Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09:59
Wij hebben juist goede ervaringen met het climat control systeem van de Kuga. Auto is razendsnel afgekoeld na het starten en het enige wat ik aanpas (buiten wat regelen van de temperatuur natuurlijk) is de stand van de automatische regeling. Bij normale temperaturen op standje 1, wordt het wat warmer standje 2 en echt warm tot heet dan standje 3.
Afgelopen dagen in Zuid Frankrijk met de hitte heerlijk koel in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:03
Bij mijn nieuwe Kuga gaat de achterklep schokkend open.
Je hoort het al aan het geluid.
Je ziet de klep ook wat schokken met opengaan.
Help je met 2 vingers mee dan is het wel goed.

Sluiten gaat wel vloeiend.
En ik de enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:41
EdvanAl schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:03:

En ik de enige ?
Met de klep geen last van, wel de spiegels die schokkend open en dicht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-07 16:45

En ik de enige ?
Kan het niet aan je accu liggen?
Dat de motor van de achterklep niet voldoende vermogen kan trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:41

En ik de enige ?
Hier geen last. Vloeiend open en dicht.
Wellicht zitten de schanieren te strak?
Helemaal omdat als je met 2 vinger helpt het wel vloeiend gaat.
En als je het electronisch open/sluiten uitzet en het met de hand probeert hoe voelt het dan?

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
rmr1 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:54:
[...]

Hier geen last. Vloeiend open en dicht.
Wellicht zitten de schanieren te strak?
Helemaal omdat als je met 2 vinger helpt het wel vloeiend gaat.
En als je het electronisch open/sluiten uitzet en het met de hand probeert hoe voelt het dan?
Kan je dat dan uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_h_1
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-07 11:36
Draakje5 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:05:
[...]

Met de klep geen last van, wel de spiegels die schokkend open en dicht gaan.
Als je nog garantie hebt moet je dit even melden bij de garage. Ik heb links en rechts laten vervangen. Dit is een bekend probleem.

Bij mij gingen ze soms ook niet meer open.

[ Voor 6% gewijzigd door j_h_1 op 05-07-2025 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EdvanAl schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:51:
[...]

Mijn dealer waarschuwde me de elektrische achterklep nooit met de hand te openen of te sluiten. Dan zou het kapot gaan. Lijkt me sterk dat je het elektrisch openen/sluiten dan uit kan zetten..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-07 21:38
EdvanAl schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:51:
[...]

Zeker kan dit uit. Hij klikt dan alleen de achterklep uit het sot waarna je hem handmatig kan openen. Sluiten kan wel weer met de knop. Kan in het instellingen menu van de auto.

Vooral handig bij een fietsendrager monteren. Wanneer je bij de schopsensoren in de buurt komt, dan klapt de achterklep tenminste niet tegen de fietsendrager aan (iets met been there, done that 🙃).

[ Voor 7% gewijzigd door Nedora op 05-07-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Nedora schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Zeker kan dit uit. Hij klikt dan alleen de achterklep uit het sot waarna je hem handmatig kan openen. Sluiten kan wel weer met de knop. Kan in het instellingen menu van de auto.

Vooral handig bij een fietsendrager monteren. Wanneer je bij de schopsensoren in de buurt komt, dan klapt de achterklep tenminste niet tegen de fietsendrager aan (iets met been there, done that 🙃).
Ik ga kijken.
Zag wel schop sensor uitzetten maar dacht dat dat alles was.
In ieder geval verschrikkelijk dat stotterend open gaan.
Auto is 3 dagen oud 😡😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan ga je toch direct terug naar de dealer met een auto die zo jong is :?

Klep niet geprobeerd bij het afleveren of was het toen wel goed? Toen de mijne werd afgeleverd hebben we samen dit soort dingen getest..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
Glashelder schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:21:
Dan ga je toch direct terug naar de dealer met een auto die zo jong is :?

Klep niet geprobeerd bij het afleveren of was het toen wel goed? Toen de mijne werd afgeleverd hebben we samen dit soort dingen getest..
Veel getest achterklep niet.
Heb het inmiddels gemeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glashelder schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 07:49:
[...]

Mijn dealer waarschuwde me de elektrische achterklep nooit met de hand te openen of te sluiten.
Ja hoor, geen probleem
Er kan immers altijd iets gebeuren (al dan niet foute detectie dat er iets klem zou zitten) dat je alsnog 'm met de hand moet opensleuren/dichtdrukken.
Uiteraard moet je niet met flink veel kracht dwars tegen de al bewegende klep aanduwen. ;)

U mag geen plotse en overdreven
kracht uitoefenen op de achterklep terwijl
deze beweegt. Dit kan de elektrische
achterklep en onderdelen ervan
beschadigen.

Volgens de manual...
Dan zou het kapot gaan. Lijkt me sterk dat je het elektrisch openen/sluiten dan uit kan zetten..
Zit gewoon in het instellingen menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vdxt8aBxZ-GUJwvdfrxK0N_sv7M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tRSQLJrOpsMKEIfhTgXX3lej.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 05-07-2025 13:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
ehtweak schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:31:
[...]

Ja hoor, geen probleem
Er kan immers altijd iets gebeuren (al dan niet foute detectie dat er iets klem zou zitten) dat je alsnog 'm met de hand moet opensleuren/dichtdrukken.
Uiteraard moet je niet met flink veel kracht dwars tegen de al bewegende klep aanduwen. ;)

U mag geen plotse en overdreven
kracht uitoefenen op de achterklep terwijl
deze beweegt. Dit kan de elektrische
achterklep en onderdelen ervan
beschadigen.

Volgens de manual...

[...]

Zit gewoon in het instellingen menu:

[Afbeelding]
Geprobeerd.
Achterklep gaat soepel open.
Dus iets met die draaiveren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mderuiter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 11:14
weststar schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:16:
[...]

En? Wat was het resultaat?
Ben wel benieuwd of je de dakdrager voor een dakkoffer wilde gebruiken. Ik heb vanavond Aguri Runner 2 dakdragers gemonteerd maar kom er achter dat mijn forse dakkoffer op de antenne drukt. De dakkoffer heeft wel een uitsparing maar dat is niet genoeg. En hij kan niet verder naar voren dus enige optie lijkt dakdragers die wat hoger staan. Heb het idee dat dit geldt voor de Thule squarebars maar weet het niet zeker. Iemand die ervaring heeft met dit probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qcmut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-07 10:52
Kogel door de kerk, gisteren een KUGA active x gekocht in bursting green en full option muv de wielen die ik in standaard 18inch wil. Nu minimaal weekje wachten tot afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

qcmut schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:25:
Nu minimaal weekje wachten tot afleveren.
Slechts een weekje? ;)

Of is het een voorraadmodel c.q. gebruikte Kuga?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sinds een paar dagen valt me het volgende op:

Bij het inschakelen van de achteruitrijcamera zie ik ook een deel van de kentekenplaat en de bumper. :?
Kan me niet herinneren dat dit voorheen ook zo was. Volgens mij had ik een redelijk rechte blik naar achteren, zonder m'n eigen kentekenplaat.
Zien de andere Kuga rijders hier ook zoiets? Of zou de camera dan toch verschoven zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsgN2bYu2_sKQ6chUj9zypHvtwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VQNUPeY01JbCuFbwpEDDj5X.jpg?f=fotoalbum_large

Zo te zien zit de camera gewoon goed in z'n behuizing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDKiGNYlqogbgN_dszYnOUW9eB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Llt8jAsvBaH2q9fmB10Zt3Z.jpg?f=fotoalbum_large
ja, de auto is vies. maar dat heb je bij ons al heel snel met al die spinnen en dat stof

Aan de andere kant lees ik op het Duitse Kuga forum soortgelijke berichten:
https://www.kuga-forum.de...bild-verschoben/?pageNo=1

Wat is jullie ervaring hiermee?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-07 19:06
Iemand al ervaring met de melding “stop nu” na de update? Mijn buurman heeft de update gedaan en zijn Kuga staat nu bij de dealer aangezien hij de melding kreeg. Dealer zelf zei dat hij nog wel maandje kon wachten tot ze tijd hadden, maar gelukkig heeft Ford Assistance wel doorgepakt. Ik ben benieuwd of hij een nieuwe accu gaat krijgen.

Ik vroeg me verder ook af of de “schop” functie voor de achterklep standaard is? Ik rijd een st line x met alles erop, maar de schop functie heb ik niet. Ook geen keyless op de achter deuren (maar daar weet ik van dat ze daar vanuit Ford mee zijn gestopt) en ook geen verwarmde achterbank. Wel verwarmd stuur en voorstoelen. Het is een import vanaf Ford Keulen dus misschien dat dat wat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Henkvdbroek Hier kun je checken met je VIN# welke opties er in je Ford aanwezig zouden moeten zijn:
https://www.fordzona.sk/

En nee, gelukkig nog geen melding gehad dat er iets mis zou zijn met de HV-accu.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Henkvdbroek schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:00:
Dealer zelf zei dat hij nog wel maandje kon wachten tot ze tijd hadden
:') en 8)7 zijn toch wel de enige mogelijke reacties hierop.. man man man

Wat als je dan doorrijdt en de boel was in de fik gevlogen met misschien wel letsel of erger tot gevolg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Sport_Life

Solvitur ambulando

ehtweak schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:35:

Bij het inschakelen van de achteruitrijcamera zie ik ook een deel van de kentekenplaat en de bumper. :?
Kan me niet herinneren dat dit voorheen ook zo was. Volgens mij had ik een redelijk rechte blik naar achteren, zonder m'n eigen kentekenplaat.
Zien de andere Kuga rijders hier ook zoiets? Of zou de camera dan toch verschoven zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ja, de auto is vies. maar dat heb je bij ons al heel snel met al die spinnen en dat stof

Wat gebeurt er als je op dat plusje linksboven drukt?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvdbroek
ehtweak schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:04:
@Henkvdbroek Hier kun je checken met je VIN# welke opties er in je Ford aanwezig zouden moeten zijn:
https://www.fordzona.sk/

En nee, gelukkig nog geen melding gehad dat er iets mis zou zijn met de HV-accu.
Dank je wel, dan moet ik het eigenlijk wel hebben. Ik neem aan dat het “power liftgate w/hands free” moet zijn. Die optie moet ik hebben.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:45
Henkvdbroek schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:18:
[...]

Dank je wel, dan moet ik het eigenlijk wel hebben. Ik neem aan dat het “power liftgate w/hands free” moet zijn. Die optie moet ik hebben.

Sander
Even controleren of het niet uit staat in de instellingen. Het schoppen vergt ook enige souplesse. Je moet voor mijn gevoel best ver onder de auto schoppen en het werkt (als je een trekhaak hebt) het best t.h.v. de linker of rechter rand van de nummerplaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 06-07-2025 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvdbroek
Propheticus schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:26:
[...]

Even controleren of het niet uit staat in de instellingen. Het schoppen vergt ook enige souplesse. Je moet voor mijn gevoel best ver onder de auto vegen en het werkt het best t.h.v. de linker of rechter rand van de nummerplaat.
Ik heb al eens gezocht, maar kan er nergens iets over vinden in de instellingen.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qcmut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-07 10:52
ehtweak schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:09:
[...]

Slechts een weekje? ;)

Of is het een voorraadmodel c.q. gebruikte Kuga?
splinter nieuwe (minder dan 15 km op de teller) :-)

[ Voor 6% gewijzigd door qcmut op 06-07-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 23:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie dit ook, het is me eigenlijk nooit zo opgevallen dus denk dat het toch altijd al was..

The one you cant see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sport_Life schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:14:
[...]

Wat gebeurt er als je op dat plusje linksboven drukt?
Dan zoomt 'ie in.
Maar blijf ik alsnog die gele stukken van de kentekenplaat zien...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
Gisteren en vandaag een ritje door de Auvergne. Helling af in Auto-ev en vlak en helling op in ev-later. Accu van 11 naar 75% geladen, puur door het afdalen. Wel nu met een onrealitisch elektrisch bereik met die 75% gevulde accu van 69 km 😄😄
Dit geeft m.i. meteen aan hoe vreemd het advies/voorschrift van Ford was aan de Mk 3 berijders om niet te laden. Met regenereren wek je veel hogere stroomsterktes op dan de max 3,7 kW van de boordlader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVQPc4ek4A8NLBYDALok3shISNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuF8csRijnn9qSy7htHZSmBW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door rekel op 07-07-2025 12:01 . Reden: Foto bijgevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

rekel schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:58:
Gisteren en vandaag een ritje door de Auvergne. Helling af in Auto-ev en vlak en helling op in ev-later. Accu van 11 naar 75% geladen, puur door het afdalen. Wel nu met een onrealitisch elektrisch bereik met die 75% gevulde accu van 69 km 😄😄
Mooi hè? d:)b

Vorig jaar ook zoiets gehad:
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"
Dit geeft m.i. meteen aan hoe vreemd het advies/voorschrift van Ford was aan de Mk 3 berijders om niet te laden. Met regenereren wek je veel hogere stroomsterktes op dan de max 3,7 kW van de boordlader.
Ik zeg niks... :X O-)

Het ging schijnbaar om het feit dat het HV-accu pakket gewoonweg niet vol(ler) geladen moest worden...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-07 23:17
Henkvdbroek schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:18:
[...]

Sander
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wcW5lwj7P3a2fHAiGvC_VvvCN0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7mc8R0AKA59MS2TPUzMyItgP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElConejito
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 12:00
Weet iemand of dit mogelijk is?

Wat ik zou willen is de accu opladen tot 80% en dan op een later moment als ik weet dat de auto een langere afstand moet rijden verder laden tot 100%.

Je kunt in de Ford Pass app / in de instellingen een maxium stellen aan het laden per locatie, maar volgens mij kan je maar 1 setting per locatie maken.

Concreet bijv.

tussen 9 en 22h laden tot 80% en dan tussen 5 en 7h laden tot 100%. Die eerste instelling staat er in, maar een tweede lijkt niet mogelijk.

Iemand ideeen/suggesties?

Ik heb een Ford Kuga ST-Line X uit 2024 en een wallbox pulsar max lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat nou als Ford laden door middel van regenereren niet uit kan schakelen zonder softwareupdate? Dan is het advies toch gewoon heel logisch.

Het risico is dan niet 0 maar wel lager dan als je gewoon laden zou toestaan. Vergeet niet dat tot 100% laden door middel van een afdaling extreem zeldzaam zal zijn, relatief gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
Glashelder schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:33:
[...]

Wat nou als Ford laden door middel van regenereren niet uit kan schakelen zonder softwareupdate? Dan is het advies toch gewoon heel logisch.

Het risico is dan niet 0 maar wel lager dan als je gewoon laden zou toestaan. Vergeet niet dat tot 100% laden door middel van een afdaling extreem zeldzaam zal zijn, relatief gezien.
Ik denk dat regeneratief remmen niet uitgeschakeld kan worden, zo werkt een (plug in) hybride nu eenmaal.
Laden tot 100% dmv een afdaling zal niet lukken, vanaf 80% SOC gaat de motor aan om extra af te remmen. Ik ga het nog wel proberen 😀

Ik zal wel te simpel denken glashelder, laden is laden en van welke bron de stroom komt maakt denk ik niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel

Zien de andere Kuga rijders hier ook zoiets?

Ik heb in de nieuwe Kuga dit beeld. Was mij nooit zo opgevallen maar je ziet idd een randje van de kentekenplaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kMQvayI86CLeOt2naXbowLxx64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9V6Ir7m3Pz8CSxPsa60R1vk2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door rekel op 07-07-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

rekel schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:49:
[...]

Ik heb in de nieuwe Kuga dit beeld. Was mij nooit zo opgevallen maar je ziet idd een randje van de kentekenplaat.

[Afbeelding]
Maar die rand is bij jouw beeld wel een stuk kleiner dan bij mijn auto.

Geen idee of de positie v.d. cameralens instelbaar is?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

rekel schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat regeneratief remmen niet uitgeschakeld kan worden, zo werkt een (plug in) hybride nu eenmaal.
Laden tot 100% dmv een afdaling zal niet lukken, vanaf 80% SOC gaat de motor aan om extra af te remmen. Ik ga het nog wel proberen 😀

Ik zal wel te simpel denken glashelder, laden is laden en van welke bron de stroom komt maakt denk ik niet uit.
Waar het hier om gaat is risicomanagement.

Het risico was simpelweg lager als niemand meer zou laden omdat je totale vloot aan Kuga's simpelweg rondreden met accu's die gemiddeld veel lagere laadniveau's zouden hebben. Het doel zal niet geweest zijn het risico tot 0 te minimaliseren. Dan krijg je Stellantis achtige taferelen waarbij je een rijverbod opgelegd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Jeetje 3 maanden wachttijd om te kijken naar mijn stotterende achterklep!!!
Die soms ook halverwege stopt.
Leuk zeg een nieuwe auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvdbroek
Ik heb alleen de optie om de knop aan of uit te zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5J2SgNbqj3O3reBrTiHKTz9t7P8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaNlMZMuufXQkJkil6Ql4UGz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chr1s
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-07 07:10
Ik heb op (erg) slecht wegdek, zoals een ongelijk klinkerpad, last van resonantie in het linkerachter portier (ook enigszins in het dashboard). Iemand hier toevallig bekend mee en een idee hoe het op te lossen.

Ik zie niks loszitten en het lijkt ook niet van de gordel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchacho
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-07 08:53
Muchacho schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:22:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe ze er vervolgens bij de 30k beurt mee omgaan. Een groot deel van de kosten van een reguliere onderhoudsbeurt zal dan ook wel het wisselen van de olie + filter zijn als dit de prijs is, terwijl het dan na die paar extra km nog niet nodig zal zijn.
Nou de melding is inmiddels in de fordpass app verschenen dat de olie ververst moet worden. Dat vind ik overigens nog steeds opmerkelijk na 20k km maar goed dat terzijde.

Gister de dealer gebeld om een afspraak te maken. Ook navraag gedaan hoe dat zit met de beurt over 10k km. Kwam niet verder dan dat ik nu de keuze heb de beurt al te doen (10k voordat het nodig is) of nu olie verversen en dit over 10k km in de beurt alweer te laten doen.

Als ik iedere 10 maanden deze keuze moet maken worden het wel heel veel onderhoudsbeurten op een paar jaar tijd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-07 13:22
Muchacho schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Nou de melding is inmiddels in de fordpass app verschenen dat de olie ververst moet worden. Dat vind ik overigens nog steeds opmerkelijk na 20k km maar goed dat terzijde.

Gister de dealer gebeld om een afspraak te maken. Ook navraag gedaan hoe dat zit met de beurt over 10k km. Kwam niet verder dan dat ik nu de keuze heb de beurt al te doen (10k voordat het nodig is) of nu olie verversen en dit over 10k km in de beurt alweer te laten doen.

Als ik iedere 10 maanden deze keuze moet maken worden het wel heel veel onderhoudsbeurten op een paar jaar tijd…
Wen er vast maar aan. Elke 20k is wel redelijk standaard om olie te verversen. Dit is mijn onderhoud, staat ook paar pagina;s terug maar wat verder aangevuld. Auto van augustus 2022 en lease

13-04-2023, 21.582 km, alleen olie/oliefilter en interieur filter
08-12-2023, 41.146 km, alleen olie/oliefilter
17-05-2024, 55.670 km, dit is de 4 jaar/60k beurt. Nasst olie en interieur ook bougies, 2 banden en luchtfilter
29-11-2024, 75.970 km, hier staat 6 jaar/90k beurt, olie/oliefilter en interieur filter en ruitenwisserbladen (voor)
06-06-2025, 92.676 km, olie/oliefilter en onderhoud olie (IOLM) geen idee wat dat is en 2 zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat is toch wel opmerkelijk? Bij een kilometerstand beduidend onder de 30kkm al je olie moeten laten verversen?

