Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 38 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
ehtweak schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Heeft 'ie wel alle s/w updates gehad? Er zijn de afgelopen jaren diverse BMS-gerelateerde updates uitgebracht. Juist om dit soort issues te voorkomen...
Waarom denk je dat ik twijfel aan de oplossing....4 jaar is ook erg kort voor een accu...Ik was er zelf niet bij dus weet ook het exacte verhaal niet.

Persoonlijk had ik doorgevraagd, maar mijn ouders hebben werkelijk nul affiniteit met auto's/elektronica dus die geloven het dan verder wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
ehtweak schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:28:
Vanochtend, ik dacht wat nu weer?

Auto niet opgewarmd, helemaal koud van binnen. Getverderrie. :-(
Ben je eindelijk gewend aan dat soort luxe, doet 'ie het niet. :+

Oh, wacht ff, de interne klok van de Kuga staat nog op wintertijd. Dat ding gaat niet eens automagisch op zomertijd. Terwijl de app natuurlijk keurig de Android systeemtijd overneemt.
Tjonge Ford, had dat nou niet gebruikersvriendelijker gekund? :F
Auto is connected, communiceert via de Ford servers met je FordPass App, maar dit is nog niet gesynchroniseerd?
Ahh... dat was het...
Die van mij gaf ook een uur later aan dat hij voor verwarmd was.
Dus ik moet de klok in de auto effe aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Zit er op de Kuga (MK3) ook de functie dat de spiegels automatisch naar beneden kantelen als je de auto in de achteruit zet?

Mijn vorige auto had dat wel een dat was best fijn, maar kan het zo niet vinden in de handleiding van de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
stimpyrulez schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:42:
Zit er op de Kuga (MK3) ook de functie dat de spiegels automatisch naar beneden kantelen als je de auto in de achteruit zet?

Mijn vorige auto had dat wel een dat was best fijn, maar kan het zo niet vinden in de handleiding van de auto
Volgens mij niet, maar zou dat iets toevoegen naast de camera? Ik vind de camera vrij overzichtelijk over het algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ZieMaar! schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:43:
[...]

Volgens mij niet, maar zou dat iets toevoegen naast de camera? Ik vind de camera vrij overzichtelijk over het algemeen...
Nou ja... ik vertrouw de camera's niet zo erg.
Heb ooit met een auto met 360 camera's bijna tegen een andere auto aan geparkeerd aangezien de camera's niet echt duidelijk waren.

Sinds dien maar weer lekker op de spiegels rijden... (en natuurlijk ook wel de camera, maar meer voor spul recht achter de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik vind de 360 view van de Kuga best fijn werken hoor :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Arno schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:52:
volgens mij heb ik geen 360 view, maar een 180 view.
wellicht dat de nieuwste versie wel 360 heeft, maar dan nog vind ik (persoonlijk dan) de camera's niet fijn.
Op mijn vorige auto had ik ook 360 view, opzich fijn als je soms wil kijken of er iets rond om de auto staat, maar rijden deed ik altijd op de spiegels.

Tja... wellicht vertrouw ik de camera's gewoon niet genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Arno schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:52:
Da's knap, Three hundred sixty round view?

Wow, zo'n camera wil ik ook! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56
stimpyrulez schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:45:
[...]

volgens mij heb ik geen 360 view, maar een 180 view.
wellicht dat de nieuwste versie wel 360 heeft, maar dan nog vind ik (persoonlijk dan) de camera's niet fijn.
Op mijn vorige auto had ik ook 360 view, opzich fijn als je soms wil kijken of er iets rond om de auto staat, maar rijden deed ik altijd op de spiegels.

Tja... wellicht vertrouw ik de camera's gewoon niet genoeg ;)
De view van boven op het nieuwe model werkt super. Je kan zelfs inzoomen op 1 wiel zodat je die nog beter langs (en niet tegen) een stoeprand kan parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:18
WaterFire schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:16:
[...]

De view van boven op het nieuwe model werkt super. Je kan zelfs inzoomen op 1 wiel zodat je die nog beter langs (en niet tegen) een stoeprand kan parkeren.
Ah... mijn versie geeft dan een audio-signaal... Maar wel pas als je de stoeprand geraakt hebt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik stapte net in en mijn dashboard configuratie was ineens weer zoals uitgegeven, zou dit gekomen zijn door een software update? Of is dit gedrag wat zo nu en dan vertoond wordt?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:36
Vraag, wat is het verschil tussen de abonnements vorm ford pass connect en live traffic? Allebei de opties staan voor mij open maar wat is nu het verschil hierin en waarom is de ene iets duurder per maand dan de andere. En voor navigatie heeft live traffic een grotere meerwaarde dan bijvoorbeeld sygic navigatie in de auto om deze te gebruiken? Ik hoor het graag en bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb die betaalde Ford dingen, na het eerste gratis jaar, nooit meer verlengd. :N

Ook nooit gemist.
Google Maps werkt gewoon prima. Het kaartmateriaal en de verkeersinfo daarvan zijn gewoon prima bij de tijd. Niks mis mee.
Steker tussen m'n Google Pixel 8a en de Ford Kuga SYNC3 erin en gaan met die digitale banaan. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jabo115
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 31-07 07:59
Waze met CarPlay is de combinatie die ik altijd gebruik, heel actueel (camera’s, werkzaamheden en ander onheil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:36
Ik vindt de eigen navigatie op sync 3 in de Ford op zich wel goed werken met fijne aanwijzingen. Alleen actueel met file informatie en vertragingen worden niet live weer gegeven. Daar heb je live traffic voor nodig tegen betaling. Ben eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn die live traffic gebruiken en of dit naar tevredenheid is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 23:16
Nidebo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:03:
Ik vindt de eigen navigatie op sync 3 in de Ford op zich wel goed werken met fijne aanwijzingen. Alleen actueel met file informatie en vertragingen worden niet live weer gegeven. Daar heb je live traffic voor nodig tegen betaling. Ben eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn die live traffic gebruiken en of dit naar tevredenheid is.
Ik gebruik het liefst de ingebouwde navigatie. Heb ook het abonnement op Live Traffic, bevalt mij prima, beter nog dan op mijn telefoon. Dat komt ook omdat ik de aanwijzingen duidelijker vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:53
Nidebo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:03:
Ik gebruik veel de ingebouwde navigatie met live traffic. Voordeel is dat je op je digitale instrumentencluster navigatie aanwijzingen ziet, naast meldingen dat ergens file is, er een object op de weg ligt of er werkzaamheden aankomen. In duitsland krijg je ook meldingen van hulpdiensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
x0z8_ schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:17:
[...]

