PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Geen last van dat de FordPass App crashed. (Android)
Maar afgezien van de cosmetische update, is het qua functionaliteit nog steeds constant bedroevend.
De getoonde waardes van het oplaadproces zijn vaak gewoonweg onzin.
Enige wat sinds een paar weken weken nu goed functioneert, is het aanpassen van laad- en vertrektijden. Het gaat nu vrijwel in één keer goed. Voorheen moest je meerdere pogingen doen.
Maar afgezien van de cosmetische update, is het qua functionaliteit nog steeds constant bedroevend.
De getoonde waardes van het oplaadproces zijn vaak gewoonweg onzin.
Enige wat sinds een paar weken weken nu goed functioneert, is het aanpassen van laad- en vertrektijden. Het gaat nu vrijwel in één keer goed. Voorheen moest je meerdere pogingen doen.
Daar heb ik nog nooit wat gezien/gelezen.flo_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 07:05:
Iemand al ervaring met het vervangen van het fabrieksscherm van een Kuga uit 2023 naar een groter scherm (12 inch+)?
Rijst natuurlijk de vraag: waarom?
Of bedoel je dit soort verbouwingen:
https://www.meautomotived...ord-focus-mk4-en-kuga-mk3
Je kunt de app updaten in de app store. Het lijkt nu weer fatsoenlijk te werken.Henkvdbroek schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:18:
Wat een drama die update van de app. Steeds als ik naar het tabblad van het opladen wil, klapt de app eruit. Ik vraag me dan echt af waarom je een update uitrolt voor iets wat voorheen prima werkte.
Bij mij ziet dat scherm er wel goed uit:
/f/image/5Gu8gXIc6sdZxVe23zSvBKsl.png?f=fotoalbum_large)
FordPass App bugvrij?
Die dag moet nog komen...
'Opladen voltooid' toont ook weer een absurd getal!
20,3 kWh (dit keer wel een getal achter de komma). Maar de waarde op zich is technisch gezien onmogelijk.
/f/image/POqebdzIsmb8XHVZa93odFjg.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het nog ff nagekeken, in werkelijkheid is er 9,8 kWh geslurpt.
/f/image/5Gu8gXIc6sdZxVe23zSvBKsl.png?f=fotoalbum_large)
FordPass App bugvrij?
Die dag moet nog komen...
'Opladen voltooid' toont ook weer een absurd getal!
20,3 kWh (dit keer wel een getal achter de komma). Maar de waarde op zich is technisch gezien onmogelijk.
/f/image/POqebdzIsmb8XHVZa93odFjg.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het nog ff nagekeken, in werkelijkheid is er 9,8 kWh geslurpt.
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2025 08:56 ]
Blijf dat van die opgeladen kWhtjes raar vinden omdat jij de enige lijkt te zijn die dat heeft.. 
Ik geloof je natuurlijk omdat ik de screenshots shots zie maar als developer snap ik niet waarom zoiets bij maar weinig mensen voor zou komen..
Ik geloof je natuurlijk omdat ik de screenshots shots zie maar als developer snap ik niet waarom zoiets bij maar weinig mensen voor zou komen..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Klopt bij ons wel inderdaad...Glashelder schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:19:
Blijf dat van die opgeladen kWhtjes raar vinden omdat jij de enige lijkt te zijn die dat heeft..
Nou, ik kan er inmiddels niet meer om lachen hoor.Glashelder schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:19:
Hier ook weer, zo'n lekker logisch FordPass App schermpje:
/f/image/wuDT6gWHvhDagd58JFeE9TMX.png?f=fotoalbum_large)
Laadtijdstip van 07:25-07:25h
En dan wel 9 kWh (85%) toevoegen? Hoe dan?
Het lijkt wel alsof de vertrektijd (07:25h) op de verkeerde plek wordt ingevuld. Vervolgens wordt er wel ergens een hoeveelheid kWh vandaan gehaald en getoond. (zonder cijfer achter de komma).
Enige correcte: Een 'Tijd opladen 0 uur 00 min.' is dan wel weer correct, gezien het verschil tussen '07:25' en '07:25'.
Dit kun je toch niet serieus nemen?
[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2025 11:45 ]
@ehtweak Hing de auto hier al aan de kabel voordat het tijdvak van laden inging?
Ik merk dat de waardes wel kloppen als ik aankoppel en laad binnen een ingesteld tijdvak. Of aan een publieke paal, zonder tijdvak.
Allerlei situaties met aankoppelen voor een tijdvak, laden over 2 vakken met een pauze ertussen (17:00 tot 24:00), of start vóór en finish ná middernacht gaan fout.
Ik merk dat de waardes wel kloppen als ik aankoppel en laad binnen een ingesteld tijdvak. Of aan een publieke paal, zonder tijdvak.
Allerlei situaties met aankoppelen voor een tijdvak, laden over 2 vakken met een pauze ertussen (17:00 tot 24:00), of start vóór en finish ná middernacht gaan fout.
@Propheticus Ik steek de steker er altijd al 's-avonds in.
Het oplaadinterval staat vervolgens geprogrammeerd vanaf 02:00h 's-nachts.
Dus ja, de steker zit er al enige uren in, voordat het daadwerkelijke laden begint.
Enige uren later is 'ie dus geladen. En vervolgens moet 'ie om 07:25h voorverwarmd zijn.
Meestal zie ik dat de Kuga PHEV zoiets van 15-20 minuten van tevoren begint met opwarmen.
Maar dan nog; het is gewoon niet juist.
Het oplaadinterval staat vervolgens geprogrammeerd vanaf 02:00h 's-nachts.
Dus ja, de steker zit er al enige uren in, voordat het daadwerkelijke laden begint.
Enige uren later is 'ie dus geladen. En vervolgens moet 'ie om 07:25h voorverwarmd zijn.
Meestal zie ik dat de Kuga PHEV zoiets van 15-20 minuten van tevoren begint met opwarmen.
Maar dan nog; het is gewoon niet juist.
@ehtweak Hey, ik vind het ook niks. Zocht alleen naar een verklaring waarom wij wel zotte laadrapporten zien en anderen niet. Misschien treffen ze deze buggy registratie niet door ander laadgedrag/-gewoontes.
Heeft het misschien te maken met welke Kuga het is? De mk3 of 3.5
:strip_exif()/f/image/VxQ8LW93Joi1IM03HV9hZeRk.jpg?f=fotoalbum_large)