@
Glashelder Je hebt helemaal gelijk hoor.
Ik verwacht blijkbaar van een auto van 50k€ e.e.a. aan betrouwbaarheid en service.
En ja, ik heb 'm helemaal zelf betaald.
De fabrikant, in dit geval Ford, stel een app ter beschikking waarmee je je dure auto in de gaten kunt houden. Uiteraard is het logisch dat er een melding zou komen als er aan geknutseld wordt. Maar zorg dan dat er melding komt die relevant is.
Dus iets in de trant van "auto is in onderhoud, sommige functies worden uitgeschakeld" "over enige tijd is de status van uw auto weer normaal"
Dat zou pas een 'glasheldere' melding geweest zijn...
Of iets dergelijks. Net alsof dit zulke bijzondere gebeurtenissen zouden zijn. Lijkt me niet. Onderhoud en/of af en toe reparaties zijn te verwachten tijdens de levensduur van een stuk techniek.
En ja, als techneut zijnde, wil ik graag weten wat er gebeurt.
Er is functionaliteit om foutmeldingen te wissen c.q. zaken te simuleren. En dan is het teveel gevraagd om te zorgen dat de (betalende!) klant zinnige info krijgt?
Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. Er kwam zelfs nog een melding binnen dat ik zo snel mogelijk contact op moest nemen met een Ford service punt.
Ze hadden ook, van tevoren, kunnen aangeven dat die meldingen ff niet zouden komen bijvoorbeeld. Of niet relevant zijn. Dat noem ik klantenservice en een beetje meeleven met de klant die z'n dure bolide ergens achterlaat waar 'ie uit elkaar gehaald wordt.
De reparatie is trouwens goed gegaan. Het bleek zelfs nog iets goedkoper dan oorspronkelijk begroot. Omdat een her kalibratie van camera en radar niet nodig bleek te zijn omdat ze niet losgemaakt/verplaatst hoefden te worden.
In de tussentijd had ik trouwens ook de Ford garage nog gebeld. Maar daar was, zoals zo vaak, niemand beschikbaar die kon/wilde antwoorden en ik zou over een paar uur teruggebeld worden.
Welnu, je raadt het al... ik wacht nog steeds...
Dus ben ik dan een zeurpiet? Waarschijnlijk wel.
Al die grote commerciële concerns zijn goed in marketing geneuzel. Maar in dit geval schort er toch echt wat aan het verwachtingsmanagement.
[
Voor 8% gewijzigd door
ehtweak op 24-04-2025 22:25
]