Ik ben nu toe aan de eerste onderhoudsbeurt, 30kkm na 22 maanden.
Eigenlijk keurig zoals voorspeld.

Op onderhoud door de [merk]garage kun je natuurlijk wel wat besparen. Want de prijzen die ze b.v. voor een interieurfilter of een setje ruitenwisserbladen rekenen vind ik exorbitant.
Dat kun je heel makkelijk zelf. En een stuk goedkoper.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Matti44 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:52:
[...]

06-06-2025, 92.676 km, olie/oliefilter en onderhoud olie (IOLM) geen idee wat dat is en 2 zomerbanden
IOLM is het systeem van Ford wat de detectie van de oliekwaliteit doet.
https://www.ford.nl/onder...-oil-life-monitor-systeem

En banden laat ik zeer zeker niet bij de [merk]garage doen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
Glashelder schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Waar het hier om gaat is risicomanagement.

Het risico was simpelweg lager als niemand meer zou laden omdat je totale vloot aan Kuga's simpelweg rondreden met accu's die gemiddeld veel lagere laadniveau's zouden hebben. Het doel zal niet geweest zijn het risico tot 0 te minimaliseren. Dan krijg je Stellantis achtige taferelen waarbij je een rijverbod opgelegd krijgt.
Die redenatie snap ik in het geval dat het laadniveau van invloed is op het mogelijk ontstaan van of probleem met de defecte accu cellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 12:15

conhen

Anti-Wappie

Het is nog steeds niet helemaal duidelijk voor sommigen zie ik ;)
Het gaat dus niet om het laden, of het laadvermogen, het gaat om de lading zelf. Hoe voller je accu, hoe groter de problemen bij een het plotsklaps ontladen door een kortsluiting in een cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

conhen schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:23:
[...]

het gaat om de lading zelf. Hoe voller je accu, hoe groter de problemen bij een het plotsklaps ontladen door een kortsluiting in een cel.
Oké....
Maar dan nog, als je veel in de bergen rijdt, komt er behoorlijk wat lading terug in het HV-accu pakket.
Zoals al door diverse personen ervaren en alhier gemeld.

Dan zit/rij je ook met een flink geladen accu. Soms wel 75% of meer.
(geen idee waar de precieze grens ligt)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-07 20:13
conhen schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:23:
[...]

Het is nog steeds niet helemaal duidelijk voor sommigen zie ik ;)
Het gaat dus niet om het laden, of het laadvermogen, het gaat om de lading zelf. Hoe voller je accu, hoe groter de problemen bij een het plotsklaps ontladen door een kortsluiting in een cel.
Het onbeheerd opladen is als er zich een probleem voordoet natuurlijk sowieso heel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehtweak schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:56:
[...]

Oké....
Maar dan nog, als je veel in de bergen rijdt, komt er behoorlijk wat lading terug in het HV-accu pakket.

Dan zit/rij je ook met een flink geladen accu. Soms wel 75% of meer.
(geen idee waar de precieze grens ligt)
Ik snap niet zo goed wat er zo onduidelijk is aan het gegeven dat het om risicomanagement ging.

Je snapt toch zelf wel dat op deze manier er enorm veel Kuga’s rondreden (of stil stonden) met een gemiddeld veel minder opgeladen accu.

Hoeveel mensen zullen een grote afdaling doen, de accu naar 80% ‘laden’ en dan onderaan de berg parkeren?

Op een totale vloot zal dat een minimaal percentage zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdevries674
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:50
Ik heb gisteren de update 24S79 laten uitvoeren en ik kan nu helemaal niet meer de auto laden.
Daarvoor kon ik gewoon laden zonder problemen (ik reed al 2 jaar met een auto waar dit dus in zat) maar na de update kan ik echt niet meer laden via de laadpoort.
Hij start heel even, stopt dan en ring wordt rood!

Heb het bij FordNL gemeld en de dealer waar de update is gedaan, maar wees gewaarschuwd dat het misschien niet lekker gaat (reden onbekend tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

EdvanAl schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:46:
Jeetje 3 maanden wachttijd om te kijken naar mijn stotterende achterklep!!!
Welkom in de wereld waarbij personeelsgebrek z'n weerslag vindt op 'service'.
Dit is al jarenlang aan de gang, bij vrijwel alle grote merken.
Ik spreek uit ervaring met zowel VW, Skoda alsmede Toyota garages de afgelopen 10-20 jaar. ;(

Desalniettemin, gewoon blijven melden en volhouden dat je graag, op korte termijn geholpen wilt worden. Want het is eigenlijk van de zotte dat je bij nieuwkoop van een auto van 40~50k€ zo slecht geholpen wordt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Chr1s schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:37:
Ik heb op (erg) slecht wegdek, zoals een ongelijk klinkerpad, last van resonantie in het linkerachter portier (ook enigszins in het dashboard). Iemand hier toevallig bekend mee en een idee hoe het op te lossen.

