Ervaring Intergas Xtend 5kW hybride warmtepomp

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

• Oinken
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:45
GroundBreaking schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:05:
[...]

Hier op het forum hoor/zie ik genoeg mensen met andere thermostaten dan de Comfort Touch, maar de installateur kreeg dat hier niet werkend, hebben 3 verschillende geprobeerd. Dus ik weet niet wat het is, maar de Xtend lijkt in ieder geval geen groot fan van andere thermostaten.(ook al praten ze beide opentherm.)
Maar wat maakt de thermostaat nog precies uit? Ik heb me, mede door jou, laten overtuigen om hem constant op 19,5 te zetten. Dat kan de Comfort Touch ook prima. Weinig spannends aan.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13
Geeh27 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:50:
Wij gebruiken een Honeywell Resideo T6R draadloze thermostaat icm een Intergas ketel en een Xtend. Werkt prima.
Top, dank voor de tip.

Wartmebeheer gaf aan dat er alleen de bedrade thermostaat op gezet kon worden. Zal is vragen om die weg te halen uit de offerte en zelf die t6r te gebruiken.

Is de gateway dan ook niet nodig denk je?

[ Voor 5% gewijzigd door voil op 24-01-2026 15:45 ]

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:59
Aan de gateway heb je dan niets, die is alleen nodig om de Comfort Touch op afstand te bedienen.

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:33
Lecenten schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 15:53:
Aan de gateway heb je dan niets, die is alleen nodig om de Comfort Touch op afstand te bedienen.
Of voor als je wil dat de Xtend de buitentemperatuur van Internet haalt, toch? Maar als je een Honeywell T6R neemt dan wil je dat waarschijnlijk niet. Dus ik zou het dan sowieso, om te beginnen, zonder Intergas Gateway proberen.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:59
MotorBeast schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:43:
[...]

Waarom geen FE? Goede monoblock (Vaillant Arotherm Plus) + boilervat en gaan met die banaan en van het gas af. Hier ook met alleen radiatoren.

Eventueel wat aanpassingen doen flippy in "Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #11"
Ik begrijp oprecht niet zo goed wat je met deze reacties in het Xtend topic wilt bereiken. Zeker bij mensen die hun Xtend nu al gekocht hebben, of ie geplaatst is of niet doet daar weinig aan af.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02
voil schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:38:
[...]

Gashaard is alleen even kort om jezelf verwarmen :)

Ik zal kijken om de thermostaat in de woonkamer te plaatsen. Dan gooi ik het gat dicht in de keuken, of laat het zitten. En dan laat ik nieuw punt aanleggen in de woonkamer voordat de monteur komt.

[...]

Niet echt aan gedacht, en ook niet nagevraagd bij de monteur. Hou het liever simpel en origineel met zo min mogelijk kans op problemen.
Een thermostaat heeft alleen maar een simpel tweelingsnoertje nodig en kan je wellicht zelfs in een bestaande leiding bij voegen.

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:51
Ik heb interresse in de Intergas Xtend, als toevoeging op mijn Intergas Xtreme 36 CV-ketel.

Mijn woning beschikt over ~ 10 radiatoren, ik heb geen vloerverwarming. Op de verwarmings units zitten Tado X knoppen en er hangt een Tado X thermostaat in de woonkamer. De woning is matig geisoleerd, de ramen zijn van hout met van wat ouder dubbelglas, de muurisolatie is met rubberen korrels. Dak isolatie zijn van die glaswol platen.

Mijn Intergas Xtreme is destijds geleverd door Warmgarant, waar ik eigenlijk erg tevreden over ben. Ik heb via hun een huurketel, waar ik 30 euro per maand voor betaal (ja; ik realiseer mij dat ik over de gehele looptijd een behoorlijk bedrag kwijt ben :))

Warmgarant biedt de Intergas Xtend aan voor € 3499,-, waar de subsidie dan al vanaf is. Dit is inclusief montage enz.

Nu heb ik vanuit Quatt ook een voorstel ontvangen voor een Quatt Hybrid Duo. Na de subsidie komt deze neer op ~ €5000 (ik krijg nog de subsidie van 2025, wordt door Quatt betaald). Deze heeft natuurlijk meer vermogen, 2x 7 kW.

Ik ben bij Quatt een beetje bang voor de "vendor lock-in". Dat is bij de Xtend wel minder. Of is de Quatt dusdanig veel beter dat dit het waard is? Wat zou een goede keuze zijn?

Mijn woning komt uit 1976, ik heb ook een zolder waar twee slaapkamers gerealiseerd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Android16 op 24-01-2026 19:39 ]

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:59
@Android16 Waarom vergelijk je 2x7kw met 1x5kw? Dat lijkt geenszins een eerlijk.

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:52
Android16 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:38:
Ik heb interresse in de Intergas Xtend, als toevoeging op mijn Intergas Xtreme 36 CV-ketel.
Wat is je huidig gasverbruik en hoe heeft zich dat de afgelopen jaren ontwikkeld (gelijk/meer/minder verbruik)
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste