Ik heb precies hetzelfde, ik laad in de nacht op met een slimmestekker die in combinatie met een app kijkt wanneer de stroom het goedkoopste is. Als ik in de avond de auto aansluit komt de melding laadfout, dat is logisch want er wordt nog niet geladen dat gebeurt dus later wanneer de prijs laag is. In de morgen de auto weer vol maar in de app van Ford wordt niks geregistreerd.ehtweak schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:09:
Wordt trouwens steeds interessanter, die laadgegevens van de FordPass App:
[Afbeelding]
Tijd opladen 0 uur 00 min
10 kWh
Start & Einde zonder datum en tijden!
dit zijn de gegevens van afgelopen nacht
![]()
Ik denk ook zo'n 4 graden. Auto staat zelfs beschut naast huis en onder de carport. De auto is leidend, dus als er stroom gevraagd wordt, zal de laadpaal volgen. We hebben overigens een Zonneplan laadpaal.Glashelder schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:00:
Blijft vreemd hoe bij iedereen het gedrag van de Kuga anders lijkt te zijn...![]()
@Nedora wat was de buitentemperatuur bij jou vanochtend? Hier was die 4 graden. Mijn auto trok vanochtend gewoon 3,6 kW uit de laadpaal. Maar als het veel kouder wordt dan start hij vaak de ICE inderdaad..
We gaan maar wat experimenteren de komende tijd.
Vanmiddag had ik weer iets nieuws. Had ik nog niet eerder meegemaakt de afgelopen jaren.
Ik rijd naar huis, vlakbij huis (nog een paar honderd meter) met nog 3 km EV bereik, gaat ineens het Atkinson blok aan?!?
WTF, waarom?
Ik reed gewoon 55km/h op de ACC, stabiel gangtje, vlak voor de laatste rotonde dat ik thuis was. En die laatste paar honderd meter schakelt 'ie toch de pruttelbak in.
Terwijl ik al veel vaker met slechts 0km EV bereik gewoon thuisgekomen ben, zonder plofmotor.
Dus ik stond thuis, op onze oprit, met pruttelende motor, terwijl er nog 2km EV bereik op het display stond.
En ik rijd altijd EV-only en in [Eco] mode.
Ik rijd naar huis, vlakbij huis (nog een paar honderd meter) met nog 3 km EV bereik, gaat ineens het Atkinson blok aan?!?
WTF, waarom?
Ik reed gewoon 55km/h op de ACC, stabiel gangtje, vlak voor de laatste rotonde dat ik thuis was. En die laatste paar honderd meter schakelt 'ie toch de pruttelbak in.
Terwijl ik al veel vaker met slechts 0km EV bereik gewoon thuisgekomen ben, zonder plofmotor.
Dus ik stond thuis, op onze oprit, met pruttelende motor, terwijl er nog 2km EV bereik op het display stond.
En ik rijd altijd EV-only en in [Eco] mode.
[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 20-11-2025 20:31 ]
Dat kan de 12V accu weleens zijn...
Ook hier iets bijzonders; ik had al enige tijd een tik bij de linker ruitenwisser vlak voor dat hij bovenin op het einde was, advies garage; monteer eerst nieuwe wissers, maar met de wissers omhoog hoorde ik het ook duidelijk. Vanmiddag zelf de boel even gedemonteerd en wat bleek, de stekker aansluiting van de electrische voorruit verwarming hing dus danig los(zat omwikkeld met veel tape)dat de ruitenwisser arm hier telkens achter bleef haken, even een stukje eraf geknipt en nu met dubbelzijdige tape weer vast gezet.
Ook hier iets bijzonders; ik had al enige tijd een tik bij de linker ruitenwisser vlak voor dat hij bovenin op het einde was, advies garage; monteer eerst nieuwe wissers, maar met de wissers omhoog hoorde ik het ook duidelijk. Vanmiddag zelf de boel even gedemonteerd en wat bleek, de stekker aansluiting van de electrische voorruit verwarming hing dus danig los(zat omwikkeld met veel tape)dat de ruitenwisser arm hier telkens achter bleef haken, even een stukje eraf geknipt en nu met dubbelzijdige tape weer vast gezet.
[ Voor 88% gewijzigd door vanderv op 20-11-2025 23:02 ]
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)