Ik zie niks loszitten en het lijkt ook niet van de gordel te komen.
Blijft altijd lastig; rammels in auto's.

Vooral het uitzoeken waar het precies vandaan komt.
Wellicht een tip: zorg dat er iemand meerijdt. Dan kan dan de ander, terwijl jij over dat slechte wegdek stuitert, voorzichtig voelen/duwen of een specifiek paneel, onderdeel, stopt met rammelen als je er tegenaan duwt/druk op uitoefent. Dan kun je wellicht lokaliseren waar het irritante gerammel vandaan komt.
Dat scheelt een hoop discussie met de garage "meneer, we kunnen het niet vinden hoor". :|

Zeker weten dat er niet ergens een voorwerp(je) ergens tussen gevallen is en/of meetrilt?
Want het onderstel van de Kuga vind ik nogal stug, dus er rammelt al snel iets (mee).

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 09-07-2025 09:29 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

mdevries674 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:01:
Ik heb gisteren de update 24S79 laten uitvoeren en ik kan nu helemaal niet meer de auto laden.
Ook zoiets. Blijft lastig of dit nu rechtstreeks te maken heeft met die 24S79 update of met iets anders. :? Of een samenloop van omstandigheden.
Heb je nog vlak voor de 24S79 je auto nog opgeladen of braaf het Ford advies gevolgd en dat al enige maanden niet meer gedaan?

Want, zoals hier al aangegeven:
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"
er worden vaak meerdere s/w modules tegelijkertijd geüpdatet.

Heb je wellicht de mogelijkheid om te testen of het aan een specifieke laadlocatie ligt, de gebruikte kabel? En/of al een keertje de laadinstellingen helemaal gewist en weer opnieuw aangemaakt?
Kun je bijvoorbeeld testen of het met granny kabel ook niet lukt?

Voor zover ik gelezen heb op 3 verschillende Kuga forums m.b.t. 24S79 update, is dit specifieke probleem nog niet langsgekomen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdevries674
Ik heb de granny lader ook geprobeerd en die deed het ook niet.

Ik heb tot gisteren gewoon de auto geladen met hetzelfde laadstation (Easee), na de update ook aan de lader gehangen en wachten op lagere stroomprijs, maar vanmorgen geen volle accu maar storing.
Kabel los, error op cockpit laadfout, en kabel losgehaald en weer geplaatst, lader gestart, gaat naar 3Kw laadstroom en dan stop hij, rode ring.
Dus bij stroom door het systeem springt de auto nu in error (rode ring).

ik mag om 13 uur naar de dealer, ze gaan even onderzoeken wat en hoe.
Dus voordat de update gedaan werd, geen issues en gewoon geladen. (ik reed al 2 jaar met dit probleem dat de accu onveilig kon zijn) maar na de update dus issues.
Samenloop kan, maar het is wel heel toevaliig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wellicht ben jij een van de 'gelukkigen' waar de accu dus niet goed is maar wordt op een of andere manier de melding niet getoond? Lijkt mij typisch Ford om dat alleen tijdens het rijden te tonen :+

Want van 24S79 is bekend dat hij het laden stopt als er iets van een fout gedetecteerd wordt. Lijkt mij het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

ehtweak schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:56:
[...]Maar dan nog, als je veel in de bergen rijdt, komt er behoorlijk wat lading terug in het HV-accu pakket.
Het blijft een risico beperking. Ze kunnen nu eenmaal niet voorkomen dat er regeneratief geremd wordt...
Het moet toch duidelijk zijn dat de hele actie niet meer dan een risicomijding betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Denk dat ik Ford ga aanklagen! :+

Ik rijd al twee jaar rond met een auto die niet risicomijdend genoeg was. Foei!
Mij een beetje laten opladen en elektronen door een gevaarlijk accupakket pompen dat ieder moment voor levensgevaarlijke branden kon zorgen.
En dan pas twee jaar later de klant informeren. Allemaal omdat Samsung z'n kwaliteitscontrole niet op orde heeft.

Ik eis schadevergoeding! Hoe durven ze! Heb 50k€ uitgegeven voor potentieel rijdende brandende fakkel. ;)
ai, dat gaat 'm niet worden, ik ben geen Amerikaan...

Maar ff alle gekheid op een stokkie.
Tuurlijk rijden we hier in ons vlakke landje nauwelijks met flink geladen accupakketten rond die door onze kilometershoge dijken werden opgeladen d.m.v. regeneratief remmen.
Maar in de Alpenlanden is dat natuurlijk aan de orde van de dag.