Ik gebruik veel de ingebouwde navigatie met live traffic. Voordeel is dat je op je digitale instrumentencluster navigatie aanwijzingen ziet, naast meldingen dat ergens file is, er een object op de weg ligt of er werkzaamheden aankomen. In duitsland krijg je ook meldingen van hulpdiensten
De naviagtie aanwijzingen maps zie ik ook op het cluster en HUB via android auto.
Of dat ook werkt via carplay weet ik zo niet.

Persoonlijk gebruik ik altijd maps i.c.m. flitsmeister.

Maar ja, zo heeft ieder een voorkeur.

Heeft de sync 3 eigenlijk ook navigatie die rekening houd met jee aanhanger/caravan?
Las ergens dat de nieuwe kuga dat wel had, maar weet niet of dit bij sync 3 ook al een optie is?

Wellicht wordt het dan tijdens een vakantie wel interessant met een sleurhut er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan dat ergens instellen in Sync 3 inderdaad, zelfs de lengte van de aanhanger. Wat het dan precies doet weet ik eigenlijk niet eens.. :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Glashelder schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:20:
Je kan dat ergens instellen in Sync 3 inderdaad, zelfs de lengte van de aanhanger. Wat het dan precies doet weet ik eigenlijk niet eens.. :X
Ik las dat (ergens, maar kan het zo niet weer vinden) dat je ook de hoogte kon instellen en dat er dan op de route hiermee rekening werd gehouden.

Opzich een interessante (mits het goed werkt) feature.
Maar weet dus niet meer of dit nu een nieuwe feature was van de nieuwe Kuga (sync 4) of dat dit ook al op de vorige variant zat (sync 3) die ik heb.

update:
Ik heb wel wat gevonden in de online handleiding m.b.t. aanhanger.
Het kan dus wel met de sync 3, maar dat krijg je blijkbaar alleen te zien als je een aanhanger aansluit.

[ Voor 13% gewijzigd door stimpyrulez op 02-04-2025 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:50
Glashelder schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:20:
Ik gebruik het zelf ook altijd met vakantie als de sleurhut erachter hangt.
Lengte zou invloed hebben op het dodehoek (BLIS) lampje in je spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik krijg vooral een melding dat de dode hoek en de sensoren achter deels uitgeschakeld zijn. BLIS zou wel handig zijn :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rekel
JackBigBoss schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:29:
[...]

Ik gebruik het zelf ook altijd met vakantie als de sleurhut erachter hangt.
Lengte zou invloed hebben op het dodehoek (BLIS) lampje in je spiegel.
In Sync 4 kan je 3 aanhangers ingeven. Komt bij mij goed uit, 7 meter voor de caravan, 3 meter klein aanhangertje en 1 meter voor de fietsendrager. Dan houd de auto rekening met de dodehoek rechts, dus na het inhalen duurt het langer voor het oranje BLIS-lampje in de rechterbuitenspiegel uitgaat. Erg makkelijk, zeker met de caravan.
Dit doet Sync 3 ook en werkte bij mij prima.

Daarnaast houd de auto met Sync 4 rekening met de route in de navigatie, afhankelijk van de ingegeven lengte, breedte en hoogte. Maar dat moet ik nog ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[update]
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"

Nou, al met al een mee- en een tegenvaller.

Gelukkig wordt alle schade vergoed door de verzekeraar, zonder teruggang in aantal schadevrije jaren. Zelfs geen eigen risico.
Vandaag een afspraak gemaakt bij een preferente schadehersteller. Wordt toch een duur grapje.

Bijna negentienhonderd euro (1900 €)! 8)7
Want er moet behalve een nieuwe grille, een nieuwe bumper, spuitwerk, allerlei bevestigingsmateraal voor de frontradar en -camera, calibratieritjes, etc.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat wanneer b.v. de frontradar herijkt wordt, de sensoren achter de voorruit ook opnieuw gecalibreerd moeten worden.
Afijn, ben ik blij dat ik het niet zelf hoef te betalen.

Eind v.d. maand zou e.e.a. hersteld moeten worden. Schijnt men twee dagen voor nodig te hebben.

HET nadeel van moderne auto's; herstel kost klauwen met geld door al die geavanceerde functies. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Wat is eigenlijk de laatste map versie voor de SYNC 3?

Ik heb laatst met USB de boel geupdate naar:
3.4 build 23188

Alleen toen ik de xml uploade naar ford, gaf hij hierop een foutmelding.
Dus als ik nu via de website wil kijken wat de laatste versie is, dan krijg ik een melding dat ze met die xml file wat gaan doen.

Nu staat de navigatie map versie op F11.

Met een beetje googlen kwam ik op de app 'Syn3 updater' uit en die geeft aan dat er al een versie F13 is.

Als ik in de auto opzoek ga naar updates, dan zegt hij dat alles bij is.

Is F13 nog niet beschikbaar?

Of doe ik het op de verkeerde plek?

Ik ga naar settings-WIFI-update (of zo iets).
Of heb je bij de navigatie zelf nog ergens een update knop of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

stimpyrulez schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:02:
Wat is eigenlijk de laatste map versie voor de SYNC 3?

Ik heb laatst met USB de boel geupdate naar:
3.4 build 23188
Dat is correct, de laatste versie.
Is F13 nog niet beschikbaar?
Zeker wel.

Via dit kun je de update ophalen:
https://www.ford.nl/onder...-en-maps-software-updates

Ik heb wel eens paar keer geprobeerd via het SYNC3 scherm (ingelogd op m'n lokale WiFi), maar dat werkt(e) voor geen meter.
Bestanden zelf op een USB stick zetten en die insteken in de auto en op die manier updaten.
De gebruiksaanwijzing hoe en wat vind je ook op de Ford website.

Maar stel je niet te veel voor van die kaarten update. Want zelfs de update F13 is gewoonweg niet up-to-date. Wegen die er al een paar jaar zijn/veranderd, zijn nog steeds niet verwerkt. ;w :N

Ik gebruik gewoon Google Maps; die is tenminste zo actueel mogelijk. d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 02-04-2025 21:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:17
ehtweak schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:01:
[...]

[...]

Zeker wel.

Ik heb wel eens paar keer geprobeerd via het SYNC3 scherm (ingelogd op m'n lokale WiFi), maar dat werkt(e) voor geen meter.
Bestanden zelf op een USB stick zetten en die insteken in de auto en op die manier updaten.
Via WiFi is/was inderdaad dramatisch, ik heb in het begin redelijk wat tijd in de auto doorgebracht of mee lopen stoeien. Ik wist niet dat het ook met USB kon. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ehtweak schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:01:
[...]

[...]

Zeker wel.

Maar stel je niet te veel voor van die kaarten update. Want zelfs de update F13 is gewoonweg niet up-to-date. Wegen die er al een paar jaar zijn/veranderd, zijn nog steeds niet verwerkt. ;w :N

Ik gebruik gewoon Google Maps; die is tenminste zo actueel mogelijk. d:)b
Ik gebruik ook bijna altijd maps hoor, maar wel handig om de boel 'up to date' te hebben.

Zoals gezegd krijg ik een error bij de ford site.
Dit is de melding:
Zo te zien is er een probleem met het geüploade logbestand. Ons team zal dit op korte termijn nakijken en je account aanpassen aan de huidige SYNC-versie in je voertuig. We raden aan om je voertuig waar mogelijk via wifi te updaten.
op korte termijn zal denk ik nog wel effe duren helaas... Aangezien ik het al een week heb... (mijn korte termijn zal wel korter zijn dan die van Ford... |:( ).

Heb nu via die 'syn3 updater' een USB stick gemaakt.
Zal wel eens kijken of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
ehtweak schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:05:
[update]

Nou, al met al een mee- en een tegenvaller.

Gelukkig wordt alle schade vergoed door de verzekeraar, zonder teruggang in aantal schadevrije jaren. Zelfs geen eigen risico.
Vandaag een afspraak gemaakt bij een preferente schadehersteller. Wordt toch een duur grapje.

Bijna negentienhonderd euro (1900 €)! 8)7
Want er moet behalve een nieuwe grille, een nieuwe bumper, spuitwerk, allerlei bevestigingsmateraal voor de frontradar en -camera, calibratieritjes, etc.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat wanneer b.v. de frontradar herijkt wordt, de sensoren achter de voorruit ook opnieuw gecalibreerd moeten worden.
Afijn, ben ik blij dat ik het niet zelf hoef te betalen.

Eind v.d. maand zou e.e.a. hersteld moeten worden. Schijnt men twee dagen voor nodig te hebben.

HET nadeel van moderne auto's; herstel kost klauwen met geld door al die geavanceerde functies. :-(
Nou, gelukkig toch een vergoeding zonder terugval in no-claim!
Ben met je eens hoor, hoe meer “toeters en bellen” hoe meer er kapot kan en hoe duurder het herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-09 16:45
Draakje5 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:03:
[...]

Via WiFi is/was inderdaad dramatisch, ik heb in het begin redelijk wat tijd in de auto doorgebracht of mee lopen stoeien. Ik wist niet dat het ook met USB kon. d:)b
Stel je van die USB variant ook maar niet al teveel voor. Ik heb het 2 keer gedaan en beiden keren 3 uur op de oprit in de auto gezeten voordat het afgerond was. Exact de instructies gevolgd, een verse USB stick om ook daar niet tegen beperkingen aan te lopen, maar het blijft een drama.
Ik heb een tomtom abo op mijn mobiel voor ik geloof 25 euro per jaar met altijd actuele kaarten (max. 3 maanden oud), een supernauwkeurige file-informatie en adviezen voor omleidingen. En de instructies daarvan komen ook in beeld te staan boven de km teller en zo. Ik ga het dus niet eens meer proberen met die updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Pascal P schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:48:
[...]

Stel je van die USB variant ook maar niet al teveel voor. Ik heb het 2 keer gedaan en beiden keren 3 uur op de oprit in de auto gezeten voordat het afgerond was.
? Je hoeft er toch niet op te wachten? :?
Ik heb de laatste 2 updates gewoon de USB stick erin gestoken, de instructies op het scherm gevolgd en vervolgens kun je gewoon gaan rijden.
En enige tijd later krijg je de melding dat de stick eruit kan en klaar. Laatste keer duurde het iets van een half uurtje.
Maar je hoeft echt niet stil te staan.
Ik heb een tomtom abo op mijn mobiel voor ik geloof 25 euro per jaar met altijd actuele kaarten (max. 3 maanden oud), een supernauwkeurige file-informatie en adviezen voor omleidingen. En de instructies daarvan komen ook in beeld te staan boven de km teller en zo. Ik ga het dus niet eens meer proberen met die updates.
Google Maps is inclusief bij een Google account voor je slimfeun. Scheelt weer 25€ per jaar. ;)
En is ook actueel. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:45
ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:07:
[...]

Ik heb de laatste 2 updates gewoon de USB stick erin gestoken, de instructies op het scherm gevolgd en vervolgens kun je gewoon gaan rijden.
En enige tijd later krijg je de melding dat de stick eruit kan en klaar. Laatste keer duurde het iets van een half uurtje.
Stomme is wel dat degene die wel de update instructies op de website leest en volgt in verwarring wordt gebracht.
De instructie op het scherm zegt dat de USB-stick er uit kan. De instructie op de website zegt echter dat je de USB stick moet laten zitten > auto uit > op slot > 10sec wachten > auto van het slot > auto starten > wachten tot succesbericht. Dit zou nodig zijn omdat anders de logfiles niet weggeschreven worden.
stimpyrulez schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:26:

Zoals gezegd krijg ik een error bij de ford site.
Dit is de melding:

[...]

op korte termijn zal denk ik nog wel effe duren helaas... Aangezien ik het al een week heb... (mijn korte termijn zal wel korter zijn dan die van Ford... |:( ).

Heb nu via die 'syn3 updater' een USB stick gemaakt.
Zal wel eens kijken of dat gaat werken.
In een vorige versie van de sync update zat een fout in het wegschrijven van het logbestand.
Hierin stond daardoor op een aantal plekken een CRLF (carriage return + line feed) in plaats van een LF als nieuwregel.
Hun (linux) servers kunnen niet overweg met de Windows-style nieuwregel. Een beetje lullig en heel oud/bekend IT probleem.

Het oplossen van dit probleem duurde bij mij meerdere weken en een mailtje naar de Ford klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat probleem met het logfile is nog veel simpeler te fixen.
Staat op diverse websites beschreven. Bestandje kun je zelf aanmaken en vervolgens richting de digitale wolk van Ford uploaden.

Bijvoorbeeld hier:
https://www.kuga-forum.de...3-4-kartenupdate-auf-f13/
https://www.kuga-forum.de...s/?postID=71977#post71977
is e.e.a. beschreven.

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 03-04-2025 09:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:45
ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:36:
Staat op diverse websites beschreven. Bestandje kun je zelf aanmaken en vervolgens richting de digitale wolk van Ford uploaden.

Bijvoorbeeld hier:
is e.e.a. beschreven.
Dat probleem valt niet meer zelf te fixen als je al een foutief bestand hebt geupload, er is dan namelijk helemaal geen uploadmogelijkheid meer totdat dat bericht verholpen is door Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Propheticus schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:37:
[...]

Dat probleem valt niet meer zelf te fixen als je al een foutief bestand hebt geupload, er is dan namelijk helemaal geen uploadmogelijkheid meer totdat dat bericht verholpen is door Ford.
jep, ik kan nu niks meer op die site...
krijg standaard de eerder genoemde melding en kan niks meer uploaden / downloaden helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@stimpyrulez Kijk bij de urls die ik eerder plaatste.
Daar vind je ook links naar de bronbestanden als je zelf toch de laatste update files wil hebben.
Het is weliswaar een andere procedure, maar de datafiles zijn wel beschikbaar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De snelheid en kwaliteit van de Ford serviceafdeling heb ik al lang afgeschreven. ;w
(zoals bij menige andere autofabrikant ook helaas het geval is). :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:53:
@stimpyrulez Kijk bij de urls die ik eerder plaatste.
Daar vind je ook links naar de bronbestanden als je zelf toch de laatste update files wil hebben.
Het is weliswaar een andere procedure, maar de datafiles zijn wel beschikbaar.
Ik zag het, maar dan gaat denk ik de USB stick die ik gemaakt heb ook wel werken met die tool.
Zie dezelfde bestanden staan namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal P
ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:36:

Bijvoorbeeld hier:
https://www.kuga-forum.de...s/?postID=71977#post71977
is e.e.a. beschreven.
Het moet toch niet zo zijn dat je als gemiddelde gebruiker eerst internet moet gaan afstruinen om dit soort zaken op te lossen. Ik bedoel die auto kost nieuw €50k..... Dan mag je toch verwachten dat dit soort basic op orde zijn.
Ik heb dan nog liever een kaartupdate met een SD kaartje dat je online kunt updaten en weer in je dashboard stopt dan het gedoe met een USB stick of via wifi. Het is het allemaal toch net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vandaag was de Kuga PHEV weer helemaal in z'n sas. 8)

Vanochtend opgeladen (foei! O-) ) en na 47km woon-werk verkeer, nog 18km EV-bereik over! d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Pascal P schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:05:
[...]
Het is het allemaal toch net niet.
Daar heb je helemaal gelijk in! :Y

De FordPass App werkt na al die jaren dat 'ie er al is, nog steeds niet naar behoren.
De service van menige Ford garage is ver beneden peil. Vaak krijg je niet eens een inhoudelijk antwoord.
En de hele communicatie rond de nu actuele 24S79 recall is ook ver beneden de maat. :-(

Zo lees je in diverse persberichten dat de garantietermijn op het HV-accu pakket verlengd zou zijn. En sommigen krijgen 120€ compensatie als douceurtje voor het niet-elektrisch kunnen rijden.
Maar waar vind ik de 'officiële' Ford communicatie hierover, terug?

Geen idee, ik kan het niet vinden... ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:07:
[...]

OK, maar je moet wel bij afsluiten van het proces en ook halverwege nog wat handelingen verrichten. Maar ik ben er helemaal mee gestopt en denk niet dat ik nog een update ga doen.Daar mag de volgende eigenaar zich verder aan ergeren.

[...]

Google Maps is inclusief bij een Google account voor je slimfeun. Scheelt weer 25€ per jaar. ;)
En is ook actueel. :Y
Klopt,maar de Tomtom kaarten staan op mijn foon en ik heb nooit last als er geen dataverbinding is, wat in het buitenland wel eens voorkomt. Daarbij is de verkeersinfo en filemelding m.i. nauwkeuriger. Ik heb die 25 euri er wel voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal P
ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:09:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in! :Y

De FordPass App werkt na al die jaren dat 'ie er al is, nog steeds niet naar behoren.
De service van menige Ford garage is ver beneden peil. Vaak krijg je niet eens een inhoudelijk antwoord.
En de hele communicatie rond de nu actuele 24S79 recall is ook ver beneden de maat. :-(

Zo lees je in diverse persberichten dat de garantietermijn op het HV-accu pakket verlengd zou zijn. En sommigen krijgen 120€ compensatie als douceurtje voor het niet-elektrisch kunnen rijden.
Maar waar vind ik de 'officiële' Ford communicatie hierover, terug?

Geen idee, ik kan het niet vinden... ;w
Ik heb Ford gemaild over de terugroepactie en dat ons dat geld kost. Daarop kreeg ik dat aanbod van €120,-. Dus je moet wel zelf erom vragen. Maar goed, wie dit leest, doe er je voordeel mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroentje23
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-09 15:05
Pascal P schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:09:
[...]

Klopt,maar de Tomtom kaarten staan op mijn foon en ik heb nooit last als er geen dataverbinding is, wat in het buitenland wel eens voorkomt. Daarbij is de verkeersinfo en filemelding m.i. nauwkeuriger. Ik heb die 25 euri er wel voor over.
Je kan in google maps ook kaarten downloaden voor offline gebuik 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitrr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:56
Pascal P schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:26:
[...]

Ik heb Ford gemaild over de terugroepactie en dat ons dat geld kost. Daarop kreeg ik dat aanbod van €120,-. Dus je moet wel zelf erom vragen. Maar goed, wie dit leest, doe er je voordeel mee!
Gewoon mail versturen naar info@ford.nl of?

[ Voor 85% gewijzigd door Splitrr op 04-04-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
Splitrr schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:51:
[...]

Gewoon mail versturen naar info@ford.nl of?
Nee, naar klanten@ford.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 22:33
Pascal P schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:10:
[...]

Nee, naar klanten@ford.nl
Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik heb contact gehad via klanten@ford.com

Misschien dat .nl in dezelfde mailbox komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
Nedora schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:10:
[...]

Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik heb contact gehad via klanten@ford.com

Misschien dat .nl in dezelfde mailbox komt....
Verhip...je hebt gelijk...ik ook. Even niet goed gekeken voorheen. Excusez moi.
Ik heb mijn vorige post hierover maar even aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Pascal P op 04-04-2025 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonMa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13:00
Ik heb inmiddels de compensatie van € 120 bijgeschreven gekregen op mijn bankrekening.
Had een mailtje gestuurd naar klanten@ford.com met vraag om deze compensatie.
Wel meteen aangegeven dat ik ervan uitga dat het in Q2 wordt opgelost, en dat ik daarna om nieuwe compensatie ga vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:39

Sport_Life

Solvitur ambulando

TonMa schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:50:
Ik heb inmiddels de compensatie van € 120 bijgeschreven gekregen op mijn bankrekening.
Had een mailtje gestuurd naar klanten@ford.com met vraag om deze compensatie.
Wel meteen aangegeven dat ik ervan uitga dat het in Q2 wordt opgelost, en dat ik daarna om nieuwe compensatie ga vragen.
Hoe kom je bij die compensatie?

Ook maar aanvragen, kan ik mijn vrouw verrassen met een 2 gangen diner met 1 drankje ;). Gratis smaakt natuurlijk veel lekkerder.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2025 13:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonMa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13:00
Sport_Life schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:53:
[...]

Ook maar aanvragen, kan ik mijn vrouw verrassen met een 2 gangen diner met 1 drankje ;). Gratis smaakt natuurlijk veel lekkerder.
Als reactie op mijn mail kreeg ik een mailbericht dat ik een kopie van de terugroepactiebrief (lekker scrabblewoord overigens) en kentekenbewijs samen met IBAN nummer moest mailen waarna de compensatie werd toegekend en het bedrag keurig vanaf een bank in GB werd gestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
Sport_Life schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb het via de dealer gehoord toen de auto voor een onderhoudsbeurt ging. Toen gebeld met het nummer op www.ford.nl en deze gaven aan een email te moeten sturen. Daar keurig antwoord op gekregen binnen 5 minuten dat je van alles moet mailen. Dat is nu 2 weken geleden en nog niets van gehoord maar ben niet de enige dus wacht rustig af.

Jeukt wel hoor om te laden, morgen tussen de 1300 en 1500 is de stroom prijs maar 1 cent 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nedora schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:25:
[...]

Ik heb het via de dealer gehoord toen de auto voor een onderhoudsbeurt ging. Toen gebeld met het nummer op www.ford.nl en deze gaven aan een email te moeten sturen. Daar keurig antwoord op gekregen binnen 5 minuten dat je van alles moet mailen. Dat is nu 2 weken geleden en nog niets van gehoord maar ben niet de enige dus wacht rustig af.

Jeukt wel hoor om te laden, morgen tussen de 1300 en 1500 is de stroom prijs maar 1 cent 🫣
Ik laad wel gewoon. Ik begreep dat er 1 of enkele auto's in brand zijn gevlogen. Wereldwijd.

Mijn stroomprijs is altijd gratis. En krijg bovendien 23ct van mijn werkgever ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's nieuw! Sinds vandaag staat er ineens op de ford website, als ik inlog, de volgende waarschuwing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0IBQOr1Yu1n6psLgmpfxhdWSx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AKXtxyOBCx3lqdCqp58FoW9y.png?f=fotoalbum_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 16:33

conhen

Anti-Wappie

Effe gecheckt, die krijg ik dan weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

Ik heb naar aanleiding van een mail naar klanten@ford.com een reactie gekregen. De wel erg bonte reactie met veel herhalingen bulkt van dit soort zinsconstructies (copy/paste):
Uw voertuig is inderdaad betroffen het kan zijn omdat Uw Ford Kuga importeert worden is dat u deze brief niet heeft ontvangen.
Ik vind dit op het respectloze af! Ik snap wel dat veel baantjes zullen worden overgenomen door AI...
In mijn vraagstelling laat ik weten géén brief te hebben gehad, maar wel een vermelding bij de RDW. Zij bevestigen dat dit waarschijnlijk komt door de recente import van mijn auto (eind januari).Vervolgens wordt mij gevraagd om voor de compensatie een foto van de brief mee te sturen...

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

Propheticus schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:28:
Dat je de auto mag blijven gebruiken oftewel ermee mag rijden is toch wat anders dan hem blijven opladen?
Onder normaal gebruik van een PHEV versta ik óók dat er geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:27
ehtweak schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:07:
Da's nieuw! Sinds vandaag staat er ineens op de ford website, als ik inlog, de volgende waarschuwing:

[Afbeelding]
Pfff, Mijn dealer weet van niets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost-X
  • Laatst online: 17-09 10:40
ehtweak schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:07:

[Afbeelding]
Heb nu inderdaad dezelfde melding als ik inlog.
Gisteren een kopie van de brief en kopie kenteken bewijs doorgestuurd voor de compensatie, benieuwd hoe lang dat gaat duren.

The one you cant see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augustus10
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:49
Vandaag contact gehad met Ford.nl (070 7703777) m.b.t. financiële vergoeding n.a.v. 24S79.
Opsturen naar klanten@ford.com
Foto brief
Foto kenteken (beide kanten)
Rekeningnummer + tenaamstelling
Telefoonnummer

Hieronder mijn brief:
Beste Ford Nederland,

Naar aanleiding van telefonisch contact met uw servicenummer stuur ik u bij deze mijn aanvraag voor financiële vergoeding voor het feit dat ik momenteel niet elektrisch mag opladen vanwege de terugroepactie 24S79.
Ik heb vernomen dat de vergoeding 120 euro bedraagt.
Mijn rekeningnummer is:
Naam
Nummer
Mijn telefoonnummer is : 06 .........
De andere aanvullende gegevens ziet u in de bijlage (Ford Q-123 QQ Terugroepactie 24S79) met inhoud kopie brief Ford, kentekenbewijs en deze email.

Met vriendelijke groet,
Naam

P.S. Ik heb deze email/document ook nog toegevoegd aan de bijlage.

Heb bevestiging gekregen van ontvangst. Telefonisch is mij medegedeeld dat het bedrag binnen 8 a 10 dagen beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Na een heule lange tijd endelijk iemand anders dan een monteur die mijn problemen bij de dealer wilde aanhoren, en wel de after sales manager. Ik kamp nog met de volgende problemen:
- CVT bak met rammel en trillingen in de auto bij het opwarmen en koud weer
- climate control die links te warm en rechts te koude lucht (lees buitentemperatuur, ook met -2c graden) blaast
- auto laad niet altijd helemaal op waardoor voorverwarmen ook niet altijd werkt

Eerst op gesprek geweest met de aftersales manager met de hoofd monteur erbij. Gerammel in de CVT versnellingsbak was volgens hen hoe ford het bedoeld was en de vele forum threads (zowel op Tweakers als andere fora) waren weinig zeggends want ‘iedereen kan alles zomaar alles op internet plaatsen’ (wat dat ook mag betekenen???’ en het feit dat er in de VS een terugroepactie open stond was ook weinig zeggends want de VS is niet Nederland en daarmee was zijn hele wil om het probleem te begrijpen ook nergens te vinden. Tijdens een proefrit met de hoofdmonteur gaf hij wel aan dat hij niet vind dat het geluid hoort en zijn mechanische hart dit niet acceptabel vind. Eenmaal terug op de vestiging viel het ineens allemaal wel mee want de aftersales manager zei dat ze nog nooit Kuga versnellingsbakken hebben vervangen en de hoofd monteur was ook vrij stil.

Wat betreft het climate control probleem erkende de monteur ook dat er verschil zat tussen links en rechts en dat tijdens het opwarmen van de cabine de rechter cabine lauwe lucht blies en rechts warm. Terug met de manager was er niks aan de hand en kwam er een raar verhaal tevoorschijn over de lengte van buizen en de lucht die daar binnen afkoelt dus was allemaal niks aan de hand en nee meneer u hoeft zich geen zorgen te maken. Dat ze eerder al een vastgelopen motor hebben vervangen en tandwieltjes met bramen hebben bijgevijld van precies de klep die voor de koude lucht zorgt, was slechts een incident en was ook weinig emphatie bij te bekennen.

En qua opladen, ja meneer we hebben de auto 2x (deels) opgeladen en dit ging goed. Het probleem dat de auto ongeveer 1 op de 4 keer niet volledig oplaad werd daarmee ook van de baan geschoven en het zal wel aan de laadpalen liggen die ik gebruik(goed om te weten dat alle tesla superchargers, laadpalen rond kantoor, thuis én de 220v lader allemaal defect zouden zijn volgens hun en laadpalen zouden allemaal gevoelige apparatuur zijn). Ineens kwam er na doordrammen vanuit mijn kant toch ineens ergens een memo van ford naar boven dat er bij bepaalde laadkabels slecht contact is en die exact voor het probleem zorgen die ik heb. Enige intentie om de laadkabel eens om te wisselen om te kijken of daar het probleem lag was er niet.

Kortom, wederom weer niks verder gekomen en nog steeds met een auto die niet zonder problemen zit. Zoals verwacht draait uiteindelijk alles om geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow @x0z8_ . 8)7
Als het eenmaal mis, dan blijft het ook misgaan. :-(
Triest hoor, hoe Ford dit (niet) afhandelt.

Nogmaals sterkte! En houdt vol!
x0z8_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:45:
...
Zoals verwacht draait uiteindelijk alles om geld
Had je wat anders verwacht dan? ;( De marges (beweert men) zijn flinterdun en imho besteden ze bakken met geld aan marketing, maar de kwaliteit van de producten heeft daar wel onder te lijden. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
ehtweak schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:20:
Wow @x0z8_ . 8)7
Als het eenmaal mis, dan blijft het ook misgaan. :-(
Triest hoor, hoe Ford dit (niet) afhandelt.

Nogmaals sterkte! En houdt vol!

[...]

Had je wat anders verwacht dan? ;( De marges (beweert men) zijn flinterdun en imho besteden ze bakken met geld aan marketing, maar de kwaliteit van de producten heeft daar wel onder te lijden. :|
Ga ik doen! In dit geval gaat het niet eens om fors die lastig doet, maar broekhuis ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:18

EiT

@x0z8_ zit er nog garantie op?
Anders eens een andere dealer proberen, met in ruil dat het onderhoud vervolgens daar plaatsvindt.

Let wel op dat coulance of garantie van Ford vaak ruk is (Ford: garage zoek het maar uit en wij betalen bijvoorbeeld 40%) dus een garage heeft geen zin om dure garantie punten te claimen, kost hun altijd geld.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

EiT schreef op donderdag 10 april 2025 @ 00:17:
Let wel op dat coulance of garantie van Ford vaak ruk is (Ford: garage zoek het maar uit en wij betalen bijvoorbeeld 40%) dus een garage heeft geen zin om dure garantie punten te claimen, kost hun altijd geld.
Oh, maar dat is niet iets specifieks bij Ford hoor.
De VAG merken kunnen er ook wat van! Dankzij PON... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
EiT schreef op donderdag 10 april 2025 @ 00:17:
@x0z8_ zit er nog garantie op?
Anders eens een andere dealer proberen, met in ruil dat het onderhoud vervolgens daar plaatsvindt.

In dit geval zit er nog Bovag garantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

Ik kan überhaupt weinig terugvinden over garantie bij Ford. Als ik het goed begrijp is dat op een Kuga sowieso maar 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
conhen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:12:
Ik kan überhaupt weinig terugvinden over garantie bij Ford. Als ik het goed begrijp is dat op een Kuga sowieso maar 2 jaar?
Inloggen op de site bij https://www.ford.nl/ondersteuning/garantie-controle
daar kan je zien hoelang je garantie hebt.

In mijn geval heb ik 4 jaar extra (was bij gekocht door de eerste eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

Ik krijg in mijn FordPass (jouw link) toch echt alleen maar dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZEC45a87WbQDUVSur7-4kPVRIw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jOS76flycFAgQAxmlwpxwXp0.png?f=user_large

Werkelijk helemaal niets dus...
Zelfs niks over het bijkopen van extra garantie, wat feitelijk de enige mededeling is die gedaan wordt.

Grappig is ook dat de link/button voor het maken van een afspraak leidt naar een onbeveiligde pagina met een in 2019 reeds verlopen certificaat...

[ Voor 16% gewijzigd door conhen op 10-04-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
conhen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:18:
Ik krijg in mijn FordPass (jouw link) toch echt alleen maar dit te zien:

[Afbeelding]

Werkelijk helemaal niets dus...
Zelfs niks over het bijkopen van extra garantie, wat feitelijk de enige mededeling is die gedaan wordt.

Grappig is ook dat de link/button voor het maken van een afspraak leidt naar een onbeveiligde pagina met een in 2019 reeds verlopen certificaat...
Dat is wel apart ja.
Mijn auto is van april vorig jaar en zie dan dat de garantie loopt tot april 2026 en daarna nog tot 2028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:23
Weet iemand toevallig hoe je de zenderlijst van de DAB-zenders kan verversen? Ik heb een station erbij zitten dat onlangs is aangepast (Kink 90s) en er niet meer tussen staat. Navraag gedaan bij Kink en zenderlijst bijwerken zou kunnen helpen. Alleen geen idee hoe je dat kunt doen. Kuga uit 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier:

https://www.kuga-forum.de...3/?postID=72576#post72576

gaat het eerste bericht rond dat de s/w update voor 24S79 al beschikbaar zou zijn...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of toch ook weer niet: :?

https://www.kuga-forum.de...3/?postID=72601#post72601

M.a.w. de c(r)ommunicatie van Ford is weer. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WaterFire
Toch nog een soort van verjaardagscadeau.. Waar vorige week nog de melding kwam dat ergens eind april het volgende onderdeel binnen zou komen als poging tot een oplossing van alle storingen, werd ik vanmorgen opeens gebeld "U kunt uw auto op komen halen"!

De grote boosdoener was de GWM, Gateway Module. Toen deze vervangen was verdwenen alle verschillende storingen als sneeuw voor de zon.
Al met al opgeteld 5,5 maanden van de 9 kwijt geweest, dus we hebben wat in te halen.
Wel netjes binnen en buiten een volledige poetsbeurt gehad, dus uiterlijk als nieuw. Dus toch geen onkruid uit de remklauwen peuteren gelukkig. En een mooie dinerbon voor de verloren tijd.

Achteraf natuurlijk makkelijk praten "had die dan als eerste vervangen" maar Ford Nederland / Europa heeft strikte opdrachten gegeven wat te doen aan de werkplaats. Iets met garantie en kosten.

Hopelijk kan ik binnenkort mijn telefoon en de Ford app wat opruimen, het is nog eventjes spannend natuurlijk of alles zo blijft.
Ik kan inmiddels uit 5 (leen-)Kuga's kiezen in de app 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3jI1-Z3wWoNqryHytZjZaRsEEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyKVZDULuKsz2KADTlr8lHSn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 11-04-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotAvailable
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-09 08:54
Wij hebben 2 weken geleden het koopcontract voor een kuga phev uit eind 2022 ondertekend en ik ben er helaas vandaag door een opmerking van een vriend pas achter gekomen dat hier een terugroepactie op geldt. De verkoper heeft helaas geen woord over de terugroepactie gesproken tijdens ons gesprek…

Auto is begin mei beschikbaar voor levering en ik vraag mij af in hoeverre ik in mijn recht sta om de koop te ontbinden. Bij het tekenen van het contract gingen wij er tenslotte van uit dat er geen gebreken aan de auto waren. Iemand ervaring/tips o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

WaterFire schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:00:
Toch nog een soort van verjaardagscadeau.. Waar vorige week nog de melding kwam dat ergens eind april het volgende onderdeel binnen zou komen als poging tot een oplossing van alle storingen, werd ik vanmorgen opeens gebeld "U kunt uw auto op komen halen"!

De grote boosdoener was de GWM, Gateway Module. Toen deze vervangen was verdwenen alle verschillende storingen als sneeuw voor de zon.
't Is wel een lange moeizame weg geweest zeg.
Pffff. Goed dat het nu opgelost is. d:)b
Dus toch geen onkruid uit de remklauwen peuteren gelukkig.
:+

En nu hopen op veel meer plezierige kilometers!

BTW: jouw Kuga hoeft niet terug te komen voor de 24S79 recall?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
ehtweak schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:35:
[...]

BTW: jouw Kuga hoeft niet terug te komen voor de 24S79 recall?
Nee. Ik dacht dat de mk3.5 er sowieso geen last van heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:17
NotAvailable schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:33:
Wij hebben 2 weken geleden het koopcontract voor een kuga phev uit eind 2022 ondertekend en ik ben er helaas vandaag door een opmerking van een vriend pas achter gekomen dat hier een terugroepactie op geldt. De verkoper heeft helaas geen woord over de terugroepactie gesproken tijdens ons gesprek…

Auto is begin mei beschikbaar voor levering en ik vraag mij af in hoeverre ik in mijn recht sta om de koop te ontbinden. Bij het tekenen van het contract gingen wij er tenslotte van uit dat er geen gebreken aan de auto waren. Iemand ervaring/tips o.i.d.?
Je checkt het kenteken toch voordat je de auto koopt?

Wat is het probleem precies. In mei is het waarschijnlijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje23
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-09 15:05
Draakje5 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:53:
[...]

Precies, ik zou me daar niet zo druk over maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Dat sowieso. Is simpel te doen en je weet in ieder geval al wat meer.
Nou... opgelost... :|
Er is dan, hopelijk tenminste, een s/w update waardoor er detectie plaatsvindt OF er problematische cellen in je HV-accupakket zitten. En indien dat zo is, ZOU er mogelijk overgegaan kunnen worden tot vervanging van het hele accupakket.

Maar dan nog. (zoals ik al eerder) aangaf, het zijn letterlijk duizenden (!) Kuga PHEV's allleen al in Europa die van een s/w update voorzien moeten worden. En daarvoor allemaal fysiek terugmoeten naar een Ford garage.
Laat staan dat er ook daadwerkelijk accu pakketten gewisseld moeten gaan worden.

En jij denkt dat de daarvoor benodigde spullen en menskracht, zo 'eventjes' beschikbaar zijn? ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Maak je geen zorgen, het is een heerlijke auto, geniet daar lekker van. Alleen een keertje langs de dealer voor een software update en als je het niet vertrouwt dan laad je even niet. (Ik laad wel gewoon thuis, risico is echt minimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotAvailable
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-09 08:54
[...]

Was achteraf inderdaad handig geweest, heb het kenteken wel gecheckt maar daarbij niet specifiek op evt terugroepacties o.i.d. gelet…

Hoezo is het in mei waarschijnlijk opgelost? Voor mij gaat het er nu om dat er, op papier, een PHEV gekocht is die niet als PHEV gebruikt kan geworden. Verkoper bij de officiële ford dealer heeft er niks over gemeld en vraag me af hoe het zit mbt garantie. Stel er gaat iets mis tijdens het opladen, wie heeft er dan schuld? Ik zou er op papier niks over kunnen weten: niet vermeld bij verkoop en geen brief op de mat. Ik neem aan dat niet iedereen in NL zijn chassisnummer op de ford website invult om te checken of hun auto ook een risico vormt?…

Anyway, ik ga vandaag even langs de dealer om dit verhaal te bespreken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:53
Doordat ze dit niet gemeld hebben kan je wel een mooie korting afdingen.

Rondom de terugroep actie, dit is enkel een software update via de dealer waarmee dit probleem wordt opgelost. Deze update moet in q2 beschikbaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
Toch vandaag weer een mooie rit. Vanaf Rotterdam weer naar huis, zo'n 225km met lege accu begonnen.

Teller geëindigd op bijna 50km elektrisch en 1 op 19,2 gereden. Geen file, snelheid gemiddeld 110km/h met 4 personen in de auto. Best netjes voor zo'n grote zware auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitrr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:56

Helaas bij auto is koop = koop volgens mij.
Het vervelende is dat de terugroepactie bij sommige ook pas 1-2 weken oud is. Het kan zo zijn dat ten tijde van koop dit nog niet bekend was?

Bij aanschaf auto denk ik altijd even aan de uitspraak vanuit de commissie "Open Deur": altijd even kentekencheck doen bij RDW / kentencheck.nl.
Daarmee zie je toch redelijk snel of er iets niet goed is. KM stand NAP logisch is etc.

Ik heb nu 3 terugroepacties gehad met de auto en deze zijn allemaal goed opgelost. Het is niet echt een heel gelukkig huwelijk de accu en Ford. Maar de ervaring is wel dat dit goed wordt opgelost bij mij (garage).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 08:33
Nedora schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:32:
Toch vandaag weer een mooie rit. Vanaf Rotterdam weer naar huis, zo'n 225km met lege accu begonnen.

