updates kan doorvoeren? :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:48
Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:30:
Yup. Dit gaat nog wel een staartje krijgen...
Zolang die adhd duitser nog geen pijpmondje thumbnail video hierover heeft gepost valt het allemaal nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Richh schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:07:
[...]

...Dus?

Alsof je dan geen updates kan doorvoeren? :+
"Its a feature not a bug"

Als er dingen aangepast kunnen worden in het Bitcoin protocol is het imo manipuleerbaar, klaar.
Uiteindelijk zullen alle maxis hard nat gaan als duidelijk wordt dat het netwerk niet zo decentraal is als men doet geloven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:17:
[...]

Als er dingen aangepast kunnen worden in het Bitcoin protocol is het imo manipuleerbaar, klaar.
Uiteindelijk zullen alle maxis hard nat gaan als duidelijk wordt dat het netwerk niet zo decentraal is als men doet geloven.
:?

Die hele blokkenketting hangt aan elkaar met forks en patches.

Uiteindelijke implementatie hangt ervan af of het grootste deel van de miners en nodes de patch accepteren. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:21:
[...]

:?

Die hele blokkenketting hangt aan elkaar met forks en patches.

Uiteindelijke implementatie hangt ervan af of het grootste deel van de miners en nodes de patch accepteren. :Y
Exact.. en als de grootste miners (USA Foundry en AntPool meen ik) de meeste stemrecht hebben is het alsnog niet eerlijk verdeeld en krijg je hetzelfde als wat met fiat gebeurd: centralisatie
Stemrecht dient eerlijk verdeeld te worden maar dat lukt met POW helaas niet.

Maar goed, we blijven gewoon lekker in de waan van de dag sats stacken.. tot er een beter protocol het overneemt :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Richh
Vis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:17:
[...]

Sorry, maar je probeert hier iets te graag te zien wat je wil zien denk ik? :P

Een iets serieuzere reactie dan maar. Want ik begin het vermoeden te krijgen dat jij denkt dat het stukje Bitcoin software nog altijd exact hetzelfde is sinds Satoshi z'n white paper publiceerde :+

Kijk eens op Github. Bitcoin is gewoon open source software en krijgt dagelijks pull requests en dus code updates. De hele reden dat Ordinals nu mogelijk zijn ('ontdekt') komt precies omdat men een paar maanden geleden Taproot heeft doorgevoerd.

Op stackexchange en met mailinglijsten kan iedereen voorstellen doen, worden er plannen besproken en als er uiteindelijk onder devs en miners concensus is, dan wordt er een update doorgevoerd. Zo is Taproot geïntegreerd na een lange periode van overwegen. En zo kan de optie dus ook weer verwijderd worden, mocht het blijken dat het effect onwenselijke gevolgen heeft (ook miners hebben geen belang bij goedkope BTC). Of kan er op een andere manier voorkomen worden dat er zoveel dure transacties worden aangemaakt om een stukje block met minder waarde dan de transactie.

Bitcoin is letterlijk een van de meest actief ontwikkelde stukjes code van het gehele internet. Samen met het eveneens decentrale Ethereum zijn het feitelijk de enige crypto's waar heel veel mensen gewoon fulltime aan werken.

En ja, dat maakt het (een beetje afhankelijk van je defenitie) 'manipuleerbaar'. Gelukkig maar, want anders waren er geen bugs gefixt in de afgelopen jaren, en hadden we Lightning niet gehad. En stonden dus alle andere decentrale crypto's ook stil.
Het ding is dat devs en miners niet zomaar akkoord gaan met jouw change. De BTC community is huge en is echt geen zooitje hobby bobs meer, maar is misschien wel een van de meest succesvolle open source projecten dat ooit heeft bestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 07-05-2023 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Vis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:32:
[...]

Exact.. en als de grootste miners (USA Foundry en AntPool meen ik) de meeste stemrecht hebben is het alsnog niet eerlijk verdeeld en krijg je hetzelfde als wat met fiat gebeurd: centralisatie
Ook devs doen in het systeem mee.

Verder: dat zijn pools waar vele kleinere miners uiteindelijk onderdeel van zijn en keuzes maken. De jongens die miljoenen investeren in een mining rig en daarna lid worden van een grotere pool, gaan echt niet blind zonder discussie volgen wat een directeur van AntPool denkt dat goed is.

Uiteindelijk is het voor miners het beste als de mempool altijd vol zit en je dik moet betalen voor het verplaatsen van je sats. Waarom is dat niet in de code gebakken? Juist, omdat miners behoefte hebben bij een werkbare en groeiende Bitcoin. Die miners hebben uiteindelijk grofweg dezelfde behoefte als de Bitcoin gebruiker.

Dat het zogenaamd een stap naar centralisatie is dus onzin.

Is PoW optimaal? Nee, maar de downsides zitten hem imho zeker niet in de consensus van changes.
Maar als we het over 'eerlijk' hebben: het is in ieder geval wel eerlijker dan PoS waarbij je letterlijk de rijke meer macht en vaak zelfs meer coins geeft :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:32:
[...]

Maar goed, we blijven gewoon lekker in de waan van de dag sats stacken.. tot er een beter protocol het overneemt :)
Als Bitcoin een toekomst bestendige assetclass met store of value potentie wil worden moet het gewoon gestresstest worden van alle kanten.

Of het floreert, of het sterft. Er is geen tussenweg.

Ik vind het zelf wel mooi, kijken wat er nu weer gaat gebeuren. Misschien draait het wel uit op een hardfork van de chain, zoals destijds met bcash, wie weet. Zou wat zijn, midden in een bullrun ;)

Wat is belangrijker? Een gezonder netwerk of toegevoegde speculatie op ordinal inscripties? We gaan het zien.

Kan best eens een dingetje worden, mooi om te zien dat er evolutie plaatsvindt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

keepitfrosty schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Zolang die adhd duitser nog geen pijpmondje thumbnail video hierover heeft gepost valt het allemaal nog wel mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ygu1IGeXDDWK_Ny4dPG_1k_Nts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SrZZDIfK8tu1h58JzCeIpXLy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:48

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
anti elppa schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:51:
[...]

Ik 312. Maar gaat nu weer de goede kant op
We hebben de liquidatie echt op een haar na gemist. (voorlopig). Het scheelde voor mij $0.0000123 of ik was weg _O-
Richh schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:34:
[...]
Het ding is dat devs en miners niet zomaar akkoord gaan met jouw change. De BTC community is huge en is echt geen zooitje hobby bobs meer, maar is misschien wel een van de meest succesvolle open source projecten dat ooit heeft bestaan.
Daar zit ook wel een gevaar. Hoe groter het iets, hoe lastiger het wordt om consensus ergen over te bereiken. Een fork lijkt me dan ook de meest logische optie voor de toekomst. Waarbij, zoals ik het nu bekijk, de Ordinals ketting het zal verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:46:
[...]

Klopt, maar ik was wel blij met de informatie die je deelde! d:)b

Goede achtergrond informatie ligt niet voor het oprapen en nu weet ik tenminste waardoor de digitale wachtrij oploopt. Vind dat toch wel het mooie en sterke van dit topic.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:44
Numbers schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:04:
[...]
Klopt, maar ik was wel blij met de informatie die je deelde! d:)b

Goede achtergrond informatie ligt niet voor het oprapen en nu weet ik tenminste waardoor de digitale wachtrij oploopt. Vind dat toch wel het mooie en sterke van dit topic.
Was voor mij ook teveel gedoe maar interessante post inderdaad. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Alpina schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:16:
[...]

Was voor mij ook teveel gedoe maar interessante post inderdaad. (y)
Thanks man. En m'n reactie ziet er wat zuur uit, maar dat was niet de bedoeling. Ik snap heel goed dat men dat soort dingen ook lekker laat voor wat het is. Desalniettemin is het altijd wel handig om ergens iets van te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Richh schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:34:
[...]

Sorry, maar je probeert hier iets te graag te zien wat je wil zien denk ik? :P

Een iets serieuzere reactie dan maar. Want ik begin het vermoeden te krijgen dat jij denkt dat het stukje Bitcoin software nog altijd exact hetzelfde is sinds Satoshi z'n white paper publiceerde :+

Kijk eens op Github. Bitcoin is gewoon open source software en krijgt dagelijks pull requests en dus code updates. De hele reden dat Ordinals nu mogelijk zijn ('ontdekt') komt precies omdat men een paar maanden geleden Taproot heeft doorgevoerd.

Op stackexchange en met mailinglijsten kan iedereen voorstellen doen, worden er plannen besproken en als er uiteindelijk onder devs en miners concensus is, dan wordt er een update doorgevoerd. Zo is Taproot geïntegreerd na een lange periode van overwegen. En zo kan de optie dus ook weer verwijderd worden, mocht het blijken dat het effect onwenselijke gevolgen heeft (ook miners hebben geen belang bij goedkope BTC). Of kan er op een andere manier voorkomen worden dat er zoveel dure transacties worden aangemaakt om een stukje block met minder waarde dan de transactie.

Bitcoin is letterlijk een van de meest actief ontwikkelde stukjes code van het gehele internet. Samen met het eveneens decentrale Ethereum zijn het feitelijk de enige crypto's waar heel veel mensen gewoon fulltime aan werken.

En ja, dat maakt het (een beetje afhankelijk van je defenitie) 'manipuleerbaar'. Gelukkig maar, want anders waren er geen bugs gefixt in de afgelopen jaren, en hadden we Lightning niet gehad. En stonden dus alle andere decentrale crypto's ook stil.
Prachtige uitleg, hulde. En misschien was ik iets te negatief over mijn toekomst visie van Bitcoin als wereldmunt/SoV. Het is iets nieuws en natuurlijk zitten er kinderziektes in, wat evolueert naarmate adoptie toeneemt.
We gaan het meemaken, en ik zit er zelf ook balls deep in, maar kijk ook met een schuin oog naar andere tech. Blijft een mooi wereldje.
En natuurlijk wil ik graag zien dat meerdere alternatieven naast Bitcoin zullen samenwerken en aanvullen. Want qua snelheid en goedkopere en duurzaamheid moet het gewoon beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
@Kol Nedra Had jij nog interesse in wat Bitcoin stickers? Je mag je wel een DM sturen, dan gooi ik er morgen een aantal op de post.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MnyZdT5/20230507-202342.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Gelukszoekr op 07-05-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Hier hebben ze trouwwens ook aardige merch https://noderunners.network/en/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Oh, kiek dan! Gate.io komt met een ordi/USDT markt! En snel ook!
https://www.gate.io/trade/ORDI_USDT

Ik zou bijna de wekker zetten om 04:00 om te zien wat dat gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 13:49

resusaapje

h less

Gelukszoekr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:34:
Oh, kiek dan! Gate.io komt met een ordi/USDT markt! En snel ook!
https://www.gate.io/trade/ORDI_USDT

Ik zou bijna de wekker zetten om 04:00 om te zien wat dat gaat worden :D
Zucht, ik zal voor deze keer m'n dcaatje dan maar iets vervroegen...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:41
Als crypto minder ponzi blijkt dan vermogensbeheer…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v66bHPaAozFtsEFYpWx6Z7TeD88=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DlzNh6d5hrHZEiDOBD4siTOw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door MrMrq op 07-05-2023 21:34 ]

Maktub

Pagina: 1 ... 98 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!