En als techneut zijnde (!) kan ik slecht tegen juridische risicomijdend geneuzel en marketinggezwets. O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdevries674
Nou net terug van de garage, wel een foutcode uitgelezen, maar die geeft aan dat het laadpunt geen stabiele laadstroom geeft. Ook al deed de granny charger exact hetzelfde resultaat geven.
ze hebben getest met een laadpunt dat volgens de fordpass app maar 1,2Kw vermogen gaf, dus 6 ampere.

Kortom, ik kreeg advies om een ander laadpunt te proberen als het nog een keer voorkwam.
Thuis gekomen weer aan het laadpunt gehangen en hij laadt nu wel weer. Schiet mij maar lek.
In 2 jaar tijd nooit issues met laden, update krijgen en issues, ligt mogelijk aan de lader, en nu laadt hij weer.
Ik kan natuurlijk nooit controleren of er wel of niet iets is gereset of gedaan, maar wel een vreemd iets wat geen vertrouwd gevoel geeft.

Wat de auto voor melding moet geven als er iets tijdens het laden aan het laadpunt gebeurt ipv tijdens het rijden en er een "iets met een accu wordt gedetecteerd" verschillen de meningen.
Meeste auto's zullen geladen worden aan een laadpunt en niet tijdens het rijden.
Ik wacht het weer even af of het goed blijft gaan en anders weer terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

ehtweak schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:56:
En als techneut zijnde (!) kan ik slecht tegen juridische risicomijdend geneuzel en marketinggezwets. O-)
Als techneut zijnde kan ik niet zo goed tegen ongefundeerd geneuzel.
Het is alleen maar fair dat Ford zijn klanten informeert en adviseert. En twee jaar terug in de tijd reizen om na het opdoen van kennis in het verleden klanten te informeren kan nog steeds niet. Als jij weet hoe Ford dit beter had kunnen doen, be my guest en vertel.

Eerlijk gezegd denk ik dat Ford (hoe slecht de communicatie vaak ook is) het veel beter aanpakt dan bijvoorbeeld Stellantis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

mdevries674 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:19:
Nou net terug van de garage, wel een foutcode uitgelezen, maar die geeft aan dat het laadpunt geen stabiele laadstroom geeft.
Wat ik nog altijd niet zo goed begrijp is waarom je dit als gebruiker niet gewoon te zien krijgt. Als het probleem volgens de auto bij de laadpaal ligt, dan wil je je eigenaren toch niet naar de garage sturen voor een diagnose.. alsof die het nog niet druk genoeg hebben..

Als techneut zijnde heb ik echt een bloedhekel aan die 'Something Happend' cultuur |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF3BZNrVJUCAonDoD6WcjZKl7Ys=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RgwHE70BSN9v7jZUbyuhWroQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Nou, in plaats van een reactie in de beloofde 24 uur heeft het 4 weken geduurd maar er kwam zojuist een reactie van Ford op mijn melding over het niet kunnen checken op software updates omdat er 'een probleem is met het geüploade logbestand'. Het verzoek om foto's te maken van de huidige versies van sync, maps et cetera... Zeg maar de informatie die ik 4 weken geleden verstrekt heb...

Ik zag overigens net wel dat de melding over de terugroepactie nu ook bij RDW weg is bij mijn auto.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rupie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:39:

Ik zag overigens net wel dat de melding over de terugroepactie nu ook bij RDW weg is bij mijn auto.
Idd. Het heeft ff geduurd.
Maar ik zie voor mijn auto ook dat de melding bij RDW nu weg is. Vorige week nog niet...

De s/w update zelf is door een Ford garage al begin juni uitgevoerd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstuniek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-07 20:53
28 mei geweest voor de update en is nu ook uit RDW terugroepacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

Bij mij is de laatste update ook weg van de RDW site. Gek genoeg staan op mijn Kuga 2 nog oudere acties wel nog open, terwijl die al eerder zijn uitgevoerd, en ook afgemeld zijn van de FordPass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-07 12:36
Het gratis jaar navigatie is voorbij, en ik wil deze nu registreren op de site. De geldige creditcard wordt niet geaccepteerd. Heeft iemand dit recent toevallig ook gehad (met een oplossing)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 14:57
WaterFire schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:34:
Het gratis jaar navigatie is voorbij, en ik wil deze nu registreren op de site. De geldige creditcard wordt niet geaccepteerd. Heeft iemand dit recent toevallig ook gehad (met een oplossing)?
Maak eigenlijk nooit gebruik van de interne navigatie. Google Maps via Android Auto werkt voor mij veel beter en realtime up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 14:57
Sinds Februari 2025 in het bezit van een Kuga Vignale uit 2021 top auto.
Echter viel mij op dat op mijn stuur een blaasje zit en ook bij de stuurbediening zie ik het een beetje. Zou dat komen door de warmte van afgelopen week ?

Denk niet dat dit onder een of andere garantie valt.