Teller geëindigd op bijna 50km elektrisch en 1 op 19,2 gereden. Geen file, snelheid gemiddeld 110km/h met 4 personen in de auto. Best netjes voor zo'n grote zware auto.
Inderdaad is de Kuga ook zonder stekker een hele zuinige auto. Wij hebben de tijd dus mijn rechtervoet is niet zo zwaar. Van de week Van de kop van Noord Holland(batterij op 0) naar Hillegom gereden en daarna door naar Spijkenisse. In de middag (dacht dan ben ik voor de files) weer teruggereden naar huis. Was druk op de weg maar bij thuis komst na 297 km was het verbruik 4,2 L de 100 km. Elektrisch hadden wij 142 km afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ik ben benieuwd wat het verbruik bij mij volgende week gaat doen.

We gaan naar Italië en hebben dan een rit van 1350km voor de boeg (verdeeld over 2 dagen).
Laden wordt hem niet onderweg (wellicht bij het hotel, maar weet niet of ze die daar hebben).

Maar zal het wel effe bij houden en hier posten als ik weer terug ben.

Ben wel van plan wat harder te rijden in DE, maar we zullen zien.

Nu woon/werk verkeer (105km enkele reis) haal ik +/- 60Km elekrtisch (totaal) waarvan rond de 50Km op de volgeladen accu.
Dus ja, dat valt mij opzich niet tegen.

Laden doe ik dan weer bij kantoor en op de terugweg dezelfde aantallen.

Snelheid is vaak 115kmh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kijk uit met laden in het buitenland dat je niet een lader pakt met een flink blokkertarief. In Oostenrijk ben ik daarmee een keer flink het schip ingegaan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Glashelder schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:54:
Kijk uit met laden in het buitenland dat je niet een lader pakt met een flink blokkertarief. In Oostenrijk ben ik daarmee een keer flink het schip ingegaan.
Nee klopt, das wel minder.
We gaan naar een sta caravan of zo iets.
Volgens mij zit het stroom verbruik er bij in, dus eens kijken of ik een verlengsnoer meeneem met de grannycharger.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JHN
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-08 19:34

JHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-h04seR8wVyREItSZisMJprpfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lTjRQQv9yOktZLDVXRcDFYw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFMA-vsgIU1CMgQV3WA1lEV5haY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1haQ2wtgIRtipz2NU7N3T54.jpg?f=fotoalbum_large

Vertrokken 22.02 Aankomst 27.02 Algarve Gemiddelde snelheid 95 km op de teller. Caravan Hobby 460ufe met 1450 kg. Een zuinige rit dus waarvan onderweg nog eens 300km elektrische extra gegenereerd.
Hoofdzakelijk autowegen gereden. Route Amsterdam Parijs Bordeaux Burgos Sevilla, Huelva, Moncarapacho Portugal.

Onderweg niet opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@JHN Eerst dacht ik nog, wow slechts 1:11 op zo'n afstand, da's fors. :-(
Maar toen las ik dat er ook nog een sleurhut achter gehangen heeft, toen dacht ik, wow, dat valt best wel mee! :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

ehtweak schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:07:
@JHN Eerst dacht ik nog, wow slechts 1:11 op zo'n afstand, da's fors. :-(
Maar toen las ik dat er ook nog een sleurhut achter gehangen heeft, toen dacht ik, wow, dat valt best wel mee! :)
Mijn MK3.5 doet dat wel vaker, als de accu leeg is. Snelwegrit met waar mogelijk de vmax :+

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Arno Met of zonder sleurhut eraan vast?
En, Vmax in NL, of bij onze Oosterburen? Dat scheelt nogal... ;)
(Vmax als zijnde wat de Kuga kan of Vmax wat wettelijk mag?)

Want als ik, zonder sleurhut, van NL --> Noord-Italië rijd, met regelmatig stukken Autobahn van 160-200km/h, dan kom ik gemiddeld nog steeds uit op zoiets van 1:15. :)

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 17-04-2025 10:29 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15:18
@JHN Dat zijn nette cijfers. Ik zie dat je Grade Assist ingeschakeld hebt….hoe bevalt dat? In welke rijmodus heb je gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:28:
@JHN Dat zijn nette cijfers. Ik zie dat je Grade Assist ingeschakeld hebt….hoe bevalt dat?
Grade assist gebruik ik zelf alleen op vakantie, in de Alpen.
En dat werkt uit de kunst! d:)b
zie hier:

Hier in de Nederlandse polder niet.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ehtweak schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:28:
[...]

Grade assist gebruik ik zelf alleen op vakantie, in de Alpen.
En dat werkt uit de kunst! d:)b
zie hier:

Hier in de Nederlandse polder niet.
Is grade assist klinkt wel handig ja op steile hellingen. Maar had je dan ook de 'L' stand ingeschakeld (dus beide), of alleen grade assist?

Nog een vraagje m.b.t. de 'L' stand:

Ik had laatst de L stand effe ingeschakeld.
Effe testen of het een beetje werkt als hogere recuperatie instellen bij een elektrische auto, en of je dan ook dus wat harder afremt.
Ik reed de snelweg op en kwam in een file en met de 'L' stand begon de moter onwijs te loeien (motor icoon werdt ook wit), terwijl ik geheel elektrisch reed (en daarna ook wel elektrisch door reed).
Is dat normaal?
Ik heb wel vaker eens effe de L stand aangezet, maar dit had ik nog niet meegemaakt dat de motor begon te loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

ehtweak schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:26:
@Arno Met of zonder sleurhut eraan vast?
En, Vmax in NL, of bij onze Oosterburen? Dat scheelt nogal... ;)
(Vmax als zijnde wat de Kuga kan of Vmax wat wettelijk mag?)

Want als ik, zonder sleurhut, van NL --> Noord-Italië rijd, met regelmatig stukken Autobahn van 160-200km/h, dan kom ik gemiddeld nog steeds uit op zoiets van 1:15. :)
Zonder. Ik heb sowieso geen sleurhut, maar ik rij geregeld met trailers.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

@JHN, dat doet-ie dan MET sleurhut zuiniger dan mijn vorige auto (IX35) ZONDER sleurhut!
Wat betreft de Grade Assist, waarom zet je die uit in NL, dat zit verder toch niets in de weg, wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

stimpyrulez schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:34:
[...]

Is grade assist klinkt wel handig ja op steile hellingen. Maar had je dan ook de 'L' stand ingeschakeld (dus beide), of alleen grade assist?
Beiden, gecombineerd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Moet je dat apart aanzetten?

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 38 ... 48 Laatste