PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Maar afgezien van de cosmetische update, is het qua functionaliteit nog steeds constant bedroevend.
De getoonde waardes van het oplaadproces zijn vaak gewoonweg onzin.
Enige wat sinds een paar weken weken nu goed functioneert, is het aanpassen van laad- en vertrektijden. Het gaat nu vrijwel in één keer goed. Voorheen moest je meerdere pogingen doen.
Daar heb ik nog nooit wat gezien/gelezen.flo_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 07:05:
Iemand al ervaring met het vervangen van het fabrieksscherm van een Kuga uit 2023 naar een groter scherm (12 inch+)?
Rijst natuurlijk de vraag: waarom?
Of bedoel je dit soort verbouwingen:
https://www.meautomotived...ord-focus-mk4-en-kuga-mk3
Je kunt de app updaten in de app store. Het lijkt nu weer fatsoenlijk te werken.Henkvdbroek schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:18:
Wat een drama die update van de app. Steeds als ik naar het tabblad van het opladen wil, klapt de app eruit. Ik vraag me dan echt af waarom je een update uitrolt voor iets wat voorheen prima werkte.
/f/image/5Gu8gXIc6sdZxVe23zSvBKsl.png?f=fotoalbum_large)
FordPass App bugvrij?
Die dag moet nog komen...
'Opladen voltooid' toont ook weer een absurd getal!
20,3 kWh (dit keer wel een getal achter de komma). Maar de waarde op zich is technisch gezien onmogelijk.
/f/image/POqebdzIsmb8XHVZa93odFjg.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het nog ff nagekeken, in werkelijkheid is er 9,8 kWh geslurpt.
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2025 08:56 ]
Ik geloof je natuurlijk omdat ik de screenshots shots zie maar als developer snap ik niet waarom zoiets bij maar weinig mensen voor zou komen..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Klopt bij ons wel inderdaad...Glashelder schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:19:
Blijf dat van die opgeladen kWhtjes raar vinden omdat jij de enige lijkt te zijn die dat heeft..
Ik geloof je natuurlijk omdat ik de screenshots shots zie maar als developer snap ik niet waarom zoiets bij maar weinig mensen voor zou komen..
Nou, ik kan er inmiddels niet meer om lachen hoor.Glashelder schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:19:
Blijf dat van die opgeladen kWhtjes raar vinden omdat jij de enige lijkt te zijn die dat heeft..
Hier ook weer, zo'n lekker logisch FordPass App schermpje:
/f/image/wuDT6gWHvhDagd58JFeE9TMX.png?f=fotoalbum_large)
Laadtijdstip van 07:25-07:25h
En dan wel 9 kWh (85%) toevoegen? Hoe dan?
Het lijkt wel alsof de vertrektijd (07:25h) op de verkeerde plek wordt ingevuld. Vervolgens wordt er wel ergens een hoeveelheid kWh vandaan gehaald en getoond. (zonder cijfer achter de komma).
Enige correcte: Een 'Tijd opladen 0 uur 00 min.' is dan wel weer correct, gezien het verschil tussen '07:25' en '07:25'.
Dit kun je toch niet serieus nemen?
[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2025 11:45 ]
Ik merk dat de waardes wel kloppen als ik aankoppel en laad binnen een ingesteld tijdvak. Of aan een publieke paal, zonder tijdvak.
Allerlei situaties met aankoppelen voor een tijdvak, laden over 2 vakken met een pauze ertussen (17:00 tot 24:00), of start vóór en finish ná middernacht gaan fout.
Het oplaadinterval staat vervolgens geprogrammeerd vanaf 02:00h 's-nachts.
Dus ja, de steker zit er al enige uren in, voordat het daadwerkelijke laden begint.
Enige uren later is 'ie dus geladen. En vervolgens moet 'ie om 07:25h voorverwarmd zijn.
Meestal zie ik dat de Kuga PHEV zoiets van 15-20 minuten van tevoren begint met opwarmen.
Maar dan nog; het is gewoon niet juist.
/f/image/l4E06g7BI6Orbdo2GW2JirGB.png?f=fotoalbum_large)
Tijd opladen 0 uur 00 min
10 kWh
Start & Einde zonder datum en tijden!
dit zijn de gegevens van afgelopen nacht
[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 04-11-2025 21:10 ]
Sinds deze week bezitter van een Kuga Phev st X. Vroeg me af tot hoeveel % jullie het laden van de accu ingeregeld hebben? Ik heb begrepen dat laden in 20% -80% range beter is voor de levensduur van het accupakket, maar vroeg me af hoe dit bij jullie in de praktijk gaat? Of is dit een fabeltje en knallen jullie de boel maximaal vol?
Overigens doen vrijwel alle elektrische auto's dit omwille van levensduur.. (AFAIK)
[ Voor 26% gewijzigd door Glashelder op 05-11-2025 13:31 ]
Ik zie hierboven ook meerdere screenshots met 100% waardes langskomen dus dat is dan duidelijk. Dank je wel!
Dat klopt niet. Een deel van de accu capaciteit wordt gebruikt voor normaal (lees: stekkervrij) hybride rijden. Dus als je accu op 0% staat, rij je nog steeds met elektrische hulp. Dat gezegd hebbende zal er zeker een veiligheidsmarge zijn ingebouwd bij het vol laden. Ik laad ALTIJD gewoon op tot 100%...Glashelder schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:37:De indicator in de auto geeft bij een lading van iets meer dan 11 kWh inderdaad 100% aan. Maar de fysieke capaciteit van de accu is eigenlijk 14,4 kWh. De auto staat je dus niet toe om de accu fysiek tot 100% op te laden.
Als de accu op 0% staat zal die niet heel veel meer elektrisch rijden, dat is ook mijn ervaring. Natuurlijk wel door regeneratie.
Ja, bedoel die inderdaad.ehtweak schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:47:
[...]
Daar heb ik nog nooit wat gezien/gelezen.
Rijst natuurlijk de vraag: waarom?
Of bedoel je dit soort verbouwingen:
https://www.meautomotived...ord-focus-mk4-en-kuga-mk3
Volgens berichten van gebruikers met OBD stekkers liggen de 'echte' grenzen rond de 15% - 90% voor wat de gebruiker ziet als 0%-100%Stijnd schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:52:
We weten niet wat de werkelijke acculading is als deze leeg is. Misschien is deze dan nog wel 10% om defecten te voorkomen. 100% is wss wel 100%.
Werkelijk bruikbare capaciteit is dus 10.8 van de 14.4kWh.
En ik hang 'm dan aan de oplader, dan gaat er max zo'n 12,2kWh in. En dat is inclusief laadverliezen.
mijn gemiddelde ligt rond de 11,5kWh of zo iets.ehtweak schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:44:
Als mijn Kuga PHEV echt leeg is. M.a.w. al geruime tijd '0 km rijbereik' volgens het display.
En ik hang 'm dan aan de oplader, dan gaat er max zo'n 12,2kWh in. En dat is inclusief laadverliezen.
Soms vind ik het wel boeiend.
Dan kom ik ergens met 0% in de accu en rij dan op brandstof (dus met motor aan).
Als ik dan later weg ga, dan rij ik toch weer bijna een km elektrisch (terwijl de accu leeg was).
BTW: de 'L' stand is niet bedoeld voor het (re)genereren van elektriciteit. (staat keurig uitgelegd in de handleiding)
Ik had nu voor 55ct per kw geladen, dan lijkt e10 voor 1,92 tanken goedkoper.
Gr. Tom
Met 55ct per kwh zal je met tanken op e10 goedkoper uit zijn inderdaad. Het omslagpunt zal gemiddeld ergens tussen de 45 en 55 cent zitten.Groenrechts schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:29:
Nieuw hier. Hebben mensen al uitgerekend wat het breakeven point is m.b.t. elektrisch rijden? Oftewel onder welke prijs per kw is het laden goedkoper dan tanken? Even uitgaande van een situatie laden op straat. Ik heb nu mijn Kuga 400km, en dat is te kort om een beeld van vebruik te hebben betrouwbaar.
Ik had nu voor 55ct per kw geladen, dan lijkt e10 voor 1,92 tanken goedkoper.
Gr. Tom
https://phev-costs-calculator.pages.dev/
Ik kom zelf zo rond de 0,55-0,60/kWh als breakeven point.
Geen Kuga, maar mijn toyota phev doet precies hetzelfde. Die loopt 1 minuut warm en laat de motor in die tijd dan op lage belasting meedraaien maar wel hoger dan stationair. De aandrijving is dan wel (voornamelijk) elektrisch! Na een minuut voel ik de ICE belast worden en stijgt/daalt het benzineverbruik ook weer n.a.v. het gevraagde vermogen.Wim_Kuga schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:25:
Ik lees veel qoutes over toerental van de Ford Kuga, maar heb hier toch nog een vraag over. Ik rijd in een Ford-Kuga ST line X plug in hybride uit 2025. Wat mij in deze auto opvalt is dat wanneer ik in de hybride stand rijd en de motor overschakelt van de elektrische aandrijving naar de brandstofmotor, omdat de accu leeg is, dat dan in het begin het toerental van de motor behoorlijk hoog is. Dit voel en hoor je duidelijk in de auto. De garage zegt dat dit " normaal" is wanneer de brandstofmotor voor het eerst gaat lopen en dat dit na verloop van een paar kilometer weer verdwijnt. Daarnaast zeggen ze dat dit ook te maken kan hebben met het gebruik van de "L" knop voor het regenereren van de elektriciteit. Mijn vraag is nu eigenlijk of er meer zijn die ditzelfde ervaren en tevens of er mensen zijn die verstand hebben van de techniek van deze auto en mij een antwoord kunnen geven.
In de stad elektrische, afhankelijk van de buitentemperatuur en airco/ kachel gebruik tussen de 4 en 6 km/kwh, en op de snelweg (ca. 1 op 20 - 1 op 23) ik schakel dan over naar elektrische sparen.FutureCow schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:12:
Deze is wel simpel om te kijken wat goedkoper is:
Dat is precies waarom we in belgie en frankrijk niet hebben geladen in de vakantie; goedkopere benzine en minder dan 60ct/kWh was nauwelijks te vinden.FutureCow schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:12:
Deze is wel simpel om te kijken wat goedkoper is:
Ik heb de indruk dat op het moment dat de motor aanslaat bij echt lege accu hij, natuurlijk, de auto gaat aandrijven maar ook de accu beperkt gaat laden via de motor. Dit dan tot een blijkbaar ingesteld minimum lading.Wim_Kuga schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:25:
Ik lees veel qoutes over toerental van de Ford Kuga, maar heb hier toch nog een vraag over. Ik rijd in een Ford-Kuga ST line X plug in hybride uit 2025. Wat mij in deze auto opvalt is dat wanneer ik in de hybride stand rijd en de motor overschakelt van de elektrische aandrijving naar de brandstofmotor, omdat de accu leeg is, dat dan in het begin het toerental van de motor behoorlijk hoog is. Dit voel en hoor je duidelijk in de auto. De garage zegt dat dit " normaal" is wanneer de brandstofmotor voor het eerst gaat lopen en dat dit na verloop van een paar kilometer weer verdwijnt. Daarnaast zeggen ze dat dit ook te maken kan hebben met het gebruik van de "L" knop voor het regenereren van de elektriciteit. Mijn vraag is nu eigenlijk of er meer zijn die ditzelfde ervaren en tevens of er mensen zijn die verstand hebben van de techniek van deze auto en mij een antwoord kunnen geven.
Deze indruk krijg ik omdat ik (na inmiddels 5 jaar en 70000km) heb gemerkt dat als het hoger toerental en bijbehorend hoger verbruik weer terugzakt de auto weer een stukje volledig elektrisch kan rijden. Ook zonder dat er via remmen is geregenereerd. Dit merkt je bijvoorbeeld op de snelweg(onder de 130km/u) wanneer je langdurig een constante snelheid rijdt met lege accu. Van rem-regenereren is dan geen sprake maar toch steevast als je het gas eventjes loslaat en de verbrandingsmotor uitgaat kun je dan weer een heel stukje elektrisch rijden. Dit herhaalt zich in het oneindige. Bij het weer aanspringen van de verbrandingsmotor merkt je dan het zelfde fenomeen: eventjes een wat hoger verbruik waarna dit weer terugzakt.
Overigens, ik gebruik de L stand nooit dus op die manier kan ik het niet verklaren.
Twente: 10,4 kWp (33x 315Wp QCells, SE17KSE Solaredge op Z45), Alpha Innotec Alira 9kW + 300l
Bij mij is dit niet het geval. Alleen bij het opwarmen een hoger toerental, daarna komt dit niet meer terug.Mang0w schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:08:
[...]
Ik heb de indruk dat op het moment dat de motor aanslaat bij echt lege accu hij, natuurlijk, de auto gaat aandrijven maar ook de accu beperkt gaat laden via de motor. Dit dan tot een blijkbaar ingesteld minimum lading.
Deze indruk krijg ik omdat ik (na inmiddels 5 jaar en 70000km) heb gemerkt dat als het hoger toerental en bijbehorend hoger verbruik weer terugzakt de auto weer een stukje volledig elektrisch kan rijden. Ook zonder dat er via remmen is geregenereerd. Dit merkt je bijvoorbeeld op de snelweg(onder de 130km/u) wanneer je langdurig een constante snelheid rijdt met lege accu. Van rem-regenereren is dan geen sprake maar toch steevast als je het gas eventjes loslaat en de verbrandingsmotor uitgaat kun je dan weer een heel stukje elektrisch rijden. Dit herhaalt zich in het oneindige. Bij het weer aanspringen van de verbrandingsmotor merkt je dan het zelfde fenomeen: eventjes een wat hoger verbruik waarna dit weer terugzakt.
Overigens, ik gebruik de L stand nooit dus op die manier kan ik het niet verklaren.
Dit gedrag herken ik ook, alleen bij opwarmen. Kuga uit 2022 ST-line XJeroentje23 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:19:
[...]
Bij mij is dit niet het geval. Alleen bij het opwarmen een hoger toerental, daarna komt dit niet meer terug.
Ik reed voorheen in een Focus wagon en rijd nu in een Kuga M3.5 PHEV. Ben er al ruim 30,000 km bijzonder tevreden mee. (UIteraard wel wat te zeuren over het EV bereik.)
Mijn vraag gaat over het aanhaalmoment van de wielbouten. In het instructieboekje staat 135 NM, maar daarbij wordt kennelijk geen onderscheid gemaakt naar velggrootte.
Ik heb 18" lichtmetalen Ford velgen en ben eens rond gaan lezen. Dan kom ik vaak die 135 NM tegen, maar mijn Ford garage heeft bij herhaling tegen mij gezegd dat ik 120 NM moet aanhouden voor 18" velgen (dat doen zij ook) en dat die 135 NM in het boekje betrekking zou hebben op de grootste velgen (19"?).
Ik ben benieuwd of iemand hier sepcifieke kennis van heeft. In het bijzonder:
* Welk aanhaalmoment is nu het verstandigst om aan te houden op 18" velgen onder de Kuga? Ik heb ze nu op 135 NM gezet.
* Waarom zegt/ doet de Ford dealer wat anders dan wat in het instructieboekje staat?
* Is dat verschil van 15NM iets om je zorgen over te maken, bijvoorbeeld vanwege mogelijke beschadiging van velgen of schroefdraad?
Alvast veel dank voor reacties!
Iets van 500W-750W?
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Hij trekt hier gewoon de volle 3,6 kW bij voorverwarmen. Dat duurt niet super lang overigens.vanderv schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:14:
Weet iemand wat ongeveer de stroom afname is bij een aangekoppelde laadpaal en volle accu bij voorverwarmen bij de mk3? Dit ivm het instellen van mijn Zappi laadpaal...
Iets van 500W-750W?
Of bedoel je de totale afname voor voorverwarmen in kWh? Dat lijkt me een lastige want dat is afhankelijk van de buitentemperatuur natuurlijk. De vorige keer dat ik hem liet voorverwarmen haalde hij 0,5 kWh uit het net.
Idd bedoelde ik het vermogen, bedanktGlashelder schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:31:
[...]
Hij trekt hier gewoon de volle 3,6 kW bij voorverwarmen. Dat duurt niet super lang overigens.
Of bedoel je de totale afname voor voorverwarmen in kWh? Dat lijkt me een lastige want dat is afhankelijk van de buitentemperatuur natuurlijk. De vorige keer dat ik hem liet voorverwarmen haalde hij 0,5 kWh uit het net.
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Dat hogere toerental zul je tijdens het rijden niet zo snel herkennen maar kijk maar eens goed naar je verbruiksmeter. Dan zul je zien wat ik bedoel.Nedora schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:25:
[...]
Dit gedrag herken ik ook, alleen bij opwarmen. Kuga uit 2022 ST-line X
En ja, als je met een lege accu de auto start, begint ie dus direct met ook de accu bijladen en dat resulteert dan in een herkenbaar hoger toerental (en dito verbruik). Overigens ook in irritante aandrijving bijgeluiden in stilstand die volgens mijn dealer echt helemaal normaal zijn....
Twente: 10,4 kWp (33x 315Wp QCells, SE17KSE Solaredge op Z45), Alpha Innotec Alira 9kW + 300l
Ik herken zeker wel of er een hoger toerental is, ik heb er alleen in het begin last van, daarna niet meer.Mang0w schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:02:
[...]
Dat hogere toerental zul je tijdens het rijden niet zo snel herkennen maar kijk maar eens goed naar je verbruiksmeter. Dan zul je zien wat ik bedoel.
En ja, als je met een lege accu de auto start, begint ie dus direct met ook de accu bijladen en dat resulteert dan in een herkenbaar hoger toerental (en dito verbruik). Overigens ook in irritante aandrijving bijgeluiden in stilstand die volgens mijn dealer echt helemaal normaal zijn....
Herkent iemand dit?
Hier ook.Glashelder schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:31:
[...]
Hij trekt hier gewoon de volle 3,6 kW bij voorverwarmen. Dat duurt niet super lang overigens.
Dit is van afgelopen nacht (opladen) en vanochtend (opwarmen):
/f/image/qdLoPJKZ3fJ0quuLmGs6bnq8.png?f=fotoalbum_large)
Kun je ook gelijk zien hoe lang 'ie bezig was met opwarmen (met de instelling 'warm').
Ik heb ingesteld dat 07:25h de auto opgewarmd zou moeten zijn. En met de huidige buitentemperatuur begon de Kuga even na zevenen met opwarmen.
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 12-11-2025 20:41 ]
Als de auto geleverd is met Drivers Assistent Pack, dan kan het dus blijkbaar. Maar om voor zo'n functie nou 25 euro per maand te betalen 😵💫
Druk en zetfouten voorbehouden.
nieuws: Ford breidt systeem voor handenvrij rijden uit naar meerdere modellen
zal zijn, om te zien of de consument daar het geld voor over heeft...
Voor mij hoeft het niet.
Heb er totaal geen behoefte aan. Laat staan dat ik daar geld voor over heb.
[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 14-11-2025 08:41 ]
We krijgen regelmatig de laatste dagen, een melding dat de bandenspanning niet afgelezen kan worden.
Dan werkt die weer wel, dan weer niet. Er is verder niks mis met de bandenspanning.
Is het een sensor die vies kan worden oid aan de buitenkant?
Het zijn TPMS sensoren.Draakje5 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:00:
Weet iemand waar/hoe de bandenspannings sensor van de Kuga zit?
Die zitten binnenin:
:strip_exif()/f/image/eGeUXYbKsNy5AOPFehD1hVa0.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou kunnen dat het interne batterijtje EOL is.
Hoe oud is jouw auto?
[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 14-11-2025 09:19 ]
Gevalletje garage mogelijk dus..ehtweak schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:17:
[...]
Het zijn TPMS sensoren.
Die zitten binnenin:
[Afbeelding]
Het zou kunnen dat het interne batterijtje EOL is.
Hoe oud is jouw auto?
:strip_exif()/f/image/1MFz8lOCCsmsMRVtkjtTw4LD.jpg?f=fotoalbum_large)
Auto is van 2020. Maar moeten in januari ook nieuwe banden op.
[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 14-11-2025 09:21 ]
Dus dan is het op zich niet gek dat je na bijna 6 jaar hier een melding van krijgt.
Nadeel is wel dat bij de bandenwissel je dus ook 4 x nieuwe TPMS sensoren nodig hebt.
Op zich zijn die dingen niet zo duur, maar het is toch gauw weer honderd euro extra (voor vier stuks).
Plus opnieuw inleren...
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 14-11-2025 09:30 ]
Als ik alleen reset onder het rijden blijft de waarschuwing terug komen.
Reset voor je uitstapt lost het voor mij op.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Het zou werken op elke Kuga met Driver Assistence Pack. Dus op zowel 3 als 3.5.Glashelder schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:55:
Zal dit ook werken met de MK3 of alleen op de 3.5 ?
Ik betwijfel erg of dit naar al eerder geleverde voertuigen komt. Ik weet niet hoe het met de MK3.5 zit, maar de MK3 heeft geen systeem om alertheid in de gaten te houden anders dan aan stuurbewegingen, wat dus niet werkt voor handsfree rijden. Iets wat op de Mach-E wel zit.Glashelder schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:55:
Zal dit ook werken met de MK3 of alleen op de 3.5 ?
:strip_exif()/f/image/EGMFxIeNbNDDM4eVkxyFx8iF.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Kijkende naar de Ford Media, weet ik het eigenlijk wel zeker dat het niet gaat gebeuren om het gebrek aan die sensor:
[ Voor 21% gewijzigd door OmeJoyo op 14-11-2025 14:47 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
BlueCruise zal vanaf het voorjaar van 2026 beschikbaar worden op verschillende uitvoeringen van de Puma, Puma Gen-E, Kuga en Ranger PHEV, mits uitgerust met het Driver Assistance Pack. Abonnementsopties en prijzen worden kort voor de lancering bekendgemaakt.
Word document wat te vinden is op:
https://fordmediacenter.n...gie-op-meerdere-modellen/
Ik denk dat het inderdaad om nieuwe auto's met extra sensoren gaat.Ford BlueCruise wordt gelanceerd op de Puma, Puma Gen-E, Kuga en Ranger PHEV, waardoor duizenden nieuwe klanten toegang krijgen tot deze handsfree rijtechnologie in Europa
Ja, je kunt het op veel manieren interpreteren. Maar goed, voor 25 euro per maand gaan wij dit echt niet doen mocht het wel leverbaar zijn op een mk3....dutchgio schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:06:
Ook in die link:
[...]
Ik denk dat het inderdaad om nieuwe auto's met extra sensoren gaat.
Het vreemde is dat hij op de NL Ford website nog niet te bestellen/configureren is, maar in veel andere Europese landen wel gewoon op de site staat.
Levering staat gepland voor maart '26. Momenteel rij ik overigens al bijna 5 jaar een Focus ST-line X (wat een heerlijke auto is dat toch
Die Kuga vraagt wel even heel kort dan moet je dan snel antwoorden anders is de vraag weer weg of je verder wil waar je gebleven bent. Kan je dat niet vastzetten?
Hier vielen de sensoren deze week uit van een Kuga mk3 uit 2020. Vandaag laten vervangen. 80e ps incl inleren bij de Kwikfit, die zijn ook op zaterdag open wat voor mij een voordeel is.ehtweak schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:30:
Men geeft aan dat het batterijtje van de TPMS sensoren ca. 5-10 jaar mee zou moeten gaan.
Dus dan is het op zich niet gek dat je na bijna 6 jaar hier een melding van krijgt.
Nadeel is wel dat bij de bandenwissel je dus ook 4 x nieuwe TPMS sensoren nodig hebt.
Op zich zijn die dingen niet zo duur, maar het is toch gauw weer honderd euro extra (voor vier stuks).
Plus opnieuw inleren...
Als je banden moet vervangen kun je dat wat bij betreft beter nu doen dan na de winter ivm veiligheid. En leg er A merk onder, geen troep. Aanbieding van een bandenboer afwachten.
Serieus? 80€ per stuk?Stijnd schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:53:
[...]
Hier vielen de sensoren deze week uit van een Kuga mk3 uit 2020. Vandaag laten vervangen. 80e ps incl inleren bij de Kwikfit, die zijn ook op zaterdag open wat voor mij een voordeel is.
Duur grapje. Had je net zo goed naar de 'officiële' Ford garage kunnen gaan.
Als ik gewoon op b.v. autodoc zoek naar een TPMS sensor voor een Kuga, dan zie ik zo prijzen al vanaf de twee tientjes per stuk, inclusief BTW.
En een TPMS reset kastje voor consumentengebruik is ook maar 10 - 20 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 15-11-2025 17:32 ]
Ik heb het overwogen zelf te doen maar kwam daar snel op terug. Om bij je ventiel te komen moet je de band wegdrukken en dat geklooi buiten in de regen met half gereedschap zag ik niet zitten. Velg ging hier ook nog even op het balanceerapparaat. Was geen correctie nodig maar de check hierop was fijn. Nu was het in 30 min gepiept, op zaterdag middag. Bij Euromaster vragen ze 290,- voor 4. Ik denk dat de Ford dealer duurder is.ehtweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:24:
[...]
Serieus? 80€ per stuk?
Duur grapje. Had je net zo goed naar de 'officiële' Ford garage kunnen gaan.![]()
Als ik gewoon op b.v. autodoc zoek naar een TPMS sensor voor een Kuga, dan zie ik zo prijzen al vanaf de twee tientjes per stuk, inclusief BTW.
En een TPMS reset kastje voor consumentengebruik is ook maar 10 - 20 euro.
programmeren is niet nodig met een originele sensor op een mk3 Kuga, moet je gewoon een stukje gaan rijden!
Nog afgezien van het feit dat zo'n sensor bij een automaterialen (web)winkel amper 25€ kost...
Dus jij denkt dat die sensor helemaal vanzelf gedetecteerd wordt? Ik denk van niet. Anders zou je auto signalen van andere auto's oppikken. Ontzorgen kost geld.pd3jcw schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:28:
TPMS Sensor JX7T-1A180-DA voor een Kuga 2020- is net geen 5 tientjes bij de dealer...
programmeren is niet nodig met een originele sensor op een mk3 Kuga, moet je gewoon een stukje gaan rijden!
[ Voor 3% gewijzigd door Stijnd op 16-11-2025 18:56 ]
'
Led matrix werkt alleen in hybride mode niet in volledig electrische mode, blijft vreemd.
Kan nergens in de handleiding vinden hoe ik de batterij kan voorverwarmen voordat het opladen begint. Kan iemand mij een verwijxzing geven in de handleiding of nog beter even stap voor stap het hier even melden. Het was vamavond -1 oC en dat scheelde 15 km range bij volledig opladen. Dat vindt ik veel. Hopelijk in de zomer weer de normale 66 km range en is de batterij niet achteruit gegaan ddor de koude.OmeJoyo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:40:
[...]
De auto starten, voorverwarmen/koelen. Staat die aangesloten, dan via de paal, niet aangesloten dan eerst via de accu en anders via brandstof.
Ik kan je echt aanraden om de handleiding van de auto door te lezen en anders dit topic. De antwoorden op al je vragen staan uitgebreid omschreven daarin .
Mijn Kuga heeft pas 3725 km gereden waarvan 90% electrisch en bij mij olie staat al op 84% maw nog geen 400 km op benzine motor gereden. Verdienmodel van Ford ???DylanRR schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:07:
Valt me trouwens wel op dat de levensduur van de olie gigantisch snel daalt. Meen dat de interval voor onderhoud 30k km is, maar mijn auto heeft nu 8000km op de teller en de olie staat op 52%. Da's wel heftig.
Dan wordt het gewoon oude olie...
Voorverwarmen vóór het opladen hoeft/kan ook niet.sharebeliever schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:26:
Kan nergens in de handleiding vinden hoe ik de batterij kan voorverwarmen voordat het opladen begint. Kan iemand mij een verwijxzing geven in de handleiding of nog beter even stap voor stap het hier even melden. Het was vamavond -1 oC en dat scheelde 15 km range bij volledig opladen. Dat vindt ik veel. Hopelijk in de zomer weer de normale 66 km range en is de batterij niet achteruit gegaan ddor de koude.
Je kunt wel een vertrektijd instellen. Dan wordt, naar keuze, het interieur EN de accu/motor/koelvloeistof voorverwarmd.
Werkt prima. Zo zag ik vanochtend dat zelfs het metertje van de koelwatertemperatuur al enigszins omhoog kwam door het opwarmproces.
Dat lijkt me vreemd.sharebeliever schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:22:
Led matrix werkt alleen in hybride mode niet in volledig electrische mode, blijft vreemd.
Want ik rijd altijd woon-werkverkeer helemaal elektrisch, in het donker.
En dan werkt de adaptieve/'glare free' LED groot/dimlicht prima (op mijn MK 3 ST-X uit 2023 met technology/winter/driver assistance pack)
[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 16-11-2025 22:11 ]
Deze winter lukt het mij niet om de auto voor verwarmd te krijgen. Vanmorgen wederom een koude auto. Vertrektijd 7.15 met instelling warm. De auto was met dynamische prijzen 6.00 volgeladen, dus er zit genoeg tijd tussen.
Dit is de afgelopen weken al vaker gebeurd en nog geen warme auto gehad. Vorig winter was er geen enkel probleem 🫣
Tijdens het rijden de bandenspanning settings gereset, hierdoor verdween de melding en kwam de bandenspanning terug voor de desbetreffende band. Bijzonder: als de batterij leeg is dan kan dat toch niet?EiT schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:53:
Sensor resetten en auto uitzetten wil ook wel helpen.
Als ik alleen reset onder het rijden blijft de waarschuwing terug komen.
Reset voor je uitstapt lost het voor mij op.
Na 5 minuten kwam de melding echter weer terug. Zo ook iedere keer na het opnieuw wegrijden, alles ok tot 5 minuten dan komt de error.
Ik heb de settings nu kort voor het uitstappen gereset, dus even afwachten...
Afhankelijk van de levensduur... dat kan best wel.Draakje5 schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:43:
[...]
Bijzonder: als de batterij leeg is dan kan dat toch niet?
Batterijtjes houden er langzaamaan mee op. E.e.a. ook temperatuurafhankelijk.
Dus af en toe is er nog voldoende spanning om de TPMS module data te laten communiceren en even later niet meer.
Zo gek vind ik dat niet.
Heb ik ook wel eens gehad, van dat soort vage shit.Nedora schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:35:
Dit is de afgelopen weken al vaker gebeurd en nog geen warme auto gehad. Vorig winter was er geen enkel probleem 🫣
BTW: zeker weten dat je auto niet meer op zomertijd staat?
Ik heb toen alle vertrektijddata gewist (FordPass App) en ook in de auto zelf (SYNC scherm) gecontroleerd of alles weg was.
Vervolgens weer opnieuw tijdstip/dag/temperatuur ingevuld. En toen werkte het wel weer.
BTW2: ook zeker weten dat je laadpaal + -steker op het gewenste tijdstip aangesloten zijn en stroom kunnen/mogen leveren?
[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 17-11-2025 09:11 ]
Dank! Ik ga dat vanavond eens proberen om alles te soort van resetten. Stekker etc zit gewoon aangesloten en mag gewoon stroom afnemen, dat heb ik niet geblokkeerd staan.ehtweak schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:54:
[...]
Heb ik ook wel eens gehad, van dat soort vage shit.
Ik heb toen alle vertrektijddata gewist en ook in de auto zelf (SYNC scherm) gecontroleerd of alles weg was.
Vervolgens weer opnieuw tijdstip/dag/temperatuur ingevuld. En toen werkte het wel weer.
BTW2: ook zeker weten dat je laadpaal + -steker op het gewenste tijdstip aangesloten zijn en stroom kunnen/mogen leveren?
Ik gebruikt altijd de 'start op afstand' functie, aangezien ik niet altijd op een vaste tijd vertrek.ehtweak schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:05:
[...]
Voorverwarmen vóór het opladen hoeft/kan ook niet.
Je kunt wel een vertrektijd instellen. Dan wordt, naar keuze, het interieur EN de accu/motor/koelvloeistof voorverwarmd.
Werkt prima. Zo zag ik vanochtend dat zelfs het metertje van de koelwatertemperatuur al enigszins omhoog kwam door het opwarmproces.
Dan wordt de auto ook lekker voorverwarmd.
Ik vertrek ook lang niet altijd op hetzelfde tijdstip. Maar dat weet ik wel een half uur van tevoren. Dus dan stel ik alsnog de gewenste vertrektijd in.stimpyrulez schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:58:
[...]
Ik gebruikt altijd de 'start op afstand' functie, aangezien ik niet altijd op een vaste tijd vertrek.
Mits je natuurlijk 'warm' hebt ingesteld.Dan wordt de auto ook lekker voorverwarmd.
Trouwens, je ICE motor op afstand starten?
En dan dat 2,5l Atkinson blok, ronkend voor de deur? Mwah.
Nog afgezien van het feit dat dit in veel landen om ons heen verboden is. Is het ook slecht voor de motor op zich.
Dat gebeurd lang niet altijd..ehtweak schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:14:
Ik vind het echt geen doen om iedere dag een andere vertrektijd in te stellen. Dan moet Ford maar gewoon een voorverwarmknopje inbouwen in de app i.p.v. een 'start knop' want inderdaad start dan soms de motor.
[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 17-11-2025 10:26 ]
Nee hoor, heb hem dan aan de laadpaal hangen en dan gebeurd alles via de laadpaal (gaat dan weer 3,6kwh trekken).ehtweak schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:14:
Mits je natuurlijk 'warm' hebt ingesteld.
En dan dat 2,5l Atkinson blok, ronkend voor de deur? Mwah.![]()
Nog afgezien van het feit dat dit in veel landen om ons heen verboden is. Is het ook slecht voor de motor op zich.
Qua temp en zo regelt hij dat zelf.
In de zomer gaat hij namelijk koelen.
In deze periode gaat de stoel en stuurverwarming aan het het interieur wordt verwarmt.
Werkt voor mij dikke prima en niks met die tijden te prutsen (werkt naar mijn inziens zeer irritant).
Dank voor de toelichting.stimpyrulez schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:03:
[...]
Nee hoor, heb hem dan aan de laadpaal hangen en dan gebeurd alles via de laadpaal (gaat dan weer 3,6kwh trekken).
Ik begreep altijd dat "verschuiven om voertuig te starten" betekende dat de ICE motor aangaat.
Wat volgens mij toch echt gebeurt als er geen actieve laadkabel aanhangt.
Gebruikt de laatste 'auto' instelling van de klimaatregeling?Qua temp en zo regelt hij dat zelf.
Want bij vertrektijd instellen geef je zelf op, Koel/Gemiddeld/Warm/Uit.
Breek me de bek niet open. De consistentie en response van de FordPass App is na al die jaren, na al die updates nog steeds niet wat het zou moeten zijn...Werkt voor mij dikke prima en niks met die tijden te prutsen (werkt naar mijn inziens zeer irritant).
Laatst bij kantoor ook gedaan zonder kabel, maar hij deed het gewoon op accu hoor (en die was eigenlijk 0%).ehtweak schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:22:
Dank voor de toelichting.
Ik begreep altijd dat "verschuiven om voertuig te starten" betekende dat de ICE motor aangaat.
Wat volgens mij toch echt gebeurd als er geen actieve laadkabel aanhangt.
Kan mij niet heugen waar of wanneer ik dat heb ingesteld.[...]
Gebruikt de laatste 'auto' instelling van de klimaatregeling?
Want bij vertrektijd instellen geef je zelf op, Koel/Gemiddeld/Warm/Uit.
Weet dat je in de auto in 1 of ander menu ook wat kon instellen (wel/niet stuurverwarming en stoel verwarming aan).
Maar de rest doet hij dacht ik op buiten temp (maar weet het niet zeker)
Dit dus, dat zou het beste zijn.Glashelder schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:25:
[...]
Dan moet Ford maar gewoon een voorverwarmknopje inbouwen in de app i.p.v. een 'start knop' want inderdaad start dan soms de motor.
Dat hebben alle elektrische auto's ook i.p.v. altijd een tijdstip instellen.
(maar denk dat dit de Ford versie is van zo'n knop)
linkje naar de handleiding waarin staat dat hij poogd te verwarmen naar 22gr.
Dus ja, als het zomer is dan is het volgens mij koelen naar 22gr.
[ Voor 13% gewijzigd door stimpyrulez op 17-11-2025 11:37 ]
In je instrumentenpaneel de TPMS resetten door 'OK' ingedrukt te houden en dan een half uurtje gaan rijden, dan worden de sensoren automatisch opnieuw ingeleerd, 100% zeker dat dit werkt. De Ford dealer heeft een tooltje om de sensoren te activeren als je stilstaat, die hebben geen tijd om een half uur te gaan rondrijden namelijk.Stijnd schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:39:
[...]
Dus jij denkt dat die sensor helemaal vanzelf gedetecteerd wordt? Ik denk van niet. Anders zou je auto signalen van andere auto's oppikken. Ontzorgen kost geld.
De eerste keer gaat het harder, ik heb er nu 10k km (van 67k naar 77k) en de olie staat nu op 80%. Snap ook niet waarom die sneer meteen nodig is naar Ford toe.sharebeliever schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:31:
[...]
Mijn Kuga heeft pas 3725 km gereden waarvan 90% electrisch en bij mij olie staat al op 84% maw nog geen 400 km op benzine motor gereden. Verdienmodel van Ford ???
Werkt hier (op een MK3) in ieder geval gewoon altijd.sharebeliever schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:22:
[...]
'
Als die aan de paal staat start hij op die manier. Verder heb ik ook al een aantal keren remote gestart zonder dat die aan de paal stond, zelfs met 0% gaat meestal de motor niet aan, of anders zeker niet direct. Bij genoeg stroom gaat het ook allemaal zonder de ICE.ehtweak schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:14:
[...]
Mits je natuurlijk 'warm' hebt ingesteld.
En dan dat 2,5l Atkinson blok, ronkend voor de deur? Mwah.![]()
Ja de zomertijd is zo'n mooie om te missen omdat Android Auto wel de klok op tijd zet maar de auto zelf niet...ehtweak schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:54:
[...]
Ik heb toen alle vertrektijddata gewist (FordPass App) en ook in de auto zelf (SYNC scherm) gecontroleerd of alles weg was.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Tijd staat goed maaar...er is een discrepantie tussen app en auto. De auto zegt nu woensdag 5.50 warm maar de app zegt donderdag 5.50 warm. De app lijkt 1 dag voor te lopen op de auto. Dus nu ingesteld in de auto, kijken wat er morgen gebeurd....ehtweak schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:54:
[...]
/f/image/vytO0WqhiOKe4v2A6SOnLQ5J.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wElJkc66wmJyh47l2pjfxDAK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan niet in het menu vinden of je ook een datum/jaar kan instellen. Dan zou ik het kunnen bevatten...
[ Voor 3% gewijzigd door Nedora op 18-11-2025 20:39 ]
Dank je! Vanmorgen wederom niet maar dat was dus te verwachten met deze instelling 😂 Morgen nog eens een poging wagen.Propheticus schreef op woensdag 19 november 2025 @ 00:30:
@Nedora volgens mij is die weergave in de auto fout. Eenzelfde issue heb je met laadtijden. Op een hoger niveau start de week op maandag, maar ga je een niveau dieper plots op zondag. (Terwijl de tijden op hun plek blijven en dus een dag lijken te verschuiven)
Warmt hij dan ook de accu op zodat je range wat beter is dan met alles koud wegrijden?stimpyrulez schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:03:
[...]
Nee hoor, heb hem dan aan de laadpaal hangen en dan gebeurd alles via de laadpaal (gaat dan weer 3,6kwh trekken).
Qua temp en zo regelt hij dat zelf.
In deze periode gaat de stoel en stuurverwarming aan het het interieur wordt verwarmt.
Werkt voor mij dikke prima en niks met die tijden te prutsen (werkt naar mijn inziens zeer irritant).
Daar lijkt het wel op.Nedora schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:57:
[...]
Warmt hij dan ook de accu op zodat je range wat beter is dan met alles koud wegrijden?
Na dat ik verwarmt heb geeft de app een groter aantal elektrische KM's dan voor de tijd.
Je interieur wordt verwarmt en deze warmt dan ook de accu.
Je ziet zelfs bij de motor temperatuur meter dat deze iets hoger warmer is dan ervoor
https://www.nhtsa.gov/?nhtsaId=25V789000
The vehicle’s high voltage battery cells may experience internal short circuiting. This population of
vehicles was previously recalled under 24V954 /24S79 to address this risk. The 24V954 remedy
updated the vehicle’s Battery Energy Control Module (BECM) software, adding an enhanced capability
to detect cell anomalies indicative of conditions that may lead to short circuiting. In the event of
anomaly detection, the software provides customer notification, and battery charging is stopped to
reduce the risk of shorting. Based on new information, the recall remedy for 24V954/24S79 may not
detect these conditions in all cases.
De hoogvoltaccucellen van het voertuig kunnen interne kortsluiting vertonen. Deze groep voertuigen is eerder teruggeroepen onder 24V954/24S79 om dit risico aan te pakken. Bij de oplossing voor 24V954 is de software van de Battery Energy Control Module (BECM) van het voertuig bijgewerkt, met een verbeterde functionaliteit om celafwijkingen te detecteren die kunnen wijzen op omstandigheden die tot kortsluiting kunnen leiden. Bij detectie van een afwijking geeft de software een melding aan de klant en wordt het opladen van de accu gestopt om het risico op kortsluiting te verminderen. Op basis van nieuwe informatie kan de terugroepoplossing voor 24V954/24S79 deze omstandigheden mogelijk niet in alle gevallen detecteren.
Zal wel weer maanden duren voordat de 'fix' beschikbaar is.
Beginning in August 2025, the investigation team recovered the battery energy control modules (BECM)
and battery packs post-venting occurrence for the cited above. The team was unable to determine a root
cause of venting from inspection of cells recovered from the five vehicles due to thermal damage. BECM
data, available for 2 of the vehicles, showed that no cell anomalies were present prior to venting that
would have triggered the 24V954/24S79 remedy software mitigation strategy.
Beginning in October 2025, teardown analysis of cells from battery packs replaced under a companion
customer satisfaction program to 24V954/24S79 has been ongoing but to date has not yielded further
root cause information. These packs had cell anomalies detected that triggered the remedy software
mitigation strategy and did not experience venting.
As of November 5th, 2025, Ford is aware of seven cases of battery cell venting on vehicles with the
remedy software, all on Kuga PHEV vehicles in Europe.
On November 7th 2025, Ford’s Field Review Committee reviewed the concern and approved a field
action.
Ford is not aware of any accidents or injuries related to this issue.
[ Voor 84% gewijzigd door ehtweak op 20-11-2025 08:14 ]
Vanmorgen dit geprobeerd. Ervaring is alleen anders. Er stond om 6.30 een ronkende motor op de oprit, accu 10% lading weg en er werd geen 3,6kW uit de laadpaal getrokken 🫣stimpyrulez schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:10:
[...]
Daar lijkt het wel op.
Na dat ik verwarmt heb geeft de app een groter aantal elektrische KM's dan voor de tijd.
Je interieur wordt verwarmt en deze warmt dan ook de accu.
Je ziet zelfs bij de motor temperatuur meter dat deze iets hoger warmer is dan ervoor
Maar wel een warme auto 🤣
@Nedora wat was de buitentemperatuur bij jou vanochtend? Hier was die 4 graden. Mijn auto trok vanochtend gewoon 3,6 kW uit de laadpaal. Maar als het veel kouder wordt dan start hij vaak de ICE inderdaad..
En, ongeacht hoe koud het was de afgelopen twee jaar dat ik de Kuga PHEV gebruik, nog nooit is de plofmotor aangegaan. Alleen zie ik dat bij enige graden vorst er soms wel meer dan een half uur van tevoren wordt begonnen met opwarmen.
Dan is het fascinerend om te zien hoe sneeuw en/of ijs langzaam van de auto glijden...
Heb je het in de auto ook goed ingesteld?Nedora schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:50:
[...]
Vanmorgen dit geprobeerd. Ervaring is alleen anders. Er stond om 6.30 een ronkende motor op de oprit, accu 10% lading weg en er werd geen 3,6kW uit de laadpaal getrokken 🫣
Maar wel een warme auto 🤣
En de vraag is dan of je sessie op de laadpaal nog wel actief was...
Bij mij blijft deze actief tot dat ik hem stop. Dus later bij laden/stroom vragen voor verwarmen gaat dan wel goed.
Denk dus dat bij jou het issue was dat er blijkbaar stroom meer kwam uit de lader.
Er lijkt qua gedrag hier wel echt een verschil te zijn tussen het gebruik van vertrektijden of de optie om de auto op afstand te starten.ehtweak schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:18:
Opwarmen doe ik altijd aan m'n eigen laadpaal.
En, ongeacht hoe koud het was de afgelopen twee jaar dat ik de Kuga PHEV gebruik, nog nooit is de plofmotor aangegaan. Alleen zie ik dat bij enige graden vorst er soms wel meer dan een half uur van tevoren wordt begonnen met opwarmen.
Dan is het fascinerend om te zien hoe sneeuw en/of ijs langzaam van de auto glijden...
Jij gebruikt altijd het eerste toch?
De 2e optie lijkt qua gedrag meer afhankelijk te zijn van temperatuur
[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 20-11-2025 10:40 ]
Correct. Ingestelde vertrektijd/-dag (via FordPass App) en gewenste temperatuur.Glashelder schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:40:
[...]
Er lijkt qua gedrag hier wel echt een verschil te zijn tussen het gebruik van vertrektijden of de optie om de auto op afstand te starten.
Jij gebruikt altijd het eerste toch?
Ik vertrek wel vaak, maar lang niet altijd op hetzelfde tijdstip.k heb geen vaste kantoordagen/vertrektijden dus voor mij is die optie compleet nutteloos. En heb ik ook geen zin om dat vlak voor vertrek in te stellen.. daar is de app mij te traag voor
En toch gebruik ik de FordPass App om dat in te stellen. Moet zeggen, dat bij iedere iteratie de FordPass App minder stroperig reageert. Dus tegenwoordig is dat goed te doen.
BTW: om de auto op afstand te starten heb je toch ook de App nodig? Dus wat is dan het verschil?
[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 20-11-2025 10:45 ]
:strip_exif()/f/image/VxQ8LW93Joi1IM03HV9hZeRk.jpg?f=fotoalbum_large)