[ Voor 10% gewijzigd door Xandos op 11-07-2025 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Interessant technisch nieuws:

https://www.kuga-forum.de...n/?postID=74864#post74864

De Ford garage kan inmiddels de SOH van je HV-accu pakket uitlezen! M.b.v. FDRS.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
Vandaag een rit van de Auvergne naar de Dordogne, eerste 1 1/2 uur binnendoor weggetjes en daarna de tolweg. Bij afdalingen via regeneratie de accu kunnen opladen tot 86%, bij het begin van de stijging weer op ev-later. Dan gebruikt de auto eerst de stroom boven de 80%, ook al rij ik met de caravan van dicht tegen de 1700 kg aan de haak toch elektrisch omhoog, en zodra de 80 à 81% is bereikt gaat de motor weer aan. De auto houd daarna de accu op plm 77%.
De rit was 233,5 km, hiervan 82,9 km elektrische km's (uiteraard alle afdalingen maar toch ook aardige stukken vlakke weg) en een avs van 8,5 lt/100 km, = 1 op 11,76.
Snelheid op de snelweg zo'n 90 à 95 km/u.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCO9F4GtHTBdq9q0pFr38PDmGqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVbAOgMrjVX8IWICWxilIuGg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvdbroek
Xandos schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:56:
Sinds Februari 2025 in het bezit van een Kuga Vignale uit 2021 top auto.
Echter viel mij op dat op mijn stuur een blaasje zit en ook bij de stuurbediening zie ik het een beetje. Zou dat komen door de warmte van afgelopen week ?

Denk niet dat dit onder een of andere garantie valt.
Hebben wij helaas ook. Ik ben bij de dealer geweest maar geen garantie, want ze zeggen dat Ford aangeeft dat het alleen kan door een externe beschadiging. Nieuw stuur is ook 900 volgens dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Iemand dit ook bij zijn Ford Kuga.
Dit is het voorste rubber van het Panorama dak.
Het is meer afwerking en niet water sealing.

Krijg het ook niet gecorrigeerd.
Los rubber kan je niet bestellen want zit vast aan voorste dak glasplaat. Dus je moet dat dan bestellen.

Ik ben zo’n type die zich hieraan ergert !!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmIAPgUqVl7OU35XX-4_yGYdZ7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uIqD8oQye1SGTQMbgftaSSP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:04

OmeJoyo

This is me

EdvanAl schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:36:
Iemand dit ook bij zijn Ford Kuga.
Dit is het voorste rubber van het Panorama dak.
Het is meer afwerking en niet water sealing.

Krijg het ook niet gecorrigeerd.
Los rubber kan je niet bestellen want zit vast aan voorste dak glasplaat. Dus je moet dat dan bestellen.

Ik ben zo’n type die zich hieraan ergert !!!
[Afbeelding]
Dat ziet er naar uit, zal ook wel herrie maken met het rijden, dat is waar de buitenste strips voor zijn vooral.
Zou wel slecht zijn als ze die strip niet los hebben eigenlijk, vraag me ook wel af, hoe dit komt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans 555
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-07 10:03
rekel schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:14:
Vandaag een rit van de Auvergne naar de Dordogne, eerste 1 1/2 uur binnendoor weggetjes en daarna de tolweg. Bij afdalingen via regeneratie de accu kunnen opladen tot 86%, bij het begin van de stijging weer op ev-later. Dan gebruikt de auto eerst de stroom boven de 80%, ook al rij ik met de caravan van dicht tegen de 1700 kg aan de haak toch elektrisch omhoog, en zodra de 80 à 81% is bereikt gaat de motor weer aan. De auto houd daarna de accu op plm 77%.
De rit was 233,5 km, hiervan 82,9 km elektrische km's (uiteraard alle afdalingen maar toch ook aardige stukken vlakke weg) en een avs van 8,5 lt/100 km, = 1 op 11,76.
Snelheid op de snelweg zo'n 90 à 95 km/u.[Afbeelding]
Hoe krijg je dat voor elkaar. Het hoogste percentage dat ik heb weten te behalen met regeneratie is 26 % en dat was solo. En dat was in de bergen in Spanje. Met de caravan erachter laadt de auto vrijwel niets. In de sportstand wel maar dan gaat het benzineverbruik aanzienlijk omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Voor het eerst doe ik het dak open op ventilatie stand.

Kom ik op mijn bestemming stap uit en zie na 10 minuten deze situatie (zie foto)aan de voorkant precies dat stuk wat niet goed zat. Die foto had ik eerder gepost had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-0RR_qtyE2zHYqJpj2xvvJxTkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUm7BN15xeSVuBI72T84XCKz.jpg?f=fotoalbum_large

In de ventilatie stand komt de achterkant omhoog en voor zakt het glas van het dak iets onder het rubber.
Alsof het mee getrokken is.
Precies die plek waar het al niet goed zat.
Zie foto hoe het zat sinds aflevering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmIAPgUqVl7OU35XX-4_yGYdZ7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uIqD8oQye1SGTQMbgftaSSP.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan zoiets nou

[ Voor 19% gewijzigd door EdvanAl op 13-07-2025 16:16 ]

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste