Het is natuurlijk ook raar dat de Xtend geen foutmelding geeft bij dit probleem, dit lijkt me toch duidelijk iets waar een foutmelding op zn plek zou zijn.
ietsjes meer. 266 euro per jaar. zit dan nog steeds op een terugverdientijd van 12 jaar. Maargoed ik ga na de winter kijken hoe ik nog meer uit die xtend kan halen.Lecenten schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:25:
[...]
Bereken je besparing hier:
https://docs.google.com/s...d=389399947#gid=389399947
Trouwens, Is er een manier om erachter te komen hoe vaak hij degen zijn limiet aanloopt? (en dat de cv moet bijspringen)
Is er ook zo'n soort excel voor de XTORE? dat zou wel mooi zijn! Ik heb overigens w l een proxy gevond n. In de comfort touch app staat hoeveel uren cv er gebruikt is not n hoeveel uren warm water. Als ik mijn besparijg neem en deze deel door de cv uren en vermenigvuldig met warmwater uren dan kom je op een indicatie van hoeveel je kunt besparen. Waarschijnlijk een onderschatting aangezien de cop in de zomer veel beter zal zijn dan in de winter.
Enfin voor mij kom ik dan uit op 91 euro per jaar besparing... Ook hier is de terugverdien tijd gewoon heel lang. Dus voor nu laat ik het even... Eerst maar de verwarming aanpakken en ltv ready maken voordat ik hiermee aan de gang ga.
[ Voor 38% gewijzigd door justice strike op 04-10-2025 21:05 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Kijk daarnaast naar een prijsvergelijker voor een energieleverancier. Het kan maar zo zijn dat jouw energieboer laag op gasprijs, en hoog op electra zit in vergelijking met andere leveranciers.justice strike schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:44:
[...]
ietsjes meer. 266 euro per jaar. zit dan nog steeds op een terugverdientijd van 12 jaar. Maargoed ik ga na de winter kijken hoe ik nog meer uit die xtend kan halen.
Trouwens, Is er een manier om erachter te komen hoe vaak hij degen zijn limiet aanloopt? (en dat de cv moet bijspringen)
Is er ook zo'n soort excel voor de XTORE? dat zou wel mooi zijn! Ik heb overigens w l een proxy gevond n. In de comfort touch app staat hoeveel uren cv er gebruikt is not n hoeveel uren warm water. Als ik mijn besparijg neem en deze deel door de cv uren en vermenigvuldig met warmwater uren dan kom je op een indicatie van hoeveel je kunt besparen. Waarschijnlijk een onderschatting aangezien de cop in de zomer veel beter zal zijn dan in de winter.
Enfin voor mij kom ik dan uit op 91 euro per jaar besparing... Ook hier is de terugverdien tijd gewoon heel lang. Dus voor nu laat ik het even... Eerst maar de verwarming aanpakken en ltv ready maken voordat ik hiermee aan de gang ga.
He5 is dynamisch. Ik heb ook niet echt het idee day ze duur zijn. Ben wel conservative want ik Neem 24cent per kw... Dat kan some 14 en soms 35cent zijnVySio schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:01:
[...]
Kijk daarnaast naar een prijsvergelijker voor een energieleverancier. Het kan maar zo zijn dat jouw energieboer laag op gasprijs, en hoog op electra zit in vergelijking met andere leveranciers.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Toch zou ik een prijsvergelijker raadplegen als je terugverdientijd laag is. Overdag, wanneer de zon schijnt, verbruikt de warmtepomp het minst. De warmtepomp werkt het hardst wanneer de zon onder is. Dus puur kijkend naar warmtepomp verbruik is dynamisch theoretisch minder gunstig.justice strike schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:06:
[...]
He5 is dynamisch. Ik heb ook niet echt het idee day ze duur zijn. Ben wel conservative want ik Neem 24cent per kw... Dat kan some 14 en soms 35cent zijn
Ik heb persoonlijk onlangs een vast contract van 2 jaar Met €0,229 afgesloten, mijn gas is €1.245. En dan heb je nog de zekerheid dat je tarieven niet wijzigen als er weer iets gebeurd in deze instabiele wereld.
@justice strike Heb je de thermostaat op ene vaste temperatuur staan? Of zit er een klok programma achter? Want zeker met een programma kun je precies op de momenten stoken waarop ook de stroom prijs hoog is.