Toch wel een double top rond 26.530.. hmm..
tomtom901 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:03:
/f/image/N4YRfgxrS7hapVYDPqOIXkxT.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie m niet hoor... hmm..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Wat je hier wél kunt zien is dat de daadwerkelijke prijs het model steeds minder vaak overstijgt. Zelfs tot het punt dat je je kunt afvragen of het model wel valide is - aangezien de variatie naar boven enkel jaren niet meer is gehaald maar naar beneden flink uitslaat
Maktub
Was die van planB al niet kaput?MrMrq schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:13:
[...]
Wat je hier wél kunt zien is dat de daadwerkelijke prijs het model steeds minder vaak overstijgt. Zelfs tot het punt dat je je kunt afvragen of het model wel valide is - aangezien de variatie naar boven enkel jaren niet meer is gehaald maar naar beneden flink uitslaat
Zal vast wel weer een nieuwe variant zijn.
de nieuwe:Alpina schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:15:
[...]
Was die van planB al niet kaput?
Zal vast wel weer een nieuwe variant zijn.
/f/image/cP5AVYn5Cg52VVS2ZGIhw9fb.png?f=fotoalbum_large)
nothing stops this train
Zou wel daadwerkelijk revolutionair zijn, dan zou de koers namelijk op een bepaald punt naar links gaan, een stukje terug in de tijd dus.
Dat zou alle kennis mbt tijd en ruimte op zijn kop zetten en tijdreizen realistisch maken. Dan kan je dus terug naar 2011 gaan, BTC kopen en vervolgens naar 2021 of 2024 reizen om op de top te verkopen
Moet je wel eerder doen als de rest, anders is alles al rektYES schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:31:
[...]
Zou wel daadwerkelijk revolutionair zijn, dan zou de koers namelijk op een bepaald punt naar links gaan, een stukje terug in de tijd dus.
Dat zou alle kennis mbt tijd en ruimte op zijn kop zetten en tijdreizen realistisch maken. Dan kan je dus terug naar 2011 gaan, BTC kopen en vervolgens naar 2021 of 2024 reizen om op de top te verkopen
Heeft iemand anders ook problemen met de nieuwe Nexo kaart bij de zelfscan van AH? Mijn oude Nexo kaart pakte die wel zonder problemen
Op basis van de RSI zou ik zeggen dat we op de korte termijn een groene kaars van jewelste gaan krijgen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Morgen weer nieuwe fiat, dus dikke primaScuL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:50:
Op basis van de RSI zou ik zeggen dat we op de korte termijn een groene kaars van jewelste gaan krijgen
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Die 26.4K even slopen, dan voorzie ik wel een mooie groene kaars richting 27500/27800ScuL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:50:
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
zwembroek schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:31:
Zouden we nog een reet hike krijgen?
[Afbeelding]
@YES ouwe pik nog gefeliciteerd met je verjaardag!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CaytU1Hvf6iPumuOnhwshkLh.jpg?f=user_large)
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Het is (geclassificeerd als) een creditcard, deze accepteert AH niet. Oude was een debit.Majo0 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:59:
Heeft iemand anders ook problemen met de nieuwe Nexo kaart bij de zelfscan van AH? Mijn oude Nexo kaart pakte die wel zonder problemen
[ Voor 6% gewijzigd door exelletor op 14-09-2023 14:14 ]
Nog een poging!tomtom901 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:03:
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Zeker. Wel een wick, maar so far nog geen doorzet. Over 10 minuten weer wat PPI cijfers, dus wordt weer een bewogen middag
1 grote groene kaars richting 27/28k graagtomtom901 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:19:
[...]
Zeker. Wel een wick, maar so far nog geen doorzet. Over 10 minuten weer wat PPI cijfers, dus wordt weer een bewogen middag
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Mag van mij beide kanten op, ik gebruik mijn short als hedge.sjorremans schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:23:
[...]
1 grote groene kaars richting 27/28k graag
PPI up, 0.4 expected, 0.7 actual.
ECB ook weer een reet hike van 0.25bps naar in totaal 4%
Je bedoelt de debit card?Majo0 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:59:
Heb ik zelf nog niet, ik hou het even bij de "oude" Nexo card en Plutus
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Zelfde AH of een andere? Kan nl. ook zijn dat die AH nog alleen maestro accepteert. Veel AH zijn wel over. Ik heb Curve ertussen en dat werkte een jaar ofzo geleden bij een AH hier niet en sinds een aantal maanden wel.Majo0 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:59:
Als het dezelfde is, dan wellicht ook curve ertussen zetten?
[ Voor 6% gewijzigd door Wiley99 op 14-09-2023 15:24 ]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Heb je AXS al gezien?Kol Nedra schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:27:
[...]
TRX strong! zelfs tegen BTC pairing 👊
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Gelukt. En nu?sjorremans schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:35:
[...]
Die 26.4K even slopen, dan voorzie ik wel een mooie groene kaars richting 27500/27800
Dit kan bijna niet anders dan een pump en dump zijn......
We HODL'en gewoon verder...
We HODL'en gewoon verder...
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Heel veel mooie babes..Dacuuu schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:38:
Even een vraagje, als ik 2 jaar dit topic niet lees, mis ik dan veel?
Scampumpje en daarna weer rustig verder naar de 6 cent.
Die macro cijfers zijn echt kut en weer een rente verhoging. Ik verwacht een <20K BTC. Rond de kerstdagen gaan de raketmotoren draaien.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
DXY pumpende, wat doet dat met jouw analyse?ScuL schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:38:
DXY heeft de top rond de 105 nu afgerond en is weer dalende vandaar het geschommel aan de crypto kant.
M.i.: DXY sterk en death cross rally, grote kans op sub 24.7 s00n.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
We gaan omhoog op dalende donderdag.

MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ik heb zeker wat gemist. Ik had een sell order staan voor BTC op 27k. Ik dacht laat ook maar ik haal hem eruit, Staat ie op filled. closed 09/13/23 22:26:58. Ik heb daar geen active herinnering aan dat de koers daar is geweest maar goed best genoeg.
Opgelost:
Opgelost:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cgtOxCeE7oPuFfpAqrleK3u3.jpg?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door zwembroek op 14-09-2023 16:14 ]
Mark, is that you?zwembroek schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:05:
Ik heb zeker wat gemist. Ik had een sell order staan voor BTC op 27k. Ik dacht laat ook maar ik haal hem eruit, Staat ie op filled. closed 09/13/23 22:26:58. Ik heb daar geen active herinnering aan dat de koers daar is geweest maar goed best genoeg.
Opgelost:
[Afbeelding]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Cowen weer live geweest? Die gast krijgt een harde tak van zon dood kruisJedi_Pimp schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:58:
[...]
DXY pumpende, wat doet dat met jouw analyse?
[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 14-09-2023 16:16 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik vind het ook niet echt geloofwaardig om stukken uit de chart van 2015 en 2019 te halen en dit dan te projecteren op wat komen gaat. Dan ga je er dus vanuit dat patronen zich altijd herhalen. Net zoals bij die cross.anti elppa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:16:
[...]
Cowen weer live geweest? Die gast krijgt een harde tak van zon dood kruis
Ik doe et ook wel eens uiteraard. Maar deathcross en golden cross zijn absoluut geen garantie. Plus, tis ook maar net welke DA's je pakt en kruist. Ga je dan helemaal los dan zit er altijd wel 1 die uitkomt.zwembroek schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:23:
[...]
Ik vind het ook niet echt geloofwaardig om stukken uit de chart van 2015 en 2019 te halen en dit dan te projecteren op wat komen gaat. Dan ga je er dus vanuit dat patronen zich altijd herhalen. Net zoals bij die cross.
Rente leverage prima voor nog een stap up. Zeker icm btc D die door blijft stijgen en de muren die er goed uitzien.
Ftx is toch ook aan het sellen nu? Merk je iig weinig van. Weet dat ze een limiet per dag hebben. Zal wellicht otc gaan
[ Voor 17% gewijzigd door anti elppa op 14-09-2023 16:35 ]
Dit keer heb ik 'm zelf bedacht. En ik geloof ook niet blind in MA crosses, maar wat wel opvallend is, is dat er vaak gerallied wordt naar een death cross voordat een langere periode van downside aantreedt.anti elppa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:16:
[...]
Cowen weer live geweest? Die gast krijgt een harde tak van zon dood kruis
Uiteraard, iets met het verleden en garanties. Wat ik bijzonderder vind, is dat de dollar sterk blijft. Las net wat tweets over olieprijzen en een mogelijke supply shock op de korte termijn, wat weer niet goed is voor inflatie. Wen pivot? Denk dat we zo rustig nog een aantal maanden kunnen wachten op een echte run up en dat we prima nog sideways kunnen choppen.
Maargoed, ik ben ook een macro-nerd en kan er zeker naast zitten. Daarnaast ben ik nu in een fase in m'n leven waar ik goed aan het sparen ben, dus een bubble burst (zowel equities, crypto als vastgoed) is alleen maar goed voor mij en misschien heb ik vandaar ook wel een bias
Ja dat van die olie had ik ook gelezen. Zeer benieuwd wat dat gaat doen. Sowieso komt er nog wel een bak macro pijn. Vraag gaat vooral zijn, wat doet dat met btc. Zeker in 2023 is de correlatie not existing. Zou dus best goed uit kunnen pakken.Jedi_Pimp schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:40:
[...]
Dit keer heb ik 'm zelf bedacht. En ik geloof ook niet blind in MA crosses, maar wat wel opvallend is, is dat er vaak gerallied wordt naar een death cross voordat een langere periode van downside aantreedt.
Uiteraard, iets met het verleden en garanties. Wat ik bijzonderder vind, is dat de dollar sterk blijft. Las net wat tweets over olieprijzen en een mogelijke supply shock op de korte termijn, wat weer niet goed is voor inflatie. Wen pivot? Denk dat we zo rustig nog een aantal maanden kunnen wachten op een echte run up en dat we prima nog sideways kunnen choppen.
Maargoed, ik ben ook een macro-nerd en kan er zeker naast zitten. Daarnaast ben ik nu in een fase in m'n leven waar ik goed aan het sparen ben, dus een bubble burst (zowel equities, crypto als vastgoed) is alleen maar goed voor mij en misschien heb ik vandaar ook wel een bias
Had deze move in elk geval zo niet verwacht. Toch nog wel flink wat te leren dus. Op 27.2 ligt nog liquiditeit, verwacht haast dat we die nog aan gaan tikken.
Denk ik ook. Maar zie run naar 28 range ook nog wel gebeuren. Benieuwd wat er dan daarna gebeurd (als we er al komen)tomtom901 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:05:
Had deze move in elk geval zo niet verwacht. Toch nog wel flink wat te leren dus. Op 27.2 ligt nog liquiditeit, verwacht haast dat we die nog aan gaan tikken.
Liquiditeit pakken die op de 23.5k ligt?😜anti elppa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:08:
[...]
Denk ik ook. Maar zie run naar 28 range ook nog wel gebeuren. Benieuwd wat er dan daarna gebeurd (als we er al komen)
Al zit ik naar een TL te kijken op 26.8 die het nu nog lijkt te houden.anti elppa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:08:
[...]
Denk ik ook. Maar zie run naar 28 range ook nog wel gebeuren. Benieuwd wat er dan daarna gebeurd (als we er al komen)
/f/image/z1ZWyt58Q8l0LIIwKjnVQ52w.png?f=fotoalbum_large)
Irritant.tomtom901 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:21:
[...]
Al zit ik naar een TL te kijken op 26.8 die het nu nog lijkt te houden.
[Afbeelding]
Nou, heb alles bij Bitvavo verkocht, hou alles bij Bybit aan. Zo sta ik altijd op winst
Yes die heb ik ook al een week op mijn scherm.tomtom901 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:21:
[...]
Al zit ik naar een TL te kijken op 26.8 die het nu nog lijkt te houden.
[Afbeelding]
Edit, rente bybit word in rap tempo sterk negatief. Als ie hier nu eens ff door knalt. Ff die shorters laten bloeden. Niet alleen bybit trouwens, de meeste zijn nu negatief
[ Voor 15% gewijzigd door anti elppa op 14-09-2023 18:37 ]
Niet alle gemiste kansen zijn een verlies.Dacuuu schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:38:
Even een vraagje, als ik 2 jaar dit topic niet lees, mis ik dan veel?
Weer gebounced, wel een wick.anti elppa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:33:
[...]
Yes die heb ik ook al een week op mijn scherm.
Voelt wel alsof er nog wel een poging komt straks
Een vraagje, weet iemand waar ik een btc paper wallet kan downloaden? En natuurlijk kan ik Googlen, maar ik vertrouw de meeste links niet. Wellicht dat er bij de mensen hier een favo paper wallet bekend is?
Bouw een seedsigner. https://seedsigner.com/Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:01:
Een vraagje, weet iemand waar ik een btc paper wallet kan downloaden? En natuurlijk kan ik Googlen, maar ik vertrouw de meeste links niet. Wellicht dat er bij de mensen hier een favo paper wallet bekend is?
Wat bedoel je? Een paper wallet is letterlijk je seed/privatekey opschrijven. Je zou kunnen gaan voor een CryptoTag. Nog een Nederlands product ook https://cryptotag.io/ maar de meeste mensen zullen je een hardwarekey aanradenYzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:01:
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Hmm, schijnbaar ben ik nog van de oude stempel. Met paper wallet bedoel ik een vanilla btc wallet tool die offline wallets genereerd (pub/priv keys) en die kan je dan uitprinten. Imo het meest veilige wallet die er is.Gelukszoekr schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:05:
[...]
Wat bedoel je? Een paper wallet is letterlijk je seed/privatekey opschrijven. Je zou kunnen gaan voor een CryptoTag. Nog een Nederlands product ook https://cryptotag.io/ maar de meeste mensen zullen je een hardwarekey aanraden
Je bedoelt zoiets?Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:01:
:strip_exif()/f/image/QL8lINdKrDJ1KzqdwSJi0wbw.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar ben ik niet echt in thuis, sorry. Ik kan me wel voorstellen dat je huiverig bent als je een website keys laat genereren.Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:07:
[...]
Hmm, schijnbaar ben ik nog van de oude stempel. Met paper wallet bedoel ik een vanilla btc wallet tool die offline wallets genereerd (pub/priv keys) en die kan je dan uitprinten. Imo het meest veilige wallet die er is.
Nee, want dat is niet het meest veilige. Als er een boefje bij Ledger het op zijn heupen krijgt en een firmware upload met een backdoor erin dan ben je alsnog alles kwijt.
Ik bedoel een script die btc wallets genereert op een offline pc en welke je kan uitprinten op een offline printer.
Mja, dat gaat wel ver qua beveiliging. Als je het op dit moment nog niet over miljoenen hebt dan is Bitvavo zelfs een prima optie.Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:14:
[...]
Nee, want dat is niet het meest veilige. Als er een boefje bij Ledger het op zijn heupen krijgt en een firmware upload met een backdoor erin dan ben je alsnog alles kwijt.
Ik bedoel een script die btc wallets genereert op een offline pc en welke je kan uitprinten op een offline printer.
Nee, want Bitvavo moet ik niet. Ik beheer mijn eigen coins. Zoals het ook de bedoeling is.Moiety schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:17:
[...]
Mja, dat gaat wel ver qua beveiliging. Als je het op dit moment nog niet over miljoenen hebt dan is Bitvavo zelfs een prima optie.
Ja, hier heb je imo helemaal gelijk in. Ik (en zover ik weet de meeste hier) vertrouwen wel op een hardwarewallet. Misschien dat @Richh nog wel een goede tip heeftYzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:18:
[...]
Nee, want Bitvavo moet ik niet. Ik beheer mijn eigen coins. Zoals het ook de bedoeling is.
Hmm, tot dit moment had ik nog wel vertrouwen in ledger. Ik ga mij verdiepen in paper wallet
En zo ga je in 5 minuten van Bitvavo is veilig, tot een hardware wallet is niet veilig genoeg.Moiety schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:22:
Hmm, tot dit moment had ik nog wel vertrouwen in ledger. Ik ga mij verdiepen in paper wallet
JazekerGelukszoekr schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:19:
Misschien dat @Richh nog wel een goede tip heeft
:strip_exif()/f/image/2m5kIzLENZ9MJG10T45lbrem.jpg?f=fotoalbum_large)
Grote knip, Curaçao
Maar idd, dit toch. Ik vind een Ledger (of Trezor) toch wel erg fijn. Qua firmware maak ik me niet heel druk, zo simpel gaat dat nou ook weer niet. Gewoon goed opletten. En dat geldt altijd.Ik (en zover ik weet de meeste hier) vertrouwen wel op een hardwarewallet.
Heb in het verleden wel Windows software gehad die een wallet kon genereren, maar ook dan moet je de leverancier van die software weer gaan vertrouwen. Je wilt ook niet dat daar een backdoor in zit
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat kwam door die miljoenen opmerking van mijzelf. Een ton vertrouw ik Bitvavo wel toe, maar stel dat het in 2024/2025 veel meer wordt.Gelukszoekr schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:26:
[...]
En zo ga je in 5 minuten van Bitvavo is veilig, tot een hardware wallet is niet veilig genoeg.
Een ton is €10,- euro, toch?
Ik vind het vreemd want die paper wallets was hot in 2012. Dat is simpelweg het meest veilige om je btc's te bewaren. Een seed is leuk, maar die wordt genereert door hardware modules die op de een of andere manier weer een app nodig hebben zoals Ledger of Trezor. En dat valt of staat met het vertrouwen van die bedrijven.
Vroeger genereerde ik de btc wallets zelf op een oude laptop en printte deze uit op een oude inktprinter. Zo weet je 100% zeker dat alleen jij de beschikking hebt over de keys. De rest is allemaal based op trust en dat moet je simpelweg niet doen in crypto.
Vroeger genereerde ik de btc wallets zelf op een oude laptop en printte deze uit op een oude inktprinter. Zo weet je 100% zeker dat alleen jij de beschikking hebt over de keys. De rest is allemaal based op trust en dat moet je simpelweg niet doen in crypto.
Lekker @Richh ! geniet er van!
Wat betreft die hardware wallets, er was toevallig kort geleden nog wel een "incident" wat Ledger betreft. Er werd een feature geïntroduceerd die in theorie ook als backdoor kon dienen. Maar de zorgen hierom lijken toch wel mee te vallen. Misschien is dan een Trezor meer iets voor jouw, dat is open source, minder kans op een backdoor
Wat betreft die hardware wallets, er was toevallig kort geleden nog wel een "incident" wat Ledger betreft. Er werd een feature geïntroduceerd die in theorie ook als backdoor kon dienen. Maar de zorgen hierom lijken toch wel mee te vallen. Misschien is dan een Trezor meer iets voor jouw, dat is open source, minder kans op een backdoor
Ik heb ze allemaal en ik vertrouw ze allemaal voor geen meter. Simpelweg omdat je dat niet MOET doen.Gelukszoekr schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:33:
Misschien is dan een Trezor meer iets voor jouw, dat is open source, minder kans op een backdoor
Lel. Ik ga niet verder ingaan op de zin of onzin van hardware of paper wallets, maar je hebt geen enkele vorm van software of elektronica nodig om een paper wallet te genereren.Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:14:
Nee, want dat is niet het meest veilige.
Dit is de BIP39 wordlist: https://github.com/bitcoi...ster/bip-0039/english.txt
Schrijf er 24x een willekeurig woord uit op en je hebt je paper wallet. Klaar.
Of je kan 256 coin flips doen en je private key rechtstreeks binair opschrijven.
Maar dat wist je na je uitvoerige onderzoek naar de 'meest veilige' methode natuurlijk al. Je gaat natuurlijk ook 100% offline en manueel je eigen transacties uitschrijven, de signature uitrekenen en de boel op 1 of andere manier in de mempool trachten te krijgen, want om het even welke wallet software moet je vertrouwen, en dat moet je natuurlijk niet doen.
Die 100% zeker weten dat jij de enige bent met die welbepaalde private key, moet je me wel 'ns uitleggen hoe je dat doet. Voor zover ik het begrijp kan om het even welke andere die hard security afficionado diezelfde key toevallig gegenereerd of bruteforced hebben.
[ Voor 45% gewijzigd door Slonzo op 15-09-2023 00:07 ]
wow zou het werken?
my entire net worth is in this man's hands pic.twitter.com/aZ1knhn8FE
— LilMoonLambo (@LilMoonLambo) 14 september 2023
nothing stops this train
Slonzo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:46:
[...]
Lel. Ik ga niet verder ingaan op de zin of onzin van hardware of paper wallets, maar je hebt geen enkele vorm van software of elektronica nodig om een paper wallet te genereren.
Of je kan 256 coin flips doen en je private key rechtstreeks binair opschrijven.
Maar dat wist je na je uitvoerige onderzoek naar de 'meest veilige' methode natuurlijk al. Je gaat natuurlijk ook 100% offline en manueel je eigen transacties uitschrijven, de signature uitrekenen en de boel op 1 of andere manier in de mempool trachten te krijgen, want om het even welke wallet software moet je vertrouwen, en dat moet je natuurlijk niet doen.
Die 100% zeker weten dat jij de enige bent met die welbepaalde private key, moet je me wel 'ns uitleggen hoe je dat doet. Voor zover ik het begrijp kan om het even welke andere die hard security afficionado diezelfde key toevallig gegenereerd of bruteforced hebben.

Jedi_Pimp schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:58:
[...]
DXY pumpende, wat doet dat met jouw analyse?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Mu6ATWmIAkMeu0Ly51u8RgyS.png?f=user_large)
De DXY zit in een giga rising wedge op de daily en de RSI is overbought
Op deze chart zie je een aantal oranje lijnen die telkens belangrijke niveaus hebben vertegenwoordigd
BTC daarentegen zit in een mooi W patroon op de daily, in een falling wedge op de RSI sinds 19 juni en een MACD die van rood naar groen dreigt te flippen. death cross is niet significant, de 3D maakt juist een golden cross
[ Voor 9% gewijzigd door ScuL op 15-09-2023 01:49 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Iets te kort door de bocht. Maar dat wist je zelf ook al toch?Slonzo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:46:
Je kan het glacier protocol gebruiken. Heb er geen ervaring mee, maar ken wel enkele die het gebruiken. Is wel heel veel werk. Maar wel extreem veilig.Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:33:
Ik vind het vreemd want die paper wallets was hot in 2012. Dat is simpelweg het meest veilige om je btc's te bewaren. Een seed is leuk, maar die wordt genereert door hardware modules die op de een of andere manier weer een app nodig hebben zoals Ledger of Trezor. En dat valt of staat met het vertrouwen van die bedrijven.
Mogguhanti elppa schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:02:
[...]
Je kan het glacier protocol gebruiken. Heb er geen ervaring mee, maar ken wel enkele die het gebruiken. Is wel heel veel werk. Maar wel extreem veilig.

Je kan alles omzetten naar DOT, super veilig.
Niemand die dat van je afpakken wil
UberLurker Departement #GG.
Paper wallets waren in 2012 de bom omdat BIP39 toen nog niet bestond.Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:33:
Maak je eigen seed compleet offline met wat dobbelstenen:
Nee, waarom?Dacuuu schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 07:54:
Iets te kort door de bocht. Maar dat wist je zelf ook al toch?
Je laatste woord is (gedeeltelijk) een checksum, die is dus niet vrij te kiezen. Die moet berekend worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Domino op 15-09-2023 09:08 ]
SssssssstDomino schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:05:
Je laatste woord is een gedeeltelijke checksum, die is dus niet vrij te kiezen. Die moet berekend worden.
Plus je mist een hoop entropie als je op het zicht wat "random" woorden gaat kiezen. Maar dat wist je vast ook al
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Een computer kent geen echte willekeurigheid, enkel (deterministische) algoritmes. Die heeft entropie nodig om willekeurigheid te kunnen benaderen. Als mens heb je daar geen last van. Maar dat wist je wsl al!Wiley99 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:08:
Plus je mist een hoop entropie als je op het zicht wat "random" woorden gaat kiezen. Maar dat wist je vast ook al
ik snap nooit die aversie tegen het bewaren van je coins op een exchange.
Tuurlijk moet je goed kiezen welke en moeten ze garant kunnen staan voor jouw coins, maar dat zijn er genoeg.
Uiteraard zijn er ook scam exchanges, dus ff een kort onderzoekje kan geen kwaad.
Maar in the end vind ik zelf een Exchange wel prettig. Ze gaan heus niet zo snel koppie onder en het zijn heus niet allemaal criminelen. Dat is hetzelfde als zeggen dat je je gewone euri's niet bij een bank wil bewaren omdat er wel eens ingebroken kan worden of een medewerker het op zijn heupen krijgt.
Hardware wallets lijken in theorie wel veiliger, maar je moet er zelf veel meer discipline in steken om o.a. de hardware wallet goed te bewaren, maar niet te goed zodat je hem kwijtraakt, je seed weer ergens anders bewaren en niet vergeten waar, mocht je verhuzien (wat niet ondenkelijk is over een lange termijn) dan moet je HEEL goed onthouden waar je alles hebt gelaten en uiteraard niet vergeten om te updaten, maar ook niet altijd want wie weet of er niet een bug in de laatste patch zit en..en..en..
Nee dank je, mij teveel gestress en kans op human error.
Ik hou het wel lekker bij een Exchange met lekkere hoge rentes waarbij het bedrijf regelmatig geaudit wordt en goede algemene voorwaardes heeft e.d.
Mocht het dan fout gaan dan is er iig nog een goede kans dat ik me geld terug krijg... Als ik me ledger kwijtraak o.i.d. .. dan ben ik het 100% zeker kwijt.
Tuurlijk moet je goed kiezen welke en moeten ze garant kunnen staan voor jouw coins, maar dat zijn er genoeg.
Uiteraard zijn er ook scam exchanges, dus ff een kort onderzoekje kan geen kwaad.
Maar in the end vind ik zelf een Exchange wel prettig. Ze gaan heus niet zo snel koppie onder en het zijn heus niet allemaal criminelen. Dat is hetzelfde als zeggen dat je je gewone euri's niet bij een bank wil bewaren omdat er wel eens ingebroken kan worden of een medewerker het op zijn heupen krijgt.
Hardware wallets lijken in theorie wel veiliger, maar je moet er zelf veel meer discipline in steken om o.a. de hardware wallet goed te bewaren, maar niet te goed zodat je hem kwijtraakt, je seed weer ergens anders bewaren en niet vergeten waar, mocht je verhuzien (wat niet ondenkelijk is over een lange termijn) dan moet je HEEL goed onthouden waar je alles hebt gelaten en uiteraard niet vergeten om te updaten, maar ook niet altijd want wie weet of er niet een bug in de laatste patch zit en..en..en..
Ik hou het wel lekker bij een Exchange met lekkere hoge rentes waarbij het bedrijf regelmatig geaudit wordt en goede algemene voorwaardes heeft e.d.
Mocht het dan fout gaan dan is er iig nog een goede kans dat ik me geld terug krijg... Als ik me ledger kwijtraak o.i.d. .. dan ben ik het 100% zeker kwijt.
Je zou https://github.com/Kimbatt/btc-address-generator kunnen proberen. Vanaf Github downloaden (source code lezen en zelf builden als je helemaal zeker wilt zijn) en dan overzetten op een medium en op een offline computer in de browser draaien. Bij het openen wordt gevraagd je muis te bewegen voor extra entropie. De app/pagina vermeldt ook nog security tips over paper wallets:Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:01:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BniSXipfoI5o77r94ey0iYGm.png?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Eegee op 15-09-2023 11:29 ]
Punt is een beetje dat als je ervoor kiest het zelf te bewaren je werkelijk zelf de controle hebt. Ja, dat is wat gedoe, en even nadenken hoe je dat doet, maar daarna kan er écht iemand meer bij.FijneKerst schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:56:
Laat je het over aan een ander, dan geef je de controle over, en ben je afhankelijk van het vertrouwen in de ander. Natuurlijk hoeft dit niet mis te gaan, maar het mooie aan Bitcoin is dat we eindelijk niet meer iemand te hoeven vertrouwen, dus waarom zou je hier geen gebruik van maken?
Nieuw hier?FijneKerst schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:56:
Vorige run genoeg exchanges kopje onder gegaan. Zag er ook allemaal prima uit in het begin. FTX, Celsius…
Hebben die mensen al geld terug gezien?
Als ik me sorry mijn Ledger kwijt ben heb ik altijd nog de 24 woorden om een nieuwe te kopen en alles te herstellen.
Nope
Klopt, daarom... onderzoek. Ik zou inderdaad nooit mijn geld bij een Amerikaanse exchange onderbrengen, of 1 die 100000 mooie shitcoins heeft en elke week airdrops en casino opties e.d.Vorige run genoeg exchanges kopje onder gegaan. Zag er ook allemaal prima uit in het begin. FTX, Celsius…
Hebben die mensen al geld terug gezien?
Gewoon een europese exchange die zich aan de europese wetgeving moet voldoen (en dat inzichtelijk maakt) en support die je kan bereiken e.d.
Ja, en als je je passphrase kwijtraakt dan...... ben je de lul.Als ik me sorry mijn Ledger kwijt ben heb ik altijd nog de 24 woorden om een nieuwe te kopen en alles te herstellen.
En ik spreek ook meer voor mezelf hoor. Ik weet gewoon zeker dat als ik een ledger ofzo neem en mijn passphrase ergens verstop, dat ik die in een periode van 10 jaar echt kwijt ben...
Verhuizen, nieuwe kastjes/lades kopen, verplaatsen waar de kinderen er niet bij kunnen, toch een betere plek gevonden, waar lag hij ook alweer?, andere manier van opslaan wat "handiger en veiliger" is, toch maar weer terug naar de eerste methode... kut waar was die ook alweer?...etc..
Gefeliciteerd Ethereum met 1 jaar POS. Onder aan de streep, afgerond 300k ETH naar de eeuwige jachtvelden

Waar blijft de taart Vitalik?

De meeste veilige is het zeker. Toegankelijkheid is een tweede, ik ben m'n paper wallet uit 2012 verloren, het was niets waard en in het overgaan op een PC het denk ik verloren. Ik weet nog dat ik het ergens in een verbogen folder had gezet (misschien zelfs USB stick). Had ik het maar in de cloud gezet.Yzord schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:33:
Als je goed weet wat je doet werkt het zeker. Voor 99% van de mensen is het niet geschikt.
Volgens mij ga je juist de meeste strenge regels vinden in de VS. Bitvavo is een Nederlanse exchange, geregistreerd door DNB, maar deze stond een jaar geleden wel op het randje van de afgrond door ellende met DSG.FijneKerst schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:20:
[...]
Klopt, daarom... onderzoek. Ik zou inderdaad nooit mijn geld bij een Amerikaanse exchange onderbrengen, of 1 die 100000 mooie shitcoins heeft en elke week airdrops en casino opties e.d.
Gewoon een europese exchange die zich aan de europese wetgeving moet voldoen (en dat inzichtelijk maakt) en support die je kan bereiken e.d.
Die shitcoin gaat dus gewoon langzaam naar 0!Gelukszoekr schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:20:
Gefeliciteerd Ethereum met 1 jaar POS. Onder aan de streep, afgerond 300k ETH naar de eeuwige jachtvelden
[Afbeelding]
Er is geen beste oplossing. Belangrijk is dat je voor je zelf een goede afweging maakt wat voor jou het beste is. En dat heb jij gedaan zoals het lijkt.FijneKerst schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:56:
Ik heb met beide negatieve ervaring.. Moet ik nu helemaal stoppen met Crypto?
Als dat het criteria is dan kunnen we volgens mij ook allemaal stoppen met het levenDacuuu schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:28:
[...]
Ik heb met beide negatieve ervaring.. Moet ik nu helemaal stoppen met Crypto?

Daar heb je Ledger Recovery voor toch?FijneKerst schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:56:
Die 1.000 BTC waren inderdaad niets waardColdcat schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:23:
[...]
De meeste veilige is het zeker. Toegankelijkheid is een tweede, ik ben m'n paper wallet uit 2012 verloren, het was niets waard en in het overgaan op een PC het denk ik verloren. Ik weet nog dat ik het ergens in een verbogen folder had gezet (misschien zelfs USB stick). Had ik het maar in de cloud gezet.Precies wat FijneKerst hierboven ook zegt.
Als je goed weet wat je doet werkt het zeker. Voor 99% van de mensen is het niet geschikt.

Iemand enig idee waarom JUNO laatste 2 dagen al 60% in de lift zit?
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!